nah, utana olvastam, nem a konfig a baj, hanem a gog es a larian felho szinkronja a mentesekkel. de egyszer mar megorvosoltak, de most megint idegesitoen hosszu lett. (gyakorlatilag ket cigit elszivok amig az inditastol eljutok a focimig)
Ebből van a kevesebb. Viszont vannak olyan extrém dolgok benne, amire csak nagyon elvont logikával lehet rájönni, és a devek meg adtak rá lehetőséget, hogy kihasználja az ember. Ilyen pl. a ladastackeles és igy ultra magaslatrol való nyilazgatas :D
Konkrétan pl. még senki nem talált meg egy tobb, mint 2 órás tartalmat az egyik saját karakterunkkel kapcsolatban, illetve a meta beszélgetést sem amit korábban hoztam fel, és még ki tudja mit...
Mivel a téma közeli topikokban állandó poénkodás tárgya az "UE5-ben napok alatt összerakni játékot", gondoltam beteszem ide ezt a tech demót. Igen ez csak egy tech demó, és igen értem, hogy nem egy játék, de még csak nem is egy teljesen kész pályarész.
De. A készítője állítása alapján 2 óra alatt rakta össze. persze ebben nincs benne a több ezer fotó, amikből összerakta a pályát. más részről ez meg elég nagy fejlődés részéről mert az előző játékát 99%-ban vásárolt assetekből pakolta össze, ezzel meg most ő melózott. Szóval ilyen "sétaszimulátor" jellegű kalandjátékot azért össze rakhat 1-2 ember hetek alatt. Szerintem.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5kJljpC5sHE
de hát ez egy teljesen szkennelt cucc, ilyen volt 10 éve is, és majdnem ugyanígy nézett ki...
ráadásul egy tök pici terület, ez kb semmire se jó, nemhogy sétaszimulátornak...
Az efféle kijelentések eddig törvényszerűen idejétmúlttá válnak, de megkockáztatom; kész, ennél nem kell jobb, mert a valóság sem lehet részletesebb!
A techben egyébként több lehetőség is felrémlik. Pont mivel valós helyszíneket modelleznek, minden jobb helyről el fog készülni a virtuális verzió. A későbbiekben talán pont az ilyesmi is fogja hajtani a fejlesztést; hogy minél egyszerűbben átvihetőek legyenek a valós helyszínek, tehát pár év, és eljutunk oda, hogy egy appot elindítasz a mobilodon, az meg mutatja, hogy még mit kell merről lepásztáznod a szobádban, hogy fullra lemodellezze textúrástól. Az ily módon létrehozott assettekből meg aztán még könnyebb és gyorsabb lesz egy kitalált helyszínt létrehozni, csupán a valóság elemeit kell összemixelni benne éppen úgy, ahogy az AI most a netes szövegekkel teszi. Ilyen AI támogatással akár procedurálisan lehet majd valósnak látszó helyszíneket generálni, vagy pedig nagyon egyszerűen bármit, ami "felskiccelsz neki"
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
amúgy én azért utálom ezeket a dolgokat, mint ez a "2 óra alatt unrealban stb" mert 23 év alatt a játékfejlesztésben egy csomó ilyet láttam, hogy nagydumás csávó átkúrja a főnököt ilyen hülyeségekkel, aztán persze SOHA nem lett egyikből se semmi, a csávó meg valahogy kimagyarázta, felmondott, eltűnt stb, mi meg közben dolgoztunk és sorban csináltuk a kiadott játékokat :D
a főnök meg persze soha nem ismeri el, hogy átkúrták, hiszen tökösalfahím "sikeres vállalkozó", "akinek minden sikerült", tehát valakin le kell vezetnie a dühét, és hát nem ám azon, aki átkúrta...
Ezt figyelem pár hete, tök jó teszem azt virtual production-ben, ha valós hátteret be kell tenni, de egyenlőre nincs olyan alkalmazás, ami real 3d, szerkeszthető objektumokat csinál belőle. UE5 alá van egy fizetős plug-in, ami a 3D képet adó végtelen sok színes pacnit kicseréli Niagara effektekre. És akkor azokból álló pacnikből van a kép. De ha megoldják ezt, akkor valós helyszíneket fillérekből be lehet pakolni játékba, filmekbe.
de ott vannak a vanishing of e.c és társai játékok. a vanishing... konkrétan 2014-es játék, és ha rányomják a mai effekteket, PBR, screen space reflection és társai, ugyanúgy fog kinézni, mint ezek a mai unreal csodák... https://youtu.be/yV8LGWpEJbE?t=2115
De ez sima egy darab videóból csinálja a 3D-t, nem ezer fotóból. És igen, AI-val kombinálva lesz nagyon kemény. Az Ethan Carter meg azért nagy szám, mert mai játékokat übereli a grafikája, közben UE3-as volt. Később jött ki UE4 felújított verzió, ami semmivel sem szebb.
Nekem hirtelen az amúgy totál underrated Get Even ugrik be, mint scannelt cucc, nagyon jó a környezet, de a bevilagitas UE3 (!). Na meg a sok foliage-tol kidol néha az engine, és barmilyen gépen tud szarul futni, de a lenyeg, hogy a megascanektől még nem lesz szép valami, fotorealisztikus (mivel fotó a textúra), de a bevilagitason és a animációkon nagyon el tud hasalni.
Namost az unRecord is pont ide tartozik, ha már szóba került, és ott a bevilagitas is nagyon rendben van (hja, lumen). A rövidke videóból konkrétan a GetEven hagulata jött át, ami baromi jó. Azért azt VR-ban nagyon megnézném majd.
Jó, de a te hozzáállásoddal még mindig kétezres évek elejei grafon tolnánk, mert ezt meg azt nem lehet megcsinálni, meg a "grafikát már nem lehet ( nem gazdaságos) azon a ponton túl fejleszteni" - mondtad 15 éve a fórumon, stb...
Persze, a hurráoptimizmusnak benézés a vége, de azt veszem észre, hogy az élet minden területén van az öreg szaki, aki bele van kövülve abba, hogy anno mit lehetett és mit nem, aztán, ha az emberek nagyon akarják, mégis meg lehet ugrani a dolgot.
Egyik példám még erre: Palackozási technikákat tanult egy haverom. Mondja a tanárnak; van ám olyan fémkupak is a sörön, amit le lehet csavarni, mire a tanár: Olyan nincsen!! - aztán hoztak neki egyet, és előtte kibontották.
Vagy amikor azt mondogatták, hogy az elektromos autók teljesítményét nem lehet lóerőben megadni, mert az elektromotor hidralika vagy mittudoméjjn, aztán lófaszt nem, csak ki kell találni rá egy képletet :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
a lofasz se, es az is osszehanyt szar a demora. es jellemzoen az egesz prodzsekt nincs vegiggondolva, tervezve. csak hanyas van, kendacsolas es adhoc megoldasok.
persze, lehet AAA-t csinálni 2 emberrel :D
miattam nem tud a cég csinálni AAA-t :D pedig a többi (összesen 2) dolgozó szerint lehet! igaz, ők kb semmit se csinálnak :D
amúgy én 10 éve mobilra fejlesztek, ott meg ezek a mai csoda technikák nem sokat számítanak. lassan ott tartunk, hogy egy jól kinéző grafikát (kis csapattal, nem AAAról beszélek) könnyebb megcsinálni pc-re, mint mobilra egy rosszabbul kinézőt...
de nem is ez a lényeg itt, hanem az, hogy nagyon sok magyar cégnél az a mentalitás hogy mindent marha könnyű megcsinálni, és ezt pont azok mondják, akik alig dolgoznak... és átkúrják a főnököt, aki persze nekik hisz, mert ők ígérnek nagyobbat. aztán ha bukik a cég, akkor mindenki mossa kezeit...
egy történet: egy cégnél állást hirdettünk, jelentkezett egy srác aki egy cégnél dolgozott ahol régebben én is. és ahol én csináltam a munka nagy részét... beszélgettem a sráccal, mondtam neki hogy szép az a játék amit annál a cégnél csináltatok. kijavított: csinálTAM :D
szerk: és az arcán látszott hogy jól átkúrva érzi magát... mondtam is neki: ááá, ismerős a helyzet :D
amúgy csak egy módszertan ez is lehet jól meg rosszul használni.
volt olyan hogy mindenféle agil traininget végzett ember mikromanagelt mindenkit, és a sprintben 2 naponta került ki-be feladat, változtak a prioritások, a napi standupból 20 perc mindig az ő magánelőadása volt és még sorolhatnám.
aztán volt olyan is amikor szépen működött ez az egész és haladt a fejlesztés. standup értelmes volt, nem csak élménybeszámoló hanem tényleg lehetett egymástól segítséget kérni. és ha 1-1 feladat át is csúszott a következő ciklusba akkor is sikerült konzisztensen szállítani.
játékfejlesztésben is eltudnám képzelni azt, hogy ha egy architectnek van valami kompetenciája akkor letudja bontani sprintekre mi kell, esetleg módosítani a hosszabbtávú célokat, és pár hetente megbízhatóan van valami konkrét fejlesztés.
Én inkább az "AA" kategória visszatérésének szeretnék örülni, szóval merem remélni, hogy pl. az új Alone in the Dark, az Outcast 2 (aminek a címéből legutóbb mondjuk épp törölték a 2-est :D) meg a RoboCop: Rogue City sikeresek lesznek.
Az AAA kategória is jó persze, amikor éppen minőséggel találkozik, de szvsz az utóbbi időben nagyon elfordult a jó játékmenettől és vagy ilyen Avengers / Suicide Squad szerű looter lófaszgeci live service játékokat jelölnek, vagy magukat játszó, általában harmadik személyű unalomtengereket (lásd Sony exkluzívok pl.).
alapvetően én a magyar jf-ről beszélek, világszinten persze hogy más a helyzet.
itthon meg nem hogy AAA de AA se nagyon készül, ma már inkább csak mobiljátékok.
talán 2-3 cég van már csak akik jobb AA dolgokat csinálnak (neocore stB)
a standup a legfeleslegesebb dolog a vilagon
eleve baromsag az, ha megakadok valamiert, akkor dobok egy emailt/felhivom azt akit erint, nem varok masnapig.
es nem kell ellenorzo tanarneni es nem akarok felelni minden kibaszott nap, mint az oviban.
es a vizezesnel is vannak release merfoldkovek, meg ha nem is ket hetente, es van visszacsatolas is. de a legfontosabb, hogy nagy vonalakban ismered a feladatot es ehhez meg van akkor tervezve a projekt.
hanyok az agilistol, ovodanak tartom, nem is szeretem, de mar mindenhol ez van, legalabb 5 eve, de leeht 10 is...
a kreativ szellemi munkank ipari robotmunkava valtozott
nem ezert lettem programozo es nem igy akarok dolgozni.
Kreatív szellemi munka haha. Még amit malackáék csinálnak az lehet krearív de én egy olyan irodában vagyok ahol a legtöbb meló webfejlesztés és nem túl kreatív. 5 évente készítsünk egy egységes lapot ami minden üzletágat lekezel aztán bontsuk szét áganként specifikus lapokba. Ezt ismételd addig amíg át nem adják az indiánoknak :D. Meg ha az agile ocis akkor pont programozók ak való. Nekem mindegy milyen módszerrel fejlesztünk. Waterfall is lehet jó meg katasztrófa. Részben azért is lett agile mert a waterfallnak szomorú volt a failure rate-je.
Amúgy valóban elképesztő, ahogy leépült a magyar játékfejlesztés. Régen egész sok okés stúdió akadt itthon, most meg a maradék néhányból is kb. mindet megvette az Embracer, ami egy éppen mostanában kidurranó lufi. A múltkor láttam pl., hogy a Digic mellett már a Zen Studios is az Embraceré, jön is a Duke Nukemes pinball.
Szerintem van feleslegesebb dolog az agilisben. A retro.
Most, hogy február óta a magam ura vagyok és nincs semmilyen kötelező agilis meetingem, csak kb. két hetente van egy 1 on 1-om a főnökkel, meg azok a meetingek amiket én írok ki, hogy a tech leadeket számon kérjem, mindjárt más a világ. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
nah, utana olvastam, nem a konfig a baj, hanem a gog es a larian felho szinkronja a mentesekkel. de egyszer mar megorvosoltak, de most megint idegesitoen hosszu lett. (gyakorlatilag ket cigit elszivok amig az inditastol eljutok a focimig)
"okey-dokey!"
Ebből van a kevesebb. Viszont vannak olyan extrém dolgok benne, amire csak nagyon elvont logikával lehet rájönni, és a devek meg adtak rá lehetőséget, hogy kihasználja az ember. Ilyen pl. a ladastackeles és igy ultra magaslatrol való nyilazgatas :D
Konkrétan pl. még senki nem talált meg egy tobb, mint 2 órás tartalmat az egyik saját karakterunkkel kapcsolatban, illetve a meta beszélgetést sem amit korábban hoztam fel, és még ki tudja mit...
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Mivel a téma közeli topikokban állandó poénkodás tárgya az "UE5-ben napok alatt összerakni játékot", gondoltam beteszem ide ezt a tech demót. Igen ez csak egy tech demó, és igen értem, hogy nem egy játék, de még csak nem is egy teljesen kész pályarész.
De. A készítője állítása alapján 2 óra alatt rakta össze. persze ebben nincs benne a több ezer fotó, amikből összerakta a pályát. más részről ez meg elég nagy fejlődés részéről mert az előző játékát 99%-ban vásárolt assetekből pakolta össze, ezzel meg most ő melózott. Szóval ilyen "sétaszimulátor" jellegű kalandjátékot azért össze rakhat 1-2 ember hetek alatt. Szerintem.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5kJljpC5sHE
de hát ez egy teljesen szkennelt cucc, ilyen volt 10 éve is, és majdnem ugyanígy nézett ki...
ráadásul egy tök pici terület, ez kb semmire se jó, nemhogy sétaszimulátornak...
Az efféle kijelentések eddig törvényszerűen idejétmúlttá válnak, de megkockáztatom; kész, ennél nem kell jobb, mert a valóság sem lehet részletesebb!
A techben egyébként több lehetőség is felrémlik. Pont mivel valós helyszíneket modelleznek, minden jobb helyről el fog készülni a virtuális verzió. A későbbiekben talán pont az ilyesmi is fogja hajtani a fejlesztést; hogy minél egyszerűbben átvihetőek legyenek a valós helyszínek, tehát pár év, és eljutunk oda, hogy egy appot elindítasz a mobilodon, az meg mutatja, hogy még mit kell merről lepásztáznod a szobádban, hogy fullra lemodellezze textúrástól. Az ily módon létrehozott assettekből meg aztán még könnyebb és gyorsabb lesz egy kitalált helyszínt létrehozni, csupán a valóság elemeit kell összemixelni benne éppen úgy, ahogy az AI most a netes szövegekkel teszi. Ilyen AI támogatással akár procedurálisan lehet majd valósnak látszó helyszíneket generálni, vagy pedig nagyon egyszerűen bármit, ami "felskiccelsz neki"
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
itt van egy kb 2. találat yutubról, nagyobb is, jobban is néz ki: https://youtu.be/clddftacLiQ
amúgy most van valami új cucc, gaussian splatting, már nem is akarom érteni :D
https://youtu.be/w43KV79LsFw
amúgy én azért utálom ezeket a dolgokat, mint ez a "2 óra alatt unrealban stb" mert 23 év alatt a játékfejlesztésben egy csomó ilyet láttam, hogy nagydumás csávó átkúrja a főnököt ilyen hülyeségekkel, aztán persze SOHA nem lett egyikből se semmi, a csávó meg valahogy kimagyarázta, felmondott, eltűnt stb, mi meg közben dolgoztunk és sorban csináltuk a kiadott játékokat :D
a főnök meg persze soha nem ismeri el, hogy átkúrták, hiszen tökösalfahím "sikeres vállalkozó", "akinek minden sikerült", tehát valakin le kell vezetnie a dühét, és hát nem ám azon, aki átkúrta...
Ezt figyelem pár hete, tök jó teszem azt virtual production-ben, ha valós hátteret be kell tenni, de egyenlőre nincs olyan alkalmazás, ami real 3d, szerkeszthető objektumokat csinál belőle. UE5 alá van egy fizetős plug-in, ami a 3D képet adó végtelen sok színes pacnit kicseréli Niagara effektekre. És akkor azokból álló pacnikből van a kép. De ha megoldják ezt, akkor valós helyszíneket fillérekből be lehet pakolni játékba, filmekbe.
de ott vannak a vanishing of e.c és társai játékok. a vanishing... konkrétan 2014-es játék, és ha rányomják a mai effekteket, PBR, screen space reflection és társai, ugyanúgy fog kinézni, mint ezek a mai unreal csodák...
https://youtu.be/yV8LGWpEJbE?t=2115
erre már nem lesz szükség, hogy ezer fotóból objektumok csinálása, meg fogja előzni az AI, aminek elég lesz 1-2 fotó, vagy még az se, csak szöveg...
De ez sima egy darab videóból csinálja a 3D-t, nem ezer fotóból. És igen, AI-val kombinálva lesz nagyon kemény. Az Ethan Carter meg azért nagy szám, mert mai játékokat übereli a grafikája, közben UE3-as volt. Később jött ki UE4 felújított verzió, ami semmivel sem szebb.
Nekem hirtelen az amúgy totál underrated Get Even ugrik be, mint scannelt cucc, nagyon jó a környezet, de a bevilagitas UE3 (!). Na meg a sok foliage-tol kidol néha az engine, és barmilyen gépen tud szarul futni, de a lenyeg, hogy a megascanektől még nem lesz szép valami, fotorealisztikus (mivel fotó a textúra), de a bevilagitason és a animációkon nagyon el tud hasalni.
Namost az unRecord is pont ide tartozik, ha már szóba került, és ott a bevilagitas is nagyon rendben van (hja, lumen). A rövidke videóból konkrétan a GetEven hagulata jött át, ami baromi jó. Azért azt VR-ban nagyon megnézném majd.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
rwurl=https://imgur.com/TrHpBN1
ITben kb. semmi se keszul el ket ora (ket nap, ket het) alatt.
Parizer forever.
ezért kell bevezetni az agile fejlesztést. akkor 2 hét alatt elkészül _valami_
de hát az új ember akit felvettünk azt mondja hogy "ezt nagyon egyszerű megoldani", te meg azt állítod, hogy nem??? ki vagy rúgva XD
Jó, de a te hozzáállásoddal még mindig kétezres évek elejei grafon tolnánk, mert ezt meg azt nem lehet megcsinálni, meg a "grafikát már nem lehet ( nem gazdaságos) azon a ponton túl fejleszteni" - mondtad 15 éve a fórumon, stb...
Persze, a hurráoptimizmusnak benézés a vége, de azt veszem észre, hogy az élet minden területén van az öreg szaki, aki bele van kövülve abba, hogy anno mit lehetett és mit nem, aztán, ha az emberek nagyon akarják, mégis meg lehet ugrani a dolgot.
Egyik példám még erre: Palackozási technikákat tanult egy haverom. Mondja a tanárnak; van ám olyan fémkupak is a sörön, amit le lehet csavarni, mire a tanár: Olyan nincsen!! - aztán hoztak neki egyet, és előtte kibontották.
Vagy amikor azt mondogatták, hogy az elektromos autók teljesítményét nem lehet lóerőben megadni, mert az elektromotor hidralika vagy mittudoméjjn, aztán lófaszt nem, csak ki kell találni rá egy képletet :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
a lofasz se, es az is osszehanyt szar a demora. es jellemzoen az egesz prodzsekt nincs vegiggondolva, tervezve. csak hanyas van, kendacsolas es adhoc megoldasok.
Parizer forever.
persze, lehet AAA-t csinálni 2 emberrel :D
miattam nem tud a cég csinálni AAA-t :D pedig a többi (összesen 2) dolgozó szerint lehet! igaz, ők kb semmit se csinálnak :D
amúgy én 10 éve mobilra fejlesztek, ott meg ezek a mai csoda technikák nem sokat számítanak. lassan ott tartunk, hogy egy jól kinéző grafikát (kis csapattal, nem AAAról beszélek) könnyebb megcsinálni pc-re, mint mobilra egy rosszabbul kinézőt...
de nem is ez a lényeg itt, hanem az, hogy nagyon sok magyar cégnél az a mentalitás hogy mindent marha könnyű megcsinálni, és ezt pont azok mondják, akik alig dolgoznak... és átkúrják a főnököt, aki persze nekik hisz, mert ők ígérnek nagyobbat. aztán ha bukik a cég, akkor mindenki mossa kezeit...
egy történet: egy cégnél állást hirdettünk, jelentkezett egy srác aki egy cégnél dolgozott ahol régebben én is. és ahol én csináltam a munka nagy részét... beszélgettem a sráccal, mondtam neki hogy szép az a játék amit annál a cégnél csináltatok. kijavított: csinálTAM :D
szerk: és az arcán látszott hogy jól átkúrva érzi magát... mondtam is neki: ááá, ismerős a helyzet :D
amúgy csak egy módszertan ez is lehet jól meg rosszul használni.
volt olyan hogy mindenféle agil traininget végzett ember mikromanagelt mindenkit, és a sprintben 2 naponta került ki-be feladat, változtak a prioritások, a napi standupból 20 perc mindig az ő magánelőadása volt és még sorolhatnám.
aztán volt olyan is amikor szépen működött ez az egész és haladt a fejlesztés. standup értelmes volt, nem csak élménybeszámoló hanem tényleg lehetett egymástól segítséget kérni. és ha 1-1 feladat át is csúszott a következő ciklusba akkor is sikerült konzisztensen szállítani.
játékfejlesztésben is eltudnám képzelni azt, hogy ha egy architectnek van valami kompetenciája akkor letudja bontani sprintekre mi kell, esetleg módosítani a hosszabbtávú célokat, és pár hetente megbízhatóan van valami konkrét fejlesztés.
Én inkább az "AA" kategória visszatérésének szeretnék örülni, szóval merem remélni, hogy pl. az új Alone in the Dark, az Outcast 2 (aminek a címéből legutóbb mondjuk épp törölték a 2-est :D) meg a RoboCop: Rogue City sikeresek lesznek.
Az AAA kategória is jó persze, amikor éppen minőséggel találkozik, de szvsz az utóbbi időben nagyon elfordult a jó játékmenettől és vagy ilyen Avengers / Suicide Squad szerű looter lófaszgeci live service játékokat jelölnek, vagy magukat játszó, általában harmadik személyű unalomtengereket (lásd Sony exkluzívok pl.).
alapvetően én a magyar jf-ről beszélek, világszinten persze hogy más a helyzet.
itthon meg nem hogy AAA de AA se nagyon készül, ma már inkább csak mobiljátékok.
talán 2-3 cég van már csak akik jobb AA dolgokat csinálnak (neocore stB)
a standup a legfeleslegesebb dolog a vilagon
eleve baromsag az, ha megakadok valamiert, akkor dobok egy emailt/felhivom azt akit erint, nem varok masnapig.
es nem kell ellenorzo tanarneni es nem akarok felelni minden kibaszott nap, mint az oviban.
es a vizezesnel is vannak release merfoldkovek, meg ha nem is ket hetente, es van visszacsatolas is. de a legfontosabb, hogy nagy vonalakban ismered a feladatot es ehhez meg van akkor tervezve a projekt.
hanyok az agilistol, ovodanak tartom, nem is szeretem, de mar mindenhol ez van, legalabb 5 eve, de leeht 10 is...
a kreativ szellemi munkank ipari robotmunkava valtozott
nem ezert lettem programozo es nem igy akarok dolgozni.
nem veletlen, hogy kiegtem a faszba.
Parizer forever.
Kreatív szellemi munka haha. Még amit malackáék csinálnak az lehet krearív de én egy olyan irodában vagyok ahol a legtöbb meló webfejlesztés és nem túl kreatív. 5 évente készítsünk egy egységes lapot ami minden üzletágat lekezel aztán bontsuk szét áganként specifikus lapokba. Ezt ismételd addig amíg át nem adják az indiánoknak :D. Meg ha az agile ocis akkor pont programozók ak való. Nekem mindegy milyen módszerrel fejlesztünk. Waterfall is lehet jó meg katasztrófa. Részben azért is lett agile mert a waterfallnak szomorú volt a failure rate-je.
Amúgy valóban elképesztő, ahogy leépült a magyar játékfejlesztés. Régen egész sok okés stúdió akadt itthon, most meg a maradék néhányból is kb. mindet megvette az Embracer, ami egy éppen mostanában kidurranó lufi. A múltkor láttam pl., hogy a Digic mellett már a Zen Studios is az Embraceré, jön is a Duke Nukemes pinball.
ehhez nem értek. azt hallottam hogy megvették őket, de hogy lufi? erről tudsz valamit még? mondjuk sejthető volt :D
Szerintem van feleslegesebb dolog az agilisben. A retro.
Most, hogy február óta a magam ura vagyok és nincs semmilyen kötelező agilis meetingem, csak kb. két hetente van egy 1 on 1-om a főnökkel, meg azok a meetingek amiket én írok ki, hogy a tech leadeket számon kérjem, mindjárt más a világ. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Persze, hogy sejthető volt, mert az Embracer így kb. a semmiből érkezett néhány éve, aztán felvásárolta a játékipar felét. :D Már akkor is sokan vakarták a fejüket a "mibű?" kérdését illetően, aztán kiderült, hogy valami szaúdiakkal kötött üzletre épült volna az egész dolog, ami májusban jól bebukott és azóta tüzet oltanak:
https://www.theverge.com/2023/8/14/23831768/embracer-group-saudi-government-lord-of-the-rings-investment-deal-collapse
Szóval úgy két milliárd dollár így
rwurl=https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-869a911f3051d6942a7e73509e3b66b5-lq