Zsoldoscsapat managelős taktikai - RPG vegyesfelvágott. Early access, kicsit drága, nagyon jó.
Középkori - low fantasy világban vágunk neki egy zsoldos csapat megalakításának. A játék szinte semmit nem magyaráz el, mindent fel kell derítenünk magunknak, a lehetőségeket, a taktikai megoldásokat, a térképet, a történetet...
A zsoldosaink különböző kasztúak lehetnek, íjász, kardos, buzogányos, lándzsás, késes, baltás. Részint másban jók, részint maguk a fegyverek más képességeket adnak. Pl. egy buzogányosnak egy kezes buzogányokat adva egy ellenfelet ütlegelő alap támadása lesz, és marad egy keze pajzsnak, ami megint ad neki valamit, vagy balkezes fegyvernek, ami szintén. Ha kétkezes pörölyt kap, AOE csapáshoz fér hozzá. Plusz ahogy fejlődik, megint csak tanulhat még képességeket. A tulajdonságai is részben saját fejlesztésből erősödnek, részben a felszerelése ad majd hozzá szépen.
Tanulhatnak foglalkozást is, ami megint csak ad statokat is, de meg fontos lehetőségeket nyit meg a csapatnak. Pl. a szakács életerőt kap, továbbá egyre kiadósabb ételekkel láthatja el a csapatot - amit ha csak megvásárolni tudnánk, hamar felemésztené a bevételt, plusz hát nem minden bokorban van fogadó. Csakhogy ehez kell neki egy kondér - amit az ezermester készíthet el, ha van a csapatban. Ő meg a tábort szereli fel mindenféle hasznos cókmókkal, és szerszámokat gyárt, például álkulcsot is. Aminek a tolvaj veszi hasznát: jártunkban-keltünkben bezárt ládákba, megbilincselt emberekbe botolva minijáték keretében kipiszkálhatja a zárat, értékekhet és extra sztori lehetőségekhez segítve profitorientált komáit. Van még bányász, halász, kovács, patikárius, tudós (elméletileg legalábbis, nekem még nem volt lehetőségem tudóst kinevelni). Mind jó valamire, rághatjuk a körmünk, hogy a limitált lehetőségeinket mire használjuk fel. Ezek mind fejlődnek a szakmájukban, ha gyakorolják azt, újabb receptekhez nyitva hozzáférést, vagy csak új módokon gyakorolva a munkájjukat. Egy kovács pl. jobb páncélokat, fegyvereket tanulhat, egy bányász ékköveket kutathat vájárkodás közben... Sok receptet a kalandjaink során tanulhatunk meg, küldetésekben, vagy zsákmányként.
A világ felderítése, az új receptek kipróbálása, és még számtalan dolog növeli a csapat tudását. A tudásból pedig csapatszintű képességeket vásárolhatunk, legyen szó arról, hogy megtanulunk röviden sprinteli a térképen (melegen ajánlom hogy ez legyen az első választásunk, életmentő tud lenni), vagy hogy új receptet vásárlunk, amit a patikáriusunk szorgos gyakorlása megnyitott nekünk... Csökkenthető a csapat pénzéhsége, javítható a benyomás amit a porkolábokra teszünk... és ahogy a recepteknél, itt is sok minden titkos, amíg fel nem fedezzük véletlenül.
A harc körökre osztott. Nagyon fontos a helyezkedés. A csata előtt átrendezhetjük az embereinket, illetve mindíg látjuk, melyik ellenfél lép legközelebb, míg mi tetszőleges sorrendben választhatunk a zsoldosainkból, akik abban a körben még nem léptek. Ezt a két előnyt kapjuk az ellenfelekkel szemben. Szükségünk lesz rá. Ahogy mi, az ellenfelek is meggyújtanak, elvéreztetnek, megmérgeznek, körülvesznek, páncélt törnek, és még számos módon vannak ártalmunkra. És akkor még csak a martalócokról, ellenséges katonákról, fanatikusokról, és egyéb emberekről beszéltünk. Persze vannak vaddisznó és farkas csapatok is - eleinte ezek is veszélyesek, később hasznos bőr és ételforrás, kivéve ha egy másik csata után, legyengülve botlunk beléjük... De vannak szörnyek, különlegesen erős bajnokok, ésatöbbi ésatöbbi, amik ellen a puszta pajzs és kard kevés lesz. Ezeknek mind valami sajátok trükkje van, amivel mérsékelhető az amúgy borzasztó fölénye.
Az igazi ellenfél viszont a pénz, az étel, az alapanyagok, és végül a lelkesedés szinten tartása. Nem első nekifutásra fogy sikerülni megtanulni, milyen trükkökkel hízlalható hatékonyan a folyton apadó erszény, hogyan lehet jóllakatni a növekvő csapatot, mivel tarthatjuk a lelket a bandában, ha szörnyekkel szemben kényszerülnek is kockára tenni az életüket... Mint például megtanultam, a bor, ser, brandy az étrendben növeli a harci kedvet, de egy idő után alkoholistává tesz egy-egy csapattagot, aki aztán kötekszik, ha egyszer nem jut lőréhez :-)
várjunk csak, egy fontos dolgot kifelejtettem: a rage-ben kb semmin sincs normalmap és egyéb specular stb maszkok... :) mivel a fények is 99%-ban bake-ltek voltak, bele a textúrába :) és még így is (magyarul csak color mapok) 320x200-as felbontás :)))
ezt nem lehet sehogy kimagyarázni... úgy se, hogy megelőzte a korát :)
értem én hogy szükség van streaming-re, de nem így...
Dysmantle 9/10 Steam
Zombi apokalipszises túlélős, amiben mindent is szét kell verni egy feszítővassal:) Nagyon letisztult a design, a craft-rendszer és a játékmenet, elég jó a balance is, viszonylag jól le tudott kötni az ~50 órás végigjátszás alatt. Van jó pár puzzle-szerű dungeon és tower defense jellegű "minijáték" benne, ami kellemesen megtöri a monotonitást. Sajnos a zene ritkán szólal meg, de ahol igen, ott nagyon illik a hangulathoz. Plusz pont a villámgyors be- és kilépésért, valamint mentésért, töltésért. (Hülyét kapok tőle, hogy egyes játékoknál még SSD-n is 40-50 másodpercet kell várni pl. egy exit to desktop műveletre.)
A legújabb Battle Royale játék. Most nem fejteném ki, hogy mi a BR, remélem mindenki ismeri a PUBG-t, Warzonet, vagy APEX-et.
Itt is lehet egyedül, ketten, vagy 4 fős csapatban menni. Azt is ki lehet választani, hogy nézdahátam vagy 1st person módban szeretnéd. Nyilván a nézdahátam ad némi előnyöket, átláthatsz fal felett, vagy kinézhetsz sarkon, miközben fedezékben maradsz.
Van sok specializáció, amiből az egyiket mindig megkapod a játék elején. Ezeknek mindig van valami speciális képessége, illetve sok egyedi, főként passzív képessége. Pl. Driver, Nuclear, Teleporter. A Driver be tud hívni egy páncélozott Humvee-t, még Rocketjump-olni is tud vele. Bónuszai vannak az autóból harcolászásra. A Nuclear egy atombombát tud behívni (nem olyan erős, mint amilyennek hangzik). A Teleporter nem annyira meglepő módon teleportálni tud. Persze ezek használata limitálva van.
Van még jópár egyéb specializáció is, 10-12 féle. Van sok nagyon tápos, és van pár, ami inkább szituációban erős.
A karakterek menet közben szinteket lépnek, és így férnek hozzá a speciális képességekhez. Pl. 10. szinten jön meg a fő képesség (pl az Atombomba).
Az egyedi dolog a játékban a kraftolás. Minden felszerelésednek (fegyverek, páncélok, hátizsák) az RPG-kből ismert színkódjai vannak (fehér, zöld, kék, lila, arany, sárga). A pályán szétszórva találni nyersanyagokat. A játék mindig mutatja, ha van a közelben számodra hasznos nyersanyag.
Ezeket aztán pár másodperc alatt a cucc erősítésére lehet használni.
A kraftolás azért jó, mert rákényszeríti a játékosokat a mozgásra, keresni kell a nyersanyagokat, hogy jobb felszerelésed legyen. Szóval nem egy kempelős játék.
Én nagyon élvezem, főleg mióta találkoztam egy profi játékossal, aki nem bánja, hogy engem is
cipelni kell. :)
Én a BR-ek közül csak Warzone-t játszottam kicsit, de ezt nagyon élvezem, javaslom próbáljátok ki. Steamen elérhető most egy darabig.
Ez életem első olyan játéka, amire azt tudom mondani: Tökéletes.
Ez valahogy teljesen irreális lett számomra, hiszen minden játéknak vannak gyenge pontjai, még a legjobbaknak is. 5-10 óra játék idő után a nehézséget, a mentés hiányát gondoltam negatívumnak. Aztán ahogy tovább pörögtek az órák, rájöttem a nehézséggel lehet mit kezdeni, pusztán egyre jobban bele kell tanulni a játékba és máris lehet eredményeket elérni benne. Sőt akár ranglistás előkelő helyezéseket. Mindez csak idő és tanulás kérdése.
A mentésre is meglett a válaszom. Mivel nagyjából 40 perc környéke egy játék a sztenderd játéktípusokban így nincs sok értelme. Illetve azért sem, mert eléggé kiterjedt kolóniákat lehet létrehozni a bolygókon, ami miatt pár nap múlva folytatva egy korábbi mentést, elég sok idő menne el azzal, hogy újra mindent átlásson az ember és felvegye a ritmust.
Mint kiderült a végtelen játékmódban pedig van mentés, csak nem mentés gombbal, hanem amikor onnan kilépsz, ez automatikusan megtörténik.
És ennyi. Minden másban ez a program egy zseniálisan kitalált, felépített és prezentált alkotás, ami nagyon szórakoztató, élvezetes (ezt külön kiemelném, mert ebben a játékban tényleg 10/10 a játékélmény) és bőven tartogat kihívást.
Gondolkodni kell benne, logikusan és tervezni is kell. Igazából az alapok nagyon erősek és e mellé kapott egy igen mély technológia fejlődés fát, ami óriási szerepet játszik abban, mennyire tudunk hatékonyak lenni a végjátékban.
Egy társasjátékhoz hasonló szabályrendszerhez tudnám hasonlítani az alapokat.
A játékról még nem esett szó, ezért nagyon tömören és röviden írnék róla, a többi információt az alább belinkelt Steam adatlapon el tudjátok olvasni:
Bolygókolonizálás és kereskedelem lenne a kulcsszó de ennél persze jóval többről van szó. Egyedül azt sajnálom, hogy minden embernek más az ízlése és emiatt én hiába ajnároznám mennyire klassz alkotás ez, sokaknak csak egy újabb legyintés lesz. Egy újabb körökre osztott puzzle játék. Lapozzunk.
De ha mégsem és esetleg bejön a témakör, a stílus, én bizton mondom neked, garantáltan olyan szórakozást és kellemes időtöltést kapsz, amiért megköszönöd nekem, hogy informáltalak róla. Tulajdonképpen ezért is született eme iromány, mivel én már jó régen nem vagyok aktív tagja a fórumnak.
Nem tudtam megállni, hogy ezt a kis csodát, ne ajánljam. És mint az írásom elején említettem, még sosem találkoztam olyan játékkal pályafutásom során, amibe ne lett volna valamilyen, akármilyen keserű szájíz, a pro kontrája, szóval értitek, ami bosszantó benne.
Nem csalás nem ámítás: Itt ilyen nincs. Én is értetlenül állok előtte, de úgy látszik a Beetlewing csapata (a játék fejlesztői) zsenik. Nem tudok rá jobbat mondani.
U.i.:
(Azért jól esik ide írni bevallom, így hosszú évek kimaradása után, de ez pusztán a játék miatt történt és hogy felhívjam rá a figyelmet. Értem ezalatt, hogy nem tervezek visszajövetelt vagy bármi hasonlót. Ezt tényleg csak a félreértések elkerülése végett írnám, mondjuk azoknak, akik szerették az írásaimat.)
Dicsérték sok helyen. Ami külön tetszett az érveik közül, hogy elvileg bármikor előveheted egy kicsit játszani, nem muszáj órákat beletenni egy menetbe, ha nem akarsz.
Igen, pontosan így van ahogy írod. Mivel egy játék nem tart hosszú ideig, emiatt mindegy, hogy egy heti ranglistás kihívást, egy kampány pályát, egy sima alap pályát, vagy akár az endless játékot indítod el (hiszen ott meg amikor kilépsz ment), mindig lesz kedved odaülni, mert nem megy az aznapi programod kárára.
Esetleg annyit megjegyeznék, mivel jó vele játszani, ha éppen nem úgy sikerül egy pálya, akkor azért hajlamos voltam újra nekiülni a jobb eredményért. Ezzel csak arra akarok utalni, hogy nehéz megállni ne kezdj bele szinte azonnal újra, kicsit emiatt van egyfajta addikcióra hajlamos oldala.
Ez egyébként még abból is fakad, hogy nem frusztrál, nem idegesít, harc és ilyen jellegű alakulatok sincsenek benne, mindent körökre osztva el lehet intézni, van benne visszalépés gomb is, amivel vissza tudod vonni a ballépéseidet, szóval egy abszolúte nyugodt, tervezős, agyalós programról van szó, amire bár kell összpontosítani mégis relaxál.
Nos a képek megtévesztőek lehetnek. A Master of Orion egy komplex stratégia játék. Vagyis egyszerűsítve 4X stratégia. A Slipways meg egyáltalán nem ebben a műfajban indul. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni ez 1X stratégia, hiszen se diplomácia, se háború, se korokon átívelő fejlesztési fa nincsen benne.
Csak kereskedelem és fejlesztés tudományokra. Ez egy puzzle játék, egy erőforrás menedzsmenttel, amivel bolygók közti hajócsúszdák (slipways, innen a játék neve) segítségével megteremted a kapcsolatodat és az áruid szállításának feltételeit. De ez nagyon sokrétű és bonyolult módon történik. Ez az oldala a játéknak roppant erős és működőképes. Erre épül.
Szóval bár azzal egyetértek, hogy a Master of Orion tökéletes, mert ugyanezeket hallottam és olvastam róla annak idején, de a Slipways teljesen más utakon jár műfajilag.
Egyébként Steam-en a fórumon épp ezen okból (sejtésem szerint valaki képek alapján aposztrofálta, hogy ez akkor egy tuti kis komplex 4X játék), az első óra játékidő után vissza is térítette az árát. Szomorúan konstatálva, hogy ez bizony más.
Mivel a leírás alapján én is rá néztem a Steam oldalára, szerintem nem a játékos nézte be, konkrétan a trailer/gameplay videó állítja, hogy ez egy 4X játék.
Köszi a kiegészítést! Én nem néztem meg ezt a videót. De így akkor nem korrekt amit állít, mert ez a játék nem az. Amit tudok róla, hogy készül hozzá a kampánynak egy harmadik része és fórumon írták/kérték esetleg tegyenek bele harci alakulatokat a későbbiekben. Nem tudom ez megoldható e, lehet ez megbolygatná az alapjait, vagyis ez a koncepció nem tudna működőképes lenni.
Némi magyarázat: Szóval, ha a hagyományos értelemben nem is 4X stratégia, talán mégis tudok magyarázattal szolgálni mitől gondolták a készítők, hogy mégis az.
A játék elkezdése előtt tudsz 5 fajta fajból választani hármat.
Minden fajnak van 2 képessége (több van, csak random kettő közül választhatsz).
Te mint játékos két képesség közül választhatsz a 6 közül. (3 faj vezetőjének 2 képessége.)
Ezen kívül a játékban az általad választott vezetők felajánlanak (mind a 3 és ebből minimum kettőt kell választanod) küldetéseket, amiket ha teljesítesz, megnyílik egy technológiai tier felosztású menü, ahol tudományos pontokért (ezeket űrállomásokon, emberek + nyersanyag termeli, növeli) cserébe választhat komoly előnyöket adó segítségeket. Persze minden egyes tier egyre jobbat ad, és ahhoz, hogy tier 1-4 közt tudj választani, az alatta levőből kettőt mindig ki kell tanulni.
Ha a két küldetést teljesítetted, akkor kapsz újabbakat. Ezek egyébként pontokat is adnak a végelszámolásban, viszont ha nem tudod megcsinálni a játékot lezáró 25 év alatt, akkor az mínuszban számolódik el.
Szóba jöhet az emberek boldogságértéke (ami 4X stratégiában is fontos szerepet játszik) és a pénz, vagyis a kassza amiből gazdálkodsz. Mind a két érték drasztikus csökkenése a játék végét okozhatja. Ha a boldogság szint bizonyos százalék alá megy még jóval azelőtt véget ér a játék, mint ahogy letelne a 25 év. Ha elfogy a pénzed, mert rosszul gazdálkodtál szintén vége.
Tehát ha ezeket a dolgokat is számításba veszem, akkor valamelyest meg tudom érteni, hogy a készítők 4X stratégiának nevezik a játékukat, de akkor azt fontos kiemelni, hogy amíg sokan megszokhattuk mit jelent pontosan ez, itt lehet szerencsésebb lett volna valamilyen más elnevezés. Mert ez így kicsit tévútra viszi a játékosokat.
Korunknál fogva mindannyian jól ismerjük a 90-es évek lövöldéit. És nyilván ha akkor ismertük, próbáltuk és szerettük, amikor érkezik egy a retrót meglovagoló FPS talán még könnybe is lábad a szemünk.
Vagy azért mert annyira pocsék és a mai színvonalat teljesen nélkülöző megoldás kap teret, vagy épp ellenkezőleg egy főnix madár születik újjá a hamvakból. A New Blood csapata pontosan tudja, hogyan kell zsigerileg az érzékekre hatni, majd azt tűpontosan az igényeknek megfelelően tálalni, megvalósítani. És bár jelenlegi alanyunknál ezt igencsak minimalista, de vérbelien profi módon van tálalva az összhatás.
A New Blood, ha valaki nem ismerné a nevüket, olyan játékokat alkot, amik méltó módon támasztják fel az egykor és most sokak által kedvelt agyatlan FPS-ek világát. Játékaik egytől egyig minőségiek és valószínűleg már hallottatok róluk, de ha mégsem, íme a lista: DUSK, AMID EVIL, ULTRAKILL.
Az Ultrakill bár még korai hozzáférés állapotában leledzik, megvásárolható 2020 óta és nekem a demójával volt szerencsém összefutni, egy sötét 2022-es januári éjszakán, de a hatás nem maradt el.
Egyértelmű lett, hogy ezt meg KELL venni, mert szórakoztató, egyedi és picit talán művészi vagy lehet csak egyedi, de mindenképpen olyan alkotás amire azt lehet mondani, ilyen azért még nem volt, van benne valami olyasmi, amitől újnak fogod érezni az élményt amit kapsz. Számomra ez azt jelenti, hogy természetesen végig fogom vinni, tökéletesen alkalmas lesz célzásgyakorlásra, amit más FPS játékokban kamatoztathatok.
Ugyanis ebben a játékban a tér minden pontján lehetsz nagyon rövid időn belül, ami alatt azt értem, hogy egy teremben akár a plafonhoz közel, vagy épp egy sarokban 10 méterre a talajtól megfordulhatsz a másodpercnyi idő alatt. Mintha a gravitáció lecsökkenne. És bármelyik irányba (földön-levegőben) hirtelen nagy távokat tudsz mozogni. Ha hasonlítanom kéne, akkor Genji (Overwatch) előretörő gyors mozgásához tudnám hasonlítani. (Csak ott sok idő mire ez a képesség újratöltődik és egyszerre csak egyet tudsz használni. Itt meg akár 3-4-et is egymás után, majd a visszatöltés is gyorsabb.)
De ha ez a mozgássor nem lenne elég, van guggolásos csúszás, amivel sebesen lehet száguldozni a földfelszínen. Szóval az irányítás igen egyedi, a játék kinézete szintén és az ellenfelek sem teljesen szokványosak, persze akad átfedés korábbi játékokból. Viszont cserébe minden pálya végén (egy pálya nagyjából 10 perc körüli időtartamú) vár minket egy BOSS.
Egyébként az egész játékban az a legérdekesebb, hogy a pályákon nem lehet felvenni semmit. Van egy fegyvered (később persze majd több is és ezeket lehet majd fejleszteni) és vagy TE meg a PÁLYÁK, ami szobákból, termekből, folyosókból áll és amint belépsz egy ilyenbe, a túloldalon lévő ajtó lezáródik és kezdődik a harc az időközben beteleportálódott ellenfelekkel. Szóval vagy TE az ÜGYESSÉGED, REFLEXED, CÉLZÓKÉPESSÉGED és REAKCIÓIDŐD.
És amilyen gyorsan, ügyesen, pontosan csinálod az ellenfelek ritkítását a játék ezt a képernyő jobb oldalsó részén értékeli, pontozza. Ha minden szuperül megy, akár összejöhet a játék nevében szereplő ULTRAKILL sorozat is ami az összes értékelésnél, a pálya végén szinte Devil May Cry szerűen értékeli az adott teljesítményed, betű szerint fokozatba sorolva. A, B, C szóval érted.
Ez azért is fontos, mert így a teljesítmény orientált játékos, többször is nekifuthat a jobb eredményért cserébe egy kevésbé jól sikerült pályának. No de ennyi szófosás után, inkább elvezetnélek a bűvös linkhez, ami alapján (ha még nem informálódtál eme alkotásról) sok minden mást is megtudhatsz a játékról és természetesen ki is próbálhatod, ha felkeltette az érdeklődésedet.
Talán zárásként még annyit tennék hozzá, ez a játék azoknak is jó választás lehet, akik nem követik annyira a fejlődést és régi PC-vel rendelkeznek, mert nagyon minimalista gépigénye van.
God of War
Az előző játékról elég hosszadalmasan írtam, mert bevallom nagyon élveztem. De egyelőre addig nem akarom megvenni, amíg eme címmel nem végeztem. Nos a helyzet az, hogy kissé csalódott vagyok. Egyrészt magamban, mert úgy érzem vannak olyan címek, amik már nem tudnak úgy megfogni, mint régen, hiszen nem vagyok már gyerek. És azt hiszem ez itt a fő probléma, sajnos úgy érzem kinőttem abból, hogy ezt a játékot én igazán élvezni tudjam.
Ráadásul a játék menete és mechanikája is úgy van felépítve, ami a primitív szót juttatja az eszembe. A ládákra gondolok itt elsősorban. Fárasztó, unalmas és időhúzó nekem, noha megcsinálom és próbálok nem kihagyni egyet sem. Nyilván pont ezért az, mert legszívesebben hagynám őket ott ahol vannak.
A régi GoW és GoW 2, annak idején PS2-ön a kedvenc játékaim közé tartozott, hozzájárulva sokban ahhoz, hogy legyen PS2-öm, hiszen ezek egyértelműen húzó nevek voltak a konzolra.
Ez a mostani meg... vesz ötleteket és játékelemeket innen onnan, felesleges fejlődésrendszert kapott (mert ugye ennek már egy AAA címbe benne kell lennie).... és életem egyik legunalmasabb törpe testvér rivalizálását, amit kínos már végighallgatni is, nemhogy elolvasni.
Az egész fő történet is úgy ahogy van egy szép mese, mese gyerekeknek, akik talán értékelik, de bocsánat ha így 48 éves koromra már kinőttem az óriások, istenek és a többi világából, ilyen alapon rajzfilmeket is nézhetnék szombat délelőtt, de nem teszem.
Persze nyilván a játék szép, élvezetes benne a harc és a helyszínek érdekesek, meg azért visz előre a történet, néha egy melléküldetés adta terep, de valahogy nehezemre esik odaülni és folytatni az egészet. Már 4-5 óra után is ezt éreztem, 15 óra környékén vagyok, de akár ott is maradnék örökre, csak érted, ha kifizettem érte a pénzt, akkor már csak azért is végigviszem.
Itt nyilván nem arról van szó, hogy a GoW rossz játék lenne. Valószínű azzal van a gond, hogy kinőttem már ebből a fajta történetmesélős félig meddig nyílt világú, eléggé monoton játékmechanikával rendelkező címekből.
Mit értek ezalatt és ennél a játéknál? Kifejtem.
Ládákat nyitogatsz, gondolkodós részeket csinálsz, harcolsz. Majd ugyanez a végtelenségig. Nem lenne ezzel akkora gond, de ez pont így kimérve szinte patikamérlegen, konkrétan idegesítő. Ja és ha mindezzel megvagy a kör végén még az idióta törpéket is hallgasd végig, mert azok akárhol is jársz, akárhol is vagy, mindig ott fognak várni valamilyen elbaszott kovácsműhely keretein belül.
Pár hete kipróbáltam PS5-ön a GoW-ot, és őszintén szólva nem tudom, mi lehet velem a baj, de úgy éreztem magam, mintha nyugdíjas lennék. A tutorial szörnyek vagy tízszer levertek, aztán az első "éles" pálya első 20 méterén újra.
Úgy voltam vele, ha ez már most ekkora kihívás, inkább hanyagolom. Egyszerűen érthetetlen számomra, miként lehetek ilyen szinten inkompatibilis a játékkal... Mondjuk felfedezni véltem némi input lagot, de ez gondolom tök gyári, meg csak fognom kell valamire.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
mondjuk nem értem miért nem raknak minden játékba valami totálisan könnyű módot, sok idősebb ember szerintem szívesen sétálná be a pályákat, mint én is :))
Én szeretem az északi mitológiát, gyanítom, a törpék testvérviszálya is az onnan ismertekre utalás. De nálam még csak két óra ment bele, eddig nem is találkoztam az alapabb szörnyeken és egy "idegenen" kívül senkivel. A grafikán kívül nehéz lenne bármiről véleményt formálnom.
Eddig a legnehezebb alattin eggyel rendben van a kihívás nekem, de lejjebb lehet venni bármikor.
Raknak, főleg az újakba meg a nemrég megjelent címekbe. Egyszerűen igény lett rá és van egy olyan réteg, akit kifejezetten a történet érdekel, számukra készítenek ilyet. Én úgy emlékszem ebben a játékban is van ilyen fokozat. Fontos, hogy játék közben is lehet állítani bárhova.
@Zoo: Akkor még nagyon az elején vagy. Nem siettél vele. Elvileg én is alig haladtam, szerintem az 1/3-ad részénél lehetek a játéknak. Ami egyszerre elszomorító (tudván mennyi van még hátra) és egyszerre borzasztó. :)
A mitológiai rész (írtad korábban ez téged különösen érdekel) szerintem nagyon korrekten ki van emelve, akár a történetben és a feljegyzésekben, amit BOY* rendszeresen vezet naplójában. (Természetesen ezt a játékos meg el tudja olvasni.)
BOY*: Nem véletlenül csillagoztam meg. Ha lehetne egy kívánságom és annyi évet élhetnék itt a Földön, ahányszor elhangzik a BOY szó a játékban, akkor lazán nézhetném a párommal 2150-ben a kihalásunkat okozó aszteroida becsapódását. Szóval örök élet és ingyen sör helyett, akkor inkább ezt kívánnám.
Nagyon kedvelem a játékbemutatóidat, be is van jegyezve több cím, amit a leírásod alapján megkukkantanék, ez az Ultrakill a következő ilyen. Hogy mikor, az egyelőre kérdéses, de szépen-lassan sort kerítek rájuk :)
Az eredeti God of War 2 talán az egyik "leginkább egyben lévő" játék, amivel valaha játszottam, nagyon kedveltem annak idején, az elejétől a végéig csúcsminőség.
Köszönöm! Ez igazán megtisztelő. Jut eszembe a Gamekapocs oldalon szintén sok cikkedet olvastam, és ugyanezen véleményen vagyok rólad. De ez egyben azt is jelenti, hogy akkor majd még írogatok ha lesz miről, legalább lesz kinek. :)
Wartales
Zsoldoscsapat managelős taktikai - RPG vegyesfelvágott. Early access, kicsit drága, nagyon jó.
Középkori - low fantasy világban vágunk neki egy zsoldos csapat megalakításának. A játék szinte semmit nem magyaráz el, mindent fel kell derítenünk magunknak, a lehetőségeket, a taktikai megoldásokat, a térképet, a történetet...
A zsoldosaink különböző kasztúak lehetnek, íjász, kardos, buzogányos, lándzsás, késes, baltás. Részint másban jók, részint maguk a fegyverek más képességeket adnak. Pl. egy buzogányosnak egy kezes buzogányokat adva egy ellenfelet ütlegelő alap támadása lesz, és marad egy keze pajzsnak, ami megint ad neki valamit, vagy balkezes fegyvernek, ami szintén. Ha kétkezes pörölyt kap, AOE csapáshoz fér hozzá. Plusz ahogy fejlődik, megint csak tanulhat még képességeket. A tulajdonságai is részben saját fejlesztésből erősödnek, részben a felszerelése ad majd hozzá szépen.
Tanulhatnak foglalkozást is, ami megint csak ad statokat is, de meg fontos lehetőségeket nyit meg a csapatnak. Pl. a szakács életerőt kap, továbbá egyre kiadósabb ételekkel láthatja el a csapatot - amit ha csak megvásárolni tudnánk, hamar felemésztené a bevételt, plusz hát nem minden bokorban van fogadó. Csakhogy ehez kell neki egy kondér - amit az ezermester készíthet el, ha van a csapatban. Ő meg a tábort szereli fel mindenféle hasznos cókmókkal, és szerszámokat gyárt, például álkulcsot is. Aminek a tolvaj veszi hasznát: jártunkban-keltünkben bezárt ládákba, megbilincselt emberekbe botolva minijáték keretében kipiszkálhatja a zárat, értékekhet és extra sztori lehetőségekhez segítve profitorientált komáit. Van még bányász, halász, kovács, patikárius, tudós (elméletileg legalábbis, nekem még nem volt lehetőségem tudóst kinevelni). Mind jó valamire, rághatjuk a körmünk, hogy a limitált lehetőségeinket mire használjuk fel. Ezek mind fejlődnek a szakmájukban, ha gyakorolják azt, újabb receptekhez nyitva hozzáférést, vagy csak új módokon gyakorolva a munkájjukat. Egy kovács pl. jobb páncélokat, fegyvereket tanulhat, egy bányász ékköveket kutathat vájárkodás közben... Sok receptet a kalandjaink során tanulhatunk meg, küldetésekben, vagy zsákmányként.
A világ felderítése, az új receptek kipróbálása, és még számtalan dolog növeli a csapat tudását. A tudásból pedig csapatszintű képességeket vásárolhatunk, legyen szó arról, hogy megtanulunk röviden sprinteli a térképen (melegen ajánlom hogy ez legyen az első választásunk, életmentő tud lenni), vagy hogy új receptet vásárlunk, amit a patikáriusunk szorgos gyakorlása megnyitott nekünk... Csökkenthető a csapat pénzéhsége, javítható a benyomás amit a porkolábokra teszünk... és ahogy a recepteknél, itt is sok minden titkos, amíg fel nem fedezzük véletlenül.
A harc körökre osztott. Nagyon fontos a helyezkedés. A csata előtt átrendezhetjük az embereinket, illetve mindíg látjuk, melyik ellenfél lép legközelebb, míg mi tetszőleges sorrendben választhatunk a zsoldosainkból, akik abban a körben még nem léptek. Ezt a két előnyt kapjuk az ellenfelekkel szemben. Szükségünk lesz rá. Ahogy mi, az ellenfelek is meggyújtanak, elvéreztetnek, megmérgeznek, körülvesznek, páncélt törnek, és még számos módon vannak ártalmunkra. És akkor még csak a martalócokról, ellenséges katonákról, fanatikusokról, és egyéb emberekről beszéltünk. Persze vannak vaddisznó és farkas csapatok is - eleinte ezek is veszélyesek, később hasznos bőr és ételforrás, kivéve ha egy másik csata után, legyengülve botlunk beléjük... De vannak szörnyek, különlegesen erős bajnokok, ésatöbbi ésatöbbi, amik ellen a puszta pajzs és kard kevés lesz. Ezeknek mind valami sajátok trükkje van, amivel mérsékelhető az amúgy borzasztó fölénye.
Az igazi ellenfél viszont a pénz, az étel, az alapanyagok, és végül a lelkesedés szinten tartása. Nem első nekifutásra fogy sikerülni megtanulni, milyen trükkökkel hízlalható hatékonyan a folyton apadó erszény, hogyan lehet jóllakatni a növekvő csapatot, mivel tarthatjuk a lelket a bandában, ha szörnyekkel szemben kényszerülnek is kockára tenni az életüket... Mint például megtanultam, a bor, ser, brandy az étrendben növeli a harci kedvet, de egy idő után alkoholistává tesz egy-egy csapattagot, aki aztán kötekszik, ha egyszer nem jut lőréhez :-)
Nagyon sokat lehetne még írni róla, most ennyi fért bele.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8lLyziem3KA
várjunk csak, egy fontos dolgot kifelejtettem: a rage-ben kb semmin sincs normalmap és egyéb specular stb maszkok... :) mivel a fények is 99%-ban bake-ltek voltak, bele a textúrába :) és még így is (magyarul csak color mapok) 320x200-as felbontás :)))
ezt nem lehet sehogy kimagyarázni... úgy se, hogy megelőzte a korát :)
értem én hogy szükség van streaming-re, de nem így...
Nem tudom máshogy leírni, mint ahogy már leírtam 3x, hogy igen, a Rage-ben ez nem sült el jól, viszont utat mutatott.
Chief Exorcist
Ezt csak úgy itthagyom. Lassan 6 éves tech és bőven megállja ma is a helyét.
DOOM (2016) - Graphics Study
Nokedli, ez a Wartales elég klafa, kösz a leírást!
Dysmantle 9/10
Steam
Zombi apokalipszises túlélős, amiben mindent is szét kell verni egy feszítővassal:) Nagyon letisztult a design, a craft-rendszer és a játékmenet, elég jó a balance is, viszonylag jól le tudott kötni az ~50 órás végigjátszás alatt. Van jó pár puzzle-szerű dungeon és tower defense jellegű "minijáték" benne, ami kellemesen megtöri a monotonitást. Sajnos a zene ritkán szólal meg, de ahol igen, ott nagyon illik a hangulathoz. Plusz pont a villámgyors be- és kilépésért, valamint mentésért, töltésért. (Hülyét kapok tőle, hogy egyes játékoknál még SSD-n is 40-50 másodpercet kell várni pl. egy exit to desktop műveletre.)
Super People Beta
A legújabb Battle Royale játék. Most nem fejteném ki, hogy mi a BR, remélem mindenki ismeri a PUBG-t, Warzonet, vagy APEX-et.
Itt is lehet egyedül, ketten, vagy 4 fős csapatban menni. Azt is ki lehet választani, hogy nézdahátam vagy 1st person módban szeretnéd. Nyilván a nézdahátam ad némi előnyöket, átláthatsz fal felett, vagy kinézhetsz sarkon, miközben fedezékben maradsz.
Van sok specializáció, amiből az egyiket mindig megkapod a játék elején. Ezeknek mindig van valami speciális képessége, illetve sok egyedi, főként passzív képessége. Pl. Driver, Nuclear, Teleporter. A Driver be tud hívni egy páncélozott Humvee-t, még Rocketjump-olni is tud vele. Bónuszai vannak az autóból harcolászásra. A Nuclear egy atombombát tud behívni (nem olyan erős, mint amilyennek hangzik). A Teleporter nem annyira meglepő módon teleportálni tud. Persze ezek használata limitálva van.
Van még jópár egyéb specializáció is, 10-12 féle. Van sok nagyon tápos, és van pár, ami inkább szituációban erős.
A karakterek menet közben szinteket lépnek, és így férnek hozzá a speciális képességekhez. Pl. 10. szinten jön meg a fő képesség (pl az Atombomba).
Az egyedi dolog a játékban a kraftolás. Minden felszerelésednek (fegyverek, páncélok, hátizsák) az RPG-kből ismert színkódjai vannak (fehér, zöld, kék, lila, arany, sárga). A pályán szétszórva találni nyersanyagokat. A játék mindig mutatja, ha van a közelben számodra hasznos nyersanyag.
Ezeket aztán pár másodperc alatt a cucc erősítésére lehet használni.
A kraftolás azért jó, mert rákényszeríti a játékosokat a mozgásra, keresni kell a nyersanyagokat, hogy jobb felszerelésed legyen. Szóval nem egy kempelős játék.
Én nagyon élvezem, főleg mióta találkoztam egy profi játékossal, aki nem bánja, hogy engem is
cipelni kell. :)
Én a BR-ek közül csak Warzone-t játszottam kicsit, de ezt nagyon élvezem, javaslom próbáljátok ki. Steamen elérhető most egy darabig.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Senki? :)
Épp most olvastam, hogy a Betát meghosszabbították, most már nincs vége dátum. (Dec 27 volt korábban)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Slipways
rwurl=https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1264280/header.jpg?t=1...
Ez életem első olyan játéka, amire azt tudom mondani: Tökéletes.
Ez valahogy teljesen irreális lett számomra, hiszen minden játéknak vannak gyenge pontjai, még a legjobbaknak is. 5-10 óra játék idő után a nehézséget, a mentés hiányát gondoltam negatívumnak. Aztán ahogy tovább pörögtek az órák, rájöttem a nehézséggel lehet mit kezdeni, pusztán egyre jobban bele kell tanulni a játékba és máris lehet eredményeket elérni benne. Sőt akár ranglistás előkelő helyezéseket. Mindez csak idő és tanulás kérdése.
A mentésre is meglett a válaszom. Mivel nagyjából 40 perc környéke egy játék a sztenderd játéktípusokban így nincs sok értelme. Illetve azért sem, mert eléggé kiterjedt kolóniákat lehet létrehozni a bolygókon, ami miatt pár nap múlva folytatva egy korábbi mentést, elég sok idő menne el azzal, hogy újra mindent átlásson az ember és felvegye a ritmust.
Mint kiderült a végtelen játékmódban pedig van mentés, csak nem mentés gombbal, hanem amikor onnan kilépsz, ez automatikusan megtörténik.
És ennyi. Minden másban ez a program egy zseniálisan kitalált, felépített és prezentált alkotás, ami nagyon szórakoztató, élvezetes (ezt külön kiemelném, mert ebben a játékban tényleg 10/10 a játékélmény) és bőven tartogat kihívást.
Gondolkodni kell benne, logikusan és tervezni is kell. Igazából az alapok nagyon erősek és e mellé kapott egy igen mély technológia fejlődés fát, ami óriási szerepet játszik abban, mennyire tudunk hatékonyak lenni a végjátékban.
Egy társasjátékhoz hasonló szabályrendszerhez tudnám hasonlítani az alapokat.
A játékról még nem esett szó, ezért nagyon tömören és röviden írnék róla, a többi információt az alább belinkelt Steam adatlapon el tudjátok olvasni:
https://store.steampowered.com/app/1264280/Slipways/
Bolygókolonizálás és kereskedelem lenne a kulcsszó de ennél persze jóval többről van szó. Egyedül azt sajnálom, hogy minden embernek más az ízlése és emiatt én hiába ajnároznám mennyire klassz alkotás ez, sokaknak csak egy újabb legyintés lesz. Egy újabb körökre osztott puzzle játék. Lapozzunk.
De ha mégsem és esetleg bejön a témakör, a stílus, én bizton mondom neked, garantáltan olyan szórakozást és kellemes időtöltést kapsz, amiért megköszönöd nekem, hogy informáltalak róla. Tulajdonképpen ezért is született eme iromány, mivel én már jó régen nem vagyok aktív tagja a fórumnak.
Nem tudtam megállni, hogy ezt a kis csodát, ne ajánljam. És mint az írásom elején említettem, még sosem találkoztam olyan játékkal pályafutásom során, amibe ne lett volna valamilyen, akármilyen keserű szájíz, a pro kontrája, szóval értitek, ami bosszantó benne.
Nem csalás nem ámítás: Itt ilyen nincs. Én is értetlenül állok előtte, de úgy látszik a Beetlewing csapata (a játék fejlesztői) zsenik. Nem tudok rá jobbat mondani.
U.i.:
(Azért jól esik ide írni bevallom, így hosszú évek kimaradása után, de ez pusztán a játék miatt történt és hogy felhívjam rá a figyelmet. Értem ezalatt, hogy nem tervezek visszajövetelt vagy bármi hasonlót. Ezt tényleg csak a félreértések elkerülése végett írnám, mondjuk azoknak, akik szerették az írásaimat.)
180
Dicsérték sok helyen. Ami külön tetszett az érveik közül, hogy elvileg bármikor előveheted egy kicsit játszani, nem muszáj órákat beletenni egy menetbe, ha nem akarsz.
Igen, pontosan így van ahogy írod. Mivel egy játék nem tart hosszú ideig, emiatt mindegy, hogy egy heti ranglistás kihívást, egy kampány pályát, egy sima alap pályát, vagy akár az endless játékot indítod el (hiszen ott meg amikor kilépsz ment), mindig lesz kedved odaülni, mert nem megy az aznapi programod kárára.
Esetleg annyit megjegyeznék, mivel jó vele játszani, ha éppen nem úgy sikerül egy pálya, akkor azért hajlamos voltam újra nekiülni a jobb eredményért. Ezzel csak arra akarok utalni, hogy nehéz megállni ne kezdj bele szinte azonnal újra, kicsit emiatt van egyfajta addikcióra hajlamos oldala.
Ez egyébként még abból is fakad, hogy nem frusztrál, nem idegesít, harc és ilyen jellegű alakulatok sincsenek benne, mindent körökre osztva el lehet intézni, van benne visszalépés gomb is, amivel vissza tudod vonni a ballépéseidet, szóval egy abszolúte nyugodt, tervezős, agyalós programról van szó, amire bár kell összpontosítani mégis relaxál.
180
master of orion2-hoz kepest milyen? (az ugye a TOKELETES JATEK)
Parizer forever.
+10000
mekkora játék volt <3
phoenix pointtal jatszott valaki?
Parizer forever.
Az egész Master of... széria nagy szerelem volt :-)
igy van ven faszok :)
Parizer forever.
Nos a képek megtévesztőek lehetnek. A Master of Orion egy komplex stratégia játék. Vagyis egyszerűsítve 4X stratégia. A Slipways meg egyáltalán nem ebben a műfajban indul. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni ez 1X stratégia, hiszen se diplomácia, se háború, se korokon átívelő fejlesztési fa nincsen benne.
Csak kereskedelem és fejlesztés tudományokra. Ez egy puzzle játék, egy erőforrás menedzsmenttel, amivel bolygók közti hajócsúszdák (slipways, innen a játék neve) segítségével megteremted a kapcsolatodat és az áruid szállításának feltételeit. De ez nagyon sokrétű és bonyolult módon történik. Ez az oldala a játéknak roppant erős és működőképes. Erre épül.
Szóval bár azzal egyetértek, hogy a Master of Orion tökéletes, mert ugyanezeket hallottam és olvastam róla annak idején, de a Slipways teljesen más utakon jár műfajilag.
Egyébként Steam-en a fórumon épp ezen okból (sejtésem szerint valaki képek alapján aposztrofálta, hogy ez akkor egy tuti kis komplex 4X játék), az első óra játékidő után vissza is térítette az árát. Szomorúan konstatálva, hogy ez bizony más.
180
koszonom, ahogy irtad, olyan gamenak tunt. de akkor kihagyom :)
Parizer forever.
Mivel a leírás alapján én is rá néztem a Steam oldalára, szerintem nem a játékos nézte be, konkrétan a trailer/gameplay videó állítja, hogy ez egy 4X játék.
Nincs mit, ezért is örültem a kérdésednek és így tisztázni tudtuk! :)
180
Köszi a kiegészítést! Én nem néztem meg ezt a videót. De így akkor nem korrekt amit állít, mert ez a játék nem az. Amit tudok róla, hogy készül hozzá a kampánynak egy harmadik része és fórumon írták/kérték esetleg tegyenek bele harci alakulatokat a későbbiekben. Nem tudom ez megoldható e, lehet ez megbolygatná az alapjait, vagyis ez a koncepció nem tudna működőképes lenni.
Némi magyarázat: Szóval, ha a hagyományos értelemben nem is 4X stratégia, talán mégis tudok magyarázattal szolgálni mitől gondolták a készítők, hogy mégis az.
A játék elkezdése előtt tudsz 5 fajta fajból választani hármat.
Minden fajnak van 2 képessége (több van, csak random kettő közül választhatsz).
Te mint játékos két képesség közül választhatsz a 6 közül. (3 faj vezetőjének 2 képessége.)
Ezen kívül a játékban az általad választott vezetők felajánlanak (mind a 3 és ebből minimum kettőt kell választanod) küldetéseket, amiket ha teljesítesz, megnyílik egy technológiai tier felosztású menü, ahol tudományos pontokért (ezeket űrállomásokon, emberek + nyersanyag termeli, növeli) cserébe választhat komoly előnyöket adó segítségeket. Persze minden egyes tier egyre jobbat ad, és ahhoz, hogy tier 1-4 közt tudj választani, az alatta levőből kettőt mindig ki kell tanulni.
Ha a két küldetést teljesítetted, akkor kapsz újabbakat. Ezek egyébként pontokat is adnak a végelszámolásban, viszont ha nem tudod megcsinálni a játékot lezáró 25 év alatt, akkor az mínuszban számolódik el.
Szóba jöhet az emberek boldogságértéke (ami 4X stratégiában is fontos szerepet játszik) és a pénz, vagyis a kassza amiből gazdálkodsz. Mind a két érték drasztikus csökkenése a játék végét okozhatja. Ha a boldogság szint bizonyos százalék alá megy még jóval azelőtt véget ér a játék, mint ahogy letelne a 25 év. Ha elfogy a pénzed, mert rosszul gazdálkodtál szintén vége.
Tehát ha ezeket a dolgokat is számításba veszem, akkor valamelyest meg tudom érteni, hogy a készítők 4X stratégiának nevezik a játékukat, de akkor azt fontos kiemelni, hogy amíg sokan megszokhattuk mit jelent pontosan ez, itt lehet szerencsésebb lett volna valamilyen más elnevezés. Mert ez így kicsit tévútra viszi a játékosokat.
180
Ultrakill
Korunknál fogva mindannyian jól ismerjük a 90-es évek lövöldéit. És nyilván ha akkor ismertük, próbáltuk és szerettük, amikor érkezik egy a retrót meglovagoló FPS talán még könnybe is lábad a szemünk.
Vagy azért mert annyira pocsék és a mai színvonalat teljesen nélkülöző megoldás kap teret, vagy épp ellenkezőleg egy főnix madár születik újjá a hamvakból. A New Blood csapata pontosan tudja, hogyan kell zsigerileg az érzékekre hatni, majd azt tűpontosan az igényeknek megfelelően tálalni, megvalósítani. És bár jelenlegi alanyunknál ezt igencsak minimalista, de vérbelien profi módon van tálalva az összhatás.
A New Blood, ha valaki nem ismerné a nevüket, olyan játékokat alkot, amik méltó módon támasztják fel az egykor és most sokak által kedvelt agyatlan FPS-ek világát. Játékaik egytől egyig minőségiek és valószínűleg már hallottatok róluk, de ha mégsem, íme a lista: DUSK, AMID EVIL, ULTRAKILL.
Az Ultrakill bár még korai hozzáférés állapotában leledzik, megvásárolható 2020 óta és nekem a demójával volt szerencsém összefutni, egy sötét 2022-es januári éjszakán, de a hatás nem maradt el.
Egyértelmű lett, hogy ezt meg KELL venni, mert szórakoztató, egyedi és picit talán művészi vagy lehet csak egyedi, de mindenképpen olyan alkotás amire azt lehet mondani, ilyen azért még nem volt, van benne valami olyasmi, amitől újnak fogod érezni az élményt amit kapsz. Számomra ez azt jelenti, hogy természetesen végig fogom vinni, tökéletesen alkalmas lesz célzásgyakorlásra, amit más FPS játékokban kamatoztathatok.
Ugyanis ebben a játékban a tér minden pontján lehetsz nagyon rövid időn belül, ami alatt azt értem, hogy egy teremben akár a plafonhoz közel, vagy épp egy sarokban 10 méterre a talajtól megfordulhatsz a másodpercnyi idő alatt. Mintha a gravitáció lecsökkenne. És bármelyik irányba (földön-levegőben) hirtelen nagy távokat tudsz mozogni. Ha hasonlítanom kéne, akkor Genji (Overwatch) előretörő gyors mozgásához tudnám hasonlítani. (Csak ott sok idő mire ez a képesség újratöltődik és egyszerre csak egyet tudsz használni. Itt meg akár 3-4-et is egymás után, majd a visszatöltés is gyorsabb.)
De ha ez a mozgássor nem lenne elég, van guggolásos csúszás, amivel sebesen lehet száguldozni a földfelszínen. Szóval az irányítás igen egyedi, a játék kinézete szintén és az ellenfelek sem teljesen szokványosak, persze akad átfedés korábbi játékokból. Viszont cserébe minden pálya végén (egy pálya nagyjából 10 perc körüli időtartamú) vár minket egy BOSS.
Egyébként az egész játékban az a legérdekesebb, hogy a pályákon nem lehet felvenni semmit. Van egy fegyvered (később persze majd több is és ezeket lehet majd fejleszteni) és vagy TE meg a PÁLYÁK, ami szobákból, termekből, folyosókból áll és amint belépsz egy ilyenbe, a túloldalon lévő ajtó lezáródik és kezdődik a harc az időközben beteleportálódott ellenfelekkel. Szóval vagy TE az ÜGYESSÉGED, REFLEXED, CÉLZÓKÉPESSÉGED és REAKCIÓIDŐD.
És amilyen gyorsan, ügyesen, pontosan csinálod az ellenfelek ritkítását a játék ezt a képernyő jobb oldalsó részén értékeli, pontozza. Ha minden szuperül megy, akár összejöhet a játék nevében szereplő ULTRAKILL sorozat is ami az összes értékelésnél, a pálya végén szinte Devil May Cry szerűen értékeli az adott teljesítményed, betű szerint fokozatba sorolva. A, B, C szóval érted.
Ez azért is fontos, mert így a teljesítmény orientált játékos, többször is nekifuthat a jobb eredményért cserébe egy kevésbé jól sikerült pályának. No de ennyi szófosás után, inkább elvezetnélek a bűvös linkhez, ami alapján (ha még nem informálódtál eme alkotásról) sok minden mást is megtudhatsz a játékról és természetesen ki is próbálhatod, ha felkeltette az érdeklődésedet.
https://store.steampowered.com/app/1229490/ULTRAKILL/
Talán zárásként még annyit tennék hozzá, ez a játék azoknak is jó választás lehet, akik nem követik annyira a fejlődést és régi PC-vel rendelkeznek, mert nagyon minimalista gépigénye van.
God of War
Az előző játékról elég hosszadalmasan írtam, mert bevallom nagyon élveztem. De egyelőre addig nem akarom megvenni, amíg eme címmel nem végeztem. Nos a helyzet az, hogy kissé csalódott vagyok. Egyrészt magamban, mert úgy érzem vannak olyan címek, amik már nem tudnak úgy megfogni, mint régen, hiszen nem vagyok már gyerek. És azt hiszem ez itt a fő probléma, sajnos úgy érzem kinőttem abból, hogy ezt a játékot én igazán élvezni tudjam.
Ráadásul a játék menete és mechanikája is úgy van felépítve, ami a primitív szót juttatja az eszembe. A ládákra gondolok itt elsősorban. Fárasztó, unalmas és időhúzó nekem, noha megcsinálom és próbálok nem kihagyni egyet sem. Nyilván pont ezért az, mert legszívesebben hagynám őket ott ahol vannak.
A régi GoW és GoW 2, annak idején PS2-ön a kedvenc játékaim közé tartozott, hozzájárulva sokban ahhoz, hogy legyen PS2-öm, hiszen ezek egyértelműen húzó nevek voltak a konzolra.
Ez a mostani meg... vesz ötleteket és játékelemeket innen onnan, felesleges fejlődésrendszert kapott (mert ugye ennek már egy AAA címbe benne kell lennie).... és életem egyik legunalmasabb törpe testvér rivalizálását, amit kínos már végighallgatni is, nemhogy elolvasni.
Az egész fő történet is úgy ahogy van egy szép mese, mese gyerekeknek, akik talán értékelik, de bocsánat ha így 48 éves koromra már kinőttem az óriások, istenek és a többi világából, ilyen alapon rajzfilmeket is nézhetnék szombat délelőtt, de nem teszem.
Persze nyilván a játék szép, élvezetes benne a harc és a helyszínek érdekesek, meg azért visz előre a történet, néha egy melléküldetés adta terep, de valahogy nehezemre esik odaülni és folytatni az egészet. Már 4-5 óra után is ezt éreztem, 15 óra környékén vagyok, de akár ott is maradnék örökre, csak érted, ha kifizettem érte a pénzt, akkor már csak azért is végigviszem.
Itt nyilván nem arról van szó, hogy a GoW rossz játék lenne. Valószínű azzal van a gond, hogy kinőttem már ebből a fajta történetmesélős félig meddig nyílt világú, eléggé monoton játékmechanikával rendelkező címekből.
Mit értek ezalatt és ennél a játéknál? Kifejtem.
Ládákat nyitogatsz, gondolkodós részeket csinálsz, harcolsz. Majd ugyanez a végtelenségig. Nem lenne ezzel akkora gond, de ez pont így kimérve szinte patikamérlegen, konkrétan idegesítő. Ja és ha mindezzel megvagy a kör végén még az idióta törpéket is hallgasd végig, mert azok akárhol is jársz, akárhol is vagy, mindig ott fognak várni valamilyen elbaszott kovácsműhely keretein belül.
180
Pár hete kipróbáltam PS5-ön a GoW-ot, és őszintén szólva nem tudom, mi lehet velem a baj, de úgy éreztem magam, mintha nyugdíjas lennék. A tutorial szörnyek vagy tízszer levertek, aztán az első "éles" pálya első 20 méterén újra.
Úgy voltam vele, ha ez már most ekkora kihívás, inkább hanyagolom. Egyszerűen érthetetlen számomra, miként lehetek ilyen szinten inkompatibilis a játékkal... Mondjuk felfedezni véltem némi input lagot, de ez gondolom tök gyári, meg csak fognom kell valamire.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
en mar vagy 5-10 eve mindent szuper izi-n jaccok ami szingle (un sztori modban) minden masra ott vannak az online lovoldek.:)
"okey-dokey!"
Azért fura, mert amúgy minden mást hardon játszok probléma nélkül. Ja, nem. Asszem a Doom-ot még vissza kellett vennem kicsit.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
mondjuk nem értem miért nem raknak minden játékba valami totálisan könnyű módot, sok idősebb ember szerintem szívesen sétálná be a pályákat, mint én is :))
Én szeretem az északi mitológiát, gyanítom, a törpék testvérviszálya is az onnan ismertekre utalás. De nálam még csak két óra ment bele, eddig nem is találkoztam az alapabb szörnyeken és egy "idegenen" kívül senkivel. A grafikán kívül nehéz lenne bármiről véleményt formálnom.
Eddig a legnehezebb alattin eggyel rendben van a kihívás nekem, de lejjebb lehet venni bármikor.
Sors bona, nihil aliud.
Raknak, főleg az újakba meg a nemrég megjelent címekbe. Egyszerűen igény lett rá és van egy olyan réteg, akit kifejezetten a történet érdekel, számukra készítenek ilyet. Én úgy emlékszem ebben a játékban is van ilyen fokozat. Fontos, hogy játék közben is lehet állítani bárhova.
@Zoo: Akkor még nagyon az elején vagy. Nem siettél vele. Elvileg én is alig haladtam, szerintem az 1/3-ad részénél lehetek a játéknak. Ami egyszerre elszomorító (tudván mennyi van még hátra) és egyszerre borzasztó. :)
A mitológiai rész (írtad korábban ez téged különösen érdekel) szerintem nagyon korrekten ki van emelve, akár a történetben és a feljegyzésekben, amit BOY* rendszeresen vezet naplójában. (Természetesen ezt a játékos meg el tudja olvasni.)
BOY*: Nem véletlenül csillagoztam meg. Ha lehetne egy kívánságom és annyi évet élhetnék itt a Földön, ahányszor elhangzik a BOY szó a játékban, akkor lazán nézhetném a párommal 2150-ben a kihalásunkat okozó aszteroida becsapódását. Szóval örök élet és ingyen sör helyett, akkor inkább ezt kívánnám.
Oh boy...
180
Nagyon kedvelem a játékbemutatóidat, be is van jegyezve több cím, amit a leírásod alapján megkukkantanék, ez az Ultrakill a következő ilyen. Hogy mikor, az egyelőre kérdéses, de szépen-lassan sort kerítek rájuk :)
Az eredeti God of War 2 talán az egyik "leginkább egyben lévő" játék, amivel valaha játszottam, nagyon kedveltem annak idején, az elejétől a végéig csúcsminőség.
Chief Exorcist
Köszönöm! Ez igazán megtisztelő. Jut eszembe a Gamekapocs oldalon szintén sok cikkedet olvastam, és ugyanezen véleményen vagyok rólad. De ez egyben azt is jelenti, hogy akkor majd még írogatok ha lesz miről, legalább lesz kinek. :)
180
pont nemrég vettem egy ilyen játékot, 95%-ban arról szól hogy sétálni kell, többi dolog megy automatikusan.
https://store.steampowered.com/app/1794680/Vampire_Survivors/