Feltételezem Dulakh, aki ~20 éve jár egy videójátékokról (amihez gép kell vagy konzol) és filmekről (TV vagy PC kell) szóló oldalra, nem mélyszegénységben töltötte ezt az időszakot... Az érintett kollégáim se mélyszegénységből érkeztek, de ezek az 1-2 napra kiugrunk fapadossal trippek nem hiszem, hogy bármely magyar számára annyira elérhetetlen lenne, aki bármit is dolgozik.
Én se repültem sokáig, elöször csak tavaly, amikor Európában még pont nem durrant be a járvány. Eljutottam addig mindenhova máshogy, Spanyolországtól Dánián át Oroszországig. Elsösorban az útitársak preferenciái miatt alakult így, de ha kell, ha nem alapon egyébként sem akartam soha röpködni.
Oké. Egy cégnek fizetett az illető, mely cég fizetett az oroszoknak, vagy amerikaiaknak, hogy képezzék ki, tréningeljék és vigyék föl a szerencsést. A mostani egyetlen különbség, bár mintha kicsit bagatellizálnád, de valójában ez a különbség számít a leginkább és ez a legnagyobb előrelépés. Magáncégek R&D tekintetében fényévekkel gyorsabbak, mint bármelyik állam. Egyes esetekben évtizedekkel is, mint a példa mutatja...
Az tény, hogy nagy előrelépés lesz az is, amikor egy Starship visz embereket egy körre a Hold körül. De szerintem minden előrelépés ma, az elmúlt évtizedeket nézve.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Brutálisan haladnak. A Liebherr daru elnyerte végső magasságát. 220 méter a max. hoist height, de ennél ez szerintem kicsit alacsonyabb. Az utolsó, 8. szakaszt így fogja felpakolni a toronyra. Erre még felszerelnek egy szerkezetet, mely a boostereket kapja el landolás közben (nincsenek landoló talpak, mint a Falconokon, így több üzemanyagot, hasznos terhet vihet a booster). A torony és daru mellett a booster kb. 70m magas, plusz a pad. Épp a 29 Raptort pakolják bele a static fire teszthez. A közelgő orbitális tesztet nem vele végzik majd.
feketeninja írta: De az legalább el tud majd jutni a legközelebbi csillagig. Szóval nem érzem túlzónak a nevet.;)
Van rajta térhajtómű? Mert anélkül igaz hogy eljuthat, addig ha irányba állítják de az azért pár százezer év.
dulakh írta: Az miért meglepő? Életem legelső repülőútját asszem 38 évesen követtem el, mondjuk akkor Új-Zélandig meg sem álltam.
Nekem is a 2018-as japán út volt életem első repülőútja (35 évesen). Utazhattam volna addig is repülővel csak valahogy nem vonzott a dolog. Most azért már "rákaptam" a dologra és mentem volna pár helyre fapadossal (+ ugyebár már be van tervezve a 2. japán út) ha nem ütött volna be a COVID.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Úgy látom a szüzességét mindenki valami nagy utazással veszítette el :D Nekem Kanada volt az első repülés (bár technikailag először csak Frankfurtig mentünk Ferihegyről).
Amúgy Ninja szerintem a Nap-ra gondolt, mint legközelebbi csillag :D
Moken írta: Úgy látom a szüzességét mindenki valami nagy utazással veszítette el :D Nekem Kanada volt az első repülés (bár technikailag először csak Frankfurtig mentünk Ferihegyről).
Amúgy Ninja szerintem a Nap-ra gondolt, mint legközelebbi csillag :D
Jaja haverok is mondták is, hogy jól belecsaptam a közepébe a 15+ órás repülőúttal. :)
Én legközelebbi csillagként az Alfa Centaurira gondoltam. A naprendszeren beül max ilyen part menti csónakázásnak számít még a nap felkeresése is. Ha majd az Alfa Centaurit -vagy egy másik csillagot - eléri egy hajó na AZ lesz a SzpészShip.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
A már több mint 30 éves Hubble-ben négy darab 64 kilobájtos memóriamodul van, ebből három tartalék, de hiába próbáltak átállni a tartalékok egyikére, semmi nem történt, ahogy utána a fő memóriamodulra visszaváltva sem.
tökéletesen ment minden.
Nyilván ez most nem tűnik olyan nagy dolognak, de ugye ennek a rakétának már ott az új változata, ami orbitális repülést tesz lehetővé, azt majd 4. negyedévben lövik fel.
New Glennt a Starshippel szokták összehasonlítani. Már olyan értelemben, hogy az összes fokozattal együtt az egész és mennyi hasznos terhet lesz képes feljuttatni. New Glenn pedig nagyobb lesz, mint a Falcon-9.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Valószínűleg életem során ülni fogok egy Virgin Galactic vagy Blue Origin járaton (esélyesen egy későbbi verziójukon)*. Azért az elég kibaszottul epic. Az elmúlt 1.5 évben elég sokat bepótolt az ipar a 10 év tötymörgés után.
Nem állja meg a helyét a párhuzam, ezek nem közlekedési eszközök A-ból B-be. A Concorde egy alapjaiban elbaszott üzleti modell volt, sokkal olcsóbb helyettesítő termékkel a piacon és már bukás volt, mire lejött a gyártósorról.
Másrészt Bezos vagyona összehasonlíthatatlanul több, mint amit a Concorde-ra össze tudtak vakarni, nagy nyomás nincs a pénzügyi oldalon se.
én Blue Originnél inkább attól tartok, hogy a köv. rakétájukkal beléphetnek a nagyfiúk közé, és akkor annyi pénzt beszedhetnek, hogy nem fogja megérni a New Shepard féle űrtücskök üzemeltetése.
Virginnél inkább el tudom képzelni, hogy ez hosszútávon fennmarad.
Feltételezem Dulakh, aki ~20 éve jár egy videójátékokról (amihez gép kell vagy konzol) és filmekről (TV vagy PC kell) szóló oldalra, nem mélyszegénységben töltötte ezt az időszakot... Az érintett kollégáim se mélyszegénységből érkeztek, de ezek az 1-2 napra kiugrunk fapadossal trippek nem hiszem, hogy bármely magyar számára annyira elérhetetlen lenne, aki bármit is dolgozik.
Én se repültem sokáig, elöször csak tavaly, amikor Európában még pont nem durrant be a járvány. Eljutottam addig mindenhova máshogy, Spanyolországtól Dánián át Oroszországig. Elsösorban az útitársak preferenciái miatt alakult így, de ha kell, ha nem alapon egyébként sem akartam soha röpködni.
Sors bona, nihil aliud.
Oké. Egy cégnek fizetett az illető, mely cég fizetett az oroszoknak, vagy amerikaiaknak, hogy képezzék ki, tréningeljék és vigyék föl a szerencsést. A mostani egyetlen különbség, bár mintha kicsit bagatellizálnád, de valójában ez a különbség számít a leginkább és ez a legnagyobb előrelépés. Magáncégek R&D tekintetében fényévekkel gyorsabbak, mint bármelyik állam. Egyes esetekben évtizedekkel is, mint a példa mutatja...
Az tény, hogy nagy előrelépés lesz az is, amikor egy Starship visz embereket egy körre a Hold körül. De szerintem minden előrelépés ma, az elmúlt évtizedeket nézve.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Brutálisan haladnak. A Liebherr daru elnyerte végső magasságát. 220 méter a max. hoist height, de ennél ez szerintem kicsit alacsonyabb. Az utolsó, 8. szakaszt így fogja felpakolni a toronyra. Erre még felszerelnek egy szerkezetet, mely a boostereket kapja el landolás közben (nincsenek landoló talpak, mint a Falconokon, így több üzemanyagot, hasznos terhet vihet a booster). A torony és daru mellett a booster kb. 70m magas, plusz a pad. Épp a 29 Raptort pakolják bele a static fire teszthez. A közelgő orbitális tesztet nem vele végzik majd.
rwurl=https://www.linkpicture.com/q/launchsite.jpg
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Van rajta térhajtómű? Mert anélkül igaz hogy eljuthat, addig ha irányba állítják de az azért pár százezer év.
Nekem is a 2018-as japán út volt életem első repülőútja (35 évesen). Utazhattam volna addig is repülővel csak valahogy nem vonzott a dolog. Most azért már "rákaptam" a dologra és mentem volna pár helyre fapadossal (+ ugyebár már be van tervezve a 2. japán út) ha nem ütött volna be a COVID.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Úgy látom a szüzességét mindenki valami nagy utazással veszítette el :D Nekem Kanada volt az első repülés (bár technikailag először csak Frankfurtig mentünk Ferihegyről).
Amúgy Ninja szerintem a Nap-ra gondolt, mint legközelebbi csillag :D
Valaki figyel.:)
Én amúgy olyat nem ismerek, aki utazással, viszont olyat igen, aki utazáson vesztette el...:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
:D
Jaja haverok is mondták is, hogy jól belecsaptam a közepébe a 15+ órás repülőúttal. :)
Én legközelebbi csillagként az Alfa Centaurira gondoltam. A naprendszeren beül max ilyen part menti csónakázásnak számít még a nap felkeresése is. Ha majd az Alfa Centaurit -vagy egy másik csillagot - eléri egy hajó na AZ lesz a SzpészShip.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
https://telex.hu/tech/2021/07/16/nasa-hubble-urtavcso-szereles-technikai...
Jó hírek 600 kilométerről.
64KB. Hatvannégy kilobájt.
rwurl=https://m.youtube.com/watch?v=JZ6ZzJeWgpY
Vill du bli ihop med mig?
Még másfél óra és indulnak Bezosék.
T-15 perc
Nekem ez a csomagszállító annyira nem bejövős.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
T-1 perc
rwurl=https://youtu.be/-Z87c0VDHDY
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Jó ez a faszalakú űrhajó... Mintha valami drága Austin Powers poént néznék :D
Azért szép volt. Eddig.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
A booster nem sokat cicózott. Visszazuhant, mint egy kő, aztán szépen landolt. Izgalmasabb lesz az első Starship landolás emberekkel.:)
ui.:A booster finomabban landolt, mint a makk...:DD
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Egész pofás landolás volt mindkettő.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
tökéletesen ment minden.
Nyilván ez most nem tűnik olyan nagy dolognak, de ugye ennek a rakétának már ott az új változata, ami orbitális repülést tesz lehetővé,
azt majd 4. negyedévben lövik fel.szerk: hülyeséget írtam. 2022-ben várható csak.
New Glenn az kvázi Falcon-9-el fog felérni, nem?
Big Dildo v2.0
Megpelődnék, ha annak az ablakai is ekkorák maradnának majd... szerintem fele ekkorák sem lesznek.
Frankó lehetett a kilátás egyébként.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
New Glennt a Starshippel szokták összehasonlítani. Már olyan értelemben, hogy az összes fokozattal együtt az egész és mennyi hasznos terhet lesz képes feljuttatni. New Glenn pedig nagyobb lesz, mint a Falcon-9.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Valószínűleg életem során ülni fogok egy Virgin Galactic vagy Blue Origin járaton (esélyesen egy későbbi verziójukon)*. Azért az elég kibaszottul epic. Az elmúlt 1.5 évben elég sokat bepótolt az ipar a 10 év tötymörgés után.
* ha nem nyírom ki magam idő előtt
Regen minden jobb volt.
Concordon se ültek olyan sokan... Aztán azóta se.
A Concord kicsit amolyan űrsikló szindróma volt. Sok baj volt vele és még drága is.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
viszont volt gyakorlati haszna is :D
Nem állja meg a helyét a párhuzam, ezek nem közlekedési eszközök A-ból B-be. A Concorde egy alapjaiban elbaszott üzleti modell volt, sokkal olcsóbb helyettesítő termékkel a piacon és már bukás volt, mire lejött a gyártósorról.
Másrészt Bezos vagyona összehasonlíthatatlanul több, mint amit a Concorde-ra össze tudtak vakarni, nagy nyomás nincs a pénzügyi oldalon se.
Regen minden jobb volt.
én Blue Originnél inkább attól tartok, hogy a köv. rakétájukkal beléphetnek a nagyfiúk közé, és akkor annyi pénzt beszedhetnek, hogy nem fogja megérni a New Shepard féle űrtücskök üzemeltetése.
Virginnél inkább el tudom képzelni, hogy ez hosszútávon fennmarad.
Aki nem lesz olcsó, nem lovagolja meg a rapid reusability vonatot, az nem lesz versenyképes és bizony nagyon rövid idő alatt mehet a levesbe.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
New Glenn is reusable lesz.