nemtudom mennyire lehet felvenni telefonnal de feldobhatnál a hangjáról valami audiot.
remélem nem valami recsegősre van tuningolva :D
tudom én vagyok a ratyi de mindig kibaszott orkoknak tartottam azokat akiknek arra áll fel hogy milyen hangos egy autó. azért mert pont fordítva gondolkodnak. egy rendesen megtervezett motor esetén a brutál lóerő meg teljesítmény mellékterméke a hang, és egy olyan gyönyörű mérnöki alkotásnak szerintem a hangja is rendben van. tehát 500 lóerő --> hang.
aztán a másik oldalon ott vannak azok a suttyók akiknek rendes autóra nem telik vagy igényük sincs rá, de arra van kondicionálva a csirke agyuk, hogy ha valami hangos akkor jó. közben fordítva van csak értelme. ezek veretik a 100 lóerős 25 éves fél millás roncsukkal. és akkor úgy van tuningolva, hogy legalább jó hangosakat robbanjon is, direkt elcseszik az üzemanyag szabályozást hogy ne ideálisan égjen. de akkor az ilyeneknek ajánlanám már a festést is orkosan:
ORKZ IZ GREEN AND DA BEST
RED WUNZ GO FASTA
YELLOW IZ FOR FLASHY GITZ WIV LOTZA TEEF
A "legyen hangos a kocsi" témában a kedvencem az utólagos hátsó dob, amitől olyan hangja lesz a kocsinak, mintha folyamatosan fingana. Annál nincs lejjebb. Igaz, árban sem.
Vidéken még előfordul.
A recsegés alatt gondolom a durrogásra gondolsz. Ezt a Jaguár hozta divatba az F-Type esetén, és nagyon jól sikerült. Sokan a nagyok közül is ostobán utánozzák, mert az ECU minden gázelvételkor pontosan ugyanakkor ugyanannyi plusz benzincseppet küld a leömlőbe, amitől nagyon kiszámítható és mesterkélt lesz a történet, értsd: Mindig kettőt durran ugyanakkor. (most így pl rád nézek BMW és Lambo)
A jelen kocsi esetében nem halottam egyértelműen durrogást, de mintha az M5 autobahnon gurgulázott volna kicsit gázelvételkor. Fasztudja, mert elég erős a szélzaj.
Ami viszont disznó, az az alapjárat hideg motornál. Az a helyzet, hogy ez így gyaníthatóan nem gyári. Vagy kivettek egy dobot/katalizátort, vagy eleve aftermarket az auspuff is, hogy kiszolgálja az MTM ECU tuningot (alap kipuff túl restriktív hozzá). Ez már nem biztos, hogy kiderül, mert a módosításokat tippre az első, német tulaj végezte, én meg a harmadik vagyok a sorban. A másodiknak mondjuk megvan a száma, esetleg rákérdezek. Tekintve, hogy itthon a típust jellemzően maffiózók hajtják, simán lehet, hogy ő csavarta feljebb a hangerőt.
Amikor már melegebb a motor, disztingváltabb az alapjárat, magyarán nem mászik minden macska a falra 100 méteren belül, de gázadásra már más a helyzet. Az autópályán a szélzaj és a folyamatos kipufogó morajlás miatt nincs az, hogy normál hangerőn élvezed a hangrendszert, hanem jobban fel kell hangosítani. Ezt alighanem Jürgen nem így mérte ki, amikor kínálta a kocsihoz a Bang & Olufsen rendszert. (amúgy tényleg full-full a kocsi; karbon pakett, extended bőr pakett, alcantara, kisfaszom)
Na, szóval felőlem lehetne halkabb, de ha ez van, szerintem meg tudom szokni, aztán majd tahóként leszek önazonos.
Minden esetre, ha felveszem a hangját, azt legalább mindenki olyan erősségen játssza le, ami tetszik neki :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az anti-lag egy dolog. Biztos akkor is durrog, de ez egy sokkal régebbi, amolyan hőskori dolog. Már a T-modell is durrogott, ha elégetetlen üzemanyag került a leömlőbe. A későbbi sportkocsiknál, sima szívók esetén is előfordult.
Még a fenti példát kiegészítve azzal, ahogy ugye a Jaguar csinálta. Szóval, ezek a durrogások eléggé le vannak fojtva, mert szerintem még a hátsó katalizátorok és dob előtt történnek a modern autókban. De az igazi vagányok, mint Siófoknál az a lepukkant kettes Golf, egyszerűen kivágják az összes dobot, katalizátort, meg rábasznak valami programot. Na, az olyat durran, hogy a szívemhez kapok mögötte, és nem a jó értelemben.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
anno a fiat dizelemnel eccer szetment a flexicso a motor es a kipufogorendszer kozott, nagyon tuning hangja lett (meg biztos hozott vagy 5LE-t, hogy eltunt a fojtas a rendszerbol :D legalabbis virtualisat...)
Amúgy a teljesítményváltozás ilyen esetben esetleges. Nem tudni, hogy nyereséget, vagy veszteséget okoz a rendszerben.
Teszem azt, vannak elsőre furcsa jelenségek. Pl, amikor könnyebb, egytömegűre cseréled a kuplungtárcsát, csökken a nyomaték.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Miatánál az egyik kedvelt és olcsó hangtuning a légbeömlő kicserélése egy direktszűrő "rendszerre". Nem lesz hangosabb az autó, de gyönyörű szívó hangja lesz, szép cuppogosan szipákolós amikor kövér gázt adsz. Na. Kár, hogy a resztrikció feloldása miatt alsó tartományban powert veszít a motor (mondjuk a rezonátor is repül ilyenkor, lehet amiatt). Vagy amikor a leomlo rendszert nagyobb átmérőjű csovekre cserélik sima szívó uzemben. Hangosabb nem lesz, de visszaesik a teljesítmény, mert nincs kimenőn minimális fojtás. Ezek is ilyen "mitől?" kategóriák :D
Persze ha csigát is beledobnak, akkor más a helyzet, a fenti két dolog olyankor szükségessé válik.
Ezt a direktszűrő dolgot még én is megléptem anno a Fairlady esetén, de már nem érné meg számomra a fejfájást. Ha sok az olaj rajta, beköpi a trottle bodyt, ha kevés, por megy a motorba.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tegnap összefutottam Zoli barátommal, amikor ment haza munkából. Gondolta, szabadban is megnézné az R8-at. Amúgy annyit kell tudni a srácról, hogy gokart versenyző volt (most a fiait nyomatja gokartban, meg kisebb márkakupákon).
Mondtam neki, hagyja az anyósülést, próbálja ki bal egyes ülésen. Van ez a kb 1km egyenes szakasz M1 legelején a törökbálinti lehajtótól a biatorbágyi premier outlet lehajtójáig, ahonnan aztán kezdődik az emelkedő a trafipaxokkal. Elég az hozzá, hogy megküldte, és pár másodperc alatt 250-en voltunk. Visszafelé nézem: 270
A Volvó a külsőben pont olyan állónak tűnt, mint 140-nél az oszlopok. Mondom neki, ez szép, 270-ig ment az óra, mire csodálkozva rám néz: Ő ezt most csak 200-nak érezte.
Nem mindegy mondjuk, hogy miben mész ennyivel. Van egy épített Civicjük. Elvben annak is 270 a vége, de 220 felett már veszettül imbolyog. Egyszerűen nem erre számolta ki Takagi a kaszni aerodinamikáját.
Lényeg a lényeg, jól megy a gép. Én még szoktatáson vagyok. Sport gombhoz hozzá sem nyúltam. Ilyen 200-akra küldögettem néha. Nem árt vigyázni a géppel.
A tegnapi szerpentines csapatással, meg dugóban állással sikerült felvinni 16,5-ig. Ez számomra teljesen elfogadható. A Lexus ugyanezen felhasználás mellett olyan 9,5 fogyasztott volna, mert az nem érzékeny a dugóra. Autópályán már csak két liter a különbség utóbbi javára.
Belvárosban valszeg kétszeres lenne a difi, de nem is kellemes alapjárat mellett időzni az Audiban, mert ahhoz túl erős a morajlás. Akkor már inkább menetben szóljon.
Az Esztergomi utunk abból a szempontból csalódás volt, hogy az útjaink nagy része közel vállalhatatlannak tűnik az R8-ból nézve. Olyan meglepetéseket rejt az útburkolat, hogy csak nézel, aztán káromkodsz.
A közösségi élmény része annál jobb. A parkolóban jöttek a gyerekek, és ment az őszinte rajongás.
In generation next I trust :D
Az emberek meglátják, mosolyognak, fényképeznek, átintegetnek másik kocsiból. Emberünk előzi előttem a kamiont, mire egyszer csak befékez. Már sejtettem, mi lesz: Visszasorol a kamion mögé, és int, hogy menjek előre. Cserében elrúgtam neki :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az meglepően jó szerintem. Én úgy saccoltam, hogy 20 literig meg sem áll. Egyébként ritka látvány az R8, nem is csoda, hogy megbamuljak. Jómagam több ferrarit szoktam látni meg lambot mint R8 at.
Aztaqrva! Na ez ugyanolyan instant get, mint anno az első R8 volt. Fullra bedepiztem múltkor hogy R8 gyártást leállították, de ez az autó még jobban is kéne, mert sokkal praktikusabb.
az elektromos audinak is megvan az előnye, az álló helyzetből legyorsulja az r8-at meg szinte minden belsőégésűt. csúcssebességben viszont nem nyer. laikusként nemtudom miért nem imádja minden autóbuzi a benzinest meg elektromosat _is_.
ami viszont kiakaszt az az elektromosnál ez a "hang generálás". olyan mintha 100 éves papa lennék és benzines autóban benyomnám a patadobogás szekérrel cd-t max hangerőn mert a lovaknak volt aztán az igazi jó hangja menet közben.
Azonosan gyorsulnak. A tuning miatt az R8 talán gyorsabb is, hiszen azonos teljesítmény mellett a gen2 plus még rá is ver az etronra fél másodpercet.
De ez csak az autós kártyák, meg a gyerekek világában számít. A tömeg/le arány sokkal többet elmond egy jármű tényleges dinamikájáról, ebben pedig az elemes csodák nem állnak jól. No meg két tonna felett egyszerűen leesik az ívről.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na, de melyik a fontosabb vezetési élmény szempontjából a mindennapokban, de akár a pályán is? Az, hogy 300 felett száguldozz vagy az embertelen gyorsulás és a mindig rendelkezésre álló nyomaték?
Még egy budget elektromos autót is nagyobb élmény vezetni, mint a legtöbb belsőégésűt, de egy ilyet mint az e-tron GT vagy a Model S, Taycan valami eszméletlen érzés lehet. Alacsony súlypont, brutális erő, gyorsulás.
És ez az új e-tron elvileg elmegy autópálya tempóban 400-450 km-t. Zéró karbonkibocsátással... És be kell vallanom, ahogy öregszem - vagy csak hat a zöld kampány - nem annyira vonzó már számomra a benzingőz.
Persze nekem is az R8 volt sokáig az álomautó (pedig én nem vagyok olyan pályára járkálós, veretős, tuningolós arc, mint Vajk), de ha most elém raknák a kettőt, akkor nehéz választás lenne. Nyilván az e-tron sokkal praktikusabb, hétköznapi használatra is alkalmas autó, az R8 meg egy intravénás heroinlöket a péniszedbe.
Aztán majd ne stoppold a jointot
<3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nagyon menő, grat! Ez a 8 vagy a 10 hengeres?
Chief Exorcist
Szerinted? :3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Gondolom 10 akkor :) hinnye de zsivány hangja lehet :))
egyébként ebből a szériából volt egyáltalán V8-as, vagy csak a következőből?
Chief Exorcist
Csak a Gen1-ből volt.
A hangja szomszéd szerint: gyönyörű
Az asszony szerint: ijesztő
Csak a szokásos női dilettantizmus.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nemtudom mennyire lehet felvenni telefonnal de feldobhatnál a hangjáról valami audiot.
remélem nem valami recsegősre van tuningolva :D
tudom én vagyok a ratyi de mindig kibaszott orkoknak tartottam azokat akiknek arra áll fel hogy milyen hangos egy autó. azért mert pont fordítva gondolkodnak. egy rendesen megtervezett motor esetén a brutál lóerő meg teljesítmény mellékterméke a hang, és egy olyan gyönyörű mérnöki alkotásnak szerintem a hangja is rendben van. tehát 500 lóerő --> hang.
aztán a másik oldalon ott vannak azok a suttyók akiknek rendes autóra nem telik vagy igényük sincs rá, de arra van kondicionálva a csirke agyuk, hogy ha valami hangos akkor jó. közben fordítva van csak értelme. ezek veretik a 100 lóerős 25 éves fél millás roncsukkal. és akkor úgy van tuningolva, hogy legalább jó hangosakat robbanjon is, direkt elcseszik az üzemanyag szabályozást hogy ne ideálisan égjen. de akkor az ilyeneknek ajánlanám már a festést is orkosan:
ORKZ IZ GREEN AND DA BEST
RED WUNZ GO FASTA
YELLOW IZ FOR FLASHY GITZ WIV LOTZA TEEF
Ez a durrogás általában nem elcseszett szabályozás, illetve okkal van úgy, és a teljesítmény a cél (eredetileg).
https://en.wikipedia.org/wiki/Antilag_system
Nyilván egyáltalán nem közútra való megoldás.
A "legyen hangos a kocsi" témában a kedvencem az utólagos hátsó dob, amitől olyan hangja lesz a kocsinak, mintha folyamatosan fingana. Annál nincs lejjebb. Igaz, árban sem.
Vidéken még előfordul.
A recsegés alatt gondolom a durrogásra gondolsz. Ezt a Jaguár hozta divatba az F-Type esetén, és nagyon jól sikerült. Sokan a nagyok közül is ostobán utánozzák, mert az ECU minden gázelvételkor pontosan ugyanakkor ugyanannyi plusz benzincseppet küld a leömlőbe, amitől nagyon kiszámítható és mesterkélt lesz a történet, értsd: Mindig kettőt durran ugyanakkor. (most így pl rád nézek BMW és Lambo)
A jelen kocsi esetében nem halottam egyértelműen durrogást, de mintha az M5 autobahnon gurgulázott volna kicsit gázelvételkor. Fasztudja, mert elég erős a szélzaj.
Ami viszont disznó, az az alapjárat hideg motornál. Az a helyzet, hogy ez így gyaníthatóan nem gyári. Vagy kivettek egy dobot/katalizátort, vagy eleve aftermarket az auspuff is, hogy kiszolgálja az MTM ECU tuningot (alap kipuff túl restriktív hozzá). Ez már nem biztos, hogy kiderül, mert a módosításokat tippre az első, német tulaj végezte, én meg a harmadik vagyok a sorban. A másodiknak mondjuk megvan a száma, esetleg rákérdezek. Tekintve, hogy itthon a típust jellemzően maffiózók hajtják, simán lehet, hogy ő csavarta feljebb a hangerőt.
Amikor már melegebb a motor, disztingváltabb az alapjárat, magyarán nem mászik minden macska a falra 100 méteren belül, de gázadásra már más a helyzet. Az autópályán a szélzaj és a folyamatos kipufogó morajlás miatt nincs az, hogy normál hangerőn élvezed a hangrendszert, hanem jobban fel kell hangosítani. Ezt alighanem Jürgen nem így mérte ki, amikor kínálta a kocsihoz a Bang & Olufsen rendszert. (amúgy tényleg full-full a kocsi; karbon pakett, extended bőr pakett, alcantara, kisfaszom)
Na, szóval felőlem lehetne halkabb, de ha ez van, szerintem meg tudom szokni, aztán majd tahóként leszek önazonos.
Minden esetre, ha felveszem a hangját, azt legalább mindenki olyan erősségen játssza le, ami tetszik neki :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az anti-lag egy dolog. Biztos akkor is durrog, de ez egy sokkal régebbi, amolyan hőskori dolog. Már a T-modell is durrogott, ha elégetetlen üzemanyag került a leömlőbe. A későbbi sportkocsiknál, sima szívók esetén is előfordult.
Még a fenti példát kiegészítve azzal, ahogy ugye a Jaguar csinálta. Szóval, ezek a durrogások eléggé le vannak fojtva, mert szerintem még a hátsó katalizátorok és dob előtt történnek a modern autókban. De az igazi vagányok, mint Siófoknál az a lepukkant kettes Golf, egyszerűen kivágják az összes dobot, katalizátort, meg rábasznak valami programot. Na, az olyat durran, hogy a szívemhez kapok mögötte, és nem a jó értelemben.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
anno a fiat dizelemnel eccer szetment a flexicso a motor es a kipufogorendszer kozott, nagyon tuning hangja lett (meg biztos hozott vagy 5LE-t, hogy eltunt a fojtas a rendszerbol :D legalabbis virtualisat...)
Parizer forever.
Amúgy a teljesítményváltozás ilyen esetben esetleges. Nem tudni, hogy nyereséget, vagy veszteséget okoz a rendszerben.
Teszem azt, vannak elsőre furcsa jelenségek. Pl, amikor könnyebb, egytömegűre cseréled a kuplungtárcsát, csökken a nyomaték.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Miatánál az egyik kedvelt és olcsó hangtuning a légbeömlő kicserélése egy direktszűrő "rendszerre". Nem lesz hangosabb az autó, de gyönyörű szívó hangja lesz, szép cuppogosan szipákolós amikor kövér gázt adsz. Na. Kár, hogy a resztrikció feloldása miatt alsó tartományban powert veszít a motor (mondjuk a rezonátor is repül ilyenkor, lehet amiatt). Vagy amikor a leomlo rendszert nagyobb átmérőjű csovekre cserélik sima szívó uzemben. Hangosabb nem lesz, de visszaesik a teljesítmény, mert nincs kimenőn minimális fojtás. Ezek is ilyen "mitől?" kategóriák :D
Persze ha csigát is beledobnak, akkor más a helyzet, a fenti két dolog olyankor szükségessé válik.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Ezt a direktszűrő dolgot még én is megléptem anno a Fairlady esetén, de már nem érné meg számomra a fejfájást. Ha sok az olaj rajta, beköpi a trottle bodyt, ha kevés, por megy a motorba.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tegnap összefutottam Zoli barátommal, amikor ment haza munkából. Gondolta, szabadban is megnézné az R8-at. Amúgy annyit kell tudni a srácról, hogy gokart versenyző volt (most a fiait nyomatja gokartban, meg kisebb márkakupákon).
Mondtam neki, hagyja az anyósülést, próbálja ki bal egyes ülésen. Van ez a kb 1km egyenes szakasz M1 legelején a törökbálinti lehajtótól a biatorbágyi premier outlet lehajtójáig, ahonnan aztán kezdődik az emelkedő a trafipaxokkal. Elég az hozzá, hogy megküldte, és pár másodperc alatt 250-en voltunk. Visszafelé nézem: 270
A Volvó a külsőben pont olyan állónak tűnt, mint 140-nél az oszlopok. Mondom neki, ez szép, 270-ig ment az óra, mire csodálkozva rám néz: Ő ezt most csak 200-nak érezte.
Nem mindegy mondjuk, hogy miben mész ennyivel. Van egy épített Civicjük. Elvben annak is 270 a vége, de 220 felett már veszettül imbolyog. Egyszerűen nem erre számolta ki Takagi a kaszni aerodinamikáját.
Lényeg a lényeg, jól megy a gép. Én még szoktatáson vagyok. Sport gombhoz hozzá sem nyúltam. Ilyen 200-akra küldögettem néha. Nem árt vigyázni a géppel.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=WIn2N0vuQrY
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mennyire iszákos az autó?
A tegnapi szerpentines csapatással, meg dugóban állással sikerült felvinni 16,5-ig. Ez számomra teljesen elfogadható. A Lexus ugyanezen felhasználás mellett olyan 9,5 fogyasztott volna, mert az nem érzékeny a dugóra. Autópályán már csak két liter a különbség utóbbi javára.
Belvárosban valszeg kétszeres lenne a difi, de nem is kellemes alapjárat mellett időzni az Audiban, mert ahhoz túl erős a morajlás. Akkor már inkább menetben szóljon.
Az Esztergomi utunk abból a szempontból csalódás volt, hogy az útjaink nagy része közel vállalhatatlannak tűnik az R8-ból nézve. Olyan meglepetéseket rejt az útburkolat, hogy csak nézel, aztán káromkodsz.
A közösségi élmény része annál jobb. A parkolóban jöttek a gyerekek, és ment az őszinte rajongás.
In generation next I trust :D
Az emberek meglátják, mosolyognak, fényképeznek, átintegetnek másik kocsiból. Emberünk előzi előttem a kamiont, mire egyszer csak befékez. Már sejtettem, mi lesz: Visszasorol a kamion mögé, és int, hogy menjek előre. Cserében elrúgtam neki :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az meglepően jó szerintem. Én úgy saccoltam, hogy 20 literig meg sem áll. Egyébként ritka látvány az R8, nem is csoda, hogy megbamuljak. Jómagam több ferrarit szoktam látni meg lambot mint R8 at.
Lásd fentebb a fogadtatást Maranelloban :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
árvízi autós
rwurl=https://youtu.be/G7xiLeX1J-8?t=483
Jól csapatja
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://youtu.be/A-HIDsVfwKc?si=Dpz0p9j8dKJpN84N
Aztaqrva! Na ez ugyanolyan instant get, mint anno az első R8 volt. Fullra bedepiztem múltkor hogy R8 gyártást leállították, de ez az autó még jobban is kéne, mert sokkal praktikusabb.
"Én is gondolkodtam már ezen."
De én nem! :-D
[videó kikapcs]
Nagy teljesítményű szedánokkal tele van a padlás. Model S-t már 20e eurótól viheted.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Igénytelen szappantartó. Ennek az etronnak legalabb kocsi kinezete van
Mégis egy villamos :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
az elektromos audinak is megvan az előnye, az álló helyzetből legyorsulja az r8-at meg szinte minden belsőégésűt. csúcssebességben viszont nem nyer. laikusként nemtudom miért nem imádja minden autóbuzi a benzinest meg elektromosat _is_.
ami viszont kiakaszt az az elektromosnál ez a "hang generálás". olyan mintha 100 éves papa lennék és benzines autóban benyomnám a patadobogás szekérrel cd-t max hangerőn mert a lovaknak volt aztán az igazi jó hangja menet közben.
Azonosan gyorsulnak. A tuning miatt az R8 talán gyorsabb is, hiszen azonos teljesítmény mellett a gen2 plus még rá is ver az etronra fél másodpercet.
De ez csak az autós kártyák, meg a gyerekek világában számít. A tömeg/le arány sokkal többet elmond egy jármű tényleges dinamikájáról, ebben pedig az elemes csodák nem állnak jól. No meg két tonna felett egyszerűen leesik az ívről.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na, de melyik a fontosabb vezetési élmény szempontjából a mindennapokban, de akár a pályán is? Az, hogy 300 felett száguldozz vagy az embertelen gyorsulás és a mindig rendelkezésre álló nyomaték?
Még egy budget elektromos autót is nagyobb élmény vezetni, mint a legtöbb belsőégésűt, de egy ilyet mint az e-tron GT vagy a Model S, Taycan valami eszméletlen érzés lehet. Alacsony súlypont, brutális erő, gyorsulás.
És ez az új e-tron elvileg elmegy autópálya tempóban 400-450 km-t. Zéró karbonkibocsátással... És be kell vallanom, ahogy öregszem - vagy csak hat a zöld kampány - nem annyira vonzó már számomra a benzingőz.
Persze nekem is az R8 volt sokáig az álomautó (pedig én nem vagyok olyan pályára járkálós, veretős, tuningolós arc, mint Vajk), de ha most elém raknák a kettőt, akkor nehéz választás lenne. Nyilván az e-tron sokkal praktikusabb, hétköznapi használatra is alkalmas autó, az R8 meg egy intravénás heroinlöket a péniszedbe.
mert hivatalosan mennyi a 0-100? itt 2.5 másodperc.