Nagyon régi álmom a motorozás, de mindig lebeszéltek róla, és mivel nagyon azt érzem, hogy valami újra, valami élvezetesre van szükségem az életemben, mert különben megpusztulok a hétköznapi posványban, ezért nagyon agyalok rajta, hogy megveszem az alábbi gépet, és elmegyek vele Svájcba, Dolomitokba, vagy akár egészen Norvégiáig felmotorozok.
Fater jó ideje motorozik, de egyre kevesebbet. Nem azért, mert nem birja, hanem mert elmondása szerint egyre nehezebb, életveszélyesebb, mert évről évre csak egyre nő az autók és emiatta figyelmetlen autósok száma is az utakon. Gyakorlatilag ma kb 50%-kal nagyobb az esély, hogy elpatkolsz motoron, mint 5-10 éve. Fater soha nem száguldozott, és tényleg rettentő körültekintő sofőr, es nem fél a sebességtől, de egyre gyakrabban van olyan jelenet, ahol a rutinja miatt nem marad ott, mert balfasz egy-egy autós.
Az, hogy neked megéri - e a nagyon magas, illetve egyre nagyobb kockázat, hogy ott maradsz, te döntöd el.
... vagy veszel egy MX-5-öt :D
igen, ezt már hallottam másoktól is. De azért elég sokan motoroznak évtizedek óta úgy, hogy megúszták esés nélkül. Csak azt sajnálom, hogy nem kezdtem el 23 évesen, mert ilyen 50 év körül már sokan abbahagyják.
https://totalbike.hu/tesztek/
Érdemes teszteket olvasgatni, nem tudom, hogy ez a konkrét tipusról van e. De le szokták írni, hogy milyen a moci, pl kezdőknek ajánlott e.
De a magasságom és súlyom miatt a Versys kényelmesebb lenne, főleg hosszútávon, bár kinézetben a Ninja tetszik nagyon. És a Versys-hez van elektromos futómű is.
Vegyél Harley-t. A Hell's Angels egyik magyar chapter elnöke a haverom, segítek bejutni, lemotorzhatsz akár dél-afrikába is, még ott is van klubházuk ahova be tudnak fogadni pár napra.
Autósként sok km van már mögöttem és jópár "izgi" szituációt úsztam meg. Mindemellett az utakon töltött időmben sok motorossal kapcsolatos vagy neki köszönhető forgalmi helyzetet éltem meg. Viselkedéskultúrájuknak köszönhetően azt a 2 élőben látott halált és több baleset utáni állapotot elnézve nem esett meg rajtuk a szívem, holott őket is hazavárták. Büdösek hátulról (nem tudom milyen környezetvédelmi normák vannak náluk, de a kipufogógázuk zavaróan büdös), gyakorlatilag konstans gyorshajtanak és tisztában vannak vele, hogy nincs elöl rendszámtáblájuk. Mégis, ha elmatekozzák a szituációt és baleseteznek, az autósnak kell magyarázkodni, főleg ha csak ő éli túl és nincs arra kamera.
Hosszú távon amúgy a térdízületet készíti ki, ha nincs ott szél elleni védelem. A golyóidnak sem tesz jót a motor felől áramló meleg. Időjárásnak ki vagy téve, a bukósisak kötelező, hajhagymák is megsínylik.
Én évi 20-30k km között megyek, szerencsére még nem láttam se motoros, se autós balesetet (a magamét kivéve), nem hogy halált. De nyilván hallottam több sztorit is ismerősi körből. Talán a HW-n is volt valaki, aki motoros balesetben hunyt el?
Szerintem az ízületi probléma manapság nem nagyon lehet faktor, amilyen ruhák meg védőeszközök vannak, meg a motorok kialakítása is annyit finomodott, de a néhány 50-60 közötti motoros ismerősök közül egyet se hallottam még ilyenre panaszkodni. Szerintem ebben a genetika faktor is benne lehet (a megfelelő ruházat után), valszeg akiknél ez problémát okozott, azok nagy eséllyel biciklin is ugyanígy jártak volna.
A golyókat viszont nem kéne megfőzni, ez jogos, ennek utánajárok :D
Én nem vadulni akarok, hanem normálisan, szabadon menni ide-oda, élvezni a közvetlenséget, az adrenalint, az érzést. Nagyon sok motoros baleset összeállítást nézek youtubeon és szerintem ezek alapján megállapítható, hogy 90%-ban a motoros igencsak közrejátszik a baleset bekövetkezésében, előrelátás nuku, gyorshajtanak, balfaszkodnak, kockáztatnak, stb. Persze ott van a 10% is...
Biciklizés közben mozog a térded és erőt fejtesz ki vele, ott hő keletkezik. Motoron merev a lábad, a lábfejeden kívül. Ha nincs protektor, a vékonyabb nadrágon is át tud hűlni a térdízület. Tavaszi és őszi hűvösebb időszak nyilván ami necces ebből a szempontból.
ismeros tuzolto gyerek az egyik labat bukta. baratom, munkatarsam csak a combcsontjat torte szet, alig 3 honap korhaz (varosban, 30km-h val csaptak el, szabalyos volt), o mondjuk jol van. azota motorra nem ult. (gerince is eltort snowboardon)
kedvellek, szerintem ne. kapuzarasi panik, talalj ki valami mast.
Tisztában vagyok a kockázatokkal, ahogy sztem mindenki, de mégis mi a lófaszt csináljak 38 évesen, ha valami szórakozásra vágyom?
Én kigameltem magam 23 éves koromra, utóbbi 2 évben el se indítottam egy játékot se. Kirándultam sokat, terepfutottam, de annyira idő és erőforrásigényes a dolog így Debrecenből, hogy nem megoldható olyan mennyiségben.
Buliztam eleget huszas éveimben, és megmondom őszintén egyáltalán nem hiányzik, egy másodpercig se. Pedig sok haverom még most is heti 2x jár szórakozni, mondjuk elég nyomorult élet család nélkül ennyi idősen a tinik között vergődni.
A sorozatok meg filmek se érdekelnek már annyira, mint régen. Van évente 2-3 sori, amit letolunk szépen vacsora mellett, aztán hónapokig semmi. Régen meg darálta az ember egész nap ezeket egyetem alatt. De ugye a színvonal is visszaesett, meg az ingerküszöb is megváltozott.
Külföldre nyaralni elmegy az ember évente 1x vagy max. 2x, de az se hoz annyira lázba, egyszerűen nem tudom már olyan intenzíven megélni ezeket a dolgokat, mint fiatalabb koromban.
Munkában kiégek egész nap nem csinálok semmit, csak várom, hogy leteljen a munkaidő, aztán hazamegyek (vagy várom HO-ban, hogy hazajöjjön Feleségem), csinálunk valamit, elmegyünk vásárolni vagy kocogni, megnézünk egy meccset vagy filmet, kajálunk, aztán alvás. Hiába van mindig valami kisebb családi esemény vagy random kisebb projektek, ezek egyáltalán nem töltenek annyira fel, mint ahogy gondolom, hogy a motorozás feltöltene.
Valami olyanra van szükségem, ami teljesen új, amire régóta vágyok, ahol újra azt érzem, hogy élek, és nem egy társadalom rabszolgája vagyok.
Ezt már más forrásból, más iparban is hallottam, többször sajnos :(
Nagyon régi álmom a motorozás, de mindig lebeszéltek róla, és mivel nagyon azt érzem, hogy valami újra, valami élvezetesre van szükségem az életemben, mert különben megpusztulok a hétköznapi posványban, ezért nagyon agyalok rajta, hogy megveszem az alábbi gépet, és elmegyek vele Svájcba, Dolomitokba, vagy akár egészen Norvégiáig felmotorozok.
https://www.kawasaki.hu/hu/products/T%C3%BAraend%C3%BAr%C3%B3/2025/Versys_1100_SE/overview?Uid=0878UVFfX1tZDFBYDVgKXFFeClEMDF5fWApfUFhaDF0LUQ4
Fater jó ideje motorozik, de egyre kevesebbet. Nem azért, mert nem birja, hanem mert elmondása szerint egyre nehezebb, életveszélyesebb, mert évről évre csak egyre nő az autók és emiatta figyelmetlen autósok száma is az utakon. Gyakorlatilag ma kb 50%-kal nagyobb az esély, hogy elpatkolsz motoron, mint 5-10 éve. Fater soha nem száguldozott, és tényleg rettentő körültekintő sofőr, es nem fél a sebességtől, de egyre gyakrabban van olyan jelenet, ahol a rutinja miatt nem marad ott, mert balfasz egy-egy autós.
Az, hogy neked megéri - e a nagyon magas, illetve egyre nagyobb kockázat, hogy ott maradsz, te döntöd el.
... vagy veszel egy MX-5-öt :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
igen, ezt már hallottam másoktól is. De azért elég sokan motoroznak évtizedek óta úgy, hogy megúszták esés nélkül. Csak azt sajnálom, hogy nem kezdtem el 23 évesen, mert ilyen 50 év körül már sokan abbahagyják.
https://totalbike.hu/tesztek/
Érdemes teszteket olvasgatni, nem tudom, hogy ez a konkrét tipusról van e. De le szokták írni, hogy milyen a moci, pl kezdőknek ajánlott e.
Köszi! Szoktam olvasgatni. Eredetileg ezt szerettem volna:
https://totalbike.hu/tesztek/2024/12/22/bemutato-kawasaki-ninja-1100-sx-se/
De a magasságom és súlyom miatt a Versys kényelmesebb lenne, főleg hosszútávon, bár kinézetben a Ninja tetszik nagyon. És a Versys-hez van elektromos futómű is.
jobb terded es bokad hagyd ram vegrendeletileg.
koszi.
Parizer forever.
Előbb azért szaporodj
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Egyébként kezdő mocinak én nem vennék 1000+ köbcentist. Egy 650 es bőven elég. Aztán ha belejössz eladod egy év múlva és veszel nagyobbat.
Pl egy Yamaha Fazer vagy Honda Hornet .
Itt van egy fasza akciós moci:)
https://www.ktmkecskemet.hu/2024-KTM-990-DUKE
rwurl=https://youtu.be/qSnv7UUGg2E
Ja, mindenek előtt youtubeon keress rá a death wobble kifejezésre aztán nézz meg pár videót :D
Ki kell várni azt a 10-20 évet amíg jók lesznek az önvezető autók aztán végre átvehetik a motorosok az utakat :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Kár, hogy a gépkocsik átlag életkora 16 év...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Vegyél Harley-t. A Hell's Angels egyik magyar chapter elnöke a haverom, segítek bejutni, lemotorzhatsz akár dél-afrikába is, még ott is van klubházuk ahova be tudnak fogadni pár napra.
Chief Exorcist
Autósként sok km van már mögöttem és jópár "izgi" szituációt úsztam meg. Mindemellett az utakon töltött időmben sok motorossal kapcsolatos vagy neki köszönhető forgalmi helyzetet éltem meg. Viselkedéskultúrájuknak köszönhetően azt a 2 élőben látott halált és több baleset utáni állapotot elnézve nem esett meg rajtuk a szívem, holott őket is hazavárták. Büdösek hátulról (nem tudom milyen környezetvédelmi normák vannak náluk, de a kipufogógázuk zavaróan büdös), gyakorlatilag konstans gyorshajtanak és tisztában vannak vele, hogy nincs elöl rendszámtáblájuk. Mégis, ha elmatekozzák a szituációt és baleseteznek, az autósnak kell magyarázkodni, főleg ha csak ő éli túl és nincs arra kamera.
Hosszú távon amúgy a térdízületet készíti ki, ha nincs ott szél elleni védelem. A golyóidnak sem tesz jót a motor felől áramló meleg. Időjárásnak ki vagy téve, a bukósisak kötelező, hajhagymák is megsínylik.
Én évi 20-30k km között megyek, szerencsére még nem láttam se motoros, se autós balesetet (a magamét kivéve), nem hogy halált. De nyilván hallottam több sztorit is ismerősi körből. Talán a HW-n is volt valaki, aki motoros balesetben hunyt el?
Szerintem az ízületi probléma manapság nem nagyon lehet faktor, amilyen ruhák meg védőeszközök vannak, meg a motorok kialakítása is annyit finomodott, de a néhány 50-60 közötti motoros ismerősök közül egyet se hallottam még ilyenre panaszkodni. Szerintem ebben a genetika faktor is benne lehet (a megfelelő ruházat után), valszeg akiknél ez problémát okozott, azok nagy eséllyel biciklin is ugyanígy jártak volna.
A golyókat viszont nem kéne megfőzni, ez jogos, ennek utánajárok :D
Én nem vadulni akarok, hanem normálisan, szabadon menni ide-oda, élvezni a közvetlenséget, az adrenalint, az érzést. Nagyon sok motoros baleset összeállítást nézek youtubeon és szerintem ezek alapján megállapítható, hogy 90%-ban a motoros igencsak közrejátszik a baleset bekövetkezésében, előrelátás nuku, gyorshajtanak, balfaszkodnak, kockáztatnak, stb. Persze ott van a 10% is...
A srácnak Cloud volt az avatarja, úgyhogy ez plusz kocjázat lehet.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Biciklizés közben mozog a térded és erőt fejtesz ki vele, ott hő keletkezik. Motoron merev a lábad, a lábfejeden kívül. Ha nincs protektor, a vékonyabb nadrágon is át tud hűlni a térdízület. Tavaszi és őszi hűvösebb időszak nyilván ami necces ebből a szempontból.
ismeros tuzolto gyerek az egyik labat bukta. baratom, munkatarsam csak a combcsontjat torte szet, alig 3 honap korhaz (varosban, 30km-h val csaptak el, szabalyos volt), o mondjuk jol van. azota motorra nem ult. (gerince is eltort snowboardon)
kedvellek, szerintem ne. kapuzarasi panik, talalj ki valami mast.
Parizer forever.
Miata FB csoportban árulnak 1.8-as turbós NB-ket 300-LE-vel, azzal is át lehet menni a túlvilágra mosolyogva 🤣
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Én anno Eunos Presso néven próbáltam ki :)
ezt ne. eloszor valami 30LE-s robogoval tesztelje a motorozast.
Parizer forever.
Tisztában vagyok a kockázatokkal, ahogy sztem mindenki, de mégis mi a lófaszt csináljak 38 évesen, ha valami szórakozásra vágyom?
Én kigameltem magam 23 éves koromra, utóbbi 2 évben el se indítottam egy játékot se. Kirándultam sokat, terepfutottam, de annyira idő és erőforrásigényes a dolog így Debrecenből, hogy nem megoldható olyan mennyiségben.
Buliztam eleget huszas éveimben, és megmondom őszintén egyáltalán nem hiányzik, egy másodpercig se. Pedig sok haverom még most is heti 2x jár szórakozni, mondjuk elég nyomorult élet család nélkül ennyi idősen a tinik között vergődni.
A sorozatok meg filmek se érdekelnek már annyira, mint régen. Van évente 2-3 sori, amit letolunk szépen vacsora mellett, aztán hónapokig semmi. Régen meg darálta az ember egész nap ezeket egyetem alatt. De ugye a színvonal is visszaesett, meg az ingerküszöb is megváltozott.
Külföldre nyaralni elmegy az ember évente 1x vagy max. 2x, de az se hoz annyira lázba, egyszerűen nem tudom már olyan intenzíven megélni ezeket a dolgokat, mint fiatalabb koromban.
Munkában kiégek egész nap nem csinálok semmit, csak várom, hogy leteljen a munkaidő, aztán hazamegyek (vagy várom HO-ban, hogy hazajöjjön Feleségem), csinálunk valamit, elmegyünk vásárolni vagy kocogni, megnézünk egy meccset vagy filmet, kajálunk, aztán alvás. Hiába van mindig valami kisebb családi esemény vagy random kisebb projektek, ezek egyáltalán nem töltenek annyira fel, mint ahogy gondolom, hogy a motorozás feltöltene.
Valami olyanra van szükségem, ami teljesen új, amire régóta vágyok, ahol újra azt érzem, hogy élek, és nem egy társadalom rabszolgája vagyok.
A motorozást igen, de ő négykerekű gépet javasolt motor helyett.
Kattanj rá az airsoftra
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
.
Olyan nincs hogy nem gamelünk :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
gyerek. elviszi majd minden idodet.
Parizer forever.