Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Most hánytam. A kurva anyádat.



Kihanytad a kurva anyamat? az komoly melo lehetett, minden tiszteletem. Ettol fuggetlenul aranyos hogy 10+ ev utan azt hiszed barkit erdekel a szofosasod.

Csak azér' mer cigány vagyok?



Jó, oké, látom, hogy valami nagy rampage-ben vagy éppen, szóval inkább hagyom, folyjon le nyugodtan ez az idegösszeroppanás, never mind what I said.



Te kezdtel anyazassal, cica :> En csak jeleztem, hogy a hozzadhasonlok irasait a joisten sem olvassa vegig.

Csak azér' mer cigány vagyok?



Hát nézd, az ilyen ChatGPT-s barbárkodásért amúgy abszolút a kurva anyádat, én csak mondom visszaszívom, mert láttam, hogy nagy spamsorozat van és éppen mindenkit sértegetsz.

Esetleg ha valami hasznosra akarod használni ezt a sok feszültséget, tudok adni listát politikusokról, akiket lelőhetsz. Csak kérlek menj lőtérre előtte, mert őrültekből mostanában el vagyunk látva, jó lövészt viszont sehol nem találni.



Amugy hova is vettek fel fel napnyi treninggel, Sance? Te lettel az osvadaszpilotamesterlovesz?

Szamomra hihetetlen, hogy nem tudsz elmozdulni ettol a tarsasagtol. De ha ugy erzed, segitsegre lenne szukseged, van par javaslatom.

Csak azér' mer cigány vagyok?



Köszi a részletes kedvcsinálót! Már csak azért is, mert eddig abban voltam, hogy a folytatásokra csak elvetélt próbálkozások voltak.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



De hat eddig nem is volt hivatalos folytatasa...

Kevesebb gyuras, tobb olvasas, esetleg iras, bar az elso regeny alapjan azt lehet, nem kene eroltatni, maradjon az olvasas.

Csak azér' mer cigány vagyok?



Játszottam vele jó pár órát mikor megjelent, de nekem nem jött be végül. Az eredeti, első részt imádom a mai napig, mert LASSÚ volt a játékmenet. Emiatt a remastered sem jött be, mert felgyorsították azt. Sajnos a 2. részben pörgősre vették a figurát, pedig szerintem jobb lett volna, ha taktikusabbra, lassabbra tervezik a harcokat, ahol minden lövésnek súlya van (OK, az elsőben nem volt súlya, de modern felfogásban kb. így lehetne hozni a taktikusabb megközelítést).
Ezen kívül nekem az elsőben az tetszett, hogy mindig tudtam hol vagyok, a 2. részben meg állandóan a térképet kell bújni. Nem tudom megfogalmazni mitől, de lehet, hogy az 1. rész 1 biome / 1 map letisztultabb volt, mint itt a vegyes, így minden pályának jobban átjött a hangulata.
A zene és a hangok, ahogy írtad is nagyon jók viszont, bár hiányolom az első részből a HUD folyamatos pofázását (HKP-12 ammo detected, foreign material ...stb).

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Ja, a HUD-os nőci nekem is hiányzik, illetve van a folytatásban is, csak olyan ritkán szólal meg, hogy mindig meglepődöm. :D

Én azért örülök a pörgős játékmenetnek, mert manapság majdnem minden ilyen játék lassú szokott lenni, harcban is. Lassan mozogsz és lassú a harc az AC-ben, a modern GTA-k realisztikusabbak, mint a régiek = lassúak stb., szóval szerintem ezzel tud mutatni az Outcast 2 valami érdekeset. Van, ahol kicsit furcsa lett a gyorsabb tempó azért nekem, pl. hogy ahelyett, hogy el kéne menni recreatorhoz lőszert gyártani, egyszerűen csak helidiummal működnek a fegyvereid (a lore reason meg az, hogy kiirtották a recreatorokat, rip), de összességében nagyon bejön.

És igen, az első résznek hatványozottan egyszerűbbek voltak a térképei, már csak azért is, mert nagyon szimpla formájuk volt a településeknek (pl. Talanzaar a legnagyobb várossal csak egy nagy téglalap kb.) + itt bejön a sok magaslati különbség is. Ugye mindjárt az első település, Emea egy gyümölcstermelő népség, ahol bazi nagy fákról szedik a cuccost és a szegények, a munkások a fákon élnek, a gazdagok-előkelőbbek meg a földön, szóval már az elejétől játékemenetileg és társadalmilag is jóval vertikálisabb a játék. :DD



Egyébként jó a remake is, csak elég fapados. Tulajdonképpen a régi játék lett bemókolva Unity alá felújított grafikával és néhány apró változtatással.



Köszi a beszámolót!
Eddig nem akartam (mertem?) kipróbálni, mert az első rész zseniális volt a maga nemében és kellemes emléket jelent nekem. Emlékszem már az első E3 trailernél leesett az állam, hogy ilyet hogy lehet összehozni: a víz effekt, a világ mérete, a végén a rex... és mindehhez a szimfonikusokkal előadott zene. Azon kevés játékok egyike amire egész életemben emlékezni fogok.

Most viszont ha meguntam a Civ6-ot adok ennek a második résznek egy esélyt :)



Koszi, az en kedvem is meghoztad, annyira jo vagy, hihetetlen, meg is vettem gyorsan, be is pisilek mikozben telepul, koszikoszi nagyon koszi <3<3<3

Csak azér' mer cigány vagyok?




Totalisan komolyan gondolom, Sancekolok az isten es a kinyilatkoztatasai a mi profeciaink. :>

Csak azér' mer cigány vagyok?



Szerintem érdemes, de az első rész jelentőségéhez, egyediségéhez meg "elsőségéhez" nyilván nem érhet fel egyébként. Ha pontozni kéne, akkor legyen mondjuk 7/10, csak ezen a játékon látszik, hogy lélekből készült, az meg ritka és nekem felhúzza.



Age of Mythology Retold

Hát, kb. játszottam, vagyis még mindig játszom az AoM Retolddal meg fogok is sokat, mert rohadt jó lett a remake. Ja és igen, nem nyelvbotlottam, az AoE Definitive Edition szériával ellentétben ez a játék nem remaster, hanem az AoM nulláról újraépített remake-je az AoE 3 DE motorjára alapozva. Ez kicsit furcsa, hiszen az eredeti AoE 3 az AoM motorjának egy lényegesen módosított változatán futott, szóval izé, körbeértünk vagy mi, de az MS épp tavaly adta ki az AoE 1-et AoE 2 alá is, tehát előfordulnak ott furának hangzó, de jó döntések.

Amiért igazából kommentet ér nekem ez a játék, az az, ahogyan az MS hozzáállt a remake-hez: ez egy igazi, "old school" RTS lett, ami tulajdonképpen még bonyolultabb is a huszonéves eredetinél. A balansz még kő-papír-ollósabb, a pályánkénti egyszeri használat helyett nyersanyagból újrahasználható god powerek is bonyolítanak dolgokat, mivel még az eddigieknél is fontosabb lesz tőle a favor, mint negyedik nyersanyag. Sőt, még egy új age-et is beleraktak, ami a god powerekre meg a myth unitokra fókuszál.

Nagyobb a fun, de nagyobb a komplexitás is, amit azzal ellensúlyoznak, hogy tök sok kényelmi funkció van. Az AoM eleve is ebbe az irányba mozdult el az opcionális automatikus gyártással, de itt bejön az auto scout opció is + presetekkel automatizálható az egész gazdasági rész is tulajdonképpen. Irányításban sokkal flexibilisebb, mint régen, minden állítható, ki lehet zoomolni nevetséges távolságokba stb. A modernizáció nem azt jelenti, hogy lebutították a játékot, hanem inkább felokosították a körítést a különböző típusú játékosok igényei szerint.

Ezzel szemben ott a Stormgate, ami egy újabb, kukából előmászó ex-Blizzardos fejlesztőkből álló stúdió munkája és valami elképesztő, hogy mekkora rakás szar. A Stormgate célzottan next-gen RTS akar lenni, ezért tökig leegyszerűsíti a játékmenet nyersanyaggyűjtögetős részét, cserébe a StarCraft 2-re hajazó mikróval akar aratni, mert hát elvileg azt szeretjük mi RTS játékosok, a klikkelgetést meg azt, hogy az egységek a kattintás mikroszekundumában már csinálják is azt, amit akarsz ahelyett, hogy mondjuk valami immerszív történne a képernyőn (pl. hogy lelassítana és megfordulna egy tank a move command után).

Valahogy olyan az egész, mintha fogtak volna egy adag hülyét, akik brutálisan rá vannak indulva az SC2 1v1 élményére (vagyis arra, amit a játékosbázis többsége utál) és ezek aztán csináltak egy, még az SC2-nél is "professzionálisabb" mikrójátékot. Persze meglepő meg fun dolgok még véletlenül sem történnek, hiszen az ártana a balansznak, ezért olyan a játékmenet feelingje, mintha egy Excel-táblázatot töltögetnél, véletlenül sincs mondjuk olyan, mint az AoM-ban, hogy lecseszel egy meteor stormot és nézed, ahogyan a szerencsétlen ellenfél egységei pattognak meg kinyiffannak a csatatéren. Nem, hát az unfair, olyan a Stormgate-ben nincs.

A tökéletes fejlesztő mesteremberek persze azt is tudják, hogy te hogyan szeretsz játszani, ezért a régi Blizzardos UI fogad a fapados, ósdi szar interfészével, ami egyértelműen 4:3-as monitorokra lett tervezve, a zoom pedig olyan közeli, hogy motion sicknesst kapsz. MI EZ, MI A KÉNKÖVES FASZ EZ???
rwurl=https://gaming-cdn.com/images/products/14247/screenshot/stormgate-pc-gam...
Kompetenséknél meg:
rwurl=https://i.imgur.com/zswq7Xb.jpeg
Szerintem tök egyszerűnek hangzik az, hogy a játékmenetet meghagyjuk olyannak, amilyen a 90-es / kétezres években volt és csak az azzal kapcsolatos júzersirámokat orvosoljuk. Miért kell akkor ehelyett úgy "modernizálni", hogy butítás történik a játékmenet terén, a quality of life fícsörök meg maradnak úgy, ahogy hagytuk őket nem hogy 2010-ben az SC2 idején, hanem 2002-ben a WarCraft 3 érában? Miért van az, hogy csak a Microsoft képes 2024-ben jó RTS-t készíteni?

Ja és persze a Stormgate egy f2p játék valami faszhúgy mikrotranzakciós rendszerrel, ahol minden dupla annyiba kerül, mint az SC2-ben, szóval teljes halál van, az MS-nél meg elkérnek egy vételárat és megkapod érte a játékot, zseniális.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Az AoM Retold ráaádsul egyrészt benne van a Game Passban, másrészt a magyar store-ban boldog-boldogtalan megvehette 120 Ft-ért, kíváncsi vagyok-e elveszik-e, most már úgy tűnik, nem. De ha rendben van, úgyis megveszem majd rendesen Steamre is a kiegek miatt, mint az összes többi RTS-üket (a 4 kiegjével még adós vagyok).

Az AoE 3 DE motorjától azért tartok, hiszen abban konkrétan el tudott fogyni hosszabb meccs alatt a 12 VRAM (ezt megoldotta a particle-ök lecsavarása), és egyébként is aránytalan a gépigénye a látványhoz képest. Ráadásul számomra nehezen olvasható volt a 2 után. Nyilván 3D-sebb a látvány, eredeti formájában nem volt a kisujjamban mint a 2, de homályosnak éltem meg. Ebben van legalább DLSS ez ellen, vagy az MS ebben még mindig le van maradva?

Az Extended edition hogy aránylik az eredetihez és a remake-hez.

A Stormgate számomra első pillanattól fogva vállalhatatlanul fest, valami hogyan csináljunk minél lélektelenebbül melldöngetve e-sportos WC feat. SC-t hangulata van. Remélem, a Blizzard RTS-einek is javára válik az MS-főnökség. Az AoE 2 DE-ben meglepően frankó co-op kampányok is voltak (a magányos scenariók mellett), a tűrhetőbbek és a rettenetes mellett is. És tényleg nem csak arról volt szó, hogy ketten lehetett ugyanazokat a kampányokat játszani, érezhető volt a jobbaknál, hogy áthangolták co-opra. Sajnálom, hogy ez a vonal látszólag elhalt, mert már rég kivégeztük a 2-3 minden co-op tartalmát.

Sors bona, nihil aliud.



Miért van az, hogy csak a Microsoft képes 2024-ben RTS-t készíteni

fixed that for ya, bár ez is csak remaster :/

Amúgy biztos jó, sajnos nekem egyik age of... játék se jött be soha :(
Tankok, repcsik, hajók, lézer, meg plazma... csak az a tuti :D


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ott vannak a Halo Warsok. A 2-t különösen bírtam, amikor X évvel a megjelenés után az első pályán csak egy olyan bug kavart be, hogy az attack parancstól dob egy ctd-t, apróság :D

Pedig ha nem lennék hater, még érdekelne is abból egy harmadik rész, bár nem azon a konzolos szinten, mint az 1-2. Az 1 mellé még még megkapta az Ensemble-től az AoE1 pathfindingját (a 2-é sokkal jobb, a DE-k közül is alig volt vállalható az 1, amikor utoljára néztem), gondolom, keretes szerkezettel akarták zárni a pályájukat.

Persze az SC is náluk van, de mivel számodra az a Supreme Commander, és nem a StarCraft, így nem te vagy a célközönségük.

Sors bona, nihil aliud.



Halo Warsokat kijátszottam, köszönöm :)
Starcraftból is megvolt mind, persze.



Az AoE 3 DE motorjától azért tartok, hiszen abban konkrétan el tudott fogyni hosszabb meccs alatt a 12 VRAM (ezt megoldotta a particle-ök lecsavarása), és egyébként is aránytalan a gépigénye a látványhoz képest. Ráadásul számomra nehezen olvasható volt a 2 után. Nyilván 3D-sebb a látvány, eredeti formájában nem volt a kisujjamban mint a 2, de homályosnak éltem meg. Ebben van legalább DLSS ez ellen, vagy az MS ebben még mindig le van maradva?

Nekem is annyi VRAMom van és sosem fogyott el, RTX 4070-en (ami nyilván jóval erősebb, mint az, ami a megjelenés idején kellett hozzá, de ez van itthon) meg csak CPU bottleneckes szitukban nézett be 144 fps alá kimaxolva. Utóbbi mindig is gyengéje volt a motornak, örökség volt az 2005-ből, a Retoldban még nem vettem észre hasonlót, tippre jobban multithreadelhet.

Nope, DLSS sajnos még mindig nincs, van viszont FSR 2.0, ami szerencsére jól is néz ki. Nem mondanám, hogy DLSS-ért kiáltanának ezek a játékok mondjuk, szerintem a TAA sem volt túl homályos, a teljesítmény meg rendben van. Az AoM Retold pl. ray tracing nélkül nálam még nem nézett be 140 fps alá és ray tracinggel is csak a benchmark ment le 60-ra.

Az Extended edition hogy aránylik az eredetihez és a remake-hez.

Az alap okés, a kiegészítő szar.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Egyetlen co-op pálya volt az, mely kétszer is a nyerés előtt szállt el. Lehet, hogy ezért volt olyan sok a lövedék és egység. Mindenesetre kiírta, hogy mi volt a baj, a megoldás pedig az volt, ami.

És az Extended autentikus, vagy abban belepiszkáltak valamibe?

@Chiller

Azt gondoltam, csak az a gyanúm, hogy kevésbé vagy rajongójuk. Már amikor újkrumpli voltam az RW-n, én voltam a starcraftos, te a total annihilationös egy vitában :) Nem mintha vérre ment volna.

Sors bona, nihil aliud.



Egyébként ha már teljesítmény meg olvashatóság, akkor van egy csomó cucc, ami segít a játék belövésében, pl. ez a videó tök jó:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LDsvuWk55kU



Egyetlen co-op pálya volt az, mely kétszer is a nyerés előtt szállt el. Lehet, hogy ezért volt olyan sok a lövedék és egység. Mindenesetre kiírta, hogy mi volt a baj, a megoldás pedig az volt, ami.

Oké, bugok előfordulnak, főleg a Microsoftnál, csak mondom, hogy nem, amúgy nem kell rémtörténeteket gyártani arról, hogy az AoE 3 DE-nek nem elég a 12 giga vram, amikor egy GTX 980 a recommended grafkártya. :D

És az Extended autentikus, vagy abban belepiszkáltak valamibe?

Ennek könnyű utánanézni, de emlékeim szerint az eredetihez képest vannak benne dinamikus fények-árnyékok meg váltakozó napszakok, amik nem néznek ki valami jól. A balansz is más, de pl. a kampányban nem biztos.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A KotOR-nál is hiába volt az ajánlotthoz képest kétszer-háromszor olyan erős kártyám, az AA-t már nem bírta el. A Heroes V is akadt még 9600 GT-n is, pedig a kiszivárgott alfát még GeForce4 440 MX-SE-n próbáltam. Itt is az a kérdés, hogy értik :) Nem mondom, hogy nem bug, de a fene tudja, a konkrét esetben mi lenne a pontos megfogalmazás. Le is szarható. A lényeg, hogy az AoE 2 DE után nálam következetesen nagy visszalépés volt teljesítményben 3060-on, ezért óvatoskodom az engine hallatán, majd kipróbálom.

Az amúgy a 970-et ajánló Wreckfest 1440p-ben jobban futott (tartotta a 120-at, 4K-ban meg a 60-at), mint az AoE 3 DE 1080p-ben (persze 60+ fps volt az is, csak a viszonyítás kedvéért mondom).

Sors bona, nihil aliud.



A Heroes V is akadt még 9600 GT-n is

Mmint a játék, ahol elforgatod a kamerát egy nagyobb pályán és jön a single digit fps máig? :D Orosz technikai csoda.

En egyébként 970-nel is tök jól eljátszogattam az AoE 3 DE-vel közepes beállításokon (konkrétan jobban futott mint a 4) és hülyeségnek hangzik egy szélsőséges esetből messzemenő következtetéseket levonni, de te tudod. Szvsz a processzor jóval többet számít ezeknél a játékoknál, mint a videokártya.

Az AoE 2 DE meg azért furcsa hivatkozási alap, mert ott konkrétan most azért lassult be kicsit a kontentfejlesztés, mert egyszerűen rendbe kell tenni a motort (nehezen bírja a sok DLC-t már és bugokat produkál), a frissebb-nagyobb pályákhoz meg azért ott is nagyon jól jön az erős processzor. Tippre van olyan pálya a Victors and Vanquishedből, ami rosszabbul fut az AoE 3 DE-nél simán. :)



na ezt a felujitott aomot kiprobalom, nagyon szerettem a regit. igaz az aoe/aokot is, megis csak letoltottem az ujakat, nem jatszottam veluk.

longwar ufo minden szabadidodmet elveszi meg mindig :)

Parizer forever.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Mivel nem egyedül játszottam, így kapásból ketten tudtuk egymásnak jelenteni a problémákat, és az internetes nyomozás nem azt erősítette meg, hogy más ne járt volna így. Statisztikát nem tudok. Mindenesetre a nálam észlelt performansznak a YouTube-on fellelhető videók nem mondanak ellent, inkább megerősítik. De nem szidom, messze nem volt csapnivaló, csak ennyi izgalmam van felé, de ha van FSR, az már előrelépés az esetleges homály ellen. (Már ha felbontás kérdése, mert Total Warokban nem zavaró az 1080p.)

Az AoE 2 DE nálam még 750-en is elment, bár úgy súrolta néha az élvezhetőség határát. Egy bugos co-op pálya, és az eredeti megjelenés óta legendás első babiloni kampánypályán kívül nem volt gond, de a DLC-ket nem néztem még egyedül, co-op tartalom pedig nem volt bennük, mint a 3-ban. Maradjunk annyiban, hogy nálam jobban szerepelt a 2, és alávaló módon ebből indultam ki ;) Kívánom, hogy legyen igazad, és szuper legyen nálam a Retold. Akkor másnál már lehet tőlem szar is.

Sors bona, nihil aliud.



Igazam? Mmint miben? A Retoldhoz egyelőre nincs jelentős post-launch kontent, zömében az eredeti játék lett remake-elve, szóval nem tudom, hogy muzsikál majd a modernebb / erőforrásigényesebb új kiegészítőkben (amikből egyelőre kettő lesz elvileg). Én csak annyit tudok, hogy az AoE 3 DE processzorigényesebb pályákon össze tudta rottyantani magát egy kicsit, a Retold viszont nem, de az eredeti AoM is sokkal jobban futott az AoE 3-nál, szóval whatever, meglátjuk, nincs véleményem igazából. Ugyanakkor a Retold hivatalos gépigénye GPU-ban alacsonyabb az AoE 3 DE-hez megadottnál, ami azért gondolom jelent valamit.

az internetes nyomozás nem azt erősítette meg, hogy más ne járt volna így.

Én is utánanéztam most kíváncsiságból és egy másfél éves threadet találtam, ami bugról ír + arról, hogy ki is lett azóta javítva:
https://forums.ageofempires.com/t/crash-out-of-video-memory/226894

És én csak annyit kifogásoltam, hogy elsőre félreérthetően fogalmaztál és kb. az jött le, hogy az AoE 3 DE valami Crysis, ami megeszi a 12 giga VRAMot.

Egyébként ha co-opot szeretnél, akkor érdemes körülnézni a fanmade custom campaignek között az AoE 2-ben, ott akad néhány érdekes dolog. Ami a hivatalos tartalmat illeti, szerintem nem hozta a co-op a számokat, mert a 4-ben sincs. :(

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!