Jelenlegi hely

Játékfejlesztés

Utolsó bejegyzés


hát erős AI már régóta van sokféle játékban, de nyilván sok esetben még nem tudott az emberrel versenyezni, de úgy tűnik ennek vége, minden játékban győz már az AI.

Amúgy ehhez az AI témához: majd meglátom, mikor jön el a gyakorlatban a forradalom, mert a gyakorlatban egy bonyolultabb környezetben elég nehéz lehet implementálni egy élvezetesen játszható, de nem full hülye AI-t.
Teszem azt, mostanában, hogy a Cyberpunkkkal játszom, az jutott eszembe, hogy 10 évvel visszatekintve a játék legnagyobb avulási faktora a totál életképtelenül viselkedő AI lesz - már persze, ha addig megvalósul a minőségi ugrás.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Tényleg szép ez az Alan Wake 2 is :D

rwurl=https://i.redd.it/fldzjx9suovb1.png?app_web_view=android

Chief Exorcist



Ezek után arra leszek kíváncsi, hogy fog futni Series S-en. A Remedy már korábban is panaszkodott erre.

Chief Exorcist



szerintem a chatgpt-hez hasonlóan a nyelvi dolgokban lesz most egy nagy ugrás a játékokban. azaz pl. képzeljünk el egy skyrimet, aminek a teljes világa be van adva egy ilyen "nagy nyelvi modellnek". azaz értelmesen lehet beszélgetni a szereplőkkel, npc-kkel is. és ahogy változik a világ, úgy változik a beszélgetés. beleszövődnek a történések, kinyírsz egy sárkányt, akkor az értelmesen kezd terjedni a nagy nyelvi modell adatbázisában, nem csak annyi lesz hogy egy npc meglát és azt mondja hogy "ááá te vagy a nagy sárkányölő" stb stb...
ha ezt összehozzák úgy, hogy ténylegesen ezen alapul az egész világ (tehát nem csak valamilyen szinten befolyásolja), akkor az durva lesz. inkább kordában tartani lesz nagyon nehéz... a chatgpt sokszor kamuzik (hallucinál), és sokan ezen röhögnek, pedig pont ez a jele a kreativitásának... és ez játékban érdekes lesz :)



Én csak azt nem értem, hogy így, hogy a játékosok tobb, mint 70 százaléka futtatni se tudja, hogy a fenébe van \ lesz ennyi eladas?

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Jó kérdés :O

Csak azokkal a GPU-kkal működik, amik támogatják a mesh shadert. Ebből a szempontból mondhatjuk, hogy tényleg fullosan next-gen a játék. Úgy látszik, ezeknek már egész egyszerűen ekkora lesz a gépigénye. Csak az a probléma, hogy közben a GPU piac meg láthatóan elmaradt, az új generációs GPU-k még nagyon messze, és a piacon lévő cuccok, amik meg tudják is rendesen futtatni a játékot, azok meg drágák, a user meg meg van lőve.

Az egyik dev azt írta, hogy egyébként implementálták a hagyományos vertex shaderes code path-ot is, de lassú volt és bugos, úgyhogy letiltották. Viszont technikailag elvileg benne van a játékban, és modokkal akár vissza is hozható lehet, de sanszosan semmi értelme nem lenne.

Chief Exorcist



Volt már ilyen időszak, mikor még Carmack az id-et erősítette, azt hiszem a Doom 3-nal volt az, hogy nem kész kártyára fejlesztettek, hanem az Nvidia-val karöltve készítették a játékot, folyamatos igényeket adva a zöldek felé, hogy mik legyenek majd a kártyán.

Annyi a különbség, hogy az id tényleg akkor letett az asztalra valami teljesen újat (per pixel shadows), most meg csak a fing reszelése történik, hogy mindenből kicsit több kell. Na emiatt maradtak le a gpu-k, mert a jelenlegi UE tech semmi mást nem csinál, csak már meglévő hardware techre építkezik, emiatt nem hatékony. Ha ott is lenne valaki, aki megmondja, hogy ezt a funkciót ilyen meg ilyen asic-cal 200-1000 szeres gyorsasággal el lehetne végezni, akkor nem itt tartana a "fejlődés", hanem mondjuk valóban új hardware megközelítés jöhetne létre, ami miatt hatalmasat ugorhatna a fejlődés, és nem tartanánk ott, hogy egy 800k-s kártya kohogve renderel 1080p-ben.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Nem tudom lehet-e, mert ha a shader teljesítmény a kevés, azt nem lehet ASIC-kal pótolni, az RT-re meg van ASIC.

Meg hát nem igazán hiszem el, hogy egy 1,8 tflops-os PS4 generáció után a genváltás azt jelenti, hogy a 80 tflops is éppen elég.

Szóval nem tudom, hol lehet a szűk keresztmetszet? Lehet a háromszög feldolgozás? Nem hiszem, de nem tudom, jó lenne valami devet kifaggatni, hogy mégis mi a fene történik.

Chief Exorcist



Manapság már szinte mindent a shader core-ok szamolnak. De érted, épp emiatt kellene egy Carmack 2, aki kitalál egy, a mostani shaderektol hatekonyabb HW-t, illetve hozzá magát a funkciót pl., mert már brute force megy csak. Hány shader mag is van jelenleg egy csucskartyan? Erről beszélek, hogy az, hogy valamiből még tobbet teszünk valamire, nem fejlődés. Magát a sub HW-t kellene nyugdijaztatni, és új, hatekonyabb eljáráshoz fejleszteni celhardvert... Csak amíg nincs egy dev zseni, aki tud out of the box gondolkodni, addig nem lesz ilyen.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



De egyébként az általad említett együttműködés most sem hiányzik. Alapvetően a devek mondják meg, mi kellene, azt az MS implementálja a DirectX-be, a hardver gyártók meg ahhoz igazodnak, együttműködve a devekkel. A Metro fejlesztője is többször beszélt arról, hogy elég szoros együttműködések vannak.

Chief Exorcist



És nézd meg, hogy egy full RT Metro exodus milyen látvánnyal, milyen HW-n fut kurva jól.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Asycid írta: Manapság már szinte mindent a shader core-ok szamolnak. De érted, épp emiatt kellene egy Carmack 2, aki kitalál egy, a mostani shaderektol hatekonyabb HW-t, illetve hozzá magát a funkciót pl., mert már brute force megy csak. Hány shader mag is van jelenleg egy csucskartyan? Erről beszélek, hogy az, hogy valamiből még tobbet teszünk valamire, nem fejlődés. Magát a sub HW-t kellene nyugdijaztatni, és új, hatekonyabb eljáráshoz fejleszteni celhardvert... Csak amíg nincs egy dev zseni, aki tud out of the box gondolkodni, addig nem lesz ilyen.

Lehet errefelé megyünk, végülis már dedikált HW van a GPU-ban az RT-re és az ML-re is.

Most ha megnézzük, a shader core igazából egyszerű, de nagyjából általános célú FP32-es és INT32-es végrehajtókból áll. De hát tényleg, ebből mennyit tudsz még belerakni egy GPU-ba, mikor már a 4090 is óriási chip, brutál fogyasztással, és a gyártás node-ok nem fognak úgy fejlődni, hogy ezt exponenciálisan emelni lehessen.

Chief Exorcist



Asycid írta: És nézd meg, hogy egy full RT Metro exodus milyen látvánnyal, milyen HW-n fut kurva jól.

True dat. Viszont ha ebből indulunk ki, akkor meg lehet simán az van, hogy a HW és az API nagyon is rendben vannak, csak a devek nagy része lusta / balfasz. Túl sok kvóta lmbtq semmirekellőt vettek fel vagy nemtom, de az elmúlt években vált ez nagyon látványossá.

Chief Exorcist



De egyébként most jobban belegondolva csak a shader teljesítmény lehet kevés, hiszen a DLSS-sel javul a teljesítmény, annak meg ugye pont az a lényege, hogy kevesebb a ténylegesen kiszámolt pixel tehát kevesebb pixel shader kell.

Chief Exorcist



Taktikai Konzerv írta: Konzolon jól optimalizáltak a cuccaik.

De egyébként valóban voltak ilyenek. Az Xbox 360 hardvere úgy volt kialakítva, hogy gyakorlatilag ingyen csinált MSAA-t, és akkor sok game használta, mondjuk nem ennyire beégetve, mint a Remedy. Aztán később a devek rájöttek, hogy kis trükközéssel másra is ki lehet használni az érintett hardvert MSAA helyett, és aztán az Xbox 360-as játékok nagy részéből is kikopott az MSAA.

Illetve ha jól emlékszem az elején még a Microsoft is megkövetelte a legalább 2xMSAA-t és a legalább 720p-s felbontást, de később ezt ejtették, sanszosan mert látták, hogy még a 1st party Halo 3 sem fogja tudni megugrani a 720p-t.

Oké, de most nem a konzolról van szó, mondjuk emlékeim szerint a Quantum Break borzalmasan futott boxon is, az Alan Wake-nél meg szintés gyanús nekem, hogy nosztalgiaszemüveged van, mert most gyorsan ránéztem erre a remaster-összevetésre és...
rwurl=https://youtu.be/nVZzalT2aY0?si=NgJTO5jEdUihT7Vu&t=554
Szvsz tök alap dolog kellett volna legyen egy PC portnál az, hogy megoldják force-olt 2X MSAA nélkül, mert egy eleve nehéz játéknál elég nagy teljesítménygondokhoz tud vezetni az AA. Normális fejlesztő ilyet nem csinál.

A múltkor pont bezsákoltam az AW remastert Epicen, majd lecsekkolom, hogy ott mi a helyzet, mert az már teljesen jónak tűnik (persze ki tudja, lehet ott is megy a 2X MSAA, csak mai masinán már nem tűnik fel).



Ez alapján tényleg voltak akkor frame dropok, de ez nem tűnt fel akkor, cserébe viszont tényleg iszonyat jól nézett ki a játék. Lehet a QB-val kapcsolatban is csal az emlékezetem, de nekem ott se rémlik, hogy rosszul futott volna. Mondjuk ha jól emlékszem az egyik első game volt, ami frame reconstructiont használt, szóval a felbontással már ott is trukkoztek, de erre most nem mernék mérget venni.

Chief Exorcist



Én sem emlékszem már, csak annyi rémlik, hogy kicsit low res volt meg nem futott valami jól, de pécégémerként bővebbet nem tudok. PC-n viszont pl. a Control is nagy erőforrásigényű ray tracinggel, szóval az AW2-nél szinte már nem is meglepetés, hogy ez a lineáris lövölde sem fog jól futni. :D



https://prohardver.hu/hir/alan_wake_2_nagy_vizvalaszto_lehet_pc_piac.html

AW2 kapcsán itt azt írják, hogy a játékot alapvetően a konzolok API-jára és geometriai képességeire szabták, ami mélyebb/másabb működést tesz lehetővé. És hogy a konzolos kódot portolták át PC-re, de komolyabban nem foglalkoztak vele, úgyhogy szoftveres limitációk miatt fut rosszul.

Chief Exorcist



ha még nem említettem, munkát keresek kb jövő év márciustól, nem tud valaki valamit?
portfólióm: https://sites.google.com/view/endrebarath/home



Taktikai Konzerv írta: https://prohardver.hu/hir/alan_wake_2_nagy_vizvalaszto_lehet_pc_piac.html

AW2 kapcsán itt azt írják, hogy a játékot alapvetően a konzolok API-jára és geometriai képességeire szabták, ami mélyebb/másabb működést tesz lehetővé. És hogy a konzolos kódot portolták át PC-re, de komolyabban nem foglalkoztak vele, úgyhogy szoftveres limitációk miatt fut rosszul.

De ez az egész azért fura, mert a mesh shader pont jóval hatékonyabb, mint a hagyományos vertex shader útvonal. Tehát tényleg valami nagyon komoly szoftveres bottleneck lehet a PC-s verzióban. Viszont ezek után már tényleg nagyon kíváncsi vagyok, hogy a konzolos verziók hogy fognak teljesíteni.

https://videocardz.com/newz/ul-releases-3dmark-mesh-shaders-feature-test...

Chief Exorcist



Hogy adjunk az érzésnek, Epic Store exkluziv 🤣

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Hát, az Epic fizette a fejlesztést :))

Chief Exorcist



Az XCOM 2 és az Alan Wake 2 (meg még egy pár játék amúgy, mert nyilván sokat láttam már az Unreal Engine-t) felélesztette bennem az érdeklődést aziránt, hogy hogy a cerkába' van optimalizálva ez a kurva Unreal motor egyébként?

Pl. ott az XCOM 2, ami a szintén teljesítménybajnok Arkham Knighthoz hasonlóan UE 3.5-ön fut, a kampány alatt néha figyelgettem a hardverkihasználtságot és... I don't get it. Jó, hozzá kell tenni, hogy ezen meg az AK-n sem látszik a kora, felrakod maxra a grafikát, hozzáadsz egy kis SMAA-t Reshade-ből meg emeled a felbontást és elképesztően tud kinézni. Ha holnap kiadnák 4K-ban PS5-re, senkinek se tűnne fel, hogy ez egy előző generációs játék.

De hogy baszki a környezetrombolástól bezuhan az fps 10-20-ra, az elképesztő, pl. ennek a videónak a vége felé felrobban egy sectopod és a számítógépednek vége:
rwurl=https://youtu.be/_bBayxtzexI?si=dnQlCJV2tg97Tduv&t=1036
A törmeléktől van a baj, és a Firaxis ezt úgy optimalizálta, hogy a robbanások után szépen lassan despawnolják a keletkezett törmeléket, mert csak úgy tud visszagyorsulni a motor. Elvileg az okozza a gondot, hogy az Unreal nem valami jó a többmagos processzorok effektív kihasználásában, szóval bár eszegeti a CPU magokat, de alapvetően egyetlen mag fogja meghatározni a teljesítményt.

Olyan helyzetekben, amikor egy mag 100%-on van még egy 6 ghz-re húzott i9-13900k is olyan 70 fps körülit produkál (soktörmelékes robbanást mondjuk nem láttam, szóval ott lehet, hogy alacsonyabbra esik) és kb. ilyen processzor kell ahhoz is, hogy az Arkham Knight teljesen sima 60 fps-sel fusson a legvadabb röpködés közben is. Beszarás, miközben ezek a játékok elvileg 8 magos konzolokra lettek optimalizálva.

Az Unreal 4-gyel meg az 5-tel is az a helyzet, hogy bár azok már kicsit jobbak CPU-használatban, valamiért ott sem skálázódik jól a teljesítmény. Szóval adott a világ abszolút vezető engine-gyára, az Epic meg egy évtizedes probléma, amit valahogy nem tudnak megoldani, őrület. Miért, amikor pl. a CDPR-nél a Cyperpunk tök frankón gyorsul jobb processzorok alatt:
rwurl=https://youtu.be/e5xe0cy_cAE?si=hBAd_a1VP5Ujhdf-&t=683
Annyira örülök btw, hogy már a CDPR is UE 5-re fejleszt. :D



nem mindegy egy tbsnel az fps? :)
nekem xboxon faszan fut, nem volt vele gondom.

Parizer forever.



Jó hát ha boxon leesik az eleve alacsony 30-ról 20-ra néhány másodpercre, esélyesen észre sem fogod venni. :) Amúgy meg a műfaj miatt tényleg nem zavaró és abszolút látszik, hogy a fejlesztők a látványra mentek rá és nem a teljesítményre. Csak érdekes a helyzet, mert a látványt manapság bármelyik újabb videókártya gond nélkül megoldja, csak a a CPU oldali dolgok nem klappolnak.



Na, most hogy felemlegettem az Arkham Knightot ki is adták hozzá (vagy ki fogják, lehet, hogy túl korán élesedett az update) Battinsont:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0gocHrZJ6XQ
Olyan kurva jól néz ki ez a játék, időtlen.



ritka gagyi ez a Batman ruha, meg a karakter feje is iszonyat béna.



Ja, szarul néz ki, mert nem a játékra meg főleg nem a játékbeli Batmanre szabták, de ez van. Legalább valamit kezdenek az AK-val sok év után, gondolom a készülő Switch port apropóján. Kíváncsi leszek, mi fér majd bele a peccsbe, pl. a Battinson autó jól esne.



Lassan kiveszik belőlem a képesség a felháborodásra, mert a kiadók masszívan kitolták az ingerküszöböt az utóbbi időben, de azért 10 dollárért árulni egy fatality-t az MK-hoz kiborítóan férges dolog:
https://twitter.com/IGN/status/1718100523725767131
70 dodó alapjáték, 40 dodó Kombat Pack és akkor nyeld le ezt is. A WB Games az utóbbi időben totál érdektelenné tette számomra a DC-játékokat és a Rocksteadyt, és asszem, hogy ezzel dobom az MK-t meg az NRS-t is.

A Baldur's Gate 3 60 dollár, végtelen ideig tart végigvinni, nincs hozzá mikrotranzakció és sosem készül hozzá DLC, szinte meglepő, hogy manapság létezik olyan játék is. A Warnertől meg rúgjanak ki mindenkit.



egy kis munka AI segítségével (textúra). összesen kb 4-5 óra munka, "kitbash"

https://www.facebook.com/endre.barath/posts/pfbid02t61F5JvYxB1VXVkPXuQfu...

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!