en inkabb a icewind dale-t meg a neverwinter nightot ajanlanam elsore. mar nem annyira rondak, kicsit atlathatobb a kezeles es total jok a sztorik. de amugy ugorj fejest batran a BG3-ba, ne erezd kotelezonek az elodoket. baromi szep es qrva jo.
Az EE praktikus lehet a feature-ei miatt, melyek nélkül modolni érdemes az eredetit (a felbontás miatt, vagy BG2-es feature-ök kellenek, a zoom az EE-only), de az új tartalom megosztó, lehet moddal vanillásítani az autentikusabb élményért.
@Mikka
Szerintem az NWN-alapsztori nem annyira jó, hogy azért érdemes legyen vele játszani, és a partyhiány sem tesz neki jót. A látvány meg preferencia és kijelzőfüggő, a kora 3D rosszul öregedett (az IWD a nyerő szerintem a három közül látványban). A felfedezés élménye is sokkal laposabb, de kezdőnek folyékonyabb élmény. Harcossal viszont nem ajánlanám, eléggé beszűkítené a taktikai lehetőségeket, casualkodni talán a sorcerer a legjobb, hiszen memorizálni se kell a varázslatokat. A BG1-ben viszont még nincsen annyi csapatragduma, mint a későbbi BW-játékokban, ez és a korai alacsony szintű esős-kelős bolyongás riasztó lehet.
A BG3-at époen mostanság szidja az egyik rutinos RPG-s co-op társam, hogy mennyire meztelen a király :)
Egy majdnem 30 éves játék ennyire komplex, hogy mai ember számára ekkora kihívást jelent? Ilyen komoly háttérismeretek kellenek hozzá, hogy boldoguljon az ember? Ez nagyon érdekes nekem.
Csak azért, mert a BG1 elég szar. :D Semmi extra őskövület izometrikus RPG-kről van szó a leggenericebb fajtából, ami annyira komolyan veszi az asztali szabályrendszert, hogy az első kéttucat órában save scummolnod kell minden harcot. De aztán jó lesz.
Azért nekem végig barátom volt a quicksave. Belelehet futni instant death szitukba. Persze keménymag játékosoknál ez nem probléma de egyszeri dnd player már egy mind control spelltől nyomkodhatja a quickloadot.
A BG3-at époen mostanság szidja az egyik rutinos RPG-s co-op társam, hogy mennyire meztelen a király :)
jo, hat lassuk be, hogyha valami nagy port kavar fel, akkor hirtelen megjelennek azok akik avval arcoskodnak, hogy szerintuk szahar az adott film/jatek/konyv/akarmi. ez nem mervado szamomra. nekem most asszem 350 oram van benne, cirka negy karakter (egy multiban az asszonnyal) es meg nem jutottam tovabb egyikkel sem az act II-on. :D
az mondjuk total igaz, hogy a NWN iszonyat unbalanced lett, -en rugoval nem tudtam befejezni, holott az volt a kedvenc karim- csak cleric-el. lehet csak a nosztalgia miatt maradt meg a fejemben, mert vagy haromszor vegig toltam.
Amúgy simán, szerintem nem is nagyon van olyan, hogy "keménymag játékos" ebben az esetben, mert azt az elbaszott RNG-t nem lehet kivédeni, ami ellen a hagyományos játékban gondolom véd a dungeon master.
Nem 100% win rate, de van valami ürge akinek néztem a videóit. Úgy rémlik reload nélkül végigvitte csomó karival. Egyedül is lehetséges simán. Csak én ennyire nem ismerem a rendszert. De pár buff meg kis körültekintés 99%ban megvéd a gémovertől.
Naja... gondolom már előtte 20x kipörgette, és anyatej helyett is DnD-t kapott. Ezek ilyen elrettentő példák.
Ezek a példák nem sokat érnek Mokennek. Vagy akár nekem sem.
Én sem vagyok az az anti RPG srác (NWN-eket végigtoltam, Withcer-ek, TES-eket, stb. ), de a classic BG1-2 meg a Planescape azért szerintem egy más szint (Fallout 1-2 is ha már itt tartunk). BG1-et meg PT-t elkezdtem anno, de pár óra után beláttam hogy ezek nem az én játékaim.
Ha az ember nem veszi komolyan ezeket, akkor vagy otthagyja befejezetlenül a játékot, vagy 10 (5?) percenként a google felé veszi az irányt. Esetleg úgy 20-30 óra után rájön, hogy mit baszott el végérvényesen, és kezdheti előlről. Az meg úgy nem túl élvezetes.
Van ez a csávó, Colonel RPG, na ő se ma kezdte az ipart, egy rakás longplay végigjátszása van, elmondása szerint anno végig is vitte a normál Planescape változatot, majd most nekifutott a EE-nek, és még így is akkorát szopott Ignusnál IS, hogy öröm volt nézni (kívülről, a srác biztos kihordott két infarktust).
Amúgy egész jó szerintem a végigjátszása, informatív, elmondja mi miért van, hangulatos, látványos, neki 116 x 30 percbe telt a végigjátszás: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXabidRc6PFBI_0EhpZnMHBbrgX46oFV-
Nem csak az a tipikus összevágott cucc, benne vannak a szívások is, a reloadok, meg utal néha az anyázásra is :D
Chiller írta: BG1-et meg PT-t elkezdtem anno, de pár óra után beláttam hogy ezek nem az én játékaim.
annyira azért nem érzem durvának de azért el kell fogadni hogy ez nem diablo féle hack-n-slash.
PS:T-vel meg elfogult vagyok. nekem az nem is játék hanem műalkotás. annyira elborult, de mégsem túltolt világ. kiváló történetek. Deionarra-val az első találkozás, örökké emlékezetes élmény számomra. és az még csak a legeleje. A tüzes srác, amikor kiderült a története... aztamindenit! tele van ilyenekkel.
ShowHide spoiler #
Brothel for Slaking Intellectual Lusts - ennek a bordélynak az ötlete már eladta számomra a játékot
1 mű jut eszembe még ami ennyire a fura és zsenialis határán táncol de mégis fogyasztható marad, az a Lynch féle Dűne.
Ne érts félre, én is elismerem hogy nagyon szuper játék(ok ezek), csak arra akartam utalni, hogy megfelelő előképzettség/időráfordítás szükséges lehet hozzá.
A Planescape Torment miért más szint, mint a többi? Simán "butább", mint a BG1 vagy a Fallout 1-2 annyiban, hogy nem level 1-en kezded a karaktert, ráadásul meghalni sem tudsz és dumálással lehet a legjobban xp-t keresni az előző életeidre visszaemlékezős koncepció miatt. Simán a PST a legkönnyebb a klasszikus D&D CRPG-k közül már amiatt is, hogy nem létezik a BG1-es alacsony szintű téblábolás, emiatt ideális első ilyesmi játéknak is.
A társaid is kurva jók és ha meghalnak, fel tudod őket támasztani.
Oké hogy újraéledsz, de ha ugyanúgy 5s alatt kicsinál a boss, vagy előtt a minionok, akkor nem mész vele semmire. Vagy nem tudod kivel mit kell beszélni...
Mindegy lehet én voltam a béna, de ahogy a fenti végigjátszást végignéztem, nem biztos.
le akarnam tolni en is a BG1-2ot a 3 elott (nyilvan EE verzioban) Neverwinter nem volt nehez ugy emlekszem de lehet hogy minden egyes harc utan aludni kellett ujratolteni a buffolo spelleket :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Létezik ez a jelenség, amit leírsz, de azért az sem érettebb dolog, ha minden eltérő véleményt az imádott játékról beteszünk látatlanban a fikakalapba ;) Az illetőt ismerem offline is, és pont nem ilyen, és nyilván konkrétumokat olvastam tőle. Egyébként az Act III-at még a játék rajongói is le szokták húzni, szóval még nálad is romolhat a megítélése. Majd egyszer eljutok oda, hogy én is belevessem magam, remélhetőleg pár éven belül. Magas a hype resistance-em, ráérek.
Az nyilván könnyíti a dolgot, ha power playes karaktereket generálsz, eszerint választasz társakat, és nem szerepjátszol, kérdés, hogy mennyire szerencsés, ha ez szükséges. Alapból nagy szívás, ha valaki meghal, mert el kell menni drága pénzért feltámasztani (már ha nem kap akkora találatot, hogy visszahozhatatlan legyen, talán hardon van így -10 HP-tól), és cipelhetik a többiek a cuccokat is, ami nem móka, ha messze van a templom, több halott esetén pláne. A főkarakter halála meg instant game over (vagyis őt nem lehet feltámasztani már), és az elején, ha azt dobja a random, egy harapással normálon is megölheti egy farkas az addig sértetlen melee karakteredet (hint: a farkasok nem egyesével mászkálnak, ráadásul respawnolnak is). Lehet persze körbe-körbe futkározni, és retardálttá tenni a harcokat, meg lehet oldani, csak ez a játékélményt nem emeli.
Amennyire érdekes tud lenni az alacsony szintű túlélős kezdés, annyira fájdalmas is. Varázslatok alig lesznek, alvás nélkül az első sarkon kifogynak a mágiahasználók, hacsak tekercseid nincsenek, a gyógyulási, buffolási lehetőségek szűkösek stb.
Egyébként nincs bajom azzal, hogy a halálnak súlya van, vagy a 0 HP nemcsak eszeméletvesztést jelent, de el kell fogadni, hogy ez ilyen.
@Moken
Ez nem hangzik jól :/ Wizardrynál bonyolultabb RPG-t nem toltam.
Ha az utolsó "nagy" Wizardryra, a 8-ra gondolsz, nem hiszem, hogy a BG bonyolultabb lenne. Sőt, hardcore-abbnak inkább a Wizardryt mondanám, ha abban nincs is instant bukás egy karakter halálától (már ha nem szólózol), és az elején használhatóbbak is a casterek.
A STALKER lényegét kikapcsolták a fejlesztők a kiadás előtt, arra hivatkozva, hogy sok benne a bug, és javítják: az A-Life AI modellt. Jelenleg csak leteleportál ellenfeleket 20m -re tőled, nagyon jó így játszani :D
Na... Lett egy mod a játékhoz, ami aktiválja a deaktivált A-Life 2.0-t egy bizonyos szintig. Eredmény: max 20-30 FPS, olyan CPU limit van még a legerősebb CPU-val is :D
Vagyis Az UE5 ismét egy tökéletes választás lett, eleve durván CPU limites a játék, úgy, hogy gyakorlatilag nincs AI benne... szóval képtelenség lekezelni amit egy 20+ éves játék (Stalker 1...) csípőből lehozott két CPU szálon anno :D
Dióhéjban: sose lesz kész a STALKER 2, mert nem lehetséges, hogy kész legyen, hála az UE5-nek :D GRAT!
Felül áll rajtam, hogy értsem, miért nem lehet folyamatokat, npc mozgásokat egy egyszerűsített 2d térképen lekövetni, szimulálni a géppel, majd 100 méteren belül leszpawnolni, és elindítani AI val. Az előbbi erőforrás igénye kb aknakereső, passziánsz szint - az, hogy eztán karakterenként mennyit fogyaszt a közeli npc-k esetén a gép, nyilván nem tudom, de szvsz ezen is lehetne egyszerűsíteni, amíg nincsenek még közelebb.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kb. leírtad, hogy hogy működik az A-life. 2 részre van osztva, egy távoli és egy közeli szekció, a távoliban más módon folyik az "élet", mint a közeliben. Egyébként inkább egy sakk játék CPU igényéhez hasonlítanám, ami azért tud elég brutális lenni.
Na most a STALKER 1-ben a teljes térkép zónákra volt felosztva, amik között loading volt. Itt nincs ilyen, konkrétan seamless és bejárható szabadon a teljes Zóna. Ha van mondjuk 1000 npc (simán) a teljes térképen, mindegyiket számolni kell, azért az brutális, mert nem csak annyit csinálnak, hogy előre letárolva mozognak. Dinamikus céljai vannak minden NPC-nek. Pl. jön egy zónakitörés, akkor fedezéket kell találniuk, de közben mondjuk belebotlik egy csapat kaját épp kereső zombikutyba, akkor kap egy al-célt is. Ez csak egy szint, de ha épp arra jön egy pár boar is, akkor már 2 al-célt kap. Elkezdődik a lövöldözés ez esetben, meghallja egy közelben járó csapat stalker, akkor azok is reagálnak rá valamilyen, nem előre látható módon. Ezt a viselkedést a STALKER Alpha teljes konverzióban lehet legjobban megfigyelni, mert nélküled is zajlik az élet, és folyamatosan kapod rádión, hogy ki mit csinál, távoli NPC-k is reagálnak a cselekedeteidre HA eljut hozzájuk az infó!
Ez alapján belátható, hogy eleve csak úgy működhet az egész mechanika, ha az engine amin fut, nem gyárilag egy CPU resource hog, mint az UE5, hanem úgy van tervezve, hogy ezzel is számolnak a fejlesztők amikor elkészítik a motort.
Na, itt nincs ilyen, sikerült a legnagyobb CPU erőforrás igényű engine-nel elkészíteni mindezt :D
Asycid írta: Na most a STALKER 1-ben a teljes térkép zónákra volt felosztva, amik között loading volt. Itt nincs ilyen, konkrétan seamless és bejárható szabadon a teljes Zóna.
Annyit még hozzátennék, hogy ez jó marketingduma, de lefogadom, hogy areaváltáskor azért kell annyit sétálni, mert akkor tölti be az új mapet.
Ahogy nézegettem gameplayt, előfordul azért a popup amúgy is rendesen, nem csak váltáskor.
Külön ki kellett volna forkolni az AI részt, persze az UE5 nem az a motor, ami az ilyesmire kapható... szvsz ettől még jónak tűnik a játék, egyszer majd patchelve modokkal elkezdem.
lefogadom, hogy areaváltáskor azért kell annyit sétálni, mert akkor tölti be az új mapet.
Ez egyáltalán nincs kizárva, de az biztos, hogy streaming van, ez jól látható a folyamatos tipikus UE stutterfest-ből :D
Egyébként kurvára sajnálom, hogy ennyire félkész lett, mert a hangulat az bizony odaver megint.
Plusz állítólag minél tovább haladsz a területen a végcél felé, egyre több gamebreaking bug jön szembe. Szóval konkrétan nem fejezték be a játékot.
Guys, a STALKER 1-nél nagyobb slavic janky bugfest a világon nem volt, azért ne lepődjünk már meg, hogy a folytatás is ilyen :))) értem, hogy az emlékek sokmindent megszépítenek, de azért na...
Az A-life elvileg nincs kikapcsolva amúgy, elvileg simán csak bugos.
Mi értelme folyton az UE5-öt szidni, amikor láttunk vele tökéletesen működő játékokat? Ez a játék egyszerűen nincs kész.
Jaja megvan osszes Enhanced edition. Lehet nezek valami guideot elotte majd hogy milyen karit inditsak.
en inkabb a icewind dale-t meg a neverwinter nightot ajanlanam elsore. mar nem annyira rondak, kicsit atlathatobb a kezeles es total jok a sztorik. de amugy ugorj fejest batran a BG3-ba, ne erezd kotelezonek az elodoket. baromi szep es qrva jo.
"okey-dokey!"
Az EE praktikus lehet a feature-ei miatt, melyek nélkül modolni érdemes az eredetit (a felbontás miatt, vagy BG2-es feature-ök kellenek, a zoom az EE-only), de az új tartalom megosztó, lehet moddal vanillásítani az autentikusabb élményért.
@Mikka
Szerintem az NWN-alapsztori nem annyira jó, hogy azért érdemes legyen vele játszani, és a partyhiány sem tesz neki jót. A látvány meg preferencia és kijelzőfüggő, a kora 3D rosszul öregedett (az IWD a nyerő szerintem a három közül látványban). A felfedezés élménye is sokkal laposabb, de kezdőnek folyékonyabb élmény. Harcossal viszont nem ajánlanám, eléggé beszűkítené a taktikai lehetőségeket, casualkodni talán a sorcerer a legjobb, hiszen memorizálni se kell a varázslatokat. A BG1-ben viszont még nincsen annyi csapatragduma, mint a későbbi BW-játékokban, ez és a korai alacsony szintű esős-kelős bolyongás riasztó lehet.
A BG3-at époen mostanság szidja az egyik rutinos RPG-s co-op társam, hogy mennyire meztelen a király :)
Sors bona, nihil aliud.
0 és 30 óra között, leggyakrabban 5-10 óra, attól függ mennyire pörög az élet, munka, más hobbi.
Sors bona, nihil aliud.
Egy majdnem 30 éves játék ennyire komplex, hogy mai ember számára ekkora kihívást jelent? Ilyen komoly háttérismeretek kellenek hozzá, hogy boldoguljon az ember? Ez nagyon érdekes nekem.
Csak azért, mert a BG1 elég szar. :D Semmi extra őskövület izometrikus RPG-kről van szó a leggenericebb fajtából, ami annyira komolyan veszi az asztali szabályrendszert, hogy az első kéttucat órában save scummolnod kell minden harcot. De aztán jó lesz.
Fallout 1-2?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Azért nekem végig barátom volt a quicksave. Belelehet futni instant death szitukba. Persze keménymag játékosoknál ez nem probléma de egyszeri dnd player már egy mind control spelltől nyomkodhatja a quickloadot.
jo, hat lassuk be, hogyha valami nagy port kavar fel, akkor hirtelen megjelennek azok akik avval arcoskodnak, hogy szerintuk szahar az adott film/jatek/konyv/akarmi. ez nem mervado szamomra. nekem most asszem 350 oram van benne, cirka negy karakter (egy multiban az asszonnyal) es meg nem jutottam tovabb egyikkel sem az act II-on. :D
az mondjuk total igaz, hogy a NWN iszonyat unbalanced lett, -en rugoval nem tudtam befejezni, holott az volt a kedvenc karim- csak cleric-el. lehet csak a nosztalgia miatt maradt meg a fejemben, mert vagy haromszor vegig toltam.
"okey-dokey!"
Amúgy simán, szerintem nem is nagyon van olyan, hogy "keménymag játékos" ebben az esetben, mert azt az elbaszott RNG-t nem lehet kivédeni, ami ellen a hagyományos játékban gondolom véd a dungeon master.
Nem 100% win rate, de van valami ürge akinek néztem a videóit. Úgy rémlik reload nélkül végigvitte csomó karival. Egyedül is lehetséges simán. Csak én ennyire nem ismerem a rendszert. De pár buff meg kis körültekintés 99%ban megvéd a gémovertől.
Naja... gondolom már előtte 20x kipörgette, és anyatej helyett is DnD-t kapott. Ezek ilyen elrettentő példák.
Ezek a példák nem sokat érnek Mokennek. Vagy akár nekem sem.
Én sem vagyok az az anti RPG srác (NWN-eket végigtoltam, Withcer-ek, TES-eket, stb. ), de a classic BG1-2 meg a Planescape azért szerintem egy más szint (Fallout 1-2 is ha már itt tartunk). BG1-et meg PT-t elkezdtem anno, de pár óra után beláttam hogy ezek nem az én játékaim.
Ha az ember nem veszi komolyan ezeket, akkor vagy otthagyja befejezetlenül a játékot, vagy 10 (5?) percenként a google felé veszi az irányt. Esetleg úgy 20-30 óra után rájön, hogy mit baszott el végérvényesen, és kezdheti előlről. Az meg úgy nem túl élvezetes.
Van ez a csávó, Colonel RPG, na ő se ma kezdte az ipart, egy rakás longplay végigjátszása van, elmondása szerint anno végig is vitte a normál Planescape változatot, majd most nekifutott a EE-nek, és még így is akkorát szopott Ignusnál IS, hogy öröm volt nézni (kívülről, a srác biztos kihordott két infarktust).
Amúgy egész jó szerintem a végigjátszása, informatív, elmondja mi miért van, hangulatos, látványos, neki 116 x 30 percbe telt a végigjátszás:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLXabidRc6PFBI_0EhpZnMHBbrgX46oFV-
Nem csak az a tipikus összevágott cucc, benne vannak a szívások is, a reloadok, meg utal néha az anyázásra is :D
annyira azért nem érzem durvának de azért el kell fogadni hogy ez nem diablo féle hack-n-slash.
PS:T-vel meg elfogult vagyok. nekem az nem is játék hanem műalkotás. annyira elborult, de mégsem túltolt világ. kiváló történetek. Deionarra-val az első találkozás, örökké emlékezetes élmény számomra. és az még csak a legeleje. A tüzes srác, amikor kiderült a története... aztamindenit! tele van ilyenekkel.
1 mű jut eszembe még ami ennyire a fura és zsenialis határán táncol de mégis fogyasztható marad, az a Lynch féle Dűne.
Ne érts félre, én is elismerem hogy nagyon szuper játék(ok ezek), csak arra akartam utalni, hogy megfelelő előképzettség/időráfordítás szükséges lehet hozzá.
Ez nem hangzik jól :/ Wizardrynál bonyolultabb RPG-t nem toltam.
Na én azt ki se próbáltam, szóval ha az ment, akkor ezzel is lehet próbálkozni :)
A Planescape Torment miért más szint, mint a többi? Simán "butább", mint a BG1 vagy a Fallout 1-2 annyiban, hogy nem level 1-en kezded a karaktert, ráadásul meghalni sem tudsz és dumálással lehet a legjobban xp-t keresni az előző életeidre visszaemlékezős koncepció miatt. Simán a PST a legkönnyebb a klasszikus D&D CRPG-k közül már amiatt is, hogy nem létezik a BG1-es alacsony szintű téblábolás, emiatt ideális első ilyesmi játéknak is.
A társaid is kurva jók és ha meghalnak, fel tudod őket támasztani.
Oké hogy újraéledsz, de ha ugyanúgy 5s alatt kicsinál a boss, vagy előtt a minionok, akkor nem mész vele semmire. Vagy nem tudod kivel mit kell beszélni...
Mindegy lehet én voltam a béna, de ahogy a fenti végigjátszást végignéztem, nem biztos.
Ha 5s alatt kicsinál a boss, akkor az egy egyértelmű jelzés arra, hogy azt a bosst egyelőre hagynod kell.
Egyszerű: mindenkivel mindent. :D
le akarnam tolni en is a BG1-2ot a 3 elott (nyilvan EE verzioban) Neverwinter nem volt nehez ugy emlekszem de lehet hogy minden egyes harc utan aludni kellett ujratolteni a buffolo spelleket :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Létezik ez a jelenség, amit leírsz, de azért az sem érettebb dolog, ha minden eltérő véleményt az imádott játékról beteszünk látatlanban a fikakalapba ;) Az illetőt ismerem offline is, és pont nem ilyen, és nyilván konkrétumokat olvastam tőle. Egyébként az Act III-at még a játék rajongói is le szokták húzni, szóval még nálad is romolhat a megítélése. Majd egyszer eljutok oda, hogy én is belevessem magam, remélhetőleg pár éven belül. Magas a hype resistance-em, ráérek.
Sors bona, nihil aliud.
Az nyilván könnyíti a dolgot, ha power playes karaktereket generálsz, eszerint választasz társakat, és nem szerepjátszol, kérdés, hogy mennyire szerencsés, ha ez szükséges. Alapból nagy szívás, ha valaki meghal, mert el kell menni drága pénzért feltámasztani (már ha nem kap akkora találatot, hogy visszahozhatatlan legyen, talán hardon van így -10 HP-tól), és cipelhetik a többiek a cuccokat is, ami nem móka, ha messze van a templom, több halott esetén pláne. A főkarakter halála meg instant game over (vagyis őt nem lehet feltámasztani már), és az elején, ha azt dobja a random, egy harapással normálon is megölheti egy farkas az addig sértetlen melee karakteredet (hint: a farkasok nem egyesével mászkálnak, ráadásul respawnolnak is). Lehet persze körbe-körbe futkározni, és retardálttá tenni a harcokat, meg lehet oldani, csak ez a játékélményt nem emeli.
Amennyire érdekes tud lenni az alacsony szintű túlélős kezdés, annyira fájdalmas is. Varázslatok alig lesznek, alvás nélkül az első sarkon kifogynak a mágiahasználók, hacsak tekercseid nincsenek, a gyógyulási, buffolási lehetőségek szűkösek stb.
Egyébként nincs bajom azzal, hogy a halálnak súlya van, vagy a 0 HP nemcsak eszeméletvesztést jelent, de el kell fogadni, hogy ez ilyen.
@Moken
Ha az utolsó "nagy" Wizardryra, a 8-ra gondolsz, nem hiszem, hogy a BG bonyolultabb lenne. Sőt, hardcore-abbnak inkább a Wizardryt mondanám, ha abban nincs is instant bukás egy karakter halálától (már ha nem szólózol), és az elején használhatóbbak is a casterek.
Sors bona, nihil aliud.
STALKER 2
A STALKER lényegét kikapcsolták a fejlesztők a kiadás előtt, arra hivatkozva, hogy sok benne a bug, és javítják: az A-Life AI modellt. Jelenleg csak leteleportál ellenfeleket 20m -re tőled, nagyon jó így játszani :D
Na... Lett egy mod a játékhoz, ami aktiválja a deaktivált A-Life 2.0-t egy bizonyos szintig. Eredmény: max 20-30 FPS, olyan CPU limit van még a legerősebb CPU-val is :D
Vagyis Az UE5 ismét egy tökéletes választás lett, eleve durván CPU limites a játék, úgy, hogy gyakorlatilag nincs AI benne... szóval képtelenség lekezelni amit egy 20+ éves játék (Stalker 1...) csípőből lehozott két CPU szálon anno :D
Dióhéjban: sose lesz kész a STALKER 2, mert nem lehetséges, hogy kész legyen, hála az UE5-nek :D GRAT!
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Felül áll rajtam, hogy értsem, miért nem lehet folyamatokat, npc mozgásokat egy egyszerűsített 2d térképen lekövetni, szimulálni a géppel, majd 100 méteren belül leszpawnolni, és elindítani AI val. Az előbbi erőforrás igénye kb aknakereső, passziánsz szint - az, hogy eztán karakterenként mennyit fogyaszt a közeli npc-k esetén a gép, nyilván nem tudom, de szvsz ezen is lehetne egyszerűsíteni, amíg nincsenek még közelebb.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
kezdem úgy érezni az UE lassan kezelhetetlen lesz. tök jó, hogy tud mindenféle dolgot, csak mit ér stabil játszaható fps nélkül?
Kb. leírtad, hogy hogy működik az A-life. 2 részre van osztva, egy távoli és egy közeli szekció, a távoliban más módon folyik az "élet", mint a közeliben. Egyébként inkább egy sakk játék CPU igényéhez hasonlítanám, ami azért tud elég brutális lenni.
Na most a STALKER 1-ben a teljes térkép zónákra volt felosztva, amik között loading volt. Itt nincs ilyen, konkrétan seamless és bejárható szabadon a teljes Zóna. Ha van mondjuk 1000 npc (simán) a teljes térképen, mindegyiket számolni kell, azért az brutális, mert nem csak annyit csinálnak, hogy előre letárolva mozognak. Dinamikus céljai vannak minden NPC-nek. Pl. jön egy zónakitörés, akkor fedezéket kell találniuk, de közben mondjuk belebotlik egy csapat kaját épp kereső zombikutyba, akkor kap egy al-célt is. Ez csak egy szint, de ha épp arra jön egy pár boar is, akkor már 2 al-célt kap. Elkezdődik a lövöldözés ez esetben, meghallja egy közelben járó csapat stalker, akkor azok is reagálnak rá valamilyen, nem előre látható módon. Ezt a viselkedést a STALKER Alpha teljes konverzióban lehet legjobban megfigyelni, mert nélküled is zajlik az élet, és folyamatosan kapod rádión, hogy ki mit csinál, távoli NPC-k is reagálnak a cselekedeteidre HA eljut hozzájuk az infó!
Ez alapján belátható, hogy eleve csak úgy működhet az egész mechanika, ha az engine amin fut, nem gyárilag egy CPU resource hog, mint az UE5, hanem úgy van tervezve, hogy ezzel is számolnak a fejlesztők amikor elkészítik a motort.
Na, itt nincs ilyen, sikerült a legnagyobb CPU erőforrás igényű engine-nel elkészíteni mindezt :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Annyit még hozzátennék, hogy ez jó marketingduma, de lefogadom, hogy areaváltáskor azért kell annyit sétálni, mert akkor tölti be az új mapet.
Ahogy nézegettem gameplayt, előfordul azért a popup amúgy is rendesen, nem csak váltáskor.
Külön ki kellett volna forkolni az AI részt, persze az UE5 nem az a motor, ami az ilyesmire kapható... szvsz ettől még jónak tűnik a játék, egyszer majd patchelve modokkal elkezdem.
úgytudom a source elérhető, buildelhetsz magadnak saját módosított engine-t :P
Ez egyáltalán nincs kizárva, de az biztos, hogy streaming van, ez jól látható a folyamatos tipikus UE stutterfest-ből :D
Egyébként kurvára sajnálom, hogy ennyire félkész lett, mert a hangulat az bizony odaver megint.
Plusz állítólag minél tovább haladsz a területen a végcél felé, egyre több gamebreaking bug jön szembe. Szóval konkrétan nem fejezték be a játékot.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Guys, a STALKER 1-nél nagyobb slavic janky bugfest a világon nem volt, azért ne lepődjünk már meg, hogy a folytatás is ilyen :))) értem, hogy az emlékek sokmindent megszépítenek, de azért na...
Az A-life elvileg nincs kikapcsolva amúgy, elvileg simán csak bugos.
Mi értelme folyton az UE5-öt szidni, amikor láttunk vele tökéletesen működő játékokat? Ez a játék egyszerűen nincs kész.
Tök jó kis játék lesz ez egy év múlva.
Chief Exorcist