Az automaták jellemzően megszakítják a motor és kardán közt a kapcsolatot, ha csak simán "vitorlázol" az úton, levéve a lábad a gázról.Tehát a motor jár alapjáraton, a kocsi meg gurul, mintha kivetted volna üresbe, vagy kuplungolnál. Ennek a fő oka az lehet, hogy a motor alapjárati fogyasztása még mindig alacsonyabb, mint a motorfékkel lassulás okozta energiaveszteség.
Fontos megjegyezni, hogy ez programozás kérdése. Nagyobb tempónál már nem csinálják ezt jellemzően, valszeg azért, mert egyrészt biztonságosabb, ha van motorfék, másrészt talán nehezebben venné fel a motor a nagyobb fordulatot.
Mégis, hogyan van lehetőség akkor is motorfékre, ha az automata amúgy "kikuplungol"?
Sebességbe kell tenni! Magyarán a sima D-ből át kell nyomni egy olyan állásba, ahol konkrét száma van a sebességbek, - olyankor fixen a fokozatban fogja tartani motorfékkel. Ez azért van így, mert különben nem tudnál motorfékkel legurulni egy hegyről. Erre akár fokozat nélküli váltókban is van mód, mert ott is van pár előre definiált áttétel.
A hibridekben ez másként működik alaphelyzetben: Az elektormotorok enyhén visszatermelnek, ezzel okozva a motorfékkel megegyező hatást. Amikor a gázra nyomsz, az elején még csak a visszatermelés erejét csökkenti, tehát picit nyomni kell a gázt a "vitorlázáshoz".
szerk: Mivel a motorfék létét az automatákban az elektronika dönt el, kisebb sebesség mellett is lehetséges, hogy motorfékkel maradjon. Ez abban az estben történik, ha érzékeli, hogy éppen racsingelsz az Üllőin; tehát kövér gáz-kövér fék kombókat nyomsz. Ebben az esetben adaptálódni fog, és nem fogja oldani a kapcsolatot. Legalábbis a 2003-as Mergában már így működött.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amúgy egy automata lehet kisebb költségű, mint egy manuális, hiszen klasszikusan a "citrom" zár bennük olajnyomásra, nincs kuplungtárcsa, ami elkopjon. Persze ez is csak egy lehetőség. Feltételezi, hogy százezrenként cserélték benne az olajat és nem gyilkolták, illetve, hogy nem hibás konstrukció, mint pl a Nissan összes CVT-je.
Amit én hajtok, nem szokott szétesni, tehát alapvetően ez egy kopó alkatrész mínusz, ellenben a Toyotát úgy adtam el, hogy tudtam, abban a kocsiban gazdasági totálkár lesz, ha végül bemondja a váltó az az unalmast - márpedig be fogja, mert 300 ezer fölött futott, és igen sokat kapott.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A normál fokozatban, ami adaptívban mindenre is jó, kb 6-8x kiporszívózok 44nm lakást. Ez nincs összesen egy óra, de ebből is adódik, hogy ugyan, pöcsnek akar egy órán át szívni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Öcsém amatőr színészkedett egy időben. Ott ismerkedett valódi színészekkel. Egyik másodállásban pornót szinkronizált (az átlag magyar színész nem dúskál a pénzben). Atom unalmas meló, órákig mond fel olyan szövegeket hogy "ah, igen" meg "gyorsabban" (egyszerre sok filmhez). Nagyon megunta, és elkezdett vicceket meg kínrímeket belekölteni. Kirugták, de csak úgy fél év múlva, mert addig senki nem nézett bele az eredménybe :-)
feketeninja írta: Na, most már csak az a kérdés, v8 125-ért, vagy v10 200k-ért, esetleg v11 250k-ért...
ui.: v8 üzemideje csak 40 perc, szóval azt tuti nem.
A v11 kibaszott jó cucc, a mostani új meg igazából ennek egy kicsit fejlettebb változata. Ha tudsz rá áldozni ennyit akkor igazából szerintem megéri, de elfogult vagyok, mert tényleg csak dyson-t használok 8 éve. :( rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=w8qn-zJQ1dQ
Úgy hogy leveszed a gázpedálról a lábad :D
Az automaták jellemzően megszakítják a motor és kardán közt a kapcsolatot, ha csak simán "vitorlázol" az úton, levéve a lábad a gázról.Tehát a motor jár alapjáraton, a kocsi meg gurul, mintha kivetted volna üresbe, vagy kuplungolnál. Ennek a fő oka az lehet, hogy a motor alapjárati fogyasztása még mindig alacsonyabb, mint a motorfékkel lassulás okozta energiaveszteség.
Fontos megjegyezni, hogy ez programozás kérdése. Nagyobb tempónál már nem csinálják ezt jellemzően, valszeg azért, mert egyrészt biztonságosabb, ha van motorfék, másrészt talán nehezebben venné fel a motor a nagyobb fordulatot.
Mégis, hogyan van lehetőség akkor is motorfékre, ha az automata amúgy "kikuplungol"?
Sebességbe kell tenni! Magyarán a sima D-ből át kell nyomni egy olyan állásba, ahol konkrét száma van a sebességbek, - olyankor fixen a fokozatban fogja tartani motorfékkel. Ez azért van így, mert különben nem tudnál motorfékkel legurulni egy hegyről. Erre akár fokozat nélküli váltókban is van mód, mert ott is van pár előre definiált áttétel.
A hibridekben ez másként működik alaphelyzetben: Az elektormotorok enyhén visszatermelnek, ezzel okozva a motorfékkel megegyező hatást. Amikor a gázra nyomsz, az elején még csak a visszatermelés erejét csökkenti, tehát picit nyomni kell a gázt a "vitorlázáshoz".
szerk: Mivel a motorfék létét az automatákban az elektronika dönt el, kisebb sebesség mellett is lehetséges, hogy motorfékkel maradjon. Ez abban az estben történik, ha érzékeli, hogy éppen racsingelsz az Üllőin; tehát kövér gáz-kövér fék kombókat nyomsz. Ebben az esetben adaptálódni fog, és nem fogja oldani a kapcsolatot. Legalábbis a 2003-as Mergában már így működött.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amúgy egy automata lehet kisebb költségű, mint egy manuális, hiszen klasszikusan a "citrom" zár bennük olajnyomásra, nincs kuplungtárcsa, ami elkopjon. Persze ez is csak egy lehetőség. Feltételezi, hogy százezrenként cserélték benne az olajat és nem gyilkolták, illetve, hogy nem hibás konstrukció, mint pl a Nissan összes CVT-je.
Amit én hajtok, nem szokott szétesni, tehát alapvetően ez egy kopó alkatrész mínusz, ellenben a Toyotát úgy adtam el, hogy tudtam, abban a kocsiban gazdasági totálkár lesz, ha végül bemondja a váltó az az unalmast - márpedig be fogja, mert 300 ezer fölött futott, és igen sokat kapott.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://youtu.be/yYUuWWnfRsk
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Egy ilyen értékelés azért elgondolkodtató... És látni ilyeneket.
Ez melyik típusra vonatkozik?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
V10 nél írták.
A normál fokozatban, ami adaptívban mindenre is jó, kb 6-8x kiporszívózok 44nm lakást. Ez nincs összesen egy óra, de ebből is adódik, hogy ugyan, pöcsnek akar egy órán át szívni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Legszívesebben a dugattyúkat is te huzigálnád mi?;)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Valaki igényli és meg is érdemli.:DD
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Egy pornó szövegkönyvíró veszett el benned :-)
Legjobb munka. Szarul fizet, viszont sokat sem kell írni.:D
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Öcsém amatőr színészkedett egy időben. Ott ismerkedett valódi színészekkel. Egyik másodállásban pornót szinkronizált (az átlag magyar színész nem dúskál a pénzben). Atom unalmas meló, órákig mond fel olyan szövegeket hogy "ah, igen" meg "gyorsabban" (egyszerre sok filmhez). Nagyon megunta, és elkezdett vicceket meg kínrímeket belekölteni. Kirugták, de csak úgy fél év múlva, mert addig senki nem nézett bele az eredménybe :-)
De miért kell egyáltalán szikronizálni a pornót?
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Valószínű mert nem mindegy hogy a pep(p)eroni az kolbász vagy paprika.
A v11 kibaszott jó cucc, a mostani új meg igazából ennek egy kicsit fejlettebb változata. Ha tudsz rá áldozni ennyit akkor igazából szerintem megéri, de elfogult vagyok, mert tényleg csak dyson-t használok 8 éve. :( rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=w8qn-zJQ1dQ
Mart valakinek a történet a fontos.
@Joda: ezt még megrágom. Nem kevés pénz ez egy porszívóra.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
na ki milyen messze jut a hajóval?
Nem lehet tovább menni a képernyő tetejénél.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Amikor a játékfejlesztés összes költségét a reklám videóba ölöd:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=eqeSGjCKV68
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Miután rájöttem, hogy a kormány nem ugrik vissza egyenesbe, nyélgázzal is sima ügy :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
https://444.hu/2021/03/31/tabu-kerdesekre-valaszolnak-transznemuek-a-bud...
rwurl=https://youtu.be/11m1sS_6WhI
már a bemelegítésnél néztem, hogy mi a fasz :D
rwurl=https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aZ006m0_460svh265.mp4
brutál :D
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
https://tldr.444.hu/2021/04/02/magyar-no-leplezte-le-new-york-luxus-lako...
Jó halo lore összefoglaló.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=AuVaaA_-87c
van még néhány a csatornán, kb dark souls-os Vaati-hoz tudnám hasonlítani ezt nagyon:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jqGLwWSq10U
plot twist
rwurl=https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aWjjVxZ_460svh265.mp4
kissé nanemár, kissé cool: Texasi halálra ítéltek utolsó szavai
Ráadásul egy korábbi statisztika alapján, ~10% ártatlanul végzi...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.