Legmagasabb nehézségi szinten nincs checkpoint, a fejezet elejére rak elhalálozáskor. A végigvitel véleményem szerint billentyűzettel elképzelhetetlen a rendkívül pontatlan és lagoló irányítás miatt.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én sem úgy játszottam végig (mármint nem legnehezebb szinten, de nem is billentyűzettel), de később belefutottam ennek kapcsán egy spoilerbe, így olvastam a teljesebb befejezésről, ami egyúttal megválaszolná Sunyi problémáját.
A plusz fél dimenziót én ott látom jól felhasználtnak, amikor a például a megmászható tereptárgyak valójában térben épp ott (és amúgy a környezetnek teljesen megfelelően) elhelyezkedő tárgyak (például autók), vagy hogy a zombik a háttérből is gyakran előre másznak a játék síkjába zaklatni a főhőst.
A Zoo által említett játékokat nem ismerem, szóval azokkal párhuzamot vonni nem tudok, de biztos vagyok benne, hogy ennél jobban is ki lehet használni a 2,5D-t. Én csak azt akartam mondani, hogy nekem tetszett, hogy vannak nagy terek, amik összefüggenek, együtt élnek a játék síkjával.
A játék végén megnyíló plusz nehézségi fokozatnak kicsit utánaolvastam még a játék elindítása előtt, és köszönöm, nem kérek belőle. Így is volt pár frusztráló rész, és bár mindenhol továbbjutottam legfeljebb 5 újrapróbálkozásból, ha ezekben a helyzeteken sorosan kell hibátlanul teljesíteni, különben pálya eleje, akkor az nem az én idegeimnek való.
Az alternatív befejezést megnéztem YouTube-on, és nem sokat értettem belőle. Hepinek mondjuk nem tűnt, ami jó pont, de az a gyanúm, hogy menet közben is kicsit másképp alakul a történet. Van a YT-on longplay is a nehezebb módból, ha valaki unatkozik, fényt deríthet erre a rejtélyre. :)
Warhammer End Times - Vermintide. Meglepetés volt a sok pozitív vélemény, végül némi hezitálás után egy korábbi akció során megvettem. Most volt időm kipróbálni.
Szóval kicsit bővebben, Warhammer: End Times - Vermintide. Alapvetően egy Left 4 Dead klón, Warhammer Fantasy környezetben, fejlődésrendszerrel megspékelve.
Egy 13 pályás minikampányt lehet benne lejátszani, azaz 13 térképe van, mindegyiken különböző feladatokat kell teljesíteni, az egyes pályák teljesítésével párosával lehet őket unlockolni. A pályák időnként hatalmasak, akik mindkettővel játszottak, azok szerint van olyan pálya, ami nagyobb, mint egy L4D kampány.
Eddig 3 pályát láttam:
- a nyitópályán egy kürtöt kell megfújni, útközben van hordópakolgatós kapurobbantás
- csatornarendszerben kell két áteresztőkaput megnyitni
- kikötőben kell 8 hordót pakolni a hajókra
Az ok, amiért csak ennyit láttam, egyszerű - egy olyasféle noobnak, mint én, ez a játék mocskosul nehéz! Jószokásomhoz híven először offline próbáltam ki, hogy ne barmozzanak le, ha nem ismerem a pályákat. Gondoltam a bevezető küldetést kipróbálom normálon (5 nehézségi szintből a 2.), hát édes istenem, 6 nekifutásból egyszer sem sikerült... Visszavettem easyre, úgy azért ment a dolog. Részben persze a botok butasága is hozzájárul ehhez - általános helyzetekben teljesen jól reagálnak (sőt, igazából a legtöbb pályán látszatra okosabbak, mint bármely random MMO-ban az ismeretlen csapattársak), de vannak speciális esetek, amikor beakadnak - és az egyik ilyen eset pont a kapurobbantás, ami az első pálya első harmadában van. Időnként hajlamosak a világ végére elfutni egy-egy speciális ellenfelet elintézni, de ettől eltekintve jól dolgoznak, gyógyítanak magukon, amikor kell, védenek, ha hordót cipelek.
5 karakterrel lehet menni, értelemszerűen ha egyet kiválasztasz, a 3 bot a maradék négyből választ egyet-egyet.
- törpe ranger, balta + pajzs vagy kétkezes balta, illetve számszeríj van nála alapból. Pajzsa csak neki van, azzal nagyjából mindent kiblokkol, a speciális mozdulatával pedig ellöki a rárontó patkányokat
- bright wizard, tűzvarázsló, érdekes mechanikával: amikor varázsol, egyre csak terhelődik túl, ha pihenés nélkül túl sokat varázsol, felrobban
- empire soldier: kétkezes pöröly és mindenféle mordályok, egészen csodálatos, amikor a sörétessel odapörkölsz egy halom skavennek
- witchhunter: kard + pisztoly és dupla pisztoly az induló felszerelése
- shadow warrior: íjász elf, nagyon durva nyilakat tud lőni, közelharcban pedig két késsel vagy karddal hadakozik (kétkezes kardot is hozhat, de neki nem érdemes)
Az alap ellenfél a skaven clanrat - mindenféle extra cucc nélküli, páncélozatlan tucatpatkányok. Viszont RENGETEG van belőlük. Rengeteg. Özönlenek folyamatosan mindenhonnét, csatornanyílásokból, ajtók mögül, falak tetejéről, mindenhonnét! Alapvetően gyengék, de ha elszakadsz a többiektől, és körbevesznek, véged. Van egy gyengébb verziója, a skavenslave, azoknál csak kés van, és gyengébbek is, cserében még többen jönnek.
Amik viszont durvák, azok a specialista Skavenek. Ezeknél nagyon oda kell figyelni, mert simán kiiktatnak bárkit, márpedig egy elvesztett csapattag gyakorlatilag a pálya végét jelenti (egy kis ideig a halála után fel lehet ugyan húzni a bajtársat, utána pedig a pálya egy távolabbi pontján spawnol, és ki lehet szabadítani, de ha odafelé menet nagyobb csapatba botlik a party, akkor vége a dalnak).
Rat ogre - hatalmas, szőrös, és percekig kell csépelni. 5-10 méterre hátradob, neked ront és ledönt a lábadról. Érdemes rájuk tartalékolni a robbanószereket (lehet a pályákon találni kis bombákat, 1 karakternél 1 darab lehet, one use only, szóval spórolni kell vele).
Gutter runner - skaven orgyilkos. A legnagyobb geci. Ráront egy karakterre, ledönti, és elkezdi tépni a pengekarmaival. Ha a társak leütik róla, és kb. 1 másodpercen nem ütik/lövik agyon, akkor eldob egy füstbombát, és eltűnik, majd követi a partyt, hogy egy óvatlan pillanatban újra rávesse magát valakire. Hatalmasakat ugrik, és a földhoz lapulva fut, szóval lelőni is nehéz.
Packmaster - egy nagy emberfogóval hadonászik, ha elkap egy karaktert, akkor a nyakánál fogva elkezdi vonszolni, ha lehet, akkor egy nagyobb csapat clanrat felé, hogy azok szétszedjék a védekezni képtelen karaktert.
Globadier - gázgránátot hajigál. A gáz rossz, értem?
Ratling gunner - egy hatcsövű, kézzel tekerős géppuskáka van, ami warpstone szilánkokat lő ki. Ezek áthatolnak kb. mindenkin. A gunnert nemigen érdeklik a társait, így akárkit legéppuskáz, a sajátjait is. Néha beragad a géppuskája pár másodpercre, olyankor le is lehet rohanni.
Stormvermin - atyaég, na ezek... alapvetően a stormverminek nehézpáncélzatban, szálfegyverrel hadonászó patkányok, a skavenek elitje, sok életerő, nagy ütések. Ha egy-kettő jön, általában kulcspontokon, az még nem tragédia, a pajzsos törpe egymaga elintéz egyet, ha ügyesen használja a pajzsát. Azonban ezekből őrjáratok is vannak, 6-8 fő. Normálon ezek elől már érdemes elbújni... Ha épp egy clanrat roham, netalántán egy másik speciális skavennel való küzdelem KÖZBEN but a csapata a sotrmvermin őrjárat, akkor bizony itt a vége, fuss el véle.
Röviden ennyi, egyelőre nagyon élvezem a játékot. A fejlődésről majd ejtek pár szót jövő héten, addig tolom szorgalmasan tovább botokkal, és ha már láttam minden pályát, és fejlődtem pár szintet, vannak jobb tárgyaim, akkor jöhet a multi!
Igényes sci-fi/horror point-and-click kaland, amolyan Alien és Dead Space féle nyomasztó hangulattal. A sztori egész jól indul, de a végére sajnos eléggé klisémódba vált... A sci-fi környezet, a látvány és az erős hangulat viszont mindenért kárpótolt.
Csak erős idegzetűeknek, a játékban jócskán vannak gyomorforgató történések, sőt, az egyik erősen vetekszik a Dead Space egyik leghírhedtebb jelenetével.
ShowHide spoiler #
Az a gerincműtét... Te jó ég. A zene, a hangok.. A Dead Space 2 szemműtétje óta nem volt egy jelenet egyszerre ilyen intenzív és gusztustalan. Nem gyakran fordítom el a fejem a monitortól felkavaró jelenetek hatására, de itt ismét összejött. Thumbs up! :)
Hab a tortán, hogy a zenét pedig Mark Morgan (Fallout, Torment, Wasteland) szolgáltatja!
Nem ismerem az alapművet, és nem is nagyon néztem videókat a játékról ezelőtt, így teljesen másra számítottam, ami a témát illeti. A vérfarkasos sztori helyett egy olyan világba csöppentem, ahol a mesehősök a valódi világban rekedve próbálnak túlélni és elvegyülni, azaz nem leleplezni a mesebeli kilétüket. A főszereplő nem a teliholdra vár (vagy épp nem vár), hanem ő a farkas Piroska mellől, a mindenki által ismert meséből. Itt Bigby Wolf néven fut (áthallás ugyebár a Big Bad Wolfra).
Az első epizóddal egy noir hangulatú nyomozós történet kezd kibontakozni. A korábban játszott Borderlans sorozathoz képest lassabb a tempó és a humornak nagyítóval kell keresni a nyomát (nem is illene bele). Lehet, hogy nem ebben a sorrendben kellett volna játszani ezt a két sorozatot, mert a TWAU modelljei és animációi sokkal szögletesebbnek és darabosabbnak tűnnek a TftB után. Pedig milyen jót tenne egy kicsivel jobb mimika ennek a noir sztorinak is.
Eddig érdekes, de van egy sajátosan nyomasztó hangulata, ami miatt valószínűleg nem fogom olyan gyorsan végigjátszani, mint a TftB-et (mondjuk azt is egy bő hónap alatt végeztem csak ki).
Torchlight II
Szemérmetlen Diablo nyúlás, de van egy jó pár dolog, amit jobban csinál, mint a démonos sorozat második része (bár inkább a III. rész kortársa, de azzal sosem játszottam, így ne tudom összehasonlítani őket). Itt elsősorban ergonómiai és játékmenetet érintő fícsörökre gondolok, bár a grafika is nyilván jobb, mint a Diablo II-é.
A sztorit nem igazán követem (nem igazán érdekel, nem is hiszem, hogy a játék erőssége lenne, és ennél a játéknál konkrétan lusta vagyok olvasni is), de biztosan kellően grandiózus hőstetteket hajtok végre a különféle félképernyős bossok lemészárlásával.
10-60 perces kattogásokra teljesen jó. Kikapcsolja az embert, és normal fokozaton úgy is tudok boldogulni, ha nem töltök félórákat a felszerelésem rendszeres kimaxolásával.
Nem bírom szavakba foglalni azt a érzést, amit a tökéletes Tales from the Borderlands után okozott ez a játék... Értem, hogy hagyni kell puskaport a következő évadra, mert drága volt a licensz díj... De EGYETLEN dolgot se fejeznek be és az utolsó rész egy átkozott cliffhanger? Meg szokásosan teljesen mindegy mit csináltál 5 részén keresztül. A végén minden irreleváns lesz és mindegyik karakter kap egy A és B választási lehetőséget. Ez nem is zavarna annyira, ha tényleg befejeződne... Szóval aki azt várta hogy fényderül bármire is az várjon még a második évad végéig.
Leggyengébb TT játék a WD S2t megelőzve... Habár azt hallom a Minecraftos is elég gyengén muzsikál.
Én azon lepődtem volna meg az alapanyagot figyelembe véve, ha van elég töke a fejlesztőknek BÁRMIT lezárni benne. Most kivételesen nem hiszem, hogy ez a Telltale sara lenne, egyszerűen egy olyan globális - és kibogozhatatlan - sztoriban játszik egy kis szerepet az egész mikro-történet, hogy nem lehet anélkül befejezni, hogy az ne lenne valamilyen veszélyes kihatással a nagy egészre.
Szóval ez amolyan George R.R. Martinos meg HBO sorozatos dolog: élvezed, amíg tart, és túllendülsz rajta, hogy jó eséllyel sohasem fog véget érni.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Life is strange
Az utolsó epizód legvégén vagyok, de ezt a végső döntést kurvára nincs kedvem most meghozni. Ki is léptem most a francba.
Rohadt jó játék, szerintem zseniális.
A második részen olyan gyorsan végigszaladtam, hogy teljesen meglepett, hogy már vége is. Talán azért, mert nagyobb hangsúly volt a nyomozáson, és kevesebb a sztorin/beszélgetősdin.
A harmadik részt most fejeztem be percekkel ezelőtt. A történet úgy alakult, ahogy sejtettem, de azért bőven van még minek kiderülnie.
Hát, sokkal gyorsabban daráltam le ezt a sorozatot, mint a Tales from the Borderlandset, pedig pont az ellenkezőjét jósoltam. Mondjuk ez inkább a szabadidőm alakulásának köszönhető, illetve a friss tudásnak, hogy egy-egy epizód végigjátszására mennyi idő is kell (1,5-2 óra).
Ahogy az várható volt, a nemzetközi helyzet és a hangulat fokozódott. Az utolsó két részben kerültek új karakterek, akiket tiszta szívből utálni lehet, a régiekkel eddig őrzött kapcsolat pedig finomodott, akár változhatott is.
Voltak ebben a sorozatban is ugyanúgy feleslegesen véres, trancsírozós részek, mint a Borderlandsben. Ezek szerintem ott inkább elmentek, mint itt (ott még talán feleslegesnek sem mondanám őket). Itt én legalább tompítottam volna rajtuk egy kicsit, bár könnyen lehet, hogy afféle hatásvadász reklámfogás ez a Telltale részéről, hogy beszéljenek/meséljenek egymásnak utána róla a játékosok.
A sztori kimenetele nem volt rossz, bár kicsit másra számítottam. Végül szép kerek lett az egész, nem nagyon maradtak elvarratlan szálak.
Gondolom, itt is minden döntés végül ugyanoda vezet, de ennél a Telltale-sztorijátéknál éreztem eddig leginkább azt, hogy nagyobb részek maradnak ki a döntéseim nyomán. A második résztől minden részben legalább egyszer van olyan döntési pont, ami bár majdnem ugyanabba a kimenetelbe torkollott volna, mégis más felállásokat és párbeszédeket tárt volna elém. Emiatt most nem fogom újrakezdeni, de ha több szabadidőm lenne, lehet, hogy frissiben belevágnék, csak, hogy megnézzem, mennyi kontent maradt ki.
A világ és a karaktergárda eléggé megtetszett, szóval lehet, hogy rápróbálok a Fables képregényekre is.
A jó öreg Warhammer Fantasyhoz jelent meg '99-ben egy táblás játék, amiben a WHF univerzum frakcióiból kis zsoldos csapatokat lehetett menedzselni, és azokkal fosztogatni Mordheim elátkozott városát. Hasonlóan a Blood Bowlhoz, Necromundához és a Gorkamorkához, ez is nagyon hangulatos kis játék volt, számos rajongóval, ezt is lehúzta a WCn a Games Workshop, és ezt is a mai napig életben tartja a rajongótábor.
A táblás játék meglepően sok csapatot és lehetőséget tartalmazott, ezek közül relative kevés került bele a pár napja megjelent PCs verzióba - ezt se lehetett könnyű leprogramozni, de nekem akkor is hiányoznak páran a legalapvetőbb csapatok közül :-( Itt most reiklandi zsoldosok, skaven orgyilkosok, káosz szekta, és sigmarita szerzetesnők közül lehet választani.
A csapatunkkal minden nap nekivághatunk az elátkozott romvárosnak, hogy minél többet összegyűjtsünk a városban szanaszét heverő felbecsülhetetlenül értékes, és ugyanennyire veszélyes torzkőből, miközben/miután körökre osztott csatában legyőztük azokat akik a célterületen tartózkodnak. Az adott küldetést túlélő embereink tapasztalatot szereznek, javulhatnak a statisztikáik és/vagy új skilleket kaphatnak, jobb felszerelést szerezhetünk nekik, a szokásos.
Az egyes csapatoknak más-más erősségük, gyengéjük és persze motivációjuk van. A reiklandiak klasszikus zsoldosok. Nagyfiújuk az ogár, lehet mágusuk (ne villámokat szóró nagy varázslóra gondoljunk, főleg eleinte a varázslók inkább csak buff/debuff vonalon mozognak, a táp később jön :-) ), és elég univerzális hősük és közemberkéik akiket jól lehet közelharcra vagy lövöldözésre is fejleszteni. A káosz a Rontás erői nevében rontja tovább az amúgy sem rózsás helyzetet a romvárosban: a csapatuk hasonló, nagyfiúnak káoszfattyal, mágus és univerzális nemecsekek itt is, a hősük közelharcos. A skavenek a torzkövet felhasználva akarnak feljebb jutni az Eshin klán ranglétráján: ők gyengébbek de gyorsabbak, és sokan vannak. Patkányogre nagyfiú, szarvaspatkány varázsló, inkább ügyességre és létszámfölényre mint erőre támaszkodó, univerzális hős és közpatkányok. A sigmariták azon kevesek közé tartoznak akik pontosan tudják mekkora veszélyt jelent a torzkő, ezért akarják elzárni/megsemmisíteni. Nekik nincs nagyfiújuk és varázslójuk, a vezetőjük és a hősük is tud viszont papi áldásokat/átkokat, ezek és a novíciák is közelharcban jók.
Nekem tetszik, bár én elfogult vagyok a WH fantasyval szemben, aminek a hangulatát szerintem jól hozza. Ugyanakkor az irányítás a legnagyobb jóindulattal sem felhasználóbarát, a töltési idők embertelenül hosszúak, és nekem nagyon hiányoznak a legalapvetőbb csapatok, legalább a greenskinek és törpök beleférhettek volna még :-( (OK, nem az első kiadású táblás játékban voltak benne, na de WH ork és törp nélkül...?)
Mordheim: City of the damned: "Csak még egy kör.." ...és reggel lett. Most kávé kering bennem vér helyett... Pedig tényleg ezer sebből vérzik a megvalósítás, a nehézkes kezeléstől a brutális töltési időkön át a... szóval van baj rendesen, de mégis nagyon élvezem :-) A sigmar kampány első felvonásának járok a vége felé.
Nem is csak az hogy spoiler de meg nem fog mindenkit érdekelni:
ShowHide spoiler #
Volt egy küldetés ahol nagy szállítmány torzkövet készültek kihajózni a csempészek Mordheimből
Sigmar bocsásson meg nekik, kénytelen voltam a kegyelmébe ajánlani őket, kalapáccsal :-)
Az ogár zsoldosuk elég nehezen tért meg, megátalkodott volt 3:-)
Tegnap éjjel pedig a nagy hídra, illetve alatta alagutakba költözött patkányemberek méreg-gyárát kellett szabotálnom. Velem tartott Bertha apátnő, akit Sigmar dicsősége védelmez (de legalábbis a meteorvas rúnapáncélja...) - de a patkányogre aki lesből rátámadt, úgy látszik, nem tudott erről, mert egy kör alatt szétmarcangolta... Defeat, újra, másodikra már sikerült, bár megizzadtam :-)
A kezelés szerintem nem nehézkes (xbox kontrollerrel játszom), a megvalósításba azért bele lehet kötni. Nekem egy free kameranézet hiányzik, ahol szabadon körbejárhatom a terepet spectatorként.
Sajnos nem volt még időm jobban belemélyedni, ez tényleg nem az a játék ami mellé leülsz 30 percre tolni egy kicsit.
;)
Sors bona, nihil aliud.
Legmagasabb nehézségi szinten nincs checkpoint, a fejezet elejére rak elhalálozáskor. A végigvitel véleményem szerint billentyűzettel elképzelhetetlen a rendkívül pontatlan és lagoló irányítás miatt.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én sem úgy játszottam végig (mármint nem legnehezebb szinten, de nem is billentyűzettel), de később belefutottam ennek kapcsán egy spoilerbe, így olvastam a teljesebb befejezésről, ami egyúttal megválaszolná Sunyi problémáját.
Sors bona, nihil aliud.
Megnéztem az alternatív véget.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A plusz fél dimenziót én ott látom jól felhasználtnak, amikor a például a megmászható tereptárgyak valójában térben épp ott (és amúgy a környezetnek teljesen megfelelően) elhelyezkedő tárgyak (például autók), vagy hogy a zombik a háttérből is gyakran előre másznak a játék síkjába zaklatni a főhőst.
A Zoo által említett játékokat nem ismerem, szóval azokkal párhuzamot vonni nem tudok, de biztos vagyok benne, hogy ennél jobban is ki lehet használni a 2,5D-t. Én csak azt akartam mondani, hogy nekem tetszett, hogy vannak nagy terek, amik összefüggenek, együtt élnek a játék síkjával.
A játék végén megnyíló plusz nehézségi fokozatnak kicsit utánaolvastam még a játék elindítása előtt, és köszönöm, nem kérek belőle. Így is volt pár frusztráló rész, és bár mindenhol továbbjutottam legfeljebb 5 újrapróbálkozásból, ha ezekben a helyzeteken sorosan kell hibátlanul teljesíteni, különben pálya eleje, akkor az nem az én idegeimnek való.
Az alternatív befejezést megnéztem YouTube-on, és nem sokat értettem belőle. Hepinek mondjuk nem tűnt, ami jó pont, de az a gyanúm, hogy menet közben is kicsit másképp alakul a történet. Van a YT-on longplay is a nehezebb módból, ha valaki unatkozik, fényt deríthet erre a rejtélyre. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Warhammer End Times - Vermintide. Meglepetés volt a sok pozitív vélemény, végül némi hezitálás után egy korábbi akció során megvettem. Most volt időm kipróbálni.
L4D Warhammer környezetben. Jó.
Szóval kicsit bővebben, Warhammer: End Times - Vermintide. Alapvetően egy Left 4 Dead klón, Warhammer Fantasy környezetben, fejlődésrendszerrel megspékelve.
Egy 13 pályás minikampányt lehet benne lejátszani, azaz 13 térképe van, mindegyiken különböző feladatokat kell teljesíteni, az egyes pályák teljesítésével párosával lehet őket unlockolni. A pályák időnként hatalmasak, akik mindkettővel játszottak, azok szerint van olyan pálya, ami nagyobb, mint egy L4D kampány.
Eddig 3 pályát láttam:
- a nyitópályán egy kürtöt kell megfújni, útközben van hordópakolgatós kapurobbantás
- csatornarendszerben kell két áteresztőkaput megnyitni
- kikötőben kell 8 hordót pakolni a hajókra
Az ok, amiért csak ennyit láttam, egyszerű - egy olyasféle noobnak, mint én, ez a játék mocskosul nehéz! Jószokásomhoz híven először offline próbáltam ki, hogy ne barmozzanak le, ha nem ismerem a pályákat. Gondoltam a bevezető küldetést kipróbálom normálon (5 nehézségi szintből a 2.), hát édes istenem, 6 nekifutásból egyszer sem sikerült... Visszavettem easyre, úgy azért ment a dolog. Részben persze a botok butasága is hozzájárul ehhez - általános helyzetekben teljesen jól reagálnak (sőt, igazából a legtöbb pályán látszatra okosabbak, mint bármely random MMO-ban az ismeretlen csapattársak), de vannak speciális esetek, amikor beakadnak - és az egyik ilyen eset pont a kapurobbantás, ami az első pálya első harmadában van. Időnként hajlamosak a világ végére elfutni egy-egy speciális ellenfelet elintézni, de ettől eltekintve jól dolgoznak, gyógyítanak magukon, amikor kell, védenek, ha hordót cipelek.
5 karakterrel lehet menni, értelemszerűen ha egyet kiválasztasz, a 3 bot a maradék négyből választ egyet-egyet.
- törpe ranger, balta + pajzs vagy kétkezes balta, illetve számszeríj van nála alapból. Pajzsa csak neki van, azzal nagyjából mindent kiblokkol, a speciális mozdulatával pedig ellöki a rárontó patkányokat
- bright wizard, tűzvarázsló, érdekes mechanikával: amikor varázsol, egyre csak terhelődik túl, ha pihenés nélkül túl sokat varázsol, felrobban
- empire soldier: kétkezes pöröly és mindenféle mordályok, egészen csodálatos, amikor a sörétessel odapörkölsz egy halom skavennek
- witchhunter: kard + pisztoly és dupla pisztoly az induló felszerelése
- shadow warrior: íjász elf, nagyon durva nyilakat tud lőni, közelharcban pedig két késsel vagy karddal hadakozik (kétkezes kardot is hozhat, de neki nem érdemes)
Az alap ellenfél a skaven clanrat - mindenféle extra cucc nélküli, páncélozatlan tucatpatkányok. Viszont RENGETEG van belőlük. Rengeteg. Özönlenek folyamatosan mindenhonnét, csatornanyílásokból, ajtók mögül, falak tetejéről, mindenhonnét! Alapvetően gyengék, de ha elszakadsz a többiektől, és körbevesznek, véged. Van egy gyengébb verziója, a skavenslave, azoknál csak kés van, és gyengébbek is, cserében még többen jönnek.
Amik viszont durvák, azok a specialista Skavenek. Ezeknél nagyon oda kell figyelni, mert simán kiiktatnak bárkit, márpedig egy elvesztett csapattag gyakorlatilag a pálya végét jelenti (egy kis ideig a halála után fel lehet ugyan húzni a bajtársat, utána pedig a pálya egy távolabbi pontján spawnol, és ki lehet szabadítani, de ha odafelé menet nagyobb csapatba botlik a party, akkor vége a dalnak).
Rat ogre - hatalmas, szőrös, és percekig kell csépelni. 5-10 méterre hátradob, neked ront és ledönt a lábadról. Érdemes rájuk tartalékolni a robbanószereket (lehet a pályákon találni kis bombákat, 1 karakternél 1 darab lehet, one use only, szóval spórolni kell vele).
Gutter runner - skaven orgyilkos. A legnagyobb geci. Ráront egy karakterre, ledönti, és elkezdi tépni a pengekarmaival. Ha a társak leütik róla, és kb. 1 másodpercen nem ütik/lövik agyon, akkor eldob egy füstbombát, és eltűnik, majd követi a partyt, hogy egy óvatlan pillanatban újra rávesse magát valakire. Hatalmasakat ugrik, és a földhoz lapulva fut, szóval lelőni is nehéz.
Packmaster - egy nagy emberfogóval hadonászik, ha elkap egy karaktert, akkor a nyakánál fogva elkezdi vonszolni, ha lehet, akkor egy nagyobb csapat clanrat felé, hogy azok szétszedjék a védekezni képtelen karaktert.
Globadier - gázgránátot hajigál. A gáz rossz, értem?
Ratling gunner - egy hatcsövű, kézzel tekerős géppuskáka van, ami warpstone szilánkokat lő ki. Ezek áthatolnak kb. mindenkin. A gunnert nemigen érdeklik a társait, így akárkit legéppuskáz, a sajátjait is. Néha beragad a géppuskája pár másodpercre, olyankor le is lehet rohanni.
Stormvermin - atyaég, na ezek... alapvetően a stormverminek nehézpáncélzatban, szálfegyverrel hadonászó patkányok, a skavenek elitje, sok életerő, nagy ütések. Ha egy-kettő jön, általában kulcspontokon, az még nem tragédia, a pajzsos törpe egymaga elintéz egyet, ha ügyesen használja a pajzsát. Azonban ezekből őrjáratok is vannak, 6-8 fő. Normálon ezek elől már érdemes elbújni... Ha épp egy clanrat roham, netalántán egy másik speciális skavennel való küzdelem KÖZBEN but a csapata a sotrmvermin őrjárat, akkor bizony itt a vége, fuss el véle.
Röviden ennyi, egyelőre nagyon élvezem a játékot. A fejlődésről majd ejtek pár szót jövő héten, addig tolom szorgalmasan tovább botokkal, és ha már láttam minden pályát, és fejlődtem pár szintet, vannak jobb tárgyaim, akkor jöhet a multi!
STASIS
http://www.adventuregamers.com/articles/view/29230
Igényes sci-fi/horror point-and-click kaland, amolyan Alien és Dead Space féle nyomasztó hangulattal. A sztori egész jól indul, de a végére sajnos eléggé klisémódba vált... A sci-fi környezet, a látvány és az erős hangulat viszont mindenért kárpótolt.
Csak erős idegzetűeknek, a játékban jócskán vannak gyomorforgató történések, sőt, az egyik erősen vetekszik a Dead Space egyik leghírhedtebb jelenetével.
Hab a tortán, hogy a zenét pedig Mark Morgan (Fallout, Torment, Wasteland) szolgáltatja!
rwurl=https://youtu.be/G4dcGknA1Ps
The Wolf Among Us Episode 1
Nem ismerem az alapművet, és nem is nagyon néztem videókat a játékról ezelőtt, így teljesen másra számítottam, ami a témát illeti. A vérfarkasos sztori helyett egy olyan világba csöppentem, ahol a mesehősök a valódi világban rekedve próbálnak túlélni és elvegyülni, azaz nem leleplezni a mesebeli kilétüket. A főszereplő nem a teliholdra vár (vagy épp nem vár), hanem ő a farkas Piroska mellől, a mindenki által ismert meséből. Itt Bigby Wolf néven fut (áthallás ugyebár a Big Bad Wolfra).
Az első epizóddal egy noir hangulatú nyomozós történet kezd kibontakozni. A korábban játszott Borderlans sorozathoz képest lassabb a tempó és a humornak nagyítóval kell keresni a nyomát (nem is illene bele). Lehet, hogy nem ebben a sorrendben kellett volna játszani ezt a két sorozatot, mert a TWAU modelljei és animációi sokkal szögletesebbnek és darabosabbnak tűnnek a TftB után. Pedig milyen jót tenne egy kicsivel jobb mimika ennek a noir sztorinak is.
Eddig érdekes, de van egy sajátosan nyomasztó hangulata, ami miatt valószínűleg nem fogom olyan gyorsan végigjátszani, mint a TftB-et (mondjuk azt is egy bő hónap alatt végeztem csak ki).
Torchlight II
Szemérmetlen Diablo nyúlás, de van egy jó pár dolog, amit jobban csinál, mint a démonos sorozat második része (bár inkább a III. rész kortársa, de azzal sosem játszottam, így ne tudom összehasonlítani őket). Itt elsősorban ergonómiai és játékmenetet érintő fícsörökre gondolok, bár a grafika is nyilván jobb, mint a Diablo II-é.
A sztorit nem igazán követem (nem igazán érdekel, nem is hiszem, hogy a játék erőssége lenne, és ennél a játéknál konkrétan lusta vagyok olvasni is), de biztosan kellően grandiózus hőstetteket hajtok végre a különféle félképernyős bossok lemészárlásával.
10-60 perces kattogásokra teljesen jó. Kikapcsolja az embert, és normal fokozaton úgy is tudok boldogulni, ha nem töltök félórákat a felszerelésem rendszeres kimaxolásával.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
csak ajanlani tudom a Fables comicot 150 részes hamar le is lehet nyomni :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Game of Thrones Season 1
Nem bírom szavakba foglalni azt a érzést, amit a tökéletes Tales from the Borderlands után okozott ez a játék... Értem, hogy hagyni kell puskaport a következő évadra, mert drága volt a licensz díj... De EGYETLEN dolgot se fejeznek be és az utolsó rész egy átkozott cliffhanger? Meg szokásosan teljesen mindegy mit csináltál 5 részén keresztül. A végén minden irreleváns lesz és mindegyik karakter kap egy A és B választási lehetőséget. Ez nem is zavarna annyira, ha tényleg befejeződne... Szóval aki azt várta hogy fényderül bármire is az várjon még a második évad végéig.
Leggyengébb TT játék a WD S2t megelőzve... Habár azt hallom a Minecraftos is elég gyengén muzsikál.
GCN 1.1 fölötti AMD kártyákon lassan 1 éve játszhatatlan. :D
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én PSen játszottam, de megnyugtatlak itt is két percenként tölt és FPS problémákkal küzd a játék. :D Console power!
Én azon lepődtem volna meg az alapanyagot figyelembe véve, ha van elég töke a fejlesztőknek BÁRMIT lezárni benne. Most kivételesen nem hiszem, hogy ez a Telltale sara lenne, egyszerűen egy olyan globális - és kibogozhatatlan - sztoriban játszik egy kis szerepet az egész mikro-történet, hogy nem lehet anélkül befejezni, hogy az ne lenne valamilyen veszélyes kihatással a nagy egészre.
Szóval ez amolyan George R.R. Martinos meg HBO sorozatos dolog: élvezed, amíg tart, és túllendülsz rajta, hogy jó eséllyel sohasem fog véget érni.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nem teljesítménybeli probléma van, hanem szét van esve a grafika.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Bizony bizony! Zseniális a Fables, a karakterek, a történet, a grafikai stílus, minden!
Azert mondjuk a Fables
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Én meg addig nem tudtam megszerezni ezért töretlen az optimizmusom :-)
Life is strange
Az utolsó epizód legvégén vagyok, de ezt a végső döntést kurvára nincs kedvem most meghozni. Ki is léptem most a francba.
Rohadt jó játék, szerintem zseniális.
The Wolf Among Us Episode 2 és 3
A második részen olyan gyorsan végigszaladtam, hogy teljesen meglepett, hogy már vége is. Talán azért, mert nagyobb hangsúly volt a nyomozáson, és kevesebb a sztorin/beszélgetősdin.
A harmadik részt most fejeztem be percekkel ezelőtt. A történet úgy alakult, ahogy sejtettem, de azért bőven van még minek kiderülnie.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Fck this, tököt növesztettem aztán meghoztam a helyes döntést. :(
A kedvencek közt kibérelte a helyét ez a játék, tényleg nagyon jó volt.
The Wolf Among Us Episode 2 és 3
Hát, sokkal gyorsabban daráltam le ezt a sorozatot, mint a Tales from the Borderlandset, pedig pont az ellenkezőjét jósoltam. Mondjuk ez inkább a szabadidőm alakulásának köszönhető, illetve a friss tudásnak, hogy egy-egy epizód végigjátszására mennyi idő is kell (1,5-2 óra).
Ahogy az várható volt, a nemzetközi helyzet és a hangulat fokozódott. Az utolsó két részben kerültek új karakterek, akiket tiszta szívből utálni lehet, a régiekkel eddig őrzött kapcsolat pedig finomodott, akár változhatott is.
Voltak ebben a sorozatban is ugyanúgy feleslegesen véres, trancsírozós részek, mint a Borderlandsben. Ezek szerintem ott inkább elmentek, mint itt (ott még talán feleslegesnek sem mondanám őket). Itt én legalább tompítottam volna rajtuk egy kicsit, bár könnyen lehet, hogy afféle hatásvadász reklámfogás ez a Telltale részéről, hogy beszéljenek/meséljenek egymásnak utána róla a játékosok.
A sztori kimenetele nem volt rossz, bár kicsit másra számítottam. Végül szép kerek lett az egész, nem nagyon maradtak elvarratlan szálak.
Gondolom, itt is minden döntés végül ugyanoda vezet, de ennél a Telltale-sztorijátéknál éreztem eddig leginkább azt, hogy nagyobb részek maradnak ki a döntéseim nyomán. A második résztől minden részben legalább egyszer van olyan döntési pont, ami bár majdnem ugyanabba a kimenetelbe torkollott volna, mégis más felállásokat és párbeszédeket tárt volna elém. Emiatt most nem fogom újrakezdeni, de ha több szabadidőm lenne, lehet, hogy frissiben belevágnék, csak, hogy megnézzem, mennyi kontent maradt ki.
A világ és a karaktergárda eléggé megtetszett, szóval lehet, hogy rápróbálok a Fables képregényekre is.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Nagyon jó kis LAN party volt ma hajnalig.
Call of Juarez 2, Killing Floor 2, Battlefield 3, CS GO és Chivalry mentek.
Be is rekedtem! =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Csak ajánlani tudom a Fables-t, szerintem zseniális.
Mordheim: City of the damned
Rétegjáték. Nekem tetszik, nem mindenkinek fog.
A jó öreg Warhammer Fantasyhoz jelent meg '99-ben egy táblás játék, amiben a WHF univerzum frakcióiból kis zsoldos csapatokat lehetett menedzselni, és azokkal fosztogatni Mordheim elátkozott városát. Hasonlóan a Blood Bowlhoz, Necromundához és a Gorkamorkához, ez is nagyon hangulatos kis játék volt, számos rajongóval, ezt is lehúzta a WCn a Games Workshop, és ezt is a mai napig életben tartja a rajongótábor.
A táblás játék meglepően sok csapatot és lehetőséget tartalmazott, ezek közül relative kevés került bele a pár napja megjelent PCs verzióba - ezt se lehetett könnyű leprogramozni, de nekem akkor is hiányoznak páran a legalapvetőbb csapatok közül :-( Itt most reiklandi zsoldosok, skaven orgyilkosok, káosz szekta, és sigmarita szerzetesnők közül lehet választani.
A csapatunkkal minden nap nekivághatunk az elátkozott romvárosnak, hogy minél többet összegyűjtsünk a városban szanaszét heverő felbecsülhetetlenül értékes, és ugyanennyire veszélyes torzkőből, miközben/miután körökre osztott csatában legyőztük azokat akik a célterületen tartózkodnak. Az adott küldetést túlélő embereink tapasztalatot szereznek, javulhatnak a statisztikáik és/vagy új skilleket kaphatnak, jobb felszerelést szerezhetünk nekik, a szokásos.
Az egyes csapatoknak más-más erősségük, gyengéjük és persze motivációjuk van. A reiklandiak klasszikus zsoldosok. Nagyfiújuk az ogár, lehet mágusuk (ne villámokat szóró nagy varázslóra gondoljunk, főleg eleinte a varázslók inkább csak buff/debuff vonalon mozognak, a táp később jön :-) ), és elég univerzális hősük és közemberkéik akiket jól lehet közelharcra vagy lövöldözésre is fejleszteni. A káosz a Rontás erői nevében rontja tovább az amúgy sem rózsás helyzetet a romvárosban: a csapatuk hasonló, nagyfiúnak káoszfattyal, mágus és univerzális nemecsekek itt is, a hősük közelharcos. A skavenek a torzkövet felhasználva akarnak feljebb jutni az Eshin klán ranglétráján: ők gyengébbek de gyorsabbak, és sokan vannak. Patkányogre nagyfiú, szarvaspatkány varázsló, inkább ügyességre és létszámfölényre mint erőre támaszkodó, univerzális hős és közpatkányok. A sigmariták azon kevesek közé tartoznak akik pontosan tudják mekkora veszélyt jelent a torzkő, ezért akarják elzárni/megsemmisíteni. Nekik nincs nagyfiújuk és varázslójuk, a vezetőjük és a hősük is tud viszont papi áldásokat/átkokat, ezek és a novíciák is közelharcban jók.
Nekem tetszik, bár én elfogult vagyok a WH fantasyval szemben, aminek a hangulatát szerintem jól hozza. Ugyanakkor az irányítás a legnagyobb jóindulattal sem felhasználóbarát, a töltési idők embertelenül hosszúak, és nekem nagyon hiányoznak a legalapvetőbb csapatok, legalább a greenskinek és törpök beleférhettek volna még :-( (OK, nem az első kiadású táblás játékban voltak benne, na de WH ork és törp nélkül...?)
Jön a második évad:
Telltale’s Game Of Thrones Second Season Confirmed
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Mordheim: City of the damned: "Csak még egy kör.." ...és reggel lett. Most kávé kering bennem vér helyett... Pedig tényleg ezer sebből vérzik a megvalósítás, a nehézkes kezeléstől a brutális töltési időkön át a... szóval van baj rendesen, de mégis nagyon élvezem :-) A sigmar kampány első felvonásának járok a vége felé.
Nem is csak az hogy spoiler de meg nem fog mindenkit érdekelni:
Sigmar bocsásson meg nekik, kénytelen voltam a kegyelmébe ajánlani őket, kalapáccsal :-)
Az ogár zsoldosuk elég nehezen tért meg, megátalkodott volt 3:-)
Tegnap éjjel pedig a nagy hídra, illetve alatta alagutakba költözött patkányemberek méreg-gyárát kellett szabotálnom. Velem tartott Bertha apátnő, akit Sigmar dicsősége védelmez (de legalábbis a meteorvas rúnapáncélja...) - de a patkányogre aki lesből rátámadt, úgy látszik, nem tudott erről, mert egy kör alatt szétmarcangolta... Defeat, újra, másodikra már sikerült, bár megizzadtam :-)
Amelyben - már most hajlandó vagyok bárkivel fogadni -, megint nem lesz lezárva semmi. Mondjuk engem nem érint, első rész bugzik a VGA-mon még mindig.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A kezelés szerintem nem nehézkes (xbox kontrollerrel játszom), a megvalósításba azért bele lehet kötni. Nekem egy free kameranézet hiányzik, ahol szabadon körbejárhatom a terepet spectatorként.
Sajnos nem volt még időm jobban belemélyedni, ez tényleg nem az a játék ami mellé leülsz 30 percre tolni egy kicsit.
Simán benne van a pakliban.
ON:
Spec Ops: The Line
Még épp csak elkezdtem (a cutscene hanghibák miatt kétszer is). Bővebb vélemény később.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám