Jó, de PC-n meg a kétezres évek környékén boldog-boldogtalan X-COMot klónozott, és azóta is viszonylag rendszeresen jönnek az ilyen típusú játékok. Csak az újabbak közül ott van Steamen az early access Xenonauts 2 meg a Midnight Suns, utóbbi gondolom multiplatform is.
Ha mondjuk most nekiülnék minden X-COM klónnak és vonatkozó "inspired by" címnek, lehet, hogy a koporsóig sem végeznék.
4K-ban még a 4090 sem tud 60fps-t RT nélkül. RT-vel inkább hagyjuk is a 4K-t :D
Elméletileg már gőzerővel dolgoznak a javító patchon. PS5-ön egész jól megy bár framedroppot én is tapasztaltam. A látvány + az egész settings viszont nagyon bejön eddig.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
szerintetek az rts és hasonló játékokban milyen változást hoznak ezek az újfajta AI-k?
mert ügye ha teljesítményben folyton leveri a játékost, az nem jó...
sakkprogrammal is tök szar játszani :D
Biztos vagyok benne. hogy lehetne normálisan skálázni könnyű. átlagos, nehéz meg ultra fokozatokra. Persze ha nem eladni akarja valaki a játékot, akkor betesz egy szopatós GodLike szintet azt cső. :D
Mondjuk nem RTS, meg menet közben áttették PVE-ről PVP/PVE-re, de az ArcRaiders várom, mert ott az idegen ellenfelek mozgási és támadási sémáit AI alapon csinálták, a tereptől, a támadásoktól és a a saját sérüléseitől függően variálja. De hát a nagy "open" béta óta kuss van róla.
hát erős AI már régóta van sokféle játékban, de nyilván sok esetben még nem tudott az emberrel versenyezni, de úgy tűnik ennek vége, minden játékban győz már az AI. ennek persze nincs értelme, ahogy írtam én már zx spectrumon futó sakk programmal is utáltam játszani, mert mindig kegyetlenül legyőzőtt :D persze ha tök gyengére állítottam, akkor nem, de akkor meg tök gáz lépései voltak. szóval a lényeg itt az lenne hogy az AI okosan úgy játszik, hogy én azt érezzem, hogy hú de jó vagyok :D tehát ezek az újfajta erős AI-k ebben lehetnének jók! nem túl erősek, de nem nyilvánvalóan hülyék, hanem a látszatát elérik, hogy a játékosnak sikerélménye legyen. :)
lehet.
na persze olyan is régóta van, hogy a játék nehézségét a játékoshoz igazítja a program, de AI esetén azért ezt okosabban kell csinálni. tehát hogy ne érezd, hogy gyengébb lett az AI.
kíváncsi lennék hogy egy sakk nagymester mit mond a mai sakk AI-val való játékról. olvastam, hogy ezek az AI-k arról ismerhetők meg, hogy kreatív és egyedi megoldásokat is használnak, na meg persze marha erősek. tehát elvileg egy emberi nagymester élvezi a vele való játékot, még ha veszít is :)
Néztem pár ilyen videót sakkról. Gyakran nem "emberi" lépéseik vannak mert nagyon mélyen sok lépésre előre derül ki hogy miért lépett valamit ami butának tűnik vagy miért áldozott valami bábut. Brutális pozícionális taktikákat csinálnak.
Üdvözlendő a különféle felskálázási technológiák megjelenése!
Nagyszerű érzés lehet majd egy 4080-nal 1080p-ben tolni az Alan Wake 2-t (4K+ DLSS PERFORMANCE)! XD
3070 még elég lesz 540p-re (1080p +DLSS performance) medium settings-zel RT nélkül! Csodálatos! 🤣
Vajon mikor jutunk el végre odáig, hogy 1 pixelt se tud majd kiszámolni egy félmilliós kártya 60FPS-sel? :D
1080p high-on a 4090 akár 30-40fps-t is tud... jobb esetben :))
1080p low-on megvan a 60fps a 4090-nek :D
A készítők mondjuk kiadtak egy nyilatkozatot, ahol virágnyelven leírják, hogy a kiadó miatt meg kellett jelentetni, és tudják, hogy a teljesítmény még nem az igazi. A konzolos verziókat el is tolták jövő tavaszra.
A Remedy? Optimalizálásban? :D Nem tudom, szerintem utoljára a Max Payne 2 futott tőlük jól, sosem felejtem el, amikor vagy 5 évvel a konzolos megjelenés után portolták PC-re az Alan Wake-et és kb. nem volt gép, amin elérte volna a 60 fps-t. Állítólag ez azért volt, mert a boxra tervezett engine-nek annyira a mindene volt a 2X MSAA (tehát még potato PC-ken is tolta a 2x-es élsimítást a legdrágább fajtából :D), hogy nem lehetett kikapcsolni... szóval ja, ennyit a Remedyről meg az optimalizálásról.
De egyébként valóban voltak ilyenek. Az Xbox 360 hardvere úgy volt kialakítva, hogy gyakorlatilag ingyen csinált MSAA-t, és akkor sok game használta, mondjuk nem ennyire beégetve, mint a Remedy. Aztán később a devek rájöttek, hogy kis trükközéssel másra is ki lehet használni az érintett hardvert MSAA helyett, és aztán az Xbox 360-as játékok nagy részéből is kikopott az MSAA.
Illetve ha jól emlékszem az elején még a Microsoft is megkövetelte a legalább 2xMSAA-t és a legalább 720p-s felbontást, de később ezt ejtették, sanszosan mert látták, hogy még a 1st party Halo 3 sem fogja tudni megugrani a 720p-t.
nekem is a majesty ugrott be
hogy lenne sok az xcombol?
3 jatek van osszesen xboxra, ami ilyesmi, fpsbol meg 10000.
Parizer forever.
most mondja egy haverom hogy a cégétől kirúgták a konceptesek nagy részét az AI miatt... (nem magyar cég)
Jó, de PC-n meg a kétezres évek környékén boldog-boldogtalan X-COMot klónozott, és azóta is viszonylag rendszeresen jönnek az ilyen típusú játékok. Csak az újabbak közül ott van Steamen az early access Xenonauts 2 meg a Midnight Suns, utóbbi gondolom multiplatform is.
Ha mondjuk most nekiülnék minden X-COM klónnak és vonatkozó "inspired by" címnek, lehet, hogy a koporsóig sem végeznék.
https://index.hu/techtud/2023/10/13/activision-call-of-duty-gaming-jatek-uzlet-pc-microsoft-playstation-xbox/
mekkora vicc ez a piacfelügyeletnek csúfolt diktatórikus maffiamódszer...
váháháhá, jöhet a COD a gamepassbe :D
https://www.techpowerup.com/review/lords-of-the-fallen-performance-bench...
Lords of the Fallen. UE5.
4K-ban még a 4090 sem tud 60fps-t RT nélkül. RT-vel inkább hagyjuk is a 4K-t :D
Chief Exorcist
de ez ai upscale nélkül, nem?
Igen
Chief Exorcist
Lol
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pZzk-Fk07ug
A Mortal Kombat 1 PC-s verziója csinál egy crash reportot minden crash után... egy 1 GB-os crash reportot. :DDDDD
https://twitter.com/x_azeez3/status/1714150230172557407
Elméletileg már gőzerővel dolgoznak a javító patchon. PS5-ön egész jól megy bár framedroppot én is tapasztaltam. A látvány + az egész settings viszont nagyon bejön eddig.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
szerintetek az rts és hasonló játékokban milyen változást hoznak ezek az újfajta AI-k?
mert ügye ha teljesítményben folyton leveri a játékost, az nem jó...
sakkprogrammal is tök szar játszani :D
Biztos vagyok benne. hogy lehetne normálisan skálázni könnyű. átlagos, nehéz meg ultra fokozatokra. Persze ha nem eladni akarja valaki a játékot, akkor betesz egy szopatós GodLike szintet azt cső. :D
Mondjuk nem RTS, meg menet közben áttették PVE-ről PVP/PVE-re, de az ArcRaiders várom, mert ott az idegen ellenfelek mozgási és támadási sémáit AI alapon csinálták, a tereptől, a támadásoktól és a a saját sérüléseitől függően variálja. De hát a nagy "open" béta óta kuss van róla.
hát erős AI már régóta van sokféle játékban, de nyilván sok esetben még nem tudott az emberrel versenyezni, de úgy tűnik ennek vége, minden játékban győz már az AI. ennek persze nincs értelme, ahogy írtam én már zx spectrumon futó sakk programmal is utáltam játszani, mert mindig kegyetlenül legyőzőtt :D persze ha tök gyengére állítottam, akkor nem, de akkor meg tök gáz lépései voltak. szóval a lényeg itt az lenne hogy az AI okosan úgy játszik, hogy én azt érezzem, hogy hú de jó vagyok :D tehát ezek az újfajta erős AI-k ebben lehetnének jók! nem túl erősek, de nem nyilvánvalóan hülyék, hanem a látszatát elérik, hogy a játékosnak sikerélménye legyen. :)
Ezt a vilagon a legkonnyebb megcsinalni ebben az uj AI korszakban
lehet.
na persze olyan is régóta van, hogy a játék nehézségét a játékoshoz igazítja a program, de AI esetén azért ezt okosabban kell csinálni. tehát hogy ne érezd, hogy gyengébb lett az AI.
kíváncsi lennék hogy egy sakk nagymester mit mond a mai sakk AI-val való játékról. olvastam, hogy ezek az AI-k arról ismerhetők meg, hogy kreatív és egyedi megoldásokat is használnak, na meg persze marha erősek. tehát elvileg egy emberi nagymester élvezi a vele való játékot, még ha veszít is :)
Néztem pár ilyen videót sakkról. Gyakran nem "emberi" lépéseik vannak mert nagyon mélyen sok lépésre előre derül ki hogy miért lépett valamit ami butának tűnik vagy miért áldozott valami bábut. Brutális pozícionális taktikákat csinálnak.
Üdvözlendő a különféle felskálázási technológiák megjelenése!
Nagyszerű érzés lehet majd egy 4080-nal 1080p-ben tolni az Alan Wake 2-t (4K+ DLSS PERFORMANCE)! XD
3070 még elég lesz 540p-re (1080p +DLSS performance) medium settings-zel RT nélkül! Csodálatos! 🤣
Vajon mikor jutunk el végre odáig, hogy 1 pixelt se tud majd kiszámolni egy félmilliós kártya 60FPS-sel? :D
#UE5 #DLSS #ITTAJOVO
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/F85erF6WcAAMlKY?format=jpg&name=4096x4096
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Pedig a Remedy jellemzően jó az optimalizálásban.
De ez még mindig semmi a Cities Skylines 2-höz képest, na azzzz bazmeg 🤣🤣🤣
Chief Exorcist
Erről nem olvastam, mi van azzal a játékkal (is)? :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
1080p high-on a 4090 akár 30-40fps-t is tud... jobb esetben :))
1080p low-on megvan a 60fps a 4090-nek :D
A készítők mondjuk kiadtak egy nyilatkozatot, ahol virágnyelven leírják, hogy a kiadó miatt meg kellett jelentetni, és tudják, hogy a teljesítmény még nem az igazi. A konzolos verziókat el is tolták jövő tavaszra.
Chief Exorcist
Mondjuk oda aztán nem kell a 60FPS, de tényleg szép teljesítmény :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
A Remedy? Optimalizálásban? :D Nem tudom, szerintem utoljára a Max Payne 2 futott tőlük jól, sosem felejtem el, amikor vagy 5 évvel a konzolos megjelenés után portolták PC-re az Alan Wake-et és kb. nem volt gép, amin elérte volna a 60 fps-t. Állítólag ez azért volt, mert a boxra tervezett engine-nek annyira a mindene volt a 2X MSAA (tehát még potato PC-ken is tolta a 2x-es élsimítást a legdrágább fajtából :D), hogy nem lehetett kikapcsolni... szóval ja, ennyit a Remedyről meg az optimalizálásról.
Hát oké, de ez az jelenti, hogy a 4090-en kívül viszont gyakorlatilag minden máson játszhatatlan :)) ha csak nem veszed le low-ra
3080-on 24fps
6700xt-n 18fps
Chief Exorcist
Konzolon jól optimalizáltak a cuccaik.
De egyébként valóban voltak ilyenek. Az Xbox 360 hardvere úgy volt kialakítva, hogy gyakorlatilag ingyen csinált MSAA-t, és akkor sok game használta, mondjuk nem ennyire beégetve, mint a Remedy. Aztán később a devek rájöttek, hogy kis trükközéssel másra is ki lehet használni az érintett hardvert MSAA helyett, és aztán az Xbox 360-as játékok nagy részéből is kikopott az MSAA.
Illetve ha jól emlékszem az elején még a Microsoft is megkövetelte a legalább 2xMSAA-t és a legalább 720p-s felbontást, de később ezt ejtették, sanszosan mert látták, hogy még a 1st party Halo 3 sem fogja tudni megugrani a 720p-t.
Chief Exorcist
Minek a sírás? Miért nem vesztek akkor 4090-et, oszt meg van ódva!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Duált
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A 4xxx széria dobta az SLI-t
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az igazi gémer megoldja!
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"