ha megnézed Google Street View-n, akkor láthatod, hogy egyértelműen ki van táblázva az elsőbbségadási kötelezettség. De nem is értem amúgy, ekkora batár nagy kereszteződésbe hogy lehet behajtani úgy, hogy nem állsz meg.
Nem értek a témához, de néha felmerül a megosztott felelősség kérdése.
Mármint te voltál a balfasz, de ha ő túl gyorsan jött, azért nem tudott megállni, már talán módosító tényező.
Példa: Én is kis balfasz voltam, amikor át akartam térni az út jobb oldaláról bicajjal a baloldalt futó járdára - mármint nem keresztben, hanem átlósan, mert az út jobb oldalán tekertem addig.
Nem csavartam ki eléggé a fejemet hátra, hogy lássam a közeledő Astrát, csak miközben már a szemben haladó sávban jártam az áttérésnél, hallottam magam mögött a gumicsikorgást.
Az ürge 15 méteres csíkot húzott (szervós, nem ABS), amiből látható, hogy nagy slunggal jöhetett, ezért is akart elmenni mellettem oly nagy kitéréssel, hogy a szemben jövő sávban haladt.
Az egésszel csak az volt a gond, hogy mindez a 30-as övezetben valósult meg.
Én 2.000-ből kikalapáltattam a hátsó kereket, meg nyalogattam a sebeimet, neki konkrétan behorpadt a bal első sárvédője.
Végül nem volt kedve hívni apámat kártérítésért. Tudjuk miért.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mostanában újították fel azt a részt, és amikor a baleset történt, még nem voltak kint a táblák.
És ami most kint van tábla, azt nem is láthatod még a street view-n, mert hétfőn kerültek ki.
Így nézett ki a kereszteződés, amikor Harvy dezintegrálta az autót: táblátlan
hat ha fizetned nem kell, buksid megmaradt, kulccsont begyogyul: szerencsed volt. bicajjal ne az elsobseggel foglalkozz, hanem a szemed folyamatosan jarjon, mint a terminatore, detektalva a potencialis ellenfeleket es veszhelyzeteket.
a hullahazban ritkan vigasztal, hogy elsobbseged van.
haveromat se vigasztalta, mikor mocizas utan egy honapig korhazban volt combcsonttoressel, hogy elsobbsege volt a keresztezodesben. orult, hogy nem kellett levagni az also vegtagot es azota sem dol el...
Biztos van ebben is igazság, nem tudom, pontosan milyen definíciók érvényesek jelen helyzetben. De itt külön kerékpár út van, ez a kereszteződésbe érve a gyalogút mellé simul, ami egyébként zebrával halad át a főúton. Az úttesttől teljesen szeparáltan fut a bringaút.
Ha ilyen helyen elsőbbséget kell adni, azt minden esetben táblával kell jelezni a bringaúton is, nem csak a mellette haladó úttesten, különben elbasznak, mint Harvyt.
Ez egyébként nyilván igaz. Budapesten bringázva úgy átlagban 15 km-enként lenne balesetem, ha szigorúan csak a KRESZ-t venném figyelembe. Ennek nagyobb része gépjárműves találkozás lenne, másik nagyobb rész gyalogokkal, meg ott vannak a köcsög biciklisták is.
De pl. Veszprémben még ennél is sűrűbben. (illetve sok évvel ezelőtt, amikor sokat bringáztam ott, rosszabb volt a helyzet)
Mindegy el engedem úgy se nyernek ezzel milliókat bár nemtom az athuzott főútvonal tábla kint van az uton de a járda/bringauton szerintem nem, most hadd ne kelljen már minden táblát figyelnem amikor mellette megyek :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
de azt magyarázd meg, hogy egy ilyen úton, hogy jut eszedbe átmenni úgy, hogy nem vagy felkészülve a megállásra? nem láttad hogy jön a kocsi? vagy feltételezted, hogy meg fog állni?
Hát igen én is ettől tartok hogy simán ramondanak hogy nem belathato ezért lassabban kellett volna menni( 15-20al mentem max). Az autót nem láttam onnan.
nem az autósnak kellene lelassítani (mármint azon túl, hogy gyalogátkelőt fokozott óvatossággal közelíted meg), hiszen ő védett útvonalon megy, hanem a biciklisnek kellene úgy megközelíteni, hogy azonnal meg tudjon állni.
Ezt amúgy nem értem se kocsinál, se biciklisnél, hogy miért nem bírnak emberek lassítani/megállni pár másodpercre bizonyos szituációkban, amivel semmi érdemi időt nem veszítenek, helyette óriási kockázatot vállalnak halál feleslegesen.
Nem látom a táblákat a képeken, de ha nincs kint korábban egy főútvonal tábla, akkor a zebrás úton érkezőnek jobbkezes a másik utca, ha ott sincs stop tábla, vagy mackósajt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Kámfor, Ujpalotai, Balzsam sarka, nezelodjetek, az utamon volt macisajt street view szerint csak a kerekparutamon amin mentem ott nem biztos.
Az autós aztmondta 50k a kár kért egy 20ast azt hirtelen atutaltuk de még rendőrökkel nem találkoztam hogy jegyzőkönyvet lássak, a lényeg hogy nem akar perelni :)
Nyilván az autós nem volt hibás a tablai alapján.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Gondolom, így már nem annyira égető téma, hogy éppen nem volt kitáblázva az elsőbbségadási kötelezettséged.
De akkor ez így ennyi, így jártál?
ha megnézed Google Street View-n, akkor láthatod, hogy egyértelműen ki van táblázva az elsőbbségadási kötelezettség. De nem is értem amúgy, ekkora batár nagy kereszteződésbe hogy lehet behajtani úgy, hogy nem állsz meg.
Nem értek a témához, de néha felmerül a megosztott felelősség kérdése.
Mármint te voltál a balfasz, de ha ő túl gyorsan jött, azért nem tudott megállni, már talán módosító tényező.
Példa: Én is kis balfasz voltam, amikor át akartam térni az út jobb oldaláról bicajjal a baloldalt futó járdára - mármint nem keresztben, hanem átlósan, mert az út jobb oldalán tekertem addig.
Nem csavartam ki eléggé a fejemet hátra, hogy lássam a közeledő Astrát, csak miközben már a szemben haladó sávban jártam az áttérésnél, hallottam magam mögött a gumicsikorgást.
Az ürge 15 méteres csíkot húzott (szervós, nem ABS), amiből látható, hogy nagy slunggal jöhetett, ezért is akart elmenni mellettem oly nagy kitéréssel, hogy a szemben jövő sávban haladt.
Az egésszel csak az volt a gond, hogy mindez a 30-as övezetben valósult meg.
Én 2.000-ből kikalapáltattam a hátsó kereket, meg nyalogattam a sebeimet, neki konkrétan behorpadt a bal első sárvédője.
Végül nem volt kedve hívni apámat kártérítésért. Tudjuk miért.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mostanában újították fel azt a részt, és amikor a baleset történt, még nem voltak kint a táblák.
És ami most kint van tábla, azt nem is láthatod még a street view-n, mert hétfőn kerültek ki.
Így nézett ki a kereszteződés, amikor Harvy dezintegrálta az autót:
táblátlan
2021ben volt macisajt 2022 április street view on nem, szombaton nem tudom csak kék gyalog és kerékpárút emlékszem.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Én határozottan úgy emlékszem, hogy még vasárnap sem volt kint sem tábla, sem festés, de fotót nem csináltam. Hétfőn már volt.
akkor is alsóbb rendű útról érkezett.
hat ha fizetned nem kell, buksid megmaradt, kulccsont begyogyul: szerencsed volt. bicajjal ne az elsobseggel foglalkozz, hanem a szemed folyamatosan jarjon, mint a terminatore, detektalva a potencialis ellenfeleket es veszhelyzeteket.
a hullahazban ritkan vigasztal, hogy elsobbseged van.
haveromat se vigasztalta, mikor mocizas utan egy honapig korhazban volt combcsonttoressel, hogy elsobbsege volt a keresztezodesben. orult, hogy nem kellett levagni az also vegtagot es azota sem dol el...
Parizer forever.
Biztos van ebben is igazság, nem tudom, pontosan milyen definíciók érvényesek jelen helyzetben. De itt külön kerékpár út van, ez a kereszteződésbe érve a gyalogút mellé simul, ami egyébként zebrával halad át a főúton. Az úttesttől teljesen szeparáltan fut a bringaút.
Ha ilyen helyen elsőbbséget kell adni, azt minden esetben táblával kell jelezni a bringaúton is, nem csak a mellette haladó úttesten, különben elbasznak, mint Harvyt.
és visszaült utána motorra?
Ez egyébként nyilván igaz. Budapesten bringázva úgy átlagban 15 km-enként lenne balesetem, ha szigorúan csak a KRESZ-t venném figyelembe. Ennek nagyobb része gépjárműves találkozás lenne, másik nagyobb rész gyalogokkal, meg ott vannak a köcsög biciklisták is.
De pl. Veszprémben még ennél is sűrűbben. (illetve sok évvel ezelőtt, amikor sokat bringáztam ott, rosszabb volt a helyzet)
nem.
Parizer forever.
2x utottek el szegeden, mindketszer elsobbsegem volt. csak pont az automata vitt, nem figyeltem elegge.
Parizer forever.
Mindegy el engedem úgy se nyernek ezzel milliókat bár nemtom az athuzott főútvonal tábla kint van az uton de a járda/bringauton szerintem nem, most hadd ne kelljen már minden táblát figyelnem amikor mellette megyek :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
de azt magyarázd meg, hogy egy ilyen úton, hogy jut eszedbe átmenni úgy, hogy nem vagy felkészülve a megállásra? nem láttad hogy jön a kocsi? vagy feltételezted, hogy meg fog állni?
Hát igen én is ettől tartok hogy simán ramondanak hogy nem belathato ezért lassabban kellett volna menni( 15-20al mentem max). Az autót nem láttam onnan.
rwurl=https://m.imgur.com/a/C7GBKuX
Valszeg ő se engem
rwurl=https://imgur.com/a/s9yGAAi
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Itt az autósnak azért igencsak le kell(ene) lassítania, mert eléggé beláthatatlannak tűnik az a rész.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
nem az autósnak kellene lelassítani (mármint azon túl, hogy gyalogátkelőt fokozott óvatossággal közelíted meg), hiszen ő védett útvonalon megy, hanem a biciklisnek kellene úgy megközelíteni, hogy azonnal meg tudjon állni.
Ezt amúgy nem értem se kocsinál, se biciklisnél, hogy miért nem bírnak emberek lassítani/megállni pár másodpercre bizonyos szituációkban, amivel semmi érdemi időt nem veszítenek, helyette óriási kockázatot vállalnak halál feleslegesen.
Nem látom a táblákat a képeken, de ha nincs kint korábban egy főútvonal tábla, akkor a zebrás úton érkezőnek jobbkezes a másik utca, ha ott sincs stop tábla, vagy mackósajt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
az autóúton van macisajt.
Oké, ezért írtam, hogy a képeken nem látok releváns táblát.
Szóval biciklivel kitépett a macisajt mögül egy beláthatatlan kereszteződésben?
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Kámfor, Ujpalotai, Balzsam sarka, nezelodjetek, az utamon volt macisajt street view szerint csak a kerekparutamon amin mentem ott nem biztos.
Az autós aztmondta 50k a kár kért egy 20ast azt hirtelen atutaltuk de még rendőrökkel nem találkoztam hogy jegyzőkönyvet lássak, a lényeg hogy nem akar perelni :)
Nyilván az autós nem volt hibás a tablai alapján.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
ahogy írta Vajk is, simán lehet, hogy volt felelőssége, pl. gyorshajtott. Ha rendőri intézkedés történt, akkor hivatalból eljárásnak kell indulnia.
szemelyi serules volt, biztos volt rendori intezkedes.
Parizer forever.
ezt mondom. Ott meg még elő lehet terjeszteni polgári jogi igényt, ha úgy adódik.
Noh meg is kaptam a szabálysértésem - 30 k huf :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
mire?
Én nem tartottam be a valszeg létező macisajtomat
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
hallod ez bjutiful! es ha esetleg meghaltal volna a balesetben, anyadek kapjak a csekket? :D
"okey-dokey!"
tartozast nem kotelezo elfogadnod hagyatekban csak akkor mást se kapsz :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut