Vannak helyek és szituációk amikor nem lehet meglenni autó nélkül. Szerintem ezt ne vitassuk. Azt se, hogy ettől függetlenül az autó számos más helyen még egy kényelmi dolog, de aki megengedheti az miért ne tartson autót? Én csak arra akartam rámutatni, aki egyébként nem engedhetné meg magának, igazából nincs is rá szüksége, de fogalma sincs mennyi pénze süllyed el benne, mert nem naponta kell beledobálnia a pénzt mint egy automatába.
En rengeteget gyalogolok, de millio olyan szitu van ahol hulye lennek nem kocsival menni.
Amugy meg a legfontosabb erv kimaradt: kocsival ezerszer konnyebb csajozni, es unlockolja azokat a fullos csajokat, akik kocsi nelkuli csavokkal szoba se allnak...
Azért amikor tehetem gyalog, vagy biciklivel közlekedem a városban. Kis bevásárlás, haverokhoz átugrás, szülőket látogatás. 2-3km is tök oké nekem biciklivel, gyerekekkel.
De azért a nagybevásárláshoz, külföldi úthoz, airsofthoz, gyereket a szakadó esőben iskolába vitelhez jó a kocsi.
Szegény kis 17 éves G astrám most krepált be, check engine lámpa ég. Szerelő megszakértette, olajfolyás a motorból, fékkör, első felfüggesztés, kipufogó, motorvezérlő, trafó. Kb. fél misi.
700-ért vehetnék egy 15 éves H astrát is.
Most keresek egy olcsóbb szerelőt, hátha.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Baszki Sunyi jol kereso informatikus vagy, ket gyerekkel. Ha mas nem a csaladod biztonsaga erdekeben vegyel mar egy jo kocsit! Errol is sokan megfeledkeznek, hogy a dragabb kocsi = biztonsag is, aminaztan tenyleg nem merheto penzben! Raadasul te csomot vezetsz, sokkal magyobb a kockazat, ne akard h otthon orokre varjanak ad egyszer, mert a kocsin sporoltal...
Hátha ez meghozza a kedvemet az edzéshez, sosincs kedvem elkezdeni úgy hogy mondjuk menne 4 hét egyben aztan haza kell utazni 2 hétre nyiregyre mert van valami és akkor visszaesek :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Valamiből össze kellett dobnom egy hitelmentes 80 nm-es kecót, napelemet, kő kerítést, vaskaput motorral, beállót, térkövet, nagy TV-t, gépet, dolgozó szobát, meg a többit.
A kocsi meg tökéletesen hozta amit kell. Úttalan utakon, oldalról belógó, karistoló akácosban elmenni airsoftozni minden hétvégén, nagy csomival, németbe évente egyszer leugrani rokon látogatóba a sok olcsó magyar cuccot leszállítva nekik.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
És emellett összesen 3-4 millióm van félretéve összesen, ami nagyon messze van az új kocsik árától és igazából a pár éves kocsikhoz is kevés. Nem szeretnék hitelből venni egy kocsit, ami day 0 veszít az értékéből kb 30%-ot és közben a hitel kamatai miatt többe kerül, de nem haszon gépjármű, szóval nem termel semmit.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
ez már rég nincs így... drágábban tudod eladni most használt kocsit, mint amennyiért vetted évekkel ezelőtt...
De mi a fontosabb amúgy: kőkapu, fullos gép, fullos airsoft cuccok, óriás TV vagy család biztonsága? Airsoftra erdőbe járásra meg megtarhattad volna régi kocsit. Annyi hülye van az utakon, pont Te is múltkor belefutottál egybe.
Nyilván te tudod, nagyon szép dolog, hogy felhúztad a nagyon szép, saját házadat hitel nélkül, és persze, hogy még jó fizuból se jut mindenre (főleg, ha jól emlékszem, akkor talán sokáig valami rosszul fizető állásod volt, de lehet hülyeséget beszélek). De érdemes mérlegelni ezeket a dolgokat is.
Én mondjuk mindig kocsi centrikus voltam, én egy konténerben elélnék, ha nagyon muszáj lenne, de a kocsi = szabadság, lehetőség. És minél többet ül benne az ember, annál jobban felértékelődik biztonság és kényelem.
Már ne is haragudj, de amikor kb. 8-9 éve megvettem azt a 8 éves G asztrát 1.1M-ért az bőven megfelelt arra amire szántam.
Kombi, vonóhoroggal. Ha hátulról belejönnek több a gyűrődő zóna, mint a legtöbb nyomott seggűnek. Kellett a kocsi, asszony két kicsi gyerekkel volt. Ennyire futotta kezdő tesztelői fizuból.
Időközben minden fontosabb volt, mint a megbízhatóan működő kocsit lecserélni valamire csak mert az új és biztonságosabb. Nekem nem kell csajoznom, nem kell 140-150-él többel mennem, nem kell hogy jól nézzen ki. És egy ilyen Astra biztonságosabb, mint az átlag Suzuki, meg 20-30 éves gépjármű, amivel a többség közlekedett.
Nekem irreális hülyeség egy 10-20 misit költeni egy új kocsira ami a töréstesztekben valamivel jobb, mint a mienk, cserében mind a kettőben túlélsz egy átlag koccanást, csak az egyik kocsival máris buktál több milliót, a másikkal meg pár százezret. A komoly koccanást meg egyik kocsival sem szeretném átélni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na érted, nekem 8-9 éve van meg a most 17 éves Opel G astra. Eddig kellett cserélni gumit, fékpofákat, légkondit és önindítót az aksi és a gyertya mellett.
Ezekből a légkondi és az önindító volt max. a nem klasszikus kopó fogyó téma és 200 körül lehet amit ráköltöttem összesen az évek alatt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A légkondi kompresszora volt kicserélve, fékpofák, egy aksi, 4 gyertya, egy szet téligumi. Az önindító bontóból volt. Oké, tuti nem volt több mint 300. Az olajcseréket is rászámolhatjuk, csak akkor a többi kocsihoz is számítsuk bele.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na, ha már úgyis megmondó hangulatban vagy, segíts nekem.
Ugye vettem ezt a Sportage-et, elkezdtem nézni a téli gumikat. Vannak a méretben sima és SUV megjelölésű gumik. Fingom nincs, hogy ez számít -e. Nyilván soha nem fogok offroadozni vele :D
Kell nekem a SUV feliratos gumi, vagy csak a mérethelyességre menjek rá?
+1 Mokennek a 4 évstakosra. Ha kis hegy ikon van rajta, síelős helyre is elvben oké.
Nem vagyok a suv gumik stakértője. Tippre azokra írják rá, amelyek amúgy is csam SUV-ra mennek rá.
Anno elemeztem a témát és végül a Goodyear vector 4seasonsnál kötöttem ki, ha jól rémlik
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mi kb havonta kimegyünk Ausztriába, ott azt hiszem novembertől kötelező a téli gumi, tehát ez a része mindegy is.
De ha nem megyek le a járt útról, akkor tökmindegy, hogy SUV, vagy nem SUV, ha a méret jó?
Vannak helyek és szituációk amikor nem lehet meglenni autó nélkül. Szerintem ezt ne vitassuk. Azt se, hogy ettől függetlenül az autó számos más helyen még egy kényelmi dolog, de aki megengedheti az miért ne tartson autót? Én csak arra akartam rámutatni, aki egyébként nem engedhetné meg magának, igazából nincs is rá szüksége, de fogalma sincs mennyi pénze süllyed el benne, mert nem naponta kell beledobálnia a pénzt mint egy automatába.
Chief Exorcist
Az autó is lerobbanhat, kerülhetsz dugóba, vagy éppen nekedmennek és máris elkéstél.
Valóban időt spórolsz meg vele, cserébe viszont pénzt meg éppen, hogy nem. A gyaloglás meg még egészséges is.
En rengeteget gyalogolok, de millio olyan szitu van ahol hulye lennek nem kocsival menni.
Amugy meg a legfontosabb erv kimaradt: kocsival ezerszer konnyebb csajozni, es unlockolja azokat a fullos csajokat, akik kocsi nelkuli csavokkal szoba se allnak...
Ja, az elbaszott golddigereket unlockolja. Nem láttam még olyan kvázi fiatalok közti kapcsolatot személyesen, ahol ez számított volna.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Azért amikor tehetem gyalog, vagy biciklivel közlekedem a városban. Kis bevásárlás, haverokhoz átugrás, szülőket látogatás. 2-3km is tök oké nekem biciklivel, gyerekekkel.
De azért a nagybevásárláshoz, külföldi úthoz, airsofthoz, gyereket a szakadó esőben iskolába vitelhez jó a kocsi.
Szegény kis 17 éves G astrám most krepált be, check engine lámpa ég. Szerelő megszakértette, olajfolyás a motorból, fékkör, első felfüggesztés, kipufogó, motorvezérlő, trafó. Kb. fél misi.
700-ért vehetnék egy 15 éves H astrát is.
Most keresek egy olcsóbb szerelőt, hátha.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Baszki Sunyi jol kereso informatikus vagy, ket gyerekkel. Ha mas nem a csaladod biztonsaga erdekeben vegyel mar egy jo kocsit! Errol is sokan megfeledkeznek, hogy a dragabb kocsi = biztonsag is, aminaztan tenyleg nem merheto penzben! Raadasul te csomot vezetsz, sokkal magyobb a kockazat, ne akard h otthon orokre varjanak ad egyszer, mert a kocsin sporoltal...
En is egy H astraval járok. Nem mindenki penzes ügyvéd :)
(Előtte meg ugye 20+ eves yaris)
Parizer forever.
OPEL ASTRA J Sports Tourer 1.4 Turbo itt is...
rwurl=https://i.imgur.com/Ol5i5K0.png
Hátha ez meghozza a kedvemet az edzéshez, sosincs kedvem elkezdeni úgy hogy mondjuk menne 4 hét egyben aztan haza kell utazni 2 hétre nyiregyre mert van valami és akkor visszaesek :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Valamiből össze kellett dobnom egy hitelmentes 80 nm-es kecót, napelemet, kő kerítést, vaskaput motorral, beállót, térkövet, nagy TV-t, gépet, dolgozó szobát, meg a többit.
A kocsi meg tökéletesen hozta amit kell. Úttalan utakon, oldalról belógó, karistoló akácosban elmenni airsoftozni minden hétvégén, nagy csomival, németbe évente egyszer leugrani rokon látogatóba a sok olcsó magyar cuccot leszállítva nekik.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
És emellett összesen 3-4 millióm van félretéve összesen, ami nagyon messze van az új kocsik árától és igazából a pár éves kocsikhoz is kevés. Nem szeretnék hitelből venni egy kocsit, ami day 0 veszít az értékéből kb 30%-ot és közben a hitel kamatai miatt többe kerül, de nem haszon gépjármű, szóval nem termel semmit.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Második genes rx450h már lőhető 4 misitől. Biztonság, luxus, kényelem - de ezer más jót lehet már ennyiért, bónusz, ha japán, nincs is gond vele
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez már rég nincs így... drágábban tudod eladni most használt kocsit, mint amennyiért vetted évekkel ezelőtt...
De mi a fontosabb amúgy: kőkapu, fullos gép, fullos airsoft cuccok, óriás TV vagy család biztonsága? Airsoftra erdőbe járásra meg megtarhattad volna régi kocsit. Annyi hülye van az utakon, pont Te is múltkor belefutottál egybe.
Nyilván te tudod, nagyon szép dolog, hogy felhúztad a nagyon szép, saját házadat hitel nélkül, és persze, hogy még jó fizuból se jut mindenre (főleg, ha jól emlékszem, akkor talán sokáig valami rosszul fizető állásod volt, de lehet hülyeséget beszélek). De érdemes mérlegelni ezeket a dolgokat is.
Én mondjuk mindig kocsi centrikus voltam, én egy konténerben elélnék, ha nagyon muszáj lenne, de a kocsi = szabadság, lehetőség. És minél többet ül benne az ember, annál jobban felértékelődik biztonság és kényelem.
Már ne is haragudj, de amikor kb. 8-9 éve megvettem azt a 8 éves G asztrát 1.1M-ért az bőven megfelelt arra amire szántam.
Kombi, vonóhoroggal. Ha hátulról belejönnek több a gyűrődő zóna, mint a legtöbb nyomott seggűnek. Kellett a kocsi, asszony két kicsi gyerekkel volt. Ennyire futotta kezdő tesztelői fizuból.
Időközben minden fontosabb volt, mint a megbízhatóan működő kocsit lecserélni valamire csak mert az új és biztonságosabb. Nekem nem kell csajoznom, nem kell 140-150-él többel mennem, nem kell hogy jól nézzen ki. És egy ilyen Astra biztonságosabb, mint az átlag Suzuki, meg 20-30 éves gépjármű, amivel a többség közlekedett.
Nekem irreális hülyeség egy 10-20 misit költeni egy új kocsira ami a töréstesztekben valamivel jobb, mint a mienk, cserében mind a kettőben túlélsz egy átlag koccanást, csak az egyik kocsival máris buktál több milliót, a másikkal meg pár százezret. A komoly koccanást meg egyik kocsival sem szeretném átélni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
biztos lesz gond vele, minden autoval van.
nekem is a yarissal is volt, es lesz is.
Parizer forever.
Ne keberjük a két szintet :)
4 éve van meg, most 12 éves. Eddig nulla önhiba, csak a kopó fogyó.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na érted, nekem 8-9 éve van meg a most 17 éves Opel G astra. Eddig kellett cserélni gumit, fékpofákat, légkondit és önindítót az aksi és a gyertya mellett.
Ezekből a légkondi és az önindító volt max. a nem klasszikus kopó fogyó téma és 200 körül lehet amit ráköltöttem összesen az évek alatt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Azért 200 kicsit erős így bemondásra ennyi cucc után ;p
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Létezik nem bőr üléssel is?
Ebben a kategóriában szerintem nem nagyon játszik a plüss. Az ilyen Ázsiai belpiacos dolog
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nem a pluss miatt kérdem hanem mert gyűlölöm a bőr ülést. De akkor ez az autó ki is esett. "Kár érte kiváló ügynök volt"
veszel rá egy szövet huzatot :) lehet kicsit spúran fog kinézni, de a funkcióját ellátja :))
Chief Exorcist
A légkondi kompresszora volt kicserélve, fékpofák, egy aksi, 4 gyertya, egy szet téligumi. Az önindító bontóból volt. Oké, tuti nem volt több mint 300. Az olajcseréket is rászámolhatjuk, csak akkor a többi kocsihoz is számítsuk bele.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na, ha már úgyis megmondó hangulatban vagy, segíts nekem.
Ugye vettem ezt a Sportage-et, elkezdtem nézni a téli gumikat. Vannak a méretben sima és SUV megjelölésű gumik. Fingom nincs, hogy ez számít -e. Nyilván soha nem fogok offroadozni vele :D
Kell nekem a SUV feliratos gumi, vagy csak a mérethelyességre menjek rá?
nem 4 évszakost kell venni manapság? Úgysincs már igazi tél.
+1 Mokennek a 4 évstakosra. Ha kis hegy ikon van rajta, síelős helyre is elvben oké.
Nem vagyok a suv gumik stakértője. Tippre azokra írják rá, amelyek amúgy is csam SUV-ra mennek rá.
Anno elemeztem a témát és végül a Goodyear vector 4seasonsnál kötöttem ki, ha jól rémlik
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mi kb havonta kimegyünk Ausztriába, ott azt hiszem novembertől kötelező a téli gumi, tehát ez a része mindegy is.
De ha nem megyek le a járt útról, akkor tökmindegy, hogy SUV, vagy nem SUV, ha a méret jó?
Elvileg 4 évszakosból is van olyan, ami jó Ausztriába is, de lehet azok drágábbak és overkillek.
A havas ikonnal elvben bárhova mehetsz. Ami lényeg a terhelhetőség, meg a sebesség index. Ha ezeket teljesíti, jó.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Bármilyen is a gumi, fekvorendoron csakis csigatempoban a suvval nehogy boruljon.