Eeeeeeeeeeh, el sem kezdem sorolni, nekem kibaszta a biztosítékot egy csomó jelenettel. Valami szuperhősös filmnek tuti jobb lenne, mint Supermannek.
Bandidóval és Mokerrel értek egyet. Marhára happy vagyok, hogy a moziban kihagytam. Megjegyzem asszonyon kívül senkinek nem jött be, egy képregényfilmzabáló haverommal együtt néztük, ő is többször felhördült. Hagyjuk.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Pótoltam a kötelezőt és megnéztem "a" Chinatownt. Kicsit ódzkodom a kimaradt klasszikusoktól, pedig nem kéne, mert a legendás státusz itt abszolút megérdemelt, simán az egyik legjobb film, amit valaha láttam. Jack Nicholson kurva jó, Faye Dunaway kurva jó, John Huston szintén, a történet meg elképesztő mélységekig és fordulatokig jut. A tök más műfaj ellenére az Oldboyra emlékeztetett, főleg a befejezés.
Nehezen értem, hogyan lehetett ilyen izgalmas filmet összehozni úgy, hogy a kiindulópontként használt téma Los Angeles vízellátása a 30-as években, amiben a legérdekfeszítőbb huzavona kb. az, hogy a környező völgyben narancsot termesztő gazdáknak adunk öntözővizet vagy a gyarapodó lakosságnak ivóvizet.
A film annyira bejött, hogy megnéztem a hányattatott sorsú, Nicholson rendezte folytatást is...
The Two Jakes
Nem utáltam, sőt, egy csomó dolog tetszett benne, de nagyon érdekes kontrasztot ad az első résznek amiatt, hogy látványosan gyengébb annál. A Chinatownban minden jelenetnek funkciója és értelme van, a karakterek alaposan kidolgozottak és nincs köztük "felesleg", a komplex történet pedig szépen lassan bontakozik ki úgy, hogy a sok fordulat ellenére is könnyű követni.
A Two Jakesben minden ennek az ellentéte, vagyis tele van fölösleges karakterekkel, a cselekmény meg egy rendezetlen katyvasz. Ki lehet hámozni, sőt, még kerek is lesz, ha sikerül és istenigazából folytatásként is megállja a helyét, de baromi esetlen az egész. Pl. kurva furcsa, hogy Nicholson végig tolja a magyarázó belső monológokat, ami a film noirhoz passzolna is, de az első rész pont azért egyedi detektívsztori, mert nincs benne egy másodpercnyi narráció sem. Aztán utánaolvastam és természetesen az utómunka alatt találták ki a belső monológokat a történet könnyebb érthetősége miatt kb. pont úgy, mint a Blade Runner mozis változatában vagy a David Lynch-féle Dűne tévés kiadásában. Lol.
Összességében szerintem érdemes megnézni ezt is, de nem szabad Psycho 2-t várni, ahol a folytatás majdnem ugyanolyan jó, mint az első rész és csak azért fekete bárány, mert az első rész szent tehén.
Goddammit, lassan a kedvenc Batman-filmen lesz ebből így a harmadik újranézésre, pedig rengeteg dolog van benne, amivel egyszerűen nem értek egyet:
- Nem jönnek be a kosztümök, ami Batmant és Riddlert illeti. Batmannél a bakancsszerű csizmák menők, de kb. ez az egyetlen eleme a ruhának, amit tényleg bírok, a többi meh. Cellux Riddler meg nem is emlékeztet magára a karakterre.
- Alapvetően nem tetszik, ha Gotham meg a Batman-világ ennyire földhözragadt.
- A földhözragadtsághoz képest nagyon ki van hangsúlyozva a no kill rule, pedig olyan dolgok történnek a filmben, amik alapján igazából irreális. Pl. Kenzie simán van akkora köcsög, hogy a golyó jó helyen lett volna a fejében, mondhatni egy ideális világban azért gyártanának pisztolyt, hogy ilyen emberekkel végezzen.
- Simán fél órával rövidebbnek kéne lennie.
Viszont ha már kosztümök, akkor Catwoman perfekt, valahogy van egy olyan "útszéli kurvás" hatása, mint a Year One-ban és maga a karakter is talán a legérdekesebb verzió annak ellenére is, hogy külsőleg Michelle Pfeiffer az istennő. Batman és Riddler kicsit meg bénán néznek ki, ja, de nem vagyok 5 éves, hogy ilyen felszínes dolgokon akadjak fenn.
A reálisabb tálalást meg ellensúlyozza a film atmoszférája és főleg a fényképezés, ahol abszolút elmennek egy erősen kontrasztos-árnyékos irányba, ami az első Burton-filmre hajaz leginkább. Kurva jól néz ki a film és a színekkel is nagyon jól bánik, pl. ahogyan a vöröset használják bizonyos kulcsjeleneteknél, az simán ikonikus annak ellenére is, hogy összességében nem tűnik fel sokszor. Az egész egy kicsit álomszerű hatást kelt, amihez hozzáad Pattinson "kialvatlan, de motivált" Bruce Wayne-je is.
A sztori meg rohadt jó amiatt, hogy a korrupció egész szép bugyrait mutatja meg úgy, hogy igazából Riddler reménytelen, destruktív anarchizmusával is egyet lehet érteni. Ahol már a rendőrség és az ügyészség is a maffia szekerét tolja, ott tényleg lehet, hogy csak a társadalom lenullázásával megvalósított könyörtelen bosszú a megoldás. És ha már bosszú, remek ötlet volt az "I am vengeance" örökbecsűt végighúzni az egész filmen úgy, hogy az elején menőnek tűnik, a végére viszont már őrültségnek és egy olyan metaforának, amitől inkább szabadulni érdemes. A lezárásra az erőltetett no kill rule sem hangzik már annyira erőltetettnek, lehet, hogy Kenzie mégis inkább golyó nélkül árt kevesebbet.
Ez a film szebben öregedett, mint a Joker szerintem, ott többedik megnézésre már elkezdett idegesíteni az, hogy iszonyú durván majmolja a Taxisofőrt, a The Batmanben meg hiába van sok a Hetedikből, teljesen átfordítja az inspirációt valami tök másba. Kicsit sajnálom is, hogy jön a folytatás, mert teljesen kereknek érződik a főszereplő karakteríve és maga a történet is Gotham elbukásával és az újrakezdéssel a végén. Remélem hogy a második film nem lesz Joker 2 szintű borzalom, mert simán benne van a pakliban és hasonlóan nehezen folytathatónak érzem ezt ugyanúgy, mint a Jokert. Mindegy, talán énekelni nem fognak benne.
Azt kihagytad, hogy ebben van a kegfaszabb batmobil.
Legalábbis nekem sosem tetszett az onotlan, bumszli, felfújt gyerekjatekra emlékeztető vackok az eddigi filmekből..
új Batmannal a legnagyobb baj, hogy okosnak akar tűnni a film, holott iszonyatosan buta megoldások vannak benne, és kb. a látvány viszi el a hátán az egészet. Pl. a nyomozós ága egy irdatlanul logikátlan, ostoba megoldásokkal operáló rész, aminek a valódi detektív munkához semmi köze, a rejtvények megfejtése még a Batman & Robinban is sokkal jobb volt.
Ja, olyan kis frissnek hat, hogy a Batmobil csak egy autó a filmben, ami nem néz ki túl extrán és nem is tud semmi kirívót, de azért kíváncsi lennék egy kellemesen overdesignolt, kütyükkel teli verdára is.
jurrasic world akarmi-a legutobbi.
az egyetlen jo dolog SJ volt benne, de o is csak a latvanya miatt.
persze siman lehet hogy zaxnak meg bandidonak van igaza es szorszalhasogato buta oregember vagyok, de engem mar csak felidegesit ilyen szintu idiotizmus ami ebben a filmben is elofordul.
Van különbség a JW filmekben előforduló égbekiáltó ökörségekkel való foglalkozás meg aközött, hogy pl. a Jedi visszatérben a forgatókönyvírók nem foglalkoztak a Halálcsillag újjáépítésében résztvevő független szerződéses munkavállalók halálával, akik semmiről sem tehetnek. 😂
jogos... nade lattad-e a szerzodeseket? lehet hogy palpatine apukaja, aki veletlenul a galaxis legkorruptabb banyasz es halalcsillag epito tarsaganak tulajdonosa epittette a halacsillagot! vagy a veje, a sajat labon allo kislanyanak ferje! (persze ok maguk ott sem voltak, csak a szegeny csoro villanyszerelok, ami roppant szomoruva teszi a tenyt) de ugyanez igaz barmelyik rohamosztagosra akit kenyszersoroztak, meg a tie vadasz pikotakra, meg akarkire a filmben akit lemeszarolnak. hiszen luke is pilotanak akart jelentkezni a birodalmi flottahoz, csak a gonosz owen bacsi nem hagyta. ;)
Supernem
Eeeeeeeeeeh, el sem kezdem sorolni, nekem kibaszta a biztosítékot egy csomó jelenettel. Valami szuperhősös filmnek tuti jobb lenne, mint Supermannek.
Bandidóval és Mokerrel értek egyet. Marhára happy vagyok, hogy a moziban kihagytam. Megjegyzem asszonyon kívül senkinek nem jött be, egy képregényfilmzabáló haverommal együtt néztük, ő is többször felhördült. Hagyjuk.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Chinatown
Pótoltam a kötelezőt és megnéztem "a" Chinatownt. Kicsit ódzkodom a kimaradt klasszikusoktól, pedig nem kéne, mert a legendás státusz itt abszolút megérdemelt, simán az egyik legjobb film, amit valaha láttam. Jack Nicholson kurva jó, Faye Dunaway kurva jó, John Huston szintén, a történet meg elképesztő mélységekig és fordulatokig jut. A tök más műfaj ellenére az Oldboyra emlékeztetett, főleg a befejezés.
Nehezen értem, hogyan lehetett ilyen izgalmas filmet összehozni úgy, hogy a kiindulópontként használt téma Los Angeles vízellátása a 30-as években, amiben a legérdekfeszítőbb huzavona kb. az, hogy a környező völgyben narancsot termesztő gazdáknak adunk öntözővizet vagy a gyarapodó lakosságnak ivóvizet.
A film annyira bejött, hogy megnéztem a hányattatott sorsú, Nicholson rendezte folytatást is...
The Two Jakes
Nem utáltam, sőt, egy csomó dolog tetszett benne, de nagyon érdekes kontrasztot ad az első résznek amiatt, hogy látványosan gyengébb annál. A Chinatownban minden jelenetnek funkciója és értelme van, a karakterek alaposan kidolgozottak és nincs köztük "felesleg", a komplex történet pedig szépen lassan bontakozik ki úgy, hogy a sok fordulat ellenére is könnyű követni.
A Two Jakesben minden ennek az ellentéte, vagyis tele van fölösleges karakterekkel, a cselekmény meg egy rendezetlen katyvasz. Ki lehet hámozni, sőt, még kerek is lesz, ha sikerül és istenigazából folytatásként is megállja a helyét, de baromi esetlen az egész. Pl. kurva furcsa, hogy Nicholson végig tolja a magyarázó belső monológokat, ami a film noirhoz passzolna is, de az első rész pont azért egyedi detektívsztori, mert nincs benne egy másodpercnyi narráció sem. Aztán utánaolvastam és természetesen az utómunka alatt találták ki a belső monológokat a történet könnyebb érthetősége miatt kb. pont úgy, mint a Blade Runner mozis változatában vagy a David Lynch-féle Dűne tévés kiadásában. Lol.
Összességében szerintem érdemes megnézni ezt is, de nem szabad Psycho 2-t várni, ahol a folytatás majdnem ugyanolyan jó, mint az első rész és csak azért fekete bárány, mert az első rész szent tehén.
nobody2
jopofa, kicsit lightosabb mint az elso, de boven szorakoztato.
"okey-dokey!"
naked gun-az uj
total pozitiv csalodas. ugyanakkora okorkodes mint a regiek. nem egyszer hangosan felnevettem.
"okey-dokey!"
A testkamerás rész az elmúlt évek legviccesebb filmjelenete 😂
Végső állomás 4
Eléggé ráfeküdtek a CGI 3d-re, ami így 16 évvel később, 2D-ben nézve nem annyira jött át =D
Egynek elment, még van hátra 2
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
The Batman
Goddammit, lassan a kedvenc Batman-filmen lesz ebből így a harmadik újranézésre, pedig rengeteg dolog van benne, amivel egyszerűen nem értek egyet:
- Nem jönnek be a kosztümök, ami Batmant és Riddlert illeti. Batmannél a bakancsszerű csizmák menők, de kb. ez az egyetlen eleme a ruhának, amit tényleg bírok, a többi meh. Cellux Riddler meg nem is emlékeztet magára a karakterre.
- Alapvetően nem tetszik, ha Gotham meg a Batman-világ ennyire földhözragadt.
- A földhözragadtsághoz képest nagyon ki van hangsúlyozva a no kill rule, pedig olyan dolgok történnek a filmben, amik alapján igazából irreális. Pl. Kenzie simán van akkora köcsög, hogy a golyó jó helyen lett volna a fejében, mondhatni egy ideális világban azért gyártanának pisztolyt, hogy ilyen emberekkel végezzen.
- Simán fél órával rövidebbnek kéne lennie.
Viszont ha már kosztümök, akkor Catwoman perfekt, valahogy van egy olyan "útszéli kurvás" hatása, mint a Year One-ban és maga a karakter is talán a legérdekesebb verzió annak ellenére is, hogy külsőleg Michelle Pfeiffer az istennő. Batman és Riddler kicsit meg bénán néznek ki, ja, de nem vagyok 5 éves, hogy ilyen felszínes dolgokon akadjak fenn.
A reálisabb tálalást meg ellensúlyozza a film atmoszférája és főleg a fényképezés, ahol abszolút elmennek egy erősen kontrasztos-árnyékos irányba, ami az első Burton-filmre hajaz leginkább. Kurva jól néz ki a film és a színekkel is nagyon jól bánik, pl. ahogyan a vöröset használják bizonyos kulcsjeleneteknél, az simán ikonikus annak ellenére is, hogy összességében nem tűnik fel sokszor. Az egész egy kicsit álomszerű hatást kelt, amihez hozzáad Pattinson "kialvatlan, de motivált" Bruce Wayne-je is.
A sztori meg rohadt jó amiatt, hogy a korrupció egész szép bugyrait mutatja meg úgy, hogy igazából Riddler reménytelen, destruktív anarchizmusával is egyet lehet érteni. Ahol már a rendőrség és az ügyészség is a maffia szekerét tolja, ott tényleg lehet, hogy csak a társadalom lenullázásával megvalósított könyörtelen bosszú a megoldás. És ha már bosszú, remek ötlet volt az "I am vengeance" örökbecsűt végighúzni az egész filmen úgy, hogy az elején menőnek tűnik, a végére viszont már őrültségnek és egy olyan metaforának, amitől inkább szabadulni érdemes. A lezárásra az erőltetett no kill rule sem hangzik már annyira erőltetettnek, lehet, hogy Kenzie mégis inkább golyó nélkül árt kevesebbet.
Ez a film szebben öregedett, mint a Joker szerintem, ott többedik megnézésre már elkezdett idegesíteni az, hogy iszonyú durván majmolja a Taxisofőrt, a The Batmanben meg hiába van sok a Hetedikből, teljesen átfordítja az inspirációt valami tök másba. Kicsit sajnálom is, hogy jön a folytatás, mert teljesen kereknek érződik a főszereplő karakteríve és maga a történet is Gotham elbukásával és az újrakezdéssel a végén. Remélem hogy a második film nem lesz Joker 2 szintű borzalom, mert simán benne van a pakliban és hasonlóan nehezen folytathatónak érzem ezt ugyanúgy, mint a Jokert. Mindegy, talán énekelni nem fognak benne.
Azt kihagytad, hogy ebben van a kegfaszabb batmobil.
Legalábbis nekem sosem tetszett az onotlan, bumszli, felfújt gyerekjatekra emlékeztető vackok az eddigi filmekből..
új Batmannal a legnagyobb baj, hogy okosnak akar tűnni a film, holott iszonyatosan buta megoldások vannak benne, és kb. a látvány viszi el a hátán az egészet. Pl. a nyomozós ága egy irdatlanul logikátlan, ostoba megoldásokkal operáló rész, aminek a valódi detektív munkához semmi köze, a rejtvények megfejtése még a Batman & Robinban is sokkal jobb volt.
Ja, olyan kis frissnek hat, hogy a Batmobil csak egy autó a filmben, ami nem néz ki túl extrán és nem is tud semmi kirívót, de azért kíváncsi lennék egy kellemesen overdesignolt, kütyükkel teli verdára is.
A Batman és Robinban nem volt benne Riddler YOU FAKE FAN FUCK. 😂
Akkor a Foreverben, értsd jól.
Az meg egy aranyos részlet, hogy Paul Danón ugyanolyan szemüveg van, mint a Foreverben Jim Carrey-n
jurrasic world akarmi-a legutobbi.
az egyetlen jo dolog SJ volt benne, de o is csak a latvanya miatt.
persze siman lehet hogy zaxnak meg bandidonak van igaza es szorszalhasogato buta oregember vagyok, de engem mar csak felidegesit ilyen szintu idiotizmus ami ebben a filmben is elofordul.
"okey-dokey!"
Van különbség a JW filmekben előforduló égbekiáltó ökörségekkel való foglalkozás meg aközött, hogy pl. a Jedi visszatérben a forgatókönyvírók nem foglalkoztak a Halálcsillag újjáépítésében résztvevő független szerződéses munkavállalók halálával, akik semmiről sem tehetnek. 😂
jogos... nade lattad-e a szerzodeseket? lehet hogy palpatine apukaja, aki veletlenul a galaxis legkorruptabb banyasz es halalcsillag epito tarsaganak tulajdonosa epittette a halacsillagot! vagy a veje, a sajat labon allo kislanyanak ferje! (persze ok maguk ott sem voltak, csak a szegeny csoro villanyszerelok, ami roppant szomoruva teszi a tenyt) de ugyanez igaz barmelyik rohamosztagosra akit kenyszersoroztak, meg a tie vadasz pikotakra, meg akarkire a filmben akit lemeszarolnak. hiszen luke is pilotanak akart jelentkezni a birodalmi flottahoz, csak a gonosz owen bacsi nem hagyta. ;)
"okey-dokey!"
Kevin Smith? :)