Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Immortals Fenyx Rising
Nem igazán értem ezt a játékot. Pontosabban ezt az óriási pozitív kritikai visszhangot vele kapcsolatban.
Igen, vannak benne jópofa dolgok: pl. Prométeusz és Zeusz narrálása, belepofázása a sztoriba. De ez ugyanakkor kurva idegesítő is néha (mikor pl. Zeusz magyarázgat, hogy nájki (NIKÉ) jól védi a lábat, meg megkérdezi Prométeusztól, hogy mit szívott, hogy ilyeneket mesél, mert abból adhatna neki is). Ez a nyelvezet is kizökkent, meg aztán a szleng is teljesen 2020, tele van felesleges anakronizmussal.
A grafika a másik: cukimuki meg színes, de ilyen fos és kifejezéstelen arcanimációt már évek óta nem láttam. Minimális mimika, fapofával előadott hülye párbeszédek. Ennek fényében vicces Xboxon a Performance és Quality módok megléte. :D
Szóval nemtom, lehet Zeldát másolgatni, de ez nagyon gyér... Ennél a 2-3 óránál többet nem fogok beletenni, elég volt.



Xbox fasz volt, nem adta oda az ajándékot akinek szántam, aztán az illető megvette, így van egy Giana Sisters - Twisted dreams Xbox kulcsom, kell valakinek?
2THPF-46QX6-6TVMG-R3MFC-KYF3Z



Hogwarts Legacy (early access)

Nagy volt a hype a játék körül. 25 óra játék után azt kell mondjam, elég jó lett.

A karaktergenerálást nem vitték túlzásba, sok kis részletből lehet összeállítani a karaktert, de nincsenek csúszkák. Természetesen külön hang van fiúnak és lánynak is, de 5 féle pitch választható, ezzel kicsit szélesítve a lehetőségeket.

A történet szerint egy olyan diák vagyunk, aki egyből ötödikesként kezd. Hogy ez miért van, kik vagyunk, eddig nem derült ki. Már útközben a suliba történik valami, de nem lövöm le a poént.

Hogwarts elképesztően jól néz ki. Nagyobb, mint az Elden Ring monumentális építményei, viszont azzal ellentétben, itt teli van élettel, színekkel, részletekkel és titkokkal. Mindenfelé diákok beszélnek mindenféle dolgokról, varázslatos dolgok történnek, stb. Nagyon jól megteremti a filmekben látott hangulatot. A kastély óriási, navigációs segédlet nélkül esélytelen lenne eljutni bármelyik órára. Gyakorlatilag minden a filmekben látott helyszín létezik a játékban, gondosan, részletesen megvalósítva. Még 25 óra után is vannak részek, ahol nem jártam. Ami még jobb, hogy nincs töltőképernyő. Az egyetlen tettenérhető töltés, amikor egy nagyobb területre vezető ajtón próbálunk bemenni, akkor tölt pár másodpercet, illetve ilyenkor előfordul (én egyszer láttam), hogy utólag töltődik be pár karakter. El tudom képzelni, hogy HDD-n azért rosszabb a szitu.

Ami még jobb, hogy a részletgazdagság ellenére magas fps-sel fut egy erősebb gépen, ultra beállításokkal, ray tracinggel együtt. Ráadásul még nem is jelent meg ezt a játékot támogató nVidia driver, se day 1 patch. Összehasonlításképpen a Midnight Suns feleilyen jól se néz ki, feleennyire se él a környezet, de ott nem lehet bekapcsolni a ray-tracinget, mert azonnal súlyos fps problémák jelentkeznek.

A kastélyon túl van még egy viszonylag kicsi világ, ahol többek között helyet kapott Hogsmeade meg a Tiltott erdő is. Azért a viszonylag kicsi is elég nagy, csak ne képzeljünk Skyrimet vagy Assassin's Creed-et.

Közlekedés
A kastélyon belül eleinte a minimap segítségével találhatunk a célunkhoz, illtve egy mágikus útjelző is van. Hamar elérhetővé válnak a teleportok, ezek a szokásos módon működnek, először meg kell találni őket, utána lehet ide érkezni mágikusan. Szerencsére bárhonnan lehet teleportálni, nem kell odamenni a legközelebbi teleporthoz. A világban közlekedéshez hamarosan kapunk egy repülő seprűt, amit később lehet tuningolni is. Ennek az irányítása elég bénára sikerült, ugyanis nem az egérrel kanyarodsz jobra-balra, le-fel, hanem a billentyűzettel. Vannak továbbá repülő hátasok is, de azt még nem értem el. A világban is sok teleport-pont van, még egészen fura, nem túl logikus helyeken is.

Harc
A harcot nehezen tudtam elképzelni, hogy milyen lesz, végtére is csak egy pálcát suhogtatunk, és latin szavakat kiabálunk. Ehhez képest egy nagyon jó kis harcrendszer van a játékban. van egy meg nem nevezett Alap támadás, ezt dobálgatjuk a bal egérgombbal. Aztán vannak a könyvekből ismert varázslatok, amik a "speciális" támadások. Ezeknek van újratöltési ideje (cooldown), és színe. A szín azért fontos, mert az ellenfelek különféle színű pajzsokat használnak, amit a megfelelő színű varázslattal lehet semlegesíteni. Szóval nagyjából ennyi az alap, 4 varázslatból állítunk össze egy fegyvertárat, ezeket dobálgatjuk az ellenfélre. Később lehetőség van további varázslatlistákat összerakni, és váltogatni köztük harc közben.

A harcban jelen van továbbá jópár ismert elem. Hárítás, tökéletes hárítás, visszatámadás, félregurulás, különféle italok, tárgyhasználat, ellenfél kijelölés, ultimate támadás, stb. Összességében egy jó, pörgős harcrendszer, sok mozgással, változatos varázslatokkal.

Gyűjtögetnivalók
A sztori szerint, mivel ötödikesként kezdünk, kapunk egy könyvet, aminek a lapjai szanaszét repülnek azonnal. A professzor szerint ha ezeket felkutatjuk, az segít gyakorolni a varázslatokat, és így behozni a többi diákkal szembeni lemaradást. Ez kb. 200 megtalálandó lapot jelent. Sokhoz tartozik valamilyen háttérinfó, ami a világot színesíti. A megtalálásukhoz valóban sokféle mágiát kell használni. Vannak továbbá kisebb fejtörők, de ezeket sajnos általános iskola ötödikesekre mérték, nagyon gagyik. A világban kint is van jópár gyűjtögetnivaló, ezek közül a Merlin feladatok a legfontosabbak, mert ettől lesz több hely a nem létező hátizsákban (eleinte csak 20 van, ami gyorsan betelik). ezek a feladatok is csak egyszer érdekesek, amíg rá nem jön az ember a nyitjára, onnantól kezdve unalmas mechanikus végrehajtás csak. Van még pár 3D fejtörő is, ezek kicsit érdekesebbek. Sajnos ha ezek sztori küldetésben vannak, akkor a karakter egy idő után elkezdi mondani a megoldást, nem lehet magadtól rájönni. Ezt mindig is utáltam a játékokban, hogy ennyire hülyének nézik a játékost. Én például szeretek körülnézni, kutakodni, szándékosan a "rossz" irányba menni, de a játék ezt úgy veszi, hogy "elakadtam", és akkor rázendít a segédletekre.

Vannak még nyersanyagok is, mindenféle a világban talált növényektől, egyebektől kezdve az általad termelt, tenyésztett növényekig, állatokig. Szerencsére ezt nem vitték túlzásba, nem kell egyfolytában tamagocsizni az állatokkal, két gombot kell megnyomni, és kész is a "gondoskodás", adják a cuccot. A saját növényeket és állatokat a Room of Requirement-ben (nem tudom a magyar nevét) lehet termelni, tenyészteni, amit az erre hajlamosak bárhogy berendezhetnek.

A nyersanyagokból készíthetünk különféle löttyőket, amik harcban segítenek, illetve a ruházatunk tápolásához kellenek.

Apropó, ruházat
Itt is az ismert színkódok vannak, zöld, kék, lila, arany/sárga (Legendary). 6 testtájra lehet ruhát tenni, pl. fej, arc (maszkok, szemüvegek). A ruháknak van szintje is, max olyan szintűt lehet felvenni, mint ami mi vagyunk. A ruháknak vagy támadási, vagy védekezési bónusza van, ezeket lehet növelni a nyersanyagokkal. Lehetnek továbbá speciális bónuszaik is, pl. a Protego varázslat többet véd, vagy a Chinese Chopping Cabbage többet harap.

Van Kinézet (Appearance) állítási lehetőség is, amire nagy szükség van, mert nagyon sokféle ruházat van, és a karakter alapból úgy néz ki, mint egy megkergült papagáj. Viszont ezt is elég bénán csinálták meg, mert mindig az adott ruhadarabnak lehet új kinézetet beállítani, nem pedig az adott testtájnak. Emiatt minden alkalommal, amikor talász egy új, jobb ruhadarabot (és ez sűrűn van), csinálhatod újra a Kinézet beállítást.

Már megint kezd hosszú lenni, és még lenne miről írni, de inkább befejezem.

Összességében egy nagyon jó játék, hangulatos grafikával, jól használható, változatos harcrendszerrel. A pár kisebb problémát említettem a leírásban. Ha az ember nem vérnősző Harry Potter rajongó (mint én), akkor is élvezni fogja ezt a játékot. Simán órákat lehet eltölteni például csak a kastély bejárásával és nézelődéssel.

9/10

Tango

"Lagging is a lifestyle."



SW-Jedi-fallen order

jol elfelejtettem, hogy van ez a cucc. aztan most belekezdtem, mivel lattam jon a masodik es nem bantam meg. mondjuk soxor tenyleg szenvedes a klavi+eger iranyitas (az elejen ki is irjak, hogy jobban jar az ember a kontrollerrel) de a jatekelmeny meg a sztori karpotol a neha idegesito -ot gombot nyomok egyszerre/egymasutan dolgokon. a vege meg kimondottan epik. persze letojtam a 100%-os vegig szenvedest (ilyen menjel vegig ugyanazon a mapon 15-otodszor is, hogy legyen neonzod+rozsaszin poncsod) mivel azok csak kozmetikai, ilyenforman total felesleges dolgoknak tunnek.

a jatekmenet amugy olyan assassin creed + tomb raider + (picit)mass effect keverek, szukebb tereken. sok (nem tul bonyolult, de jopofa)puzzleval.
(a kamera kezelestol nehol agyf@szt kaptam)

a harc neha idegesito - ritkan volt olyan elmenyem, hogy huuu de kemeny jedi vagyok/lettem. soxor bebenaztam meg ket-harom kozelharci rohamosztagossal is. a bossharcok is szuper idegesitoek (nem nehezek, csak...). harc elmeny szempontbol meg mindig a jedi academy az igazi atomtamadas.

a sztori kimondottan jopofa, idoben az elso ket trilogia kozott jatszodik es az iroknak volt mersze kicsit boviteni a loret (pl a sisterekkel) ami sztem tok jo dolog volt.
SW fanoknak sztem nagyon megeri. de valszeg amugy is. :)

"okey-dokey!"



(a kamera kezelestol nehol agyf@szt kaptam)

de jó is a tps



nekem soha semmi bajom nem szokott veluk lenni.
itt is azok a specko reszek voltak idegesitoek, mikor valamire razumol a kamera, hogy megmutassa mit kell nezned-latnod, majd elfelejt vissza allni a normalis "nezd a hatam" modba es ugyanabban a szogben marad, mikozben mar elindul az akcio amig el nem hagyod a "trigger zone"-t.
ezek foleg ugrabugralos meg harci reszek elott agyf@sz kapos reszek.:)

SZERK
amugy ilyen lezer kardojazos, soxor ugyessegi, ugrabugralos, nalad sokkal nagyobb ojjektumokkal manipulalos jatekot te milyen nezetbol csinalnal meg? fps-ben? xD

"okey-dokey!"



megvettem a far cry primal-t, 15 dolcsi volt.
azt gondoltam, hogy sablon lesz a level design, de hogy ennyire... :( és itt még házak sincsenek, csak növények meg sziklák... ez így még sétaszimulátornak se jó. mintha az egész egy primitív terrain generátorral készült volna, nulla belenyúlással.
persze még csak 1-2 órát játszottam vele, lehet hogy később jobb lesz.



Marvel's Spider-Man Remastered

Elég jó, de igazából a fő sztorit érdemes csak végigvinni. Sok benne a kb. felesleges töltelék.

Mostanra már a bugok nagy részét is kijavították, bár ahogy most haladok a DLC-ken, egyre unalmasabbak és bugosabbak. Ráadásul nem is kis bugok, hanem konkrétan a DLC fő küldetései akadnak el egy-egy stádiumban, úgyhogy töltheted vissza az állást. Most épp egy boss-harc halt el kétszer is.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



kismalacka hey hay írta: megvettem a far cry primal-t, 15 dolcsi volt.
azt gondoltam, hogy sablon lesz a level design, de hogy ennyire... :( és itt még házak sincsenek, csak növények meg sziklák... ez így még sétaszimulátornak se jó. mintha az egész egy primitív terrain generátorral készült volna, nulla belenyúlással.
persze még csak 1-2 órát játszottam vele, lehet hogy később jobb lesz.

Amatőr hiba :D

https://twitter.com/DANNYonPC/status/705211680809164800

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



haha ez vicces. bár végülis, a múltban játszódik, ugyanott :)



Nem ugyanazon a földrészen, ami amúgy sem pont ugyanúgy nézne ki ;)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



amúgy én bírom az ilyen gamedev megoldásokat. bizonyára nyertek vele a fejlesztési költségen, és valójában a gameplay-t nem befolyásolja.



Anno megvolt a FC4. Ha érdekelt volna a Primal, kicsi az esélye, hogy valóban feltűnt volna.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



far cry primal, 14 óra játék után: végülis elvagyok vele. közepesen jó sétaszimulátornak (közben valami előadást hallgatva), a játékmechanika jól műxik. ráadásul kontrollerrel játszok, amit alapvetően nem szeretek ha fps-ről van szó, de itt csak nyilazni kell, auto célzással, szóval kényelmesebb.
egyelőre nem találtam semmiféle egyedi jó helyszínt, vagy területet, minden tökugyanolyan :( pedig kb 0 munka lett volna érdekes sziklákat, érdekes fás területet, sivatagos részt stb stb belerakni. ezernyi lehetőség van, a természet érdekes és jó téma. de nem, itt mindenhol kb ugyanazok a fák, ugyanazok a sziklák és minden tökugyanaz. nem hiszem el, hogy ezen spóroltak... persze gondolom kiszámolták, hogy az ősemberes téma kevésbé fogja érdekelni a far cry rajongókat...



Kb 3 órát játszottam a Death Strandinggel, és még mindig nem vágom, hogy tulajdonképpen mivel töltöm az időmet. Kojima egyre nagyobb dózisban drogozik.

Jó játék lesz ez? Egyszerűen nem tudom eldönteni, max azt, hogy a hangulatától fel akarom vágni az ereimet.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



egy yutub videóban meghallgattam a történetét meg a világát.
de nem emlékszem belőle semmire.



Vajk írta: Kb 3 órát játszottam a Death Strandinggel, és még mindig nem vágom, hogy tulajdonképpen mivel töltöm az időmet. Kojima egyre nagyobb dózisban drogozik.

Jó játék lesz ez? Egyszerűen nem tudom eldönteni, max azt, hogy a hangulatától fel akarom vágni az ereimet.

Sétálni kell és közben nézni a filmet nem kell túlgondolni, én imádtam :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Én abbahagytam a Guillermo del Toros cutscene után.
Kojima nem az én világom, mert valamiért azt hiszi magáról, hogy filmrendező és nem game designer. Illetve szerintem egy olyan echo chamberben van, ahol mindig mindenki csak bólogat a legnagyobb faszságaira is ahelyett, hogy néha rácsapnának a kezére...



Nekem all time kedvenc, de nem vagyunk egyformák.

Igazából a sztori csak jó pár óra után indul el, de akkor nagyon. Nem bonyolult a történet, csak nehéz megérteni, de ha felfogja az ember a végére, akkor igazából mint egy puzzle, minden teljesen összeilleszkedik és logikus értelmet kap. Úgy, ahogy Harvy is írja, csak sodródni kell a cselekménnyel, nem feltenni kérdéseket és a miérteket feszegetni, hanem végigmenni rajta.
Amúgy az utolsó bossharc miatt már megér egy végigjátszást, azon végig röhögtem :D

Amúgy ja, kimondottan "introvertált játék", de nekem pont azért tetszett. Rengeteg apróság van a játékmechanikában ami nincs is elmagyarázva, de ha rájön az ember, akkor a homlokára csap kb.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



OK, nyomom tovább :)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Két fontos dolog van:

-ne hasznalj magyar feliratot mert a vege elott vagy 3-4 oraval elspoilerezi a veget
-a legeslegutolso bossfight utan keszulj fel arra hogy egy 2 oras film jon :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Az igen

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Igazából gondolkoztam a dolgon, és spoilermentesen (ha lehetséges ez) megíratnád, hogy kb mikor szüneteltessem a magyar feliratot, mert a techno-bla-bla játékokat pihentetőbb anyanyelven olvasni.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Vajk írta: Igazából gondolkoztam a dolgon, és spoilermentesen (ha lehetséges ez) megíratnád, hogy kb mikor szüneteltessem a magyar feliratot, mert a techno-bla-bla játékokat pihentetőbb anyanyelven olvasni.

hát ez kemény dió lesz mert rengeteg a cutscene de megprobalok utananezni

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Köszi!

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Vajk írta: Köszi!

Hát nehéz erről spoiler mentesen beszélni de egy dzsungelben történő harc után jobb ha átváltasz angol feliratra. (annyira beleegett a fejembe hogy 5 perc volt vegul is megtalalni egy letsplayben :D )

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Ilyen trópusi dzsungel?

Így két fejezet alapján nekem feltett véleményem, hogy az összes szereplő eltévesztette a házszámot, és valójában Izlandon próbálják feléleszteni Amerikát.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Hát sok érdekesség lesz ebben a játékban :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Ok :D

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Annyira imadtam azt a jatekot hogy miutan lenyomtam még megnéztem masik 4 embert is ahogy lenyomjak (tudom, tul sok szabadidom van)

Meg mondjuk naluk legalabb volt multiplayer is, bár szerintem hogy hozzaadott az élményhez hogy egyedül szenvedtem az epitkezessel :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!