Amire rájöttem, hogy SUV esetén hiába figyelsz oda, hogy a motor még Etkinson ciklusban dolgozzon és a visszatermelésnél se használj lehetőleg fizikai féket, az átlagsebesség sokkal inkább számít a fogyasztásban a nagy légellenállás miatt. Hiába vezetsz nagyon lassú gyorsításokkal, minimál fékkel, a kocsi kevesebbet fog fogyasztani női (versenypilóta) módon vezetve, ha 15 km-el lassabb az átlagsebesség. Ha kifejezetten mindig optimális határok közt akarod vezetni, néha kifejezetten lassú leszel, rosszabb, mint egy nagypapa.
Az egész hibridezés nagyvároson belül számít, közepedénél nagyobb forgalom mellett, vidéki városokban már elenyésző az előny, többe fáj a hibridség plusz költsége.
Az RX telepe általában 200e-ig bírja. Az enyém lassan 210--nél jár, és semmi jele a degradációnak. Ellenben garázsban, vagy legalább ponyva alatt tartom, ugyanis a meleg nem csak a gumit meg szöveteket eszi, hanem a telepet is. Ha nincs garázs, nem is próbálkoznék bármilyen elektromos vagy hibrid kocsival, mert előbb lesz telep csere. Az meg nem éppen a megszokott kicsi akksi árában megy.
Elindulni hidegen is azonnal lehet vele, mert viszonylag magas alapjárati fordulaton elindul a motor, és tölti a telepet. Ha nem nyomod neki, ez az alapjárati fordulat nem is fog érdemben változni, csak többet ad rá a kerekekre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
"Az egész hibridezés nagyvároson belül számít, közepedénél nagyobb forgalom mellett, vidéki városokban már elenyésző az előny, "
A benzin motor csak meghatározott km/H nal kapcsol be asszem talán 50? Ráadásul eco módban elvileg tudod kényszeríteni hogy csak azt használja persze ha fel van töltve az akksi. Szóval nem értem, hogy mitől lenne ez forgalom függő.
Előrebocsátom, hogy beható tapasztalatom csak a két gennel korábbi 450h-val van, de Toyotáéknál lassan implementálnak új dolgokat a megbízhatóság miatt, így feltételezem, hogy nagyjából áll az újabb és régebbi modellekre is...
A benzinmotor eleve bekapcsol, ha hidegen elindítod. Ez mérnöki szempontból defenzív döntés, mert a legtöbb user nem használja mérnöki szemmel a kocsiját. Tehát habár elvben EV módban full akksival eljuthatnék a kilométerre lévő közelbe és vissza, ez nem történik meg - legfeljebb, ha már eleve máshonnan jöttem full feltöltve, meleg motorral.
Persze pl az új hibrid Cayeneben simán indulhatsz EV-ként, aztán hagyja hideg motorral is ráküldeni az ultra gyorsulós módot, de ez a németek dolga, a japánok nem így terveznek. Persze a nagyobb akksival szerelt példányok, amelyek tölthetőek már engedik külön beállítás mellett az only EV módot akár indulástól - ilyen pl Mitsu PHEV-je, amit azért nem vettem meg, mert büdösek benne a műanyagok, de nagyon - és nem csak 50-ig, hanem száz fölött is repeszthetsz EV modban.
Azonban a 450h nem ilyen, ez em plug in. Az akksija is csenevész 3,5 kwórás, ami ezt az egész EV módba átteszem, és király vagyok 50-ig témát zárójelbe teszi. Ugyanis, ha full fel van töltve, 50-es sebesség mellett a legjobb hatótáv kb 4 km. Ez nem konkrét haladásra van, hanem, hogy a dugóban araszolás alatt ne pazaroljon a benzinmotor, hanem egyrészt araszolunk, másrészt fenntartjuk a fedélzeti elektronikát, klímát, kormány és fékszervót, no meg a motor olajkeringetését, mert bármelyik pillanatban egy erősebb gázmozdulatra berúgjuk a motort.
- Ebből adódóan a motor nem a sebesség függvényében kapcsol be, hanem a rendszer igénybevételétől függően. Ha 10km/h-ról jobban gyorsítasz, beindul, ha 60-at túlléped, már nő a légellenállás, és beindul. Ha fogytán az akksi, beindul. Ezt jól szemléltet, hogy full feltöltve akár 75-is lehet vigéckedni, aztán, ahogy fogyni kezd az akksi teljesítménye, úgy kerül lejjebb a treshold.
Tehát az van, hogy ahol nincs konkrét araszolós környezet, ott úgy is nagyrészt a benzinmotor fog menni. Megtakarítás a lámpánál jön, de az vidéken nem sok van, és ugyanúgy spórolnál egy start/stop rendszerű kocsival. Tehát, ha bemész Debrecenbe, annyi fog történni, hogy amikor már a belváros utcáin lavírozol, a parkolás előtt másfél perccel, azt jó eséllyel hibrid módban teszed, amit az addigi fékezések és plusz motorfordulat termelt meg neked. A spórolás elhanyagolható, nem hozza vissza az árát. Sajnos, ahogy olvastam egy plug in Toyota meg annyival drágább egy sima hibridnél, hogy megint ugyanott vagyunk: soha nem fogja visszahozni az árát, még ha Moken direkt EV módban jár dolgozni, és örökre megtartja, tekintve, hogy ilyen használat mellett az akksi pakk nagy valószínűséggel valahol 200e felett cserés lett. Na most az én 3,5kw-s pakkom 800e, mennyi lehet egy plug ines egység csere ára?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ezért lenne jó a plug in, azzal egész héten eljárna dolgozni, de még Nyíregyházára is át lehetne menni vele simán.
De már megint a megtérülésen forogsz Vajk, közben EV mód nem csak azért jó, mert nem fogy a benya.
Te vettél már valaha bármit is azért, mert az jó, kényelmes, szórakoztató vagy más módon hasznos, mint a pénz?
Mostanában elég sok dologra költök, ami "nem jön vissza nominálisan", mert ezek kis dolgok, de sokat jelentenek. PL pénteken megyünk Fonyódra metál fesztiválkodni, de a szeptemberi autós túra Monacóig is lehet, hogy életem legdrágább túrája lesz, és álló fasszal várom. A nagy dolgokkal viszont úgy vagyok, hogy ne vesszen már az ember milliókat holmi értékvesztésen, ha ezernyi kisebb, szórakoztató dologra költheti. Egyszerűen szar deal lenne. Ha milliárdos lennék, leszarnám, de nem vagyok az. Teszem azt, ha már elfolyó pénzek, leginkább ahhoz tudom hasonlítani, hogy igyekszem kisegíteni a barátaimat, ha anyagi gondban vannak, és ez törvényszerű, hogy néha nem jól sül el. Van egy srác, gyerekkori cimbora, aki még két éve azzal hívott fel, hogy azonnal kell neki egy 7 jegyű összeg, mert tuti a buli, és egy hónap múlva visszaadja. Na, azóta is adja, és szerencsétlennek azóta totál tönkrement (önhibájából) az élete. Hülye voltam? Lehet. De még mindig jobb elvi döntésnek tartom, mint befizetni valamire, ami törvényszerűen veszteséget okoz - pl egy új kocsi. Itt legalább megvolt az esély rá, hogy a pénz visszajön. Sajnos nem jött, de nem érzem magam sokkal hülyébbnek, mintha új kocsit vettem volna :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pedig úgy tudtam ez alap, hogy havernak kölcsön nem adunk (nyilvan lehetnek kivetelek), kezesseget nem vallalunk. Most buktal penzt, baratsagot a semmire.
Meggyőződésem, hogy amúgy a nők ezért tűnnek bunkóbbnak a forgalomban. Egyszerűen annyira leköti őket eleve az autó basic működtetése + a forgalmi szituáció túlélése, hogy másra nem tudnak figyelni. Hiába lett volna például értelme az adott helyzetben elengedni / kiengedni valakit stb, az ilyenek nem is regisztrálódnak.
kb igen.
plusz agresszivitas is van boven, nem tanultak meg kordaban tartani mint mi ferfiak (persze azert sok a hulye koztunk is, levillogos barmok)
Van olyan barátom, aki több tízmilliót adott nekem kölcsön, és rendben fizetem a kamatait / lassan visszaadom. Értelmes emberek között ez működik, a Revolut is így indult.
Barátságot csak akkor buksz, ha Te, mint kölcsönadó innentől eldöntöd, hogy nem vagytok barátok, mert megkárosított a csúnya hitelfelvevő. Ha ez alapvető irányultság nálad - mint a legtöbb embernél - akkor valóban nem jó ötlet kölcsön adni. Ellenben én úgy vagyok vele, hogy annyit adtam neki, amit még nem érzek meg különösebben. Elkúrta az életét, és ezt jobban sajnálom - az ostobasága az, ami részemről rányomja a bélyegét a kapcsolatunkra, de ettől még szívesen látom, ha átjön a nyaralómba.
Nem rúgsz csak úgy ki valakit az életedből holmi pénz miatt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Barátságot csak akkor buksz, ha Te, mint kölcsönadó innentől eldöntöd, hogy nem vagytok barátok, mert megkárosított a csúnya hitelfelvevő
Nem. Onnantól, hogy adtál neki pénz, köztetek már nem baráti kapcsolat van, hanem pénzügyi, ami természetéből fakadóan alá-fölé rendeltséget okoz, akkor is, ha ezt senki sem hangoztatja. És nem kell hozzá a másik nyakára járni, hogy mikor adod már meg, vagy leépíteni azért, mert nem adta meg. Az ő fejében ez mindig ott lesz, hogy tartozik neked, hogy átvágott, megkárosított, még ha nem is szándékosan. Ez a kapcsolat sose lesz már olyan, mint előtte, amíg meg nem adja a tartozást. Ahhoz képest, hogy mennyit foglalkozol ilyen pszichológiai és demográfiai témákkal, meglepő, hogy ezt nem readelted.
Ha foglalkoztatja a dolog, akkor tanul belőle. Ha nem, mert hülye, hát hülye, akkor nem bántja a dolog.
Miért vonnám meg a segítő jobbot a hozzám közelebb állóktól a magam részéről? Mert megpszichologizáltam, hogy ez rossz lehet? Az, hogy elkúrta már hadd ne legyen az én hibám.
Elég szopó lett volna, ha másik barátom nem ad kölcsön nekem, mert előjön egy ilyen szar dumával, hogy az álmoskönyv alapján ez kerülendő.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
De úgy az emberek 80%-nak igen...
Látod, nem szoktam rájuk gondolni 😅
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én meg szoktam, mikka mégis engem csesztet ezzel...
Stabilan hozod a szociopata autistát továbbra is 😅
Chief Exorcist
Nem tehetek róla, hogy téged folyton küldenek valahova.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ráadásul oda is BKV-val megyek!
Chief Exorcist
Legalább neked nem kell eltartott ujjal gépelned
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amúgy vannak spéci hibrid vezetős trükkjeid, szokásaid, tanácsaid?
Amire rájöttem, hogy SUV esetén hiába figyelsz oda, hogy a motor még Etkinson ciklusban dolgozzon és a visszatermelésnél se használj lehetőleg fizikai féket, az átlagsebesség sokkal inkább számít a fogyasztásban a nagy légellenállás miatt. Hiába vezetsz nagyon lassú gyorsításokkal, minimál fékkel, a kocsi kevesebbet fog fogyasztani női (versenypilóta) módon vezetve, ha 15 km-el lassabb az átlagsebesség. Ha kifejezetten mindig optimális határok közt akarod vezetni, néha kifejezetten lassú leszel, rosszabb, mint egy nagypapa.
Az egész hibridezés nagyvároson belül számít, közepedénél nagyobb forgalom mellett, vidéki városokban már elenyésző az előny, többe fáj a hibridség plusz költsége.
Az RX telepe általában 200e-ig bírja. Az enyém lassan 210--nél jár, és semmi jele a degradációnak. Ellenben garázsban, vagy legalább ponyva alatt tartom, ugyanis a meleg nem csak a gumit meg szöveteket eszi, hanem a telepet is. Ha nincs garázs, nem is próbálkoznék bármilyen elektromos vagy hibrid kocsival, mert előbb lesz telep csere. Az meg nem éppen a megszokott kicsi akksi árában megy.
Elindulni hidegen is azonnal lehet vele, mert viszonylag magas alapjárati fordulaton elindul a motor, és tölti a telepet. Ha nem nyomod neki, ez az alapjárati fordulat nem is fog érdemben változni, csak többet ad rá a kerekekre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
"Az egész hibridezés nagyvároson belül számít, közepedénél nagyobb forgalom mellett, vidéki városokban már elenyésző az előny, "
A benzin motor csak meghatározott km/H nal kapcsol be asszem talán 50? Ráadásul eco módban elvileg tudod kényszeríteni hogy csak azt használja persze ha fel van töltve az akksi. Szóval nem értem, hogy mitől lenne ez forgalom függő.
Előrebocsátom, hogy beható tapasztalatom csak a két gennel korábbi 450h-val van, de Toyotáéknál lassan implementálnak új dolgokat a megbízhatóság miatt, így feltételezem, hogy nagyjából áll az újabb és régebbi modellekre is...
A benzinmotor eleve bekapcsol, ha hidegen elindítod. Ez mérnöki szempontból defenzív döntés, mert a legtöbb user nem használja mérnöki szemmel a kocsiját. Tehát habár elvben EV módban full akksival eljuthatnék a kilométerre lévő közelbe és vissza, ez nem történik meg - legfeljebb, ha már eleve máshonnan jöttem full feltöltve, meleg motorral.
Persze pl az új hibrid Cayeneben simán indulhatsz EV-ként, aztán hagyja hideg motorral is ráküldeni az ultra gyorsulós módot, de ez a németek dolga, a japánok nem így terveznek. Persze a nagyobb akksival szerelt példányok, amelyek tölthetőek már engedik külön beállítás mellett az only EV módot akár indulástól - ilyen pl Mitsu PHEV-je, amit azért nem vettem meg, mert büdösek benne a műanyagok, de nagyon - és nem csak 50-ig, hanem száz fölött is repeszthetsz EV modban.
Azonban a 450h nem ilyen, ez em plug in. Az akksija is csenevész 3,5 kwórás, ami ezt az egész EV módba átteszem, és király vagyok 50-ig témát zárójelbe teszi. Ugyanis, ha full fel van töltve, 50-es sebesség mellett a legjobb hatótáv kb 4 km. Ez nem konkrét haladásra van, hanem, hogy a dugóban araszolás alatt ne pazaroljon a benzinmotor, hanem egyrészt araszolunk, másrészt fenntartjuk a fedélzeti elektronikát, klímát, kormány és fékszervót, no meg a motor olajkeringetését, mert bármelyik pillanatban egy erősebb gázmozdulatra berúgjuk a motort.
- Ebből adódóan a motor nem a sebesség függvényében kapcsol be, hanem a rendszer igénybevételétől függően. Ha 10km/h-ról jobban gyorsítasz, beindul, ha 60-at túlléped, már nő a légellenállás, és beindul. Ha fogytán az akksi, beindul. Ezt jól szemléltet, hogy full feltöltve akár 75-is lehet vigéckedni, aztán, ahogy fogyni kezd az akksi teljesítménye, úgy kerül lejjebb a treshold.
Tehát az van, hogy ahol nincs konkrét araszolós környezet, ott úgy is nagyrészt a benzinmotor fog menni. Megtakarítás a lámpánál jön, de az vidéken nem sok van, és ugyanúgy spórolnál egy start/stop rendszerű kocsival. Tehát, ha bemész Debrecenbe, annyi fog történni, hogy amikor már a belváros utcáin lavírozol, a parkolás előtt másfél perccel, azt jó eséllyel hibrid módban teszed, amit az addigi fékezések és plusz motorfordulat termelt meg neked. A spórolás elhanyagolható, nem hozza vissza az árát. Sajnos, ahogy olvastam egy plug in Toyota meg annyival drágább egy sima hibridnél, hogy megint ugyanott vagyunk: soha nem fogja visszahozni az árát, még ha Moken direkt EV módban jár dolgozni, és örökre megtartja, tekintve, hogy ilyen használat mellett az akksi pakk nagy valószínűséggel valahol 200e felett cserés lett. Na most az én 3,5kw-s pakkom 800e, mennyi lehet egy plug ines egység csere ára?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ezért lenne jó a plug in, azzal egész héten eljárna dolgozni, de még Nyíregyházára is át lehetne menni vele simán.
De már megint a megtérülésen forogsz Vajk, közben EV mód nem csak azért jó, mert nem fogy a benya.
Te vettél már valaha bármit is azért, mert az jó, kényelmes, szórakoztató vagy más módon hasznos, mint a pénz?
Írtam majdnem 3 regényt <3
Ja, hohy vettem-e. Az R8 sem jó befektetés, mert fenntartási költsége van, viszont szórakoztató. Az utazást is megveszi az ember, meg a sört is :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az 5090 et most vette. Az nem fog neki hasznot hozni. Bár lehet tartja az árát.
Mostanában elég sok dologra költök, ami "nem jön vissza nominálisan", mert ezek kis dolgok, de sokat jelentenek. PL pénteken megyünk Fonyódra metál fesztiválkodni, de a szeptemberi autós túra Monacóig is lehet, hogy életem legdrágább túrája lesz, és álló fasszal várom. A nagy dolgokkal viszont úgy vagyok, hogy ne vesszen már az ember milliókat holmi értékvesztésen, ha ezernyi kisebb, szórakoztató dologra költheti. Egyszerűen szar deal lenne. Ha milliárdos lennék, leszarnám, de nem vagyok az. Teszem azt, ha már elfolyó pénzek, leginkább ahhoz tudom hasonlítani, hogy igyekszem kisegíteni a barátaimat, ha anyagi gondban vannak, és ez törvényszerű, hogy néha nem jól sül el. Van egy srác, gyerekkori cimbora, aki még két éve azzal hívott fel, hogy azonnal kell neki egy 7 jegyű összeg, mert tuti a buli, és egy hónap múlva visszaadja. Na, azóta is adja, és szerencsétlennek azóta totál tönkrement (önhibájából) az élete. Hülye voltam? Lehet. De még mindig jobb elvi döntésnek tartom, mint befizetni valamire, ami törvényszerűen veszteséget okoz - pl egy új kocsi. Itt legalább megvolt az esély rá, hogy a pénz visszajön. Sajnos nem jött, de nem érzem magam sokkal hülyébbnek, mintha új kocsit vettem volna :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
"Van egy srác, gyerekkori cimbora, aki még két éve azzal hívott fel, hogy azonnal kell neki egy 7 jegyű összeg,"
Mi is a telefonszámod?
Előbb egy időgépre lesz szükséged ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jó, ez mondjuk rendes tőled :))) én pl pénzt az kurvaélet hogy senkinek nem adok, se kölcsön se sehogy.
Chief Exorcist
Tudtommal a 4090et annyiert adta el hasznaltan most, amennyiert anno vette, nem?
Habár ezt, amikor vettem, még nem tudhattam előre :) Azért kellett, hogy VR-ben meghajtsa a szimulátort.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pedig úgy tudtam ez alap, hogy havernak kölcsön nem adunk (nyilvan lehetnek kivetelek), kezesseget nem vallalunk. Most buktal penzt, baratsagot a semmire.
kb igen.
plusz agresszivitas is van boven, nem tanultak meg kordaban tartani mint mi ferfiak (persze azert sok a hulye koztunk is, levillogos barmok)
Parizer forever.
alap.
van egy moderatorpicsa az indexen, az pont ugyanez pepitaban. noknek nem szabad hatalmat adni, minimalisat sem.
Parizer forever.
vajk, szuksegm lenne azonnal 9M-ra, tuti biznic :)
felrakom a fradira tippmixen :D
Parizer forever.
detto. de azert nekem adhacc :)
Parizer forever.
Akinek adtál kölcsön annak volt időgépe?
Van olyan barátom, aki több tízmilliót adott nekem kölcsön, és rendben fizetem a kamatait / lassan visszaadom. Értelmes emberek között ez működik, a Revolut is így indult.
Barátságot csak akkor buksz, ha Te, mint kölcsönadó innentől eldöntöd, hogy nem vagytok barátok, mert megkárosított a csúnya hitelfelvevő. Ha ez alapvető irányultság nálad - mint a legtöbb embernél - akkor valóban nem jó ötlet kölcsön adni. Ellenben én úgy vagyok vele, hogy annyit adtam neki, amit még nem érzek meg különösebben. Elkúrta az életét, és ezt jobban sajnálom - az ostobasága az, ami részemről rányomja a bélyegét a kapcsolatunkra, de ettől még szívesen látom, ha átjön a nyaralómba.
Nem rúgsz csak úgy ki valakit az életedből holmi pénz miatt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ezt nem tudhatom. Pont ez az izgi benne. Csak azt tudom, hogy neked nincs.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nem. Onnantól, hogy adtál neki pénz, köztetek már nem baráti kapcsolat van, hanem pénzügyi, ami természetéből fakadóan alá-fölé rendeltséget okoz, akkor is, ha ezt senki sem hangoztatja. És nem kell hozzá a másik nyakára járni, hogy mikor adod már meg, vagy leépíteni azért, mert nem adta meg. Az ő fejében ez mindig ott lesz, hogy tartozik neked, hogy átvágott, megkárosított, még ha nem is szándékosan. Ez a kapcsolat sose lesz már olyan, mint előtte, amíg meg nem adja a tartozást. Ahhoz képest, hogy mennyit foglalkozol ilyen pszichológiai és demográfiai témákkal, meglepő, hogy ezt nem readelted.
Ha foglalkoztatja a dolog, akkor tanul belőle. Ha nem, mert hülye, hát hülye, akkor nem bántja a dolog.
Miért vonnám meg a segítő jobbot a hozzám közelebb állóktól a magam részéről? Mert megpszichologizáltam, hogy ez rossz lehet? Az, hogy elkúrta már hadd ne legyen az én hibám.
Elég szopó lett volna, ha másik barátom nem ad kölcsön nekem, mert előjön egy ilyen szar dumával, hogy az álmoskönyv alapján ez kerülendő.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."