Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Valami 4-5 éve vettem egy Prey kulcsot leárazás alatt Steam-re. Nem indúlt el soha. Most újra kellett telepítenem mindent, így a Steam cuccokat is, és sikerűlt életre lehelni.
(A vicc az, hogy azóta megvan Epic-ről ingyen DLC-vel együtt.)
Mai napig nem értem miért kellett nekik a "Prey" cím, teljesen megállta volna a helyét saját címként, jó kis Arcane féle játék, annak összes hülyeségeivel és jóságaival. Tippre az eredeti címe a DLC címe lett volna. Még nagyon az elején vagyok, de eddig inkább hasonlít egy Bioshock-ra, mint egy szimpla FPS játékra. Még tetszik.



egy név eleve hoz rajongókat, akik szerették az eredeti játékot. ez plusz vevőket hoz, még ha az eredeti játék nem is volt sikeres annyira hogy a fejlesztési költségeit kitermelje. míg egy új címet nulláról kell bemarketingelni.



https://ipon.hu/magazin/cikk/ezuttal-az-ea-marketingese-csinalt-hatalmas...

kommenteltem:

jól értem, hogy nem értitek hogy ez marketinges trükk? olyan, mint a "mindenki imádja az új szuperhősfilmet" meg "az egész internet ezen pörög" és hasonlók. ez a csordaszellem-aktivizálás. hogy aki nem illik bele teljesen a csordaszellembe, az érezze magát hülyének, és csordatömeg érezze őt hülyének, és közösítsék ki. jelen esetben a multiplayer játékoknak akartak még több játékost gyűjteni. hogy rosszul sült el? mert "több tízezer visszajelzés jött"? haha, miközben lehet hogy több millió gyerek, akiket az ilyen marketing-dumák lelkileg kicsinálnak, most már vígan multizik... és "boldog"... :)))



Ez nem marketinges trükk. Ez marketinges hiba. A marketinges trükk az a General Motors, 1964-es Futurama-ja volt, amivel beetették az amerikaiak millióit, hogy a jövő az a városokat kettévágó autópályák hálózata lesz és minden családba 16 autó kell. Vagy marketinges trükk pl. újabban a BP Helios logója, vagy ugyan ezen cég Carbon footprint kampánya -igen, a fogalmat őt találták ki. És még sorolhatnám. Vagy szintén 60-as évek, Lucky Strike - It's Toasted megvan?:)

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson



elolvastad, amit írtam?



Hogyne! Szerintem a marketinges trükkről nem, vagy csak évtizedek után derül ki, hogy trükk volt. Abban ugyan lehet valami, amit írtál, de inkább valószínű, hogy az illető tényleg poénkodni akart és ez nem tudatos húzás volt.

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson



Tales of Berseria

Megint egy több éve megvett játék, amire most kerítettem csak időt.

Alapjában egy harmadik személyű csapatos hentelős játék, anime stílusban. Ez kb. azt jelenti, hogy idővel 6 fős csapatot irányítasz, akikből harc közben 4 lehet aktív. Mivel valós idejű a harc, egyszerre csak egy karakterrel vagdalkozol, a többit egy erősen befolyásolható (állítható) AI irányítja.

A harcrendszer annyira összetett, hogy még 20 óra játék után is rántott elő új harcmechanikát. Nem is fogom megkísérelni leírni, hogy hogy működik, pedig tudjátok, hogy (tök feleslegesen) szeretek belemenni a részletekbe. Szvsz egyébként túl is bonyolították, nagyon hardcore mentalitás kell hozzá, hogy az ember rendesen kitanulja, optimalizálja. Talán ennek köszönhető, hogy kaptam olyan Achievementet, amit csak a játékosok 24%-a ért el, pedig viszonylag hamar lehet találkozni az adott boss-szal, akinek a megöléséért jár. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy én is ilyen vérnősző, hardcore játékos lennék, még bőven van mit tanulni a harcról. Még simán előfordul, hogy sima ellenfelek is elkalapálnak, ha nem figyelek oda, pedig csak Intermediate fokozatban játszom (a Normal és a Hard között). :)

Ami nagyon bejött, az a sztori. Főhősünk a sztori elején 9 éves lány, akit Velvetnek hívnak. Van neki egy öccse meg egy nővére. Celica, a nővér, gyermeket vár a férjével Artorius-szal. Ekkor egy éjszaka történik valami mágikus katasztrófa, és elszabadul a démonbibi (daemonblight) nevű betegség. Aki bibis lesz, az démonná változik, és mindenkit meg akar enni. Velvet falujában is elkezdenek átváltozni az emberek, Velvet az öccsével és Artorius-szal menekül a sötét erdőben, de aztán Artorius visszafordul megkeresni Celica-t. Végül Velvet kijut öccsével egy tisztásra, ahol valami ősi misztikus rom áll, és azt látja, hogy Celica a rom felett lebeg magasan a levegőben, és két vastag fényoszlop döfi át a testét, szemlátomást halott. Artorius teljes sokkban áll a rom előtt, a jobb keze véres és a teste mellett lóg ernyedten. Elkésett.

7 évvel később a démonbibi továbbra is probléma az egész világban, mert a hagyományos fegyverek nem működnek a démonok ellen. Van azonban néhány ember, aki tud harcolni ellenük, a Szellemirtók (Exorcist). Ők érzékelni tudják a malakokat, akik mágikus élőlények. A malakok kinézetre rendkívül változatosak, lehetnek teljesen emberszerűek, de ugyanígy vannak állatszerűek, illetve bármi más is. Velük paktumot kötve tudnak harcolni a Szellemirtók a démonok ellen. Artorius egyike azon nagyon keveseknek, aki képes erre, és a helyiek közül néhányan hülyének is nézik, mert időnként a levegővel beszél.

Celica halálának hetedik évfordulóján a beteges öcsi váratlanul eltűnik. Velvet ekkor már 16 éves, és ügyes vadász, elindul keresni. Meg is találja a misztikus romnál, amiről az is kiderül, hogy egy óriási feneketlennek látszó kút van a közepén. Ekkor azonban megtámadja őket egy démon, és Velvet semmit sem tud ellene tenni. Már majdnem meghalnak, amikor megjelenik Artorius, és elbánik a démonnal. Velvet elájul.

ShowHide spoiler #Spoiler

Nagyjából itt kezdődik az igazi sztori, bár eddig eljutni is 1-2 óra játékot jelent (és a Spoiler ellenére is kihagytam pár fontos részletet). Rengeteg kisebb-nagyobb információból kell összerakni, hogy mi történt az elmúlt 3 évben, milyen is a világ. Az infók sok módon érkeznek, például lehet beszélni sok átlagos NPC-vel, illetve időnként vannak rendes anime filmbetétek is. Az is mindig érdekes, amikor a karakterek beszélnek egymással. Itt sajnos van olyan probléma, hogy gyorsan kell olvasni a feliratokat, mert különben lemaradhatsz valamiről. Ami azért nehézkes, mert érdemes követni a karakterek arckifejezéseit is. Alternatívaként át lehet kapcsolni angol hangra, de ezt valamiért csak a játék indítsakor lehet megtenni, és szerintem jobb a japán.

A karakterek nagyon anime stílusúak megjelenésben és jellemben is. Mindnek megvan a szerepe a csapatban, és mindnek van egyedi háttér története is, ami valamilyan módon kapcsolódik a fő sztorihoz. Kicsit ilyen piszkos 12 érzet, amikor a csapattagok igazából nem is akarnak együtt lenni, de a körülmények miatt mégiscsak együtt vannak. Sok a konfliktus, de sok a humoros jelenet is.

Számomra meglepetés volt, hogy mennyire érdekes a sztori, és hogy milyen ügyesen adagolják az új infókat.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Animéban senki nem lehet nevesített szereplő, aki nem tud felmutatni legalább egy darab családi tragédiát! Ha pl. a gyereked főszereplő lesz, neked meszeltek :-)



Igen, ez alap (meg az is, hogy ilyenkor teljes jószándékból a világ elpusztítására törünk, hogy mással ne történjen ilyen szörnyűség), ezért is volt kirívó, hogy milyen jól tálalják ebben a játékban.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Nem, azért sem fogok megint nekiállni animét nézni :-D Volt egy öt-tíz évem amikor nagyon toltam...



na, megvan az új sétaszimulátorom! a fallout 4! amit évekkel ezelőtt megvettem, de olyan marha nehéz (legkönnyebb fokozaton is) hogy játszhatatlan volt számomra...
ekkor eszembe jutott a GOD MODE :D
nem is gondoltam arra, hogy egyáltalán mai játékokban van ilyen, erre egy konzol parancs... :)
ha én ezt tudom... :D
mondjuk nem értem miért nem lehet várni, utálok éjszaka mászkálni...



Továbbra is furcsa egy arc vagy... játékfejlesztőként pont egy játék lényege, a játékmenet nem érdekel :)))))

Chief Exorcist



alapvetően grafikus vagyok, bár a legtöbb fejlesztésben level dizájner voltam, sokszor game dizájner is. de hát ez miért kéne számítson? ennyi év alatt az ember mindennel játszott már egy csomót, már csak ezeket ismételgetik... persze mondhatod, hogy grafikára is igaz ez, de azért az számomra érdekesebb. meg nem is a grafika, henem helyszínek...

kivéve mondjuk kisebb, új ötletű játékokat, azokat szeretem. mobilon sok éven keresztül nézegettem ezeket, bár már ott se igazán tudnak újat mutatni.



Tény, hogy ebben is van valami.

Chief Exorcist



Én az FPS-ekkel vagyok úgy, hogy ránézek manapság barmelyikre, és egyszerűen nem tudom melyik játék,annyira sablon a kinezet meg a jatekmenet. Mintha 3 kínai arc közül kellene felismerned Huang Pi Tsa-t...

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



A legtöbb a CoD-ot másolja. Akadnak azért üdítő kivételek, Doom Eternal, vagy Halo, de sajnos igen, a legtöbb tucat CoD-klón :/

Chief Exorcist



Én most a Metal Hellsingert várom. :D

Halo? Te jó ég :D Konkrétan attól unalmasabbal nem hiszem hogy jatszottam eddig, pedig esküszöm az osszes részbe belenyaltam mar...
Doom Eternal meg tényleg nagyon jó, de nem tetszik, hogy egy FPS-ben loszerhianyt kell minden ezred masodpercben micromanagelni.

Ellenben a full bugos CP2077-et masodszorra tekertem végig, nemsoká 100%-ra :D Nem tudom, van abban a játékban valami, de nem tudom megfogalmazni mi.

Mondjuk mióta megvan a VR, azóta nagyon igyekeznie kell a sima 2.5D-s FPS-eknek.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



amúgy a fallout 3-at rendesen vittem végig, nem csalással. és jó volt :)



Szerintem ez a lőszer dolog azért van az új Doomban, hogy kimozdítson a komfort zónádból és mindent (is) használja egyszerre, amit a szituáció enged - tehát a lőszerpara alapvetően akkor jön elő, ha úgy akarod játszani, mint az előző részt, ám ha tolod az összes gadgetet, amelyek a Doom Guy páncéljára vannak aggatva, már minden megy folyékonyan.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Nyilván ez az alap elképzelés, nem is vagyok balfasz benne, csak folyamatosan ilyen feszült (nem jó ertelemben), idegesítő érzésem van amikor játszom vele. Keptelen vagyok végigvinni, mert ragequit a vége mindig (nem halalkor, hanem pl. két szakasz közt, amikor amúgy semmi nem indokolná:D), aztán oda se nézek hónapokig, majd meglátom az ikonjat, pöcörögtetem az egérrel, majd beugrik a játékmechanika, és inkább az uninstallt valasztom.
De mondom, elismerem, hogy baromi jó játék, csak engem idegessé tesz pikk pakk a micromanagement.

Mondanom sem kell hogy kb. bármelyik Serious Sammel jobban szórakoztam :D

De hozhatnam pozitív példának a Bullet Per Minute-öt is, csak az meg hamar monotonna valik, mert nem használták ki az utemjatek lehetőségeit (pl. a fentebb emlitett Hellsinger-ben egyelőre úgy látom,hogy kreativabbakna készítők)..

Meg ami fura, hogy most elővettem megint a Titanfall 2-t.. Amikor kijött, kb egyulto helyemben vittem vegig, annyira fasza volt. Most meg amikor elkezdtem lovoldozni, mondom mi ez a szar cod fegyverbalansz és mechanika?! Hopp, uninstall.

Lehet csak oregszem, de nem hinném. Egyszerűen arra tippelek, amit fentebb is irtam, hogy mivel VR-ban Alyx-et meg Boneworksot is többször végig vittem, egyszerűen sekelyes a legtöbb FPS utána. Félreértés ne essék, ha ez a kettő is monitoros játék lenne, akkor max egy vallvonassal elintézné az ember, de mivel teljesen más a mechanika, olyan amit bill+ egér nem ad vissza, plusz ugye ott a valos 1st person perspektiva (merthogy moncsin a first person az inkább 1st person nézetből figyelt 1st person nezet) ezert olyan elmenyt ad, ami mellett kb. csak a tényleg mas, kreatív, újító szellemben készült nonVR FPS-ek elé tud leülni jatszani az ember.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Akkor a Call of Juarez 1-2 + Gunslingerst játsszd végig újra. Marha szórakoztatóak. =)

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



@kismalakca:

Ha szerzel egy VR cuccot, akkor a gmoddal megtalálod életed sétaszimulátorát amúgy. Itt egy tényleg rövid ízelítő:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=o2kEDDhR0WA

Persze játszhatók ezek a mapek simán monitorral is, de messze nem olyan az "immersion".

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



jaj, de hát ez milyen ronda és hangulat nélküli. mintha valaki 20 éves ingyenes asstekből rakta volna össze. ettől még persze lehetne hangulata, de nincs :)
vr se érdekel, majd ha szemüveg méretű lesz 8k-val



na tegnap nyomtam 1-2 órát a fallout 4-et. marha jó így god mode-ba. ez tényleg a mennyország számomra :D
nagyon hangulatos az egész, a grafika, a helyszínek, az atmoszféra. viszont néha a grafika furcsán kidolgozatlan. persze értem én, hogy a stílushoz tartozik ez. meg persze marha nagy a terület, nem lehet mindent tökéletesen kidolgozni. de nagyon sokszor viszont elképesztően néz ki. na ez az, ami játékfejlesztőként engem érdekel: NAGY és NYITOTT világok, amik marha jól néznek ki. sose értettem azokat a 3d grafikusokat akik renderelnek egy szép képet és ennyi. mire jó ez? nem lehet továbbmenni, nem lehet bejárni :)



Kingdom come: Deliverance-t nézd meg, abban aztán nem lesz ilyen érzésed hogy üres/kidolgozatlan lenne a térkép bármelyik kis szeglete.



Na az tuti :D Konkrétan itt-ott fotorealisztikus, de azt hiszem volt már róla szó itt pont ebben a kontextusban.
Hátránya, hogy a prológust végig kell nyomni hogy megkapd az óriási, szabadon bejárható mapet. Amúgy ja, konkrétan vannak a világban csak simán felfedezhető érdekességek, amit amúgy semmi másra nem jók, csak arra, hogy hű, találtam egy "ilyet".

Jó hogy mondtad, azt is tovább kéne tolni :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



igen, ezt már beszéltük, de és azt írtátok hogy marha nehéz game.
persze ha arra is van god mode... :)



Mivel Cryengine, így igen, van :)
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Console_commands
(g_godmode 1, de ahhoz hogy menjen -devmode -dal kell indítani a játékot, bár azt írják, hogy nem működik rendesen...)

De van "Cheats" mod hozzá:
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/106

Ezen kívül az unlimted save modra szükséged lesz, mert különben nem menthetsz, csak ha van az inventorydban savoiur schnapps. Ez egy full retardált lépés volt amúgy a fejlesztőktől.

Egyébként meg ha nem fast travelezel, azt hiszem elég nehéz banditákba futni... de ha találkozol is banditákkal/útonállókkal, akkor nem mész közelebb, hanem nagy ívben elkerülöd őket.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Nokedli írta: Kingdom come: Deliverance-t nézd meg, abban aztán nem lesz ilyen érzésed hogy üres/kidolgozatlan lenne a térkép bármelyik kis szeglete.

Ráadásul semmihez sem fogható élmény amikor az "idegen" zsoldosok magyarul kurvaanyázva próbálják lecsapni a fejed. :)

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



a Kun anyjukat :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!