Remélem a nagytudasu haverod a 4-es 6-os vonalán vezet villamost. Mert aki Budapesten lakik nem csak el az tudja hogy azokban nincs csak GPS. Na meg a metró.
De biztos atkurta az eut a BKV és csak azért sem rendelt gpst.
...és még sosem fordult elő, hogy egy magyar, főleg egy állami vállalat átbaszta volna az EU-t. Vagy a polgárokat.
Például nem költöttünk el 4 milliárdot (vagy 10 éve) olyan beengedő kapukra, amiket sosem szereltek fel és máig raktárban állnak.
Az meg ugye elképzelhetetlen, hogy felvettük a pénzt és nem arra költöttük, mint amire mondtuk.
Vagy silányabb megoldásokat alkalmaztunk, hogy egy részét kilophassuk. Ilyen itt sose történhet meg.
Buszon se láttál még olyat soha, hogy a pontmátrixos kijelző szerint éppen az ellenkező irányba mentek, másik megállónál jártok és másik napszak van.
Meg hát egyébként is, minden BKV járműből árad, hogy az utolsó fillérig ráköltik amit kell, azonnal karbantartják és minden patentul működik. Most sincs 20 milliárdos (éves) hiánya a BKV-nak, szóval biztos, hogy prioritás volt, hogy a tájékoztató rendszer az pont úgy működjön, ahogy azt az átlag hülye elképzeli.
A kérdés már csak az, hogy te melyik országban élsz, miközben a magyar viszonyokról olvasgatsz a neten?
Mert ha itt élsz, akkor vagy vak, vagy fogyatékos, esetleg fizetett BKK marketing alkalmazott lehetsz, különben nehéz elképzelni, hogy miért nem tűnt fel eddig, hogy MI A FASZ TÖRTÉNIK KÖRÜLÖTTED.
De ennél lejjebb ma ne menjünk, maradjon ez itt egy ilyen elmélkedés.
// Rendben, mindegyikben van GPS és működik, mint a mesében!
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Nem, ebből csak az következik, hogy még egy jó példához is hülye vagy :D
Ha rendelsz vmit és 100-ból csak 99-szer működik a tracking, abból te még nem tudod megítélni, hogy az csak egy hiba volt, ki követte el a hibát (akár a feladó ugye) és mi működik szarul. (Bár azt sejted, hogy 100/100 lenne csak a jó, mert ha pont az a csomagod tűnik el, hirtelen nagyon szarnak érzed majd a rendszert)
Ha viszont a postás közli veled, hogy a tracking egy szar, mert ő naponta szembesül vele százszor, akkor nem kezdesz el vele vitatkozni, hogy te jobban tudod. Mégis csak ő dolgozik ott, te meg csak néha rendelsz vmit.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Majd ha sikeresen értesz meg komplex rendszereket, amikben nem csak egyetlen egyszerű folyamatot, hanem tucatnyit kell egyszerre figyelembe venni, akkor visszatérhetünk erre.
Az, hogy te mit érzékelsz a valóságból és hogy közben mi minden történik valójában, nos, az nagyon minimális mértékben fedi egymást.
Vagyis a helyes megfogalmazás inkább az lenne, hogy amit te tudsz és elképzelsz a világról, valójában csak annyit fed le a teljes valóságból, mint amennyit egy szaloncukor kitakar a karácsonyfából.
Ha már így példálózgatunk 24-én ugye.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Mindenkinek annyi a valóság, amennyi. Az én valóságom az, hogy ha használom a progit, 99% minden akkor és úgy fog jönni, ahogy írja (pláne jó a belerakott útvonaltervező ugye). Közben pedig nem része az életemnek, hogy ezt a kilopott GPS segítségével teszi, vagy a mindent látó szemmel. Kis pragmatizmus.
szerk: Nem akarok beszállni ebbe a van-é GPS problémakörbe, de amúgy az az 1% is úgy volt, hogy írta: 2 perc múlva jön, aztán ez nem akart csökkenni, csak később -> valószínűleg elakadt a busz valahol. Én gyanítom, hogy mégis működhet az a GPS cucc.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez a te valóságodban működés, míg mások valóságban egy nagyjából betartott menetrend.
Ehhez nem kellenek digitális eszközök, GPS és hálózat, hiszen ha betartja a busz a menetrendet, akkor valóban mindig ott lesz, ahol éppen írja, és tényleg annyi idő múlva jön majd, mint amikor egyébként is jönnie kéne.
Tudom, hihetetlen, de ezt 50 éve is tudta a busz, amikor egy egyszerű papíron volt a menetrend kirakva.
A modern és komplex, folyamatos követésre alapuló rendszer előnye nem az, hogy nagyon jó eséllyel jót jelez, hanem hogy lényegében 100%-ban a valóságot jelzi. (Feltételezve, hogy rendeltetésszerűen működik.)
Nem azt, hogy mikor várható, hanem hogy valójában hol van a jármű. Tudom, ez csak ilyen 'elméleti' különbség, de valójában ez határozza meg, hogy a rendszer valóban működik, vagy csak az átlag felhasználó számára működőnek tűnik. Ugyanis a látszat sokkal olcsóbban megvalósítható, mint a valódi működés. (És ugye itt, meg az emberi tényezővel adódik egy halom probléma.)
De a rendszernek csak akkor van értelme, ha NEM tartják be a menetrendet. Vagyis minél jobb eséllyel tartják be, annál erősebb az illúzió, hogy a rendszer valóban működik - még ha valójában az csak egy programozott számláló, akkor is.
Tehát azt javasolnám így végszóként, hogy Karácsonykor válasszon magának mindenki egy sokkal szebb és kívánatosabb illúziót, mint a BKK-BKV utastájékoztató rendszere ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Erről Pratchett Piramisokja jutott eszembe, bár már 1000 éve olvastam, de ott volt valami olyasmi, hogy a fáraó fontos szerepet töltött be, mert minden reggel ő keltette a napot. :)
Márhogy Ámon Rét, aki az összes isten atyja, tüzes szekéren jön be, és egyik szeme maga a nap.
A másik szeméről sosem írt a legenda, mivel gondolom azt a csöcsökön tartotta.
Amennyiben viszont feltételezzük, hogy a BKV pontatlan (mert ilyen szűk keresztmetszetű, össze-vissza lezárt utakkal miért is ne lenne az alapból?), akkor még inkább valószínű, hogy mégis használják azokat a GPS-eket nagyobb volumenben. Különben nem lennének ilyen "illúzióim" :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az említett Pratchett-regény alaposan megfogja ezt a témát - például a fáraó kelti a napot, mert természetesen Ő isten. Ugyanakkor természetesen mittudoménmianeve bogáristen, aki egy óriási ganajtúró, szintén kelti a napot, mert természetesen Ő is isten. És ott van még a hatalmas nő, aki átfekszik az égen, és Ő is kelti a napot, mert Ő isten.
Ez alapvetően rengeteg komplikációt is okoz a későbbiek folyamán. :DDD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Miért feltételeznénk? A BKV mindig is elég pontos volt, 20 éve is jó eséllyel akkor jött a busz, amikor ki volt írva. (Ma már szinte sehol nem áll dugóban busz pl., mert már szinte minden kényes helyen van buszsáv.)
Egyébként az eredeti állítás nem az volt, hogy egyáltalán ne lenne semmi és fingjuk sincs. Valójában annyit mondtam, hogy nem GPS, hanem szögsebesség mérő van a villamoson. Ez ugye kötött pályán egy szintig védhető is.
Szóval az állítás nem az volt, hogy teljes illúzió és átverés, hanem csak az, hogy közel sem olyan 'fúdehaszuper és pontos', mint azt egyesek az 'elmélet ismeretében' hozzá képzelik.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
tudom, hogy ott van, hogy "szinte minden", de azért kikívánkozik, hogy ülj már fel egy hétköznap délután a 128/129esre és nyomd le a 30-40 perces Városmajor utcát :D
Ez a buszsáv dolog a belvárosban csak a főútvonalakra vonatozik, máshol fizikai képtelenség. Pl elég random, hogy a hegyalján, vagy az alagút-lánchíd pályán mennyi idő alatt ér át a busz.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Üljön a halál buszra, még autóval is messziről kerülöm a dugóban állást.
>>> 128/129 vonalon van/korrekt az előrejelzés, hogy mennyit késik a busz ill. hol jár?
Vajk: A demagóg válaszom neked is az, hogy aki a belvárosban 10 perc séta helyett ül fél órát a buszon, az meg is érdemli.
+ villamos, metró meg hév ritkán áll a dugóban.
// Anyám pl. 70 elmúlt, de még mindig gyalog jár mindenhová BP-n belül.
Szóval a dugóban szopás a legtöbb esetben nem kényszer, hanem egy 'kényelmi' választás következménye. (Mind1, hogy autó, buszra szállás, vagy bármi más.)
Meglepően sok ember van, aki inkább ül 30 percet, mint sétál 10-et. (Majd egymás vállán sírnak, hogy mekkora a dugó a sok hülye miatt.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Vannak ilyen extrém esetek, hogy az ember látja, hogy nem érdemes felszállni. Akkor tiszta sor, de a legtöbb esetben a busz azért hozza a séta tempót (ami miatt sokaknak már tuti választás - de őket ki nem szarja le), viszont ha az ember oda is akar érni valahova, mégis rajta fog maradni, mert tudja, hogy 2 megálló után úgyis begyorsul a téma. Persze, ha valaki 70 éves, már úgy is max az orvosához megy "időpontra".
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szóval úgy képzeled, hogy anyám 65 évesen vette fel ezt a jó szokását? :)
Nyugdíj előtt az utolsó években pl. Budán dolgozott, így minden reggel átsétált a nyócból, meg délután vissza. (20+ kilométer naponta)
Semmi különbség nincs, így is csak időben kell elindulni. Jah, meg ez ingyen van. (+egészséges)
Mellesleg, ha a sebesség lenne a prioritás, mindenki biciklivel járna. Főleg, mert az is ingyen van. (+egészséges)
Hiszen attól, mert a digitális szupertábla kiírja, hogy mennyit késik a buszod, te még nem érsz oda előbb. Bám ;3
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Grifter írta: Nálam mindig nagybetűs esemény, amikor ennyire megalázod magad.
Tudom, hogy esetedben én másodpercenként megalázom magamat minimum kétszer, de még az is lehet, hogy háromszor... szóval szerintem pihentesd ezt a témát picit, mert nem igazán tud meghatni. Rajzolj valamit inkább vagy nem tom, biztos van vmi speciális dolog, amit a képregényboltosok csinálnak unalmukban.
Egyébként meg ja, mindenki ostoba, hülye vagy nem lélegzik együtt a villamossal, nincs "villamosmérnök" a családban a tiéddel ellentétben, ahol még a baráti kör is diplomás (egy vagy több, de inkább több) exbarátnőkből és Nobel pozitív emberkékből áll. Yeah, yeah, been there, done that.
Ember, az ARC kiállításon te lennél a díszvendég minden évben, ha beférnél. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Grifter írta:
Mellesleg, ha a sebesség lenne a prioritás, mindenki biciklivel járna. Főleg, mert az is ingyen van. (+egészséges)
Szerintem a városban nem egészséges biciklizni, csak ha tényleg mindenki azzal jár. Persze szakadó esőben a legjobb! Mivel mindenki nem járhat biciklivel, mert a szekrényt, meg az 50kg-os cementet (bármilyen nagy és nehéz tárgyat) nem lehet vele normálisan vinni és nyilván nem is fér el rajta annyi...whatever. Szóval a mindenki biciklivel jár egyszerűen nem kivitelezhető, ergo biciklivel a városban nem egészséges menni. Szerintem. Persze a másik kérdés, hogy milyen messze megyünk, ugye?Mert azért napi szinten mondjuk a 17-ből Budára átkerékpározni nem kevés idő, szerintem.
A GPS témára meg az a nagyon egyszerű ötletem van, hogy azért valami jeladó csak van, mert ha odaért a megállóba, ugye le is nulláz a számláló (pl. 24-es villamos). A két megálló közti táv meg adott és saccolható az odaérési idő (mármint a köv.-be), így máris meg lehet becsülni a következő megállóba érési időt és még az 1-2 perces pontosság is tartható. YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Kérdezzetek bátran! :P
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Grifter írta: Szóval úgy képzeled, hogy anyám 65 évesen vette fel ezt a jó szokását? :)
Nyugdíj előtt az utolsó években pl. Budán dolgozott, így minden reggel átsétált a nyócból, meg délután vissza. (20+ kilométer naponta)
Bocs, hogy tovább Offolok, de emellett egyszerűen nem tudok elmenni. Én nem vagyok egy kötekedő alak, asszem ez látszik is a fórumon, de tényleg, komolyan édesanyád majd napi 4 órát töltött el a munkába járással?? Ne szopass már. Egy átlag ember 5km/h-val gyalogol 20+ km-nél nem kell matek zseni hozzá, hogy kiszámítsa, hogy az legalább 2-2 óra oda-vissza (Nem számolva egy csomó tényezővel, pl. zebrán átkelések -ahol várni kell-...stb. ami miatt ez szerintem sokkal több idő). Erős. Persze még ha így is volt, azt ne mondd már nekem, hogy ennek van értelme, ahelyett, hogy átmegyek bkv-val, ami mondjuk legyen 1,5-1,5 óra. Akkor is spórolok napi 1 órát!
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Tehát szted jobb 2×1,5 órát szopni a tömeggel és még fizetni is ezért, mint 2×2 órát gyalogolni arra és úgy, ahogy éppen kedved tartja, senkihez sem igazodva, ingyen?
Te a tömeget választod, édesanyám a sétát, ennyi.
Ez egyébként tipikus emberi hülyeség/korlátoltság: ha sokan csinálnak valamit, akkor nem is firtatjuk, hogy annak mennyi értelme van, de ha vki másképpen csinálja, ő mindjárt hihetetlen és hülye.
Pedig nem hülyébb annál, aki a tömegben szopik, verekszik, furakodik meg másokat hallgat és szagol órákon át, vagy annál, aki ugyan ennyit ül az autójában és 5-el araszol az M1-M7 bevezetőtől az M3 kivezetőig.
ShowHide spoiler #
Rossz az egyik szeme, így nála a kerékpár nem volt opció soha. Szóval lehet, hogy tekerne séta helyett, de ezt sose tudjuk meg.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Amíg jössz utánam csaholva és csak csettintenem kell, hogy ugass, addig nehezen magyarázod meg egy külső szemlélőnek, hogy te nem a kutyám, esetleg a csicskám vagy.
Tehát jah, minden próbálkozásod alapból a saját megalázásodra irányul és minden alkalommal, amikor ezt újra nem érted, egyre durvábban alázod meg magad.
(Tudod, amikor egy nagy K-betűbe kapaszkodva próbálkozol és sikeresen fogalmazod meg, hogy neked attól jó a Karácsonyod, hogy én nagy betűvel írom... most komolyan, mit hittél bajnok?)
Az pedig karácsonyi ajándék volt, hogy elolvastam amit írsz és kaptál választ is. DE nem tudtál élni a lehetőséggel.
Most egy évet várnod kell, hogy újra próbálkozhass :(
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Én is gyalog járok munkahelyre már 3 éve. Kereken 2km-re lakok úgy hogy napi 4km megvan.
pont 20 perc alatt érek be melóhelyre. 10 km egy kicsit soknak tűnik így elsőre. Ilyen távra inkább bringával mennék de megértem simán ha valaki gyalogol inkább mintsem buszozzon. (Főleg ha valaki ülőmunkát végez)
Remélem a nagytudasu haverod a 4-es 6-os vonalán vezet villamost. Mert aki Budapesten lakik nem csak el az tudja hogy azokban nincs csak GPS. Na meg a metró.
De biztos atkurta az eut a BKV és csak azért sem rendelt gpst.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Tehát, ha csomagküldéssel rendelsz dolgokat, és 100-ból 99 esetben megjön a csomag, egy esetben viszont egy hetet késik, akkor a posta nem működik?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
3/62/62A
...és még sosem fordult elő, hogy egy magyar, főleg egy állami vállalat átbaszta volna az EU-t. Vagy a polgárokat.
Például nem költöttünk el 4 milliárdot (vagy 10 éve) olyan beengedő kapukra, amiket sosem szereltek fel és máig raktárban állnak.
Az meg ugye elképzelhetetlen, hogy felvettük a pénzt és nem arra költöttük, mint amire mondtuk.
Vagy silányabb megoldásokat alkalmaztunk, hogy egy részét kilophassuk. Ilyen itt sose történhet meg.
Buszon se láttál még olyat soha, hogy a pontmátrixos kijelző szerint éppen az ellenkező irányba mentek, másik megállónál jártok és másik napszak van.
Meg hát egyébként is, minden BKV járműből árad, hogy az utolsó fillérig ráköltik amit kell, azonnal karbantartják és minden patentul működik. Most sincs 20 milliárdos (éves) hiánya a BKV-nak, szóval biztos, hogy prioritás volt, hogy a tájékoztató rendszer az pont úgy működjön, ahogy azt az átlag hülye elképzeli.
A kérdés már csak az, hogy te melyik országban élsz, miközben a magyar viszonyokról olvasgatsz a neten?
Mert ha itt élsz, akkor vagy vak, vagy fogyatékos, esetleg fizetett BKK marketing alkalmazott lehetsz, különben nehéz elképzelni, hogy miért nem tűnt fel eddig, hogy MI A FASZ TÖRTÉNIK KÖRÜLÖTTED.
De ennél lejjebb ma ne menjünk, maradjon ez itt egy ilyen elmélkedés.
// Rendben, mindegyikben van GPS és működik, mint a mesében!
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Nem, ebből csak az következik, hogy még egy jó példához is hülye vagy :D
Ha rendelsz vmit és 100-ból csak 99-szer működik a tracking, abból te még nem tudod megítélni, hogy az csak egy hiba volt, ki követte el a hibát (akár a feladó ugye) és mi működik szarul. (Bár azt sejted, hogy 100/100 lenne csak a jó, mert ha pont az a csomagod tűnik el, hirtelen nagyon szarnak érzed majd a rendszert)
Ha viszont a postás közli veled, hogy a tracking egy szar, mert ő naponta szembesül vele százszor, akkor nem kezdesz el vele vitatkozni, hogy te jobban tudod. Mégis csak ő dolgozik ott, te meg csak néha rendelsz vmit.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Sajnos bármilyen példát írnék, innentől félek, nem értenéd meg ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Majd ha sikeresen értesz meg komplex rendszereket, amikben nem csak egyetlen egyszerű folyamatot, hanem tucatnyit kell egyszerre figyelembe venni, akkor visszatérhetünk erre.
Az, hogy te mit érzékelsz a valóságból és hogy közben mi minden történik valójában, nos, az nagyon minimális mértékben fedi egymást.
Vagyis a helyes megfogalmazás inkább az lenne, hogy amit te tudsz és elképzelsz a világról, valójában csak annyit fed le a teljes valóságból, mint amennyit egy szaloncukor kitakar a karácsonyfából.
Ha már így példálózgatunk 24-én ugye.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Mindenkinek annyi a valóság, amennyi. Az én valóságom az, hogy ha használom a progit, 99% minden akkor és úgy fog jönni, ahogy írja (pláne jó a belerakott útvonaltervező ugye). Közben pedig nem része az életemnek, hogy ezt a kilopott GPS segítségével teszi, vagy a mindent látó szemmel. Kis pragmatizmus.
szerk: Nem akarok beszállni ebbe a van-é GPS problémakörbe, de amúgy az az 1% is úgy volt, hogy írta: 2 perc múlva jön, aztán ez nem akart csökkenni, csak később -> valószínűleg elakadt a busz valahol. Én gyanítom, hogy mégis működhet az a GPS cucc.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez a te valóságodban működés, míg mások valóságban egy nagyjából betartott menetrend.
Ehhez nem kellenek digitális eszközök, GPS és hálózat, hiszen ha betartja a busz a menetrendet, akkor valóban mindig ott lesz, ahol éppen írja, és tényleg annyi idő múlva jön majd, mint amikor egyébként is jönnie kéne.
Tudom, hihetetlen, de ezt 50 éve is tudta a busz, amikor egy egyszerű papíron volt a menetrend kirakva.
A modern és komplex, folyamatos követésre alapuló rendszer előnye nem az, hogy nagyon jó eséllyel jót jelez, hanem hogy lényegében 100%-ban a valóságot jelzi. (Feltételezve, hogy rendeltetésszerűen működik.)
Nem azt, hogy mikor várható, hanem hogy valójában hol van a jármű. Tudom, ez csak ilyen 'elméleti' különbség, de valójában ez határozza meg, hogy a rendszer valóban működik, vagy csak az átlag felhasználó számára működőnek tűnik. Ugyanis a látszat sokkal olcsóbban megvalósítható, mint a valódi működés. (És ugye itt, meg az emberi tényezővel adódik egy halom probléma.)
De a rendszernek csak akkor van értelme, ha NEM tartják be a menetrendet. Vagyis minél jobb eséllyel tartják be, annál erősebb az illúzió, hogy a rendszer valóban működik - még ha valójában az csak egy programozott számláló, akkor is.
Tehát azt javasolnám így végszóként, hogy Karácsonykor válasszon magának mindenki egy sokkal szebb és kívánatosabb illúziót, mint a BKK-BKV utastájékoztató rendszere ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Erről Pratchett Piramisokja jutott eszembe, bár már 1000 éve olvastam, de ott volt valami olyasmi, hogy a fáraó fontos szerepet töltött be, mert minden reggel ő keltette a napot. :)
Well.... f*ck. o.O
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=7TnqBM_KUyE
Márhogy Ámon Rét, aki az összes isten atyja, tüzes szekéren jön be, és egyik szeme maga a nap.
A másik szeméről sosem írt a legenda, mivel gondolom azt a csöcsökön tartotta.
Amennyiben viszont feltételezzük, hogy a BKV pontatlan (mert ilyen szűk keresztmetszetű, össze-vissza lezárt utakkal miért is ne lenne az alapból?), akkor még inkább valószínű, hogy mégis használják azokat a GPS-eket nagyobb volumenben. Különben nem lennének ilyen "illúzióim" :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az említett Pratchett-regény alaposan megfogja ezt a témát - például a fáraó kelti a napot, mert természetesen Ő isten. Ugyanakkor természetesen mittudoménmianeve bogáristen, aki egy óriási ganajtúró, szintén kelti a napot, mert természetesen Ő is isten. És ott van még a hatalmas nő, aki átfekszik az égen, és Ő is kelti a napot, mert Ő isten.
Ez alapvetően rengeteg komplikációt is okoz a későbbiek folyamán. :DDD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Grif másokat hülyéz karácsonykor, közben meg konzekvensen hibásan írja le a "karácsony" szót? Én már csak egy kávét kérek. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Miért feltételeznénk? A BKV mindig is elég pontos volt, 20 éve is jó eséllyel akkor jött a busz, amikor ki volt írva. (Ma már szinte sehol nem áll dugóban busz pl., mert már szinte minden kényes helyen van buszsáv.)
Egyébként az eredeti állítás nem az volt, hogy egyáltalán ne lenne semmi és fingjuk sincs. Valójában annyit mondtam, hogy nem GPS, hanem szögsebesség mérő van a villamoson. Ez ugye kötött pályán egy szintig védhető is.
Szóval az állítás nem az volt, hogy teljes illúzió és átverés, hanem csak az, hogy közel sem olyan 'fúdehaszuper és pontos', mint azt egyesek az 'elmélet ismeretében' hozzá képzelik.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Nálam mindig nagybetűs esemény, amikor ennyire megalázod magad.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
tudom, hogy ott van, hogy "szinte minden", de azért kikívánkozik, hogy ülj már fel egy hétköznap délután a 128/129esre és nyomd le a 30-40 perces Városmajor utcát :D
Ez a buszsáv dolog a belvárosban csak a főútvonalakra vonatozik, máshol fizikai képtelenség. Pl elég random, hogy a hegyalján, vagy az alagút-lánchíd pályán mennyi idő alatt ér át a busz.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Üljön a halál buszra, még autóval is messziről kerülöm a dugóban állást.
>>> 128/129 vonalon van/korrekt az előrejelzés, hogy mennyit késik a busz ill. hol jár?
Vajk: A demagóg válaszom neked is az, hogy aki a belvárosban 10 perc séta helyett ül fél órát a buszon, az meg is érdemli.
+ villamos, metró meg hév ritkán áll a dugóban.
// Anyám pl. 70 elmúlt, de még mindig gyalog jár mindenhová BP-n belül.
Szóval a dugóban szopás a legtöbb esetben nem kényszer, hanem egy 'kényelmi' választás következménye. (Mind1, hogy autó, buszra szállás, vagy bármi más.)
Meglepően sok ember van, aki inkább ül 30 percet, mint sétál 10-et. (Majd egymás vállán sírnak, hogy mekkora a dugó a sok hülye miatt.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Vannak ilyen extrém esetek, hogy az ember látja, hogy nem érdemes felszállni. Akkor tiszta sor, de a legtöbb esetben a busz azért hozza a séta tempót (ami miatt sokaknak már tuti választás - de őket ki nem szarja le), viszont ha az ember oda is akar érni valahova, mégis rajta fog maradni, mert tudja, hogy 2 megálló után úgyis begyorsul a téma. Persze, ha valaki 70 éves, már úgy is max az orvosához megy "időpontra".
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szóval úgy képzeled, hogy anyám 65 évesen vette fel ezt a jó szokását? :)
Nyugdíj előtt az utolsó években pl. Budán dolgozott, így minden reggel átsétált a nyócból, meg délután vissza. (20+ kilométer naponta)
Semmi különbség nincs, így is csak időben kell elindulni. Jah, meg ez ingyen van. (+egészséges)
Mellesleg, ha a sebesség lenne a prioritás, mindenki biciklivel járna. Főleg, mert az is ingyen van. (+egészséges)
Hiszen attól, mert a digitális szupertábla kiírja, hogy mennyit késik a buszod, te még nem érsz oda előbb. Bám ;3
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Tudom, hogy esetedben én másodpercenként megalázom magamat minimum kétszer, de még az is lehet, hogy háromszor... szóval szerintem pihentesd ezt a témát picit, mert nem igazán tud meghatni. Rajzolj valamit inkább vagy nem tom, biztos van vmi speciális dolog, amit a képregényboltosok csinálnak unalmukban.
Egyébként meg ja, mindenki ostoba, hülye vagy nem lélegzik együtt a villamossal, nincs "villamosmérnök" a családban a tiéddel ellentétben, ahol még a baráti kör is diplomás (egy vagy több, de inkább több) exbarátnőkből és Nobel pozitív emberkékből áll. Yeah, yeah, been there, done that.
Ember, az ARC kiállításon te lennél a díszvendég minden évben, ha beférnél. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem a városban nem egészséges biciklizni, csak ha ténylegmindenki azzal jár. Persze szakadó esőben a legjobb! Mivel mindenki nem járhat biciklivel, mert a szekrényt, meg az 50kg-os cementet (bármilyen nagy és nehéz tárgyat) nem lehet vele normálisan vinni és nyilván nem is fér el rajta annyi...whatever. Szóval a mindenki biciklivel jár egyszerűen nem kivitelezhető, ergo biciklivel a városban nem egészséges menni. Szerintem. Persze a másik kérdés, hogy milyen messze megyünk, ugye?Mert azért napi szinten mondjuk a 17-ből Budára átkerékpározni nem kevés idő, szerintem.
A GPS témára meg az a nagyon egyszerű ötletem van, hogy azért valami jeladó csak van, mert ha odaért a megállóba, ugye le is nulláz a számláló (pl. 24-es villamos). A két megálló közti táv meg adott és saccolható az odaérési idő (mármint a köv.-be), így máris meg lehet becsülni a következő megállóba érési időt és még az 1-2 perces pontosság is tartható. YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Kérdezzetek bátran! :P
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Én csak azt nem értem, hogy mindebben mi a cool?
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Bocs, hogy tovább Offolok, de emellett egyszerűen nem tudok elmenni. Én nem vagyok egy kötekedő alak, asszem ez látszik is a fórumon, de tényleg, komolyan édesanyád majd napi 4 órát töltött el a munkába járással?? Ne szopass már. Egy átlag ember 5km/h-val gyalogol 20+ km-nél nem kell matek zseni hozzá, hogy kiszámítsa, hogy az legalább 2-2 óra oda-vissza (Nem számolva egy csomó tényezővel, pl. zebrán átkelések -ahol várni kell-...stb. ami miatt ez szerintem sokkal több idő). Erős. Persze még ha így is volt, azt ne mondd már nekem, hogy ennek van értelme, ahelyett, hogy átmegyek bkv-val, ami mondjuk legyen 1,5-1,5 óra. Akkor is spórolok napi 1 órát!
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Tehát szted jobb 2×1,5 órát szopni a tömeggel és még fizetni is ezért, mint 2×2 órát gyalogolni arra és úgy, ahogy éppen kedved tartja, senkihez sem igazodva, ingyen?
Te a tömeget választod, édesanyám a sétát, ennyi.
Ez egyébként tipikus emberi hülyeség/korlátoltság: ha sokan csinálnak valamit, akkor nem is firtatjuk, hogy annak mennyi értelme van, de ha vki másképpen csinálja, ő mindjárt hihetetlen és hülye.
Pedig nem hülyébb annál, aki a tömegben szopik, verekszik, furakodik meg másokat hallgat és szagol órákon át, vagy annál, aki ugyan ennyit ül az autójában és 5-el araszol az M1-M7 bevezetőtől az M3 kivezetőig.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Amíg jössz utánam csaholva és csak csettintenem kell, hogy ugass, addig nehezen magyarázod meg egy külső szemlélőnek, hogy te nem a kutyám, esetleg a csicskám vagy.
Tehát jah, minden próbálkozásod alapból a saját megalázásodra irányul és minden alkalommal, amikor ezt újra nem érted, egyre durvábban alázod meg magad.
(Tudod, amikor egy nagy K-betűbe kapaszkodva próbálkozol és sikeresen fogalmazod meg, hogy neked attól jó a Karácsonyod, hogy én nagy betűvel írom... most komolyan, mit hittél bajnok?)
Az pedig karácsonyi ajándék volt, hogy elolvastam amit írsz és kaptál választ is. DE nem tudtál élni a lehetőséggel.
Most egy évet várnod kell, hogy újra próbálkozhass :(
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
ON :)
See the Sketches J.R.R. Tolkien Used to Build Middle-Earth
Én is gyalog járok munkahelyre már 3 éve. Kereken 2km-re lakok úgy hogy napi 4km megvan.
pont 20 perc alatt érek be melóhelyre. 10 km egy kicsit soknak tűnik így elsőre. Ilyen távra inkább bringával mennék de megértem simán ha valaki gyalogol inkább mintsem buszozzon. (Főleg ha valaki ülőmunkát végez)
// Írtam spoilerbe, hogy esetében ez sose volt opció a szeme miatt. Így a kör bezárult :)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw