Az a baj az átlagos autóvásárlóval, hogy csak azt nézi; de szíp, de ócó, és közben nem néz utána a dolognak. A Kia/Hyundai híresen a legnagyobb szopó műszakilag. Feleségem anyjáék vettek utóbbiból egy kisebbet. Tízezernél már motorgenerál volt, azóta sem 100%. kb három év alat elvesztette a kocsi értékének bő felét.
Nem hiába a lehető leggyorsabban éri el az amortizációja maximumát (a Porschével ellenben viszont ez nem fordul át értéknövelésbe, hanem megy a kukába)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem tom te mit néztél vagy honnan vannak az infoid, de keresztapáméknak (világéletében Mercije volt, Pappas Autó + szervízt ő auditálta éveken át) Kiaval van tele a család, és semmi komoly probléma nem volt + ugye Kia hozta be anno ezt a 6-7 év garanciát.
Ellenben a haver apjának zsír új X5-ösében 3 hónap után kukázódott a motor 5 évvel ezelőtt.
Tucson egyik legjobb ár-érték arányú suv jelenleg, MG HS után.
Ha valami olcsó, annak mindig oka van. Az anyaghasználat, tesztelés megsínyli.
Persze, a német is szar, mert ott a (kísérleti) techet fizeted meg. Ezzel szemben ott a Toyota, akik soha nem a legmodernebb kocsikkal jönnek, de a megoldásaik évtizedes távon beváltak.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
OFF
És az ember olyan kompromisszumot köt, ami neki belefér.
Elég sok Kia van ismerősi körben és én is azért vettem azt, mert jók a tapasztalatok.
Ellenben céges használóként végigmentem a teljes középkategórián a 3-as BMW-től a, az A3 Audi át a Superbig és az egy évek alatt, míg nálam voltak, nem akarod tudni, mennyi szarság volt ezekkel.
Az meg már végképp off, hogy az ilyen nagy tudású sznob autóguruk, mint magad is folyamatosan osztották az észt anno, hogy ne vegyem meg első saját autónak a Fiat Stilot, mert az egy szar olasz fostalicska és meg fogom szopni vele.
Guess what, idén 20 éves és még mindig megy úgy, hogy semmi komoly dolog nem történt vele. (A sznobok alól meg kirohadtak az Opelek, öreg Audik, négyes Golfok meg mittomén mik, amiket ajánlgattak helyette.)
igen, nyilván RAV4 hibridet vennék én is, ha tehetném, de annyival drágább ugyanolyan felszereltség mellett, hogy...
Amúgy meg nem feltétlen igaz, hogy az anyaghaszálat, stb. sínyli meg. Piacszerzés van, pl. egy MG most jött be, próbálnak pozíciót szerezni, ugyanezt csinálta anno KIA is, és nézd meg. Amiért te felárat fizetsz a Toyotába, azt ők belerakják kvázi ingyen, az extrák rohadt túlárazott részei az autógyártásnak, ellenben ha max. 3 féle felszereltséggel árulod a kocsit, akkor rengeteg gyártási költséget megspórolsz, és máris nem a silány anyaghaszálat miatt kerül kevesebbe...
Meg kell venni egy évesen a Toyotát, és ugyanott vagy árban. Mondjuk 5 évnél fiatalabb kocsit venni egyébként sem indokolható pénzügyileg sehogyan sem, de ezt már leírtam ez előtt párszor.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez az elméleted megdőlt jó 2 éve, mivel nincsenek használt 1 éves kocsik a piacon, mert nem adja el senki, ha meg igen, akkor az új árában van teljesen.
Már nincsenek új árban a használtak. Volt egy év, amikor ez ment, most meg visszarendeződik a ugyanoda, mivel másként nem lehet. Ha lesz majd megint valami nagy gebasz, akkor lesz megint felfordulás, de a döntéseket a jellemző folyamatokra alapozod, nem a kivételre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ezt te se gondolod komolyan, hogy a sokszorosan túlárazott luxus kategóriával példálózól, ráadásul 2022 az már inkább 2 éves kocsikat takar. A luxus kategória drágult az elmúlt években a legdurvábban. Nyilván, hiszen akinek volt 20 misije kocsira, annak 25-30 is könnyen van.
az nem rossz. Mind1, én nem vagyok tudatos fogyasztó, én azt veszem meg, ami tetszik és szívből szeretném, aminél nem kell kompromisszumokat kötnöm. Ha emiatt éveket kell várnom pluszban, akkor éveket várok, ha bukok rajta pénzt, akkor bukok. Mit ér az élet, ha nem a vágyaidat váltod valóra?
Ha kötsz némi kompromisszumot, és a fele pénzed megmarad, akkor két álmodat is megvalósíthatod, vagy esetleg gyarapodhatsz ahelyett, hogy a "megtehetem" mentalitással a konzumerizmus rabszolgája maradsz, és azért gürizel, hogy az üzletüket eltartsd.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Anno kellett vennem egy kb 350 ezret futott Avensist. Már elég rossz bőrben volt, látszott rajta az elhanyagoltság, de le nem rohadt soha szerencsére. Lényeg, hogy eredetvizsgálatnál a faszi az aknából megjegyezte, hogy milyen szép az alja - mintha új lenne.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én is ezen gondolkoztam eleinte, aztán a 2018-as RAV4 hybrid egy akkora fapad szar az Rx-hez képest, ami 10 évvel fiatalabb, hogy fel sem fogod. Szerintem vegyél te is Rx-et. Hololooo.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Anno, amikor néztük őket asszony engem is betámadot egy 2-3 éves RAV4-el, hogy legyen inkább az az RX helyett, mert hát modernebb a formája. Mondom; takaroggyá', nem látod, hogy full műbőr az egész? :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az a baj az átlagos autóvásárlóval, hogy csak azt nézi; de szíp, de ócó, és közben nem néz utána a dolognak. A Kia/Hyundai híresen a legnagyobb szopó műszakilag. Feleségem anyjáék vettek utóbbiból egy kisebbet. Tízezernél már motorgenerál volt, azóta sem 100%. kb három év alat elvesztette a kocsi értékének bő felét.
Nem hiába a lehető leggyorsabban éri el az amortizációja maximumát (a Porschével ellenben viszont ez nem fordul át értéknövelésbe, hanem megy a kukába)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem tom te mit néztél vagy honnan vannak az infoid, de keresztapáméknak (világéletében Mercije volt, Pappas Autó + szervízt ő auditálta éveken át) Kiaval van tele a család, és semmi komoly probléma nem volt + ugye Kia hozta be anno ezt a 6-7 év garanciát.
Ellenben a haver apjának zsír új X5-ösében 3 hónap után kukázódott a motor 5 évvel ezelőtt.
Tucson egyik legjobb ár-érték arányú suv jelenleg, MG HS után.
Ha valami olcsó, annak mindig oka van. Az anyaghasználat, tesztelés megsínyli.
Persze, a német is szar, mert ott a (kísérleti) techet fizeted meg. Ezzel szemben ott a Toyota, akik soha nem a legmodernebb kocsikkal jönnek, de a megoldásaik évtizedes távon beváltak.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
OFF
És az ember olyan kompromisszumot köt, ami neki belefér.
Elég sok Kia van ismerősi körben és én is azért vettem azt, mert jók a tapasztalatok.
Ellenben céges használóként végigmentem a teljes középkategórián a 3-as BMW-től a, az A3 Audi át a Superbig és az egy évek alatt, míg nálam voltak, nem akarod tudni, mennyi szarság volt ezekkel.
Az meg már végképp off, hogy az ilyen nagy tudású sznob autóguruk, mint magad is folyamatosan osztották az észt anno, hogy ne vegyem meg első saját autónak a Fiat Stilot, mert az egy szar olasz fostalicska és meg fogom szopni vele.
Guess what, idén 20 éves és még mindig megy úgy, hogy semmi komoly dolog nem történt vele. (A sznobok alól meg kirohadtak az Opelek, öreg Audik, négyes Golfok meg mittomén mik, amiket ajánlgattak helyette.)
Jó, de neked a sznob barátaid hülyék, mert németeket ajánlgatnak. Ne végy egy kalap alá velük :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
igen, nyilván RAV4 hibridet vennék én is, ha tehetném, de annyival drágább ugyanolyan felszereltség mellett, hogy...
Amúgy meg nem feltétlen igaz, hogy az anyaghaszálat, stb. sínyli meg. Piacszerzés van, pl. egy MG most jött be, próbálnak pozíciót szerezni, ugyanezt csinálta anno KIA is, és nézd meg. Amiért te felárat fizetsz a Toyotába, azt ők belerakják kvázi ingyen, az extrák rohadt túlárazott részei az autógyártásnak, ellenben ha max. 3 féle felszereltséggel árulod a kocsit, akkor rengeteg gyártási költséget megspórolsz, és máris nem a silány anyaghaszálat miatt kerül kevesebbe...
Meg kell venni egy évesen a Toyotát, és ugyanott vagy árban. Mondjuk 5 évnél fiatalabb kocsit venni egyébként sem indokolható pénzügyileg sehogyan sem, de ezt már leírtam ez előtt párszor.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez az elméleted megdőlt jó 2 éve, mivel nincsenek használt 1 éves kocsik a piacon, mert nem adja el senki, ha meg igen, akkor az új árában van teljesen.
Már nincsenek új árban a használtak. Volt egy év, amikor ez ment, most meg visszarendeződik a ugyanoda, mivel másként nem lehet. Ha lesz majd megint valami nagy gebasz, akkor lesz megint felfordulás, de a döntéseket a jellemző folyamatokra alapozod, nem a kivételre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
amíg fél év+ kell várni új autókra, addig nem fog visszaesni az ár jelentősen, mert nincs kínálat.
Biztos léteznek olyan modellek, amelyeket nehéz kiváltani, de most gyorsan utána néztem a saját típusomnak újban:
https://pdf-lexus.eu/lexus_hu/arlista_new_RX_HU.pdf
A listaár 28 és 33 között indul.
2022-es évjárattal ez a kocsi 21 misiről indul a HAHU-n, és akkor az olcsóbb mobile.de-t meg sem néztem
találati lista
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ezt te se gondolod komolyan, hogy a sokszorosan túlárazott luxus kategóriával példálózól, ráadásul 2022 az már inkább 2 éves kocsikat takar. A luxus kategória drágult az elmúlt években a legdurvábban. Nyilván, hiszen akinek volt 20 misije kocsira, annak 25-30 is könnyen van.
Az az inkább "2 éves" 22 áprilissal éppen csak másfél.
Akkor legyen mondjuk Corolla!
Listaár 8 fapadosan
Az első, ami nem törött, egy év és 3 hónapos korában 6.5 misi, és ez nem feltétlenül a legalapabb
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/corolla/toyota_corolla_sedan_1.5_active-19953317#sid=adaf133a-650a-4f2b-92ee-3cb018c58a04
21-es évjárattal már 6 misi, és így tovább
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/corolla/toyota_corolla_touring_sports_1.2t_comfort_plusz_1_ev_garanciaval-19446609#sid=4820328f-d82c-4f9c-9923-cd33cc8cfb56
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Plusz hiába tartja jól az árát a fenti típus, az általam említett 5 éves perióduson beül ez is elbukja az árának az 50%-át:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/corolla/toyota_corolla_sedan_1.4_d-4d_active-19366758#sid=e4cb1d7d-137a-4726-85aa-74bf5f19a27b
600 ezerrel drágábban van 80 ezret futott is.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ilyen 2 év alatt 100 ezreket futott verdákkal hagyjál :D tedd rá az extra szervízköltséget és máris nem érte meg.
Az első linken 12 ezret futott.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
az nem rossz. Mind1, én nem vagyok tudatos fogyasztó, én azt veszem meg, ami tetszik és szívből szeretném, aminél nem kell kompromisszumokat kötnöm. Ha emiatt éveket kell várnom pluszban, akkor éveket várok, ha bukok rajta pénzt, akkor bukok. Mit ér az élet, ha nem a vágyaidat váltod valóra?
Ha kötsz némi kompromisszumot, és a fele pénzed megmarad, akkor két álmodat is megvalósíthatod, vagy esetleg gyarapodhatsz ahelyett, hogy a "megtehetem" mentalitással a konzumerizmus rabszolgája maradsz, és azért gürizel, hogy az üzletüket eltartsd.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Totoja = rozsda
Vegyel inkább kiat
Parizer forever.
Ez így pont fordítva igaz.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az én Toyotám nem értesült erről mert egy mm rozsda sincs.
"Amit csak kíván, megkapja: Toyota."
Vagy csak ezt hiszed....
Parizer forever.
Ezt csak te hiszed....
Anno kellett vennem egy kb 350 ezret futott Avensist. Már elég rossz bőrben volt, látszott rajta az elhanyagoltság, de le nem rohadt soha szerencsére. Lényeg, hogy eredetvizsgálatnál a faszi az aknából megjegyezte, hogy milyen szép az alja - mintha új lenne.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ezek ilyen 30 éves bölcsességek.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Én is ezen gondolkoztam eleinte, aztán a 2018-as RAV4 hybrid egy akkora fapad szar az Rx-hez képest, ami 10 évvel fiatalabb, hogy fel sem fogod. Szerintem vegyél te is Rx-et. Hololooo.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Anno, amikor néztük őket asszony engem is betámadot egy 2-3 éves RAV4-el, hogy legyen inkább az az RX helyett, mert hát modernebb a formája. Mondom; takaroggyá', nem látod, hogy full műbőr az egész? :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem tom én az összes használt bmw-ben majd elhányom magam az öreg bőr belsőt látva. Akkor inkább egy friss, tiszta műbőr.
Menj el nézz meg egyet csak úgy funból. vajbőrt. lehet tetszene.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.