rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=R9I-vxu6O8Q
Én ebbe kezdtem bele éppen, és hát valóban nem volt egyértelmű elsőre a harcrendszer, de így már jobb a helyzet hogy ezt megnéztem.
Nekem is a második rész a kedvencem a szériából. Az első rész jó kis kaland, de a bossfightjai eléggé csalódást keltőek voltak, és a későbbi részek után visszanézve pláne azok. A 2 ezekben meghozta a pluszt, ha sok is volt a ládatologatás, idegesítő boss és platforming az 1-ben volt. A 3 jó meg minden, de az ellenségeket nézve ugyanazon a szinten túl könnyű és filmszerű lett. Egy átlagos kentaur szinte keményebb benne, mint bármelyik isten.
Az egész szériára igaz, hogy mérsékelten az innovációja és a mélysége (a PoP, a DMC, a Ninja Gaiden már gyakorlatilag játékelemét feltalálta és megcsinálta jobban), de jó csomag. Viszont a BOY miatt mondom árnymedvének is, hogy Kratos nemcsak egy gyökér volt mindig is, de egy hisztis picsa is. Akármennyi belet ontott ki, nem tudtam férfiasnak érezni ezt a körülrajongott karaktert. Szóval ez a BOY nem feltétlen visszalépés, és még illik is eddig a képbe. Talán végre kijöhet valami jellemfejlődés is.
Arra amit írtam, hogy végighisztizett, mint valami emós. Persze érte elég tragédia (nem mintha a flashbackek alapján valaha is teljesen százas lett volna), de attól, hogy gerinceket kitépve és nőket megdugva - azaz kompenzálva - picsog a világ ellen, mely összeesküdött ellene, inkább egy hétvégi buliban magát szétcsapó kamasz vagy kisfalusi alkesz csődtömeg szintjén van. Ha ma kijönne az a sztori egy játékban női forgatókönyvíróval, sokan szidnák, hogy feminista sztereotípiák mentén járatják le egybites karakterizálással a férfinemet. Ráadásul még a "mentorai" is nők :) A lényeg, hogy minden látszólagos menősége mögött valójában egy szánalmas alak, de ezzel nem feltétlen irreális, csak kamaszfantáziát igényel, hogy azonosulj vele. A háttérsztori meg hiába van, ettől nem lélektani dráma, hogy a mélységei miatt kedveld a kiállhatatlan hímtagként viselkedő karaktert. (Nyilván ezzel a rajongói attitűdnek szólok be, nem baj, ha van ilyen is, de az biztos, hogy nem miatta játszottam a játékkal.)
Egyébiránt ez is érdekes, hogy a világra haragudó főhős is éppen futó trend volt. A Warrior Within ezzel a váltással lett megosztó, és a PoP-pot furán lekövette a Jak & Daxter széria is: Disney-Perzsia helyett mascotvilgából váltva sötétebbre lett emós karakter a főhős. És aztán a Jak 3 is folytatta a PoP követését azzal, hogy a harmadik rész valamiféle szintézis akart lenni dark és light között. Kratos már eleve a bemorculásnál kezdett, csak még megszorozva tíz a huszonharmadikonnal, hiszen már az első rész - és a prequelek - előtt megtörtént a - nem is annyira - fordulat.
Szerk.: A lényeg, hogy az egész BOY-témához is úgy közelítek, hogy mindennek fényében nyer értelmet.
Én is egyetértek ezzel. Egyrészt játékmechanikailag is jobb darálni a fiú segítségével, másrészt így valóban lehet látni az apaság kiteljesedését Kratos személyiségében. Én ma folytatom a játékot, ja és úgy mellékesen ha már az Ultrakill szóba jött korábban, most Steam-en akciós, így meg is vettem (volt cash a fiókomon is, szinte ingyen volt). Gyorsan megcsináltam az első fejezetet. Most már odafigyelve a titkos helyekre is, zsír volt.
Más: Serious Sam szibériai kalandjába egy Codex verzió képében belenéztem, még a héten. Nem tudom milyen szavakkal kéne elküldeni a programozó gárdát melegebb éghajlatra, de a játékuk konkrétan élvezhetetlen az fps drop és a folyamatos mikróakadások miatt, még a célzásba is bezavart, de az élményt is hazavágta.
Mondjuk 30 perc után töröltem is, de nem bánom, mert a játék menete is gagyi, és még jó nehéz is. Az Ultrakill pont jó lesz helyette, de a CroTeam összeszedhetné már magát végre. A negyedik résznél is bőven kellett butítani, aztán valahogy csak játszható lett, az újban meg teljesen mindegy volt hova állítottam és bármit, az eredmény ugyanaz maradt. Vicc mert 100+ fps-el ment, ultrán, tehát eleve sehova nem kellett volna állítani, de akkor erre majd egyszer csak biztosan érkezik egy javítás. Csak azt én már magasról letojom. Ultrakill az én játékom.
"Az AI még a natív 4K felbontáshoz viszonyítva is jobban kinéző képet tud előállítani. Kratos hasizmának redőin is jól látható a DLSS áldásos hatása. "
Befejeztem. A Ragnarok, vagyis az érkező új rész előzetesét látva, pedig konstatáltam magamban, akkor részemről ennyi volt a sorozat. Ugyanaz megint, még grafikailag sem láttam semmi különbséget. Nem baj.
A Sony exkluzív címek közül, nekem a Death Stranding volt a befutó, az levett a lábamról. És elejétől a végéig megfogott, lekötött. A többi sajnos nem igazán jött be, de legalább ezt a játékot végigvittem. Noha maradt még benne játékóra, elvégre olyan 23-24 óra környékét ír a Steam, nem hiszem, hogy ezzel valaha is foglalkozni szeretnék. Ennyi elég volt.
Ultrakill
Ennek elég hamar vége lett. Kicsit több tartalomra számítottam. De ezt leszámítva végig hozta azt amit már az elején is megmutat magából. V2 nevű BOSS-nál viszont vissza kellett egy fokozattal vennem a nehézséget és sajnos emiatt a következő pályák már nem igazán nyújtottak kihívást. Valószínű emiatt is lett túl hamar vége.
Mondjuk ezzel még nincs vége, mert a pályáknak újra neki lehet futni, a kimaradt titkos részeket fel lehet kutatni és jobb eredménnyel is le lehet zárni őket. Aztán amint lezárul a korai hozzáférés fázisa és elkészül a játék, lesz benne egy újabb fejezet. (Az most még nem érhető el.)
kosz a tippet, gamepassban is benne van, letoltottem mar xboxra, de nem jatszok meg vele.
most tolom a masodik menetet a phoenix pointtal, rengeteg hibaja mellett is kurva jo ufo klon (a legidegesitobb a rendkivul lassu toltoes, pedig kulso ssd-re raktam. )
PH Point:
jo a sztori es kidolgozott, jo a harcrendszer, a skillrendszer (bar itt van par hiba, pl. sniper alaposztalyu, assault masodlagos osztalyu emberkenek bedobja a nehezfegyver celzas es sebzes novelo skillt, ami hasznalhatatlan igy), jo es nagy a fegyvervalasztek (sajna a jatek vege fele mar kicsit gyengenek tunnek, tul erosek az ellenfelek). palyak elegge kulonboznek, valtozatosak, kuldik is jok.
de sok kepernyo nehezkes hasznalatu (pl. gyartas), a jatek kozepetol monoton cserelgetni kell az eroforrasokat a tobbiekkel, mert mindig elfogy. iranyitas kicsit fura volt ufok utan, de meg lehet szokni.
de alapvetoen nagyon jo jatek, minden laser squad/ufo rajongonak ajanlom.
Tényleg nagyítóval kell keresni valami értelmes játékot, ami jónak is tűnik, talán ez épp olyan, de ennek okán szerintem én is ki fogom próbálni. Akcióba adják most, de anélkül sem drága.
Ha már jobban megy a játék, de szeretnél benne elmélyülni és magas pontszámokat elérni, akkor továbbképzésre remek segítséget nyújtanak majd ezek a videók:
Én legalábbis sokat tanultam belőle. Mondjuk nekem eddig még csak ~19 ezer pontot sikerült eddig elérni, de már az is elég volt egy platina csillaghoz, aminek azért örültem. Tipikus easy to learn, hard to master játék, de hát emiatt van már benne vagy 62 órám és lesz több is az.
Tegnap 13 ezer pontra sikerült lehozni a pályát, ma viszont 20.147-re. Így meglett az eddig elért legmagasabb pontom és két platina csillagom. 59 játékosból a 15. helyet sikerült elcsípnem. A korábban belinkelt fazon (akit ajánlottam korábban tanulásra) is megcsinálta, neki 50 ezer körüli pontot sikerült összehozni, így a második helyen zárt.
Szerintem próbálkozom még, de elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. A hét végéig él a kihívás, szóval van idő bőven még javítani.
sandalar Te próbáltad már ezeket, vagy még a kampányt csinálod? Itt egyébként ugyanúgy, ahogy a kampány pályákon fix elrendezésű a bolygótérkép és a fajok képességei is. Mert a gyakorló játékban (Standard run) mindig random. Ezt csak mint érdekességet írtam.
Szeretem a Civilization játékokat és alapvetően elmondható rólam, szeretem a körökre osztott stratégiákat. Szeretem a középkori és az ókori témakört, sokkal jobban, mint az utánakövetkező korszakokat. Szerettem volna, de nekem a Crusader Kings túlságosan összetett volt. Az elképzelés és megvalósítás viszont tetszett.
Aztán elkezdtem keresni olyan játékokat, amiben ezek a szempontok egytől egyig megvannak. Tehát régi korban játszódik, körökre osztott és a királyi udvar, uralkodó életével kapcsolatos fontos döntéseket is lehet benne menedzselni. Nem beszélve az utódokról.
És találtam ilyet. Van ilyen, ráadásul úgy van, hogy a Civilization tulajdonképpen jól bejáratott működését használja fel, de a fent említett dolgokkal ötvözi.
Ami azért jó, mert nem kell igazán újratanulni, ismertek lesznek az alapok.
Szóval most már eljutottam oda, hogy címet is adjak ennek a bejegyzésnek és ez nem más lesz, mint az:
Old World
Igen, ez az a játék ami egy olyan vonatszerencsétlenség Soren Johnson fejében, amiben az egyik vonatot Civilization-nak, a másikat meg Crusader Kings-nek hívták és keresztezték egymás útját.
Na jó de ki az a Soren Johnson? A Civilization IV vezető dizájnere. Csak gondolt egyet és szerette volna megvalósítani a Firaxis-on kívül a saját ötletét. Azt az ötletet, ami egyelőre Epic Games Store exkluzív, de idén (2022 Q2) a Steam-re is ellátogat.
No ezt a játékot én megnézem magamnak a hétvégén, és ha tetszett írok róla pár sort. Mert ez egy olyan játék lehet, ami elképzelhető, hogy ki fog lógni a rétegjátékok sorából. Remélem lesz annyira felhasználóbarát és átlátható (mondjuk legalább annyira, mint egy CIV), hogy élvezetes maradjon hosszú távon.
Mivel nem 50 Ft az ára és nem húszezresről szoktunk rágyújtani az utcán, természetesen van belőle kipróbálható, sőt védelem mentes verzió a torrent szekcióban. Első körben egyébként én is onnan fogom szemügyre venni, aztán ha tetszik, akkor majd a Steam-en.
Nagyon jól hangzik, és mellesleg fontos "társadalmi munkát" végzel, hogy felderíted itten nekünk az ilyen fű alatti rétegjátékokat! Kíváncsian várom a véleményed, mert az általad megjelölt kritériumok nekem is szimpatikusak (és hozzád hasonlóan a Crusader Kings-jellegű holmik túl összetettek nekem, pontosabban: nincs hozzájuk türelmem), nagyon érdekel majd, mennyire tud ezeknek megfelelni a játék.
@InGen: Igyekszem írni róla, talán legkésőbb vasárnapig. Köszi!
@Gabika: Xbox Series X és Xbox One kompatibilis. Szóval ezeken is játszható.*
*De lehet kell hozzá egér-bill, mert azért elég nagy képzelőerővel rendelkezem, de nem látom át, ezt hogyan lehetne kontrollerrel irányítani normálisan. Aztán lehet megoldották.
**Szerkesztve, utólag: Bocs, félreértelmeztem a kérdést. Az Old World az PC és Mac. A CK-ra vonatkozik a *-os rész.
Sajnos az Old World nem váltotta be a hozzáfűzött reményeimet, emiatt mellőzném a leírását, hosszúra nyúlna, de helyette rögtön rá is térnék arra a játékra, ami miatt ez a poszt született.
Northernlion csatornáján figyeltem fel rá és bár korábban azt írtam én nem tulajdonítok sok jelentőséget az értékeléseknek és az újságírók pontszámainak egy játék esetében, jelen esetben nem tudok a számok mellett elmenni. Beszéljenek hát előszőr a számok.
Ha tudni szeretnéd miért játszik több, mint 50 ezer ember vele.
Ha tudni szeretnéd miért van közel 28 ezer rendkívül pozitív értékelése.
Ha meg akarod érteni miért kerül 2.39 euróba egy zseniális játék.
Akkor nincs más hátra, mint elmenni ide és megnézni magadnak ezt a játékot:
Én tegnap kezdtem el, közel 4.5 órát játszottam vele és azt kell mondjam meg is van az idei év első meglepetése indie fronton. Az egészben az a legjobb, hogy még csak 0.2-es korai hozzáféréses verzió. Miért? Mert emiatt csak sokkal több tartalom lesz, ebben az amúgy is rendkívül élvezetes és jelenlegi formájában is kiválóan játszható és tartalmas programban.
Igen már jelen formájában is rengeteg minden van benne. Nekem sikerült az egyik pályán elérni a lvl 75-76-os szintet, pontosan nem emlékszem már rá, de elvileg akkor írta ki a STAGE COMPLETE feliratot. Ezzel nyítottam meg az addig zárt harmadik pályát. A képernyőn megszámlálhatatlan mennyiségű ellenfél volt, komolyan egy ellenfél orgia özön. Öröm volt a szemnek ezt így látni.
A játék egyébként roppant egyszerű, ki kell térni az állandóan érkező ellenfelektől, egyfajta bújócska, miközben a teljesen automatikus támadásaink tizedelik őket. Csak mozogni kell, aztán az ellenfelek haláluk után kidobnak magukból kristályokat és azokat felszedve nő a tapasztalati pontunk. Szintlépésenként újabb képességeket tanulunk meg, amik szintén automatikusan bevetésre kerülnek. Ezáltal egyre erősebbek leszünk, de egyre erősebb ellenfelek is érkeznek és egyre nagyobb számban.
Jönnek majd persze BOSS karakterek is, akiknek legyőzése után láda marad, amit kinyitva értékes pénzt és fejlesztéseket is kapunk. A pénzt halálunk után mindenféle képességnövelésre és ami a legfontosabb vadonatúj játszható karakterekre válthatjuk.
Szóval egy szónak is száz a vége: Vegyétek, vigyétek, nem fogjátok megbánni! Én szóltam. :)
Először is túl sok minden van a főképernyőn. Annyi adat, szám és tulajdonság érték, ami miatt kissé kaotikus átlátni. Ugyanez vonatkozik a képességfára. Behozod és azt sem tudod hirtelen, mit tanultál meg és mi következzen. Aztán írtam, hogy a Crusader Kings-ből is emel át elemeket, de nagyon olcsó módon teszi, meg se közelíti annak a színvonalát.
De a legfájóbb, hogy teljes mértékben egy CIV VI-ot játszol, végig ez az érzésem volt. Én a tutorial első három pályáját játszottam végig, de nem volt kedvem folytatni. Sőt éles játékot sem akartam elindítani.
Aztán ott vannak a munkások. Egyszer legyártod őket és utána mindent fel tudsz velük építeni. (CIV VI-ban 3 építés után eltüntek). Vagy az sem volt túl életszerű, hogy a harcosaidat minden körben tudod fejleszteni. Kivéve amikor már elfogyott az akciópontjuk, vagy épp csatároztak. Igaz ez fejlesztés pontokba kerül, de volt bőven belőle.
Valami újat vártam, kaptam egy CIV VI-ot ókori környeztben, borzalmasan primitív CK elemekkel, szerintem értelme sincs itt és bár magát a CIV VI-ot azért viszi tovább és egyes elemeit jobban próbálja megvalósítani, kicsit kipofozni, az UI miatt szinte elveszel az adatokban.
Azért próbáld ki, mindenkinek más az ízlése és én a CIV VI-al eléggé kijátszottam magam annak idején és lehet ez is baj. Rossznak nem rossz azért, csak nekem így ebben a formában annyira nem fogyasztható. Végül is azt tudnám mondani Soren Johnson csinált egy a saját elképzelési szerinti játékot, aztán lett amilyen lett, de végső soron semmivel sem több egy ókorban játszodó Civilization-nél.
Elképzelhető, hogy el kellett volna kezdenem egy single játékot is a teljes kép megismerése végett, de inkább Slipways-el folytattam a pontgyűjtést. Talán ha nem lenne játék amivel szívesen játszom, akkor lehet jobban elmélyülök benne, de van és emiatt elengedtem.
Egyébként a Steam-es megjelenésre még bővülhet a játék, hisz az odébb van. Volt benne pár elem ami számomra azt az érzést keltette, ez még nincs teljesen befejezve. Januári build-el játszottam amúgy.
köszi, de..... sajnos a leírásod alapján pont olyan, amilyent én se szeretnék :( ha kiemelkedően jó véleményed lett volna róla, eleve csak akkor adtam volna neki egy esélyt, de így akkor esélytelen... inkább akkor a Slipwaysbe belekukkantok!
Oké! Az remélem tetszeni fog. Emlékszem mikor elkezdtem még az komoly problémát jelentett, hogy arany csillagokat tudjak szerezni. Ugyanis 3 arany csillagot kell elérned a sztenderd játékban, hogy a kampányt egyáltalán elkezdhesd. Négyet pedig a rangsorolt játékhoz. Ma meg már nehézségtől függetlenül (jobban kell a pénzre figyelni) szinte kivétel nélül lehozom ezeket a pályákat 5 csillagra és sokszor befigyel a platina csillag is köztük.
Ennyit fejlődtem tanultam, de még van mit. Szeretnék 30 ezer ponton zárni egy pályát (sztenderd vagy rangsorolt - a kampányt másképp pontozza a játék), és utána majd még többön. Tartalom egyébként van benne bőven. Majd idővel érkezik a harmadik része a kampánynak, de az Act 1-2 is bőven elég.
Van benne egy nyugis végtelen mód is, de én azt 120 kolonizált bolygó után abbahagytam. Már akkora volt a térkép, hogy kezdett átlátahtatlan lenni. De az is jó gyakorlásnak. Ott nincs 25 év limit, bármelyik tudományt (még a tier 4-es legmagasabbat) is kényelmesen ki tudod fejleszteni.
Ha bármilyen kérdésed van szívesen segítek, vagy adok tippeket, mire kell, érdemes figyelni. 71 órám van eddig a játékban, így van rálátásom a dolgokra, de még van mit tanulni is. Ezért is szeretem, mert iszonyat mély és sokrétű a játék. Nálam egyértelműen a tavalyi év játéka.
Későbbiekre fontos lehet: minden héten új kihívást ad a játék ranked módban, amin 1 hétig tudod javítani a pontjaid. De az az érdekes, hogy maga a kihívás nem tűnik el, megmarad, csak minden héten érkezik egy újabb. Ezért amióta a játék elindult, (36 hete - így jelenleg 36. heti a legújabb kihívás) benne van az 1 héttől kezdve a mostaniig minden ilyen pálya a ranked módban.
Tehát ez alapból 36 új pályát is jelent. Szóval tartalomban ezen a téren sincs hiány. :)
nem tűnik túl könnyűnek! :)
meg hát nem is nyugis! egy sétaszimulátornak nyugisnak kell lennie :)
ja és csak fps nézetű játékokkal játszok
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=R9I-vxu6O8Q
Én ebbe kezdtem bele éppen, és hát valóban nem volt egyértelmű elsőre a harcrendszer, de így már jobb a helyzet hogy ezt megnéztem.
Nekem is a második rész a kedvencem a szériából. Az első rész jó kis kaland, de a bossfightjai eléggé csalódást keltőek voltak, és a későbbi részek után visszanézve pláne azok. A 2 ezekben meghozta a pluszt, ha sok is volt a ládatologatás, idegesítő boss és platforming az 1-ben volt. A 3 jó meg minden, de az ellenségeket nézve ugyanazon a szinten túl könnyű és filmszerű lett. Egy átlagos kentaur szinte keményebb benne, mint bármelyik isten.
Az egész szériára igaz, hogy mérsékelten az innovációja és a mélysége (a PoP, a DMC, a Ninja Gaiden már gyakorlatilag játékelemét feltalálta és megcsinálta jobban), de jó csomag. Viszont a BOY miatt mondom árnymedvének is, hogy Kratos nemcsak egy gyökér volt mindig is, de egy hisztis picsa is. Akármennyi belet ontott ki, nem tudtam férfiasnak érezni ezt a körülrajongott karaktert. Szóval ez a BOY nem feltétlen visszalépés, és még illik is eddig a képbe. Talán végre kijöhet valami jellemfejlődés is.
Sors bona, nihil aliud.
Egyetértek, annyi kitétellel, hogy a 3. rész nyitánya az epicség egy egészen új szintjén volt.
Kratos és a férfiasság viszonyát jobban kifejthetnéd mert nem egészen értem, mire gondolsz =)
Chief Exorcist
Arra amit írtam, hogy végighisztizett, mint valami emós. Persze érte elég tragédia (nem mintha a flashbackek alapján valaha is teljesen százas lett volna), de attól, hogy gerinceket kitépve és nőket megdugva - azaz kompenzálva - picsog a világ ellen, mely összeesküdött ellene, inkább egy hétvégi buliban magát szétcsapó kamasz vagy kisfalusi alkesz csődtömeg szintjén van. Ha ma kijönne az a sztori egy játékban női forgatókönyvíróval, sokan szidnák, hogy feminista sztereotípiák mentén járatják le egybites karakterizálással a férfinemet. Ráadásul még a "mentorai" is nők :) A lényeg, hogy minden látszólagos menősége mögött valójában egy szánalmas alak, de ezzel nem feltétlen irreális, csak kamaszfantáziát igényel, hogy azonosulj vele. A háttérsztori meg hiába van, ettől nem lélektani dráma, hogy a mélységei miatt kedveld a kiállhatatlan hímtagként viselkedő karaktert. (Nyilván ezzel a rajongói attitűdnek szólok be, nem baj, ha van ilyen is, de az biztos, hogy nem miatta játszottam a játékkal.)
Egyébiránt ez is érdekes, hogy a világra haragudó főhős is éppen futó trend volt. A Warrior Within ezzel a váltással lett megosztó, és a PoP-pot furán lekövette a Jak & Daxter széria is: Disney-Perzsia helyett mascotvilgából váltva sötétebbre lett emós karakter a főhős. És aztán a Jak 3 is folytatta a PoP követését azzal, hogy a harmadik rész valamiféle szintézis akart lenni dark és light között. Kratos már eleve a bemorculásnál kezdett, csak még megszorozva tíz a huszonharmadikonnal, hiszen már az első rész - és a prequelek - előtt megtörtént a - nem is annyira - fordulat.
Szerk.: A lényeg, hogy az egész BOY-témához is úgy közelítek, hogy mindennek fényében nyer értelmet.
Sors bona, nihil aliud.
Én is egyetértek ezzel. Egyrészt játékmechanikailag is jobb darálni a fiú segítségével, másrészt így valóban lehet látni az apaság kiteljesedését Kratos személyiségében. Én ma folytatom a játékot, ja és úgy mellékesen ha már az Ultrakill szóba jött korábban, most Steam-en akciós, így meg is vettem (volt cash a fiókomon is, szinte ingyen volt). Gyorsan megcsináltam az első fejezetet. Most már odafigyelve a titkos helyekre is, zsír volt.
Más: Serious Sam szibériai kalandjába egy Codex verzió képében belenéztem, még a héten. Nem tudom milyen szavakkal kéne elküldeni a programozó gárdát melegebb éghajlatra, de a játékuk konkrétan élvezhetetlen az fps drop és a folyamatos mikróakadások miatt, még a célzásba is bezavart, de az élményt is hazavágta.
Mondjuk 30 perc után töröltem is, de nem bánom, mert a játék menete is gagyi, és még jó nehéz is. Az Ultrakill pont jó lesz helyette, de a CroTeam összeszedhetné már magát végre. A negyedik résznél is bőven kellett butítani, aztán valahogy csak játszható lett, az újban meg teljesen mindegy volt hova állítottam és bármit, az eredmény ugyanaz maradt. Vicc mert 100+ fps-el ment, ultrán, tehát eleve sehova nem kellett volna állítani, de akkor erre majd egyszer csak biztosan érkezik egy javítás. Csak azt én már magasról letojom. Ultrakill az én játékom.
180
Hát ez kurvajó gém, utóbbi idők legjobb tippje :D Köszi szépen!
Megsasolom.
Én már évtizedek óta egy K240 rebootot/remake-et várok hiába...:(( Nekem az lenne a tökéletes kolonizáló, építgető játék.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Nem vágom a K240-et, de ez egy pure logikai játék, nem sok köze van a klasszikus galaktikus birodalom építős játékokhoz.
"Az AI még a natív 4K felbontáshoz viszonyítva is jobban kinéző képet tud előállítani. Kratos hasizmának redőin is jól látható a DLSS áldásos hatása. "
https://sg.hu/cikkek/jatek/148622/hetvegi-ajanlo-god-of-war-pc
:))))
Ugyan nem teljesen ide tartozik, de... Harr! Harr! Far Cry 6 esetében miért késlekednek a kalózkodással? :S
Egy szó: Denuvo.
Gondolom valami új valtozat, emlekszem, a Death Strandingre is vagy 2 hónapot kellett varni, mondjuk azt megvettem.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
God of War
Befejeztem. A Ragnarok, vagyis az érkező új rész előzetesét látva, pedig konstatáltam magamban, akkor részemről ennyi volt a sorozat. Ugyanaz megint, még grafikailag sem láttam semmi különbséget. Nem baj.
A Sony exkluzív címek közül, nekem a Death Stranding volt a befutó, az levett a lábamról. És elejétől a végéig megfogott, lekötött. A többi sajnos nem igazán jött be, de legalább ezt a játékot végigvittem. Noha maradt még benne játékóra, elvégre olyan 23-24 óra környékét ír a Steam, nem hiszem, hogy ezzel valaha is foglalkozni szeretnék. Ennyi elég volt.
Ultrakill
Ennek elég hamar vége lett. Kicsit több tartalomra számítottam. De ezt leszámítva végig hozta azt amit már az elején is megmutat magából. V2 nevű BOSS-nál viszont vissza kellett egy fokozattal vennem a nehézséget és sajnos emiatt a következő pályák már nem igazán nyújtottak kihívást. Valószínű emiatt is lett túl hamar vége.
Mondjuk ezzel még nincs vége, mert a pályáknak újra neki lehet futni, a kimaradt titkos részeket fel lehet kutatni és jobb eredménnyel is le lehet zárni őket. Aztán amint lezárul a korai hozzáférés fázisa és elkészül a játék, lesz benne egy újabb fejezet. (Az most még nem érhető el.)
180
https://www.xbox.com/en-US/games/store/stellaris/9nxqpgmr917r
kosz a tippet, gamepassban is benne van, letoltottem mar xboxra, de nem jatszok meg vele.
most tolom a masodik menetet a phoenix pointtal, rengeteg hibaja mellett is kurva jo ufo klon (a legidegesitobb a rendkivul lassu toltoes, pedig kulso ssd-re raktam. )
PH Point:
jo a sztori es kidolgozott, jo a harcrendszer, a skillrendszer (bar itt van par hiba, pl. sniper alaposztalyu, assault masodlagos osztalyu emberkenek bedobja a nehezfegyver celzas es sebzes novelo skillt, ami hasznalhatatlan igy), jo es nagy a fegyvervalasztek (sajna a jatek vege fele mar kicsit gyengenek tunnek, tul erosek az ellenfelek). palyak elegge kulonboznek, valtozatosak, kuldik is jok.
de sok kepernyo nehezkes hasznalatu (pl. gyartas), a jatek kozepetol monoton cserelgetni kell az eroforrasokat a tobbiekkel, mert mindig elfogy. iranyitas kicsit fura volt ufok utan, de meg lehet szokni.
de alapvetoen nagyon jo jatek, minden laser squad/ufo rajongonak ajanlom.
Parizer forever.
Hosszú keresgélés után feketeninja-nak ezt találtam mint elképzelhető megoldást, a K240 hiányát hátha feledtetni tudja. :)
https://store.steampowered.com/app/1371750/TMinus_30/
Tényleg nagyítóval kell keresni valami értelmes játékot, ami jónak is tűnik, talán ez épp olyan, de ennek okán szerintem én is ki fogom próbálni. Akcióba adják most, de anélkül sem drága.
180
Ha már jobban megy a játék, de szeretnél benne elmélyülni és magas pontszámokat elérni, akkor továbbképzésre remek segítséget nyújtanak majd ezek a videók:
https://www.youtube.com/channel/UCXK41icZxDo6W9lRazZNIwA
Én legalábbis sokat tanultam belőle. Mondjuk nekem eddig még csak ~19 ezer pontot sikerült eddig elérni, de már az is elég volt egy platina csillaghoz, aminek azért örültem. Tipikus easy to learn, hard to master játék, de hát emiatt van már benne vagy 62 órám és lesz több is az.
180
Ó, köszi!:)
Háát... feledtetni azt nem fogja, de megnézzük.
Amúgy ez egy ps-c klónja a játéknak:
https://store.steampowered.com/app/383100/Fragile_Allegiance/
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
te jo eg, erre mindig azt hittem, hogy fragile alliance a cime. jo regi jatek...
Parizer forever.
Jó kis nyelvtörő, az biztos.:D
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Ez hasonló lehet, maximum kérd vissza az árát, ha mégsem tetszik.
https://store.steampowered.com/app/1148750/Advisors_at_the_End_of_the_Universe/?utm_source=SteamPeek
Hivatalos oldal.
https://www.advisorsdev.com/
180
Slipways Ranked - Heti feladat
Tegnap 13 ezer pontra sikerült lehozni a pályát, ma viszont 20.147-re. Így meglett az eddig elért legmagasabb pontom és két platina csillagom. 59 játékosból a 15. helyet sikerült elcsípnem. A korábban belinkelt fazon (akit ajánlottam korábban tanulásra) is megcsinálta, neki 50 ezer körüli pontot sikerült összehozni, így a második helyen zárt.
Szerintem próbálkozom még, de elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. A hét végéig él a kihívás, szóval van idő bőven még javítani.
sandalar Te próbáltad már ezeket, vagy még a kampányt csinálod? Itt egyébként ugyanúgy, ahogy a kampány pályákon fix elrendezésű a bolygótérkép és a fajok képességei is. Mert a gyakorló játékban (Standard run) mindig random. Ezt csak mint érdekességet írtam.
180
Egyelőre még nem adok címet ennek a posztnak.
Szeretem a Civilization játékokat és alapvetően elmondható rólam, szeretem a körökre osztott stratégiákat. Szeretem a középkori és az ókori témakört, sokkal jobban, mint az utánakövetkező korszakokat. Szerettem volna, de nekem a Crusader Kings túlságosan összetett volt. Az elképzelés és megvalósítás viszont tetszett.
Aztán elkezdtem keresni olyan játékokat, amiben ezek a szempontok egytől egyig megvannak. Tehát régi korban játszódik, körökre osztott és a királyi udvar, uralkodó életével kapcsolatos fontos döntéseket is lehet benne menedzselni. Nem beszélve az utódokról.
És találtam ilyet. Van ilyen, ráadásul úgy van, hogy a Civilization tulajdonképpen jól bejáratott működését használja fel, de a fent említett dolgokkal ötvözi.
Ami azért jó, mert nem kell igazán újratanulni, ismertek lesznek az alapok.
Szóval most már eljutottam oda, hogy címet is adjak ennek a bejegyzésnek és ez nem más lesz, mint az:
Old World
Igen, ez az a játék ami egy olyan vonatszerencsétlenség Soren Johnson fejében, amiben az egyik vonatot Civilization-nak, a másikat meg Crusader Kings-nek hívták és keresztezték egymás útját.
Na jó de ki az a Soren Johnson? A Civilization IV vezető dizájnere. Csak gondolt egyet és szerette volna megvalósítani a Firaxis-on kívül a saját ötletét. Azt az ötletet, ami egyelőre Epic Games Store exkluzív, de idén (2022 Q2) a Steam-re is ellátogat.
No ezt a játékot én megnézem magamnak a hétvégén, és ha tetszett írok róla pár sort. Mert ez egy olyan játék lehet, ami elképzelhető, hogy ki fog lógni a rétegjátékok sorából. Remélem lesz annyira felhasználóbarát és átlátható (mondjuk legalább annyira, mint egy CIV), hogy élvezetes maradjon hosszú távon.
Akinek felkeltette az érdeklődést a játék, itt további információkat talál róla:
https://store.steampowered.com/app/597180/Old_World/
Itt meg akár meg is veheti:
https://www.epicgames.com/store/en-US/p/old-world
Mivel nem 50 Ft az ára és nem húszezresről szoktunk rágyújtani az utcán, természetesen van belőle kipróbálható, sőt védelem mentes verzió a torrent szekcióban. Első körben egyébként én is onnan fogom szemügyre venni, aztán ha tetszik, akkor majd a Steam-en.
180
Nagyon jól hangzik, és mellesleg fontos "társadalmi munkát" végzel, hogy felderíted itten nekünk az ilyen fű alatti rétegjátékokat! Kíváncsian várom a véleményed, mert az általad megjelölt kritériumok nekem is szimpatikusak (és hozzád hasonlóan a Crusader Kings-jellegű holmik túl összetettek nekem, pontosabban: nincs hozzájuk türelmem), nagyon érdekel majd, mennyire tud ezeknek megfelelni a játék.
Chief Exorcist
nem tom milyen a crusiking, de azert ezt leszedtem. xboxra nem gyutt ki?
Parizer forever.
@InGen: Igyekszem írni róla, talán legkésőbb vasárnapig. Köszi!
@Gabika: Xbox Series X és Xbox One kompatibilis. Szóval ezeken is játszható.*
*De lehet kell hozzá egér-bill, mert azért elég nagy képzelőerővel rendelkezem, de nem látom át, ezt hogyan lehetne kontrollerrel irányítani normálisan. Aztán lehet megoldották.
**Szerkesztve, utólag: Bocs, félreértelmeztem a kérdést. Az Old World az PC és Mac. A CK-ra vonatkozik a *-os rész.
180
Sajnos az Old World nem váltotta be a hozzáfűzött reményeimet, emiatt mellőzném a leírását, hosszúra nyúlna, de helyette rögtön rá is térnék arra a játékra, ami miatt ez a poszt született.
Northernlion csatornáján figyeltem fel rá és bár korábban azt írtam én nem tulajdonítok sok jelentőséget az értékeléseknek és az újságírók pontszámainak egy játék esetében, jelen esetben nem tudok a számok mellett elmenni. Beszéljenek hát előszőr a számok.
rwurl=https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/1794680/header.jpg?t=16441...
Ha tudni szeretnéd miért játszik több, mint 50 ezer ember vele.
Ha tudni szeretnéd miért van közel 28 ezer rendkívül pozitív értékelése.
Ha meg akarod érteni miért kerül 2.39 euróba egy zseniális játék.
Akkor nincs más hátra, mint elmenni ide és megnézni magadnak ezt a játékot:
https://store.steampowered.com/app/1794680/Vampire_Survivors/
Én tegnap kezdtem el, közel 4.5 órát játszottam vele és azt kell mondjam meg is van az idei év első meglepetése indie fronton. Az egészben az a legjobb, hogy még csak 0.2-es korai hozzáféréses verzió. Miért? Mert emiatt csak sokkal több tartalom lesz, ebben az amúgy is rendkívül élvezetes és jelenlegi formájában is kiválóan játszható és tartalmas programban.
Igen már jelen formájában is rengeteg minden van benne. Nekem sikerült az egyik pályán elérni a lvl 75-76-os szintet, pontosan nem emlékszem már rá, de elvileg akkor írta ki a STAGE COMPLETE feliratot. Ezzel nyítottam meg az addig zárt harmadik pályát. A képernyőn megszámlálhatatlan mennyiségű ellenfél volt, komolyan egy ellenfél orgia özön. Öröm volt a szemnek ezt így látni.
A játék egyébként roppant egyszerű, ki kell térni az állandóan érkező ellenfelektől, egyfajta bújócska, miközben a teljesen automatikus támadásaink tizedelik őket. Csak mozogni kell, aztán az ellenfelek haláluk után kidobnak magukból kristályokat és azokat felszedve nő a tapasztalati pontunk. Szintlépésenként újabb képességeket tanulunk meg, amik szintén automatikusan bevetésre kerülnek. Ezáltal egyre erősebbek leszünk, de egyre erősebb ellenfelek is érkeznek és egyre nagyobb számban.
Jönnek majd persze BOSS karakterek is, akiknek legyőzése után láda marad, amit kinyitva értékes pénzt és fejlesztéseket is kapunk. A pénzt halálunk után mindenféle képességnövelésre és ami a legfontosabb vadonatúj játszható karakterekre válthatjuk.
Szóval egy szónak is száz a vége: Vegyétek, vigyétek, nem fogjátok megbánni! Én szóltam. :)
180
Ha mást nem, néhány bulletpointban vagy két mondatban összefoglaló jelleggel nem tudnád leírni, mi volt a baj vele? Délután terveztem megnézni :(
Chief Exorcist
Rendben.
Először is túl sok minden van a főképernyőn. Annyi adat, szám és tulajdonság érték, ami miatt kissé kaotikus átlátni. Ugyanez vonatkozik a képességfára. Behozod és azt sem tudod hirtelen, mit tanultál meg és mi következzen. Aztán írtam, hogy a Crusader Kings-ből is emel át elemeket, de nagyon olcsó módon teszi, meg se közelíti annak a színvonalát.
De a legfájóbb, hogy teljes mértékben egy CIV VI-ot játszol, végig ez az érzésem volt. Én a tutorial első három pályáját játszottam végig, de nem volt kedvem folytatni. Sőt éles játékot sem akartam elindítani.
Aztán ott vannak a munkások. Egyszer legyártod őket és utána mindent fel tudsz velük építeni. (CIV VI-ban 3 építés után eltüntek). Vagy az sem volt túl életszerű, hogy a harcosaidat minden körben tudod fejleszteni. Kivéve amikor már elfogyott az akciópontjuk, vagy épp csatároztak. Igaz ez fejlesztés pontokba kerül, de volt bőven belőle.
Valami újat vártam, kaptam egy CIV VI-ot ókori környeztben, borzalmasan primitív CK elemekkel, szerintem értelme sincs itt és bár magát a CIV VI-ot azért viszi tovább és egyes elemeit jobban próbálja megvalósítani, kicsit kipofozni, az UI miatt szinte elveszel az adatokban.
Azért próbáld ki, mindenkinek más az ízlése és én a CIV VI-al eléggé kijátszottam magam annak idején és lehet ez is baj. Rossznak nem rossz azért, csak nekem így ebben a formában annyira nem fogyasztható. Végül is azt tudnám mondani Soren Johnson csinált egy a saját elképzelési szerinti játékot, aztán lett amilyen lett, de végső soron semmivel sem több egy ókorban játszodó Civilization-nél.
Elképzelhető, hogy el kellett volna kezdenem egy single játékot is a teljes kép megismerése végett, de inkább Slipways-el folytattam a pontgyűjtést. Talán ha nem lenne játék amivel szívesen játszom, akkor lehet jobban elmélyülök benne, de van és emiatt elengedtem.
Egyébként a Steam-es megjelenésre még bővülhet a játék, hisz az odébb van. Volt benne pár elem ami számomra azt az érzést keltette, ez még nincs teljesen befejezve. Januári build-el játszottam amúgy.
180
köszi, de..... sajnos a leírásod alapján pont olyan, amilyent én se szeretnék :( ha kiemelkedően jó véleményed lett volna róla, eleve csak akkor adtam volna neki egy esélyt, de így akkor esélytelen... inkább akkor a Slipwaysbe belekukkantok!
Chief Exorcist
Oké! Az remélem tetszeni fog. Emlékszem mikor elkezdtem még az komoly problémát jelentett, hogy arany csillagokat tudjak szerezni. Ugyanis 3 arany csillagot kell elérned a sztenderd játékban, hogy a kampányt egyáltalán elkezdhesd. Négyet pedig a rangsorolt játékhoz. Ma meg már nehézségtől függetlenül (jobban kell a pénzre figyelni) szinte kivétel nélül lehozom ezeket a pályákat 5 csillagra és sokszor befigyel a platina csillag is köztük.
Ennyit fejlődtem tanultam, de még van mit. Szeretnék 30 ezer ponton zárni egy pályát (sztenderd vagy rangsorolt - a kampányt másképp pontozza a játék), és utána majd még többön. Tartalom egyébként van benne bőven. Majd idővel érkezik a harmadik része a kampánynak, de az Act 1-2 is bőven elég.
Van benne egy nyugis végtelen mód is, de én azt 120 kolonizált bolygó után abbahagytam. Már akkora volt a térkép, hogy kezdett átlátahtatlan lenni. De az is jó gyakorlásnak. Ott nincs 25 év limit, bármelyik tudományt (még a tier 4-es legmagasabbat) is kényelmesen ki tudod fejleszteni.
Ha bármilyen kérdésed van szívesen segítek, vagy adok tippeket, mire kell, érdemes figyelni. 71 órám van eddig a játékban, így van rálátásom a dolgokra, de még van mit tanulni is. Ezért is szeretem, mert iszonyat mély és sokrétű a játék. Nálam egyértelműen a tavalyi év játéka.
Későbbiekre fontos lehet: minden héten új kihívást ad a játék ranked módban, amin 1 hétig tudod javítani a pontjaid. De az az érdekes, hogy maga a kihívás nem tűnik el, megmarad, csak minden héten érkezik egy újabb. Ezért amióta a játék elindult, (36 hete - így jelenleg 36. heti a legújabb kihívás) benne van az 1 héttől kezdve a mostaniig minden ilyen pálya a ranked módban.
Tehát ez alapból 36 új pályát is jelent. Szóval tartalomban ezen a téren sincs hiány. :)
Jó játékot!
180