Nyilván nem :)
És a "gazdasági totálkáros" kifejezést kerestem, csak beugrott időközben..
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Azért megnézném mindent kikapcsolva hogy menne. De most komolyan. Tényleg ügyes, nem vitatom! De ez egy szarig elektronikázott jármű 2019-ből. Ott középen a kis piktogramon azért mutatja, hogy mibe ugat bele épp, hogy ne essen le az útról.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
A túlmelegedés hosszú dolog, nyúlóssá válik tőle a fékhatás. Itt egyszerűen elment az olajnyomás, valami eldurrant a rendszerben, és onnantól heló az egésznek. Ennél jobban nem tudok mélyebben belemenni. Úgy sejlik fel előttem, hogy ezért is vannak dupla-körös fékrendszerek, így a konkrét hibalehetőségeket a szerelőkre hagynám boncolgatásul.
Pár éve a Hungaroring laptimingon is volt egy eset, hogy a Mitsu fékpedálja beesett a célegyenes utáni kanyar előtt. Szépen beleállt a gumifalba, de szerencsére csak a kocsinak lett baja.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A Daimler autógyártó 800 000 Mercedes-Benz-tulajdonost értesített arról, hogy egy műszaki hiba miatt az autójuk kigyulladhat, de mivel hiányoznak az alkatrészek az azonnali javításhoz, arra kérte a tulajdonosokat, hogy „különösen óvatosan” vezessenek
2017 januárjától 2021 októberéig gyártott modelleket érinti a visszahívás: GLC, GLE, GLS, C, E és S osztály dízelmodelljei, valamint a CLS és G osztály
Amíg a javítás nem lehetséges, az érintett járműveket különösen óvatosan kell vezetni, és a használatot minimálisra kell csökkenteni
LOOOOL ez mekkora fail. Hihetetlen ez az alkatrész hiány autóknál, konzolok, PC-k, biciklik, mindennél ez van szinte. Ez mégis mitől van most? Ez nem chipeket érintő probléma.
Mert az ellátási láncokat leállítani könnyű, de visszaindítani rohadt nehéz.
Emellett a szokásos autóipari baromság (=spórolás), a "just in time" fasság. Avagy ha egy héten 1000 autót tudunk gyártani a gyárban, akkor csak PONT 1000 autónyi alkatrészt rendelünk, DE azt minden héten...
Szerintem a JIT-et most elengedték és mi már raktárra gyártunk, legalábbis minimálisan biztos.
Amúgy a JIT-nek pl. a Magyar Suzukiban az a baromi nagy értelme, hogy ha hiszed, ha nem a gyárban a legdrágább dolog a raktározás, mert nincs hely.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Azért remélem, nem egy begörbült A oszlopot egyengetett ki patikára :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nyilván nem :)
És a "gazdasági totálkáros" kifejezést kerestem, csak beugrott időközben..
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=E5YBKkVnop0
Riszpekt
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://youtu.be/7_9aVzf5fC4
Igy kell szerelni ezeket!!!4
Azért megnézném mindent kikapcsolva hogy menne. De most komolyan. Tényleg ügyes, nem vitatom! De ez egy szarig elektronikázott jármű 2019-ből. Ott középen a kis piktogramon azért mutatja, hogy mibe ugat bele épp, hogy ne essen le az útról.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
2020-as anyagban 360p video. Respect.
Hát riszpekt a mérnököknek, na. Én értem :D
plusz ugye a turbo az összkerekes, ott is mindenféle clever elektronikával, ami azért megkönnyíti a havas menőzést
ezzel együtt persze valószínűleg én így is a falban végezném az első kanyar után, szóval ettől még riszpekt azért jár
Chief Exorcist
Igen, látszik azért, hogy nem először csinálja, meg tudja mi fog történni ;)
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Jó hír Mokennek
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/12/30/visszaterhet-a-ford-escort-/
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mondjuk egy hátsó kerekes, modernizált escort még az én fantáziámat is megmozgatja. Persze 100% túl lesz arazva.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
(Én annak örülnék, ha feltalálnák újra a bármilyen megbízható autót olcsón)
Használt (nem lehasznált) japánok többsége.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nincs olcsó használt autó se manapság...
Aztapicsa
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=L72YQ0187e4
also
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JGuzVk0HTsU
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ezt nem értem... csőbalfasz mindkettő :D
Chief Exorcist
Úgy már jobb a mutatvány hogy egyiken sem volt fék?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
mitől száll el így a fékük? túlmelegszik?
A túlmelegedés hosszú dolog, nyúlóssá válik tőle a fékhatás. Itt egyszerűen elment az olajnyomás, valami eldurrant a rendszerben, és onnantól heló az egésznek. Ennél jobban nem tudok mélyebben belemenni. Úgy sejlik fel előttem, hogy ezért is vannak dupla-körös fékrendszerek, így a konkrét hibalehetőségeket a szerelőkre hagynám boncolgatásul.
Pár éve a Hungaroring laptimingon is volt egy eset, hogy a Mitsu fékpedálja beesett a célegyenes utáni kanyar előtt. Szépen beleállt a gumifalba, de szerencsére csak a kocsinak lett baja.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Villany lesz. Vagy SUV. Vagy esetleg villanysuv.
így
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
dako duster
Parizer forever.
https://index.hu/gazdasag/2022/01/07/nyolcszazezer-mercedes-eghet-hamuva-a-gyarto-folyamatosan-figyelmezteti-a-tulajdonosokat/
LOOOOL ez mekkora fail. Hihetetlen ez az alkatrész hiány autóknál, konzolok, PC-k, biciklik, mindennél ez van szinte. Ez mégis mitől van most? Ez nem chipeket érintő probléma.
rwurl=https://static.wixstatic.com/media/d9f4c0_e879a42049bc4c64a884608bad4147...
Mert az ellátási láncokat leállítani könnyű, de visszaindítani rohadt nehéz.
Emellett a szokásos autóipari baromság (=spórolás), a "just in time" fasság. Avagy ha egy héten 1000 autót tudunk gyártani a gyárban, akkor csak PONT 1000 autónyi alkatrészt rendelünk, DE azt minden héten...
Szerintem a JIT-et most elengedték és mi már raktárra gyártunk, legalábbis minimálisan biztos.
Amúgy a JIT-nek pl. a Magyar Suzukiban az a baromi nagy értelme, hogy ha hiszed, ha nem a gyárban a legdrágább dolog a raktározás, mert nincs hely.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Szerintem a raktárazás csak akkor drága, ha szarul csinálják, vagy ha selejtbe megy.
valszeg most jonnek ra a gyartok, hogy olcsobb egy par szaz millas konnyuszerkezetes csarnok + par raktaros, mint a JITre bizni az eletuket.
Parizer forever.
https://www.youtube.com/watch?v=YEEKl6gGtRM
Parizer forever.
Kentuckyban építettek egy körforgalmat:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=bDaQZUzJCNM