Diablo

Utolsó bejegyzés


mi a 'jó/legjobb számítógépes játék' definíciója? én pl 3 játékot tudnék mondani amivel a legtöbbet játszottam életemben, ebből kettő diablo. de ha megkérdeznék melyik a legjobb videójáték amivel játszottam, talán a system shock 2-t mondanám, amit talán kétszer játszottam végig (most van folyamatban a 3.) ebben az esetben amúgy, a 'legjobb' elég szubjektív dolog, mert tudom hogy vannak nála sokkal jobb játékok, pl a karakterek grafikai kidolgozottsága már akkor is röhejesen szar volt, mégis olyan hangulatot áraszt magából az egész ami a legmélyebb nyomot hagyta bennem a videójátékok közül.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Magasan a wow-ba toltam bele a legtöbb időt, egyik játék sem közelíti meg. Asszem 4.5 évig játszottam, a pandás kiegbe viszont már nem száltam be.
Diablóba összesen talán 300-350 órám ment bele. Tekintve a játék jellegét, ez elég kevésnek minősül.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Engem addig érdekeltek a Diablók, amíg végigjátszottam egyedül vagy haverral, kipróbálgattam más kasztokat, ilyesmi. Tovább nem nem köt le, pláne egyedül. Szóval bírtam az első két részt, de sajnos nem toltam beléjük utálkozva ezer órákat, mint a helyi rajongók a harmadikba :) (Azóta se vetettem rá magam az újra, nem jött be annyira a demó.)

Sors bona, nihil aliud.



mint azt korábban megénekeltük, rengeteget változott a megjelenéshez képest, szerencsére pozitív irányban

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ennek ellenére nincs időgépem, hogy visszamenjek a mostani verzióval, és az érdekeljen akkor ;)

Egyébként konzolon próbáltam a dodge-olós demót, PC-n nálam oprendszer miatt nem ment (pedig az SC2 és a Hearthstone igen). Nekem az nem tetszett benne (hardon wizarddal, mert ugye mindenki sírt évekig, hogy túl könnyű), hogy a halálnak semmi tétje nem volt, ellenben az italok megfizethetetlenek voltak, tehát magasról lehetett tenni mindenre. Ez egyedül csak skeleton kingnél változott meg, ahol persze hirtelen feltalálta a boss előtti szoba előtti checkpointot a játék. A bosst, meg gyaktam vagy fél óráig, de még mindig csak a HP-je fele ment, és mivel el kellett mennem otthonról, újra kellett volna kezdenem. Inkább letöröltem úgy, hogy azóta se érdekelt a játék.

Az egész arról szólt, hogy folyamatosan dodge-olni kellett (úgy persze nem kellett félni senkitől), mert minden megölt egyből, manám meg érdekes képességem szinte sosem volt. Ez megfejelve az említett végjáték (ahol szintén csak dodge-dodge-tűz-dodge-doge-tűz ment) nálam megkapta a dögunalom, Assassin's Creed alá plecsnit.

Egyszer talán megnézem a PC-s demót, vagy nem is tudom, hogy hívják ott. Mivel érdemes kipróbálni, ami reprezentatívabb és főleg jobb élményt nyújt?

Sors bona, nihil aliud.



Mivel érdemes kipróbálni, ami reprezentatívabb és főleg jobb élményt nyújt?

Én a New Vegast javaslom első blikkre.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Az nem érdekel, az randa.

Sors bona, nihil aliud.



Én is wizivel kezdtem annó, aztán volt WD-m is sokáig, de a monk jött be a legjobban.
Amúgy ahhoz képest amit annó toltál, kb. semmi köze nincs már a játéknak. Persze azon sem kell(ett) volna csodálkozni, hogy fél évig gyaktad a boss-t hard-on, gondolom valami hulladék gearrel. A Diablo full gear dependent, szerintem mióta Diablo van a világon, ha nincs jó geared, egyszerűen nem fogod tudni nehezebb szinten tolni. kb. ennyi.
Asszem Sandalar és Real írta, hogy nincs meg a megfelelő gear ezért nem tudta olyan szinteken tolni, mint ahogy szeretné. Sajnos nincs más, KI KELL FARMOLNI a jó gear-t, hosszú és néha unalmas játékkal. Egyébiránt most már erre van kicsivel egyszerűbb megoldás a kadala, valamint a cube segítségével.
Azon túl pedig ha teheted ne egyedül toljad, hanem plublicban, sokkal nagyobb eséllyel találsz jó gear-t, cuccot, több az XP is ergo könnyebben és gyorsabban lépsz szintet->ergo magasabb szinteken tudsz menni, ahol jobb cuccok esnek, vagy olyan playerrel hoz össze a sors akinek már megvan az általad hőn áhított motyó egy jobb verziója és esetleg oda is adja.
A mainstream buildek leggagyibb változata is fényévekkel jobb, mint egy előző verziós build.
Érdemes a diablofans.com-on utánanézni a buildeknek, akkor már tudni fogod mit gyűjts, vagy esetleg milyen alternatívák vannak, amit életképesek magasabb szinteken is, vagy esetleg a meglévő gagyibb cuccokból mit tudsz összepakolni amivel szintén életképesebb leszel.
Persze, ahogy Brain is írta, baromi repetatív a gama, de én bírom, amikor sikerül végre megcsinálni a sok szopás után egy GR 55-t.

Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.



Ezzel a kommenttel még engem is elriasztanál a játéktól, pedig én kedvelem.

Zoo:
koca-casualként (egy végigjátszás, ilyesmi, ahogy írtad) bármelyik karakter jó, mert
1: PC-n nincs dodzs, így a játékmenetet nem arra hegyezték ki, hogy gurulsz balról jobbra.
2: éppen ezért a nehézségi fok nem a bossnál derül ki, hanem az első komolyabb pakknál a boss előtt, vagyis még azelőtt érzed, milyen erős vagy, mielőtt jönne a boss, aki a szinted felett áll ötvennel, de kidodzsolod (lsd. 1)

A "farmold a geart, engedj be a privát zónádba egy rakás oroszt akik CIKACIKA gépeléssel pubolnak" nagyszerű, ha nem egy végigjátszásra tervezel, amúgy felesleges. A kiegészítőlemez amúgy magányosan is nagy élmény, jól összerakták a pályáit, kellemesen sötét a hangulata, jók az új szörnyek, küldetések.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Én értem, hogy elriaszt embereket, de ez az igazság. Ha fasza és tápos karit akarsz a végjátékban, akkor bizony sokat kell farmolnod! Nem?

Természetesen teljes mértékben egyetértek veled abban, hogy egy végigjátszáshoz bőven jó bármelyik kari és nem kell publicban nyomni, sőt, végigtolni egyedül még jobb is. Én leginkább azoknak címeztem a második felét az irománynak, akik szeretnének egy táp karit a végére. Ahhoz meg sok órát kell farmolni és publicban, vagy haverokkal (de leginkább haverokkal!) tolni a rifteket.
Annó nem is tudom hány alkaizer run-t (Már ha ez mond itt valakinek is valamit) nyomtam/unk végig, mert akkor még nem volt rift, meg grift...stb. és ez volt kb. az egyetlen gyors XP forrás.
A játék amúgy sokkal láma barátabb lett, nem kell kütni Malatheal-t 20X, hogy egy valamire való reapers wraps-ot összerakj, vagy megcsinálj több száz ACT I bounty-t, hogy végre essen egy szaros RORG, stb. Szerintem akik komolyan nyomták, tudják miről beszélek.

Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Vicces, hogy a dodge-olást hogy körberajongták akkortájt, és amíg nem próbáltam, én is bedőltem nekik... Tényleg nem tudom, hogy mennyire más PC-n, elvileg a nehézségiszint-választás is újdonság volt akkor (valami szorzóállítás talán volt addigra már a szörnynéphez, ti jobban tudjátok). Koca vagy és béna amúgy, de azt nem szeretném, ha túl könnyű lenne, mert szopni azért szeretek. Ugye éppen ez egy hírhedten elszúrt része volt a játéknak, és a tesztelgetéshez, hogy most mi van jól elszúrva, kevés türelmem van. Bár úgyis demó lesz vásárlás előtt, most lesz csomó más dolgom és "dolgom" is. (A szívfájfdalmam, hogy a Fallout 4-et le kellett húznom a listáról.)

Mindenesetre a Diablo 1-2-ben néhány óra után nem futottam farmolási kényszerbe, még ha a Butcher elsőre tréfás is volt, magam alá is csináltam tőle :) Tehát ha pár óra játék után kellene 10 farmolni a skeleton kinghez, az azért elég nagy véteknek számítana nálam. Diablóhoz még gyúrtam korábban mindkétszer (a 2-ben a medvedruidámmal 28. szinten nem tudtam eltalálni, a farkasaim se értek ellene semmit), meg Baalhoz is, de rajtuk kívül máshoz nem kellett, mégsem éreztem tétnélkülinek a meghaélást.

Tulajdonképpen az érdekelne, hogy a meghalás és az italok most milyen szabályok szerint mennek, hasonlítanak-e a korábbi, konzolon tapasztalt idiotizmusra? Látványra meg hangulatra amúgy abszolút bejött a játék, csak ugye maga a műfaj nem a szívem csücske, ha az elődökkel minden hangoztatott casual mivoltam ellenére 100-150 órát azért csak elvoltam.

Sors bona, nihil aliud.



Tulajdonképpen az érdekelne, hogy a meghalás és az italok most milyen szabályok szerint mennek, hasonlítanak-e a korábbi, konzolon tapasztalt idiotizmusra?

Igen\nem. A meghalásnak most sincs túl nagy tétje (romlik a gear, de pár aranyért javítod, pláne "alacsonyabb szinteken"), a potionozás meg nem kerül vagyonokba, cserébe cooldown van rajta, ésszel lehet - és kell - használni.

A nehézségi szintek amúgy most jól be vannak lőve: meg lehet találni azt egy magányos végigjátszásnál ("szezononként" meg szoktam ejteni), amikor itt-ott vérthugyozol egy-egy nehezebb packnál hetvenedik szint (és ötezer óra farmolás) nélkül, kellő kihívást rejt, viszont nem kell ezerszer nekivágni egy-egy bossnak, meg a leszedése előtt húsz szintig darálgatni ugyanazokon a helyszíneken.

Magyarul: a kiegészítő előtt nagyon rendbe szedték a nehézségi szinteket casualra is, nem arra van (már) kiegyezve a játék, hogy egy-egy végigjátszással jutalmazás nélkül szopoljál. Persze PC-n, konzolon nem tudom, hogy javítottak-e bármit, vagy úgy voltak vele, hogy dodzs-dodzs.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Azért lehet, hogy keresek majd hozzá játszópajtást, mert diablózni egyedül olyan, mint kocsmázni... egyedül.

Az italoknál restrikció jöhet, azt nem bánom, csak a fentebb leírt forma (megfizethetetlen, de bosson kívül meg fölösleges) húzott fel.

A konzolos verzió már nem érdekel, akkor is csak az ingyenes kipróbálás miatt vonzott. Arra persze jó volt, hogy a HW PS3-as topikjának a közönsége nyugtázza, kontrollerrel jobb, mint egérrel, de persze ezen túl másra nem kellett nekik a játék, pláne nem a teljes :)

Sors bona, nihil aliud.


Lou képe
Lou
Donator

sztem mindig is be lehetett lőni egész jól a nehézségi szintet a gear-edhez mérten.

ha csak single player szempontból nézzük (nekem D2 volt ilyen anno), akkor kb halálosan mindegy mikor játszottad végig, megvan belőle vmilyen szinten az élmény. de ugye a játéknak ez csak egy nagyon aprócska töredék része.

ha bármi mással akarsz szórakozni Torment szintek, griftek stb, akkor jön a grind-olás órákon keresztül. nem teljesen értem miért kell a kettőt összekavarni.

Zoo nekem a leírása alapján egyértelműen single player célúnak tűnik.
nulla értelme van bármiféle guide-ot olvasni, build-ek után nézni, stb.
részemről a játék legunalmasabb / átugrandóbb részévé mára a 0-70 szintezés vált egy-egy szezon elején, illetve anno a campaign (újra és újra végigjátszása). sokaknak meg csak ebből áll a játék és Diablo / Malthael lenyomása, aztán teszik fel a polcra. sztem más nem nagyon van a játékban, ha nincs ínyedre az órákig történő grindolás.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



szóval nekem a game megvan pc-re, ps3-ra és ps4-re is.
amikor megjelent konzolra, akkor került be a "loot 1.5" ami a loot 2.0 előszele volt pc-n. az addig sokat gyűlölt system szopatta a népet az str-es wd maszkokkal és egyéb "szuper-random" faszságokkal. akkor ps3-on belecsöppenni egy sokkal értelmesebb loot rendszerbe maga volt a megváltás, akkor jó időre jegeltem is pc-n a játékot, mert a konzolhoz hasonlítva egyszerűen nevetséges volt.
aztán kijött a ros és szinte minden férges dolgot kimetszettek a játékból és betették helyére azt ami megváltoztatta az endgame-t.
ez az adventure mód és a nehézségi szintek újra átgondolását hozta magával.

mivel a legtöbb kérdésed a kampánnyal kapcsolatban volt, így azt érdemesnek találom elmondani, hogy ezáltal a végigjátszás is megváltozott.

ugye korábban valahogy így nézett ki: indítottál egy karit normálon, és ki ki vérmérséklete szerint végig haladt a játékon kivégezve diablot és akkor érkezett el olyan lvl 20-30 környékére, majd kezdte az egészet előlről nightmare fokozaton egy fokkal jobb cuccokat szedegetve, majd hell stb. egészen addig amíg el nem érted a 60-as szintet, és lehetett a különböző actok részeit farmolgatni.

most ez úgy változott meg, hogy: indítasz egy karit, mondjuk hard szinten és a mobok veled együtt szinteződnek, tehát egy játszással elvileg eljuthatsz lvl70-re úgy hogy egyszer vágtál neki a kampánynak. vagyis ha te lvl 40 vagy, a mobok is 40-esek és azon belül lehet hard, master, expert, stb. így szépen folyamatosan tartva a nehezedési szintet. nagyobb törést lvl60 körül lehet érezni, ahogy még a lvl60as cuccok a vanilla diablohoz van mérve, a lvl61-esek már sokkal táposabbak, de ez a játékidő teljes egészét nézve elenyésző ideig áll fent.

majd jóesetben a végére érve közel lvl70es vagy, azután el lehet kezdeni a végeláthatatlan farmolást az adventure módban, amit szerintem nagyon jól megcsináltak és fényévekkel kevésbé repetitív mint a vanilla végjáték. actonként vannak a kijelölt bountyk, amik ugyan kimerülnek 5-6 variációban (verd szét ezeket, gyűjts össze annyit, ölj meg ennyit, pucold ki azt a szintet) de hát ez diablo. a loot rendszer tényleg nagyon kiforrott mostanra már, ha szépen fel akarsz öltözni, mindent értsd MINDENT fel kell vegyél. a szürkéktől kezdve a fehéreken át mindent, mert minden cuccnak megvan a szerepe és jelentősége a craftolási rendszerben. lehet próbálgatni a skilleket passzívokat, legendarykat. spec én nem vagy híve a fórumokról való build copy pasteléseknek, és a gr listákat sem akarom meghágni. csupán annyi, hogy ha játszok akkor érezzem jól magam és a saját tempómban tudjak haladni. változatosan kipróbálgatni más és más szetteket buildeket.

és akkor még nem is beszéltem kadaláról, myriamról kanais cuberól, riftekről, griftekről, legendary gemekről, hellfire ringekről amuletekről...

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Na, ezt szépen összefoglaltad.

@Bagoly
Azt hiszem az volt a baj, hogy gyík módon nem igazán a Zoo által feltett kérdésre válaszoltam, hanem a topikban korábban olvasottakra kezdtem el pluszban válaszolni, valahol félúton, vagy még előbb? :) My bad.
De legalább ez most arra jó volt számomra, hogy emlékezzek milyen volt a játékot végigtolni először, mert akárhonnan nézem pár éve már csak a grindeolást tolom(tam).
Mondjuk lvl1-ről nincs kedvem valamiért nekimenni megint az egésznek, ezért season-t sem tolom.
Így revidiálva az álláspontom, azt mondom, baromi nagy flash először végigmenni a játékon és megfelelő nehézségi szintet beállítva nem lesz vérszopás sem.

Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.



Nem tudom, hogy meg mindig ugyanazt tartalmazza -e a demo a diablo 3-hoz mint azelott, de szerintem azzal, hogy elmegy az ember SK-ig azzal nem nagyon lehet megtudni milyen a jatek.
Vmibol ami hasznalhato is ossze kell szedni egy full szettet, hogy az ember elkezdje erezni mirol is van szo, az meg ido.

Chiller koszonom, kedves szavaid, nagyon meghatottak :D
Amugy nekem is faj nezni, hogy pl. Durrbele mit csinal, beoltozik wd-vel minden pet segito cuccba, de semmi zuni vagy ilyesmi. Es viszi magaval az allatkertet. Persze az is jo bohockodni, de 2x annyi idot olt SC szezonba, es 4x annyit HC-ba mint en, SC-ben 1,5x magasabb a pargon szintem, HC-ban meg megelozott, de alig.

Nekem amit akartam azt elertem ebben a szezonban (gr60 szolo, meg mindenfele frame es pet). Az, hogy mindenbol ancit farmoljak az nem nagyon vonz. Paragonom meg szezon vegen osszevonva vegre 800+ lesz. Majd kov patch-be megint tolok par 10 orat. Addig meg W3.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

de szerintem azzal, hogy elmegy az ember SK-ig azzal nem nagyon lehet megtudni milyen a jatek.

Ez nyilván így van, de ha elmegyek SK-ig, és addig rühellem, akkor nem fizetek érte. Ez talán egy érthető álláspont ;)

Egyébként köszönöm a tippeket mindenkinek. Még Dispoilernek is :)

Sors bona, nihil aliud.



Van valami kalkulátor amivel ki lehet számolni, hogy mennyi lesz a paragorn szintem S4 után?
A sima az 790 az S4 ben meg 700.




A sok kis új area-val még egy picit kihúzom a kiegig :D jók az újítások.



Köszi ezt megtaláltam én is csak nem tudtam, hogy a régi vagy az új paragorn rendszer szerint számol e :)



Techpriest írta: A sok kis új area-val még egy picit kihúzom a kiegig :D jók az újítások.

Azért én ideteszem a linket is, ha már te elfelejtetted :D
http://www.diablofans.com/news/48572-blizzcon-2015-day-1-recap-full-pane...

Megint egy új játék lesz ettől a patchtől, úgy látom... :D



Vegre kezdenek atvenni dolgokat a thud-bol, ideje volt mar.



hmm, végre "kicsit" felpimpelik a dot-os buildet wd-nél

Witch Doctor - Raiment of the Jade Harvester

2p: When Haunt lands on an enemy already affected by Haunt, it instantly deals 120 seconds worth of Haunt damage
4p: Soul Harvest gains the effect of every rune and has its cooldown reduced by 1 second every time you cast Haunt or Locust Swarm
6p: Soul Harvest consumes your damage over time effect on enemies, instantly dealing 300 seconds worth of remaining damage

WD Mojo: Vile Hive - Locust Swarm gains the effect of the Pestilence rune and deals ~50% increased damage
WD Ring: Ring of Emptiness - Deal 100% extrta damage to enemies affected by Haunt and Locust
WD Bracers: Lakumba's Ornament - Reduce all damage taken by 5% for each stack of Soul Harvest you have

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Na látod az lehagytam :D Thanks :D

https://www.youtube.com/watch?v=3y5uuCzJgtQ

Én meg itt hagyom ezt :)


Lou képe
Lou
Donator

kifejezetten örülök, hogy ilyen homoszexuálisak árazás téren blizzard-ék, mert a végén még ha a deluxe upgrade árát is csökkentenék 50%-kal ilyen akciók során, akkor a végén még képes lennék 10 EUR-t leperkálni a +3 karakter slot-ért. pedig már vagy 2 hónapja el se indítottam a játékot.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



(kövezésre felkészül, mély levegőt vesz)

Nincs hír arról, hogy a PC-s verzió is megkapná a konzolos Dio3 kontrollerel irányítását dodge-ostul, na meg a kameranézetet és a módosított enemy distributiont? Az alap Dio engem sosem tudott lekötni a monoton klikkelgetés miatt, de a konzolos... váó, ennek a játéknak dinamikája van. Habozás nélkül megvenném.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Volt róla szó már többször is developer fórumon, belátható időn belül nem lesz.

(szerintem egyáltalán sose, már csak a "bebukott" konzolos eladások alapján is)



Chiller írta: már csak a "bebukott" konzolos eladások alapján is

Mesélj! Nem az volt, hogy örömködtek?

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!