Imádom, hogy ilyenkor kiderül, hogy egyiket sem láttad 😀 De akkor tessék: Aliens, majdnem a teljes, magasan képzett kommandó odavész az első rohamban és Ripley, egy képzetlen altiszt nemhogy túléli, de legyak mindent?
Terminator: Sarah Connor egy pincérnő. Enough said.
Beatrix Kiddo egyedül kiírt egy komplett bűnszervezetet, benne brutál férfi bérgyilkosokkal, a Kill Billben
Leia Organa kb minden jelenetében csicskáztat valakit, de ettől még Han Solo nem lesz szarabb karakter
Imperator Furiosa mit tud csinálni kamionvezetésen kívül?
Félreértés ne essék, én ezeket a filmeket szeretem, de szerintem akkor már inkább az a baj, hogy Hollywoodban nem tudnak normális női karaktereket írni
Nem tom, 1 hónap után iskolaképes gyerekeket szül.
Viccet félretéve bőven van egy adag remek női szuperhős vagy képregénykarakter, akik úgy "erősek", hogy közben valahogy nők tudnak maradni. Pl. az X-Menben mindjárt ott van Jean Grey, még a Marvel is hozta Scarlet Witchet vagy Black Widowt, de nincs semmi baj a férfiasabb csajokkal sem, ha valamilyen más kontextusban nőiesek. Pl. az első Wonder Woman-film nagyon jól csinálta azt, hogy Diana egyfajta békeangyal volt a háborúban harcolók számára.
Sőt, a tök férfias szuperhőscsajokkal sincs probléma egyébként, ha olyan karakterről van szó, csak mondjuk ne Brie Larson kaliberű macákat kasztingoljanak, hanem kigyúrt nőket. :D
Hogy szembeállítsam mondjuk az MCU Marvel Kapitányával: neki mindössze annyi volt a belső konfliktusa, hogy nem hitte el magáról, hogy milyen kurva nagyszerű és erős nő (nyilván gondolom a férfiak nyomták el). Majd amint ezt az önértékelési konfliktust feloldotta, ő lett a legerősebb hős.
Az új filmben szerencsére ezt felismerték és elkezdtek ezzel törődni. Más kérdés, hogy ezzel kellett volna kezdeni
Imádom, hogy ilyenkor kiderül, hogy egyiket sem láttad 😀
Mindet láttam, úgyhogy max az derült ki, hogy nem figyelsz eléggé.
Ripley: Az első Alienben talpraesett csaj volt Ripley. A pragmatikus viselkedésének köszönheti, hogy túlélte.
Sarah Connor: Megint a karakterfejlődés a fontos, ezt nem veszed figyelembe. Egy fiatal pincérnő, aki viszonylag boldogan élte az életét. Majd egyik pillanatról a másikra egy olyan helyzetbe került, ami felforgatta az életét. Meg is döglött volna, ha Reese nem jön és nem segít neki, feláldozva saját magát. Majd a második részben látjuk újra 11 évvel később. 11 évet úgy élt, hogy készült arra, hogy újra eljönnek érte, értük. DE! Mikor badass asszonnyá fejlesztette magát, továbbra is megmaradt sebezhető, gondoskodó, NŐI karakternek.
Kiddo: képzett bérgyilkos volt világ életében, úgy nyírt ki mindenkit. De emellett úgy döntött, hogy kiszáll, anya lesz és maga mögött hagyja az egész szarságot. Csak aztán shit happened.
Leia: Háborús időben felnőtt méltóság, a csicskáztatás kb. magától értetődő. De. Nem egydimenziós a karakter. Tele van hibával: forrófejű, hirtelen és ahogy írtad, bossy. Innen indul a fejlődése.
Furiosa: Ezt a karaktert sosem szerettem, úgyhogy don't give a fuck. Maga a film jó, de leszarom kopaszcharlize-t.
Nagyon felületesen veszed végig ezeket a dolgokat szerintem.
Az Aliensben nem az a lényeg, hogy Ripley nőként győzedelmeskedik, hiszen a csapat részeként (amiben rajta kívül sem ő az egyetlen nő) van jelen végig a filmben, egyszerűen csak ő éli túl, aminek mellesleg dramaturgiailag (Newt) is van értelme.
Az első Terminátorban Sarah Connor tényleg pincérnő, Kyle Reese nélkül nem is élné túl a dolgot. Abban, hogy Sarahból egy badass állat lesz a második részre nagyon nagy szerepe van Kyle-nak.
A Kill Bill bérgyilkos-szervezetében konkrétan több a nő, mint a férfi: Uma, Lucy Liu, Vivica Fox, Darryl Hannah, Michael Madsen, David Carradine. Az 4 csaj, 2 férfi. A történet meg úgy üt csak igazán, hogy nő a főhős, hiszen egy anya bosszújáról van szó.
A Leia-Han kapcsolatban sincs férfigyűlölet meg szerepek felcserélése, Hannak csak imponál, hogy Leia talpraesett.... aztán a Disney folytatásokban Leia admirális, Han meg egy űrcsöves, akit megölnek az első részben és elveszik a hajóját is. :D
Imperator Furiosa mit tud csinálni kamionvezetésen kívül?
Hogy szembeállítsam mondjuk az MCU Marvel Kapitányával: neki mindössze annyi volt a belső konfliktusa, hogy nem hitte el magáról, hogy milyen kurva nagyszerű és erős nő (nyilván gondolom a férfiak nyomták el). Majd amint ezt az önértékelési konfliktust feloldotta, ő lett a legerősebb hős.
Az új filmben szerencsére ezt felismerték és elkezdtek ezzel törődni. Más kérdés, hogy ezzel kellett volna kezdeni
Too little, too late. Senki sem fogja ezt már értékelni, vagy egyáltalán megnézni.
Szerintem 7-8 éve még lehetett azt mondani, hogy fel van fújva meg amikor mondjuk az első évad idején nyavalyogtak azon sokan a Youtube-on, hogy woke a Star Trek Discovery. Aztán az amcsik beszavazták Trumpot, amibe az ottani liberális politika egyszerűen beleőrült és ez olyan dolgokban csapódott le, mint pl. a Disney woke hülyeségei. Sima radikalizálódás.
2015-ben meg még olyan királyságok voltak, mint a Fury Road, amire visszatérve csak annyit, hogy ott Furiosának minden joga és képessége megvan arra, hogy főszereplő legyen, mert ő viszi előre az egész cselekményt. Max meg az első Mad Maxet leszámítva mindig jogosan mellékszereplő, mert egy kóborló antihős, aki csak random beleakad szituációkba.
Szerintem 7-8 éve még lehetett azt mondani, hogy fel van fújva meg amikor mondjuk az első évad idején nyavalyogtak azon sokan a Youtube-on, hogy woke a Star Trek Discovery. Aztán az amcsik beszavazták Trumpot, amibe az ottani liberális politika egyszerűen beleőrült és ez olyan dolgokban csapódott le, mint pl. a Disney woke hülyeségei. Sima radikalizálódás.
jut eszembe, a férfi nem csak erős, hanem okos is, nem véletlen hogy a szupererővel rendelkező szuperhősökön kívül ott vannak a technikára épülő szuperhősök, batman, iron man stb...
de nő? mitől lehetne szuperhős egy nő? se nem erős, se nem okos :)))
Ez pedig beleégni látszik a zeitgeistba...
Csak úgy tudom elolvasni, hogy közben hallom is :D
Abszolút klasszikus lesz, valahogy van egy ellentmondást nem tűrő magabiztosság abban, ahogyan rádupláz a faszságra, ettől lesz maradandó. :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jFEt7mABImY
She-hulkban Hulk, Love and Thunderben Thor, Hangya és Darázsban Hangya, The Marvelsben Nick Fury, Black widowban az "apja" és csak így ennyi jutott az eszembe.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Én annál a klippnél, adtam fel, amikor odadobnak neki egy pisztolyt, mire ő nagyon keményen körbelövi az összes ellenséget 3 méterről, mire azok elfutnak.
A régi Fury egy "Suprise Motherfucker!" felkiáltással lőtte volna szét a fejüket.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
A Napóleonra rákészülésként meg akartam nézni valamit Ridley Scottól, aztán valahogy ez jött szembe. Még gyerekként láttam egyszer, de mivel kb. semmire sem emlékeztem belőle a zenén kívül, így végül is új élmény volt.
És hát nem véletlenül csak a zene maradt meg, mert igazából Vangelisen kívül semmi extra nincs benne, és tulajdonképpen az alapfeladatát sem teljesíti. Egy ilyen filmtől azért elvárná az ember, hogy viszonylag jól dokumentálja Kolumbusz amerikai utazásait, de sajnos összekutyulja őket. Kolumbuszt sem képes árnyalni, egy jólelkű, hős felfedezőnek ábrázolja, a kapzsiságát és a kegyetlenségét pedig áthárítja a spanyol nemességre.
Ez így dramaturgiailag sem működik, mert egy olyan fura helyzet áll elő, hogy Kolumbuszon kívül igazából mindenki seggfej a filmben: a nemesek, a bennszülöttek, még az időjárás is csak vele akar kibaszni, pedig ő csak jót akar. Az egyik főseggfej szerepében Michael Wincott meg úgy csinál, mintha valami képregényfilmben szerepelne. Borzalmas alakítást nyom le a csávó, de azt kell mondanom, hogy amúgy ő a film legszórakoztatóbb része.
Szerintem Ridley egy legenda, aki technikailag simán az egyik legjobb rendező Hollywoodban, csak a forgatókönyvei hajlamosak elveszíteni a fonalat meg lehet, hogy néhány filmjét a vágószobában nyírja ki. Pl. ott a Mennyei királyság, aminek a mozis verziója egy katyvasz, a 100 órás rendezői meg egy mestermű.
Szerk: Ja és ugye a Blade Runnernél tudjuk, hogy a stúdió volt a ludas, nekem az Alien Covenant is úgy tűnt, hogy Ridley Prometheus 2-t akart, a stúdió meg Alien 20-at és lett belőle egy szar.
Imádom, hogy ilyenkor kiderül, hogy egyiket sem láttad 😀 De akkor tessék: Aliens, majdnem a teljes, magasan képzett kommandó odavész az első rohamban és Ripley, egy képzetlen altiszt nemhogy túléli, de legyak mindent?
Terminator: Sarah Connor egy pincérnő. Enough said.
Beatrix Kiddo egyedül kiírt egy komplett bűnszervezetet, benne brutál férfi bérgyilkosokkal, a Kill Billben
Leia Organa kb minden jelenetében csicskáztat valakit, de ettől még Han Solo nem lesz szarabb karakter
Imperator Furiosa mit tud csinálni kamionvezetésen kívül?
Félreértés ne essék, én ezeket a filmeket szeretem, de szerintem akkor már inkább az a baj, hogy Hollywoodban nem tudnak normális női karaktereket írni
Nem tom, 1 hónap után iskolaképes gyerekeket szül.
Viccet félretéve bőven van egy adag remek női szuperhős vagy képregénykarakter, akik úgy "erősek", hogy közben valahogy nők tudnak maradni. Pl. az X-Menben mindjárt ott van Jean Grey, még a Marvel is hozta Scarlet Witchet vagy Black Widowt, de nincs semmi baj a férfiasabb csajokkal sem, ha valamilyen más kontextusban nőiesek. Pl. az első Wonder Woman-film nagyon jól csinálta azt, hogy Diana egyfajta békeangyal volt a háborúban harcolók számára.
Sőt, a tök férfias szuperhőscsajokkal sincs probléma egyébként, ha olyan karakterről van szó, csak mondjuk ne Brie Larson kaliberű macákat kasztingoljanak, hanem kigyúrt nőket. :D
Az új filmben szerencsére ezt felismerték és elkezdtek ezzel törődni. Más kérdés, hogy ezzel kellett volna kezdeni
Mindet láttam, úgyhogy max az derült ki, hogy nem figyelsz eléggé.
Ripley: Az első Alienben talpraesett csaj volt Ripley. A pragmatikus viselkedésének köszönheti, hogy túlélte.
Sarah Connor: Megint a karakterfejlődés a fontos, ezt nem veszed figyelembe. Egy fiatal pincérnő, aki viszonylag boldogan élte az életét. Majd egyik pillanatról a másikra egy olyan helyzetbe került, ami felforgatta az életét. Meg is döglött volna, ha Reese nem jön és nem segít neki, feláldozva saját magát. Majd a második részben látjuk újra 11 évvel később. 11 évet úgy élt, hogy készült arra, hogy újra eljönnek érte, értük. DE! Mikor badass asszonnyá fejlesztette magát, továbbra is megmaradt sebezhető, gondoskodó, NŐI karakternek.
Kiddo: képzett bérgyilkos volt világ életében, úgy nyírt ki mindenkit. De emellett úgy döntött, hogy kiszáll, anya lesz és maga mögött hagyja az egész szarságot. Csak aztán shit happened.
Leia: Háborús időben felnőtt méltóság, a csicskáztatás kb. magától értetődő. De. Nem egydimenziós a karakter. Tele van hibával: forrófejű, hirtelen és ahogy írtad, bossy. Innen indul a fejlődése.
Furiosa: Ezt a karaktert sosem szerettem, úgyhogy don't give a fuck. Maga a film jó, de leszarom kopaszcharlize-t.
Nagyon felületesen veszed végig ezeket a dolgokat szerintem.
Az Aliensben nem az a lényeg, hogy Ripley nőként győzedelmeskedik, hiszen a csapat részeként (amiben rajta kívül sem ő az egyetlen nő) van jelen végig a filmben, egyszerűen csak ő éli túl, aminek mellesleg dramaturgiailag (Newt) is van értelme.
Az első Terminátorban Sarah Connor tényleg pincérnő, Kyle Reese nélkül nem is élné túl a dolgot. Abban, hogy Sarahból egy badass állat lesz a második részre nagyon nagy szerepe van Kyle-nak.
A Kill Bill bérgyilkos-szervezetében konkrétan több a nő, mint a férfi: Uma, Lucy Liu, Vivica Fox, Darryl Hannah, Michael Madsen, David Carradine. Az 4 csaj, 2 férfi. A történet meg úgy üt csak igazán, hogy nő a főhős, hiszen egy anya bosszújáról van szó.
A Leia-Han kapcsolatban sincs férfigyűlölet meg szerepek felcserélése, Hannak csak imponál, hogy Leia talpraesett.... aztán a Disney folytatásokban Leia admirális, Han meg egy űrcsöves, akit megölnek az első részben és elveszik a hajóját is. :D
MINDENT. :D
Too little, too late. Senki sem fogja ezt már értékelni, vagy egyáltalán megnézni.
Csak annyira, amennyire ti 😀 Nem mondom, hogy nincs baj a Marvel háza táján, abszolút van, de borzasztóan fel van fújva
sarah connor vagy ripley
Parizer forever.
pont azt mutatja, hogy mennyire eleg a ferfias viselkedes, nem kell rang, penz, hatalom, hogy megszerezz ferfikent egy hercegnot :)
jol mutatja, hogy kell banni a nokkel
Parizer forever.
azzal a karakterrel ferfikent is baj lenne: tul eros. az ilyen karakter faszsag eleve. ertelmetlen.
Parizer forever.
Szerintem 7-8 éve még lehetett azt mondani, hogy fel van fújva meg amikor mondjuk az első évad idején nyavalyogtak azon sokan a Youtube-on, hogy woke a Star Trek Discovery. Aztán az amcsik beszavazták Trumpot, amibe az ottani liberális politika egyszerűen beleőrült és ez olyan dolgokban csapódott le, mint pl. a Disney woke hülyeségei. Sima radikalizálódás.
2015-ben meg még olyan királyságok voltak, mint a Fury Road, amire visszatérve csak annyit, hogy ott Furiosának minden joga és képessége megvan arra, hogy főszereplő legyen, mert ő viszi előre az egész cselekményt. Max meg az első Mad Maxet leszámítva mindig jogosan mellékszereplő, mert egy kóborló antihős, aki csak random beleakad szituációkba.
Ez is igaz. Superman kriptonit nélkül. Kit érdekel?!
This!
Vagy azt mutatja, hogy ha úgy nézel ki, mint Harrison Ford, akkor bánhatsz akár úgy is a nőkkel. :D
mint a Pfeiffer-es vagy Hathaway-es Catwoman pl.
jut eszembe, a férfi nem csak erős, hanem okos is, nem véletlen hogy a szupererővel rendelkező szuperhősökön kívül ott vannak a technikára épülő szuperhősök, batman, iron man stb...
de nő? mitől lehetne szuperhős egy nő? se nem erős, se nem okos :)))
egyszerre és nagyon hatékonyan tud takarítani, mosni, főzni, rekord sokat beszélni a semmiről és lebaszni azért hogy sokat piálok
Chief Exorcist
Abszolút klasszikus lesz, valahogy van egy ellentmondást nem tűrő magabiztosság abban, ahogyan rádupláz a faszságra, ettől lesz maradandó. :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jFEt7mABImY
She-hulkban Hulk, Love and Thunderben Thor, Hangya és Darázsban Hangya, The Marvelsben Nick Fury, Black widowban az "apja" és csak így ennyi jutott az eszembe.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
ááá :D :D
B+, ja... Nick Furyt hogy hagyhattam ki?!
lemaradtam valamiről? mi történt Fury-val?
Egy vén, megkeseredett, pipogya nyomorékot csináltak belőle, akit minden jöttment irgalmatlanul leteremt kétpercenként. Teljesen kiherélték.
Én annál a klippnél, adtam fel, amikor odadobnak neki egy pisztolyt, mire ő nagyon keményen körbelövi az összes ellenséget 3 méterről, mire azok elfutnak.
A régi Fury egy "Suprise Motherfucker!" felkiáltással lőtte volna szét a fejüket.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Már a secret wars sorozatban is inkább volt egy nyugger papa mintsem a szokásos keménytökű madafaka.
Igen, erről beszélek én is.
Kelly hősei
Szerintem ez a film jól öregedett. A színészek játéka csodás! A szövegek még mindig ülnek.
Jó volt újrázni így cirka 25 évvel később.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
1492: Conquest of Paradise
A Napóleonra rákészülésként meg akartam nézni valamit Ridley Scottól, aztán valahogy ez jött szembe. Még gyerekként láttam egyszer, de mivel kb. semmire sem emlékeztem belőle a zenén kívül, így végül is új élmény volt.
És hát nem véletlenül csak a zene maradt meg, mert igazából Vangelisen kívül semmi extra nincs benne, és tulajdonképpen az alapfeladatát sem teljesíti. Egy ilyen filmtől azért elvárná az ember, hogy viszonylag jól dokumentálja Kolumbusz amerikai utazásait, de sajnos összekutyulja őket. Kolumbuszt sem képes árnyalni, egy jólelkű, hős felfedezőnek ábrázolja, a kapzsiságát és a kegyetlenségét pedig áthárítja a spanyol nemességre.
Ez így dramaturgiailag sem működik, mert egy olyan fura helyzet áll elő, hogy Kolumbuszon kívül igazából mindenki seggfej a filmben: a nemesek, a bennszülöttek, még az időjárás is csak vele akar kibaszni, pedig ő csak jót akar. Az egyik főseggfej szerepében Michael Wincott meg úgy csinál, mintha valami képregényfilmben szerepelne. Borzalmas alakítást nyom le a csávó, de azt kell mondanom, hogy amúgy ő a film legszórakoztatóbb része.
Szerk: Egyébként nagyon jónak ígérkezik a Napóleon is:
https://twitter.com/DiscussingFilm/status/1726015827294507176
:D Nem szabad megöregedni.
Ridley Scott az egyik leginkább overrated rendező. Kétségtelen, hogy vannak kiemelkedő alkotásai, de rendkívül ingadozó a teljesítménye.
Chief Exorcist
Szerintem Ridley egy legenda, aki technikailag simán az egyik legjobb rendező Hollywoodban, csak a forgatókönyvei hajlamosak elveszíteni a fonalat meg lehet, hogy néhány filmjét a vágószobában nyírja ki. Pl. ott a Mennyei királyság, aminek a mozis verziója egy katyvasz, a 100 órás rendezői meg egy mestermű.
Szerk: Ja és ugye a Blade Runnernél tudjuk, hogy a stúdió volt a ludas, nekem az Alien Covenant is úgy tűnt, hogy Ridley Prometheus 2-t akart, a stúdió meg Alien 20-at és lett belőle egy szar.