PPF fólia plusz kerámia kezelés kérdésben tudtok Budapest környékén olyan szakit ajánlani, aki igényes a munkájára és garanciálisan később is számonkérhető, illetve vevőértékelések által leinformálható?
Jövő hétvégén mennénk Transalpinára, és jól jönne az R8 elejére némi védelem.
Nézegettem nagyobb cégeket, de szó mi szó, túlárazott ajánlatoknak tűnnek.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Sok autós story felgyűlt mostanában, de azért megosztanám, amiért most morcos vagyok, és nem is autós story, csak szimplán faszság, amikor az ember gyerekekkel próbál üzletelni.
Szóval öcsémnek felajánlottam, hogy jöjjön velem a most hétvégi kirándulásra Erdélybe, aztán a szálláson kívül annyit ad, amennyit gondol az utazásra. Ezt megbeszéltük három hete. Minden lezsírozva.
Múlt hétvégén kivittem pályanapra is. Jól érezte magát - igaz, otthon nem tudták, mert amikor apánkkal beszéltem, telefonon, levágós volt, hogy fingja nincs róla, így én sem meséltem...
Na, erre ma ír öcsém, hogy ajjaj, szülei sírnak, hogy meg fogom őt ölni, és nem menjen. Pedig ő már hétfőn mondta nekik, és akkor nem szóltak... (jó, végül is nem számít, hogy hétfő, vagy három hete, mindegy is)
Vissza is írtam neki, hogy ez olyan, hogy a felnőttek döntenek. Ha felnőtt, dönt, mit csinál. Ha gyerek, akkor meg legjobb, ha a szüleire hallgat, mert azok helyette is tudják, mi a jó neki (22 éve BTW, ofkorz otthon lakik).
Semmi válasz, meg se nézi, sunyulás.
Találkozom délután apámmal üzleti ügyben. Direkt meg sem említem a dolgom, de mert gondolom, öcsém azt várja, hogy majd én bulizom ki neki, amit ő szeretne.
Mivel én nem mondom, apám elregéli, hogy öcsémnek rosszul sikerültek most a vizsgái, és megkérték, hogy maradjon otthon (elég kamu szagú így félév közepén. A meglepő inkább az benne, hogy fater soha nem ment a szomszédba, hogy megsértsen, szóval fasznak a hintőpor). Az öcsém pedig "csak azzal a feltétellel ment bele, ha ezt nem neki kell közölnie velem, hanem apám teszi helyette".
Mondom faternak, hogy talán nem aztat' kellene tanítani a gyereknek, hogy vállalja, amit akar és tesz? Mire fater persze nem tudott mit mondani, csak, hogy engem sem tudott megtanítani semmire. Jah, hát a módszerei mindig remekbe szabottak voltak. Mondtam is neki, hogy olyan volt, mint amikor a cigó a gyerekét úszni tanítja - talán vágjátok a viccet.
Szóval az egy dolog, hogy negyven helyett 80-at fiezet a szállásért, aminek az első estélyére már el sem megyek, mert full egyedül lennék, de ha az öcsém ebből tényleg azt veszi le, hogy ezt így el lehet intézni, az elég gáz "fiatal felnőtt" korára való tekintettel.
Én tőle szeretném hallani, hogy nem jön, meg esetlegesen felhívni a figyelmét, hogy gondolkozzon az ilyen dolgok anyagi vonzatán, de persze továbbra is kussti van. :/
Az a baj, bazd+, hogy az apánk - a legtöbb apához hasonlóan - semmi értelmes morális útmutatást, élethez való felkészítést nem képes átadni, csak megy a gyermekkorban tartás, az érzelmi nyomás alá helyezés, hogy ő nyugodtan alhasson. Emlékszem, mennyit szívtam ezzel én is anno.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mire megírtam a fentit, öcsém felhívott, hogy jönne, és mi legyen. Mondtam neki, hogy én nem presszionálom. Döntsön, aztán vállalja hozzá az arcát. Hamarosan otthon lesz, aztán indul a Mortal Kombat.
Bárcsak láthatnám :)
Ja, és én leszek megint az egészért a hibás. Végül is én akarom megölni az öcsémet a szerpentinen, szóval fair.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az a baj, bazd+, hogy az apánk - a legtöbb apához hasonlóan - semmi értelmes morális útmutatást, élethez való felkészítést nem képes átadni, csak megy a gyermekkorban tartás, az érzelmi nyomás alá helyezés, hogy ő nyugodtan alhasson.
+1000
Mai napig állandóan ezzel szembesülök, és a Menyasszonyom meg állandóan rácsodálkozik - neki nagyon jófej, nagyon kompetens, figyelmes Faterja van - a viszonyomra Apámmal.
Az biztos, ha én egyszer apa leszek, akkor meg van a példa, hogy ne csináljam...
Ha egy kicsit távolabb tekintünk a realizmustól a jó értelemben vett okkult irányba, érdekes észrevenni a nagyszülők és magunk természete, viselkedés-kultúrája közötti egyezéseket. Nem feltétlenül a szüleire üt a gyerek.
Ebből a szempontból szerintem irreleváns. Állítólag nekem is van közös vonásom viselkedésben anyai nagyapámmal aki jóval a születésem előtt halt meg.
Nem állítom, hogy ez általánosan és mindenkire igaz, de a szűk mintavételezési körömből (közeli barátok, családtagok, akikkel egyáltalán beszél ilyesmiről az ember) vannak hasonló észrevételek.
Transzfogarasi út északi emelkedője a Bilea-völgyben? nem azért, mert ennyire vágom hanem google lens alapján, meg nemrég írta Vajk, hogy "Jövő hétvégén mennénk Transalpinára". kicsit megjáratja az audit.
Megjöttünk még hétfő este a román útról, és mit kell mondjak; ismét élmény volt. Ki kellett hevernem a dolgot, mert amúgy a lábtámasz túl magasan van a kocsiban, ezért hosszútávon végigvezeti az elgémberedést az egész térden a derekamig. Az utolsó nap szerpentinezéssel együtt 1.000 km-t vezettem, és nem igazán álltunk meg, csak tankolni, meg a határnál. Meg is látszott rajtam a végére, pedig a kocsi rugózására nem volt panaszom.
No, de a performance: Már a 10 napja abszolvált euroringes pályanapon is feltűnt, hogy a gumik egyáltalán nem csikorognak. Gyakorlatilag úgy tapad a kocsi az útra, mint a matrica. (Ma elmentem egy cars and coffee-ra, és még hideg gumival kicsit jobban megrúgtam neki körforgalomban: Na, ott kicsit éreztem, hogy oldalazni kezd, de ennyi.
Ami az út során idegesített, hogy a szarabb útfelületeken már berugózott az első kerék annyira, hogy a gumi megszisszenjen a kerékjárati ív felső pontján. Itt van is egy ilyen "koptató", hogy csak ott érjen oda. Talán irreleváns, de engem eléggé zavart.
Viszont a visszaváltások... Tudom-tudom, minden, ami nem manuál, guminő, de a visszaváltásoknál magától is olyan gázfröccsöket ad, hogy beszarás hallgatni a durrogását. Ha meg kellett egyet előzni, és az előttem hajtó csapattárs megtette, úgy gyakran mg nekem is sikerült a manőver, mert a kocsi 3 másodperc körül ugrik százra. Nem lehetett panaszom rá, és nekem is sikerült lehoznom a két napot - egy eset kivételével - oly módon, hogy még a kipörgésgátlónak sem kellett beleszólnia. (Pályanapon mivel ellenőrzött a környezet, kikapcsoltam a kipörgésgátlót, és gyakorlatilag sikerült lehozni azokat a köröket, mint a szimulátorban azonos pályán és kocsival. Ott aztán brutál mód lehetett hajtani a gépet, de fel sem merült, hogy megcsússzak vele)
Romániát nézve vegyesfelvágott. Az autópályáikon vannak beépített ugratók, de az alsóbbrendű útjaik átlagos jobbak, mint itthon. Az emberek közvetlenebbek. Integetnek, beszélni akarnak az emberrel a kocsira reagálva. Egy seregnyi iskolás is körülállt, csak lestem, hogy mi van.
Szerintem érdemes elmenni már csak túrázni is, mert vannak szép óvárosi részek. Az éttermek olcsók és rogyásig lehet sétálni az erdőben :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ott azért könnyű nagyot hibázni. Szimulátorban már megvolt minimum 100x a pálya, de sokkal könnyebb elkottázni, mint egy Euroringet. Egy 10 alkalmas bérlet Cayman GTS pályaautóval 1.100.000 Ft + az utazás, szállás, stb. Ugyanez saját kocsival kb 400 a benyapénzt már beleszámolva, de sokkal nagyobb kockázat. Talán jövőre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amúgy meglepett, amikor mentünk fel a Fogarason, amikor ráismertem az Assetto Corsa-ból a vonatkozó custom trackre. Az volt a benyomásom, hogy élőben sokkal szebb a grafikája :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kedves barátom/mesterem amíg driftelt (codename: Mr. Smoke) volt szerintem az egyetlen aki egy driftre épített Nissan 350Z-re vonóhorgot szereltetett és így húzta maga után utánfutóval a napi gumi-betevőt :) Borzasztó egy szörny lett a gép, pedig egy full mezei Z-ből indult. A hidrósra cserélt kézifék és a "billegtetősre csinált" váltó körüli takaróelemet én terveztem bele :)
Na ott röpködtek a 100k-k naponta a gumik miatt.
Nem tudom, hány km volt a pályázás. Én olyan 20 kört mentem Euroringen - az nem hatotta meg.
350z kapott minden évben 2-3 pályanapot, télen is a nyárival jártam, de 3 év után még maradt rajta anyag - igaz nyaranta nem használtam.
Kérdezz jövő ilyenkor!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Talán még a Jeremy Clarkson írta egy cikkben, hogy az R8 egy annyira jól sikerült hétköznapokban is jól használható all-rounder supercar, hogy (nyilván a kategóriájához mérten) még a gumival is kíméletes.
Ő egy Giulia Quadrifoglioval pályázott, de olyan összegeket említett, hogy nem is kérdezősködtem a részletekről, annyira távoli ez nekem. Az rémlik, hogy nem a 19-es (?) felnire vett gumit, mert az rögtön dupla ár lenne.
nem néztem végig, de EU-ban ez nem fog működni ebben a formában...
https://hvg.hu/elet/20241006_Keanu-Reeves-Toyota-GR-Cup-race-autoverseny...
Nem adta ki :) De kiválóan megoldotta.
PPF fólia plusz kerámia kezelés kérdésben tudtok Budapest környékén olyan szakit ajánlani, aki igényes a munkájára és garanciálisan később is számonkérhető, illetve vevőértékelések által leinformálható?
Jövő hétvégén mennénk Transalpinára, és jól jönne az R8 elejére némi védelem.
Nézegettem nagyobb cégeket, de szó mi szó, túlárazott ajánlatoknak tűnnek.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Vajk uram elvitt egy körre, itt is nagyon szépen köszönöm :)
Az igazi hős te vagy, bubus <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Sok autós story felgyűlt mostanában, de azért megosztanám, amiért most morcos vagyok, és nem is autós story, csak szimplán faszság, amikor az ember gyerekekkel próbál üzletelni.
Szóval öcsémnek felajánlottam, hogy jöjjön velem a most hétvégi kirándulásra Erdélybe, aztán a szálláson kívül annyit ad, amennyit gondol az utazásra. Ezt megbeszéltük három hete. Minden lezsírozva.
Múlt hétvégén kivittem pályanapra is. Jól érezte magát - igaz, otthon nem tudták, mert amikor apánkkal beszéltem, telefonon, levágós volt, hogy fingja nincs róla, így én sem meséltem...
Na, erre ma ír öcsém, hogy ajjaj, szülei sírnak, hogy meg fogom őt ölni, és nem menjen. Pedig ő már hétfőn mondta nekik, és akkor nem szóltak... (jó, végül is nem számít, hogy hétfő, vagy három hete, mindegy is)
Vissza is írtam neki, hogy ez olyan, hogy a felnőttek döntenek. Ha felnőtt, dönt, mit csinál. Ha gyerek, akkor meg legjobb, ha a szüleire hallgat, mert azok helyette is tudják, mi a jó neki (22 éve BTW, ofkorz otthon lakik).
Semmi válasz, meg se nézi, sunyulás.
Találkozom délután apámmal üzleti ügyben. Direkt meg sem említem a dolgom, de mert gondolom, öcsém azt várja, hogy majd én bulizom ki neki, amit ő szeretne.
Mivel én nem mondom, apám elregéli, hogy öcsémnek rosszul sikerültek most a vizsgái, és megkérték, hogy maradjon otthon (elég kamu szagú így félév közepén. A meglepő inkább az benne, hogy fater soha nem ment a szomszédba, hogy megsértsen, szóval fasznak a hintőpor). Az öcsém pedig "csak azzal a feltétellel ment bele, ha ezt nem neki kell közölnie velem, hanem apám teszi helyette".
Mondom faternak, hogy talán nem aztat' kellene tanítani a gyereknek, hogy vállalja, amit akar és tesz? Mire fater persze nem tudott mit mondani, csak, hogy engem sem tudott megtanítani semmire. Jah, hát a módszerei mindig remekbe szabottak voltak. Mondtam is neki, hogy olyan volt, mint amikor a cigó a gyerekét úszni tanítja - talán vágjátok a viccet.
Szóval az egy dolog, hogy negyven helyett 80-at fiezet a szállásért, aminek az első estélyére már el sem megyek, mert full egyedül lennék, de ha az öcsém ebből tényleg azt veszi le, hogy ezt így el lehet intézni, az elég gáz "fiatal felnőtt" korára való tekintettel.
Én tőle szeretném hallani, hogy nem jön, meg esetlegesen felhívni a figyelmét, hogy gondolkozzon az ilyen dolgok anyagi vonzatán, de persze továbbra is kussti van. :/
Az a baj, bazd+, hogy az apánk - a legtöbb apához hasonlóan - semmi értelmes morális útmutatást, élethez való felkészítést nem képes átadni, csak megy a gyermekkorban tartás, az érzelmi nyomás alá helyezés, hogy ő nyugodtan alhasson. Emlékszem, mennyit szívtam ezzel én is anno.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mire megírtam a fentit, öcsém felhívott, hogy jönne, és mi legyen. Mondtam neki, hogy én nem presszionálom. Döntsön, aztán vállalja hozzá az arcát. Hamarosan otthon lesz, aztán indul a Mortal Kombat.
Bárcsak láthatnám :)
Ja, és én leszek megint az egészért a hibás. Végül is én akarom megölni az öcsémet a szerpentinen, szóval fair.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
No, végül persze elbukott az akarat checken, úgyhogy marad a szülői mind controll, de már kezdi látni, hogy mi ezzel a gond, szóval jó az irány.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
+1000
Mai napig állandóan ezzel szembesülök, és a Menyasszonyom meg állandóan rácsodálkozik - neki nagyon jófej, nagyon kompetens, figyelmes Faterja van - a viszonyomra Apámmal.
Az biztos, ha én egyszer apa leszek, akkor meg van a példa, hogy ne csináljam...
akkor azert vagytok ilyen
nyomikfurak?Parizer forever.
Te is fura vagy :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én apámként tekintek kicsit rád is:)
Ha egy kicsit távolabb tekintünk a realizmustól a jó értelemben vett okkult irányba, érdekes észrevenni a nagyszülők és magunk természete, viselkedés-kultúrája közötti egyezéseket. Nem feltétlenül a szüleire üt a gyerek.
és mi van, ha valaki nem is vagy alig ismerte a nagyszüleit?
Ebből a szempontból szerintem irreleváns. Állítólag nekem is van közös vonásom viselkedésben anyai nagyapámmal aki jóval a születésem előtt halt meg.
Nem állítom, hogy ez általánosan és mindenkire igaz, de a szűk mintavételezési körömből (közeli barátok, családtagok, akikkel egyáltalán beszél ilyesmiről az ember) vannak hasonló észrevételek.
rwurl=https://i.imgur.com/ncHTr7b.jpeg
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Valami T1000es modell kitakarja a látképet.... Merre van ez egyébként?
Transzfogarasi út északi emelkedője a Bilea-völgyben? nem azért, mert ennyire vágom hanem google lens alapján, meg nemrég írta Vajk, hogy "Jövő hétvégén mennénk Transalpinára". kicsit megjáratja az audit.
Correct. Holnap, azaz ma jön a transfogaras
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://i.imgur.com/QB9QqCx.jpeg
rwurl=https://i.imgur.com/juDOLI8.jpeg
rwurl=https://i.imgur.com/BkKZIyg.jpeg
Megjöttünk még hétfő este a román útról, és mit kell mondjak; ismét élmény volt. Ki kellett hevernem a dolgot, mert amúgy a lábtámasz túl magasan van a kocsiban, ezért hosszútávon végigvezeti az elgémberedést az egész térden a derekamig. Az utolsó nap szerpentinezéssel együtt 1.000 km-t vezettem, és nem igazán álltunk meg, csak tankolni, meg a határnál. Meg is látszott rajtam a végére, pedig a kocsi rugózására nem volt panaszom.
No, de a performance: Már a 10 napja abszolvált euroringes pályanapon is feltűnt, hogy a gumik egyáltalán nem csikorognak. Gyakorlatilag úgy tapad a kocsi az útra, mint a matrica. (Ma elmentem egy cars and coffee-ra, és még hideg gumival kicsit jobban megrúgtam neki körforgalomban: Na, ott kicsit éreztem, hogy oldalazni kezd, de ennyi.
Ami az út során idegesített, hogy a szarabb útfelületeken már berugózott az első kerék annyira, hogy a gumi megszisszenjen a kerékjárati ív felső pontján. Itt van is egy ilyen "koptató", hogy csak ott érjen oda. Talán irreleváns, de engem eléggé zavart.
Viszont a visszaváltások... Tudom-tudom, minden, ami nem manuál, guminő, de a visszaváltásoknál magától is olyan gázfröccsöket ad, hogy beszarás hallgatni a durrogását. Ha meg kellett egyet előzni, és az előttem hajtó csapattárs megtette, úgy gyakran mg nekem is sikerült a manőver, mert a kocsi 3 másodperc körül ugrik százra. Nem lehetett panaszom rá, és nekem is sikerült lehoznom a két napot - egy eset kivételével - oly módon, hogy még a kipörgésgátlónak sem kellett beleszólnia. (Pályanapon mivel ellenőrzött a környezet, kikapcsoltam a kipörgésgátlót, és gyakorlatilag sikerült lehozni azokat a köröket, mint a szimulátorban azonos pályán és kocsival. Ott aztán brutál mód lehetett hajtani a gépet, de fel sem merült, hogy megcsússzak vele)
Romániát nézve vegyesfelvágott. Az autópályáikon vannak beépített ugratók, de az alsóbbrendű útjaik átlagos jobbak, mint itthon. Az emberek közvetlenebbek. Integetnek, beszélni akarnak az emberrel a kocsira reagálva. Egy seregnyi iskolás is körülállt, csak lestem, hogy mi van.
Szerintem érdemes elmenni már csak túrázni is, mert vannak szép óvárosi részek. Az éttermek olcsók és rogyásig lehet sétálni az erdőben :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Következő megálló a Nordschleife?
Ott azért könnyű nagyot hibázni. Szimulátorban már megvolt minimum 100x a pálya, de sokkal könnyebb elkottázni, mint egy Euroringet. Egy 10 alkalmas bérlet Cayman GTS pályaautóval 1.100.000 Ft + az utazás, szállás, stb. Ugyanez saját kocsival kb 400 a benyapénzt már beleszámolva, de sokkal nagyobb kockázat. Talán jövőre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez se lehet szar.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Y0eIUT1RRls&ab_channel=GoPro
Amúgy meglepett, amikor mentünk fel a Fogarason, amikor ráismertem az Assetto Corsa-ból a vonatkozó custom trackre. Az volt a benyomásom, hogy élőben sokkal szebb a grafikája :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
És a gumival mi a helyzet? A barátom arra panaszkodott, hogy a budget méretből is egy szett 400k, és kb 2 pályázást bír.
Kedves barátom/mesterem amíg driftelt (codename: Mr. Smoke) volt szerintem az egyetlen aki egy driftre épített Nissan 350Z-re vonóhorgot szereltetett és így húzta maga után utánfutóval a napi gumi-betevőt :) Borzasztó egy szörny lett a gép, pedig egy full mezei Z-ből indult. A hidrósra cserélt kézifék és a "billegtetősre csinált" váltó körüli takaróelemet én terveztem bele :)
Na ott röpködtek a 100k-k naponta a gumik miatt.
Nem tudom, hány km volt a pályázás. Én olyan 20 kört mentem Euroringen - az nem hatotta meg.
350z kapott minden évben 2-3 pályanapot, télen is a nyárival jártam, de 3 év után még maradt rajta anyag - igaz nyaranta nem használtam.
Kérdezz jövő ilyenkor!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Talán még a Jeremy Clarkson írta egy cikkben, hogy az R8 egy annyira jól sikerült hétköznapokban is jól használható all-rounder supercar, hogy (nyilván a kategóriájához mérten) még a gumival is kíméletes.
Chief Exorcist
Ha nincs slip, nincs nagy kopás :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ő egy Giulia Quadrifoglioval pályázott, de olyan összegeket említett, hogy nem is kérdezősködtem a részletekről, annyira távoli ez nekem. Az rémlik, hogy nem a 19-es (?) felnire vett gumit, mert az rögtön dupla ár lenne.