Jelenlegi hely

Autómánia

Utolsó bejegyzés


Szerintem, ez nem így van. Legalábbis nálam biztosan nem. Én egyszerűen csak gyűlölöm, hogy nem lehet haladni sokszor akkora dugó van. Az út amit gyalog meg lehetne tenni 20 perc alatt az lesz egy órás, autóval...



A videobol is latszik h mennyire jol tudnak pestiek vezetni :DDDD



Jaja, ezért költöztem ki a városból 42km-rel arrébb.

Így a 45 perces menetidőm lecsökkent 40-re és házban lakom, nem egy panelpöcegödörben :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Nem is mersz behajtani a BP táblán belülre.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."


Lou képe
Lou
Donator

Több ismerősöm is inkább vidéken tette le a jogsiját, mert úgy könnyebben megvolt.
Budapest sajnos valóban borzalmas közlekedésileg.
Tegnap is meg ma is be kellett mennem a Podmaniczky-be, hát vmi rémálom a város most a rengeteg felbontással, lezárással. Kb annyi idő alatt érek be innen Budáról, mint ha Ráckevére indultam volna.
És a közlekedési kúltúra sajnos tényleg siralmas, de igazából a szabálytartó emberek is buták sztem, meg a főváros is idióta a felújításokkal.
Ott van pl Erzsébet híd irányból a pesti rakpart, ami a Széchenyi István térnél jelenleg ugye véget ér északi irányba, szóval ott le van zárva az egyenesen tovább haladás.
DE meghagyták a két sávot egész a lezárásig, ami azt eredményezi, hogy a bal oldali sávba jóval kevesebben állnak be, nagyon szépen le lehet hagyni a sort, és elől bepofátlankodni. Illetve "sajnos" van még a lelkiismeretesebb tudatlan, aki közben veszi észre, hogy az rossz, és bekéredzkedik párszáz méterrel korábban, megint csak megnyitva a pofátlanabbak előtt az utat, hogy előrehúzzanak.
Ha ehhez képes csak annyi lenne, hogy mindkét sávot feltöltik az autósok, elől meg zipzár elvvel sorolgatnának, sztem sokkal kevésbé lennének frusztráltak a jobb oldali sávban ácsorgók, meg a bal oldai sávban se tudnának garázdálkodni a pofátlanok. Vagy csak simán le kellett volna zárni az egyik sávot... De ehhez jól kéne megszervezni a forgalmat, illetve intelligens, kevésbé frusztrált autósok kellenének..

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Lou írta: Tegnap is meg ma is be kellett mennem a Podmaniczky-be, hát vmi rémálom a város most a rengeteg felbontással, lezárással. Kb annyi idő alatt érek be innen Budáról, mint ha Ráckevére indultam volna.

Fuhh, ne is mondd, pár utcával odébb szívtam én is a napokban, mert a Lehel út vége is le van zárva felújítás miatt, mindenki próbál menekülni, de nem lehet. 15 percet álltam konkrétan egy helyben, aztán inkább kikanyarodtam a sorból és mentem másfelé, ahol csak annyival volt jobb, hogy a szó szerinti állás helyett lépésben legalább ment.

Lou írta: Annyi lenne, hogy mindkét sávot feltöltik az autósok, elől meg zipzár elvvel sorolgatnának, sztem sokkal kevésbé lennének frusztráltak a jobb oldali sávban ácsorgók, meg a bal oldai sávban se tudnának garázdálkodni a pofátlanok. Vagy csak simán le kellett volna zárni az egyik sávot... De ehhez jól kéne megszervezni a forgalmat, illetve intelligens, kevésbé frusztrált autósok kellenének..

Ahogy mondod, a kultúra hiányzik. Zipzár elvet követni én még konkrétan nem láttam Magyarországon, ha valaki igen, jelentkezzen már plz :D

Chief Exorcist



A keleti nyitás baszki.

Azért ilyenek akár csak 15 évvel ezelőtt is alig voltak...

Bezzeg nyugaton max azért anyázok, ha valaki véletlen nem indexel, vagy nem megy ki a szélső sávba...




Honnan tudod hogy azok nem vidékről betévedt kevésbé jártas autósok? :D



a balekok pl. a körforgalmas suzukis lehet, hogy vidéki, de a keresztül kasul záróvonalon, piroson, stb az mind tipik pesti.



rwurl=https://youtu.be/DzFT5ndMZ_Q

csak aztán ne ez legyen belőle amikor megrendeli az ember:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=MOaWF4nHoUc




Pont linkelni akartam.

Elevator drivers strike.

:DD

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson



Én teljesen meglepődtem, mivel ezen vid alapján n+2 autóm valószínű már ilyen lesz minimum. (Jelenleg nincs autóm :))

Én is simán abban a fals hiszemben voltam hogy még 10+ év, hisz a Google tesztelések is nemrégiben voltak (közben 10+ év) és a Waymo az utód!



Aha... és Indiában, vagy Pesten? :D



Simán, Pest piskóta egy London belvároshoz képest ahol ugyanúgy évek óta van tesztüzem…. https://tfl.gov.uk/corporate/publications-and-reports/connected-and-auto...

Spoiler alert: még az évszázad közepéig biztosan lesz Indiában is önvezető autó szerintem (feltéve ha a kormány megváltoztatja a hozzáállását, hisz “they took our jobs……” a jelenlegi onvezeto technológiákat illetően)



London belváros meg piskóta Isztambulhoz képest :))) ha abban (a helyileg egyébként rendezett és működő) káoszban tud majd vezetni, akkor ok :)

Chief Exorcist



Biztos hogy tudni fognak, ez temporális kérdés. Rendszerszintű káosz pedig emberi tényező, ezért is vannak balesetek.



Vágom, de mi gecire nem fogjuk megélni, hogy ilyen lesz :) max nyugger korunkra, amikor úgyse vezetünk majd már (szóval jó lesz ez a rencer :))

Chief Exorcist



Az a gond, hogy a számítógép összezavarodik a nullára kopott felfestéseken, valszeg a kátyúkba is örömmel belehajt, ha az esik az optimális útvonalba. Én ezt lazán el tudom képzelni ilyen Szingapúr-féle helyeken, meg ahol az útburkolat legalább értelmezhető, de különben lesz még itt fejlesztés...

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Hogy ne vennék észre Bélám, lidar a telefonodon is simán észreveszi a horpadt homlokodat. Ez nem Lego robot már régóta hogy felfestett csíkon menjen végig..

Sőt, több mint valószínű hogy legalább annyira észre tudják venni a level4+ autonomus járművek mint az egyszerű paraszt gyerek a Ladával. (Igen, ugyanúgy nem mindig biztonságos kikerülni kátyúkat)




Level4+ ról beszéltem, LiDAR meg igenis tudja érzékelni https://www.synopsys.com/automotive/autonomous-driving-levels.html



A Lidar előbb észreveszi a kátyút, mint az ember. A fenti szar is 300 méterre 'lát'. A vízzel takart kátyúkról ne is beszéljünk. Amikor pedig a cucc valós időben, 360 fokban, 300 méteres sugarú körben scanneli és érzékeli a környezetét és mindennek ami mozgásban van, a pillanat tört része alatt kalkulálja a lehetőségeket, hogy mit fog csinálni MAJD és azt milyen sebességgel, milyen irányba, akkor ott bármilyen felfestés, vagy akár tábla hiánya egyáltalán nem jelent problémát. Sőt. Annak az autónak bizony fölösleges is.

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson



Azzal ugye tisztában vagytok, hogy a LIDAR-t és radart is kiszedte az új modellekből? "Elég a kamera!"
https://www.thedrive.com/tech/40794/tesla-removes-radar-sensors-from-mod...

Továbbra se vagyok optimista, főleg Level4+-t illetően. Az a baj, hogy sok utcához itthon nem sima önvezetés kéne, hanem összekapcsolt, együtt működő önvezető. Kedvenc példám a BKV buszok esete a kettőnek túl szűk utcán. Na ez az, amit egyik jelenlegi rendszer se tud megoldani, lévén nincs semmi együttműködés, csak vágyálomban. (És a közelben sincs szélesebb út)



Mármint egy gyártó kiszedte az egyik termékéből...

A különböző autó típusok egymással történő kommunikációja meg teljesen logikus. A terchnológia és a feltételek is adottak. De ehhez persze az összes gyártónak meg kell egymással állapodnia, egységes protokollokat, szabványokat kialakítaniuk, stb. Ez még odébb lesz...

Azután utána jöhet a közös, összekapcsolt virtual reality, amolyan Microsoft Flight Slim adatbázis, csak valós időben, ahová az összes autó tölti fel és le az adatokat.

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson



Amúgy optikailag és főleg szoftveresen rettentő sokat lehet javítani a képen, szóval én nem látom, hogy mi a probléma. Majd kiderül, hogy jó ötlet-e megszabadulni a lidartól. Csak azért, mert mindenki egy irányba megy, az nem azt jelenti, hogy mindenkinek kötelező abba az irányba haladni. Én ebben semmi mást nem látok, mint egyszerűsítést. Ha kukázni tudják a Lidart és a hozzá szükséges kábeleket, ilyen-olyan egységeket, akkor azzal súlyt és komplexitást is megspórolnak.

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson



Ha kukázni tudják a Lidart és a hozzá szükséges kábeleket, ilyen-olyan egységeket, akkor azzal súlyt és komplexitást is megspórolnak.

Nem azért kukázzák, hanem mert nincs elegendő gyártási kapacitás és bullshittelnek. Tudtommal konkrétan ki is kapcsolták a radart + lidart a régebbi modelljeikben egy friss update-tel.

Igen, azokban is, amiket úgy terveztek, hogy radarral-lidarral működjenek.



Ez érdekes, főleg annak tudatában hogy Musk is nagyon beígérte a pothole evasion-t. Waymo Level 4 autonóm járművek mind nagy LiDAR-al vannak felszerelve, s ők is dolgoznak javában ezen. Nyílván nem holnaptól fogják tömegesen ellepni az utcát ezen járművek mindenhol, de ezért is írtam hogy n+2. -autóm már simán lehet ilyen (feltéve hogy nem 2-3 évente fogom cserélni az autóimat miután veszek egyet)



Nekik nincs elég gyártási kapacitásuk, vagy nem ők gyártják maguknak, hanem beszállító?

Amúgy whatever. A vége úgy is ugyan az lesz. Tehát előbb utóbb kiderül, hogy valójában kell-e, vagy sem. Ha nem kell, mert nélküle is elnavigál biztonságosan és megbízhatóan az autó bármikor bárhová, akkor nincs miről beszélni.

Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.

When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!