Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Azt hiszem megtaláltam a legmegfelelőbb loadoutot.

rwurl=https://youtu.be/0q5eSOjECZU

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Tango játékbeszámolóitól olyan nosztalgia jön rám, amikor még csomó hasonló review-val lehetett itt találkozni HW-n, játékok, filmek esetében egyaránt :(



Játssz, és írj róla! Én is szeretem az olyat.


Lou képe
Lou
Donator

Disciples: Liberation - demo
https://store.steampowered.com/app/1287840/Disciples_Liberation/

Hát izé. Sajnos ahogy több negatív review is kiemeli, ez egy időzabáló mobiljáték...

A kezdő játékmenet nem nyűgözött le, de gondoltam hát ez csak az intro, biztos beindul szépen lassan. Hát sajnos nem, úgy néz ki az egész játék ilyen lesz, hogy az egyetlen hősöddel és csapatával fel-alá mászkálsz egy térképen, és már a harmadik / negyedik harctól unalomba csap át az egész, és csak nyomod a megszokott lépéseket, 20-ból ha 1 csatánál kell minimálisan taktikázni.
Játszottam vele pár órát, hátha jobb lesz, de csalódás.
Inkább folytattam volna az AC:Origins-t, még az is kategóriákkal jobb élmény lett volna.

szerk: ja igen, és a harcon sajnos semmilyen animáció gyorsítási lehetőséget nem találtam, és auto-combat sincs, szóval a legértelmetlenebb 100% győzelem harcokat is végig kell tolnod hosszú perceken keresztül.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nem hangzik jól, de tök jó, hogy valaji kipróbálta helyettem. Viszont kiscsikó koromban az 1-2 hasonló érzésekkel szakadt félbe számomra. Azokhoz képest is rosszabb, vagy csak a mai öregemberes mércénkhez?

Sors bona, nihil aliud.


Lou képe
Lou
Donator

Hát ha így nézzük, akkor azokhoz elég hű :D
Harcok nagy része vagy triviális, és csak időhúzás, vagy a lehetetlen kategória.
A sztori közepes, de kell döntéseket hozni, hogy kivel lépsz szövetségre, kinek segítesz, hogyan segítesz, ezek tetszenének, de vhogy mégis olyan bénának érződik a játékmenet, tényleg nagyon mobiljáték érzés. 2021-ben ennél kicsit többek szeretnék PC-n élményként.

A harc felgyorsítása iszonyat hiányzik belőle, első pár alkalommal jók az animációk, hangok, de tizedjére már kínszenvedés. Ha egy ilyen opciót beleraknak, mondjuk 400%-os sebességet, akkor lehet, hogy megfontolom a folytatását.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Marvel's Guardians of the Galaxy

Tegnap elkezdtem belerakni 1-2 órát, a látvány és az atmoszféra top notch. RTX is nagyon fasza PC masterrace-ként 4k-ban. Teljesen eltalálták a kémiát a karakterek között és mindig van valami vicces dolog a háttérben. Harc egy kicsit furcsa és bénácska, de sokkal jobban felbosszant hogy elszúrták a gamepad (XboxOne) PC-s GUI-t és nyílván nem az az action gomb amit promptol a GUI.... ami QTE-nél nagyon fos de nem gamebreaker. Ami látszik már az elejétől fogva amúgy hogy ez az idei év egyik legjobb action-adventure játéka.

Screenshotok mind ingame:
rwurl=https://imgur.com/9sFiXIg
rwurl=https://imgur.com/ygNyZKB
rwurl=https://imgur.com/YAX0csd



Gondolom van PS4-re is. Belenéztem -havernál- az első fél-egy órába (tutorial mission) és az alapján nagyon tetszik. A karakterek közti összhang tényleg hatalmas és poénok is fergetegesek. Az Avengers "játékkal" ellentétben itt nem zavart hogy a karakterek máshogy néznek ki. Ez a kinézet talán még-jobban illik hozzájuk. Egyedül talán Star Lord lett túlságosan szépfiús. Kb mintha a Szőke Herceget látnám a Shrek2-ből. :)

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)




kutya brutál jól néz ki, de a karakterek miért nem hasonlítanak a színészekre?


Lou képe
Lou
Donator

Biztos rahedli extra jogdíj költsége lett volna, illetve gondolom motion capture-höz is sokkal olcsóbb volt kevésbé ismert színészeket alkalmazni.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Sokkal prózaibb: Ez egyszerűen nem MCU szotri, teljesen különálló.
https://screenrant.com/marvels-guardians-galaxy-game-chris-pratt-not-mcu/



Azért a tojás szerintem előbb volt, nyilván ha ingyenbe' lett volna, akkor tuti az eredeti színészeket kérik fel és MCU sztorit használnak.



Kizártnak tartom hogy ne lenne benne a Marvel/Disney-s keretszerződésekbe a színészekkel alapból hogy ezekhez is adják a hangukat. Azt is kizártnak tartom hogy Marvel/Disney-nek problémát jelentene Franklin bácsikat asztalra rakni hogy legyen talent voice ha netán ne lenne benne a szerződésben.

Sokkal egyszerűbb hogy direkt nem akarták összemosni az MCU-val.

Ugyanitt mégtöbb Cosmo/Diego kontent: https://mobile.twitter.com/dog_rates/status/1446152031836590085



Ok :D

Kizártnak tartom hogy ne lenne benne a Marvel/Disney-s keretszerződésekbe a színészekkel alapból hogy ezekhez is adják a hangukat.

RDJ kategóriák szerződésébe is biztos benne van az ilyesmi, amikor kb. egy interjúra nem megy el ingyen :D Meg a többiekébe is :D

Én meg azt tartom kizártnak, hogy nem lovagolták volna meg a meglévő szituációt, csak ~10M lett volna a színészek költsége fejenként... plusz az MCU jogdíj még egyszer ennyi :P

Az meg hogy szándékosan ez lett volna a terv... hát arra meg csak hangosan felnevettem :DDD
Természetesen square enixék a saját pénzük ellensége, pedig lett volna lehetőség hogy AAA listás sztárok és AAA listás történetet kapjanak INGYEN, de ők inkább kitaláltak mást és felvettek mást PÉNZÉRT. :DDD



de miért kéne voice, elég lenne csak a fizimiska nem? Azt meg manapság biztos meg tudnák oldani precíz mintavétel nélkül is, hogy ne kelljen berángatni a színészeket.



Nyílván 14 éves, de max 1 misi per fő, ez 5 misi lenne 5 Guardian esetében ami aprópénz: https://www.destructoid.com/are-screen-actors-being-paid-too-much-to-voi...

13 éve is csinálták, nem voltak restek pedig akkor az MCU még sehol nem volt Iron Man 2008-as játékban Robert Downey Jr: https://www.imdb.com/title/tt1233205/reference

De legyen igazad, főleg úgy hogy a sztori se illik egyáltalán az MCU-ba. Sőt hallatlan hogy szinte a franchise tie-in game-k kivételével (Ez meg ugyebár rohadtul nem az) sehol sincs hasonlóság az aktuális színészekre.... Batman games anyone?

plusz az MCU jogdíj még egyszer ennyi :P

MCU jogdíj egy Marvel Games játéknál ahol nem voltak restek Chewbacca-t is beletenni??? :D :D :D :D



Groot meg Raccon esetén lehetett volna spórolni a likeness-en :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut


Lou képe
Lou
Donator

The Procession to Calvary

https://store.steampowered.com/app/1071130/The_Procession_to_Calvary/

"Monty Python-inspired silliness"

Rég játszottam kalandjátékkal, ez kellően rövid, kellően hülye stílusa van, adtam neki egy esélyt.
Jó döntés volt. 2-3 óra csupán végigjátszani, meg 2 alternate ending-et megnézni, de simán megérte, szórakoztatóan beteg volt, feladványok is mind kitalálhatóak, logikusak, de nem feltétlenül triviálisak. Xbox Game Pass keretében játszottam, de egy pár dolcsit sztem megér, ha majd akcióban lesz.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Lost Ruins

Ez egy romantikus történet Boris a goblin és a főszereplő lány szerelméről, akit csak Heroine-nak hívnak.

Pixelgrafikás platformer, anime stílusban. Heroine leginkább az iskolai egyenruhájában van, de előkerül az iskolai fürdőruha, meg a cselédlány kosztüm is. Természetesen sokféle ellenfél akadályozza a történet kibontakozását, többek között 5-6 boss is. Ők mind anime lányok, különféle problémákkal. Pl. az egyik halott, a másik már únja a goblin szeletelést, stb. Fontos boss-zsákmány a fehérnemű.

Az ilyesfajta aktív tevékenységekhez rengeteg tárgy, fegyver és varázslat áll rendelkezésünkre. Egyszerre két fegyver, két varázslat és 1-3 varázstárgy lehet aktív. Ezeket persze úgy kell összeválogatni, hogy segítsék egymást. Pl. ha tőrt használsz, ami Vérzést okoz, akkor érdemes olyan varázstárgyat választani mellé, ami bónuszt ad a vérzésre.

2 teljes ember csinálta, de ez semmit nem von le az értékéből. Normál szinten pár óra alatt végigtolható.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Persona 5 Royal így 100 óra után.

rwurl=https://m.media-amazon.com/images/I/81RYPL46ZhL._SL1500_.jpg

Még mindig zseniális. A csapattagok dinamikája remek és harcokat (meg főleg a zenéket alatta) nem lehet megunni.
Létfontosságú, hogy megtaláld az ellenfeleid gyenge pontját, mert ha nem így teszel, akkor akár egyetlen B kategóriás Shadow is kinyírhatja az egész csapatodat.

Ahogy egyre több csapattagot ismerünk meg, úgy válik egyre élvezetesebbé a játék + minden csapattag egyéni története, ahogy bekerül + ami utána jön az is nagyon érdekes, sőt egy két esetben igencsak kemény és komoly.
Gondolok pédául Futabára(Gamer Girl)

ShowHide spoiler #

A csapattagok közötti dinamika nagyon jó és nincs olyan akit feleslegesnek éreznék, mint a harcokban, mint pedig a mindennapi életben.
Egyedül talán csak Kasumi lóg ki egy kicsit, aki az eredeti P5-ben nem is szerepelt, csak most a "bővített verzióban" így eléggé nyilvánvalóan "nyomatják" a karakterét. Néha fel-fel tűnik a történetben, hogy el ne felejtsük őt, amíg az ő sztoriszála is be nem indul, amire eddig még 100 óra után sem került sor. Nincs baj vele mert a feltűnései egész érdekesek, csak nagyon látszik, hogy utólag került be.

A csapattagokon kívüli kapcsolatok is nagyon jól sikerültek. Mindegyiknek van valamiféle probléma, vagy személyes dráma az életében, aminek megoldásával új képességekre teszünk szert viszont a képességek között elég nagy differencia van, ezért vannak karakterek, akiknek kb semmi esélye, hogy komoly kapcsolatot kiépíts vele. Hiszen nyilvánvaló hogy inkább egy olyan karakternek segítesz, aki mondjuk lehetővé teszi, hogy csata közben cserélgesd a csapattagokat, mint egy olyannak, akinek köszönhetően 10% -al olcsóbban vásárolhatsz a boltban (miközben felvet a pénz.)

A dungeonokként szolgáló Palacek is nagyon ötletesek és az előző Persona játékokkal ellentétben tényleg meglehetősen különbözőre sikeredtek.

Most vagyok az 5-ik Palaceben és ha jól tudom még 3 hátra van, szóval egy darabig még el leszek a játékkal. :)

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Back 4 Blood

Van némi újdonság a Left 4 Dead 2-höz képest (kártyák, fejleszthető fegyverek, különböző előnyökkel járó karakterek), de ezek számomra keveset tesznek hozzá, amúgy minden ugyanaz, csak bénább. Mármint a nehézségi szint nincs kisúlyozva, bizonyos fegyverek is kilógnak, a pályák nem a legjobbak, az egész tempója sem az igazi. Valahogy nem éreztem annyira a taktikázást sem, csak jöttek a hordák, és kész.

Az egésznek külön gagyi érzetet ad, amikor becsapdáznak, de nem látszik az animációból sem, hogy a föld alól most miért és hogy, egyszerűen csak a semmiből, időnként átütnek, átjönnek a falakon a zombik, illúzióromboló az egész. Az egyik pálya végén mi is úgy szálltunk be a kocsiba, hogy a karaktereink egyszerűen szellemként átmentek az ajtón.

Nem tetszett sem nekem, sem a játékostársaknak, az Act I vége előtt ment az uninstall. Az alapok ott vannak ugyan, de ezt elszúrták, 2021-ben ugyanaz unalmasabbra skinezve már nagyon kevés. Majd játszunk mást, akár L4D2-t inkább.

Szerk.: Plusz azóta rengeteg zombis játék volt már. Kifejezetten bírtam a Dead Islandet és a Dying Lightot is co-opban, de ezt nem igazán. Hol van itt olyan hangulati elem, mint a witch sírására összerezzenés? Van a snitch meg madarak, de minden csak gyenge (ön)utánzat. Miért kellett 12 év ehhez? Ennyi idő alatt méltóbb Half-Life 3-at lehet összedobni Basicben.

Sors bona, nihil aliud.



És ne feledjük hogy a legszarabb területvédős játékmódot vették át a L4Dbol még szarabbul megvalósítva, a sima kampany VS helyett.

Illetve a beta nekem jatszhatatlanul szaggatott egérrel, gamepaddal nem :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Tulajdonképpen nem csináltak mást csak újra megcsinálták a Left4Deadot csak sokkal ötlettelenebbre és szarabbra.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Úgy akakult, hogy random generált pályás játékok kerültek elém mostanság.

Colt Canyon

Pixelgrafikás indy rogue-like. A főszereplő barátját elrabolják rosszarcúak (nehéz megmondani, mert csak pár pixel, de mindegy). A pályán folyamatosan jobbra haladva kell harcolászni az ellenfelekkel. Egyszerre két fegyverünk lehet, és nagyon oda kell figyelni a lőszerre, mert kevés van. A lövöldözésen túl tudunk még gurulni és közelharcolni is, de azt leginkább csak a ládák összetörésére használjuk, lőszerek után kutatva. Lehet nálunk némi dinamit is, de ezzel nahéz bánni, a gyújtózsinór időzítése miatt. Könnyű elhibázni vele az ellenfelet, meg magunkat is felrobbantani.

Az ellenfelek elég változatosak, a többféle átlagos közelharcos és lövöldözős fazonon túl vannak még állatok (a kutya meg a farkas elég idegesítőek), valamint bossok is.

Vannak még NPCk is, pl. vándor árus, akitől a lőszereinket lehet jó dolgokra cserélni. Vannak továbbá foglyok, akiket kiszabadíthatunk és ők adnak valamilyen nagyon hasznos jutalmat. Pl. az ellenfelet lövései lassabbak, velünk jön, stb.

Elég nehéz, nem jutottam még vele messzire, de nem is játszottam sokat. Az akció nagyon pörgős tud lenni.

Drox Operative 2

Ez is egy indy játék, ami a klasszikus űrstratégiákra emlékeztet. Van egy csomó idegen faj, sok felfedezni való bolygó, kutatás/fejlesztés, diplomácia, kereskedés, küldetések, űrhajó pimpelés. Ugyanakkor van benne egy nagyon érdekes csavar: mi nem az egyik fajt játszuk, hanem egy titkos társaság ügynökét (Drox Operative), akik a galaxis dolgait irányítják a háttérből. Ennek folytán nincs saját bolygónk, csak egy űrhajónk, amit viszont elég durván lehet fejleszteni. Valójában sok-sok végigjátszás kell, hogy a hajó max szintű legyen.

Stratégiái játékhoz hűen sokféle módon nyerhetünk: a diplomáciai vagy katonai győzelem itt kicsit más, mint a hasonló játékban, de nem megyek bele a részletekbe. Van továbbá a Legend út, ahol az egyik fajjal sem harcolunk, viszont kitakarítjuk az univerzumot a mindenféle kalózokól és egyéb nemkívánatos egyedektől. Emellett meg felfedezünk sok-sok világot is. Elvileg nem ez a legnehezebb nyerési mód, de valójában sosem sikerült még a közelébe se jutni.

Ehelyett a játék szerint a legnehezebb módon szoktam nyerni (ami szerintem valójában a legkönnyebb...), a Drox küldetések végrehajtásával. Ezek mind időkorlátosak, és némelyiket szinte lehetetlen elérni (pl. térképezd fel a teljes szektort), de egy csomó másik meg csak pénzkérdés. Pl. tedd xy fajt a legerősebbé a szektorban. Ezt egyrészt az erősebb fajok gyengítésével lehet elősegíteni, vagy konkrétan segíteni fejlesztésekkel, kolonizáló hajók pénzelésével, ajándékokkal.

Máskor meg kell oldani, hogy két faj között valamilyen diplomácia reláció legyen, ehhez leginkább kémekre van szükség, akik a megfelelő pozitív vagy negatív pletykákat terjesztik. Vagy egész egyszerűen lefizetni őket, de az nagyon költséges tud lenni.

Összességében 6 féle nyerés, és 3 féle vesztés létezik.

A játékmenet picit Diablo-szerű, mert az űr nem 3Ds, szóval csak repkedsz az adott naprendszerben és harcolsz a rengeteg kalózzal/egyébbel. Nagyon sok a loot, az űr teli van konténerekkel, űrszeméttel, anomáliákkal, ami jól hangzik, de valójában csak bal klikk, a hajó leszkenneli és történik valami: találsz valamit, ambush, megsérül/megjavul a hajó (anomália), robbanás, teleport vagy valamilyen ártalmas mező keletkezik.

A naprendszerek között ugrókapukon és féregjátokon keresztül lehet közlekedni, de ezeket először meg kell találni, ami elég nehéz feladat, mert nagy területet kell átkutatni. Minden naprendszerben van egy központi kapu is, amin keresztül bármelyik másik ilyen kapu elérhető (ha már felfedezted). Sajnos ez valamiért csak akkor van így, ha a cél naprendszer lakott, nem értem miért kellett egy ilyen korlátozás.

Összességében nagyon jó kis játék.

No Man's Sky

Bizonyára sokan elmlékeznek a kiadáskori botrányra. Azóta viszont nagyon sok pozitív dolgot lehet hallani róla, hogy a készítők összekapták magukat, és kijavították a problémákat, stb.

Aki esetleg nem tudná: a játék véletlenszerűen generál naprendszereket, ahol minden egyes bolygóra le lehet szállni és végigjárni az EGÉSZET. Minden bolygón egyedi ásványok, flora és fauna generálódik, amiket fel lehet fedezni.

Valójában persze ennyire azért nem elszállt a dolog. Az ásványoknak/növényeknek/állatoknak csak a neve, meg néhány lényegtelen statisztikája random, de minden az ismert elemekből áll: szén, vas, réz, kobalt, stb. A kinézetük is véges, pl a köveket nem nagyon lehet cizellálni. Az állatok néznek ki a legváltozatosabban, néha egész furán. De például az agresszív növényekből csak 3 típust láttam az eddigi 8-10 bolygón, csak mindig máshogy hívják őket.

A játéknak egyébként sztorija is van, azt nyomozzuk, hogy kik is vagyunk az univerzumban. Sokan csak Utazónak hívnak minket. Igazából semmit nem tudunk magunkról, eleinte egy űrruhás valaki vagyunk, akinek a neme sem világos. Mindenki "ők-ként" hivatkozik ránk. Később lehet variálni a kinézetet, de továbbra sem lehetünk emberek (No Man's Sky...). Az űrruha mindig rajtunk marad, még a paradicsomi bolygón álló hermetikusan szigetelt bázisunkon is.

Apropó, bázis. Itt egészen sok lehetőség van. Bár a bázisok fix elemekből épülnek, ezekből nagyon sokféle van, és kedvünkre variálhatjuk őket. Díszítőelemeből is sokszáz van, a szőnyegektől a lámpákig minden.

Minden építhető dolgot először fel kell fedezni, ami az egyik számomra fura játékelem. Minden bolygón lehet taláni elásott tudás modulokat, amiket aztán be lehet váltani hasznos dolgokra. Egyszerre 2-4 ilyet lehet találni és sokszáz kell, hogy minden elérhetővé váljon.

Ha már a felfedezésnél tartunk, számomra ez a legellentmondásosabb rész. A NMS elvileg megadja azt az érzést, amit az Elite nem tud, miszerint Te látsz egy bolygót először, Te fedezed fel. Ugyanakkor ez közel sem igaz, ugyanis _minden_ bolygó teli van korábbi látogatók nyomaival. Például elég illúzióromboló, hogy kapod az üzenetet, hogy felfedezted xy bolygót. Leszállsz, és hamarosan talász egy Gek kereskedelmi bázist, ahol folyamatosan megy a biznisz. De az összes bolygó ilyen, teli van kincsesládákkal, településekkel, űrhajó roncsokkal, stb. Rendszeresen elhúz feletted pár űrhajó.

A másik dolog, ami erősen megkérdőjelezi a felfedezés komolyságát az a térkép hiánya. Nincs egy olyan nézet, ahol a bolygó felszínét kiterítve, 2D-ben láthatnád. Emiatt gyakorlatilag nem lehet visszamenni olyan helyre, ahol már jártál. Vagy az ellenkezője, olyan helyeket találsz meg újra és újra, ahol már jártál. Bizonyára megvan az oka, hogy miért nincs térkép. Valószínűleg a bolygó nagy része konkrétan nem létezik, amíg oda nem mégy, ugyanakkor mindennek van x és y koordinátája, szóval nem értem. Arra gondolok még, hogy ezeket a szervernek tárolni is kellene, és hát a fejlesztőknek nincs ennyi vasa.

No, egy kicsit elfogyott most a lendület, pedig lenne még miről írni: az Exosuit-ról (az űrruhádról), a járművekről, barlangokról, a víz alatti világról, VR-ről, az űrhajókról/űrharcról, az ellenségről, a modokról, meg még sok egyébről, de majd talán máskor. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



letöltöttem újra a rage c. játékot, a híres megatextúrájával.
arra emlékeztem hogy fos a textúra felbontás, de hogy ennyire...
ez 55 colos 4k tévén konkrétan úgy néz ki, mintha 320x200-ban menne, szó szerint. az külön röhelyes hogy 4k-ban tök éles mindennek az éle, de azon belül meg 320x200 :)
konkrétan hidegrázásom lett tőle, 5 perc után uninstall. még a steam fiókból is töröltem.



Carmack megelőzte a korát (és a hardverek képességeit) a megatextúrázással XD de utólag legalább mondhatja, hogy igaza volt az irányt illetően, bár ez a Rage problémáin már nem segít.

Chief Exorcist


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nem kell ehhez 2021 és 4K tévé, régen is kiütötték azok a textúrák a szememet. Még YouTube-ról is zavaróak voltak, nem csak játszva. Pedig konkrétan én is néztem nemrég (is) 55"-on 4K-ban, telepítve is van.

Sors bona, nihil aliud.



Szerintem már az elejétől kezdve baromság, és most is pont ugyanannyira az. LY-vel anno volt is ezzel egy részletes vitánk azt hiszem.

Jól kell LOD-ozni, változatos és részletes assetek kellenek, és "ennyi".
Az egybemegagigatextúra 40km2-t is ugyanúgy kis darabokból ollózzák össze... Nem fognak pixelrajzolni 100ezermilliárd x 100ezermilliárd pixelt.... parasztvakítás volt az egész. És még csúnya is.



Ennek a virtuális textúrázás a lényege (más néven partially resident textures, ennek a Carmack-féle neve a megatexture), amit meg azóta is használ a legtöbb modern engine, például most a Mátrix demó kapcsán az Unreal Engine 5.

Carmack megvalósítása amellett, hogy az első fecske volt, teljesen szoftveresen ment. A DirectX 11.1 és az AMD GCN óta már hardveres támogatás is van hozzá.

Fundamentálisan nem az a lényeg, hogy az egész mindenség egy textúra legyen, hanem hogy egy textúrának csak azt a részét kelljen betölteni, ami aktuálisan kell, ami ugye egyre fontosabb, ahogy a textúrák egyre nagyobbak lesznek.

Ehhez az új konzolok hoznak még extrákat, mint a Sampler Feedback Streaming, meg ugye az egész I/O rendszer is alapvetően erre van felkészíve.

Carmack megoldása egy generációval korábban jött, mint ideális lett volna, de az alapötlet hozzá híven zseniális volt, és igenis utat mutatott.

Chief Exorcist

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!