Azt mondanám, hogy egy évre érdemes kötelezővel, adóval kopó-fogyó alkatrésszel, javítással átlagra 600-at számolni. Ha nincs gikszer, ez kijön a feléből is, ha meg éppen bejön a BMW-s megbízhatóság, kapsz egy fél misis javítást rá.
Szóval 600, és innentől kezded el tankolni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Volt is erről egy cikk, hogy sokan nincsenek tisztában az alkatrész/szervíz költségekkel. Pl, Nekem terepjáró kell! Azt amikor eljön a gumi csere ideje akkor dobbennek rá, hogy 500k lesz a 4db gumi.
Motorolajbol meg nem kell megvenni a saját markasat 4szeres áron.
Csak tippelek, mert a Lexus ugye nem kér semmit, az R8-ra meg kb végtelenül lehet költeni, ha mindent top szinten akar tartani az ember.
Annyit tudok, hogy anno a Mergára úgy költöttem 10 éve évi 400 körül, hogy mellette még rohadt is le, tehát nem volt elegendő a szintfenntartásra. Ez alapján valóban kevésnek tűnik az 500
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Azért nem mindegy, hogy 250 ezer/év vagy 90k/év az olajcsere. Nyilván a 250k-t is ki tudom fizetni, csak nem biztos, hogy akarom...
Most elmentünk egy körre a Bömbivel is meg a C mercivel is. A Bömbi, ha nem is full extrás, de egy jól felszerelt modell, a Merci fapad eléggé. Nem vagyunk vásárlás kényszerben, csak szembe jöttek maguktól a lehetőségek.
Külsőre mindkettő tetszik, sztem nagyon eltalálták azt a C osztályt akkor, stílusban jobban illene hozzánk a visszafogott eleganciája.
Viszont, ha nem most, akkor mikor lesz egy ilyen sportos Bömbink? Egyetlen bajom vele, hogy nagyon alacsony és elég szűkös belül, annyira nem praktikus. De ahogy xDrive-val beveszi a kanyarokat, barátnőm is csak vigyorgott végig, pedig azt hittem félni fog a száguldozástól, de nagyon élvezte :D
Amúgy egy meglátás ezzel a túlvállalással kapcsolatban, tudva azt, hogy én is része vagyok a problémának:
Pár napja írtam, hogy Albániában az összes ilyen fél.maffiózó kinézet a levetett német prémiumokkal, és ez annyira egy balkáni dolog. És hát, minél közelebb vagy ehhez a felfogáshoz, annál inkább választasz így autót a vélt presztízs alapján, meg a túlvállalás mentén - hiszen nem hiába tőlem is cigók vették meg a lekotlott Mergát. A facse tele van olyan szánalom képekkel, amikor a potrohos dzsippó pózól a 7-es Bömössel... No, de a lényeg, hogy itthon egész sok drágán fenntartható kocsit látsz, és azt hiszed, ha itthon erre telik, akkor nyugaton majd "még".
És nyugaton baromira nem ez van, mert míg Madeirán meg Kanárin betudom annak, hogy kicsi sziget, kicsi utak, fele bérautó, stb, de most, hogy kint voltunk síelni osztrákoknál, meglepett a sok Suzuki, meg egyéb economy car. Elmondható volt, hogy a magyar utakon sokkal nagyobb arányban vannak jelen a prémiumok - még ha az átlagéletkor nem is túl rózsás.
Visszafelé úton végre láttam, TT-t, meg is jegyeztem, hogy milyen meglepő volt eddig a hiányuk, erre az asszony mutatja, hogy ja, amúgy magyar a rendszáma...
Szóval itt a vasfüggöny határa mellett az emberekben nagyon bennük van a reprezentálási kényszer, mert azért egy kocsit mégis egyszerűbb virítani, mint egy jó ingatlant, közben nyugaton simán eljárnak a Swifttel, és senki nem csinál belőle kasztkérdést - közben meg van egy baszott nagy birtoka a hegyoldalban, meg x millió EUR megtakarítása. Ez az igazi jólét, nem a 10 éves német prémium.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az én "kommersz" Mitsumban az olajcsere most 125k volt... és nem márkaszervizben. Utána kérdeztem, mi a fasz történt itt egy év alatt és mások is drágulásról számoltak be :(
Ez nagyon nem igaz. Ha valahol, akkor Németországban a kocsi igenis része a státusznak, csak az a státusz nem azt takarja magában, mint amit itthon. Itthon a hülyegyerek vesz egy 20-30 éves lerohadt német prémiumot, és azt hiszi menő...
Ha elmész bárhova Németországban, akkor német autókat fogsz látni orrba szájba. Aki nem azzal jár, azok általában a vendégmunkások, külföldiek, ingázók, stb.
Hegyekben meg síparadicsomoknál van olyan trend, hogy a prémium mellé vesznek egy boltba szaladgálós Fiatot vagy Suzukit.
De nyugodj meg, hogy az Autobahnon 10ből 7 autó a négy nagy németből fog kikerülni.
Ingatlan fronton jól állunk. Faternak van kertvárosban nagy ház, nagy kert, ha jön a gyerek, és úgy érezzük, hogy nem ideális a lakás, akkor mi oda költözünk, ők meg be, bár igazából maradhatnak is, mert bőven elférünk ott.
Az én kocsim ugye elég nagy, azzal nincs gond. Az oviba, suliba hordani a gyereket meg sztem ugyanolyan könnyen lehet egy 4-es bömbivel, mint bármi mással. Ha csak nem sikerül hármas ikreket összehozni :) De ennek a gran coupénak tényleg meglepően jó a csomagtere, sztem babakocsi is simán befér, meg a többi szarság :D Bár az is lehet, hogy én leszek itthon GYES-en a gyerekkel, mert Anyu a kenyérkereső XDDD
egyrészt ezzel ellehet poénkodni is, hogy Moken hordja a szoknyát. de amúgy meg full komolyan szerintem is az egyik legjobb dolog, ha valaki akar és tölthet időt a gyerekével. főleg az első pár évben.
Azt mondanám, hogy egy évre érdemes kötelezővel, adóval kopó-fogyó alkatrésszel, javítással átlagra 600-at számolni. Ha nincs gikszer, ez kijön a feléből is, ha meg éppen bejön a BMW-s megbízhatóság, kapsz egy fél misis javítást rá.
Szóval 600, és innentől kezded el tankolni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez havi 50k, szerintem ez egy normal auto fenntartasa, nem bombie.
Parizer forever.
Volt is erről egy cikk, hogy sokan nincsenek tisztában az alkatrész/szervíz költségekkel. Pl, Nekem terepjáró kell! Azt amikor eljön a gumi csere ideje akkor dobbennek rá, hogy 500k lesz a 4db gumi.
Motorolajbol meg nem kell megvenni a saját markasat 4szeres áron.
Csak tippelek, mert a Lexus ugye nem kér semmit, az R8-ra meg kb végtelenül lehet költeni, ha mindent top szinten akar tartani az ember.
Annyit tudok, hogy anno a Mergára úgy költöttem 10 éve évi 400 körül, hogy mellette még rohadt is le, tehát nem volt elegendő a szintfenntartásra. Ez alapján valóban kevésnek tűnik az 500
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
autóra nincs pénzem, de lehet veszek egy ilyen bmw címkés olajat :)
Azért nem mindegy, hogy 250 ezer/év vagy 90k/év az olajcsere. Nyilván a 250k-t is ki tudom fizetni, csak nem biztos, hogy akarom...
Most elmentünk egy körre a Bömbivel is meg a C mercivel is. A Bömbi, ha nem is full extrás, de egy jól felszerelt modell, a Merci fapad eléggé. Nem vagyunk vásárlás kényszerben, csak szembe jöttek maguktól a lehetőségek.
Külsőre mindkettő tetszik, sztem nagyon eltalálták azt a C osztályt akkor, stílusban jobban illene hozzánk a visszafogott eleganciája.
Viszont, ha nem most, akkor mikor lesz egy ilyen sportos Bömbink? Egyetlen bajom vele, hogy nagyon alacsony és elég szűkös belül, annyira nem praktikus. De ahogy xDrive-val beveszi a kanyarokat, barátnőm is csak vigyorgott végig, pedig azt hittem félni fog a száguldozástól, de nagyon élvezte :D
Amúgy egy meglátás ezzel a túlvállalással kapcsolatban, tudva azt, hogy én is része vagyok a problémának:
Pár napja írtam, hogy Albániában az összes ilyen fél.maffiózó kinézet a levetett német prémiumokkal, és ez annyira egy balkáni dolog. És hát, minél közelebb vagy ehhez a felfogáshoz, annál inkább választasz így autót a vélt presztízs alapján, meg a túlvállalás mentén - hiszen nem hiába tőlem is cigók vették meg a lekotlott Mergát. A facse tele van olyan szánalom képekkel, amikor a potrohos dzsippó pózól a 7-es Bömössel... No, de a lényeg, hogy itthon egész sok drágán fenntartható kocsit látsz, és azt hiszed, ha itthon erre telik, akkor nyugaton majd "még".
És nyugaton baromira nem ez van, mert míg Madeirán meg Kanárin betudom annak, hogy kicsi sziget, kicsi utak, fele bérautó, stb, de most, hogy kint voltunk síelni osztrákoknál, meglepett a sok Suzuki, meg egyéb economy car. Elmondható volt, hogy a magyar utakon sokkal nagyobb arányban vannak jelen a prémiumok - még ha az átlagéletkor nem is túl rózsás.
Visszafelé úton végre láttam, TT-t, meg is jegyeztem, hogy milyen meglepő volt eddig a hiányuk, erre az asszony mutatja, hogy ja, amúgy magyar a rendszáma...
Szóval itt a vasfüggöny határa mellett az emberekben nagyon bennük van a reprezentálási kényszer, mert azért egy kocsit mégis egyszerűbb virítani, mint egy jó ingatlant, közben nyugaton simán eljárnak a Swifttel, és senki nem csinál belőle kasztkérdést - közben meg van egy baszott nagy birtoka a hegyoldalban, meg x millió EUR megtakarítása. Ez az igazi jólét, nem a 10 éves német prémium.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ha gondolod, átküldheted hozzám, biztos itt is élvezné a driveot ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az én "kommersz" Mitsumban az olajcsere most 125k volt... és nem márkaszervizben. Utána kérdeztem, mi a fasz történt itt egy év alatt és mások is drágulásról számoltak be :(
Ez nagyon nem igaz. Ha valahol, akkor Németországban a kocsi igenis része a státusznak, csak az a státusz nem azt takarja magában, mint amit itthon. Itthon a hülyegyerek vesz egy 20-30 éves lerohadt német prémiumot, és azt hiszi menő...
Ha elmész bárhova Németországban, akkor német autókat fogsz látni orrba szájba. Aki nem azzal jár, azok általában a vendégmunkások, külföldiek, ingázók, stb.
Hegyekben meg síparadicsomoknál van olyan trend, hogy a prémium mellé vesznek egy boltba szaladgálós Fiatot vagy Suzukit.
De nyugodj meg, hogy az Autobahnon 10ből 7 autó a négy nagy németből fog kikerülni.
Jah, a nagypapás Lexus SUVban... :P
Van benne hely. Lehet hol pakolni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én csak Ausztriát láttam most, és az annyira német hely, hogy még a Führer is onnan származott, aztán nem volt nagy német márkázás.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
mert turista desztinációban voltál? Menj be Bécsbe.
A terepen már nem igazán figyeltem az autókat, de visszagondolva ott drága kocsik álltak. Az autópályán volt ez a tapasztalatom.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
https://www.statista.com/forecasts/750378/top-car-makes-by-volume-sales-in-germany
Azért regelni nem fogok...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
csaladi hazatok mar van a gyerekneveleshez? es inkabb egy jo egyterut vegyetek az asszonynak amiben tudja a kolkoket majd hordani :)
Parizer forever.
Nem tudom, mi van ma veled, de csupa jót mondasz
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az én kocsim ugye elég nagy, azzal nincs gond. Az oviba, suliba hordani a gyereket meg sztem ugyanolyan könnyen lehet egy 4-es bömbivel, mint bármi mással. Ha csak nem sikerül hármas ikreket összehozni :) De ennek a gran coupénak tényleg meglepően jó a csomagtere, sztem babakocsi is simán befér, meg a többi szarság :D Bár az is lehet, hogy én leszek itthon GYES-en a gyerekkel, mert Anyu a kenyérkereső XDDD
mindig tudtam, hogy egy kurva mazlista vagy :)
Parizer forever.
egyrészt ezzel ellehet poénkodni is, hogy Moken hordja a szoknyát. de amúgy meg full komolyan szerintem is az egyik legjobb dolog, ha valaki akar és tölthet időt a gyerekével. főleg az első pár évben.
Jó dolog az tény csak rohadtul megterhelő.
LY pls gyere már ezek agyamra mennek :D
Nem azt a mentorálást kapod, amire vágysz, hanem, amit érdemelsz <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amit érdemel? Erre gondolsz?:
Abszolút praktikus. Már persze ha van benne PS5!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nekem a bmw-ben jobban tetszenél.
Én speciel imádom :)
Ez maga a vizuális környezetszennyezés fogalma.