Mondjuk egy Starcraft/Warcraft TPS God of War minőségben jöhetne éppen. Azért arra felkapná a fejét az egyszeri játékos. A Diablo4 Engine pl. máris megfelelően tetszetős lenne hozzá.
Már annyira színes-szagosan eposziak lettek ezek az univerzumok az én felnövésem mellett, hogy aminek 10-15 éve is nagyon örültem volna, az most már kevésbé hozna lázba. Kíváncsi lennék persze, de éppen azért érdekelnek a reamsterek, mert azokról a Reforged ellenére is előbb elhiszem, hogy jók lesznek.
16 év baromi sok idő a játékfejlesztésben is. És az RTS már nem megy annyira néhány franchisetől eltekintve. Gondoljunk az új GoW-ba mondjuk egy Warcraft skint az északi mitológia helyett. Szerintem tudna működni. És máris nem heverne parlagon a jól bejáratott és kb. végtelen lehetőségeket kínáló francshise. Mondjuk a WoW mellett, mert az még mindig megyeget.
Warcraftot kb. WoW-al nyírták ki. Nagyon nehéz bármi mást mint azt nyújtani abban a franchiseban. Lásd 15+ éves "Vanilla" WoW újrakiadást meg kiegeket.... Arra próbáltam célozni hogy Blizzard pont nem fog neked TPS-t gyártani meg action adventure-t. (Utóbbival olyannyira próbálkozott hogy sose adták ki) Letöltheted, játszhatsz vele: https://www.pcgamer.com/warcraft-adventures-download/
Én örülnék ha valami Overwatch 2 kontent lenne CGI-vel meg többem mint graf tupírral. Esetleg megint egy brand new IP. De az az igazság hogy a sikerük felemésztette önmagukat, creative directiont mindenképp... Anyagilag biztos jó volt az Acti-Blizzard merger, de a Blizznek 6+ éve már nincs semmi kreatív ötlete... (Lásd a leaket tavaly a Reforged clusterfuckjánál)
Az Overwatch engem nagyon hidegen hagy, de ugye valószínűleg nem én vagyok a célcsoport, és a merketingesek pontosan tudták mi kell a célcsoportnak. De ha a Blizz kijön egy Hero Shooterrel, akkor miért lenne olyan baromi nehéz az izometrikus kamerát ami a D4-ben van TPS-re cserélni, és átemelgetni WoW sztorikat. 5-6 órás 30 dodós játékok évente, ismert WoW monsterekkel, környezettel és spellekkel Loreal, Diablo4 minőségben TPS nézetben. Én azt mondom működhetne. Ráállítani annyi embert amennyit a W3 reforgedra, és hajrá.
Ki lenne a célközönség? Az aki azokat a sztorikat már 10+ éve végigtolta WoW-ban? Az ő gyerekeik? Milyen pluszt adna egyáltalán bárkinek? Miben különbözne a WoW-tól?
A helyzet az, hogy egy teljesen új univerzumot kellene kitalálniuk és felépíteni a nulláról, új hősökkel, új történetekkel, és lehetőleg valami olyasmit, aminek semmi köze a Warcraft vagy a Starcraft univerzumhoz.
Ez amit minden évben eljátszanak, évről-évre egyre kínosabb és teljesen kifakult már, az összes létező rókabőrt lenyúzták, sőt maga a róka is már csak egy oszladozó tetem. Szóval épp ideje lenne a váltásnak, egy komplett vérfrissítésnek, új emberekkel, új ötletekkel. Hová tűnt a régi Blizzard attitűd, amelyik mindig is arra volt büszke, hogy a szakma legkreatívabb elméinek nyitják ki az ajtókat?
Én :D . De ha csak egy God of Warra gondolsz ki a célközönség ? Fantasy action game playerek. És tudjuk, hogy van belőlük néhány nem csak a PS-en ahol 10 millió darabot eladtak GoW-ból.
Tompi írta: De ha a Blizz kijön egy Hero Shooterrel, akkor miért lenne olyan baromi nehéz az izometrikus kamerát ami a D4-ben van TPS-re cserélni, és átemelgetni WoW sztorikat. 5-6 órás 30 dodós játékok évente, ismert WoW monsterekkel, környezettel és spellekkel Loreal, Diablo4 minőségben TPS nézetben. Én azt mondom működhetne. Ráállítani annyi embert amennyit a W3 reforgedra, és hajrá.
Bözsi nénit nagyon szeretjük, minden évben meglátogatjuk karácsonykor. Bözsi néni nagyon szereti a káposztát, ezért mint mindig idén is káposztalevest csinált ebédre, másodiknak meg töltött káposztát. A desszert meg káposztás rétes volt.
Este búcsúzóul a novemberi "szúrásból" rakott még nekünk egy kis disznótoros káposztát.
Megmondom őszintén mi Bözsinénit szeretjük, de csak a káposztásrétese, és a töltöttkáposztája olyan ami emlékezetes nála mikor megkínál. A tepertős pogácsája is jó volt, de azt már vagy 4 éve nem csinált. Mari néni túrós rétese, és Pista bácsi házipálinkája olyan még amiért hozzájuk is érdemes beugrani, őket is szeretjük. Szóval mi Bözsinéntől minden évben csak a káposztás cuccait várjuk, kicsit a tepertőspogácsát is, mert azok finomak voltak. Megkóstolnék egy Bözsinéni féle káposztalevest is, még akkor is ha eddig nem is csinált még nekünk.
Szóval épp ideje lenne a váltásnak, egy komplett vérfrissítésnek, új emberekkel, új ötletekkel.
Hová tűnt a régi Blizzard attitűd
Odalett a régi brigád távozásával és a "vérfrissítésnek" köszönhetően :D
Nem az IP-ikkel van a baj. Ha azt hiszed, hogy egy új IP bármit megoldana, csalódni fogsz. Bőven van puskapor a már felépített világaikban is. A gond az, hogy kretének, arrogánsak és amatőrök. Ezzel a kombóval egy új IP-t is ugyanúgy elszarnának. Ráadásul, erősen kétlem, hogy tudnának olyan új világot kreálni ami ugyan olyan ellenálhatatlan lenne mint sc, wc, vagy dio.
Én nem hiszem, hogy nincsenek kreatív írók és fejlesztők a cégnél. Vannak ott, viszont ez a cég már multi, ahol első a negyedéves mérleg, a részvényesek osztaléka és a jól kinéző grafikonok. Aki ezt nem bírta és nem elégedett meg 'csak egy munkahellyel' és ki akarta élni a kreativitását, az már elment. Az újak pedig a névért és a portfolio-ért mennek oda. És mert ez is munka, amiből kifizethetik a számlákat. De mint minden multi, nem kockáztat, hanem a biztos haszon érdekében a könnyebbik, jól bevált utat választja. És frencsájzban gondolkodik. Egy új frencsájz kialakítása sokkal nehezebb, mint a meglévők folytatása. Még egy kiegészítő, még egy pet, stb...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Mondjuk mechanikailag nem lenne enhéz más műfajban különbözni a WoW-tól, és grafikailag is lehetne szintet lépni. Remake-remaster-újraértelmezés meg van a piacon. És sokaknak kimaradt a WoW, mert vagy a 100 kiegészítőjéből X darab a konzolos lét, a havidíj, az MMO-undor vagy az életkor miatt (persze a fiatalabbak számára éppen ezért kevésbé is lenne vonzó, de "új IP"-ként vonzóvá lehet tenni, és a Heartstone-ig is eljutott egy részük).
Nem azt mondom, hogy óriási fantáziát látok ebben, de meg lehetne csinálni, igen, rentábilisre is. De ez nem a leszedálva is fejlesztett hosszú távú pénznyomda és ESPORT.
Egyébként van elég nagy (név) ahhoz a Blizzard, hogy kisebb projekteket is gondozzon, én már hány éve Blackthorne 2-t kértem a HW-n, tán még a Burning Crusade sem volt kinn :) Sok más volumenű termék is segíthetett volna kísérletezni vagy bővíteni a meglévő univerzumukot. Izgalmasabb lehetne a mára emgkopott portfóliójuk. A remastereléssel és a MOBA-piacon pedig érthetetlenül sokat késtek, szinte döbbenet, hogy az Overwatchcsal még közük volt a trenddiktáláshoz közelmúltban, annyira dinoszauruszként reagáltak.
De régen a WarCraft Adventures is műfaji megkésettsége miatt bukott be, csak akkoriban rendszeresen készülő innovatív darabok mellett nem is volt elvárható a még kisebb cégtől, hogy legyen a boszorkánykonyhájukban minden is.
Biztos vagyok benne, hogy házon belül több projekt is fut, csak épp nem kötik a nagyközönség orrára. A Blizzard már túl nagy a kísérletezéshez, csak olyan játékot dobnak már piacra, ami a megjelenés után akár évekkel is képes pénzt termelni. Ilyen játékok meg nem készülnek csak úgy. A Wacraft III: Reforged miatt lehet szidni őket, és meg is érdemlik, de szerintem már lélekben feldolgozták azt is. Főleg, hogy - mit tudom én - annak van egy max. 1 milliós bázisa, ezzel a szemben a még mindig sokak által ok nélkül lenézett Diablo Immartolnak meg lesz vagy 100 milliós tábora. Nem is véletlen, hogy már szinte anyai gondoskodással foglalkoznak vele. Lehet a világ és a Blizzard változásán keseregni, de ők ilyen irányba tartanak most. Szerencsére nem ő az egyetlen cég, amelyik videjójátékokat gyárt.
Viccet félretéve azért iszonyatosan szomorú hogy egyedül a COD az ami mai napig tud menni prémium áron minden évben. Biztos van bármennyi videó hogy hű milyen jó a COD évről évre de őszintén utoljára az MW3 hozott lázba de már ott éreztem a franchise fatigue-et.
@Zoo,
Mondjuk mechanikailag nem lenne enhéz más műfajban különbözni a WoW-tól, és grafikailag is lehetne szintet lépni. Remake-remaster-újraértelmezés meg van a piacon. És sokaknak kimaradt a WoW, mert vagy a 100 kiegészítőjéből X darab a konzolos lét, a havidíj, az MMO-undor vagy az életkor miatt (persze a fiatalabbak számára éppen ezért kevésbé is lenne vonzó, de "új IP"-ként vonzóvá lehet tenni, és a Heartstone-ig is eljutott egy részük).
De hisz most pont ezt csinálják a Vanilla WoW-al és fentebb videó is volt linkelve a Burning Crusade-ről :) viszont senki se fogja "újraértelmezni" a műfajt sajna... nincs benne akkora potenciál. Pontosan ezért van az hogy nem lenne nagy újdonság, nem tűnik rentábilisnak hogy az MMO questeket/story missionöket hirtelen tegyük át single player narrative driven action-rpg műfajba...
Milyen jo lett volna ha a singularity es a 2009es wolfi utan becsodolnek inkabb es ment volna az egesz studio a levesbe. Kurva activision, hogy berakta oket codot csinalni inkabb. Vagy amugy mirol beszelsz? Soldier of Fortune is az activision deal miatt letezhetett egyaltalan. Vagy a hexen/heretic jatekokra gondolsz meg 2000 elott? Milyen sok hude egyedi jatekuk volt meg azelott, hogy az activision megrontotta oket?
Ertem en, hogy az activision maga a megtestesult gonosz es minden studiot megront, de a Raven szvsz pont nem tartozik ebbe a csoportba.
Szuperek és egyediek? Részben egyetértek, mert az id farvizén eléggé eltértek a megszokott formuláktól, de akkoriban műfajok születtek, így mindig másodvonalnak számítottak innovációban. Talán érdemtelenül is háttérbe szorultak ezzel. Pedig még a 2009-es Wolfenstein demója is kellemes csalóda volt számomra, a Singularity (2010) pedig egy remek is FPS volt, futószalagbuké nélkül. Kár, hogy gyakorlatilag hattyúdal.
A '90-es évek végén ismertem egy apámkorabeli földmérőt, aki még mindig minden egyes nap játszott a Heretic 1-gyel (a Hexenre annyira nem kapott rá), és csak a pályák elején mentett. Odáig volt, amikor hozzásegítettem a nálam nem is futó Heretic 2-höz :)
Sajnálom még Xatrixot (Redneck Rampage, Kingpin), mely később Gray Matter néven is futott (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty: United Offensive), mely csapat egy része ma Treyarch néven szintén Activision-bérenc.
De a Monolith sem az, ami régen, amikor minden jobb volt. Bár úgy könnyen sírok, hogy a középföldés játékaikat eddig ignoráltam, a F.E.A.R.-t néhány komoly erőssége ellenére untam, a Condemned pedig szintén nem taglózott le. A NOLF túl magasra tette a lécet, és most már a WB keblén tőlük sem várok semmit.
Fiatalok voltunk (már aki nem vén pöcsként született), azóta megváltozott az ipar, és a fennmaradt nevek mögött is más emberek állnak, ha nincs éppen mutatóban egy-egy régen ifjú titán nagypapa is ott még.
Jedi Knight 2 és Academy a Star Trek Elite force-al egyetemben, de yup Raven kb. sose létezett Activision nélkül hisz már a hexen/heretic 2.részénél ott volt a nevük a dobozon 2000-előtt.
És az Originnek, Westwoodnak, Pandemicnek, Maxisnek és BioWare-nek is csupa jót tett az EA, mert adtak ki az ő égiszük alatt játékokat :) Szerintem a mai Raven hiánya a régi játékaikat kedvelőknek nem nagyon tűnne fel. De a CoD-rajongók sem az ő logóikra nedvesednek. Az Infinte Warfare-rel mondjuk még elvoltam azok közül, melyen ők is dolgoztak, de mély nyomokat nem hagyott, és abban sem volt kulcsszerepük.
@RE@L
De ez nem változtat azon, hogy az Activsision leépítette őket. Vajon ha az id is odakerül, a Doom hogy állna? Nagy név, biztos ütötték volna, de nem vagyok kíváncsi erre az alternatív idősíkra.
Szintéln nem vagyok Activision vagy EA fan viszont az is tény hogy állandóan kreatív dolgokat kiadni iszonyat megterhelő és lehetetlen. Nemhiába ilyen széleskörű az alkotói válság is a játékfejlesztésben. Viszont itt kaptak mentőövet és 31 év elteltével is még piacon vannak, nem lehetetlen a visszatérés de ott van a Rare mint jó ellenpélda akik mindössze egy Sea of Thievest sikerült összehozzanak az elmúlt 20 évben ugyanúgy pedig akkoriban Acti/Microsoft/Nintendo mind szóbakerült hogy bevásárolják.
Originnek, Westwoodnak, Pandemicnek, Maxisnek és BioWare.
Azt nem értem, hogy a Bioware még hogy-hogy nem lett beszántva mint a többi. Nagyobbakat buktak az elmúlt időszakban a játékaik, mint a többieknek összesen.
Nyilván, csak ezzel mi nem vagyunk eddig beljebb. Hovatovább, Activision- vagy EA-logóval már alig tud kijönni valami érdekes. Valaha az E3 vagy az ECTS tele volt érdekes játékokkal tőlük is. A Raven éppen azért is érdekes példa, mert nekik az utolsó saját játékaik is inkább jófélék voltak, ha bankot nem is robbantottak, így nagyon látszik rajtuk, hogy megtartották őket, de ebből a szintből többet nem kértek. Ami veszteség. A Singularity sorsa meglehetősen hányattatott volt, szinte csoda, ami kisült belőle.
A Rare-t az MS meg is vette, és be is darálták magukat náluk. Remélem, a jövőben jobban megy náluk a tehetséggondozás, a Double Fine, az Obsidian és a Ninja Theory is jól tenné, ha újra bizonyítana. Más éra és más cég, de a Naughty Dog noname csapatból vált nagyágyúvá a Sony égisze alatt. Persze sok türelem nem kellett feléjük, már az első Crash Bandicoot (hogy legyen Activision-szál is) fogadtatása is csak a kritikusoknál volt vegyes.
Előbb utóbb itt is másfelől fog fújni a szél lásd looter/shooter zsáner, viszont ahhoz hogy régi motoros nívósabb stúdiók újra tudjanak bizonyítani tőke kell ami nagy kiadók vagy konzol gyártók nélkül eképzelhetetlen... de nyilván öregedő korosztályunknak ez nem segít jelenleg :)
A konzolgyártók ebben ígéretesebb példák is, még az MS is előbb önt pénzt olyan projektekbe, melyekbe a sima gigakiadók nem tennék. Értem én az elszállt költségeket, csak egyszerűen kiábrándító a kínálatuk.
Persze most az Activision a felújított váltoazt sikere láttán bevállalt egy Crash Bandicoot 4-et, és az EA is próbálkozott az elmúlt 15 évben házon belül (Mirror's Edge, Dead Space, Dante's Inferno) vagy kisebb partnerekkel (DethSpank, Unravel). Ez számomra tényleg azért is érdekes, mert régen tényleg arra volt kíváncsi az amber, hogy mi mindennel rukkol elő az EA vagy az Activision, most meg van egy pár játék, melyről tudjuk, hogy az IP hozzájuk tartozik, de mások nincs is. Az eszmei értékük gyakorlatilag lenullázódott, ők a McDonalds', csak tőlük mondjuk az átlagos játékos "éhen" halna, ha nem a CoD, a BF vagy a WoW a partnere egy szigorúan monogám kapcsolatban. Én Bobby Kotick helyében minden este lefekvés előtt a szégyentől zokogva számolgatnám a dollármilliókat :)
Mondjuk egy Starcraft/Warcraft TPS God of War minőségben jöhetne éppen. Azért arra felkapná a fejét az egyszeri játékos. A Diablo4 Engine pl. máris megfelelően tetszetős lenne hozzá.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Már annyira színes-szagosan eposziak lettek ezek az univerzumok az én felnövésem mellett, hogy aminek 10-15 éve is nagyon örültem volna, az most már kevésbé hozna lázba. Kíváncsi lennék persze, de éppen azért érdekelnek a reamsterek, mert azokról a Reforged ellenére is előbb elhiszem, hogy jók lesznek.
Sors bona, nihil aliud.
Voltmár, inkább elkaszálták 16 éve.
rwurl=https://youtu.be/DHQVsejt_bE
16 év baromi sok idő a játékfejlesztésben is. És az RTS már nem megy annyira néhány franchisetől eltekintve. Gondoljunk az új GoW-ba mondjuk egy Warcraft skint az északi mitológia helyett. Szerintem tudna működni. És máris nem heverne parlagon a jól bejáratott és kb. végtelen lehetőségeket kínáló francshise. Mondjuk a WoW mellett, mert az még mindig megyeget.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Warcraftot kb. WoW-al nyírták ki. Nagyon nehéz bármi mást mint azt nyújtani abban a franchiseban. Lásd 15+ éves "Vanilla" WoW újrakiadást meg kiegeket.... Arra próbáltam célozni hogy Blizzard pont nem fog neked TPS-t gyártani meg action adventure-t. (Utóbbival olyannyira próbálkozott hogy sose adták ki) Letöltheted, játszhatsz vele: https://www.pcgamer.com/warcraft-adventures-download/
Én örülnék ha valami Overwatch 2 kontent lenne CGI-vel meg többem mint graf tupírral. Esetleg megint egy brand new IP. De az az igazság hogy a sikerük felemésztette önmagukat, creative directiont mindenképp... Anyagilag biztos jó volt az Acti-Blizzard merger, de a Blizznek 6+ éve már nincs semmi kreatív ötlete... (Lásd a leaket tavaly a Reforged clusterfuckjánál)
Nem elég a procim és gpu-m a Diablo II resurrectedhez.:DD Ez már tényleg annak a jele, hogy váltani kéne. Kár, hogy nem hagyják.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Az Overwatch engem nagyon hidegen hagy, de ugye valószínűleg nem én vagyok a célcsoport, és a merketingesek pontosan tudták mi kell a célcsoportnak. De ha a Blizz kijön egy Hero Shooterrel, akkor miért lenne olyan baromi nehéz az izometrikus kamerát ami a D4-ben van TPS-re cserélni, és átemelgetni WoW sztorikat. 5-6 órás 30 dodós játékok évente, ismert WoW monsterekkel, környezettel és spellekkel Loreal, Diablo4 minőségben TPS nézetben. Én azt mondom működhetne. Ráállítani annyi embert amennyit a W3 reforgedra, és hajrá.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Ki lenne a célközönség? Az aki azokat a sztorikat már 10+ éve végigtolta WoW-ban? Az ő gyerekeik? Milyen pluszt adna egyáltalán bárkinek? Miben különbözne a WoW-tól?
A helyzet az, hogy egy teljesen új univerzumot kellene kitalálniuk és felépíteni a nulláról, új hősökkel, új történetekkel, és lehetőleg valami olyasmit, aminek semmi köze a Warcraft vagy a Starcraft univerzumhoz.
Ez amit minden évben eljátszanak, évről-évre egyre kínosabb és teljesen kifakult már, az összes létező rókabőrt lenyúzták, sőt maga a róka is már csak egy oszladozó tetem. Szóval épp ideje lenne a váltásnak, egy komplett vérfrissítésnek, új emberekkel, új ötletekkel. Hová tűnt a régi Blizzard attitűd, amelyik mindig is arra volt büszke, hogy a szakma legkreatívabb elméinek nyitják ki az ajtókat?
Én :D . De ha csak egy God of Warra gondolsz ki a célközönség ? Fantasy action game playerek. És tudjuk, hogy van belőlük néhány nem csak a PS-en ahol 10 millió darabot eladtak GoW-ból.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Bözsi nénit nagyon szeretjük, minden évben meglátogatjuk karácsonykor. Bözsi néni nagyon szereti a káposztát, ezért mint mindig idén is káposztalevest csinált ebédre, másodiknak meg töltött káposztát. A desszert meg káposztás rétes volt.
Este búcsúzóul a novemberi "szúrásból" rakott még nekünk egy kis disznótoros káposztát.
Bözsi néni nem szeret minket. Jövőre nem megyünk.
Megmondom őszintén mi Bözsinénit szeretjük, de csak a káposztásrétese, és a töltöttkáposztája olyan ami emlékezetes nála mikor megkínál. A tepertős pogácsája is jó volt, de azt már vagy 4 éve nem csinált. Mari néni túrós rétese, és Pista bácsi házipálinkája olyan még amiért hozzájuk is érdemes beugrani, őket is szeretjük. Szóval mi Bözsinéntől minden évben csak a káposztás cuccait várjuk, kicsit a tepertőspogácsát is, mert azok finomak voltak. Megkóstolnék egy Bözsinéni féle káposztalevest is, még akkor is ha eddig nem is csinált még nekünk.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Odalett a régi brigád távozásával és a "vérfrissítésnek" köszönhetően :D
Nem az IP-ikkel van a baj. Ha azt hiszed, hogy egy új IP bármit megoldana, csalódni fogsz. Bőven van puskapor a már felépített világaikban is. A gond az, hogy kretének, arrogánsak és amatőrök. Ezzel a kombóval egy új IP-t is ugyanúgy elszarnának. Ráadásul, erősen kétlem, hogy tudnának olyan új világot kreálni ami ugyan olyan ellenálhatatlan lenne mint sc, wc, vagy dio.
Choose your next words with excpetional care!
Én nem hiszem, hogy nincsenek kreatív írók és fejlesztők a cégnél. Vannak ott, viszont ez a cég már multi, ahol első a negyedéves mérleg, a részvényesek osztaléka és a jól kinéző grafikonok. Aki ezt nem bírta és nem elégedett meg 'csak egy munkahellyel' és ki akarta élni a kreativitását, az már elment. Az újak pedig a névért és a portfolio-ért mennek oda. És mert ez is munka, amiből kifizethetik a számlákat. De mint minden multi, nem kockáztat, hanem a biztos haszon érdekében a könnyebbik, jól bevált utat választja. És frencsájzban gondolkodik. Egy új frencsájz kialakítása sokkal nehezebb, mint a meglévők folytatása. Még egy kiegészítő, még egy pet, stb...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Mondjuk mechanikailag nem lenne enhéz más műfajban különbözni a WoW-tól, és grafikailag is lehetne szintet lépni. Remake-remaster-újraértelmezés meg van a piacon. És sokaknak kimaradt a WoW, mert vagy a 100 kiegészítőjéből X darab a konzolos lét, a havidíj, az MMO-undor vagy az életkor miatt (persze a fiatalabbak számára éppen ezért kevésbé is lenne vonzó, de "új IP"-ként vonzóvá lehet tenni, és a Heartstone-ig is eljutott egy részük).
Nem azt mondom, hogy óriási fantáziát látok ebben, de meg lehetne csinálni, igen, rentábilisre is. De ez nem a leszedálva is fejlesztett hosszú távú pénznyomda és ESPORT.
Egyébként van elég nagy (név) ahhoz a Blizzard, hogy kisebb projekteket is gondozzon, én már hány éve Blackthorne 2-t kértem a HW-n, tán még a Burning Crusade sem volt kinn :) Sok más volumenű termék is segíthetett volna kísérletezni vagy bővíteni a meglévő univerzumukot. Izgalmasabb lehetne a mára emgkopott portfóliójuk. A remastereléssel és a MOBA-piacon pedig érthetetlenül sokat késtek, szinte döbbenet, hogy az Overwatchcsal még közük volt a trenddiktáláshoz közelmúltban, annyira dinoszauruszként reagáltak.
De régen a WarCraft Adventures is műfaji megkésettsége miatt bukott be, csak akkoriban rendszeresen készülő innovatív darabok mellett nem is volt elvárható a még kisebb cégtől, hogy legyen a boszorkánykonyhájukban minden is.
Sors bona, nihil aliud.
Emlékeztek a Raven Software? Milyen szuperek és egyediek voltak a játékaik? Aztán jött az Activitison és azóta csak CODokba dolgoznak be. :(
Biztos vagyok benne, hogy házon belül több projekt is fut, csak épp nem kötik a nagyközönség orrára. A Blizzard már túl nagy a kísérletezéshez, csak olyan játékot dobnak már piacra, ami a megjelenés után akár évekkel is képes pénzt termelni. Ilyen játékok meg nem készülnek csak úgy. A Wacraft III: Reforged miatt lehet szidni őket, és meg is érdemlik, de szerintem már lélekben feldolgozták azt is. Főleg, hogy - mit tudom én - annak van egy max. 1 milliós bázisa, ezzel a szemben a még mindig sokak által ok nélkül lenézett Diablo Immartolnak meg lesz vagy 100 milliós tábora. Nem is véletlen, hogy már szinte anyai gondoskodással foglalkoznak vele. Lehet a világ és a Blizzard változásán keseregni, de ők ilyen irányba tartanak most. Szerencsére nem ő az egyetlen cég, amelyik videjójátékokat gyárt.
Viccet félretéve azért iszonyatosan szomorú hogy egyedül a COD az ami mai napig tud menni prémium áron minden évben. Biztos van bármennyi videó hogy hű milyen jó a COD évről évre de őszintén utoljára az MW3 hozott lázba de már ott éreztem a franchise fatigue-et.
@Zoo,
De hisz most pont ezt csinálják a Vanilla WoW-al és fentebb videó is volt linkelve a Burning Crusade-ről :) viszont senki se fogja "újraértelmezni" a műfajt sajna... nincs benne akkora potenciál. Pontosan ezért van az hogy nem lenne nagy újdonság, nem tűnik rentábilisnak hogy az MMO questeket/story missionöket hirtelen tegyük át single player narrative driven action-rpg műfajba...
Milyen jo lett volna ha a singularity es a 2009es wolfi utan becsodolnek inkabb es ment volna az egesz studio a levesbe. Kurva activision, hogy berakta oket codot csinalni inkabb. Vagy amugy mirol beszelsz? Soldier of Fortune is az activision deal miatt letezhetett egyaltalan. Vagy a hexen/heretic jatekokra gondolsz meg 2000 elott? Milyen sok hude egyedi jatekuk volt meg azelott, hogy az activision megrontotta oket?
Ertem en, hogy az activision maga a megtestesult gonosz es minden studiot megront, de a Raven szvsz pont nem tartozik ebbe a csoportba.
Szuperek és egyediek? Részben egyetértek, mert az id farvizén eléggé eltértek a megszokott formuláktól, de akkoriban műfajok születtek, így mindig másodvonalnak számítottak innovációban. Talán érdemtelenül is háttérbe szorultak ezzel. Pedig még a 2009-es Wolfenstein demója is kellemes csalóda volt számomra, a Singularity (2010) pedig egy remek is FPS volt, futószalagbuké nélkül. Kár, hogy gyakorlatilag hattyúdal.
A '90-es évek végén ismertem egy apámkorabeli földmérőt, aki még mindig minden egyes nap játszott a Heretic 1-gyel (a Hexenre annyira nem kapott rá), és csak a pályák elején mentett. Odáig volt, amikor hozzásegítettem a nálam nem is futó Heretic 2-höz :)
Sajnálom még Xatrixot (Redneck Rampage, Kingpin), mely később Gray Matter néven is futott (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty: United Offensive), mely csapat egy része ma Treyarch néven szintén Activision-bérenc.
De a Monolith sem az, ami régen, amikor minden jobb volt. Bár úgy könnyen sírok, hogy a középföldés játékaikat eddig ignoráltam, a F.E.A.R.-t néhány komoly erőssége ellenére untam, a Condemned pedig szintén nem taglózott le. A NOLF túl magasra tette a lécet, és most már a WB keblén tőlük sem várok semmit.
Fiatalok voltunk (már aki nem vén pöcsként született), azóta megváltozott az ipar, és a fennmaradt nevek mögött is más emberek állnak, ha nincs éppen mutatóban egy-egy régen ifjú titán nagypapa is ott még.
Sors bona, nihil aliud.
Jedi Knight 2 és Academy a Star Trek Elite force-al egyetemben, de yup Raven kb. sose létezett Activision nélkül hisz már a hexen/heretic 2.részénél ott volt a nevük a dobozon 2000-előtt.
És az Originnek, Westwoodnak, Pandemicnek, Maxisnek és BioWare-nek is csupa jót tett az EA, mert adtak ki az ő égiszük alatt játékokat :) Szerintem a mai Raven hiánya a régi játékaikat kedvelőknek nem nagyon tűnne fel. De a CoD-rajongók sem az ő logóikra nedvesednek. Az Infinte Warfare-rel mondjuk még elvoltam azok közül, melyen ők is dolgoztak, de mély nyomokat nem hagyott, és abban sem volt kulcsszerepük.
@RE@L
De ez nem változtat azon, hogy az Activsision leépítette őket. Vajon ha az id is odakerül, a Doom hogy állna? Nagy név, biztos ütötték volna, de nem vagyok kíváncsi erre az alternatív idősíkra.
Sors bona, nihil aliud.
Szintéln nem vagyok Activision vagy EA fan viszont az is tény hogy állandóan kreatív dolgokat kiadni iszonyat megterhelő és lehetetlen. Nemhiába ilyen széleskörű az alkotói válság is a játékfejlesztésben. Viszont itt kaptak mentőövet és 31 év elteltével is még piacon vannak, nem lehetetlen a visszatérés de ott van a Rare mint jó ellenpélda akik mindössze egy Sea of Thievest sikerült összehozzanak az elmúlt 20 évben ugyanúgy pedig akkoriban Acti/Microsoft/Nintendo mind szóbakerült hogy bevásárolják.
Azt nem értem, hogy a Bioware még hogy-hogy nem lett beszántva mint a többi. Nagyobbakat buktak az elmúlt időszakban a játékaik, mint a többieknek összesen.
Nyilván, csak ezzel mi nem vagyunk eddig beljebb. Hovatovább, Activision- vagy EA-logóval már alig tud kijönni valami érdekes. Valaha az E3 vagy az ECTS tele volt érdekes játékokkal tőlük is. A Raven éppen azért is érdekes példa, mert nekik az utolsó saját játékaik is inkább jófélék voltak, ha bankot nem is robbantottak, így nagyon látszik rajtuk, hogy megtartották őket, de ebből a szintből többet nem kértek. Ami veszteség. A Singularity sorsa meglehetősen hányattatott volt, szinte csoda, ami kisült belőle.
A Rare-t az MS meg is vette, és be is darálták magukat náluk. Remélem, a jövőben jobban megy náluk a tehetséggondozás, a Double Fine, az Obsidian és a Ninja Theory is jól tenné, ha újra bizonyítana. Más éra és más cég, de a Naughty Dog noname csapatból vált nagyágyúvá a Sony égisze alatt. Persze sok türelem nem kellett feléjük, már az első Crash Bandicoot (hogy legyen Activision-szál is) fogadtatása is csak a kritikusoknál volt vegyes.
Sors bona, nihil aliud.
Ha azt nézzük, hogy a többit még sajnálta a játékostársadalom, a BW-re meg lassan vállat rándítana, akkor pláne :(
Sors bona, nihil aliud.
Előbb utóbb itt is másfelől fog fújni a szél lásd looter/shooter zsáner, viszont ahhoz hogy régi motoros nívósabb stúdiók újra tudjanak bizonyítani tőke kell ami nagy kiadók vagy konzol gyártók nélkül eképzelhetetlen... de nyilván öregedő korosztályunknak ez nem segít jelenleg :)
En abban bizom, hogy ezt nem a Blizzard fogja megcsinalni, hanem majd az uj Blizzard :D
A konzolgyártók ebben ígéretesebb példák is, még az MS is előbb önt pénzt olyan projektekbe, melyekbe a sima gigakiadók nem tennék. Értem én az elszállt költségeket, csak egyszerűen kiábrándító a kínálatuk.
Persze most az Activision a felújított váltoazt sikere láttán bevállalt egy Crash Bandicoot 4-et, és az EA is próbálkozott az elmúlt 15 évben házon belül (Mirror's Edge, Dead Space, Dante's Inferno) vagy kisebb partnerekkel (DethSpank, Unravel). Ez számomra tényleg azért is érdekes, mert régen tényleg arra volt kíváncsi az amber, hogy mi mindennel rukkol elő az EA vagy az Activision, most meg van egy pár játék, melyről tudjuk, hogy az IP hozzájuk tartozik, de mások nincs is. Az eszmei értékük gyakorlatilag lenullázódott, ők a McDonalds', csak tőlük mondjuk az átlagos játékos "éhen" halna, ha nem a CoD, a BF vagy a WoW a partnere egy szigorúan monogám kapcsolatban. Én Bobby Kotick helyében minden este lefekvés előtt a szégyentől zokogva számolgatnám a dollármilliókat :)
Sors bona, nihil aliud.
Igen, ezt már én is felfedeztem, és repesve várom mi lesz az első cím amit bejelentenek.