"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Jack Paglen (Transcendence) and Michael Green (Green Lantern) are providing the screenplay
Jaj, megint kezdjük a forgatókönyvírós circle jerköt? Oké, akkor beszállok: BEZZEGASZPÁICCNAK A SZKRITPJÉT láttátok!!!!!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Azmilyenjófilmvót, hát te, ha a Szpáicccccc-nak a szkriptje lett vóna, hú HÁÁÁÁÁÁÁ.
Lindelof egy kötsög, már a losztban is elveszett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezen jól megfigyelhető a kétségbeesett vérfan frusztrációja: akkurátus ellenérvek hiányában csak a másik oldal nézetét tudja kifigurázva hangoztatni, hőn remélve, hogy ilyen infantilizált formában az kevésbé helytállónak fog tűnni.
:)
Frusztráció? Ugyanmár, csak trollkodtam egyet. Annyi persze van benne, hogy picit problémásnak érzem a Spaiths-könyv istenítését abból a prózai okból, hogy Lindelofét nem tudjuk elolvasni, (csak egy draft van belőle kint). Egyébként meg ha már a mostani írók múltját kell felhánytorgatni, akkor érdemes ezt megtenni Spaiths-szal is: http://www.imdb.com/name/nm3123612/
A folytatás előzetes temetése az, amit földöntúli faszságnak gondolok, de hát ti vagytok a mindentudó filmzsenik, szóval biztosan igazatok lesz. :)
Zaxx írta: A folytatás előzetes temetése az, amit földöntúli faszságnak gondolok de hát ti vagytok a mindentudó filmzsenik, szóval biztosan igazatok lesz. :)
Nincs ebben semmi földöntúli és filmzseninek sem kell hozzá lenni. Ez benne a szép. Mindenki képes rá :) 1+1 = ...
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Tehát mindegy ki írja, az nem lehet rossz jel? Esetleg rendezze Len Wiseman és legyen a főszereplő Adam Sandler, az sem aggasztana? Miért kell minden rossz hírről megmagyarázni, hogy nincs vele semmi gond?
Dicséretes, hogy nem kívánod magad elfogulatlannak beállítani (bár szeretsz arra hivatkozni, hogy a többség szereti a Prometheust), de a magadat elvakultnak tettető stratégiát nem egészen értem.
Zoo írta: Tehát mindegy ki írja, az nem lehet rossz jel? Esetleg rendezze Len Wiseman és legyen a főszereplő Adam Sandler, az sem aggasztana? Miért kell minden rossz hírről megmagyarázni, hogy nincs vele semmi gond?
Egyáltalán nem mindegy, ki írja a filmet, de a lényeg inkább az, hogy hülyeség olyan dolgokat sugallni, minthogy "hú, ez a csávó írta a Green Lanternt, tyűhamileszitt", mert:
- Aki látta a Green Lanternt, minden bizonnyal tisztában van vele, hogy nem a forgatókönyvön, hanem már a koncepción elcsúszott az a film.
- Ha Michael Greent előre leírjuk, akkor nyilván messzemenően álszent dolog éltetni az első rész esetében Spaiths könyvét, hiszen egy egyfilmes íróról van szó, aki a Prometheus előtt egy, még a Green Lanternél is szarabb filmen dolgozott íróként.
Félreértés ne essék, a stúdió és Ridley Scott sem hülye, nem fognak tehetségtelen íróval dolgozni azért, hogy aztán a produkciós művelet egyetlen fogaskerekén csússzon el minden (és aki ide most Lindelof poént akar befűzni, annak elárulom, hogy őt sem tartom tehetségtelen hülyének a fröcsögő idióták hatására). Demagóg seggfejkedés egy forgatókönyvíró filmográfiáján élcelődni, hiszen nem a Green Lantern miatt szerződtették le egy olyan iparágban, ahol nagyon sokan összetennék a két kezüket egy Alien film megírásáért. Egyébként meg van ott neki Smallville, Kings, Heroes meg Everwood is, így a fika-logika alapján akkor most kétszer jobb lesz a Covenant forgatókönyve, mint a semmivel sem bizonyító Spaithsé? Nem, de temetni nem kell, és azt hiszem, Martin Campbellt sem tartjuk rosszabb rendezőnek azért, mert becsúszott neki egy Green Lantern, hiszen a Goldeneye és a Casino Royale ettől még nem válnak hirtelen rossz filmekké.
szeretsz arra hivatkozni, hogy a többség szereti a Prometheust
Mert igaz, hiszen a többség nem keménykalapos sci-fi huszárokból áll. Azt hiszem, ez belátható, és bár az imdb vagy a RottenTomatoes nyilván nem fokmérő egy film minőségét illetően, a nézői reakciókat nagyon is pontosan határozza meg.
a magadat elvakultnak tettető stratégiát
Ha szar lesz a Covenant, az első rész fanjaként én leszek az első, aki ezt szóvá fogja tenni. Szvsz a bizakodás nem egyenlő az elvakultsággal, olyat meg sosem mondtam, hogy a Prometheus hibátlan mestermű, aminek feltétlenül a csodájára kell járni.
Nincs ebben semmi földöntúli és filmzseninek sem kell hozzá lenni. Ez benne a szép. Mindenki képes rá :) 1+1 = ...
Igen, én is tudom, hogy a pesszimisták kedvenc fegyvere a negatív irányú elfogultság, de a party poopereket én sosem tartottam sokra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ebben a topikban ezt a Spaihts-lovaglást csak te csinálod. Egyelőre a koncepció körüli látszólagos fejetlenség igenis rossz jel, és mivel visszatérő, hogy probléma van a forgatókönyvvel (sokak szerint például a Prometheusnál), nyilván kevésbé aggódna az ember, ha biztatóbb nevet látna.
Én nerm ismerem az illetők munkásságát, mivel az érdeklődési körömön kívül eső műveket jegyeznek. Írhatnak akár jót is, de egyelőre gyanakodva figyelem őket. Pár Heroes- és a Smallville-epizódott pedig nem tartok letaglózó referenciának. Eleve rossz analógia a szélesebb életművel rendelkező Martin Campbell-lel összevetni őket. Persze a rövid előélet miatt talán most lesz itt a nagy lehetőség, hogy bizonyítsanak, mint alkotók.
Eleve rossz analógia a szélesebb életművel rendelkező Martin Campbell-lel összevetni őket.
Bocs, de a fenéket rossz, mert a kutyát sem érdekli Campbell 20+ közepes filmje, ez pedig jól is van így. Hibás gondolat mennyiségi alapon meghozni az ítéletet és élesen csak és kizárólag "jó" és "rossz" alapon, a renomé a lényeg. Campbell Green Lanternje pl. semmiképpen sem rossz film, inkább semmilyen: nem fogja kirakni a falra, de attól még bizonyítja, hogy biztos kezű filmes. Scottal is picit hasonló a helyzet: sokan hozzák fel ellene azt, hogy rengeteg gyenge filmje akad, sőt, rosszból (pl. Exodus, A jogász) sem csak egy van, de ettől még megkerülhetetlen fogalom marad. A termékenységnek és a kísérletező kedvnek vannak hátulütői.
Közvetlen összevetést egyébként meg nem csináltam, bár a te logikád alapján Greennél még értelme is lenne.
Ebben a topikban ezt a Spaiths-lovaglást csak te csinálod.
És ez egyébként számít? Baromira nem, évekig ment a circle jerk Spaihts forgatókönyvéről a HW-n is. Csak azért lett felhozva, mert egy teljesen ismeretlen forgatókönyvíróról van szó, aki igazából még nem bizonyított, így nyilván mosolyogtam egyet, amikor láttam, hogy Greenre viszont azonnal rá kell ugrani, mert ott van neki egy 12 egy tucat képregényfilm.
nyilván kevésbé aggódna az ember, ha biztatóbb nevet látna.
Nyilván... kivéve ha mondjuk tudja, hogy a forgatókönyvíró személyén rugózni igazából teljesen felesleges.
Egyelőre a koncepció körüli látszólagos fejetlenség igenis rossz jel
A fejetlenséget Blomkampnak, a 20th Century Foxnak és az internet hülyéinek köszönheted, akik sikeresen összekuszálták a franchise körüli helyzetet. Címétől függetlenül egyébként a Prometheus 2 koncepciója nagyjából ugyanazon a csapásirányon halad, amelyen eddig is, sőt, mióta írtam a hírt, az is kiderült, hogy nem kreatív okokból változott meg a film címe megint.
Pár Heroes- és a Smallville-epizódott pedig nem tartok letaglózó referenciának
Akkor gondolom az 500. közepes képregényfilm hatására sem állsz neki aggódni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Éppen arra céloztam, hogy Campbell már letett valamit az asztalra legalább egyszer (te is ezért hoztads fel), Green meg nem (tehát vitatható, hogy miért hozzá hoztad fel).
Nyilván... kivéve ha mondjuk tudja, hogy a forgatókönyvíró személyén rugózni igazából teljesen felesleges.
Kivéve, ha egy favoritod lenne az illető, mert akkor magad tennél így :P
Címétől függetlenül egyébként a Prometheus 2 koncepciója nagyjából ugyanazon a csapásirányon halad, amelyen eddig is,
Nem tudom, mikor dőlt el, hogy Alienné akar válni, de nekem eddig úgy jött le, hogy a Prometheus fogadtatása után. Az persze jó, ha nem csavargatnak rajta a kelelténél többet.
Akkor gondolom az 500. közepes képregényfilm hatására sem állsz neki aggódni.
Éppen arra céloztam, hogy Campbell már letett valamit az asztalra legalább egyszer (te is ezért hoztads fel), Green meg nem
Ez tulajdonképpen így van, de pl. Spaihtsnél mindenképpen régebbi motoros a szakmában. :) Egyébként félreértés ne essék, nem a forgatókönyvíró személye miatt vagyok bizakodó, de mégcsak nem is az első rész miatt: igazából Scott munkássága okán hülyeség az "úgyisszarlesz" duma, elvégre ezt pont egy olyan rendezőnél nem tudhatod, aki bár csinált ilyen Jogászokat meg (a hater szemszögéből) Prometheusokat, de ott van az az Alien, a Martian, az Amerikai Gengszter meg a Blade Runner is. Azt meg azért ne felejtsük, hogy az "Alien rendezője csinál még egy ilyen Alien-filmet" felállás nem változott a Prometheus ellenére sem.
Kivéve, ha egy favoritod lenne az illető, mert akkor magad tennél így :P
Lehet, hogy csak így vagyok én ezzel, de nekem nincs kedvenc forgatókönyvíróm. Nyilván pl. olyan dolgoknak nem örülnék, ha Tarantino mondjuk hirtelen elkezdené mással íratni a szkriptjeit, de szvsz ugyanannyi múlik a rendezésen és a vágáson, mint a forgatókönyvön, A lényeg a szkriptnél igazából csak annyi, hogy nagyon szar ne legyen, erre viszont nagyon kevés esélyt látok, mert szar szkripttel Scott meg a stúdió sem fog vesződni, akkor inkább újraíratják.
Nem tudom, mikor dőlt el, hogy Alienné akar válni, de nekem eddig úgy jött le, hogy a Prometheus fogadtatása után.
Szvsz meg a Prometheus utolsó jeleneténél, de a címet illetően szerintem pl. a Prometheus 2 mindig is munkacím volt, elvégre a hajó nélkül elég értelmetlen lenne maradni a kaptafánál, úgy meg aztán pláne, hogy ott az Alien márka, ami adja magát. A fogadtatásnak is nyilván köze van a dologhoz, de őszintén szólva nekem az jött le, hogy kreatív szempontból pont hogy magasról szartak rá, inkább a "legközelebb jobb marketing kell" tanulság érvényesülhetett. Az első résznél én abban látom a legnagyobb gondot, hogy úgy reklámozták Alien prequelként, hogy közben baromira nem volt az: valójában spinoff múvi, ami ugyanabban az univerzumban játszódik, mint az Alien, és a központi tematika (a teremtés) részeként egy picit érinti a xenomorphokat is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: Campbell Green Lanternje pl. semmiképpen sem rossz film, inkább semmilyen: nem fogja kirakni a falra, de attól még bizonyítja, hogy biztos kezű filmes.
Édet ittenkém.
évekig ment a circle jerk Spaihts forgatókönyvéről a HW-n is.
Az, hogy egy vagy két ember a tényleges elolvasása után jobbnak véleményezte a véglegesnél, mire több, a filmben csalódott júzer meg beírta, hogy a végeredmény fényében ezt nem nehéz elhinniük, neked évekig menő circle jerk? Mert nekem se nehéz elhinnem, pedig én beleolvastam Spaihtsnek abba a másik sci-fi forgatókönyvébe az űrkommandóval, amibe belealudtam húsz oldal után, és ezt nem úgy kell érteni, hogy elájultam tőle.
Zaxx írta: És ez egyébként számít? Baromira nem, évekig ment a circle jerk Spaihts forgatókönyvéről a HW-n is.
Nope. Olyan hírek szállingóztak, hogy Scott azért vágott bele, mert kapott egy zseniális fogatókönyvet, amit 7 lakat alatt őrzött. Az elkövetőről senki nem tudott semmit, ezért páran megelőlegeztük neki a bizalmat, de már akkor is voltak, akik óvatosságra intettek - joggal. :) Hiszen utólag elolvasva a forgatókönyvet kijelenthető, hogy csak minimálisan volt jobb a véglegesnél. A fent említett 2 úriember munkássága alapján a realitás talaján állva középszerűnél jobbat nem várhat senki, de persze mindig vannak meglepetések.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Az Alien: Engineerst én is elolvastam, de istenigazából nekem nem jött át, hogy "ez lett volna a jobb film", inkább az esett le, hogy valószínűleg jobban illeszkedett volna az Alien filmek sorába, és a rajongók könnyebben befogadták volna a Prometheus koncepcionális "távolisága" helyett. Azt viszont sokan elfelejtik, hogy az Engineers sem végleges forgatókönyv, hanem egy munkafázis: az ilyen filmeknél nem két verziója van a könyvnek, hanem 5-10.
Az Engineers mindössze azt a pontot jelzi, amikor Ridley Scott azt mondta, hogy "ez tök jó, de nem szeretnék ennyire közel menni az Alienhez, szóval köszi, Jon, nagyon szép munka, de megnézzük, mit tesz hozzá más". Ekkor jött be a képbe Lindelof, aki nyilvánvaló múltja miatt jobban tudta úgy meghúzni és átírni a történetet (tulajdonképpen az Alientől különállóra és kevésbé egzaktra, na meg "trilógia-kompatibilisra" - ja, 3 film lesz, brace yourselves), ahogyan Scott szerette volna. A végeredmény persze így nem lett annyira sci-fi, amennyire a rajongók szerették volna (sőt, azt én is elismerem, hogy vannak benne kifejezetten nem elegáns húzások is, pl. hogy "pakoljuk tele idióta szereplőkkel, így a néző majd átérzi, mennyire kevés az emberiség ahhoz, hogy a teremtőivel packázzon" - a nézők nagy részét ez inkább idegesítette, a jelentéstartalom meg elveszett a frusztrációban - a megoldás erre szerintem az lett volna, ha Lindelof után odaadják egy nála kicsit "mélyebb gondolkodású" egyénnek is a könyvet egy utolsó draftra).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A lényeg a szkriptnél igazából csak annyi, hogy nagyon szar ne legyen,
Mások az elvárásaink, de ez eddig is nyilvánvaló volt.
Nem érted: a forgatókönyv minőségéhez képest elég tág határok között lehet jól vagy rosszul összehozni egy filmet. A lényeg igazából annyi lenne, hogy szarból már tényleg nem lehet várat építeni. Igaz ez egyébként a Prometheusra is, pl. aki Spaihts könyvére nekem azt mondja, hogy remek munka, azt kétszer arcon röhögöm, egyszer seggbe rúgom, majd elküldöm olvasni. A film egy vizuális műfaj, a forgatókönyv alapján ítélkezni hülyeség.
Szerk: Ja, ehhez még annyit, hogy egyébként Scottnál talán a hagyományosnál is kevesebbet kell törődni a forgatókönyvíró személyével, elvégre emberünk néha fogja magát, aztán elindul lepkét fogni (pl. azt gondolom nem kell mondanom, hogy Rutger Hauer tökre improvizálta a "könnyek az esőbent" a Blade Runnerben, az a monológ sosem létezett papíron).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az az igazság, ha pl. a se7en forgatókönyvírója, az Alien3 forgatókönyvírója, vagy mondjuk Nolan írná a forgatókönyvet, esetleg az Aliens korabeli Cameron, lényegesen csekélyebb mértékben lennének kétségeim a bullshitmentes végeredménnyel kapcsolatban. De ez nem jelenti azt, hogy egy realisztikusan optimista becslés alapján gyengének ígérkező forgatókönyv az is lesz.
(Csak valószínű :))
Értem mit mondasz, de nem értek vele egyet. és ezt az alkalmankénti improvizációk felemlegetése sem fogja megváltoztatni. Feltéve, hogy ezt megengeded, miután magad is leírtad, hogy Lindelof könyve igenis belerondított a Prometheusba.
Amúgy olyan űrodisszeiás-misztikfákingos kategóriában tényleg jó volt a Promcsi. Csak kár, hogy azt állították mellé, hogy Alien film :D
Bezzeg Scott tudta hogyan kell plotholegenerátorokkal Alien prequel filmet de mégse, de egy kicsit mégis, de annyira mégse prequel csinálni.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Alien: ??? = Alien: Derelict
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Alien: The quest for more money
Alien: The search for former glory
Alien: The desperate attempt to be relevant again
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Sikeresen kimaxoltad :D
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Ez még logikus is lenne!
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
rwurl=http://38.media.tumblr.com/e8ac45df46eeab369887b5c1d88fd82e/tumblr_inlin...
amúgy meg így várják a rajongók:
rwurl=http://i.imgur.com/RPCBq.gif
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Akkor forgatókönyv vonalon olyan kb.6/10-ról indul imdb skálán (metacritic skálán olyan 45/100) Hát mit is lehetne mondnai mást mint.. Hajrá.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Gyenge kezdés után erős visszaesés.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Jaj, megint kezdjük a forgatókönyvírós circle jerköt? Oké, akkor beszállok: BEZZEGASZPÁICCNAK A SZKRITPJÉT láttátok!!!!!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Azmilyenjófilmvót, hát te, ha a Szpáicccccc-nak a szkriptje lett vóna, hú HÁÁÁÁÁÁÁ.
Lindelof egy kötsög, már a losztban is elveszett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezen jól megfigyelhető a kétségbeesett vérfan frusztrációja: akkurátus ellenérvek hiányában csak a másik oldal nézetét tudja kifigurázva hangoztatni, hőn remélve, hogy ilyen infantilizált formában az kevésbé helytállónak fog tűnni.
:)
TL;DR
Lindelof egy köcsög.
ibi amentia latet
Frusztráció? Ugyanmár, csak trollkodtam egyet. Annyi persze van benne, hogy picit problémásnak érzem a Spaiths-könyv istenítését abból a prózai okból, hogy Lindelofét nem tudjuk elolvasni, (csak egy draft van belőle kint). Egyébként meg ha már a mostani írók múltját kell felhánytorgatni, akkor érdemes ezt megtenni Spaiths-szal is:
http://www.imdb.com/name/nm3123612/
A folytatás előzetes temetése az, amit földöntúli faszságnak gondolok, de hát ti vagytok a mindentudó filmzsenik, szóval biztosan igazatok lesz. :)
Egyébként pont a napokban került elő egy érdekes írás, amiben Lindelof elmagyarázza, hogy tulajdonképpen konkrét elvárásokkal kapta kézhez Spaiths szkriptjét átdolgozásra:
http://blogs.indiewire.com/theplaylist/damon-lindelof-explains-how-and-why-he-reworked-the-prometheus-script-so-it-wasnt-a-direct-alien-prequel-20151110
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nincs ebben semmi földöntúli és filmzseninek sem kell hozzá lenni. Ez benne a szép. Mindenki képes rá :) 1+1 = ...
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Tehát mindegy ki írja, az nem lehet rossz jel? Esetleg rendezze Len Wiseman és legyen a főszereplő Adam Sandler, az sem aggasztana? Miért kell minden rossz hírről megmagyarázni, hogy nincs vele semmi gond?
Dicséretes, hogy nem kívánod magad elfogulatlannak beállítani (bár szeretsz arra hivatkozni, hogy a többség szereti a Prometheust), de a magadat elvakultnak tettető stratégiát nem egészen értem.
Sors bona, nihil aliud.
Egyáltalán nem mindegy, ki írja a filmet, de a lényeg inkább az, hogy hülyeség olyan dolgokat sugallni, minthogy "hú, ez a csávó írta a Green Lanternt, tyűhamileszitt", mert:
- Aki látta a Green Lanternt, minden bizonnyal tisztában van vele, hogy nem a forgatókönyvön, hanem már a koncepción elcsúszott az a film.
- Ha Michael Greent előre leírjuk, akkor nyilván messzemenően álszent dolog éltetni az első rész esetében Spaiths könyvét, hiszen egy egyfilmes íróról van szó, aki a Prometheus előtt egy, még a Green Lanternél is szarabb filmen dolgozott íróként.
Félreértés ne essék, a stúdió és Ridley Scott sem hülye, nem fognak tehetségtelen íróval dolgozni azért, hogy aztán a produkciós művelet egyetlen fogaskerekén csússzon el minden (és aki ide most Lindelof poént akar befűzni, annak elárulom, hogy őt sem tartom tehetségtelen hülyének a fröcsögő idióták hatására). Demagóg seggfejkedés egy forgatókönyvíró filmográfiáján élcelődni, hiszen nem a Green Lantern miatt szerződtették le egy olyan iparágban, ahol nagyon sokan összetennék a két kezüket egy Alien film megírásáért. Egyébként meg van ott neki Smallville, Kings, Heroes meg Everwood is, így a fika-logika alapján akkor most kétszer jobb lesz a Covenant forgatókönyve, mint a semmivel sem bizonyító Spaithsé? Nem, de temetni nem kell, és azt hiszem, Martin Campbellt sem tartjuk rosszabb rendezőnek azért, mert becsúszott neki egy Green Lantern, hiszen a Goldeneye és a Casino Royale ettől még nem válnak hirtelen rossz filmekké.
Mert igaz, hiszen a többség nem keménykalapos sci-fi huszárokból áll. Azt hiszem, ez belátható, és bár az imdb vagy a RottenTomatoes nyilván nem fokmérő egy film minőségét illetően, a nézői reakciókat nagyon is pontosan határozza meg.
Ha szar lesz a Covenant, az első rész fanjaként én leszek az első, aki ezt szóvá fogja tenni. Szvsz a bizakodás nem egyenlő az elvakultsággal, olyat meg sosem mondtam, hogy a Prometheus hibátlan mestermű, aminek feltétlenül a csodájára kell járni.
Igen, én is tudom, hogy a pesszimisták kedvenc fegyvere a negatív irányú elfogultság, de a party poopereket én sosem tartottam sokra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Itt nem pesszimizmusról van szó hanem csupasz realizmusról ellentétben a teljesen alaptalan idealizmussal szemben. Ilyen egyszerű :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ennél a résznél kezdtem el röhögni. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ebben a topikban ezt a Spaihts-lovaglást csak te csinálod. Egyelőre a koncepció körüli látszólagos fejetlenség igenis rossz jel, és mivel visszatérő, hogy probléma van a forgatókönyvvel (sokak szerint például a Prometheusnál), nyilván kevésbé aggódna az ember, ha biztatóbb nevet látna.
Én nerm ismerem az illetők munkásságát, mivel az érdeklődési körömön kívül eső műveket jegyeznek. Írhatnak akár jót is, de egyelőre gyanakodva figyelem őket. Pár Heroes- és a Smallville-epizódott pedig nem tartok letaglózó referenciának. Eleve rossz analógia a szélesebb életművel rendelkező Martin Campbell-lel összevetni őket. Persze a rövid előélet miatt talán most lesz itt a nagy lehetőség, hogy bizonyítsanak, mint alkotók.
Sors bona, nihil aliud.
Spaihts. Hogy legalább egyszer* helyesen is szerepeljen itt, ha már ennyi csuklást köszönhet a topicnak a kedves édesanyja.
*gaz Zoo retconja nem számít
ibi amentia latet
Bocs, de a fenéket rossz, mert a kutyát sem érdekli Campbell 20+ közepes filmje, ez pedig jól is van így. Hibás gondolat mennyiségi alapon meghozni az ítéletet és élesen csak és kizárólag "jó" és "rossz" alapon, a renomé a lényeg. Campbell Green Lanternje pl. semmiképpen sem rossz film, inkább semmilyen: nem fogja kirakni a falra, de attól még bizonyítja, hogy biztos kezű filmes. Scottal is picit hasonló a helyzet: sokan hozzák fel ellene azt, hogy rengeteg gyenge filmje akad, sőt, rosszból (pl. Exodus, A jogász) sem csak egy van, de ettől még megkerülhetetlen fogalom marad. A termékenységnek és a kísérletező kedvnek vannak hátulütői.
Közvetlen összevetést egyébként meg nem csináltam, bár a te logikád alapján Greennél még értelme is lenne.
És ez egyébként számít? Baromira nem, évekig ment a circle jerk Spaihts forgatókönyvéről a HW-n is. Csak azért lett felhozva, mert egy teljesen ismeretlen forgatókönyvíróról van szó, aki igazából még nem bizonyított, így nyilván mosolyogtam egyet, amikor láttam, hogy Greenre viszont azonnal rá kell ugrani, mert ott van neki egy 12 egy tucat képregényfilm.
Nyilván... kivéve ha mondjuk tudja, hogy a forgatókönyvíró személyén rugózni igazából teljesen felesleges.
A fejetlenséget Blomkampnak, a 20th Century Foxnak és az internet hülyéinek köszönheted, akik sikeresen összekuszálták a franchise körüli helyzetet. Címétől függetlenül egyébként a Prometheus 2 koncepciója nagyjából ugyanazon a csapásirányon halad, amelyen eddig is, sőt, mióta írtam a hírt, az is kiderült, hogy nem kreatív okokból változott meg a film címe megint.
Akkor gondolom az 500. közepes képregényfilm hatására sem állsz neki aggódni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Éppen arra céloztam, hogy Campbell már letett valamit az asztalra legalább egyszer (te is ezért hoztads fel), Green meg nem (tehát vitatható, hogy miért hozzá hoztad fel).
Kivéve, ha egy favoritod lenne az illető, mert akkor magad tennél így :P
Nem tudom, mikor dőlt el, hogy Alienné akar válni, de nekem eddig úgy jött le, hogy a Prometheus fogadtatása után. Az persze jó, ha nem csavargatnak rajta a kelelténél többet.
Gondolom, most valójában magaddal vitatkozol.
Sors bona, nihil aliud.
Ez tulajdonképpen így van, de pl. Spaihtsnél mindenképpen régebbi motoros a szakmában. :) Egyébként félreértés ne essék, nem a forgatókönyvíró személye miatt vagyok bizakodó, de mégcsak nem is az első rész miatt: igazából Scott munkássága okán hülyeség az "úgyisszarlesz" duma, elvégre ezt pont egy olyan rendezőnél nem tudhatod, aki bár csinált ilyen Jogászokat meg (a hater szemszögéből) Prometheusokat, de ott van az az Alien, a Martian, az Amerikai Gengszter meg a Blade Runner is. Azt meg azért ne felejtsük, hogy az "Alien rendezője csinál még egy ilyen Alien-filmet" felállás nem változott a Prometheus ellenére sem.
Lehet, hogy csak így vagyok én ezzel, de nekem nincs kedvenc forgatókönyvíróm. Nyilván pl. olyan dolgoknak nem örülnék, ha Tarantino mondjuk hirtelen elkezdené mással íratni a szkriptjeit, de szvsz ugyanannyi múlik a rendezésen és a vágáson, mint a forgatókönyvön, A lényeg a szkriptnél igazából csak annyi, hogy nagyon szar ne legyen, erre viszont nagyon kevés esélyt látok, mert szar szkripttel Scott meg a stúdió sem fog vesződni, akkor inkább újraíratják.
Szvsz meg a Prometheus utolsó jeleneténél, de a címet illetően szerintem pl. a Prometheus 2 mindig is munkacím volt, elvégre a hajó nélkül elég értelmetlen lenne maradni a kaptafánál, úgy meg aztán pláne, hogy ott az Alien márka, ami adja magát. A fogadtatásnak is nyilván köze van a dologhoz, de őszintén szólva nekem az jött le, hogy kreatív szempontból pont hogy magasról szartak rá, inkább a "legközelebb jobb marketing kell" tanulság érvényesülhetett. Az első résznél én abban látom a legnagyobb gondot, hogy úgy reklámozták Alien prequelként, hogy közben baromira nem volt az: valójában spinoff múvi, ami ugyanabban az univerzumban játszódik, mint az Alien, és a központi tematika (a teremtés) részeként egy picit érinti a xenomorphokat is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Édet ittenkém.
Az, hogy egy vagy két ember a tényleges elolvasása után jobbnak véleményezte a véglegesnél, mire több, a filmben csalódott júzer meg beírta, hogy a végeredmény fényében ezt nem nehéz elhinniük, neked évekig menő circle jerk? Mert nekem se nehéz elhinnem, pedig én beleolvastam Spaihtsnek abba a másik sci-fi forgatókönyvébe az űrkommandóval, amibe belealudtam húsz oldal után, és ezt nem úgy kell érteni, hogy elájultam tőle.
ibi amentia latet
Mások az elvárásaink, de ez eddig is nyilvánvaló volt.
Sors bona, nihil aliud.
Nope. Olyan hírek szállingóztak, hogy Scott azért vágott bele, mert kapott egy zseniális fogatókönyvet, amit 7 lakat alatt őrzött. Az elkövetőről senki nem tudott semmit, ezért páran megelőlegeztük neki a bizalmat, de már akkor is voltak, akik óvatosságra intettek - joggal. :) Hiszen utólag elolvasva a forgatókönyvet kijelenthető, hogy csak minimálisan volt jobb a véglegesnél. A fent említett 2 úriember munkássága alapján a realitás talaján állva középszerűnél jobbat nem várhat senki, de persze mindig vannak meglepetések.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Az Alien: Engineerst én is elolvastam, de istenigazából nekem nem jött át, hogy "ez lett volna a jobb film", inkább az esett le, hogy valószínűleg jobban illeszkedett volna az Alien filmek sorába, és a rajongók könnyebben befogadták volna a Prometheus koncepcionális "távolisága" helyett. Azt viszont sokan elfelejtik, hogy az Engineers sem végleges forgatókönyv, hanem egy munkafázis: az ilyen filmeknél nem két verziója van a könyvnek, hanem 5-10.
Az Engineers mindössze azt a pontot jelzi, amikor Ridley Scott azt mondta, hogy "ez tök jó, de nem szeretnék ennyire közel menni az Alienhez, szóval köszi, Jon, nagyon szép munka, de megnézzük, mit tesz hozzá más". Ekkor jött be a képbe Lindelof, aki nyilvánvaló múltja miatt jobban tudta úgy meghúzni és átírni a történetet (tulajdonképpen az Alientől különállóra és kevésbé egzaktra, na meg "trilógia-kompatibilisra" - ja, 3 film lesz, brace yourselves), ahogyan Scott szerette volna. A végeredmény persze így nem lett annyira sci-fi, amennyire a rajongók szerették volna (sőt, azt én is elismerem, hogy vannak benne kifejezetten nem elegáns húzások is, pl. hogy "pakoljuk tele idióta szereplőkkel, így a néző majd átérzi, mennyire kevés az emberiség ahhoz, hogy a teremtőivel packázzon" - a nézők nagy részét ez inkább idegesítette, a jelentéstartalom meg elveszett a frusztrációban - a megoldás erre szerintem az lett volna, ha Lindelof után odaadják egy nála kicsit "mélyebb gondolkodású" egyénnek is a könyvet egy utolsó draftra).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem érted: a forgatókönyv minőségéhez képest elég tág határok között lehet jól vagy rosszul összehozni egy filmet. A lényeg igazából annyi lenne, hogy szarból már tényleg nem lehet várat építeni. Igaz ez egyébként a Prometheusra is, pl. aki Spaihts könyvére nekem azt mondja, hogy remek munka, azt kétszer arcon röhögöm, egyszer seggbe rúgom, majd elküldöm olvasni. A film egy vizuális műfaj, a forgatókönyv alapján ítélkezni hülyeség.
Szerk: Ja, ehhez még annyit, hogy egyébként Scottnál talán a hagyományosnál is kevesebbet kell törődni a forgatókönyvíró személyével, elvégre emberünk néha fogja magát, aztán elindul lepkét fogni (pl. azt gondolom nem kell mondanom, hogy Rutger Hauer tökre improvizálta a "könnyek az esőbent" a Blade Runnerben, az a monológ sosem létezett papíron).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az az igazság, ha pl. a se7en forgatókönyvírója, az Alien3 forgatókönyvírója, vagy mondjuk Nolan írná a forgatókönyvet, esetleg az Aliens korabeli Cameron, lényegesen csekélyebb mértékben lennének kétségeim a bullshitmentes végeredménnyel kapcsolatban. De ez nem jelenti azt, hogy egy realisztikusan optimista becslés alapján gyengének ígérkező forgatókönyv az is lesz.
(Csak valószínű :))
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Értem mit mondasz, de nem értek vele egyet. és ezt az alkalmankénti improvizációk felemlegetése sem fogja megváltoztatni. Feltéve, hogy ezt megengeded, miután magad is leírtad, hogy Lindelof könyve igenis belerondított a Prometheusba.
Sors bona, nihil aliud.