Jelenlegi hely

Vtes - Vampire kártyajáték

Utolsó bejegyzés

Vtes - Vampire kártyajáték

Hátha valakinek kedve szottyanna egy vámpír kártyázáshoz online.

Vtes, Vampire the ethernal struggle néven forog egy gyűjtögetős kártyajáték.

Hivatalosan megszűnt a támogatása a Whitewolftól, de aztán meggondolták magukat a folyamatosan vásárló rajongók nyomására. És most áttértek egy köztes megoldásra.

Az új kiegészítőket a régi kiegek hivatalos tesztelői találják ki. A lapokat új önkéntes grafikusok rajzolják meg és a lapokat le lehet tölteni szabadon és ki lehet nyomtatni. Amit elfogadnak akár versenyen is, azzal a kitétellel, hogy a régi lapokat nem lehet nyomtatni, csak az új kiegészítősöket. Valamint a kinyomtatott lapok mögé egy eredetit kell rakni a shieldben, így nem lehet cinkelni a paklit.

A játék durván 4000 különböző lapot tartalmaz, amiből aztán lehet rendesen a saját ízlésünknek és stratégiánknak megfelelő paklikat generálni.

Alapvetően két paklit kell összerakni. A kriptát és a könyvtárat.

A kripta minimum 12 lapból kell álljon, maximuma nincs, de ritkán tartalmaz 15nél többet.
A könyvtárnak minimum 45, maximum 90 lapból kell állnia.

Minimum 2, max. 6 fő játszhatja a játékot, de igazán élvezetes csak 4-5 fővel. 6-al túlságosan elnyúlik, 2-3-nál nincsenek szövetségek.

A játékosok célja, hogy a tőlük balra ülő matuzsálemet (azaz maga a player az ősöreg vámpír, aki uralkodni akar) kiejtse sorrendben. Ha ez sikerül, kap 1 győzelem pontot és 6 poolt.

Mindenki 30 poollal kezd, ha elfogy 0-ra akkor kiesik a játékos és minden lapja is.

A pool afféle hatalom, befolyás, az öreg vámpír vitaeja (vére) és vagyona egyben. Ebből kell befolyásolnia a fiatalabb vámpírokat (a kripta pakliból), hogy azok kénye-kedve szerint cselekedhessenek. Poolból kell kifizetni a vámpírok fegyverzetét is (ha olyan a pakli), épületeket lehet venni, nem vámpír szövetségeseket lehet a játékba behozni (múmiák, vadászok, vérfarkasok, démonok, utcai bandák és még sok minden mást is).

Visszatérvén a kiseésre. Bármelyik matuzsálem ejti is ki valmelyik társát, a győzelmi pontot és a 6 poolt csak a tőle jobbra ülő kapja meg. Ettől még erősen javaslott keresztben, vagy jobbra beütni egy alattomosat a cimboráknak, ha épp olyat cselekednek, ami a mi világuralmi cselszövésünknek árt. Valamint a dealek szerves részét képezik a keresztben, visszafelé támadások is.

Ugyanis amint 4 player ül, a keresztben ülők nem igazán viselkednek a másikkal ellenségesen. Leginkább kiegyeznek, hogy melyik mit segít a másiknak, amíg egymás mellé nem kerülnek. Onnantól már öri-hari.
A játékszabályzat nem tiltja és nem is pártolja a szóbeli egyezményeket. Ezért a betartásuk nem kötelező. De általános, hogy aki egyszer dealbreaker lesz, azzal minimum soha többet nem dealelnek az incidensben résztvevők, de akár játékokkal később is negatívan cselekedhetnek a dealbreakerrel szemben a potenciális szövetségesei is. Esetleg fejbenyomják egy sörösdobozzal is =).

Crypt cards
rwurl=http://1.bp.blogspot.com/_Sr1OLaomc08/S8HS-Fexz2I/AAAAAAAAC2M/-uAE1qvHWm...

A kártya neve maga a vámpír neve. Minden vámpír alapból egyedi, nem lehet a játékban több egyedi azonos lap. Ha mégis kikerülne, akkor jön a játékba a contest fogalma. *
(a csillagos dolgokat akkor fejtem ki később, ha van rá igény)

A klánja egy fontos tulajdonsága. Alonsonk éppen Nosferatu.
A paklinknak nem kötelező kizárólag egy klánbéli vérszopókat tartalmaznia. Vannak lapok, ami előnyt nyújtanak az azonos klánbéliekre. Ha úgy építjük a paklit, érdemes egy klánt választani.

Az expansion a kiadásának a piktogrammja. Semmit nem jelent a játékban, csak a gyűjtőknek.

Az igazán fontos dolgok itt következnek:

Kapacitás. Ennyi poolba kerül az éji bábunk játékba hozatala. Valamint ennyi kezdő vérrel fog rendelkezni a figura. Ebből fogja kifizetni a saját lapjait, amiket kijátszunk vele a libraryból, mert a legtöbb vámpír képesség bizony vérbe kerül.

Disciplinák.
Két fokozata van a disciplináknak. Vannak a vízszintes négyszögek, az alapfokot reprezentálják és az élére állított négyszögek meg a mesterfokot.

Tehát Alonso barátunk tudja alapfokon a szívósságot (fortitude, szikla), thaumaturgiát (tremere vérmágia, pentagram). Mesterfokon játszik az állatokkal (animalizmus, tappancs), kiválóan befolyásolja az elméket (dominate, lánc), rejtőzködik (obfuscate, fekete négyszög), és hatalmas természetfeletti fizikai ereje van (potence, ököl).

Ezeket bővebben kifejtem majd a könyvtár lapoknál.

kártya szöveg

Nos itt amit találhatunk az az egyedi extra képességei a szóban forgó egyednek. Ő egy kamarilla szektába tartozó nosferatu ítélethozó. Maga a justicar az egy rang, amivel később a szavazásoknál tud beleszólni a végkimenetelbe.*

Alonso ha sikeresen bleedel (később kifejtem, egyik legalapvetőbb akciónem), akkor minden anarch szektájú vámpír a célpontnál sérül egy nem preventálhatót (nem lehet redukálni). Egyébként Alonsó +1-et bleedel.

Minél drágább egy vámpírunk poolban, annál több képességgel rendelkezik. Lapszövegben és disciplinákban egyaránt.

Lehet agyalni, hogy mi éri meg jobban. A 30 poolonkból kihozni 1 Alonsó kaliberű állatot + minimális supportot, vagy 2-3 6-8-kapacitásút, esetleg egy hordát ilyenekből:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/crypt_set/card_image/1617/1617-large...

Hozzátenném, hogy az egy darab alapfokú presence disciplinája és egy vére mellett még negatívuma is van a lapszövegén. Rangos vámpírok +1 észlelést/interceptet kapnak, ha Dirk akcióját akarják megfogni. A blokkolást később. A legalapvetőbb reakció.

Library/könyvtár

Mester lapok

A lap zöld, régebbi kiadásokban ilyen smaragd szerű piszkos zöld színű. A lapszöveg első szava Master:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3945/3945-lar...

Ezeket a lapokat maga a játékos, a matuzsálem játsza ki. Ezért a költségét is poolból kell kifizetni.

Bal oldalt látható, milyen követelménye van a kijátszásnak. Jelen esetben kellene legalább egy ready* Gangrelünknek lennie.
A cucc egy egyedi helyszín, ezért még egy Zoo Hunting groundot nem lehet csak úgy kijátszani, mert abból konteszt lesz*.

A lap minden körünk elején untap fázisban* ad egy vért a vérbankból (az mindenkié és senkié. Gyakorlatilag csak ad egyet a semmiből) egy ready* vámpírunkra. Egy vámpír csak egy Hunting Groundból kaphat vért. Itt már nem kell Gangrelnek lennie, szóval akár Alonsó is kaphat vért a Gangrel vadászmezőkről.

Akció lapok

A lap bal felső sarkában van két teli ellentétes háromszög.
Alatta, ha van, akkor milyen követelménye van a kijátszásának, legalul az esetleges ára.

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1596/1596-lar...

Tehát ezt az akciólapot csak domináns vámpírok játszhatják ki. Egy vérébe (régi fajta vér ikonnal) kerül a vámpírnak, ha sikeres az akció.
Alap fokon elmegy egy direkt* bleed akcióra, ami +2-es lesz.
A bleed a legalapvetőbb akciók egyike.

Minden vámpír tud alapból lap és bármilyen hatástól eltekintve vadászni és bleedelni.
Vadászáskor elmegy egy jó kis lakmározásra. A vérbankból kap egy vért, ha sikerül.

A bleednél meg a tőlün balra ülő matuzsálem poolját fogja sikeres bleednél alapból egy poolal csökkenteni. Véreztet, aláássa a vállalkozását, elrabolja egy fontos emberét, felrobbantja a tartalékait, stb. Röviden bleedel.

Minden más akcióhoz kell egy akció lap, ami elmondja mi is fog történni. Ezek nélkül nem tehetünk mást, csak bleedelünk 1-et, vagy vadászunk egy vérért, vagy nem cselekszünk semmit.

Egyes vámpír lapszövegek ezt felülírhatják. Alonso +1-et bleedel. Tehát ő már 2-t. Ez a Govern the unaligned lap még +2-t adm tehát Alonso már 4-et tudna letakarítani a drága pooljából a balra ülőnek.

Mester fokon pedig elmegy egy +1 lopakodásos akcióra, amivel 3 vért a vérbankból rátenne egy saját uncontroled (olyan saját vámpírunk, akit még nem hoztunk ki poolból a ready régióba*) egy vérért. Gyakorlatilag 3-al olcsóbban tudunk egy fiatalabb vámpírt kihozni. (fiatalabb az, akinek kisebb a kapacitása az akciózóénál)

akció módosító

Jele hasonlít az akció lapokéra. Két ellentétes háromszög, de üresek:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/445/445-large...

Ezeket a lapokat a már megkezdett akciónk módosítására rakhatjuk ki opcionálisan.
Jelen esetben Alonso bleedel 4-et és ha ezt a lapot kiteszem, (akkor már semmilyen más akció módosítóval nem emelhetem a bleedet erre az akcióra) +1 bleedet kap. Illetve ha blokkolják az akciót, akkor mesterfokon kitehetem a +1 lopakodás és +1 bleed részét.

Alapból a vámpírjaink ha cselekedtek elforognak vízszintesen (tap), ha nem cselekedtek, akkor normálisan állva maradnak éberen (untapped). Ha Alonso akcióját nem nézi jó szemmel a balra ülő, akkor egy éber untapped vámpírját beforgathatja és kijelentheti, hogy ő ezt bizony megnézné, blokkolná az akciót.

Ekkor jön be a stealth és az intercept fogalma. Alapból minden vámpír észlelése 0 és lopakodása is 0, hacsak nem mond mást a vámpír szövegezete.

Alonso bleedel 3-at 0 lopakodással. Ezt ha meg akarja fogni a vámpír, akkor a 0 észlelése pont elég. Alonso ha kijátsza a Bondindgot mesterfokon, akkor már 4-et bleedel és 1 lopakodással. Erre ki kell játszani valami intercept lapot különben az akció sikeres és 4 poollal lesz szegényebb a matuzsálem.

harci lapok

Szép piros lapok, egymás felé forgó nyilakkal.

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/2716/2716-lar...

Teszem azt a példa akcióban Alonsot megfogják sikeresen egy észleléssel, akkor jön a harc. Lépéseit nem taglalnám bővebben*

Alapból minden vámpírnak van egyes ereje, amivel tud egy vért leverni a másik lény orcájából. Ezt természetesen tudjuk növelni, csökkenteni, megismételni, valakinek alapból nagyobb ereje is lehet, valakin meg akár lehet m4-es vagy rpg, esetleg lángszóró is. Vagy csak egy klasszikus fattyúkard.

Itt a lap elég alap potences megoldást kínál. Kicsiben egy vérért (új fajta vér ikonnal) üt puszta kézzel, vagy közelharci fegyverrel +2-t, nagyban +3-at. Tehát Alonso puszta kézzel sebezne 4-et, míg a másik alapból lap nélkül általában 1-et és vége is a harcnak.

event

Félig piros lapok, a körünk legvégén rakjuk ki a lapdobási fázis helyett*

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3722/3722-lar...

Ezt a lapot ha kijátszuk nem húzzuk újra a következő lapdobási fázissáig. A nem vámpír szövetségesek kapnak 1 észlelést ha vámpírokat akarnak blokkolni. A vadászok és vérfarkasok ajánlásával. =)

reakció

Kékes lapok, visszafelé nyíl a jelük.

Csak az ellenfél körében lehet kijátszani őket, reagálni csak és kizárólag akciókra lehet. Tehát mester lap és event lap kijátszására nem, csak fizikai akció kisérletekre.

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1233/1233-lar...

Jelen esetben Alonsot meg tudta volna fogni egy szemmel (auspex) rendelkező egyén. Elég egyértelmű a lap, nem részletezném.

Ha valakit érdekel a dolog, tudok még folytatni egy ilyen szösszenetet. A játék felszinét kapargattam meg csupán. =D

A játékidő max. 2 óra. Gyors paklikkal olyan 30-60 perc. A leggyorsabb meccsemen 5 fős asztal ért véget negyed óra alatt.

Megtanulni gyakorlatban nem annyira nehéz, mint olvasni a nyers szabályzat átfordításomat. =)
Ráadásul van egy tucat előre generált starter pakli is a lackey online ccg programban. (egyébként lackeyel rengeteg ccg-t lehet játszani, csak le kell tölteni a megfelelő plugint)

Nekem a HS-ben feltolta az agyamat a sok random effekt. Itt legalább azért veszítek, mert szar paklit csináltam, vagy a másik jobbat, esetleg pont az ellentétét csinálja, amit én és jobban húz. Na bumm. De ha jól játszok és dealelek, akkor még ki tudom húzni magam ilyen helyzetekből is, míg HS-ben ha én gyengülök, ő erősödik, ezért jobban gyengít, ezért még jobban erősödik. Loop to end.

Szerkesztette: Sunyi - 2015 nov 03


rwurl=http://3.bp.blogspot.com/-dW-pkyIKsBw/Tg4MR9EwqmI/AAAAAAAADEY/jD5Ya1Y20t...

6 fős asztal, középen a vérbank (és a chipses, ropis kupacon kívül tényleg, mert oda vannak betolva a használaton kívüli jelölők is, amiből vehetnek el, ha valakinek kell)

Rendben van, akkor egy kicsit mélyítem az ismereteket. Pár csillagos résszel kezdeném.

A játéktér minden játékos előtt két részre osztódik.

Van a controlált régió és van alatta, hozzánk közelebb a nem controlált.
A nem controláltban vannak azok a kripta kártyáink (gyakorlatban vámpírjaink) fejjel lefelé, amelyeket még nem vásároltunk/befolyásoltunk meg teljesen, vagy egyáltalán.

A controlált régió két részre oszlik. Van a ready és torpor.

Ready minden minionunk, akit már egyszer kivásároltunk, befolyásoltunk (angolul influent néven fut a kártyalapokon az ezzel kapcsolatos szövegeken, de a vásárlás képletesebb szvsz). Ezért őket innentől tudjuk irányítani, ezért controlled regio.

Torporba meg azok a szerencsétlenül járt vérszopók kerülnek, akik bár az irányításunk alatt vannak, de agyonvágták őket és most mélyálomban pihiznek.

Ezzel kapcsolatban ismertetnék még két újabb akció típust, amit bármelyik vámpír lap és spéci szöveg nélkül el tud követni. Torporból kimentés/kijövetel és diablerie.

Rescue from torpor

Ekkor egy untappolt torporban pihenő vámpírt elforgatunk és megpróbál felébredni 1 lopakodásos undirect* akcióval, aminek a költsége 2 vér. Ha sikerül, akkor ready controlled régióba hozzuk elforgatva.

Ugyanezt az akciót el lehet játszani egy ready vámpírral is, ki lehet vele menteni más torporban nyugvót, akár más játékosnál is. Ekkor is jár érte az egy lopakodás és ugyanúgy 2 vér az akció ára, viszont kihozhatunk vele 0 véres vámpírt is, illetve egy már elforgatott tapped vámpírt is. Valamint ha untapped volt, akkor a kihozatal után is untapped marad a célvámpír.

Kihozhatunk más játékos torporban lévő vámpírját is a torporból a saját ready régiójába. Ekkor viszont 0 lopakodásos D (direct)* akció lesz.

Mind a két esetben az akciózó dönt arról, hogy a 2 vért hogyan fizessék ki. A toporos fizeti a 2-t, az akciózó 2-t, vagy felesben is fizethetnek 1-1et.

Ami különbség van még a kimentés és az önerőből kijövetel között az a sikeres blokkolásnál jelentkezik. Ugyanis ha egy ready vámpírt hozna ki és azt megblokkolják, akkor ott jön egy harc*.
Ha a not ready próbál kijönni és megblokkolják, akkor ott nem lesz harc, viszont a blokkoló eldöntheti, hogy ott helyben diablerizálja, vagy hagyja vissza torporban.

Diablerie

A "hallhatatlanok" világában egyik legnagyobb bűn a diablerie elkövetése. Miszerint egy vámpír egy másik vámpírnak az utolsó csepp életenergiáját is kiszívja, ezzel a végső halálba taszítja azt.
Ezt szinte minden szekta és klán ellenzi (illetve kordában tartja).

Ha egy vámpír sikeresen diablerizál egy másikat a következő dolgok történnek sorrendben:

-A diablerizáló vámpír megkapja az összes vért ami a pórul járton volt. Ha egy vámpír vére meghaladná a teljes kapacitását, a felesleg minden esetben azonnal a vérbankba kerül vissza. Úgymond lecsorog. =)

-A diabos vámpír megkapja az összes felszerelési tárgyát (aminek a lapszövege nem tiltja ezt) az elhunyttól.

-A szerencsétlen áldozat és az összes többi rajta maradt lap a dobott lapok, vagy temető közé kerül, az un ash heapbe. (ide megy minden lap, amit elégetnek, discardolnak (eldobnak), kijátszanak és csak egyszeri hatása volt)
Innen csak körülményesen bizonyos lapokkal lehet visszahozni lapokat. Nem taglalnám részletesen, de pl. a Giovannik nekromanciával tudnak ilyet tenni többek között.

-bármelyik játékos (akár maga az akciózóé is) kijelentheti, hogy ez neki nem tetszett és azonnali vérvadászot követel.

Diabolni több féleképpen lehet.
-Ki akar jönni a csökevény torporbó egymaga. Megblokkolom és bejelentem, hogy megeszem.
-Torporban nyugszik valaki. Én meg beforgatok egy akciózó vámpírt és kijelentem, hogy megeszem. Ez egy 0 lopakodásos D akció lesz*
-extra lapok adnak lehetőséget diabolásra máshogy is:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/78/78-large.jpg

Harci lap. Csak olyan vámpír játszhatja ki, aki tud diabolni (asszamiták alapból nem tudnak diabolni, mert nekik a másik klánú vámpírok vére mérgező egy kedves tremer átok miatt)
Csak akkor lehet kijátszani, ha a másik vámpír éppen menne torporba. Diabolod inkább.
Nem használható, ha mi is éppen agyon vagyunk verve és együtt mennénk torporba kézenfogva.

Ez után is rögtön jöhet a vérvadászat-vérvadászat kántálás. =)

Blood Hunt

Diablerie után szokott nyílni egy ilyen lehetőség. Ekkor a matuzsálemek eldöntik mi legyen a további sorsa a csúnya-csúnya kis komisznak. Kihívják a vérvadászat referendumot.

Ez egy olyan politikai esemény, amit nem akcióval hívnak ki. Tehát nem lehet blokkolni, meg módosítani magát a szavazást akció módosítókkal.

Ekkor lép életbe a vámpírok rangjai, a szavazatok és az edge, avagy az előny jelző (a vérvadászat után elmagyarázom).

Van egy táblázat hogy melyik rang mennyi szavazatot jelent.

Camarilla rangok:

Primogen 1 vote
Prince 2 vote
Justicar 3 vote
Imperator 3 vote
Inner circle 4 vote

Sabbat rangok:

Bishop 1 vote
Archbishop 2 vote
Cardinal 3 vote
Priscus 3 vote*
Regent 4 vote

Independenteknek nincs rangjuk, de lehet szavazatuk. Neki egyszerűen az van ráírva a lapszövegre, hogy has 1, 2, 3 votes.

Illetve van egy speciális independent rang, az anarchistáknak a
báró 2 vote.

Az edge-et el lehet égetni 1 voteért, valamint minden matuzsálem bedobhat a kezéből egy politikai akció lapot 1 voteért.

Kiértékelik a szavazást. Döntetlen esetén a szavazás bukik, minden esetben legalább +1 vote difi kell a sikeres szavazáshoz.
Ha a referendum sikeres, a diablerista elég. Szintén nem akció, ez ellen már nem lehet tenni.

A szavazások alatt lehet támogatni, lehet ellene szavazni, illetve lehet tartózkodni.

Nem lehet a saját vámpírjaink szavazataival ellenszavazni. Tehát nem mondhatom, hogy Alonso herceg 2 szavazatával támogatja a vérvadászatot, a másik hercegem meg ellene van.

Tehát mindegyikkel támogatom, mindegyikkel ellene vagyok, vagy mindegyikkel tartózkodom.

Ha már friss a szavazás rész, akkor ezt még egy kicsit megbolygatom:

Politikai akciók

rwurl=https://vtesone.files.wordpress.com/2015/02/kineresourcescontested.png

Tehát, a színe barna, akció jelzője van bal felül, a kis két teli ellentétes háromszög.
Alatta a kis kupola jelzi, hogy politikai akció lap.
1 vote-t ér. Minden játékos minden referendumban bedobhat egy ilyet 1 voteért.

Az akciózó nem dobhat be extrát, mert már maga az akció lapja is ér +1-et.

Minden politikai akció alapból +1 lopakodásos Undirected akció*

Ha sikerül elmenni az akcióra úgy, hogy nem blokkolnak meg, akkor ki kell hírdetni mi is fog pontosan történni. Van amikor teljesen egyértelmű. Teszem azt mindenkinek el kell égetnie az összes fegyverét a vámpírjainak, mert békében élünk... =).
A szóban forgó lapon az áll, hogy osszunk szét maximum 4 pontot legalább 2 játékos között. Mindenki annyi poolt éget, amennyi pontot osztottunk rájuk.

Ez általában azt jelenti, hogy a tőlünk balra ülő kap 3-at, 1-et meg általában jobbra, vagy ha a prédánk (ú ezt nem is mondtam el, majd ez után) a kiesés határán van, akkor a grandpreynek osztunk. Gyakran a predátorunk kapja az 1-et. Magunknak is oszthatunk, sőt ha ketten vagyunk, akkor már muszáj is, mert legalább 2 játékos között kell szétosztani.

Prey-grandprey-predator-grandpredator.

Ezek egy alapvető kifejezések a játékosokra.

Balra ül a játékos, akit ki kell ejtenem, ő a prédám. Ha ő kiesik, akkor a következő balra ülő lesz a következő prédám. Addig csak a grandpreyem, illetve általában a cooper társam jobb esetben.

Tőlem jobbra ül az, aki engem akar kiejteni. Ő a predatorom, (neki én vagyok a preye). Természetesen a grandpredatorom a tőle még 1-el jobbra ülő karakter. 4 fős asztalon ugyanaz, aki a grandpreyem.

Pár lap kifejezetten így utal arra, hogy ki ellen lehet kijátszani.

rwurl=http://940ee6dce6677fa01d25-0f55c9129972ac85d6b1f4e703468e6b.r99.cf2.rac...

Például a változatosság kedvéért egy allyt linkelek.

Az I betűre hasonlító jel jelenti, hogy ez egy Ally akció lap.
Allykért és fegyverekeért, felszerelésekért alapból +1 lopakodásos undirected* akciókkal lehet elmenni.

Ez egy régi lap, bal oldalt alul az a csepp azt jelenti, hogy 2 poolba kerül, az újakon fehér halálfej van, ha pool, piros csepp, ha vér. A régieken a teli fekete csepp a pool és a vér meg egy csepp, benne fehérrel.

Szóval ez az Ally követelmény nélkül bárki által lehozható, mert bal oldalt nincs feltüntetve klán, vagy disciplina. Ezért akár egy másik ally is elmehet érte.
2 élete van (nem vére. A különbséget a harcnál mondom el majd*) 1 hand damage a régi lapokon azt jelenti, ami az újakon a +1 strength. Szóval harcban 1-es pofont tud adni.
0 bleed elég egyértelmű. Lap nélkül nem érdemes vele bleedelni. Talán még azzal sem. =)

Emberünk D direkt* akcióval elmehet elégetni felszerelési tárgyat bármelyik minionnál, amit a predátor, vagy a prey kontrolál.

A minion gyűjtőfogalom, ami tartalmazza a vámpírokat és allykat is.

Végül elmondom a játékban egy játékos körének pontos lépéseit:

Phases

Untap phase

Minden tappelt lapunk untappelődik. Kivéve, ha valami laphatás mást mond elő.
Igazából minden fázisnak van egy before, during és after része is. De ezt csak egyes lapok kijátszásánál kell figyelni. Ezért nem részletezném nagyon.

Vannak lapok, amiket during untapban lehet használni:

rwurl=http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDM1OQ==/z/5nEAAOSw~gRVufHF/$_35.JPG

Ez egy nagyon gyakori lap minden pakliban.

Egy mester lap, mester fázisban (az untap után jön, csak a during példa kedvéért írom le) kitesszük egy vámpírra és egyébként elégetHETünk egy már játékban lévő blood dollt, (ami kb. ugyanezt csinálja, mint a vessel, csak nem kerül poolba és nem éget semmit lehozatalkor, valamint nem trifle, amit majd a mestereknél elmondok micsoda)

During this vampire's controller's untap phase. Tehát a vámpírt kontroláló játékos untap fázisa alatt lemozgathatunk 1 vért a vámpírról a poolunkba, illetve vissza poolból a vámpírra.

Fontos még megjegyeznem a "may" használatát az edge-el együtt.

Az edge egy jelölő, bármi lehet, amiben megegyeznek a játékosok, akár egy kulccsomó is. A szerepe, hogy aki legutoljára sikeresen bleedelt, az a játékos maga elé teszi. Innentől az övé.

1 vote-t ér ha beégeti szavazás alatt, illetve during untap phase a játékos may gain 1 pool.
Szóval a may, az azt jelenti, hogy a játékos megtehet valamit. Ha elfelejti, nincs visszakurblizás az időben, hogy jaj, már a vámpírjaim cselekednek, de elfelejtettem 1 poolt kapni.

Az may, mindenki magának kell rá figyelni. Baráti kezdő játékokon mindig segítek, felírjuk a köre alatt bármikor, szólok, ha nem figyel. De később már kárörvendés, amikor látom, hogy már 4x. nem írja fel az 1 poolt valaki. =)

Ha valami nem may, de a játékos elfelejti, és később szólnak neki, vagy ő szól, hogy lemaradt, az viszont kötelező. Meg kell kapnia, el kell égetnie, meg kell történnie valaminek, ha nem may szerepelt a lapon előtte. Nem érdekes, hogy valaki elfelejtette, volt, hogy a másik player körében szóltak, hogy én during untap nem égettem 1 poolt egy lap miatt, amit más tett ki. És égetni kellett.

Master phase

Itt ki lehet játszani a mester lapokat. Alapból minden játékos egy mester fázis akcióval rendelkezik. Tehát 1 mester lapot játszhat ki. Vannak lapok, amik ezt növelni tudják.
A trifle is ilyen. Ha egy mesterlap trifle, az azt jelenti, hogy ad még egy mesterfázis akciót, de csak egyszer egy körben. Tehát nem tehetek 4 trifle mester lapot csak azért mert triflék.

Valamint van pár más körében kijátszható mester lap is, ezeket master out-of-turn cimkével találunk:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/171/171-large...

Ez a kellemetlen lap például rögtön az új fajta poolt is megmutatja. Csak akkor lehet kitenni, ha egy minion 3 vagy többet próbál bleedelni minket. Az akció sikertelen, és elég az acting, azaz az akciózó. Gyakorlatban a matuzsálem 3 poolért felbérel egy archont, hogy intézze el a kellemetlenkedőt.

Az out-of-turn lapokból minden játékos csak egyet tehet ki a köre vége és a következő köre eleje között. Hiába van akár 4 mesterfázisa is, akkor is csak egyet lehet. Viszont a következő körében egy mesterfázissal kevesebb lesz, mert azt már felhasználta más körében. Van trifle out-of-turn lap is. Hatása, hogy a következő körben kapunk egy mesterfázist, de már hiába rakunk ki akkor egy következő triflét, nem kapunk még egyet.

minion phase

Jönnek-mennek a minionok, felszerelkeznek, levernek, kihoznak, megesznek, stb.

discard phase

Minden játékos eldobhat egy lapot a lapdobási fázisa alatt és rögtön újra is húzza.

Jut eszembe, mindenkinek alapból "7 a keze", azaz egyszerre hét lapot tarthat a kezében. Amint dobunk, rögtön húzunk. Kivéve, ha valami lapszöveg ennek ellent mond. A kezünk méretét lehet bizonyos módokon növelni-csökkenteni. Nekem van paklim, ami pl.: harc közben akár 0-ra is csökkentheti a másik kezét, és van olyan paklim is, ami a sajátomat növeli meg kb. 12-13 lapra.

Bizonyos lapokkal növelni lehet a discard phase actionok számát is.

influence phase

Ekkor lehet az uncontrolled kripta lapjainkra transzferálni vért a poolonkból.

Ez elsőre bonyolultan fog hangzani, de balance okok miatt van:
A játék legelső körében a legelső játékos kap 1 transzfert, a 2. játékos 2-t.
A harmadik 3-at, a negyedik 4-et és innentől mindenkinek 4-e lesz. (laphatások növelhetik-csökkenthetik ezt persze).

Egy transzfer pont kell ahhoz, hogy a poolonkból 1 vért a lefordított vámpírra mozgassunk.
2 transzfer pont kell ahhoz, hogy a vámpírról a poolra mozgassunk.
4 transzfer és egy pool elégetése kell ahhoz, hogy felcsapjunk egy új kripta lapot.

Alapból 4 kripta lapot kell felcsapni és 7 lapot húzni a kezünkbe a könyvtárból.

A harc maradt ki, mert az önmagában kisregény, de igazából eleget mondtam a szabályokról.
Ami legközelebb lesz az a harc, és a kiejtésekre való taktikák, pakli típusok.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Nos, most épp ráérek még írni egy kicsit.

Sok helyen csillagoztam ki és fontos dolog.

Két fajta akció van. A direkt akciók (D) és az undirected akciók.

A direkt akció kifejezetten egy matuzsálem poolja, minionja, minionján lévő felszerelés, vagy valami egyéb a játékban lévő lap ellen irányul.

Direkt akciók alapból nem kapnak + lopakodást, de persze lehet adni nekik módosítókkal.
Direkt akció például, ha valakinek a torporban lévő vámpírját kimenteném, illetve diablerizálnám is. A Bleed is direkt akció, hisz konkrétan egy matuzsálem (a tőlem balra ülőnek) a poolja ellen irányul.

Például ez is direkt akció:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/505/505-large...
Akció lap, nincs követelménye, akár ally is elmehet rá.
Nem húzhatod újra, amíg véget nem ér az akció. (ha megblokkolják, akkor rögtön újra lehet húzni)

D akció. Harcba szállsz egy másik matuzsálem ready (tehát nem torporos) minionjával. Ebben a harcban az akciózó kap egy opcionális manővert (harcnál részletezem).

A direkt akciókat alapból csak az a játékos blokkolhatja meg, aki ellen irányul. Ez ellen csak kb. 3 lap ad feloldást, majd később a paklitipusoknál esetleg kitérek rá, de meg lehet élni a tudása nélkül is.

Undirected action. Gyakorlatilag minden akció, amire nincs ráírva az, hogy D akció, az nem direkt akció =). Minden undirected akció alapból +1 lopakodást kap, hacsak a lap mást nem ír.
A szavazás végeredménye lehet, hogy valaki ellen irányul majd, de maga az akció az, hogy elmegy a kis öltönyös ventru a vámpír gyűlésbe. Az egy nem direkt akció. Ott aztán már mellékes ki ellen megy a szervezkedés.
A vadászat is undirected, az ha saját magam vámpírját akarom kihozni torporból, vagy ne adj Káin lediabolnám a saját torporosomat azért nem D akció, mert nem másik játékos ellen irányul.

Elég vicces lenne, ha ezért nem lehetne blokkolni, mert magam elleni D akció. Maradjunk annyiba, hogy a saját magam elleni D akciók nem D akciók.

Még egy példa:

rwurl=http://940ee6dce6677fa01d25-0f55c9129972ac85d6b1f4e703468e6b.r99.cf2.rac...

Ez egy fegyver kártya. A kis pisztoly jel is ezt mutatja a tetején. Nem direkt akció (mert nincs ráírva az hogy D), 4 poolba kerül (régi fajta jelölés).

Tehát mivel nem D akció, kap +1 lopakodást a minion (nincs követelménye, akár egy ally vérfarkas is elmehet érte). Ha sikerül, 4 poolt levon a játékos, a kártyát az akciózó minion mögé teszi és kész. A minion kap egy fegyvert, amivel tud minden ütéssel 2 R aggrát sebezni.

A fegyvert később átveheti egy másik saját minionunk egy +1 lopakodásos akcióval. Mert bár egy lap ellen irányuló D akció, de magam ellen van, ezért nem Direkt akció. Természetesen ha egy vámpíron van torporban, akkor diablerie útján is meg lehet szerezni.

És végül
Harc

A harc akkor alakul ki, amikor egy minion akcióját sikeresen megblokkolja egy másik minion, vagy egy D akció keretében sikeresen harcba tud szállni az akciózó a célpontjával.
Ilyen harcba szálló D akciólapot linkeltem fentebb. A neten röviden csak rush-nak hívják az összes olyan lapot, ami e célt szolgálja. Itthon a játékosbázis számos szlenggel illeti: megütné, megszerelné, megvizsgálná, pofán verné, ráhúzni a gcisbugyit és társai. =)

Vannak minionok, akik alapból a lapszövegük miatt is tudnak D akcióval harcba kerülni másokkal.

A harc körökre van osztva és fázisokból áll.

Alapból az akciózónak kell először mondani/lerakni egy lapot, aztán a szembenállónak.

Apropó, jut eszembe, ez igaz az akció és blokkolásnál is. Nincs egyszerre lecsapok 5 lapot a másik meg IJ, hanem a másiknak joga van minden lap után azt mondani, hogy ezt cancelálom (természetesen valami lappal, nem csak bemondásra). Szóval nem gyorsasági csapd le csacsi, hanem körökre osztott játék.

A harci fázisok a következők:

Before range

A távolság meghatározás előtt kitehető lapok. Például egy gyakori kedves példa:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/575/575-large...

Harci lap, piros is, meg bal felül ott vannak a kis egymásba forduló nyilak.
Csak animalizmusos minion rakhatja ki.
Inferiorban (basicen, vagy kicsiben, ez az itthoni szlengje), tedd ki távolság előtt és az ellenfél minionja sérül 1R sebzést minden körben a harc alatt. Egy vámpír csak egy ilyen lapot tehet ki egy harc alatt.

Na erről jut eszembe, egy minion egy akció alatt csak egyszer tehet ki egy lapot, akkor is, ha azt cancelezik, akkor (hacsak a lelövő lap mást nem mond), nem teheti ki még egyszer.
Ugyanúgy egy blokkoló nem teheti ki kétszer ugyanazt a lapot, akkor sem, ha alapfokon teljesen mást csinál, mint mesterfokon és mind a kettő hatást akarja használni.

Harcban viszont ha a harci lap mást nem mond, akkor bármennyi harci lapot ki lehet tenni egymás mellé, vagy ha lelövik és nem mond mást a lap, újra. De a varjús linkelt lapot akkor sem.

Superiorban (vagy nagyban) mindezt tudja mint kicsiben, csak 2R damaget okoz.

Ha az akciózó játékos kitett (vagy nem, de passzolt) egy before range lapot, akkor jogosult a másik is kitenni, vagy passzolni. Ha passzolt, akkor is kitehet még valamit, ha a másik újra kitett valamit. Szóval a before range fázis akkor zárul be, ha mind a ketten egymás után passzolnak.

Range

Itt dől el, hogy a harc közvetlen közelről, vagy távolról történik. Nincs definiálva a távolság, csak közel (close) és távolban (far). Vannak lapok, amik csak közelről sebeznek és vannak, amik csak távolról és vannak amik mind a két távolságon is. Az "R" damage az alapból közel és távol is sebez, ha nincs melléírva, hogy csak távolról használható. Például a varjak közel-távol lecsipkodnak 2 sebzést.

Alapból a vámpírok harcba kerülvén, extra lapok nélkül közel kerülnek és ütnek kézzel 1-et. Nem tudnak messzire menni, csak lappal, vagy extra szöveggel.

Ekkor jönnek be a manőver lapok:
rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1293/1293-lar...

Harci lap, nincs követelménye, nem húzod újra harc végéig. Ad egy manővert. Mivel nincs ráírva, hogy csak távolra, vagy közelre, ezért opcionális.

Ha ezt kijátsza az egyik fél, akkor az ellenkező irányba szeretné mozgatni a minonját a jelenlegihez képest. Alapból közel vannak, ezért csak távolra mehet. Ha a másiknak erre van ellenmanővere, akkor kiteheti és akkor újra közel lesznek. Ez addig folytatódik, amíg el nem fogy valakinél a cérna és megállapodnak, hogy közel, vagy távol vannak.

Ha valakinek a kezében csak 7 manőver van, akkor sem mondhatja azt, hogy távolra, majd közelre, majd távolra lapszórásként, mert csak az ellenfél manővere ellen játszhat ki újabbat. Viszont akkor ugyanolyan nevűt is kitehet bármennyiszer, ha kell.

Ha vége a range stepnek, jön a következő:

Before strike

Nem sok lap működik strike előtt, de azok általában fájdalmasak. Például ez:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1763/1763-lar...

Harci lap, csak potences minion játszhatja ki. Csak akkor játszható ki, ha közel vannak és before strikes are chosen, tehát before strike fázisban. Ezért nincs csapd le csacsi, hogy a másik gyorsan kicsapja a lapokat, a másiknak joga van ezt kijátszani a megfelelő fázisban, ha elfelejti, akkár már nem.
Szóval kicsiben azok a strikeok, amik nem hand strikeok, nem használhatóak ebben a körben (egyik harcolónak sem) Egy vámpír csak 1 halhatatlan szorítást játszhat ki egy körben.

Nagyban ezen felül kap egy opcionális presst, ha új kör kezdődik, automatikusan közel lesz a távolság, át kell ugorni a range lépést arra a körre.

Hogy milyen strikeok vannak, amikre ez hat? Most jön a következő fázis:

strike

Alapból minden minion tud ütni 1x annyit, amennyi az alap ereje. Vámpíroknak 1, ha mást nem mond a lap, allyknak 0, ha mást nem mond a lap.

Az alap ütést lehet lappal is megoldani. Például presence disciplinások inkább kidumálnák magukat a harcból:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/2075/2075-lar...

Kicsiben presenceből 1 vérért (tehát ally nem játszhatja ki akkor sem, ha van presence disciplinája, mert nem vére van, hanem lifeja) azt mondja, hogy az az én "ütésem" hogy vége legyen a harcnak.
Nagyban ugyanez, csak ezen felül ez a vámpír még talpra is áll a harc vége előtt. Aztán mehet a dolgára, ha akar más akcióra.

Ezt meggátolja az immortal grapple. Megfogja a torkát és addig üti, amíg van lapja. Ez a lap nem hand strike.
Például ha a fent linkelt lángszórót fogja az alak, akkor kijelenthetné hogy szeretne egy kis fényt és lőne 2 R aggrevált sebzést (a sebzéseket mindjárt), de ha torkonfogják, akkor az hogy fegyverrel lőjön nem hand strike. Ezért nyalóka.

Viszont a varjak sebzése bemegy torkonfogás mellett is. Mert arra nem az van ráírva, hogy minion strikes 2R, hanem csak 2 R-t sérül minden körben. A varjak ott repkednek úgymond. Ezt hívja a rulebook enviroment damagenek.

Egy körben egy minion csak egy strikeot játszhat ki, de ha ezt lecancelezik (és mást nem ír a lap), akkor kitehet még egy strikeot, akár ugyanazt is. De nem lehet kitenni egyszerre 2 + sebzést adó strike lapot egy ütésre.

Ha az első ütésváltást mind a két minion túlélte, jöhetnek az extra pofonok.

Damage resolution

Minden ütésváltást követően kiértékelik a sebzéseket.
Két fajta sebzés van, a normál és az aggrevált. Aggrevált, vagy kritikus a vámpírvilágban a napfény, a tűz, az áldott fegyverek, a mágikus fegyverek, a természet feletti agyarok és karmok, valamint az asszamiták vére, ilyesmik.

Az allyknak minden pontnyi sebzés után le kell vonni 1 life jelölőt. Amint 0-ra érnek, rögtön elpusztulnak/elégnek. A sebzés kiértékelés mind két félnél egyszerre történik, ezért még ők visszaüthettek és sebezhettek akkor is, ha épp 0-ra verték őket egy ütéssel. Nekik a kritikus is és a normál is ugyanúgy működik, semmi különbség.

A vámpíroknál ez másképpen működik.
Egy vámpír minden pontnyi normál sebzés után elveszít egy vért (gyógyítja magát, hogy ne kerüljön woundedként torporba. 0 véren sincs semmi gondja, ha véget ér a harc, a következő akciója kötelezően egy vadászat lesz (ha nem kap más forrásból vért, mondjuk a kör elején egy hunting groundból).

Ha 0 vérponton kap még egy normál sebzést, akkor a sebzés kiértékelése után woundedképnt torporba megy.
Az teljesen mindegy mennyi egyéb normál sebzést kapott, 0 véren megy torporba akkor is.

Az aggrevált sebzés másképpen hat rájuk. Egy pont aggrevált sebzést sem tud vér égetésével abszorválni. Rögtön wounded lesz és torporba megy vérveszteség nélkül a harc végén. Viszont minden egyes extra aggrevált sebzésért égetnie kell egy vért woundedként, hogy ne égjen el maga a vámpír. Ha már nem tud égetni vért, akkor elég a vámpír és ez nem minősül diablerienek. Ezért nem is kap a másik fél semmi felszerelést, extra vért akármit.

Tehát ha van egy A vámpír 2 véren és kap 1 aggreváltat, akkor 2 véren megy torporba.
Ha ugyanez a vámpír kap 2 normál sebzést, akkor 0 véren ready marad a harc végén.
Ha 3-vagy több normál sebzést kap, akkor 0 véren torporba kerül.
Ha kap 2 aggreváltat, akkor torporba kerül 2 véren 1 aggreválttól, majd a másik aggrevált miatt éget egy vért.
Ha kap 4 aggreváltat, akkor torpor 1 aggrától 2 véren, majd kap még 2 aggrát, amitől 0 vérre kerül és a 4. aggreválttól elég.
Ha kap mondjuk 3 normált és 1 aggreváltat, akkor a normált kell először kezelnie.
2 vért égetve a harmadik normáltól torporba kerülne és az egy aggreválttól elég.

Természetesen a sebzéseket nem kell feltétlenül vérből gyógyítania a vámpíroknak.

Klasszikus megoldát a fortitude-szívósság disciplina ad leginkább:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3245/3245-lar...

Harci lap, fortitude kell hozzá, egy soakot csak egyszer játszhat ki a vámpír minden körben.
Kicsiben preventál (felfogja a sérülést) 2 nem aggrevált sebzést, nagyban 4-et. Természetesen van egy rakás fajta prevent lap. Ez a lap nem írja, hogy miből tud preventálni, ezért például a varjak sebzését is tudja, míg ez a lap nem:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3198/3198-lar...

Harci lap, forti kell hozzá, 1 vérért kicsiben preventálja az másik egy egész ütését. Ezért nem tudja preventálni többek között a varjak enviroment damage sebzését, mert az nem az opposing strikeja volt. Nagyban viszont ebben a körben az összes strikeját preventálja a másiknak.

Mert hogy lehet többször is ütni egy körben

Additional strikes

Alapból a vámpírok nem rendelkeznek ezzel a képességgel, hacsak a lap mást nem mond.
Viszont vannak az emberfeletti gyorsaságukról híres vámpírok is, akik képesek a másikat többször is megütni egy ütésnyi idő alatt. Leginkább a celerity disciplina felel ezért.

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/422/422-large...

Egy vérért kicsi celerityvel kapsz egy additional striket, nagyban kettőt.
Az extra ütéseknél van egy szabály, miszerint nem lehet, csak 1 forrásból kapni extra ütést 1 körben. Kivéve, ha a lapra más van írva. Tehát nem tehetek ki 2 blurt, hogy legyen 5 ütésem.

Minden additional strike után lesz külön-külön damage resolution. Ha már a második ütés után lemegy a másik torporba, akkor nem üthetjük tovább, hogy kevesebb véren menjen, illetve elégjen.

Ha a másik minionnak nincs additional strikeja, akkor csak maximum preventálhatja ezeket az ütéseket, de nem játszhat ki ellenük saját strike lapját, mondjuk így:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3958/3958-lar...

Thaumaturgiás harci lap, kicsiben az a strike, hogy dodge-ol, azaz a másik ütése nem fog semmilyen sebzést, vagy hatást elérni rajta. Nagyban meg lesz egy additional strike ami szintén dodge lesz.

[press fázis]

Ha a minionok readyk maradtak az ütésváltás/ok után, akkor jön a press fázis. Alapból senkinek nincs presse (kivéve ha a lapszövegek mást diktálnak), ekkor végetér a harci kör és gyakorlatilag a harc is.

Ha van press, úgy mint a manőverezési fázisnál, ki kell pakolgatni őket addig, míg valakinek el nem fogy. Lehet opcionális press a lapokon, értelem szerűen mint a manővereknél a kijátszó dönti el mire pressel. Hogy folytatódjon a harc, vagy hogy ne. Vannak fix pressek is, de azokra rá van írva, hogy csak a folytatásra, vagy csak press to end.

Szintén nem lehet magunk pressét ellenpresselni, hogy húzzunk lapokat. Viszont minden körben tudunk presselni, amíg van press lapunk. Tehát annyi körünk lesz, amennyi pressünk, amit a másik nem tud ellenpresselni.

Van még egy fontos dolog. Belekavar a kiértékelésbe.

-A strike: combat ends-eket minden előtt értékeljük ki. Azaz, ha valaki jogosult kitenni egy ilyen lapot, mert pl. nincs torkon fogva Immortal Grappleval, akkor semmilyen sebzést se kap senki sem, akár strike akár enviroment damage lett volna. Ilyenkor nincs press sem.
Ez ellen nem véd meg a dodge sem.

-Ezután a dodge értékelődik ki. Dodgeolni csak a strikeokat lehet, a varjak és társai ugyanúgy sebeznek. Valamint additional strikeot is van joga kijátszani mind a két félnek és lesz press fázis is.

-Ezután jöhet a first strike lapok kijátszása, már ha van, viszonylag ritka.
First strike sebzés kiértékelése a normál strikeok előtt van. Tehát ha valaki kap egy first strike aggreváltat és azt nem tudja preventálni, akkor nem is üt vissza már.
Kivéve, ha neki is van first strikeja, de ez még ritkább.
A dodge viszont előbb jön, tehát hiába játszik ki az egyik egy first strike lángszóró csapást, ha a másik normál ütésként nyom egy combat endset, vagy egy dodgeot.

Egyik ellen például egy megoldás:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3102/3102-lar...

Harci lap, kell hozzá obfuscate és celerity disciplina IS és 1 vérért before range lehet kitenni.

Ha mind a kettő kicsiben van, akkor ez a vámpír first strikeosan tud ütni ebben a körben, ha mind a kettő disciplinája nagyban van, akkor ezen felül ezeket az ütéseket nem lehet dodgeolni ebben a körben. Combat ends és prevent még játszik persze.

Ha vége a press fázisnak, akkor a következő kör, vagy a harc vége előtt van még az end of round fázis, de ebben kb. 2-3 lapot lehet kijátszani, amiből a leggyakoribb ez:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3477/3477-lar...

Disciplina nélkül kitehető harci lap, csak a kör végén lehet kitenni. Nem tehető ki, ha a kijátszó vámpír épp elégne, vagy torporba menne.

Annyi vért kap vissza, amennyit a másik elveszített a kör alatt. Csak egyszer játszható ki körönként.

Legközelebb a pakli típusok, kiejtési stratégiákról írok, aztán csak ha kérdeztek. =)

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Eternal lesz az.

ibi amentia latet



Most nagyjából átfutottam az összes irományomat. Elfelejtettem taglalni a többször csillagozott contest részt.

Ha egy unique lap kikerül a játékba úgy, hogy már ugyanaz a lap már kint volt másnál, akkor contest jön létre.

Mind a két játékos lefordítja a szóban forgó lapjukat a rajta lévő összes addigi lappal és jelölővel együtt, a contest ideje alatt egyikük sem használhatja a lapot, sem annak képességét. Tehát vámpír esetén se nem cselekedhet, se nem blokkolhat és nem lehet róla lapokat, vagy jelölőke se fel se le mozgatni.

A következő játékos köre elején az untap fázis alatt (tehát during, előtte kedvünk szerint felírhatjuk az edge után a poolt, használhatjuk a vesselt, hogy más vámpíronkról mozgassunk vért poolba, stb) fizetnie kell egy poolt, különben a contest végetér és a saját lapja minden rajta lévő jelölővel és lappal elég.

Ha befizeti az egy poolt, akkor a lap lefordítva marad. A következő játékos saját köre elején szintén égetnie kell egy poolt, vagy ugyanez történik.

Amint valamelyik játékos felhagy a contesttel, a saját lapja rögtön elég. A másik játékos csak a saját köre elején fordíthatja fel a saját lapját.

Vámpírokat ritkán kontesztálnak, általában mind a két fél eléggé megsínyli a dolgot. Gyakoribb konteszt az úgynevezett unique library lapok kontesztje. Például:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1122/1122-lar...

Egy poolért egy unique master lapot játszhatunk ki. Elég gyakori lap. Nem fordítom szóról szóra, mert most épp dolgom van =), de a lényege, hogy 3x lehet használni, aztán elég.

Tapre működik (tehát el kell forgatni).
Vagy növelem a kezem méretét 2-vel (a kezemben tartható lapok számát alapból 7-ről 9-re) az adott kör végéig (más körében is lehet használni, természetesen akkor az ő köre végéig tart). A kör végén le kell dobni 2 lapot.
Vagy +1 poolt kapunk, ha nálunk az edge untapban, vagy +1 countert kapunk a vérbankból egy vámpírunkra influence fázisban. Ez nem számít transzferálásnak. Akár a legelső körben is lehet az első transzferünk mellé +1 jelölőt rakni és ingyen ugye.

Szóval nagyon gyakori lap, néha poolt gyártanak vele, gyakrabban gyorsítják a vámpírok kihozatalát. Hiszen 4 transzfer +1 ilyennel egy 5-ös vámpír tud kiugrani egy kör alatt. Leggyakrabban a +2 lapot használják fel, mert ha be van ragadva a kezedben a lap, akkor is csak körönként 1-et tudsz eldobni a kör végén. Ezzel meg +2 lapból választhatsz és +2-t kell eldobni.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



=) Igen, elírtam. ethereal lehetne még, de maradjunk az örökkévalónál.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Elkopott a görgőm.

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Itt röhögök kb. 2 perce ezen a két hozzászóláson! =D

Én a lelkemet kiírtam három nap alatt és az első sorban található helyesírási hiba és a görgő az első két hsz. =) De ha csak egy új játékos is lesz ez miatt, már megérte.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Hidd el, több helyesírási hibát is felemlegetnénk, ha az első sornál tovább is elolvastuk volna. Ilyen terjedelemben én is legfeljebb írást vállalok.

ShowHide spoiler #

Sors bona, nihil aliud.



ibi amentia latet



Kiejtési stratégiákról ejtenék pár szót.

Általában a paklik neve árulkodó két szóból/rövidítésből összerakott mozaik.

Az első része arról tanuskodik, hogyan akarja a pakli elérni az akciói sikerességét, a másik meg hogy mivel akarja kiejteni a játékosokat.
Elég alapvető és erős paklitípus például az SB, avagy a Stealth & Bleed

Stealth/S

Elég sok disciplina segít lopakodni a minionjainkat. A legerősebb az obfuscate (megtévesztés és beolvadás az árnyékba) és egy kicsivel lemaradva az obtenebration (árnyak irányítása). De egész jól lehet lopakodni a proteánnal, chimerstryvel is.

A kapacitás ilyen pakliknál 4-5től a 11-ig variálódhat. Illetve lehet 4-nél fiatalabbakkal is játszani, de akkor a legtöbb lapot csak inferiorban lehet kijátszani. Ilyen paklikba raknak be master discipline lapokat is

rwurl=http://940ee6dce6677fa01d25-0f55c9129972ac85d6b1f4e703468e6b.r99.cf2.rac...

Ezáltal idősebb is lesz a delikvens (vért nem kap, csak nagyobb lesz a kapacitása 1-el) és kap +1 szint disciplinát. Superiorra nem lehet kijátszani.

Vannak mesterlapok, amik kint maradnak a játékban (általában location, tehát egy helyszín, épületet szimbolizáló lap) és tapre adhatnak + lopakodást is.

Van aki szimplán arra épít, hogy kicsi hordát gyárt és úgysem tudnak mindenkit megfogni.

Winnie/szaporodó decknek is hívják őket

Eleve kicsi vámpírokkal van megtömve a crypta és őket hozza ki, akár körönként 2-t is. Általában lopakodnak is 1-1 lappal, illetve harcban feldobhatnak magukra valami olcsóbb fegyvert is, hogy esetleg túléljék a harcot, illetve ne mindenáron fogják meg őket. Vagy csak nyomják a dodge meg combat ends lapokat.

Az is szaporodó deck fajta, amelyik nagyobb és lopakodósabb vámpírokkal kezd, de azok teremtik meg maguknak a hordát.

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1208/1208-lar...

2 véres akciólapért lesz egy 1-es cap nem unique vámpír vér nélkül. Kötelezően vadásznia kell ebben a körben és ugyanaz lesz a klánja, mint az atyjának.

Bruise, avagy az elrettentő, megtorló, bunyós paklik.

Nem nagyon mennek lopakodással, max. ha az adott akció alapból rendelkezik vele.
Esetleg trükkösen beletesznek a pakliban 4-5 stealth akció módosítót, hogy meglepetést okozzanak.
A többi esetben szimplán azzal próbálják meg elérni a céljaikat, hogy ha valaki megblokkolja őket, könnyen veszíthet egy miniont.

30-40 piros combat lapocskát tartogatnak és simán tudnak gond nélkül harcban diabolni (mert a szavazást megoldják, erről később), vagy elégetni.

Elégetni ugye úgy is lehet, hogy az aktuális vérnél legalább 2-vel több nem preventált aggreváltat kellene kezelnie a paciensnek, vagy potenceből szimplán leszakítják a fejét:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/952/952-large...

Ilyen decknél akkor van para, ha a másik játékos is tud rendesen combatolni. Akkor aztán mind a két fél alaposan meggyengül a többiek kaján örömére.
Illetve vannak harcban counter kombók, ha valakinek kevés a manővere, a másik meg főleg távolról akar zúzni, akkor az nyer, aki jobban húzza a manővereket. Általában a közelharcos húzza a rövidebbet, ha jól van összerakva a manőveres pakli.

Egy lopakodós pakli például nem nagyon fog megfogni egy kemény bunyós paklit, ha az nem az utolsót bleedeli ki épp a játékosból. -3 pool, vagy egy 6-os vámpír elveszítése?

Elég kellemetlen tud lenni még ez a fajta is:

Tap

Arról szól a fáma, hogy minden vámpírja nagyokat bleedel és fájdalmasakat szavaz. Ha meg akarod fogni, akkor eltappeled a blokkoló minionodat. Amire ő többnyire ezt játsza ki, ha eredetileg állt/untapped volt a minionod:

rwurl=http://vtesone.files.wordpress.com/2009/09/majesty1.jpg

Tehát vége a harcnak és ő talpraáll, te nem.

Lehet nem mondtam, nem emlékszem, de egy minion egy körben csak egyszer bleedelhet és egyszer szavazhat. Mindegy, hogy mi a neve az akciólapnak. Túl gyorsan esnének ki a játékosok, ha lehetne egy körben többször is bleedelni minden minionnal. Más akció típust többször is el lehet játszani, ha más és más nevű akciólappal végzik el. Teszem azt el lehet menni egy körben akár 10 allyért és fegyverért is ugyanazzal a minionnal, ha minden akciólap más nevű és minden akció után talpra tud állni.

Teszem azt elmegy bleedelni 3-at, megfogod, majesty, talpraáll, te elforgattad a blokkoló minionodat. Elmegy szavazni. Talpraálsz egy reakció lappal és blokkolsz újra

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3825/3825-lar...

Nem húzod újra a köv. visszaforgatási fázisodig. A vámpír aki kijátszotta úgy tesz az akció végéig, mintha állna. Blokkolhat és kijátszhat reakció lapokat.

Erre mondjuk kijátszik egy ilyet:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/631/631-large...

Tehát meggondolta magát, az akció sikertelen, nincs harc. Untappolódik az akciózó, a blokkoló meg nem tappelődik el. Ez a megfogalmazás azt jelenti, hogy ha reakció lappal úgy tesz, mitha untappolt lenne, akkor ez a lap után vége az akciónak és fekszik újra el. Ha meg éberen állt a minion, akkor ez után visszafordul, mert el sem tappolódott.

És akkor megy vadászni, ellopni valami értékeset, kihozni egy új miniont, ilyesmi.

Ez a fajta pakli nem nagyon lopakodik, kiforgat mindenkit az áldozatnál, elszórja az összes felkeltő lapodat a kezedből és megesz.

A másik fele a mozaikszónak a kiejtés fajtája.

A Tap-hez tartozkik a Bleed és Vote, de szimplán Tap&Bleednek hívják. Gyakorlatban elmondtam hogy működik, ezért más példát hozok hozzá

Bleed

Jó nagyokat bleedel. Ennyit tud. Két fajtája van, amelyik felszerelkezik, hogy permanensen tudjon nagyokat bleedelni, például:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/4294/4294-lar...

a másik fele meg szimplán akciólapokkal és módosítókkal bleedel extrát:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/1983/1983-lar...

Egy vérért bleed +2 és nagyban ha sikerül kapsz egy poolt is.

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/4012/4012-lar...

Egy vérért bleed +2/+3. A kettő egymás után is kijátszható, mert ez módosító, az első meg akció lap. Tehát akár 6-ot is lehet bleedelni egy nagy DOM, vagy PRE vámpírral.

Az azért fáj, mert 30 poollal kezd mindenki és általában 15 poolt mindenki vámpír kihozásra és felszerelkezésre minimum beáldoz. Tehát a maradék 15 poolról 2 ilyen bleed levisz 1-re.

Ezek ellen lehet persze tenni blokkolással, pool fosással (gőzerővel termeléssel ofkz =)), és Direktben támadással harcban le lehet verni a veszélyes vámpírkákat mögöttünk is, hogy ne bleedeljenek ki. Valamint a legáltalánosabb bleed ellen védő lapfajta a tovább küldés/dobás

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/965/965-large...

Egy vérért ha bleedelnek, akkor te a bleed célpontját megváltoztathatod magadról másra, de nem lehet a bleedelő akciózó játékosra (tehát 2 személynél nem lehet továbbdobni). Nagyban meg talpon is marad ez a reakciózó.

Szokott körbemenni nagy bleed a továbbdobások miatt majd minden játékoson, aztán ott áll meg, ahol előbb elfogy a különböző nevű továbbdobás lap (mert egy akció alatt egy nevű módosító és reakció lapot lehet csak kijátszani)

Vote avagy a szavazó paklik.

Két fajtája van, az egyik kihoz sok rangos vámpírt és megpróbál mindenféle komisz szavazással kiejteni mindenkit az asztalon. Ha annyi beépített voteja van a rangjaiból, hogy ha mindenki ellene szavaz akkor is átmegy a referendum akkor létrejön az un votelock.

A másik fajta az, akinek vannak rangos vámpírjai, de nem sokat hoz ki belőlük, de azok ellenben jó nagyok. Hogy sok vér legyen rajtuk, amiket leszív róluk poolba

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/4612/4612-lar...

Trifle masterlap, levehetsz minimum 2, de akármennyi vért a vámpírodról a poolodba. A lapot ráteszed, ha még 1x villeint dobsz rá, 1-el drágább lesz a költsége.

és visszatermeli a szavazások végén

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3808/3808-lar...

Amennyi szavazattal átmegy a referendum, annyi vért kap vissza az akciózó. Nagyban ezekből 2-t poolba is rakhatsz.

Mivel kevés és nagy kapacitású rangos vámpírról van szó, ezért akár 8-10 poolt is lehet termelni egy villeinnel és ugyanennyi vért vissza tud szavazni magára a rangok és akciómódosítók segítségével:

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/315/315-large...

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/252/252-large...

Gondolom le tudjátok fordítani, elég egyértelmű akció módosító lapok.

és ez torkollik az un poolfosásba =).

Ellenük lehet védekezni blokkolással, ellenszavazatokkal és gyorsabb kiejtéssel, mint ahogy ő halad. No meg D-retkbe ütni az orcáját a szavazó vámpírjainak.

Mára ennyi fért bele, legközelebb is írok még pár fontosabb paklitípust.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



1-gyel drágább lesz a költsége.



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Van pár játékos, akit tanítgatok a játékra. Többek között nekik folytatom az írást, hogy ne kelljen mindig újra elmondani.

Nos van még pár gyakoribb pakli típus.

D-támadó pakli.

Alapjában a Bruise pakli sémáját követi, azzal a difivel, hogy a Bruise & Bleed azzal gyozi meg a másikat, hogy ne blokkolja meg, hogy jól verekszik combatban, míg a D-támadó akcióinak java része szimplán arra irányul, hogy leverje a másik játékos minionjait.

Tehát nem bruise, mert nem is áll a szándékában, hogy elrettentsen a blokktól. Gyakorlatilag úgy is mindenkit le akar verni és ezzel kiejteni.

Ezt megteheti sok közepes vámpírral, egyszeru harci részleggel és/vagy fegyverekkel és D-be támadó akció lapokkal

megteheti sok kicsi vámpírral és fegyverekkel (ala La Bum's rush nyümi pisztolyos deck, 1-2-3-as vámpífjoncok flangálnak olcsó pisztolyokkal, amikkel kritikusat lehet sebezni)

valamint kevés nagy vámpírral, akik alap képességeikkel is garantáltan lezúznak és/vagy D-be tudnak verni lap nélkül.

A kicsik lediablohatnak és nem érdekes a blood hunt, mert egy kicsi és egyben olcsó vámpír ég el cserében egy potenciálisan drága és veszélyes másikért cserében.

A nagyoknak gyakran van votejuk. Ezáltal ha ügyesen az ellenfelek rangos vámpírjait verik eloször torporba (hupsz el is felejtettem, torporban nem kapnak a vámpírok voteot a rangjuk után), akkor kialakíthatnak eroszakkal is vote lockot. Ezután nyugodtan lehet diablerizálni is, mert nem lesz vérvadászat.

Van még pár pakli ami allyok képességeivel ver agyon. Klasszikus a Tzimische War Ghoul, a Giovanni Shambling Horde és a vérfarkasos paklik is.
rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/3846/3846-lar...

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/4173/4173-lar...

rwurl=http://www.vteschecklist.com/images/library_set/card_image/2855/2855-lar...

Toolbox pakli.

Necces pakli típus. Az a mindent tud, de semmit sem kitartóan. Ehhez kell talán a legtöbb szerencse és a legjobb pakli egyensúly megépítése.
Az ilyen paklik néha nagyokat tudnak vért és poolt termelni, szaporodni, bleedelni, kis stealth is van benne, tudnak blokkolni és harcolni is.
Ha minden jól jön össze, akkor az elején szaporodnak, poolt termelnek. Védekeznek. Eközben felfegyerkeznek, hogy harcban jobban teljesítsenek, permanens bleed növeloket is magukra kapkodnak. A blokkoláshoz nem csak reakció lapokból kapnak intercepteket, hanem kipakolnak eszközöket, master lapokat, retainereket (aféle élő equipment, egyszer el kell menni érte egy akcióval, a vámpírra kerül és onnantól adja a bónuszt, amit a lap ír) is a permanens blokkokért.

Asszem kb. végigértem a témán.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Igen, ismerem a projectet. Jóval egyszerűbb, mint a VtES és ezért rövidebb is.

Ettől függetlenül kipróbálnám. Bár egy új Vampire: The Masquerade - Bloodlines-nak jobban örülnék. Néztem a Vampyr 40 perces gameplay videóját és nem rossz, de nem world of darkness vámpíros. A bloodlineban nagyon eltalálták azt a szexi malkáv csajt, meg a többi nevesebb NPC-t is.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Na akkor jöttök játszani is? =D

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Bár érdekelnek, annyira sosem buzultam bele egy ilyen kártyajátékba sem, hogy paklikat is vásároljak. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Mi is így voltunk I. barátom mániájával, a WoW kártyával, erre ő karácsonyra mindenkit meglepett egy paklival :-) Így már nehéz volt kifogást találni :-) Most itt van megint Magyarországon, így ma este is játszunk.



Nekem sosem volt ilyen mecénásom, de ha esetleg Sunyi ilyesmiben gondolkozna :), akkor inkább lebeszélném róla, mert ez már tényleg olyan dolog, amihez nem tudom, miből faragjak le időt.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Nem azért írtam hogy Sunyi nyúljon a zsebébe, csak lelkendezek :-)



Egy, van online verziója. Nagyon fapados, de minden lap benne van és majdnem minden este van fent 4-8 játékos is. De nyilván magyarok előre egyeztetve felugorhatunk privát meccsre is.

Kettő. Én már majdnem minden lapomat eladtam már még régen. Azóta csak baráti játékokon játszom kinyomtatott paklival. Két szabálya van a nyomtatott pakliknak, hogy mindenképp egy shieldben legyen egy igazi lappal. A shield egy védő fólia, kb. 200 Ft-os tétel 100 db. igazi lap meg nem kell hogy drága legyen, ha feldobom a kérdést egy VtES fórumra hogy ki adna egy sörért ingyen lapokat, összegyűlne 2-3 sör árából 3-4 paklira való lap is. A másik szabálya meg az, hogy nem játszhat versenyen kinyomtatott pakli.

Szóval én nagyon szívesen adok kölcsön max. 2 embernek előre elkészített paklit egy próba játékra és ha tetszik a dolog, akkor segítek beszerezni a lapokat. Nyomtatni meg körbevágni meg itt egy hiteles hogyankészült videó:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=iOZT--lKKak

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Édes a kislányod :-)


Tno képe
Tno

Áh, inkább gyertek HKK-zni, ne hallgassatok az ilyen vérszívók szavára!

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Ne is figyeljetek rá, az avatarát elnézve őt is rendszeresen lecsapolja egy vámpír.

rwurl=https://vtesone.files.wordpress.com/2012/01/vtesnikolausvermeulen1.jpg?w...

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Egy osztálytársam gimiben tolta a HKK-t, azzal párszor játszottam nála. Mókás volt a sok hülye faj meg szörny benne. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


Tno képe
Tno

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



A HKK ugye a Túlélők földjére épült, és az egyetlen hatalmas vicc volt :-) Tele ilyen szörnyekkel, hogy Rambóbogár, meg Joviális mikroszockó, meg Kaffogó hebrencs (az egyik játékos szerint ez utóbbi különösen ijesztő, mert a neve az anyósára emlékezteti :-) )



Szerintem nem egy kaliber a két játék se nem bonyolultságában (ami nem feltétlen előny, elismerem, de ebből adódik a második pont), se nem sokszínűségében.

Ráadásul nekem jobban bejön a sötét világa:

rwurl=http://www.tradecardsonline.com/img/cards/vampire/192/big/188.jpg

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!