Illetve makro előtét lencsékkel lehet alkotni, vagy nagyságrenddel jobb egy makro objektív?
A D3200 és a D3300 között annyi a különbség kb, hogy a 3300 full HD ban 60 fps el tud felvenni videót a 3200 meg 30fps el. Ha sokat akarsz videót felvenni akkor a 3300 ajánlott.
Én személy szerint egy 3200 at vennék 18-105 objectívvel. Ez kb ugyanannyiba kerül mint egy D3300 18-55 ös objektívvel. Viszont a 18-105 ös sokkal jobb mint egy 18-55 ös.
1 es ponthoz nem tudok hozzászólni. Nem tudom, hogy mire képes az anti-aliasing filter.
A 3200 as nagyon szép képeket készít ez tuti.
2 es pont. Lényegtelen, hogy fizikailag kisebb méretű a 18-55 ös obi a 3300 ason mert kb nem jó semmire sem. Megveszed és úgy is le fogod cserélni. Akkor már miért nem egy használhatóbb 18-105 öst veszel? D3300 ast is lehet kapni 18-105 össel ha mindenképpen az kell :).
3 as pont. Erősebb processzor amivel több sorozatképet lehet csinálni és nagyobb maximum ISO érzékenység.
4 es pont nagyobb maximális ISO 12800 duplája a D3200 nak. Elvileg rossz fényviszonyok között van ennek jelentősége ugye akkor kell minél nagyobb ISO értéket használni tudtommal. Kérdés, hogy ezt mennyire használnád ki.
5 ös pont. 5 képet tud csinálni másodpercenként a 3200 "csak" 4 et tud.
Ennek van jelentősége ?
6 os pont amit már említettem 60fps full hd videó felvételnél. Ez jól hangzik azért folyamatosabb a kép 60 fps en mint 30 on.
7 es pont több előre beállított effect. Erre nem tudok mit mondani.
8 as pont akksi élettartam. Kb 160 al több képet lehet csinálni vele mint a d3200 al egy feltöltött akksival. Ez is jól hangzik. Minél tovább bírja az akksi annál jobb :)
Számomra talán a 6 os és a 8 as pont ami számításba jön mint pozitívum a többi kb mellékes.
De amúgy is pénz kérdése a dolog. Ha van rá keret akkor 3300 at vegyél DE 18-105 ös objektívvel :)
Azt ugye belekalkuláltad az árba, hogy illik venni egy objektív napellenzőt meg egy UV szűrőt?
Ezek már alapból megdobják az árat.
1. Az AA filter a moire-t csökkenti azzal, hogy elmossa a képet. Tehát vagy pengeéles, de moire-s képet kapsz, vagy moire-mentes, de kissé elmosottabbat. A szenzorok 99%-án van, és az emberek 99%-a nem veszi észre és soha nem okoz problémát.
4. Számszerileg duplája, de az csak 1 step. mintha f1.8-ról átállítanád f2.2-re az obit: akár postban is felhúzhatod simán a fényerőt.
5. Ha nem akarsz sorozatképeket csinálni, pl sport(osabb )eseményeken, nincs. Bár kiskölkökre is jó.
(6. Videóra tessék valami videokamerát, vagy videóra dedikált gépet venni. dslr-ek 99%-a egyszerűen pocsékul videóz.)
8. Akksi élettartamokat mindig csak nagyon nagy fenntartásokkal kell kezenli. Általában nagyságrendileg használhatóak csak. Használattól függően +/-50%-ot simán lehet rászámolni a standard számokra, még gyártón belül is.
Persze, obival együtt nézem. Ahogy olvasgatom, mindenhol azt írják, hogy kezdetnek jó a 15-55ös. Illetve arról még nem találtam anyagot, hogy mi a különbség a 3200ashoz és a 3300ashoz adott 55ös obik között, azon túl, hogy a 3300ashoz adott az kompaktabb. Képek 55 vs 105höz még keresés alatt :)
nagi írta:
(6. Videóra tessék valami videokamerát, vagy videóra dedikált gépet venni. dslr-ek 99%-a egyszerűen pocsékul videóz.)
Ezzel egyetértek.
Csak azért írtam mert egyik kollégának 3200 a másiknak meg 3300 asa van. Mind a kettő csinált tesztvideót. Szemmel látható a 30 és a 60 fps között a különbség. Egyébként tud szép videót is csinálni de ahhoz meg állvány kell. Úgy meg pont értelmét veszti a dolog szerintem.
Video az uccsó amire kell egy fényképező. Fotókat akarok nem videót, szóval az teljesen irreleváns számomra. Viszont a sorozatlövés szempont lehet, így ez strigula a 3300as mellett.
Hordozhatóság miatt lehet az 55ös obi fog győzni. Nehéz döntés, mert árban tényleg nagyon együtt van a d3200+105ös obi illetve a d3300+55ös obi...
SleepyOne írta: Persze, obival együtt nézem. Ahogy olvasgatom, mindenhol azt írják, hogy kezdetnek jó a 15-55ös. Illetve arról még nem találtam anyagot, hogy mi a különbség a 3200ashoz és a 3300ashoz adott 55ös obik között, azon túl, hogy a 3300ashoz adott az kompaktabb. Képek 55 vs 105höz még keresés alatt :)
Kép minőségre nem biztos, hogy lesz különbség.
a 18-105 össel sokkal jobban rá tudsz zoomolni dolgokra.
Ezen az oldalon meg tudod nézni. (A képet lehet, hogy sokára tölti majd be).
A kép alatt lesz egy csúszka 14mm ről indul. Húzd el 55 ig aztán meg 105mm ig. Meglátod, hogy mi a különbség a két obi között. :)
Olyan oltári nagy különbségek ezek között nincsenek. Ha a fotózást és annak alapjait akarja megtanulni az ember, lényegében tökmindegy, hogy Canon, vagy Nikon. Vagy a többiek. Menj be egy boltba és kérdezz, fogd meg a gépeket. Ha konkrét témát, támakört akarsz már az elején nagyrészt, na az már egy sokkal bonyolultabb kérdés... és drágább.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Jah, nagyjából mindegy. Nézd meg a hagyományos tükörreflexeseket, meg esetleg a mirrorless bandát is. Mindegyiknek más az előnye. Utóbbinál főleg nagy a szórás pl szenzorméretben is (van minden 1"-os légypiszoktól full frame-ig).
De jah, egy belépő kit az kb 100-120k továbbra is mindenkinél.
Én is nézegettem (nem értek hozzá), d5300-nak már lifeg a kijelzője, meg van benne wifi/gps, talán a több autofocus point lehet érdekes, ja meg mintha a bootup gyorsabb lenne 0.5 vs 2 sec, talán maradnék inkább d3200/d3300-nál.
De abból is van sokféle kit pl. (d3300):
18-55: 130eft
18-105: 155eft
18-55 + 55-200: 200eft
18-55 + 55-300: 220eft
Vagy utóbbiak áráért már inkább "komolyabb" vázak között kell keresgélni? Sokba fog ez kerülni. :-(
Talán a legjobb "komoly" upgrade az, hogy APS-C helyett full frame-et vesz az ember. Persze ebből a legolcsóbb ~300-350k, és ez csak a gép. Az egy kategóriában (aps-c v ff) lévő vázak gyártója válogatja, hogy megéri-e egyáltalán a százzal drágább vázat megvenni, vagy csak parasztvakítás. Néha viccesen alap dolgokat is letiltanak a piac feltördelése érdekében. Magic Lantern erre való Canonnál. Szvsz nézd meg, pontosan miben térnek el, és az alapján dönts. Lehet, hogy neked speciel egyáltalán nincs szükséged az "upgrade" váz extra cuccaira.
A GPS kiváltható 3rd party progival amit futtatsz a mobilodon, és jegyzi, hogy mikor hol vagy. Pontosabb és zabálja a fényképező akksiját. Persze a két órát szinkronizálni kell.
A wifi attól függ, hogy megéri-e egyáltalán használni, hogy mit tud, és ténylegesen használnád-e. Egyébként a wifi talán még jobban akksigyilkos. Plusz ugye vásárolható WiFi-s SD kártya is.
szerk:
Őszintén szólva a bootup csak akkor számít, ha használatok közt le akarod kapcsolni, mert az akksit kímélnéd. Viszont első beruházás úgyis +1 akksi lesz, ha egész napos dolgokat akarnál fotózni. Akkor meg egy dSLR-t nem érdemes igazán ennyire sokat lekapcsolni. Egy mirrorless-t talán, az állandóan aktív kijelző miatt, de egy dSLR-nél nem szórakoznék én kapcsolgatással. Van, aminél behajthatod maga felé a kijelzőt, az lekapcsol, és így aztán meglehetősen kevés a fogyasztása.
a kitekhez:
16-55 alap cucc, mindenes. Az 50-200/300 akkor kell, ha távoli dolgokat is akarnál fotózni, viszont olcsó hús mindegyik obi. Nem fényerősek, és nem stabilizáltak. Azaz a hosszabbak használatához elég jó fényviszonyok kellenek, vagy nem túl rosszak és állvány. Mondjuk egy alap, de stabilizált 70-300 (Tamron VC USD) kb 100-150k, ami dSLR mezőnyben az olcsó obikhoz tartozik.
A sok focus point kezdő fotósnak totál fölösleges. Épp elég melós fejben tartani mindent és megtanulni úgy állítgatni gondolkodás nélkül mondjuk 6 focus point között, hogy beállítottál mindent hirtelen, figyelsz a kompozícióra és közben nem is nézed a gépet, mert a keresőbe bámulsz. Előbb ez legyen meg, aztán jöhet 15+ focus point.:)
Kihajtható kijelző videózásnál, tájkép és macro fotózásnál jó, mikor lent van a 'földön' a gép, vagy fej fölött állványon, esetleg kézben. Magyarul akkor, mikor a keresőbe fizikailag képtelenség belenézni. Amúgy 'normális' fotós a kijelzőt arra használja egy tükörreflexes gépnél, hogy megjelennek rajta az aktuális beállítások.
Bootup idő rohadtul nem számít egy halandónak. Nem úgy fotóz az ember, hogy ki van kapcsolva a gép és gyorsan előrántja a cuccot, mint valami hatlövetűt.:) A gép alvó módban van, tehát fotózás közben egy gombnyomás és magához tér. Nem kell kikapcsolni, csak a nap végén.
A kitobik meg... Mint azt feljebb említettem, itt jön az, hogy ki mit akar fotózni, milyen napszakban és milyen távolságból. Ha a gyereket foci közben akarod a pálya széléről hétvégenként lekapni, akkor bizony a 105, de még a 200-as is kevés, mert a gyerek -a téma- nem tölti ki a képet. Ha utazgatás közben kell egy nagylátó, akkor kezdetnek jó a 18-55. Ha zoomolni kell, úgyis általános szabály, hogy a lábaddal zoomolj, ne az obival. Ha tudsz.:) Ha meg nagylátó és tele is kell, akkor meg 18-105. Portrézáshoz meg prime, amivel nem tudsz zoomolni, viszont fényerőben mindent ver. És még írhatnám a végtelenségig.
De nem kell parázni. Mindenki meg tudja találni a kezdő cuccát. Csak elhatározás és kompromisszum kérdése. Meg pénztárca.
De a legnagyobb aranyszabály az, hogy előbb jó üveged legyen és a váz csak másodlagos. Egy bizonyos szintig, vagy helyzetig persze. De egy kezdőnek előbb a jó obikra érdemes koncentrálnia. Lehet úgy is vásárolni, hogy váz csere esetén is tudd őket használni.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Lehet találni, de eBay-en könnyebb általában. Persze ötször meg kell nézni és átgondolni, ha nem tudod személyesen kipróbálni a cuccot. Megoldható, speciel gépeket és obikat is vettem eBay-en, de általánosságban vigyázni kell. Jaés ha EU-n kívülről, akkor rászámolni a vámot (pár százalék, mindig elfelejtem, mennyi) és áfát.
Igen, én is úgy látom, hogy ezek a plusszok nem sok gyakorlati haszonnal járnak, az érzékelő/proci meg ugyan az, a képek nem lesznek szebbek gondolom.
A sok keresgélésben mintha lett volna stabilizátoros kit obi is, lehet, talán a d5300 18-140-es.
Ninja,
Ráhibáztál, portré is tervben van. Néztem is single focal objektíveket (ez lenne a prime?). Gondoltam, pici, kevés lencse, hozzácsapom, de ezek is bőven 100 felett vannak, meg mint mondtam, totál újhús vagyok, azt sem tudom, milyen fókusztávolság megfelelő ehhez.
Áhh. A lónak a faxát.:) Canon és Nikon oldalon is van prime 30-40k között. Ugyan az a kettő, csak az egyik Nikon, a másik meg Canon bajonettes. Fotósok körében csak úgy hívják, hogy 'plastic fantastic'.:) Az egész műanyag, viszont 1.8-as, 50mm-es és remek kis cucc. Amolyan best buy. Canon oldalon a minőségi lépcsőfok efölött a 100k, amire nem mondanám, hogy olyan fú de drága, viszont ezért már fém házat kapsz és minőségibb összeszerelést.
30k-ért -na jó, nem néztem utána hirtelen, de nem hiszem, hogy 40 fölött lenne- első portré obinak több, mint elég és szerintem évekig használod majd.
Na igen, a nifty fifty. Viszont APS-C gépeken kissé szűkek, főleg házon belüli fotózáshoz. Én esetleg még a 35mm-es f1.8-asakat is ajánlom, nekem anno az jött be APS-C-hez.
A Nikon G, ("jobb mint a nem-G") ezért drágább. Mintha lenne nem-G-s 50-esük is... de lehet, hogy már nincs.
obi minőségek a kezdőknek: normál, "G", illetve zoomok esetén ezek után jönnek a f2.8-asok meg aztán a "fehérek". :D
Ellenben Nikon oldalon kapsz az obik mellé napellenzőt és például a nagytelék mellé állvány toldót is egy csomagban. Canonnál ezeket általában mind külön kell megvenni. Canon csak az L-es obikhoz ad kiegészítőket alapból. Szóval Nikonnál ezekre megy a felár.:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Nem semmi gyűjtemény ^^
egy állat
rwurl=http://41.media.tumblr.com/ee1b261bf802780ac7f588ec0b6db3ea/tumblr_nvegb...
egy állat
Nikon D3300ról van valakinek véleménye? Gondolkozok karácsonyra egyen, 18-55os obival.
Illetve makro előtét lencsékkel lehet alkotni, vagy nagyságrenddel jobb egy makro objektív?
Well.... f*ck. o.O
A D3200 és a D3300 között annyi a különbség kb, hogy a 3300 full HD ban 60 fps el tud felvenni videót a 3200 meg 30fps el. Ha sokat akarsz videót felvenni akkor a 3300 ajánlott.
Én személy szerint egy 3200 at vennék 18-105 objectívvel. Ez kb ugyanannyiba kerül mint egy D3300 18-55 ös objektívvel. Viszont a 18-105 ös sokkal jobb mint egy 18-55 ös.
Azért úgy látom nem csak. Bár lehet ezekből pont 0át használnánk ki...
http://www.techradar.com/reviews/cameras-and-camcorders/cameras/digital-slrs-hybrids/nikon-d3300-1212963/review/8
Well.... f*ck. o.O
1 es ponthoz nem tudok hozzászólni. Nem tudom, hogy mire képes az anti-aliasing filter.
A 3200 as nagyon szép képeket készít ez tuti.
2 es pont. Lényegtelen, hogy fizikailag kisebb méretű a 18-55 ös obi a 3300 ason mert kb nem jó semmire sem. Megveszed és úgy is le fogod cserélni. Akkor már miért nem egy használhatóbb 18-105 öst veszel? D3300 ast is lehet kapni 18-105 össel ha mindenképpen az kell :).
3 as pont. Erősebb processzor amivel több sorozatképet lehet csinálni és nagyobb maximum ISO érzékenység.
4 es pont nagyobb maximális ISO 12800 duplája a D3200 nak. Elvileg rossz fényviszonyok között van ennek jelentősége ugye akkor kell minél nagyobb ISO értéket használni tudtommal. Kérdés, hogy ezt mennyire használnád ki.
5 ös pont. 5 képet tud csinálni másodpercenként a 3200 "csak" 4 et tud.
Ennek van jelentősége ?
6 os pont amit már említettem 60fps full hd videó felvételnél. Ez jól hangzik azért folyamatosabb a kép 60 fps en mint 30 on.
7 es pont több előre beállított effect. Erre nem tudok mit mondani.
8 as pont akksi élettartam. Kb 160 al több képet lehet csinálni vele mint a d3200 al egy feltöltött akksival. Ez is jól hangzik. Minél tovább bírja az akksi annál jobb :)
Számomra talán a 6 os és a 8 as pont ami számításba jön mint pozitívum a többi kb mellékes.
De amúgy is pénz kérdése a dolog. Ha van rá keret akkor 3300 at vegyél DE 18-105 ös objektívvel :)
Azt ugye belekalkuláltad az árba, hogy illik venni egy objektív napellenzőt meg egy UV szűrőt?
Ezek már alapból megdobják az árat.
1. Az AA filter a moire-t csökkenti azzal, hogy elmossa a képet. Tehát vagy pengeéles, de moire-s képet kapsz, vagy moire-mentes, de kissé elmosottabbat. A szenzorok 99%-án van, és az emberek 99%-a nem veszi észre és soha nem okoz problémát.
4. Számszerileg duplája, de az csak 1 step. mintha f1.8-ról átállítanád f2.2-re az obit: akár postban is felhúzhatod simán a fényerőt.
5. Ha nem akarsz sorozatképeket csinálni, pl sport(osabb )eseményeken, nincs. Bár kiskölkökre is jó.
(6. Videóra tessék valami videokamerát, vagy videóra dedikált gépet venni. dslr-ek 99%-a egyszerűen pocsékul videóz.)
8. Akksi élettartamokat mindig csak nagyon nagy fenntartásokkal kell kezenli. Általában nagyságrendileg használhatóak csak. Használattól függően +/-50%-ot simán lehet rászámolni a standard számokra, még gyártón belül is.
Persze, obival együtt nézem. Ahogy olvasgatom, mindenhol azt írják, hogy kezdetnek jó a 15-55ös. Illetve arról még nem találtam anyagot, hogy mi a különbség a 3200ashoz és a 3300ashoz adott 55ös obik között, azon túl, hogy a 3300ashoz adott az kompaktabb. Képek 55 vs 105höz még keresés alatt :)
Well.... f*ck. o.O
Ezzel egyetértek.
Csak azért írtam mert egyik kollégának 3200 a másiknak meg 3300 asa van. Mind a kettő csinált tesztvideót. Szemmel látható a 30 és a 60 fps között a különbség. Egyébként tud szép videót is csinálni de ahhoz meg állvány kell. Úgy meg pont értelmét veszti a dolog szerintem.
Video az uccsó amire kell egy fényképező. Fotókat akarok nem videót, szóval az teljesen irreleváns számomra. Viszont a sorozatlövés szempont lehet, így ez strigula a 3300as mellett.
Hordozhatóság miatt lehet az 55ös obi fog győzni. Nehéz döntés, mert árban tényleg nagyon együtt van a d3200+105ös obi illetve a d3300+55ös obi...
Well.... f*ck. o.O
Kép minőségre nem biztos, hogy lesz különbség.
a 18-105 össel sokkal jobban rá tudsz zoomolni dolgokra.
Ezen az oldalon meg tudod nézni. (A képet lehet, hogy sokára tölti majd be).
A kép alatt lesz egy csúszka 14mm ről indul. Húzd el 55 ig aztán meg 105mm ig. Meglátod, hogy mi a különbség a két obi között. :)
Nikkor Lens Simulator
UI:. Ez lehet, hogy segíteni fog a döntésben :)
Ahhh, ez kúl, köszi!
Szerk: Maradok sztem a d3300+55ös kombónál. Aztán ha ezt kicsinek érezzük, akkor szerzek mellé egy nagyobb obit (használtan akár).
Well.... f*ck. o.O
Belépőszintü Tukorreflexest vennék. Akár starter kitteset is. Ki mit ajánl? Mennyi kB most egy ilyen? Használtat megeri venni?
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Ugyan ebben a cipőben, én a fent megbeszélt két nikon kit között örlődtem/dök, ~130-140 birodalmi buznyákért van
~100-110 körül van ezekből a d3200+55ös obi kit.
Well.... f*ck. o.O
Olyan oltári nagy különbségek ezek között nincsenek. Ha a fotózást és annak alapjait akarja megtanulni az ember, lényegében tökmindegy, hogy Canon, vagy Nikon. Vagy a többiek. Menj be egy boltba és kérdezz, fogd meg a gépeket. Ha konkrét témát, támakört akarsz már az elején nagyrészt, na az már egy sokkal bonyolultabb kérdés... és drágább.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Jah, nagyjából mindegy. Nézd meg a hagyományos tükörreflexeseket, meg esetleg a mirrorless bandát is. Mindegyiknek más az előnye. Utóbbinál főleg nagy a szórás pl szenzorméretben is (van minden 1"-os légypiszoktól full frame-ig).
De jah, egy belépő kit az kb 100-120k továbbra is mindenkinél.
Én is nézegettem (nem értek hozzá), d5300-nak már lifeg a kijelzője, meg van benne wifi/gps, talán a több autofocus point lehet érdekes, ja meg mintha a bootup gyorsabb lenne 0.5 vs 2 sec, talán maradnék inkább d3200/d3300-nál.
De abból is van sokféle kit pl. (d3300):
18-55: 130eft
18-105: 155eft
18-55 + 55-200: 200eft
18-55 + 55-300: 220eft
Vagy utóbbiak áráért már inkább "komolyabb" vázak között kell keresgélni? Sokba fog ez kerülni. :-(
Talán a legjobb "komoly" upgrade az, hogy APS-C helyett full frame-et vesz az ember. Persze ebből a legolcsóbb ~300-350k, és ez csak a gép. Az egy kategóriában (aps-c v ff) lévő vázak gyártója válogatja, hogy megéri-e egyáltalán a százzal drágább vázat megvenni, vagy csak parasztvakítás. Néha viccesen alap dolgokat is letiltanak a piac feltördelése érdekében. Magic Lantern erre való Canonnál. Szvsz nézd meg, pontosan miben térnek el, és az alapján dönts. Lehet, hogy neked speciel egyáltalán nincs szükséged az "upgrade" váz extra cuccaira.
A GPS kiváltható 3rd party progival amit futtatsz a mobilodon, és jegyzi, hogy mikor hol vagy. Pontosabb és zabálja a fényképező akksiját. Persze a két órát szinkronizálni kell.
A wifi attól függ, hogy megéri-e egyáltalán használni, hogy mit tud, és ténylegesen használnád-e. Egyébként a wifi talán még jobban akksigyilkos. Plusz ugye vásárolható WiFi-s SD kártya is.
szerk:
Őszintén szólva a bootup csak akkor számít, ha használatok közt le akarod kapcsolni, mert az akksit kímélnéd. Viszont első beruházás úgyis +1 akksi lesz, ha egész napos dolgokat akarnál fotózni. Akkor meg egy dSLR-t nem érdemes igazán ennyire sokat lekapcsolni. Egy mirrorless-t talán, az állandóan aktív kijelző miatt, de egy dSLR-nél nem szórakoznék én kapcsolgatással. Van, aminél behajthatod maga felé a kijelzőt, az lekapcsol, és így aztán meglehetősen kevés a fogyasztása.
a kitekhez:
16-55 alap cucc, mindenes. Az 50-200/300 akkor kell, ha távoli dolgokat is akarnál fotózni, viszont olcsó hús mindegyik obi. Nem fényerősek, és nem stabilizáltak. Azaz a hosszabbak használatához elég jó fényviszonyok kellenek, vagy nem túl rosszak és állvány. Mondjuk egy alap, de stabilizált 70-300 (Tamron VC USD) kb 100-150k, ami dSLR mezőnyben az olcsó obikhoz tartozik.
A sok focus point kezdő fotósnak totál fölösleges. Épp elég melós fejben tartani mindent és megtanulni úgy állítgatni gondolkodás nélkül mondjuk 6 focus point között, hogy beállítottál mindent hirtelen, figyelsz a kompozícióra és közben nem is nézed a gépet, mert a keresőbe bámulsz. Előbb ez legyen meg, aztán jöhet 15+ focus point.:)
Kihajtható kijelző videózásnál, tájkép és macro fotózásnál jó, mikor lent van a 'földön' a gép, vagy fej fölött állványon, esetleg kézben. Magyarul akkor, mikor a keresőbe fizikailag képtelenség belenézni. Amúgy 'normális' fotós a kijelzőt arra használja egy tükörreflexes gépnél, hogy megjelennek rajta az aktuális beállítások.
Bootup idő rohadtul nem számít egy halandónak. Nem úgy fotóz az ember, hogy ki van kapcsolva a gép és gyorsan előrántja a cuccot, mint valami hatlövetűt.:) A gép alvó módban van, tehát fotózás közben egy gombnyomás és magához tér. Nem kell kikapcsolni, csak a nap végén.
A kitobik meg... Mint azt feljebb említettem, itt jön az, hogy ki mit akar fotózni, milyen napszakban és milyen távolságból. Ha a gyereket foci közben akarod a pálya széléről hétvégenként lekapni, akkor bizony a 105, de még a 200-as is kevés, mert a gyerek -a téma- nem tölti ki a képet. Ha utazgatás közben kell egy nagylátó, akkor kezdetnek jó a 18-55. Ha zoomolni kell, úgyis általános szabály, hogy a lábaddal zoomolj, ne az obival. Ha tudsz.:) Ha meg nagylátó és tele is kell, akkor meg 18-105. Portrézáshoz meg prime, amivel nem tudsz zoomolni, viszont fényerőben mindent ver. És még írhatnám a végtelenségig.
De nem kell parázni. Mindenki meg tudja találni a kezdő cuccát. Csak elhatározás és kompromisszum kérdése. Meg pénztárca.
De a legnagyobb aranyszabály az, hogy előbb jó üveged legyen és a váz csak másodlagos. Egy bizonyos szintig, vagy helyzetig persze. De egy kezdőnek előbb a jó obikra érdemes koncentrálnia. Lehet úgy is vásárolni, hogy váz csere esetén is tudd őket használni.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Ja, pénztárca erősen :)
Használt piac itt mennyire jó?
Well.... f*ck. o.O
Mint máshol.:) Körbe kell nézni. Lehet jó dolgokat találni.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Lehet találni, de eBay-en könnyebb általában. Persze ötször meg kell nézni és átgondolni, ha nem tudod személyesen kipróbálni a cuccot. Megoldható, speciel gépeket és obikat is vettem eBay-en, de általánosságban vigyázni kell. Jaés ha EU-n kívülről, akkor rászámolni a vámot (pár százalék, mindig elfelejtem, mennyi) és áfát.
Igen, én is úgy látom, hogy ezek a plusszok nem sok gyakorlati haszonnal járnak, az érzékelő/proci meg ugyan az, a képek nem lesznek szebbek gondolom.
A sok keresgélésben mintha lett volna stabilizátoros kit obi is, lehet, talán a d5300 18-140-es.
Ninja,
Ráhibáztál, portré is tervben van. Néztem is single focal objektíveket (ez lenne a prime?). Gondoltam, pici, kevés lencse, hozzácsapom, de ezek is bőven 100 felett vannak, meg mint mondtam, totál újhús vagyok, azt sem tudom, milyen fókusztávolság megfelelő ehhez.
Én is most művelődök :)
https://photographylife.com/category/photography-tutorials
Itt egész jó leírások vannak. De ha bevésed googlebe a címszavakat, 1000 másik forrás esik ki, eléggé van irodalom a témában.
Szerk: És erősnek kell lennem, hivatalosan asszony kapja a szülinapjára :D
Well.... f*ck. o.O
Áhh. A lónak a faxát.:) Canon és Nikon oldalon is van prime 30-40k között. Ugyan az a kettő, csak az egyik Nikon, a másik meg Canon bajonettes. Fotósok körében csak úgy hívják, hogy 'plastic fantastic'.:) Az egész műanyag, viszont 1.8-as, 50mm-es és remek kis cucc. Amolyan best buy. Canon oldalon a minőségi lépcsőfok efölött a 100k, amire nem mondanám, hogy olyan fú de drága, viszont ezért már fém házat kapsz és minőségibb összeszerelést.
30k-ért -na jó, nem néztem utána hirtelen, de nem hiszem, hogy 40 fölött lenne- első portré obinak több, mint elég és szerintem évekig használod majd.
Bocs. Tévedtem. Kevesebb, mint 30k a Canon verzió:
http://www.220volt.hu/Canon+EF+50mm+f+1.8+II
Nikonra picit több:
http://www.220volt.hu/Nikon+AF-S+50mm+f+1.8G
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Fura, hogy ebben a kategóriában a nikon 2x annyiba fáj majdnem.
Well.... f*ck. o.O
Na igen, a nifty fifty. Viszont APS-C gépeken kissé szűkek, főleg házon belüli fotózáshoz. Én esetleg még a 35mm-es f1.8-asakat is ajánlom, nekem anno az jött be APS-C-hez.
A Nikon G, ("jobb mint a nem-G") ezért drágább. Mintha lenne nem-G-s 50-esük is... de lehet, hogy már nincs.
obi minőségek a kezdőknek: normál, "G", illetve zoomok esetén ezek után jönnek a f2.8-asok meg aztán a "fehérek". :D
Ellenben Nikon oldalon kapsz az obik mellé napellenzőt és például a nagytelék mellé állvány toldót is egy csomagban. Canonnál ezeket általában mind külön kell megvenni. Canon csak az L-es obikhoz ad kiegészítőket alapból. Szóval Nikonnál ezekre megy a felár.:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Napellenző nem kell a linkelt Canon 50-eshez, a kialakításuk már olyan, hogy maga a házuk napellenzőként funkcionál.
De egyébként jogos, Canon a legelterjedtebb, és néhol vissza is élnek ezzel, míg a többi játékos próbálja magához csalogatni a vásárlókat extrákkal.
Kúl, ez már jobban hangzik.
De most lehet, hogy a canonokat is át kéne nyálazgatnom? Rohadt kapitalizmus! :-(