Miért vesz valaki SUV ot, ha aztán úgy hajt át a fekvőrendőrön mintha valakit éppen műtenének a hátsó ülésen? Avagy egy járókeretes nyanya is lehagyná a szaros autóját?
Egy SUV nem feltétlenül hajt át könnyebben a fekvőn. Ennek több oka van, de mind a magasabb felépítésre vezethetőek vissza:
- Mivel magas, jobban inogni kezd a bukkanókon.
- Mivel nem akarják, hogy nagyon inogjon, keményebbre kell hangolni a futóművet, mint egy alacsonyabb kocsiban, tehát erősebben felüt.
persze a fizikát megfelelő befektetett technika fejében felül lehet írni, de akkor még ott van, hogy a legnagyobb kérhető felnivel vette, és parázik, hogy odaüti - illetve attól is keményebb lesz az egész menetkomfort.
Nem mintha ért volna ennyit a válasz, de gondoltam, leírom :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A terepjárókat alapvetően arányait tekintve lassú haladásra tervezték (de úgy, hogy ne sírja el magát ha bucka van), ezeket a SUV-okat meg gyors haladásra. Utóbbi eléggé kizarja, hogy a futómű alkalmas legyen valódi akadályok leküzdésére, mint mondjuk egy fekvő rendőr:D Drága, túlkomplikált, kemény futómű, hogy aszfalton tudjon maradni, és ne boruljon mint egy svabbogar ha kanyarodni kell.
A nők szeretnek magasan ülni, a faszik meg legalább az úton akarják "nagynak" érezni magukat.
Nekem a két bajom vele a légellenállás/fogyasztás és a kanyarsebesség. Meg lehet tanulni gyorsan közlekedni vele technikásabb helyen is, de azért bármilyen normál magasságú kocsi odaveri dinamikában (ha nem a motorerő csak a lényeg)
Én kedvezni akartam az asszonynak, ezért lett kombi helyett, és alapvetően elégedett is vagyok a választással, mert még több a csomagtér, mint a kombiban, és szervizköltsége is szinte nulla (RX450h). Ettől függetlenül az utód alighanem valami nagy kombi lesz - ami persze a végén többe fog kerülni, mert kombiból értelmes teljesítményű / nagyságút csak a németek gyártanak, ott meg ugye a szerviz...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mint mondtam, a csomagtér különbség nem lényeges, ellenben az asszonynak akartam kedvezni. A 152 ló viszont tényleg kevés, és rossz helyen is hajt. (Nem mintha az RX jó helyen hajtana, szóval van hova fejlődni :D)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
elvileg éves fizetésed 10%-ban kellene meghúzni a határt, hogy mennyiért vehetsz kocsit. Legalábbis Vajk anno ilyesmit írt. Tehát, ha 15 millás kocsit veszel magánszemélyként, akkor bizony 150 millát kellene zsebre tenni évente. Vagy ugye marad a céges kocsi.
Ahhoz képest, hogy itthon valahol nettó 300-400 ezer körül van az átlagfizu havonta, meglepően sok 10-20 milla feletti kocsi kószál az utakon, szal nem tom Vajk matekja, hogy állja meg a helyét.
@Gabi: 15+-t nyilván én sem fizettem. Ami segített, hogy a Talisman-t pl. 2 évesen vettem és most jelentősen jobb áron adtam el, mint amennyiért vásároltam. Konkrétan 30+%-kal drágábban. Ez pedig bőven kiadta a másik autó több mint felét.
Havi 1 milla alatt akkor mindenkinek biciklivel kellene jarnia a mostani autoarak mellett... igen, multis kozepvezetok hazavisznek havi 2 misit, de sztem meg az 1 millas netto is nagyon kis szazaleka az orszag dolgozoinak, informatikusokkal, asztalosokkal, mernokokkel egyutt is.
Ahhoz képest, hogy itthon valahol nettó 300-400 ezer körül van az átlagfizu havonta, meglepően sok 10-20 milla feletti kocsi kószál az utakon,
Elárulom a titkot, hogyan lehet 3 lépésből 10 millás autód: Bank ---> Babaváró hitel --->Autó.
Na, így. Nem, én nem csináltam ilyet de ismerek olyat aki így vette.
Fekvőtámaszozz, ingyen van. Menj ki egy közösségi szabadsúlyos kondiparkba, teli van húzódzkodóval.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Azért egy gyakorlatért ne keljen mar utaznom az idojarasrol nem is beszelve :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
30 napig visszavitted a decaba asszem
Parizer forever.
Akkor marad a 10000 Ft.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ha a kutya szemei glaukomásak azzal lehet kezdeni valamit?
(sajnos tudom a választ, hogy nem, csak nemtom mit tegyek) :(((
Chief Exorcist
Talán ide
https://hvg.hu/360/20230913_foldes_andras_dokumentumfilm_klimavaltozas_g...
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Persze hogy a félórás roller első teleszkóp szerelés 5 óra alatt sem sikerül...
Most vagy kiprobalom az összes alkatrész összes permutaciojat az új/gyári verziókkal(2 csapagy+6 gyuru) vagy be kell kalapalni a helyükre :D
Nyilván a gyári és másik 2 tutorialban szó sincs ilyen megoldásokról...
Szivás a szerelés amikor egy lövésed van: nincsen se pénz új alkatrészt venni se szervízbe vinni, úgyhogy annyira erősen nem akarok kalapálni :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Miért vesz valaki SUV ot, ha aztán úgy hajt át a fekvőrendőrön mintha valakit éppen műtenének a hátsó ülésen? Avagy egy járókeretes nyanya is lehagyná a szaros autóját?
Mert még sok van a hitelből hátra 🤣
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Egy SUV nem feltétlenül hajt át könnyebben a fekvőn. Ennek több oka van, de mind a magasabb felépítésre vezethetőek vissza:
- Mivel magas, jobban inogni kezd a bukkanókon.
- Mivel nem akarják, hogy nagyon inogjon, keményebbre kell hangolni a futóművet, mint egy alacsonyabb kocsiban, tehát erősebben felüt.
persze a fizikát megfelelő befektetett technika fejében felül lehet írni, de akkor még ott van, hogy a legnagyobb kérhető felnivel vette, és parázik, hogy odaüti - illetve attól is keményebb lesz az egész menetkomfort.
Nem mintha ért volna ennyit a válasz, de gondoltam, leírom :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tehát minél inkább terepjáró kinézetű egy autó annál alkalmatlanabb a terepjarasra. Értem.
a terepjáró sose azt jelentette, hogy gyorsan megy át az akadályokon, hanem hogy képes átmenni rajta. A nevében a "JÁRÓ" is elég árulkodó.
A terepjárókat alapvetően arányait tekintve lassú haladásra tervezték (de úgy, hogy ne sírja el magát ha bucka van), ezeket a SUV-okat meg gyors haladásra. Utóbbi eléggé kizarja, hogy a futómű alkalmas legyen valódi akadályok leküzdésére, mint mondjuk egy fekvő rendőr:D Drága, túlkomplikált, kemény futómű, hogy aszfalton tudjon maradni, és ne boruljon mint egy svabbogar ha kanyarodni kell.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Nem várom én el hogy 50 el athasitson rajta. De az hogy konkrétan meg kell allnom mögötte mert annyira lassan halad az már túlzás.
Fixed it for you
mert szereti a kényelmet és a biztonságot? Sose vennék már sima személyautót.
A nők szeretnek magasan ülni, a faszik meg legalább az úton akarják "nagynak" érezni magukat.
Nekem a két bajom vele a légellenállás/fogyasztás és a kanyarsebesség. Meg lehet tanulni gyorsan közlekedni vele technikásabb helyen is, de azért bármilyen normál magasságú kocsi odaveri dinamikában (ha nem a motorerő csak a lényeg)
Én kedvezni akartam az asszonynak, ezért lett kombi helyett, és alapvetően elégedett is vagyok a választással, mert még több a csomagtér, mint a kombiban, és szervizköltsége is szinte nulla (RX450h). Ettől függetlenül az utód alighanem valami nagy kombi lesz - ami persze a végén többe fog kerülni, mert kombiból értelmes teljesítményű / nagyságút csak a németek gyártanak, ott meg ugye a szerviz...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ne mondd már ,hogy kicsi egy Corolla touring sport 152 pacival meg 581 liter csomitartoval.
Dehát megvan már a válasz: hogy 0.2 km/H val tudjon áthajtani a fekvorendoron.
Valóban, egy Audi Aakárhányas/VW Aerton/Passat/Peugeot 508/Alfa Giulia stb kényelmetlen és biztoshalál
Mint mondtam, a csomagtér különbség nem lényeges, ellenben az asszonynak akartam kedvezni. A 152 ló viszont tényleg kevés, és rossz helyen is hajt. (Nem mintha az RX jó helyen hajtana, szóval van hova fejlődni :D)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nekem ez egyszerű volt:
a megadott paramétereim alapján (büdzsé, igények, stb) szinte nem volt más, csak SUV.
en mondjuk nem keresek rosszul asszem, de elkepzelni se tudom hogy lehet 15+ millat kifizetni egy verdara
Parizer forever.
elvileg éves fizetésed 10%-ban kellene meghúzni a határt, hogy mennyiért vehetsz kocsit. Legalábbis Vajk anno ilyesmit írt. Tehát, ha 15 millás kocsit veszel magánszemélyként, akkor bizony 150 millát kellene zsebre tenni évente. Vagy ugye marad a céges kocsi.
Ahhoz képest, hogy itthon valahol nettó 300-400 ezer körül van az átlagfizu havonta, meglepően sok 10-20 milla feletti kocsi kószál az utakon, szal nem tom Vajk matekja, hogy állja meg a helyét.
3-6 havi nettó a reaális büdzsé az autóra a kiszámoló szerint:
https://kiszamolo.hu/igy-valassz-autot-magadnak/
@Gabi: 15+-t nyilván én sem fizettem. Ami segített, hogy a Talisman-t pl. 2 évesen vettem és most jelentősen jobb áron adtam el, mint amennyiért vásároltam. Konkrétan 30+%-kal drágábban. Ez pedig bőven kiadta a másik autó több mint felét.
ocsem is vett 15m-s verdat, szerintem havi 1m netto alatt visz haza.
Parizer forever.
akkor mondjuk en 3-6M kozott vehetnek verdat (oke, most 6-12 kozott, de ez nem tart orokke)
de oszinten szolva sajnalnek ennyi penzt verdara
igaz van ket db kb. 100k km-t futott jo allapotu verdam.
Parizer forever.
Havi 1 milla alatt akkor mindenkinek biciklivel kellene jarnia a mostani autoarak mellett... igen, multis kozepvezetok hazavisznek havi 2 misit, de sztem meg az 1 millas netto is nagyon kis szazaleka az orszag dolgozoinak, informatikusokkal, asztalosokkal, mernokokkel egyutt is.
olyan gazdagok vagyunk mint a nyugat, csak trükkökkel titkoljuk
Elárulom a titkot, hogyan lehet 3 lépésből 10 millás autód: Bank ---> Babaváró hitel --->Autó.
Na, így. Nem, én nem csináltam ilyet de ismerek olyat aki így vette.