mar alapbol a lokdosedes is fantasztikus moka, csak a rohoges kedvejert egy csomo foellen harcnal kiprobaltam es tokeletesen muxik (full hp-ban levo goblin foparancsnokot a melybe rugta a barbar csajszi elso korben xD) de persze mindig visszatoltom, hiszen a lootnal semmi sem fontosabb. =P
SZERK
jaj meg amin visitva rohogtunk, ha berserkerre specceled a barbar csajszit es aktivalod a berserket, van egy olyan tamadasa, hogy (ero probaval) odaszalad, felkapja az ellent, es hozzavagja a masik ellenhez! iszonyat mit muvelt a goblin taborban! :DDD
naja,ezen kaptam agyfaszt, mert mindketto koveteli, hogy SSD-re telepitsd, de annyi helyem nincs, hogy mindketto egyszerre fent legyen. :( szal vagy befejezem a BG3-at mire kijon a starfield (total valoszinutlen, mert ket karakterrel jatszok szimultan es az egyik csak azert van, hogy amikor egyutt van idonk, az asszony vegig kibiceli mellettem), vagy durcasan kivarom a starfield elso peccseit es kizarom a hajpot a zeletembol. raadasul jon a csiberpunk DLC is...
Nehéz a hájpnak ellenállni, de legbelül mindannyianian tudjuk, hogy egy Bethesda játékot nem szabad day1 tolni :)) valójában egy év múlva lenne ideális :D
M0nk írta: Épp tegnap beszéltük haverral ezt. Ugye jellemzően mit szoktál csinálni npc karakterekkel az ilyen gamekben (rpg)? Megölöd és ellenséggé válik mindenki körülötted, kibeszéled és mindenki barát srtb, elszaladdsz/kikerülöd bújkálva nem ölsz meg senkit? Ezekre vagy kondícionálva már X éve a játékokban... Itt pl meg lehet mérgezni a bulit amivel pl megöltél X npc-t, de mégsem lesz ellenséges mindenki. Vagy hozzá lehet vágni, ledobálni dolgokat az npc-re, megnöveszted magadat amivel 5000kg leszel és ráugrasz. Úgy jutsz be valahova, hogy 1000 dobozt egymásra raksz és beugrasz a várfalon... vagy úgy ölöd meg az embereket, hogy telirakod felgyújtható robbantható cuccokkal az egész várost, majd alágyújtasz... Amit csak akarsz!
nah, a morrowind ota nem tudok nekik ellenalni, aztan mindig szopok a kiegek miatt, amik szinten kover arakon gurulnak elo - altalaban egyszerubb egy ev mulva venni egy game of the year full edisont IS.
tudom, egy idiota vagyok :DDD
SZERK
jah es igen, nagy szemetlada a bethesda a kiegekkel meg az araikkal, de megsem akkra mint az UBI. pl learazaskor megvettem a valhallat (50%) 100 ojroert, fullos, game pass, minden f@szomzod benne, csakhogy egy honapra ra megvehessem az utolso utani DLC-t, ami nincs benne a teljes arban, raadasul valami full game aron.
mikkamakka írta: nah, a morrowind ota nem tudok nekik ellenalni, aztan mindig szopok a kiegek miatt, amik szinten kover arakon gurulnak elo - altalaban egyszerubb egy ev mulva venni egy game of the year full edisont IS.
tudom, egy idiota vagyok :DDD
SZERK
jah es igen, nagy szemetlada a bethesda a kiegekkel meg az araikkal, de megsem akkra mint az UBI. pl learazaskor megvettem a valhallat (50%) 100 ojroert, fullos, game pass, minden f@szomzod benne, csakhogy egy honapra ra megvehessem az utolso utani DLC-t, ami nincs benne a teljes arban, raadasul valami full game aron.
Akkor: megjeleneskor ncore, és ha lesz GotY majd azt megveszed :)))
Amúgy még csak nem is kiegekre gondoltam alapvetően, hanem bugokra, optimalizaciora meg quality of life dolgokra.
Amúgy még csak nem is kiegekre gondoltam alapvetően, hanem bugokra, optimalizaciora meg quality of life dolgokra.
persze vagom, de a kezdeti bugok kimondottan viccesek (hatrafele repulo sarkanyok, csak igy hirtelen) es egy csomoszor lehet oket exploitolni, amit imadok kihasznalni. nekem ezek nem rontanak, hanem soxor javitanak a jatekelmenyen -kiveve a gamebreaker bugok ofc. :)
Nem csak nosztalgia kérdése lehet, ha egy régebben is alkalmazott, de ma már ritkásabb mechanika vagy stílus jobban bejön valakinek. Ettől még meg lehet a helye az újnak is. Nem automatikusan jobb az új, ahogy a régi sem. Az új XCOM azért is egyszerűsített, mert niche lett a műfaj, de szerettek volna nagyobb tömegekhez eljutni, ebből viszont nem következik, hogy minden aspektusból jobb is. Cserébe feltámadztotta a tetszhalott műfajt.
A régi X-COM-okban amúgy a zene nyilvánvalóan hátborzongatóbb, talán csak az Incubation tesz túl rajtuk.
A régi X-COM-okban amúgy a zene nyilvánvalóan hátborzongatóbb
alapvetoen sokkal horrorosabb hangulata volt, amennyire emlexem.
Az új XCOM ... egyszerűsített
alapvetoen rosszul vagyok ettol a divattol (epp a BG3 sikere jelzi, hogy butasag) hogy elkazuar gemerkednek siker sorozatokat (bethesda elenjaro), de valahogy pont az Xcomoknal ezt nem ereztem. valahogy a management resze epp eleg komplexe tette nekem, hogy ne akarjak nehezebbett/bonyolultabbat. raadasul meg baromi jol is nez ki(szerintem).:)
Az akciópontos rendszer lecserélése és a lövedékfizika kivétele elég objektív butítás. A végtelen lőszerről és a lőszertípusok kihagyásáról nem is beszélve, és korlátozottabb volt a squad is. A nagyobb szabadság helyett is inkább kézen fogva vezetett, lásd egyetlen bázisod lehetett, nem is kellettek védelmi vagy elrejtő épületek, hiszen ezt is lineárisan oldották meg. Persze helyette kasztokkal és skillekkel kibővítették a koncepciót, és az Enemy Within behozta a mutációkat és a mechesedést is. Mindenesetre amikor arról áradozol, hogy a BG3-ban mennyi mindent lehet csinálni, nálam ennek az ellenkezője volt az XCOM: mennyi lehetőséget visszavágtak, és ezzel mennyit veszített a szimulációs jellegéből. Persze a végeredmény így is nagyon jó lett, új dolgokat is hozott, és nagy űrt töltött be a hosszas ínség után. Ráadásul engem a JA széria is elrontott időközben, hiszen az is rengeteg finomságot hozott be a műfajba.
Mindenesetre amikor arról áradozol, hogy a BG3-ban mennyi mindent lehet csinálni, nálam ennek az ellenkezője volt az XCOM: mennyi lehetőséget visszavágtak, és ezzel mennyit veszített a szimulációs jellegéből.
termeszetesen total igazad van. valszeg csak inkabb azert erzem igy ahogy, mert amig RPG-k jottek butitott verzioban eleg rendesen az elmult idoszakban (es nem feltetlenul rosszak) es neha becsusztak oldszkulosak is-addig a korokre osztott taktikai jatekok csunyan elmaradtak, vagy nekem maradtak ki teljesen (JA sorozat). mivel a korokre osztott taktikai gamek mindig a kedvenceim periferiajan mozogtak (nekem pl -szegyenlem bevallani, mert mindenki utalja- a FA tactics volt a legnagyobb szerelmem) ezert nyilvan nem bantam annyira a kazuarkodast benne.
egy rpg-nel jobban zavar, hacsak nem rakjak tele elvezheto sztorival es csili-vilivel amivel eltudjak vonni az elegedetlenkedesemet/figyelmemet. pl dragon age, mass effect (amiknel mukodott) vagy ellenpelda gothic 4 pl amibol ha lett volna fizikai peldanyom a falhoz csapkodom, amikor meglattam az opciokban, hogy kapcsold be a fozest meg a kovacsolast mint RPG elemet -ami annyit jelentett, hogy volt egy celtalan animacio, hogy kalapalsz vagy kevergeted az ustot...
Fallout 2 után jelent meg a Fallout Tactics, nekem is iszonyat tetszett. Hogy 6-8 emberkét fejlesztettem egyszerre és specializáltam sniperre, heavy-re, gyógyításra, robbanóanyagra, szerencsejátékra/lopásra stb.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Azt amúgy vágjátok, hogy a BG3 az év egyik legnagyobb "PS5 exkluzív" játéka lesz konzolon, mert a Series S Xbox nem bírja el RAM-mal az osztott képernyős coop módot, és az MS csak úgy enged kiadni játékot, ha feature parity van egyrészt a Series S és a Series X között, másrészt a PS5-tel.
Mondjuk, az a BG1 idejében is felmerült, hogy a Pool of Radiance volt az igazi, esetleg a Dark Sun vagy a hardcore blobberek. Amit meg tudok érteni, mert az RtwP-rendszerét sosem szerettem. Egyébként a túlsztorizás is tud ártani. Egyrészt az is lehet bloated, másrészt bár nyilván tud avulni sok minden egy játékon, de én pont a narratíván szoktam a legjobban érezni. Nem mondom, hogy nagy meglepetések értek, amikor újra elővettem a játékmenetre nem éppen hardcore KotOR-t, de ahol emlékeztem, hogy didaktikus vagy sablonos szöveg jön, az másodjára és vénebb fejjel csak fájdalmasabb volt, sith-ként meg gyerekes tud lenni sok minden. Persze szeretem még mindig, csak a helyükön kell tudni kezelni a BioWare játékait.
A Gothic 4 egy külön állatfaj, az már a demó alapján is röhejesen vállalhatatlan volt, és nem csak azért, mert feketeöves Gothic-fanboi vagyok. A Piranha Bytes nélkül sok jót nem lehetett várni, de minden elképzelhetőnél borzalmasabb volt az eredmény, pedig a Spellbound addig nem volt reménytelen csapat, de így sajnos nekik is annyi lett.
Azt viszont nem tudtam, hogy a Fallout Tacticset utálni kell. Jó, voltak, akik Fallout 3-at vártak, de ezen túl szerintem nincs annyira negatív emlékezete.
Megerősíthetem amiket itt eddig leírtak. A Baldur's Gate 3 tényleg zseniális játék. Eddig kb 20 órám lehet benne és még csak az Act I közepén járhatok. És a fejlesztők szerint az Act I a legrövidebb. Volt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy elrepült másfél óra, pedig nem csináltam világmegváltó dolgokat, csak felfedeztem a világot és belekeveredtem pár kalandba.
Igazi szerepjátékos élményt ad és tényleg szinte mindent legalább 3-4 féle módon meg lehet csinálni. A "lökdösődésből" nekem a Mage's Hand képesség a kedvencem. Csata közben megidézem az ellenség általában magas helyekről lövöldöző íjászai/varázshasználói ellen, majd szépen lelököm őket a magas helyekről, amibe általában bele is halnak.
Másik kedvenc képességem még a Beszéd a Holtakkal, ami egy nyaklánc segítségével akkor castolok el amikor akarok. Ahogy az új D&D filmben tényleg csakis 5 kérdésed lehet, szóval jól meg kell gondolni, mit kérdezel. Sok érdekes infót/titkos helyet tudtam meg így a holtaktól.
Hatalmas még a Beszéd az állatokkal képesség is amit elsütve konkrétan új réteget kap a játék. Nem viccelek de konkrétan MINDEN állatnak a játékban van minimum pár sora hangszínésszel + a többivel. Fontos infókat tudhatsz meg az állatoktól + jó pár poén is van így. Pl amikor kiderül, hogy a bárd zenéjét hallgató erdei állatkák valójában meglehetősen rossz véleménnyel vannak a kornyikálásáról.
De volt, hogy konkrétan egy patkány mondta el nekünk, mennyire fáj a foga, mert beleharapott valami csillogó dióba, majd készségesen el is vezetett minket a furcsa dióhoz, amiről kiderült, hogy valójában egy drágakő.
A társak nagyon jók Lare'zal kivételével akit már az elején elküldtem a francba, hogy találja meg egyedül a gyógymódot. A többiek + az interakcióik 10/10.
A történet kellően érdekes főleg úgy, hogy még nem igazán tudni mi a nagy fenyegetés, de érdekes lassan összerakni az információszilánkokat.
Ez a játék tényleg talán a legjobb RPG, ami valaha készült. Méltó folytatása a Baldur's Gate sorozatnak.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Én is megvettem. A1 eleje-közepén lehetek. Még nemtudom teljesen értékelni mert a felszínt kapargatom de ami tetszik hogy iszonyat smooth minden. Egyben van a játék teljesen. Könnyű belemerülni és benne maradi.
Lare'zal
ShowHide spoiler #
engem nem idegesít. Egy ketrecben meglett. Aztán nem tetszett amit mondott. Mindegy azóta az ő armorja van a fő karimon :D
Taktikai Konzerv írta: Azt amúgy vágjátok, hogy a BG3 az év egyik legnagyobb "PS5 exkluzív" játéka lesz konzolon, mert a Series S Xbox nem bírja el RAM-mal az osztott képernyős coop módot, és az MS csak úgy enged kiadni játékot, ha feature parity van egyrészt a Series S és a Series X között, másrészt a PS5-tel.
Év vicce :D
Év vicce 2.0
Korábban bejelentették, hogy a Starfield egy AMD-partner cucc lesz. Ebből lehetett következtetni arra, hogy nem lesz DLSS és XeSS. Ezt a preload fájlok átböngészése után többen meg is erősítették, tényleg nem lesz. Viszont a Bethesda küldött egy review copyt, tehát korai hozzáférést a srácnak, aki majd moddal behackeli, úgyhogy valszeg megjelenés környékre meglesz. Zseniális az egész, és még csak azt se akarom elhinni, hogy erről az MS nem tudott :)))
egyébként most ettől az ügytől függetlenül én azt is hajlandó lennék elhinni, hogy a Bethesda amúgy direkt hagy rohadt nagy gumicsontokat a játékaiban a modder közösségnek
Elöljáróban... háj everyone, elvileg itt lehetek, ő mondta még tavaly:
rwurl=https://i.imgur.com/84D0K3l.jpg
Eddig tök halottnak tűnt a fórum, bármikor tévedtem erre, de mintha most lenne valami jó kis diskurzus, szóval na, géming!
Azt viszont nem tudtam, hogy a Fallout Tacticset utálni kell. Jó, voltak, akik Fallout 3-at vártak, de ezen túl szerintem nincs annyira negatív emlékezete.
Hát pedig elég rossz híre van, mivel egy félbahagyott és be nem fejezett dolgokkal teli katyvasz turn based taktikai akármi helyett. Ha jól emlékszem, akkor annak idején, még a megjelenés előtt sok rajongó reklamált olyan dolgok miatt, hogy pl. miért nincs a játékban világtérkép. Az Interplay hallgatni akart rájuk, mert ugye anyagi gondok már akkor is voltak, szóval így került oda az alulhasznált és a fejlesztők (akik eredetileg sima, küldetésalapú progressziót akartak mindenféle kolbászolás nélkül) által soha nem is akart világtérkép.
Ja és pl. eredetileg a Fallout 2 assetjeivel lett elképzelve a játék, de az Interplaynél valahogy sikerült elhagyni a forrásanyagot, szóval teljesen új grafikát kellett rajzolni a szűkös fejlesztési idő alatt. Szóval így lett összecsapva a Fallout Tactics és így kerültek bele olyan dolgok, hogy pl. minden egyes karakter rendelkezik karizmával, de ennek értelme egyedül a játékos által kreált karakternél van.
Én amúgy szerettem, bár borzasztó idegesítő volt benne a "gazdasági" rész = minden egyes küldetés után végiglootolni az összes hullát, belepakolgatni a kocsiba az overencumbered csávókkal és csajokkal, aztán a bázison eladni mindent.
Szerintem nincs így, de tuti, hogy direkt lustábbak a Bethesda játékok PC-s verziói bármi másnál.
Mostanában játszom a Fallout 4-gyel és így néz ki a mod menüm:
rwurl=https://i.imgur.com/Rh4p69G.jpg
És ez így kb. a "vanillának érződik, de jó" verzió. Mit csinálnak? Pl.
- Kisebbítik a 58 gb-os high res DLC-t, mert ott a textúrak többségét csak stretchelték a Bethesdánál, szóval méretben nagyobbak az eredetieknél, de minőségben nem.
- Bugfixek
- Raw input + Reflex egérhez, mert egyébként borzalmas a célzás
- A szokásos "így nem szaggat és törik szét a Gamebryo" jóságok
- Normális párbeszédpanelek, amik kiírják, hogy mit fog mondani a karaktered, mielőtt kiválasztanád őket...
- FoV slider
- Jobb inventory, amiben nem kell percekig keresgélni valamit.
Ezek közül elég sok minden alap volt már 2015-ben is jobb PC-s portoknál, a Bethesda is tud róluk, mert ott az id Software stb. A moddolhatóság egyébként nem rossz, sőt, fantasztikus az, hogy AAA-hoz képest milyen mélyen hozzá lehet nyúlni a Bethesda RPG-khez, de idő, mire a rajongók összerakják őket. Pont emiatt nem fogok minimum egy évig Starfieldet se venni, pedig sokkal jobban érdekel, mint a Fallout 4 vagy a hetvenhat.
Höhö, nagyon kemény. Szóval 20+ mod, hogy az alap dolgok rendben legyenek :)))
Amit a textúrákról írsz, az meg elképesztő. Felmerül a kérdés, hogy ezt mégis hogy gondolta a világ egyik legnagyobb, leggazdagabb stb. fejlesztőcsapata :S
Viszont az tényleg dicséretet érdemel, hogy ilyen szinten támogatják a moddolhatóságot. Persze, ez azt is jelenti, hogy a játékaik életciklusa tippre sokszorosára nő.
azert-nemtom h jaccottal e FO4-el, de szerintem a vedelmere el lehet mondani, hogy en vagy haromszor vegig toltam, mindenfele modok nelkul es meg vagy negyszer elkezdtem jatszani -be nem fejeztem- csak a bazis epitgetesekig jutottam. sztem a sztorija nagyon jo es a kiegek is nagyon szorakoztato tortenetekkell vannak tele, a kraftolasokkal es a bazis kiepitesekkel evezredeket el lehet b@szni. :D
Ja, amúgy remek játék, ami RPG-nek borzalmas, Falloutnak meg... nem tom, többé-kevésbé okés? :)
Egyfelől elsőre sokkoló az, hogy mennyire kibelezték a SPECIAL-t és hogy még annyi döntési szabadságod sincs a questekben, mint a 3-ban. Viszont ha ezt megszokod és elengeded a korábbi játékokat, akkor egy nagyon jó ARPG / looter shooter sok mélységgel, ami a tápolást illeti.
Ezen igazából nem lepődtem meg, azon viszont már igen, hogy a világ univerzumokat ver a harmadik részre, sőt a New Vegas mellé is oda lehet tenni a polcra simán. Lehet, hogy a settlementek miatt, de a Commonwealth sokkal értelmesebben és érdekesebben van felépítve, mint a Capital Wasteland. Talán elegük lett a sok rajongóból, aki kiröhögte Megatont meg Rivet City-t, mert itt mindegyik város úgy lett felhúzva, hogy van vizük, termelik az ételt ~ kb. megvan a hihetőségnek az a minimális szintje.
Boston kurvajó DC-hez képest, mert simán be lehet barangolni, nem egy adag "városi folyosó" metróalagutakkal összekötve, mint az volt. Ha le akarsz menni a metróba, akkor lemész, de mászkálhatsz a felszínen is, tök sok épületbe bemehetsz, meg is mászhatod őket, nagyon szépen vertikális az egész. Ettől függetlenül kicsit F3 remake szaga van a térképnek, de annyi baj legyen, és azért adtak hozzá friss dolgokat.
Pl. a Fallout 1-ben volt a jó kis radioaktív terület a kráter mélyén fekvő kutatólaborral, ami "The Glow" néven futott. Na, a F4-ben ott a Glowing Sea, ami tök ugyanaz a koncepció, csak kibővítve és jobban kidolgozva, eszméletlen hangulatos, az átvariált power armorral meg főleg.
A 3-ban ökörködés volt az összes vault, kb. annyi értelmük volt, hogy "haha, nézd, milyen őrültek ezek a Vault-Teknél!" Pl. bementél egybe, rádugrott ugyanannak a csávónak a 30 klónja (Gary lol), megölted őket és ennyi. Itt a Vault 81 olyan, hogy ha copy-pastelnéd a Fallout 2-be, senkinek sem tűnne fel, mert abszolút megállná a helyét bármelyik klasszikus CRPG-ben.
Megvannak a Bethesdás hülyeségek is, de összességében sokkal jobbak az arányok, amitől autentikusabb Fallout feelingje van a világnak. A kikacsintások is jobbak, pl. nagyon jók az F2-utalások és nem pofátlan fanszervíz + Inon Zur a Tactics után megint összerakott egy nagyon jó soundtracket (a 3 is ő volt amúgy, de az nekem annyira nem), ami direktben átvesz néhány ötletet és hangszert Mark Morgantől.
A fősztori hatalmas baromság egyelőre, de legalább új baromság. A 3-mal az volt az egyik legnagyobb bajom, hogy kb. az első két rész egybegyúrt remake-je volt sztoriban. Itt legalább kezdtek valamit a 3-ban belengetett synthekkel, a Blade Runner és a Terminátor lenyúlása meg passzol a Fallouthoz. Amikor előkerültek a semmiből teleportáló terminátorok (nem túlzás, konkrétan élő szövet a fémvázon fekete bőrdzsekiben és napszemüvegben), akkor persze röhögtem egyet, hogy 200 évvel a bombák után idáig sikerült eljutni, a világ meg úgy néz ki, mintha tegnap robbantottak volna, de szórakoztató.
Viszont a F3-as ostoba szupermutánsok után a 4-ben ha lehet, még hitványabb idióták lettek. A Bethesda már ott tart, hogy mini nuke-ot lóbáló öngyilkos merénylőik vannak:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=GO-aBQXNQpg
Szóval a "haha, röhögj, ahogy nagyot robban az ork" dolog sajnos még megvan.
mar alapbol a lokdosedes is fantasztikus moka, csak a rohoges kedvejert egy csomo foellen harcnal kiprobaltam es tokeletesen muxik (full hp-ban levo goblin foparancsnokot a melybe rugta a barbar csajszi elso korben xD) de persze mindig visszatoltom, hiszen a lootnal semmi sem fontosabb. =P
SZERK
jaj meg amin visitva rohogtunk, ha berserkerre specceled a barbar csajszit es aktivalod a berserket, van egy olyan tamadasa, hogy (ero probaval) odaszalad, felkapja az ellent, es hozzavagja a masik ellenhez! iszonyat mit muvelt a goblin taborban! :DDD
"okey-dokey!"
Nehéz a hájpnak ellenállni, de legbelül mindannyianian tudjuk, hogy egy Bethesda játékot nem szabad day1 tolni :)) valójában egy év múlva lenne ideális :D
Chief Exorcist
Bah, ez túl jól hangzik.
Chief Exorcist
ráadásul az állatokkal szexelés azért jó, mert utána meg lehet enni őket (idéztem egy fideszest)
nah, a morrowind ota nem tudok nekik ellenalni, aztan mindig szopok a kiegek miatt, amik szinten kover arakon gurulnak elo - altalaban egyszerubb egy ev mulva venni egy game of the year full edisont IS.
tudom, egy idiota vagyok :DDD
SZERK
jah es igen, nagy szemetlada a bethesda a kiegekkel meg az araikkal, de megsem akkra mint az UBI. pl learazaskor megvettem a valhallat (50%) 100 ojroert, fullos, game pass, minden f@szomzod benne, csakhogy egy honapra ra megvehessem az utolso utani DLC-t, ami nincs benne a teljes arban, raadasul valami full game aron.
"okey-dokey!"
ez a virtualis allatokkal sokkal korulmenyesebb asszem. :(
"okey-dokey!"
Akkor: megjeleneskor ncore, és ha lesz GotY majd azt megveszed :)))
Amúgy még csak nem is kiegekre gondoltam alapvetően, hanem bugokra, optimalizaciora meg quality of life dolgokra.
Chief Exorcist
persze vagom, de a kezdeti bugok kimondottan viccesek (hatrafele repulo sarkanyok, csak igy hirtelen) es egy csomoszor lehet oket exploitolni, amit imadok kihasznalni. nekem ezek nem rontanak, hanem soxor javitanak a jatekelmenyen -kiveve a gamebreaker bugok ofc. :)
"okey-dokey!"
Nem csak nosztalgia kérdése lehet, ha egy régebben is alkalmazott, de ma már ritkásabb mechanika vagy stílus jobban bejön valakinek. Ettől még meg lehet a helye az újnak is. Nem automatikusan jobb az új, ahogy a régi sem. Az új XCOM azért is egyszerűsített, mert niche lett a műfaj, de szerettek volna nagyobb tömegekhez eljutni, ebből viszont nem következik, hogy minden aspektusból jobb is. Cserébe feltámadztotta a tetszhalott műfajt.
A régi X-COM-okban amúgy a zene nyilvánvalóan hátborzongatóbb, talán csak az Incubation tesz túl rajtuk.
Sors bona, nihil aliud.
alapvetoen sokkal horrorosabb hangulata volt, amennyire emlexem.
alapvetoen rosszul vagyok ettol a divattol (epp a BG3 sikere jelzi, hogy butasag) hogy elkazuar gemerkednek siker sorozatokat (bethesda elenjaro), de valahogy pont az Xcomoknal ezt nem ereztem. valahogy a management resze epp eleg komplexe tette nekem, hogy ne akarjak nehezebbett/bonyolultabbat. raadasul meg baromi jol is nez ki(szerintem).:)
"okey-dokey!"
Az akciópontos rendszer lecserélése és a lövedékfizika kivétele elég objektív butítás. A végtelen lőszerről és a lőszertípusok kihagyásáról nem is beszélve, és korlátozottabb volt a squad is. A nagyobb szabadság helyett is inkább kézen fogva vezetett, lásd egyetlen bázisod lehetett, nem is kellettek védelmi vagy elrejtő épületek, hiszen ezt is lineárisan oldották meg. Persze helyette kasztokkal és skillekkel kibővítették a koncepciót, és az Enemy Within behozta a mutációkat és a mechesedést is. Mindenesetre amikor arról áradozol, hogy a BG3-ban mennyi mindent lehet csinálni, nálam ennek az ellenkezője volt az XCOM: mennyi lehetőséget visszavágtak, és ezzel mennyit veszített a szimulációs jellegéből. Persze a végeredmény így is nagyon jó lett, új dolgokat is hozott, és nagy űrt töltött be a hosszas ínség után. Ráadásul engem a JA széria is elrontott időközben, hiszen az is rengeteg finomságot hozott be a műfajba.
Sors bona, nihil aliud.
termeszetesen total igazad van. valszeg csak inkabb azert erzem igy ahogy, mert amig RPG-k jottek butitott verzioban eleg rendesen az elmult idoszakban (es nem feltetlenul rosszak) es neha becsusztak oldszkulosak is-addig a korokre osztott taktikai jatekok csunyan elmaradtak, vagy nekem maradtak ki teljesen (JA sorozat). mivel a korokre osztott taktikai gamek mindig a kedvenceim periferiajan mozogtak (nekem pl -szegyenlem bevallani, mert mindenki utalja- a FA tactics volt a legnagyobb szerelmem) ezert nyilvan nem bantam annyira a kazuarkodast benne.
egy rpg-nel jobban zavar, hacsak nem rakjak tele elvezheto sztorival es csili-vilivel amivel eltudjak vonni az elegedetlenkedesemet/figyelmemet. pl dragon age, mass effect (amiknel mukodott) vagy ellenpelda gothic 4 pl amibol ha lett volna fizikai peldanyom a falhoz csapkodom, amikor meglattam az opciokban, hogy kapcsold be a fozest meg a kovacsolast mint RPG elemet -ami annyit jelentett, hogy volt egy celtalan animacio, hogy kalapalsz vagy kevergeted az ustot...
"okey-dokey!"
probald ki az xcom2-t
Parizer forever.
az mi, nem remlik
Parizer forever.
Fallout 2 után jelent meg a Fallout Tactics, nekem is iszonyat tetszett. Hogy 6-8 emberkét fejlesztettem egyszerre és specializáltam sniperre, heavy-re, gyógyításra, robbanóanyagra, szerencsejátékra/lopásra stb.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ah, köszi, ismerem. Alheizmer
Parizer forever.
Azt amúgy vágjátok, hogy a BG3 az év egyik legnagyobb "PS5 exkluzív" játéka lesz konzolon, mert a Series S Xbox nem bírja el RAM-mal az osztott képernyős coop módot, és az MS csak úgy enged kiadni játékot, ha feature parity van egyrészt a Series S és a Series X között, másrészt a PS5-tel.
Év vicce :D
Chief Exorcist
Mondjuk, az a BG1 idejében is felmerült, hogy a Pool of Radiance volt az igazi, esetleg a Dark Sun vagy a hardcore blobberek. Amit meg tudok érteni, mert az RtwP-rendszerét sosem szerettem. Egyébként a túlsztorizás is tud ártani. Egyrészt az is lehet bloated, másrészt bár nyilván tud avulni sok minden egy játékon, de én pont a narratíván szoktam a legjobban érezni. Nem mondom, hogy nagy meglepetések értek, amikor újra elővettem a játékmenetre nem éppen hardcore KotOR-t, de ahol emlékeztem, hogy didaktikus vagy sablonos szöveg jön, az másodjára és vénebb fejjel csak fájdalmasabb volt, sith-ként meg gyerekes tud lenni sok minden. Persze szeretem még mindig, csak a helyükön kell tudni kezelni a BioWare játékait.
A Gothic 4 egy külön állatfaj, az már a demó alapján is röhejesen vállalhatatlan volt, és nem csak azért, mert feketeöves Gothic-fanboi vagyok. A Piranha Bytes nélkül sok jót nem lehetett várni, de minden elképzelhetőnél borzalmasabb volt az eredmény, pedig a Spellbound addig nem volt reménytelen csapat, de így sajnos nekik is annyi lett.
Azt viszont nem tudtam, hogy a Fallout Tacticset utálni kell. Jó, voltak, akik Fallout 3-at vártak, de ezen túl szerintem nincs annyira negatív emlékezete.
Sors bona, nihil aliud.
Megerősíthetem amiket itt eddig leírtak. A Baldur's Gate 3 tényleg zseniális játék. Eddig kb 20 órám lehet benne és még csak az Act I közepén járhatok. És a fejlesztők szerint az Act I a legrövidebb. Volt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy elrepült másfél óra, pedig nem csináltam világmegváltó dolgokat, csak felfedeztem a világot és belekeveredtem pár kalandba.
Igazi szerepjátékos élményt ad és tényleg szinte mindent legalább 3-4 féle módon meg lehet csinálni. A "lökdösődésből" nekem a Mage's Hand képesség a kedvencem. Csata közben megidézem az ellenség általában magas helyekről lövöldöző íjászai/varázshasználói ellen, majd szépen lelököm őket a magas helyekről, amibe általában bele is halnak.
Másik kedvenc képességem még a Beszéd a Holtakkal, ami egy nyaklánc segítségével akkor castolok el amikor akarok. Ahogy az új D&D filmben tényleg csakis 5 kérdésed lehet, szóval jól meg kell gondolni, mit kérdezel. Sok érdekes infót/titkos helyet tudtam meg így a holtaktól.
Hatalmas még a Beszéd az állatokkal képesség is amit elsütve konkrétan új réteget kap a játék. Nem viccelek de konkrétan MINDEN állatnak a játékban van minimum pár sora hangszínésszel + a többivel. Fontos infókat tudhatsz meg az állatoktól + jó pár poén is van így. Pl amikor kiderül, hogy a bárd zenéjét hallgató erdei állatkák valójában meglehetősen rossz véleménnyel vannak a kornyikálásáról.
De volt, hogy konkrétan egy patkány mondta el nekünk, mennyire fáj a foga, mert beleharapott valami csillogó dióba, majd készségesen el is vezetett minket a furcsa dióhoz, amiről kiderült, hogy valójában egy drágakő.
A társak nagyon jók Lare'zal kivételével akit már az elején elküldtem a francba, hogy találja meg egyedül a gyógymódot. A többiek + az interakcióik 10/10.
A történet kellően érdekes főleg úgy, hogy még nem igazán tudni mi a nagy fenyegetés, de érdekes lassan összerakni az információszilánkokat.
Ez a játék tényleg talán a legjobb RPG, ami valaha készült. Méltó folytatása a Baldur's Gate sorozatnak.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Én is megvettem. A1 eleje-közepén lehetek. Még nemtudom teljesen értékelni mert a felszínt kapargatom de ami tetszik hogy iszonyat smooth minden. Egyben van a játék teljesen. Könnyű belemerülni és benne maradi.
Lare'zal
Év vicce 2.0
Korábban bejelentették, hogy a Starfield egy AMD-partner cucc lesz. Ebből lehetett következtetni arra, hogy nem lesz DLSS és XeSS. Ezt a preload fájlok átböngészése után többen meg is erősítették, tényleg nem lesz. Viszont a Bethesda küldött egy review copyt, tehát korai hozzáférést a srácnak, aki majd moddal behackeli, úgyhogy valszeg megjelenés környékre meglesz. Zseniális az egész, és még csak azt se akarom elhinni, hogy erről az MS nem tudott :)))
rwurl=https://imgur.com/Lz0rO80
Chief Exorcist
egyébként most ettől az ügytől függetlenül én azt is hajlandó lennék elhinni, hogy a Bethesda amúgy direkt hagy rohadt nagy gumicsontokat a játékaiban a modder közösségnek
Chief Exorcist
Elöljáróban... háj everyone, elvileg itt lehetek, ő mondta még tavaly:
rwurl=https://i.imgur.com/84D0K3l.jpg
Eddig tök halottnak tűnt a fórum, bármikor tévedtem erre, de mintha most lenne valami jó kis diskurzus, szóval na, géming!
Hát pedig elég rossz híre van, mivel egy félbahagyott és be nem fejezett dolgokkal teli katyvasz turn based taktikai akármi helyett. Ha jól emlékszem, akkor annak idején, még a megjelenés előtt sok rajongó reklamált olyan dolgok miatt, hogy pl. miért nincs a játékban világtérkép. Az Interplay hallgatni akart rájuk, mert ugye anyagi gondok már akkor is voltak, szóval így került oda az alulhasznált és a fejlesztők (akik eredetileg sima, küldetésalapú progressziót akartak mindenféle kolbászolás nélkül) által soha nem is akart világtérkép.
Ja és pl. eredetileg a Fallout 2 assetjeivel lett elképzelve a játék, de az Interplaynél valahogy sikerült elhagyni a forrásanyagot, szóval teljesen új grafikát kellett rajzolni a szűkös fejlesztési idő alatt. Szóval így lett összecsapva a Fallout Tactics és így kerültek bele olyan dolgok, hogy pl. minden egyes karakter rendelkezik karizmával, de ennek értelme egyedül a játékos által kreált karakternél van.
Én amúgy szerettem, bár borzasztó idegesítő volt benne a "gazdasági" rész = minden egyes küldetés után végiglootolni az összes hullát, belepakolgatni a kocsiba az overencumbered csávókkal és csajokkal, aztán a bázison eladni mindent.
Szerintem nincs így, de tuti, hogy direkt lustábbak a Bethesda játékok PC-s verziói bármi másnál.
Mostanában játszom a Fallout 4-gyel és így néz ki a mod menüm:
rwurl=https://i.imgur.com/Rh4p69G.jpg
És ez így kb. a "vanillának érződik, de jó" verzió. Mit csinálnak? Pl.
- Kisebbítik a 58 gb-os high res DLC-t, mert ott a textúrak többségét csak stretchelték a Bethesdánál, szóval méretben nagyobbak az eredetieknél, de minőségben nem.
- Bugfixek
- Raw input + Reflex egérhez, mert egyébként borzalmas a célzás
- A szokásos "így nem szaggat és törik szét a Gamebryo" jóságok
- Normális párbeszédpanelek, amik kiírják, hogy mit fog mondani a karaktered, mielőtt kiválasztanád őket...
- FoV slider
- Jobb inventory, amiben nem kell percekig keresgélni valamit.
Ezek közül elég sok minden alap volt már 2015-ben is jobb PC-s portoknál, a Bethesda is tud róluk, mert ott az id Software stb. A moddolhatóság egyébként nem rossz, sőt, fantasztikus az, hogy AAA-hoz képest milyen mélyen hozzá lehet nyúlni a Bethesda RPG-khez, de idő, mire a rajongók összerakják őket. Pont emiatt nem fogok minimum egy évig Starfieldet se venni, pedig sokkal jobban érdekel, mint a Fallout 4 vagy a hetvenhat.
Höhö, nagyon kemény. Szóval 20+ mod, hogy az alap dolgok rendben legyenek :)))
Amit a textúrákról írsz, az meg elképesztő. Felmerül a kérdés, hogy ezt mégis hogy gondolta a világ egyik legnagyobb, leggazdagabb stb. fejlesztőcsapata :S
Viszont az tényleg dicséretet érdemel, hogy ilyen szinten támogatják a moddolhatóságot. Persze, ez azt is jelenti, hogy a játékaik életciklusa tippre sokszorosára nő.
Chief Exorcist
velkambekk
:)
"okey-dokey!"
azert-nemtom h jaccottal e FO4-el, de szerintem a vedelmere el lehet mondani, hogy en vagy haromszor vegig toltam, mindenfele modok nelkul es meg vagy negyszer elkezdtem jatszani -be nem fejeztem- csak a bazis epitgetesekig jutottam. sztem a sztorija nagyon jo es a kiegek is nagyon szorakoztato tortenetekkell vannak tele, a kraftolasokkal es a bazis kiepitesekkel evezredeket el lehet b@szni. :D
"okey-dokey!"
Ja, amúgy remek játék, ami RPG-nek borzalmas, Falloutnak meg... nem tom, többé-kevésbé okés? :)
Egyfelől elsőre sokkoló az, hogy mennyire kibelezték a SPECIAL-t és hogy még annyi döntési szabadságod sincs a questekben, mint a 3-ban. Viszont ha ezt megszokod és elengeded a korábbi játékokat, akkor egy nagyon jó ARPG / looter shooter sok mélységgel, ami a tápolást illeti.
Ezen igazából nem lepődtem meg, azon viszont már igen, hogy a világ univerzumokat ver a harmadik részre, sőt a New Vegas mellé is oda lehet tenni a polcra simán. Lehet, hogy a settlementek miatt, de a Commonwealth sokkal értelmesebben és érdekesebben van felépítve, mint a Capital Wasteland. Talán elegük lett a sok rajongóból, aki kiröhögte Megatont meg Rivet City-t, mert itt mindegyik város úgy lett felhúzva, hogy van vizük, termelik az ételt ~ kb. megvan a hihetőségnek az a minimális szintje.
Boston kurvajó DC-hez képest, mert simán be lehet barangolni, nem egy adag "városi folyosó" metróalagutakkal összekötve, mint az volt. Ha le akarsz menni a metróba, akkor lemész, de mászkálhatsz a felszínen is, tök sok épületbe bemehetsz, meg is mászhatod őket, nagyon szépen vertikális az egész. Ettől függetlenül kicsit F3 remake szaga van a térképnek, de annyi baj legyen, és azért adtak hozzá friss dolgokat.
Pl. a Fallout 1-ben volt a jó kis radioaktív terület a kráter mélyén fekvő kutatólaborral, ami "The Glow" néven futott. Na, a F4-ben ott a Glowing Sea, ami tök ugyanaz a koncepció, csak kibővítve és jobban kidolgozva, eszméletlen hangulatos, az átvariált power armorral meg főleg.
A 3-ban ökörködés volt az összes vault, kb. annyi értelmük volt, hogy "haha, nézd, milyen őrültek ezek a Vault-Teknél!" Pl. bementél egybe, rádugrott ugyanannak a csávónak a 30 klónja (Gary lol), megölted őket és ennyi. Itt a Vault 81 olyan, hogy ha copy-pastelnéd a Fallout 2-be, senkinek sem tűnne fel, mert abszolút megállná a helyét bármelyik klasszikus CRPG-ben.
Megvannak a Bethesdás hülyeségek is, de összességében sokkal jobbak az arányok, amitől autentikusabb Fallout feelingje van a világnak. A kikacsintások is jobbak, pl. nagyon jók az F2-utalások és nem pofátlan fanszervíz + Inon Zur a Tactics után megint összerakott egy nagyon jó soundtracket (a 3 is ő volt amúgy, de az nekem annyira nem), ami direktben átvesz néhány ötletet és hangszert Mark Morgantől.
A fősztori hatalmas baromság egyelőre, de legalább új baromság. A 3-mal az volt az egyik legnagyobb bajom, hogy kb. az első két rész egybegyúrt remake-je volt sztoriban. Itt legalább kezdtek valamit a 3-ban belengetett synthekkel, a Blade Runner és a Terminátor lenyúlása meg passzol a Fallouthoz. Amikor előkerültek a semmiből teleportáló terminátorok (nem túlzás, konkrétan élő szövet a fémvázon fekete bőrdzsekiben és napszemüvegben), akkor persze röhögtem egyet, hogy 200 évvel a bombák után idáig sikerült eljutni, a világ meg úgy néz ki, mintha tegnap robbantottak volna, de szórakoztató.
Viszont a F3-as ostoba szupermutánsok után a 4-ben ha lehet, még hitványabb idióták lettek. A Bethesda már ott tart, hogy mini nuke-ot lóbáló öngyilkos merénylőik vannak:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=GO-aBQXNQpg
Szóval a "haha, röhögj, ahogy nagyot robban az ork" dolog sajnos még megvan.
mi ezzel a baj? tök poén :)
amúgy ha jól emlékszem némelyik nem nuke fegyver is ilyen gombát csinált. amúgy marha jó effekt