Immáron sok órát bele töltve rájöttem mi a bajom vele: nem rewarding és organikus a traversing és exploration. Az a baja hogy egy időben jött ki a Breath of the Wilddal, míg utóbbiban a dungeonök s boss harcok mind érdekesek voltak és különlegesek mindamellett hogy jó párszor csak azon vettem észre magam hogy elkóboroltam a világban és éppen snowboardozok vagy homok szörfölök addig HZD-Ben a sztori érdekel, a világ gyönyörű s nagyon pofás a játékment is. Viszont human csak human harc borzasztóan gyenge, mechek egy idő után nem vonzanak hogy becserkésszem őket egy-kettő kivételével. Side questek kb. Nincsenek, mármint vannak de semmi immerzió s kéztetést nem érzek mivel nem visz magával, ellenben Breath of the Wildnál még azok is iszonyat részletesen s jól meg voltak oldva, noha nem Witcher 3 szint az se. Nagyon jó a HZD, de Breath of the Wildhoz képest kevés. Viszont biztosan érdekelni fog már most a HZD2, ámbár csak azért PSV-öt is nem biztos hogy vennék.
Kiegészítőt is letoltad? Sztem jelentős minőségi ugrás van a kettő között. Szinkronok, karakterek, világ, kb mindenben. Oké, még az se tökéletes, de az alapján már nagyon bizakodó vagyok a 2. résszel kapcs és 0-day vétel lesz.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Story egész jó de javarészt összeségében súlytalan :(. Grafika nagyon szép, de tényleg le a kalappal viszont kissé steril a világ. Rengeteg mecha dinó kurvajó, de növények/állatok van kb. 3 db. és amint korábban írtam maga a traverzió és a felfedezés nem annyira hálás inkább grind. Rengeteg hely van ami iszonyat nagy terület de ha nem collect' a thon-t akarszt játszani akkor fölösleges odamenni és nem is fogsz odamenni. Játékmechanika, dinóvadászat eleinte és aközepén jó aztán inkább grindcore és le is vettem a nehézséget story-ra normalról. Egy idő után már rohadtul untam a human vs. human harcot, gyakorlatilag nulla fáradtságot vettek hogy azt a részét is polírozzák a koncepciónak. Plusz én eléggé melee játékos vagyok, szeretek közelről hack&slash-elni, itt ez a része kurvára el van cseszve. Értem én hogy lövöldözzünk meg ropecasterrel toljuk de rohadtul unalmas egy idő után... Frozen Wilds valóban faszább volt egy kicsit de ugyanúgy örülök hogy nem az volt 30 órán keresztül. Kétségtelen hogy PS4 és gen egyik legjobb/musthave játéka de végig az az érzésem volt hogy valami hiányzik, valami kicsi plusz még kéne mert ez így nagyon jó és nyílván ha 32 órát belefeccöltem akkor nem azért mert pisztolyt tartottak a fejemhez de egyszer se esett le igazán az állam. Talán ez hiányzott hogy lenyűgözzön mint annó Halo a zenéjével és a végén azzal az 5 perc Warthogozással, vagy Witcher 3 ahogy lenyűgözött az iszonyat jó küldetéseivel. Itt se RPG, se story nem volt. Nagyon nagy potenciál van ebben a Forbidden West-re! Simán lehet a next big thing amúgy mert van benne kurázsi és Aloy nagyon jó főhősnő volt.
Most jön GOG-ra, már majdnem érdekel. Sosem láttam belőle semmi olyat, ami lázba hozott volna, de egy pár akciót és a VGA-k készletre kerülése után majd kap egy esélyt.
Jól van, már teljesen értem.
Act 2, Chapter 8, ez a Trasher bossz kikészít.
Nem elég, hogy minden második körben lehet megsebezni ezt a szart, de közben nyomja ezeket az AOE támadásokat, proximity aknákat, lerak 4 ellenséget ÉS még néha egy-egy e-hole is felbukkan, amiből Boomer is kimászik.
Hát az apjuk f-szát, brutális a kontraszt a korábbi pályák nehézségével.
mivel bekerült a mezei EA Play kínálatba is, hát elindítottam a
STAR WARS Jedi - Fallen Order™-t
Csak gyorsan végigmentem a bevezető fejezeten.
Vmi iszonyat bénának érzem a karakter mozgását. Nagyon nehézkesen lassan reagálva mozog, és mintha kapkodással/gyorsított animációval próbálná utána ezt kompenzálni. Semmi természetességet nem érzek a mozgásában, és ez nagyon zavar.. megpróbálom még folytatni azért.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Vedd lejjebb a nehézséget, én baromira nem vagyok egy git gud Dark/demon/bloodbourne souls játékos. Szenvedtem is nem egyszer, egy idő után amúgy jobb lesz sztoriban is :)
Ezen nagy nehezen túljutottam, aztán érdekes módon az Act 3-ban már kevesebbet szívtam. A végső boss pedig aztán nem izzasztott meg annyira. Összességében jó játék volt, de komoly problémái vannak, hogy a bazi repetitív pályákat, feladatokat és a komoly kiegyensúlyozásra szoruló játékmenetet említsem...
Assassin`s Creed Valhalla
Nagyjat mar leirtam a topikjaban, de legyen meg itt is a fo sztori befejezeseig (de nem teljesen a creditsig, azt majd kesobb valamikor). A jatek baromi jol epit mindenre amit implementaltak az Origins/Odyssey parosban. A gear rendszer letisztultabb es jobban atlathatobb, a combat kiegeszitve egy kicsit maradt erzetre ugyanaz, a skillek/abilityk jobban lettek implementalva, az eagle vision halistennek kicsit visszabb lett tekerve es nem kell a madarral dront jatszani esatobbi esatobbi. Jatekmenetileg mindenben javult egy kis lepest kb es elvezetes volt vele jatszani nagyon. Az order targetek is kicsit talan ertelmesebben lettek prezentalva mint eddig bar nekem ebbol az Odyssey megoldasa jobban tetszett amikor kb a jatek felenel jott be az egesz rendszer frissitve egy kicsit az addigi jatekmenetet. Eivor mint karakter pedig szerintem a legjobban megirt fohos volt a 3 reszbol.
Amiben mindig is nagyon eros volt a szeria az most is jelen van. A nyitas zsenialis. A kezdo terulet, a felvezeto sztori, a karakterek, mind a helyen van ahogy kell. Aztan atmegyunk angliaba ahol kezd szetesni az egesz.
Nev szerint anglia szet van bontva ~15 regiora amit a sztori reszekent egyesevel a szovetsegesunke kell tenni. Az elso 1-2 alkalommal amikor valakit "hatalomra" segitunk meg azt mondom fun volt, a 10.nel mar nem. Foleg a zsenialis nyitas utan fajt ahogy a jatek atment "tedd le ide az elkotelezettseged, segits random xyz karakternek hatalomra jutni, menj vissza a varosodba jelenteni, hogy sikerult" ciklusba. Nem azt mondom vannak erdekesebb reszei, foleg az egyik regio jott be ahol kurva jo volt a sztori, baszott jo volt az assault es volt is nagyon emlekezetes karakter. Amibol sajnos nagyon keves van. Sot, leginkabb 3. Eivor, Sigurd es Ivarr. A tobbi kb szemelyeiseg nelkuli filler akikre 10 perccel kesobb mar emlekezni se fogsz... Ahogy a regiok nagy reszere se, mert baromira egybemosodik az egesz. Van egy par ami kiemelkedoen szep, de tekintve, hogy angliarol van szo eleg nehez sok valtozatossagot a dologba belevinni. :D
Ami a legjobban bosszant az egeszben, hogy ugyanott es ugyanugy hasal el mint az Origins. Egyszeruen nem kot le egy ido utan, mert nem visz elore a sztori. Ez a jatek baromi jo lett volna ha nem 55-60 ora filler lofasz van benne hanem mondjuk csak 5. A tobbi resze ha nem is kiemelkedo, de lekot es erdekes. A zaras mondjuk nekem hagyott kivetni valot maga utan (szo szerint nem ertettem mi es miert tortenik, mert latszolag csak random kifordult mindenki magabol ami eleg nagy wtf volt, de hat plot happens), de leptek vele egy olyat amire nagyon nem szamitottam es innen tovabb haladva szvsz csak jobb lehet a dolog. :D
Nagyon nagy kar erte, mert a jatekmenet ott volt, a viking vilag szinten es megis sikerult pofaraesni. Szamomra marad az Odyssey a legjobb a 3 uj reszbol ez pedig gyorsan feledesbe fog merulni sajnos hiaba talan az egyik legjobb fohos az ACkbol. Jo lenne ha visszaallnanak a 20-25 oras sztorikra. Jobban allt a sorozatnak. Az Odyssey is csak azert tudta hozni a 80 orat, mert relativ sok parhuzamos erdekes sztori ment egyszerre es a vilag is jo volt nagyon. Ebbol es az Originsbol ez sajnos hianyzik.
Ami a legjobban bosszant az egeszben, hogy ugyanott es ugyanugy hasal el mint az Origins. Egyszeruen nem kot le egy ido utan, mert nem visz elore a sztori. Ez a jatek baromi jo lett volna ha nem 55-60 ora filler lofasz van benne hanem mondjuk csak 5.
És itt megfogalmaztad, hogy mi a bajom úgy általában a assassins játékokkal. Az, hogy ahogy haladsz előre egy idő után dögunalomba fullad. Kibaszottul unalmas a 20ik-30ik ugyan olyan erődöt kipucolni. Az originst is abbahagytam a háromnegyedénél kb.
Szóval arra kellett rájönnöm, hogy soha többé nem veszek assassins játékot valószínűleg.
Joda írta: Assassin`s Creed Valhalla
Ami a legjobban bosszant az egeszben, hogy ugyanott es ugyanugy hasal el mint az Origins. Egyszeruen nem kot le egy ido utan, mert nem visz elore a sztori. Ez a jatek baromi jo lett volna ha nem 55-60 ora filler lofasz van benne hanem mondjuk csak 5.
Joda írta: Assassin`s Creed Valhalla
Jo lenne ha visszaallnanak a 20-25 oras sztorikra. Jobban allt a sorozatnak. Az Odyssey is csak azert tudta hozni a 80 orat, mert relativ sok parhuzamos erdekes sztori ment egyszerre es a vilag is jo volt nagyon. Ebbol es az Originsbol ez sajnos hianyzik.
Ez talán a jelenlegi AC-k legnagyobb hibája. Az ember nem úgy akar hosszú játékot, hogy telerakják mindenféle fillerrel, meg időhúzó hüvelyesekkel hogy meglegyen a 80-100 óra.
A Witcher 3-ba (+ kiegészítők) majdnem 160 órát beleraktam, úgy hogy egy pillanatig sem untam, mert a fő és melléküldetések rendszere nagyon jó volt. Azért poén hogy az RPG-k nagy részéénél még mindig a 2015-ös W3-hoz hasonlítunk mindent sok helyen. Ez azért elárul valamit a W3-ról, valamint sajna arról hogy milyen RPG-k voltak azóta.
Bandido írta: Kibaszottul unalmas a 20ik-30ik ugyan olyan erődöt kipucolni. Az originst is abbahagytam a háromnegyedénél kb.
Nekem az originst csakis az egyiptomi settings mentette meg attól, hogy abbahagyjam. Az Originsért anno oda meg vissza voltam az egyiptomi kalandozások miatt, de a végére már így is nagyon NAGYON nyögvenyelős volt pedig az időhúzás itt még nem is volt olyan "mesteri" szintre fejlesztve, mint az azt követő AC-k ben. Csakis Egyiptom miatt játszottam végig. (A TOUR mód viszont valami csodálatos! A legjobb ötlet, amit eddig AC játékban láttam.)
Mivel a Vikingek egyáltalán nem érdekelnek, így a Valhalla alapból kuka lett nálam.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Act 2-ben vagyok, de ennek minden perce kiváló.
Nagyon nagy nagyítóval kell vizslatnom a játékot ahhoz, hogy minimális hibákat felfedezzek, de nincs kedvem szőrszálhasogatni, mert elképesztően egyben van a csomag.
Zene, karakterek, pályák, grafika, kihívás... Le a kalappal, veszettmód élvezem!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=G_qim8Z7FTE&ab_channel=IGN
ígéretes kezdés, jó atmoszféra, bár elég sok jumpscare.
a vége pedig... az utolsó fejezet a cabin in the woods... nem hittem volna, hogy így el lehet nyújtani egy 5 perces véget, hogy már 30 perce abban a rohadt házban császkálok, másodpercenként 3 jumpscarrel, meg villódzó fényekkel, meg azokkal a rohadt idegesítő puskalövés hangokkal. még nem fejeztem be, de ezt muszáj leírnom, mert felfoghatatlanul okádék ez az utolsó szekvencia, amikor csak körbe-körbe megyek, van hogy teljes sötétségben. eddig kapott volna egy 7/10 pontot, mert bár jók a játékelemek, az optimalizáció az kb. nem létezik. emiatt az utolsó rész miatt már csak 5/10-et érdemel, de ha ennek az idegesítő villódzó, ordító 3 jumpscare/mp résznek nem lesz vége 5 percen belül lemegy 4/10-re.
így elbaszni a végét, elnyújtani mint a rétestészta, és kitömni annyi horror elemmel, ami eddig összesen nem volt a játékban... pedig az erdőben este császkálni félelmetesebb volt, mint ez a rész.
Ez a játék maga a fűrészpor, amit rá kéne szórna a Vírus Yorkot belepő latyakra. Van egy vékony, de kompetens TPS-főszál különböző fejelsztésekkel és sok loottal (ahogy jó pár éve elég sok játékban illik, de ennek a tápolós trendnek nem mindig örülök), amihez teljesíteni kell egy csomó mellékküldetést is, hogy kövesd a szintezést. Mellékküldetés számszerűen van jó pár fajta, de valójában egy-két unalmas keresősön túl lőni kell, elég kevés változástossággal. A helyszínek közötti különbségek minimálisak. És ez sokszor, nagyon sokszor...
Borzalom. Elhiszem, hogy jó lehet stíluson belül az endgame és a PvP, de odáig eljutni vagy csak a sztorit végiglőni ez mindannak az antitézise, amit én szórakoztatónak találok. Ez a játék nem egyszerűen rossz, hanem ubis. A küldetésszerkezet így nálam az első Assassin's Creed szintje alá süllyedt, de legalább van egy nagy nyílt világ a semmiért. Szép, de csak arra jó, hogy sok ugyanolyan küldetés és gyűjtögethető cucc legyen rajta. A korai AC-kben is zavart, hogy a világ túl kevéssé interaktív, kevésd az elfoglaltság bennük, de a korok, épületek megidézése, az egész megmászhatósága hiánypótló volt. Itt a téli víruskáoszos New York jó alap, de önmagában kevés. Egy Sunset Overdrive-ban sem lehet sok mindent csinálni, de a képességeinkkel utazni, zúzni egy folyékony élmény a magamfajta platfomerkedvelőnek, a mellékküldetések között pedig igazán akadtak a Ratchetekre platformerségben rálicitáló mókák is, és ezek egymástól megkülönböztethők voltak.
A sok összevissza sorrendben összegyűjtögethető hangüzenetekkel is nehéz mit kezdeni. Jó, hogy kidolgozzák ezeket is meg az echókat is, de amikor figyeltem, sosem ragadtak magukkal, kooperatív közben (ahogy elviselhetőbb a játék, és mégiscsak azt szem előtt tartva készült) nehéz rájuk hangolódni, utólag összegyűjtve, összeállt képpel meg ki fogja ezeket órákon át hallgatni a menüben? Akkor már inkább Planescape: Torment. Esetleg egy hangos vagy hangtalan könyv. Maradjunk annyiban, hogy a Borderlandsek is jobban lekötöttek ebből a szempontból.
Csak azért ment végig, mert a partneremet nem akartam cserben hagyni, de míg a kötelességérzet növelte a gyűlöletemet a játék iránt, a szemeim előtt lebegő közelgő vég emelte a kedvemet. Idén a Destiny 2 volt némiképp hasonló élmény. A Gears of Warok ilyenkor fantasztikus játékokká retconolódnak a tudatomban.
Nem volt az. :D A masodik sokkal jobb lett mint jatek, csak ott meg az "endgame" lett elnyujtva azoknak akik nem akarnak 10+ orat aldozni arra hogy elerjek azt az utolso plotpointot. :(
oh boy! 73%-nál kaptam egy game breaker bugot, azaz mivel a játék autosave, és mindig kifagy mikor betölti a mentést ( elindul a jelenet, néznek a karakterek majd megáll a kép), ezért buktam az addigi játékot. eddig is nyögvenyelős volt az eleje, emiatt nincs kedvem előlről kezdenem, így bukta. mondanám hogy egy szolíd 5/7, de nem :D. pedig 2 karaktert kinyírtam addigra az 5-ből :D
ui.: xbox game pass ultimate-n kereszült volt meg a játék, de istenemre mondom ez a microsoft store, nagyjából az epic games store 2011-es szintjén van. (tudom, hogy akkor még nem volt, de remélem érzitek a célzást.) átláthatatlan, a játékot fogalmam sincs hogy lehet törölni, saját tartalmaknál pl. meg sem jelenik a játék.
ui2.: az alkalmazásoknál kell törölni :D tiszta 2005 feeling :D
GOG-on epp ingyen vagtak hozza az emberekhez, mondom a trailerbol itelve talan izgalmasnak nez ki. Kiprobalva: ertektelen szenny.
A tutorial vagy feltucat+ palyasorozaton keresztul tart, es kb elso palyan azt mutatjak wasd-al hogyan kell mozogni. Masikon bal eger gombbal loni. Harmadikon masik egergombbal second-fegyverrel loni. Es igy tovabb. :DD Minden fel meteren "did you know?" tablakkal. Egy arcade shooter jatekban, ami Syndicate es Mechwarrior idoket akarja idezni.
Azonkivul az egesz shooting-osdi es a kornyezetrombolas is rettento unalmasan kidolgozott es erotlennek hato, pedig az lenne a szive lelke az egesz jateknak. Mit tudom en 5-6 palya utan nem birtam mar es droppoltam.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ez hagyján, de nekem a frissítés amivel telepíteni lehetett a gamepasst végtelen bootot erredményezett ami miatt resetelnem kellett a Windowst, és az addig Winstoreból telepített GoW4 törölhetetlenné, ugyanakkor láthatalanná és játszhatatlanná vált, és ugyanara a partícióra nem enged telepíteni sem a store. Mikor órákig bújod a googlet, hogy hogyan lehetne ráinstallálni ugyanarra a partícióra a játékot amit megvettél. Mindez kb. 2018-ban a világ legnagyobb informatikai/szoftvercég store alkalmazásánál.. Akármelyik store jobb a Winstorenál, nekem eddig legalábbis egy digital store se evett meg 50Gb winyótárhelyet, és húzott le egy 700 gigás partíciót a telepíthetőségi listájáról. :D
A kampány első pár pályája nagyon rossz és dög unalmas. Később beindul, vagy ha összeszedtél elég pénz akkor freelance-ben lehet magadnak unlock-olni és összerakni nehézséget és jármű/fegyver kombót.
Igazából későbbi kampány pályákon vagy ha úgy rakod össze a freelance-t akkor már eléggé taktikussá válhat a játék és gyorsan elvérezhetsz ha agyatlanul mész bele a harcokba.
Ez egy Eye of Beholder-szerűség, japán stílusban. Adva vagyon egy kis város, Refrain, amiben van egy titokzatos kút. A kút le van zárva, mert állítólag egy útvesztő van benne. Ide érkezik a falábú, és elég gyakorlatias boszorkány a segédjével, hogy megszerezzék a kút kincseit. A boszorkány elég érdekes karakter, egyáltalán nem a szokásos hős típus. Könnyen ki lehet hozni a sodrából és olyankor hajlamos önző módon megoldani dolgokat.
A kútban valami miazma is van, ami halálos az emberekre, szóval nem lehet lemenni, ezért fából faragott, mágiával animált bábukat küld le. Ezek a karaktereink. Itt kezdődik a bonyolultság is, mert van 6 furcsa nevű osztály, mint pl. Marginal Maze, Theatrical Star, Mad Raptor. Vannak aztán paktumok, amik egyfajta "tárolók" és valamilyen bónuszt adnak az abba rendelt karaktereknek. Eleinte csak 1-1 karakter mehet bele, később már 3 támadó és legalább 1 támogató karakter is. Egyszerre 5 ilyet lehet csatába állítani. Számít továbbá, hogy elől vagy hátul állnak a karakterek. A játék előrehaladtával többféle paktumhoz férünk hozzá, és egyre inkább meg kell gondolni, hogy kit hová teszünk.
A karaktereknek van sokféle képessége, és osztályonként különböző képességeik. Van persze szintjük is, meg relálciójuk a többi karakterrel. Ennél még jóval bonyolultabb a rendszer, de most nem részletezem. :)
A játék nagy részében a kút útvesztőiben bóklászunk. Ahogy egyre haladunk előre a sztoriban, egyre hasznosabb képességeink lesznek. Pl. látjuk az ellenfeleket a pályán, áttörhetjük a falat, stb. Az útvesztőbe belépéskor sok véletlenszerű tárgy jelenik meg, szóval mindig van mit találni. Ezek egy része felszerelés, más része küldetésekhez való tárgyak, harmadrészt meg mana. Manát kell gyűjteni, egyrészt a pályáról, másrészt a legyőzött ellenfelektől. Ez azért is fontos, mert manáért lehet "megvenni" a például a faltörő varázst. Viszont a manával is óvatosan kell bánni, mert minden szinten maximálva van, hogy mennyi lehet nálunk. Ha ezt túllépjük, megjelenik a kaszás a pályán és ha elkap, meg is öl (lehet magasabb szinten ki lehet nyírni, én csak egyszer találkoztam vele, és simán megölt). Ez azért is rossz, mert menteni csak a labirintuson kívül lehet.
A harcokban lehet kicsit taktikázni, de mivel nem lehet tudni, hogy milyen sorrendeben jönnek a karakterek/szörnyek, ez nem mindig működik. Pl. látni, hogy az ellenfél nagy ütésre készül, és tudod, hogy a Mad Raptor karaktered meg tudja ölni egy ütéssel, de nem tudod, hogy melyikük jön előbb. Ha inkább támadsz lehet, hogy bekapsz egy jó nagy ütést, mert előbb jön a szörny.
Elég hosszú játéknak tűnik, mert 15 órám van már benne, és a leggyengébb gyógytárgy 800 HP-t gyógyít, nekem meg egy karakterem van csak, akinek ennél több HP-ja van (a 8-ból). Szóval van hová fejlődni. A főmenüben is van még egy ???-es opció, szóval még a játékrendszert se láttam teljesen. :)
Mindeközben persze megy a sztori is, a városkáról is derülnek ki érdekes információk. Pl. minden reggel bejelentik, hogy kik haltak meg az éjjel. Az éjszaka nagyon veszélyes, mindenféle mumákok mászkálnak (de senki se tudja, hogy pontosan mik).
A szori egyébként visual novel stílusban megy, elég jók az angol hangok is. A karakterek tipikus japó stílusúak, van sírásra hajlamos jószívű kislány, pökhendi polgármester (helyettes), szexi anyáca, stb.
Összességében szórakoztató, de eléggé időigényes játék.
Jó hír: Kb. Miután megvolt a proving grounds s seeker lettem többet nem fagyott egyáltalán eddig.
Horizon Zero Dawn cont.
Immáron sok órát bele töltve rájöttem mi a bajom vele: nem rewarding és organikus a traversing és exploration. Az a baja hogy egy időben jött ki a Breath of the Wilddal, míg utóbbiban a dungeonök s boss harcok mind érdekesek voltak és különlegesek mindamellett hogy jó párszor csak azon vettem észre magam hogy elkóboroltam a világban és éppen snowboardozok vagy homok szörfölök addig HZD-Ben a sztori érdekel, a világ gyönyörű s nagyon pofás a játékment is. Viszont human csak human harc borzasztóan gyenge, mechek egy idő után nem vonzanak hogy becserkésszem őket egy-kettő kivételével. Side questek kb. Nincsenek, mármint vannak de semmi immerzió s kéztetést nem érzek mivel nem visz magával, ellenben Breath of the Wildnál még azok is iszonyat részletesen s jól meg voltak oldva, noha nem Witcher 3 szint az se. Nagyon jó a HZD, de Breath of the Wildhoz képest kevés. Viszont biztosan érdekelni fog már most a HZD2, ámbár csak azért PSV-öt is nem biztos hogy vennék.
Kiegészítőt is letoltad? Sztem jelentős minőségi ugrás van a kettő között. Szinkronok, karakterek, világ, kb mindenben. Oké, még az se tökéletes, de az alapján már nagyon bizakodó vagyok a 2. résszel kapcs és 0-day vétel lesz.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Gears Tactics
Ez kellemes kis pruntyoges.
Ha bejon a GOW univerzum, akkor ez a korokre osztott jatek is tetszeni fog.
Kb. Játék 1/3-adánál vagyok sztem :) most volt meg még csak az első Cauldron meg a Grave-Hosrd.
Várd ki amíg eljutsz az ACT3ig.... :D Az elején nekem is bejött a dolog, de még a legnagyobb ellenségemnek se ajánlanám ezt a játékot.
Holy fuck, mi lesz ott? :D
https://rewiredhu.cf/comment/247607#comment-247607
Semmi jo... :D
Ja, Gears Tactics tök fasza az első pár órában. Utána viszont...
Horizon Zero Dawn Final Verdict
Story egész jó de javarészt összeségében súlytalan :(. Grafika nagyon szép, de tényleg le a kalappal viszont kissé steril a világ. Rengeteg mecha dinó kurvajó, de növények/állatok van kb. 3 db. és amint korábban írtam maga a traverzió és a felfedezés nem annyira hálás inkább grind. Rengeteg hely van ami iszonyat nagy terület de ha nem collect' a thon-t akarszt játszani akkor fölösleges odamenni és nem is fogsz odamenni. Játékmechanika, dinóvadászat eleinte és aközepén jó aztán inkább grindcore és le is vettem a nehézséget story-ra normalról. Egy idő után már rohadtul untam a human vs. human harcot, gyakorlatilag nulla fáradtságot vettek hogy azt a részét is polírozzák a koncepciónak. Plusz én eléggé melee játékos vagyok, szeretek közelről hack&slash-elni, itt ez a része kurvára el van cseszve. Értem én hogy lövöldözzünk meg ropecasterrel toljuk de rohadtul unalmas egy idő után... Frozen Wilds valóban faszább volt egy kicsit de ugyanúgy örülök hogy nem az volt 30 órán keresztül. Kétségtelen hogy PS4 és gen egyik legjobb/musthave játéka de végig az az érzésem volt hogy valami hiányzik, valami kicsi plusz még kéne mert ez így nagyon jó és nyílván ha 32 órát belefeccöltem akkor nem azért mert pisztolyt tartottak a fejemhez de egyszer se esett le igazán az állam. Talán ez hiányzott hogy lenyűgözzön mint annó Halo a zenéjével és a végén azzal az 5 perc Warthogozással, vagy Witcher 3 ahogy lenyűgözött az iszonyat jó küldetéseivel. Itt se RPG, se story nem volt. Nagyon nagy potenciál van ebben a Forbidden West-re! Simán lehet a next big thing amúgy mert van benne kurázsi és Aloy nagyon jó főhősnő volt.
Most jön GOG-ra, már majdnem érdekel. Sosem láttam belőle semmi olyat, ami lázba hozott volna, de egy pár akciót és a VGA-k készletre kerülése után majd kap egy esélyt.
Sors bona, nihil aliud.
Jól van, már teljesen értem.
Act 2, Chapter 8, ez a Trasher bossz kikészít.
Nem elég, hogy minden második körben lehet megsebezni ezt a szart, de közben nyomja ezeket az AOE támadásokat, proximity aknákat, lerak 4 ellenséget ÉS még néha egy-egy e-hole is felbukkan, amiből Boomer is kimászik.
Hát az apjuk f-szát, brutális a kontraszt a korábbi pályák nehézségével.
mivel bekerült a mezei EA Play kínálatba is, hát elindítottam a
STAR WARS Jedi - Fallen Order™-t
Csak gyorsan végigmentem a bevezető fejezeten.
Vmi iszonyat bénának érzem a karakter mozgását. Nagyon nehézkesen lassan reagálva mozog, és mintha kapkodással/gyorsított animációval próbálná utána ezt kompenzálni. Semmi természetességet nem érzek a mozgásában, és ez nagyon zavar.. megpróbálom még folytatni azért.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Vedd lejjebb a nehézséget, én baromira nem vagyok egy git gud Dark/demon/bloodbourne souls játékos. Szenvedtem is nem egyszer, egy idő után amúgy jobb lesz sztoriban is :)
Ezen nagy nehezen túljutottam, aztán érdekes módon az Act 3-ban már kevesebbet szívtam. A végső boss pedig aztán nem izzasztott meg annyira. Összességében jó játék volt, de komoly problémái vannak, hogy a bazi repetitív pályákat, feladatokat és a komoly kiegyensúlyozásra szoruló játékmenetet említsem...
Most jöhet egy kis Desperados 3.
Assassin`s Creed Valhalla
Nagyjat mar leirtam a topikjaban, de legyen meg itt is a fo sztori befejezeseig (de nem teljesen a creditsig, azt majd kesobb valamikor). A jatek baromi jol epit mindenre amit implementaltak az Origins/Odyssey parosban. A gear rendszer letisztultabb es jobban atlathatobb, a combat kiegeszitve egy kicsit maradt erzetre ugyanaz, a skillek/abilityk jobban lettek implementalva, az eagle vision halistennek kicsit visszabb lett tekerve es nem kell a madarral dront jatszani esatobbi esatobbi. Jatekmenetileg mindenben javult egy kis lepest kb es elvezetes volt vele jatszani nagyon. Az order targetek is kicsit talan ertelmesebben lettek prezentalva mint eddig bar nekem ebbol az Odyssey megoldasa jobban tetszett amikor kb a jatek felenel jott be az egesz rendszer frissitve egy kicsit az addigi jatekmenetet. Eivor mint karakter pedig szerintem a legjobban megirt fohos volt a 3 reszbol.
Amiben mindig is nagyon eros volt a szeria az most is jelen van. A nyitas zsenialis. A kezdo terulet, a felvezeto sztori, a karakterek, mind a helyen van ahogy kell. Aztan atmegyunk angliaba ahol kezd szetesni az egesz.
Nev szerint anglia szet van bontva ~15 regiora amit a sztori reszekent egyesevel a szovetsegesunke kell tenni. Az elso 1-2 alkalommal amikor valakit "hatalomra" segitunk meg azt mondom fun volt, a 10.nel mar nem. Foleg a zsenialis nyitas utan fajt ahogy a jatek atment "tedd le ide az elkotelezettseged, segits random xyz karakternek hatalomra jutni, menj vissza a varosodba jelenteni, hogy sikerult" ciklusba. Nem azt mondom vannak erdekesebb reszei, foleg az egyik regio jott be ahol kurva jo volt a sztori, baszott jo volt az assault es volt is nagyon emlekezetes karakter. Amibol sajnos nagyon keves van. Sot, leginkabb 3. Eivor, Sigurd es Ivarr. A tobbi kb szemelyeiseg nelkuli filler akikre 10 perccel kesobb mar emlekezni se fogsz... Ahogy a regiok nagy reszere se, mert baromira egybemosodik az egesz. Van egy par ami kiemelkedoen szep, de tekintve, hogy angliarol van szo eleg nehez sok valtozatossagot a dologba belevinni. :D
Ami a legjobban bosszant az egeszben, hogy ugyanott es ugyanugy hasal el mint az Origins. Egyszeruen nem kot le egy ido utan, mert nem visz elore a sztori. Ez a jatek baromi jo lett volna ha nem 55-60 ora filler lofasz van benne hanem mondjuk csak 5. A tobbi resze ha nem is kiemelkedo, de lekot es erdekes. A zaras mondjuk nekem hagyott kivetni valot maga utan (szo szerint nem ertettem mi es miert tortenik, mert latszolag csak random kifordult mindenki magabol ami eleg nagy wtf volt, de hat plot happens), de leptek vele egy olyat amire nagyon nem szamitottam es innen tovabb haladva szvsz csak jobb lehet a dolog. :D
Nagyon nagy kar erte, mert a jatekmenet ott volt, a viking vilag szinten es megis sikerult pofaraesni. Szamomra marad az Odyssey a legjobb a 3 uj reszbol ez pedig gyorsan feledesbe fog merulni sajnos hiaba talan az egyik legjobb fohos az ACkbol. Jo lenne ha visszaallnanak a 20-25 oras sztorikra. Jobban allt a sorozatnak. Az Odyssey is csak azert tudta hozni a 80 orat, mert relativ sok parhuzamos erdekes sztori ment egyszerre es a vilag is jo volt nagyon. Ebbol es az Originsbol ez sajnos hianyzik.
És itt megfogalmaztad, hogy mi a bajom úgy általában a assassins játékokkal. Az, hogy ahogy haladsz előre egy idő után dögunalomba fullad. Kibaszottul unalmas a 20ik-30ik ugyan olyan erődöt kipucolni. Az originst is abbahagytam a háromnegyedénél kb.
Szóval arra kellett rájönnöm, hogy soha többé nem veszek assassins játékot valószínűleg.
Ez talán a jelenlegi AC-k legnagyobb hibája. Az ember nem úgy akar hosszú játékot, hogy telerakják mindenféle fillerrel, meg időhúzó hüvelyesekkel hogy meglegyen a 80-100 óra.
A Witcher 3-ba (+ kiegészítők) majdnem 160 órát beleraktam, úgy hogy egy pillanatig sem untam, mert a fő és melléküldetések rendszere nagyon jó volt. Azért poén hogy az RPG-k nagy részéénél még mindig a 2015-ös W3-hoz hasonlítunk mindent sok helyen. Ez azért elárul valamit a W3-ról, valamint sajna arról hogy milyen RPG-k voltak azóta.
Nekem az originst csakis az egyiptomi settings mentette meg attól, hogy abbahagyjam. Az Originsért anno oda meg vissza voltam az egyiptomi kalandozások miatt, de a végére már így is nagyon NAGYON nyögvenyelős volt pedig az időhúzás itt még nem is volt olyan "mesteri" szintre fejlesztve, mint az azt követő AC-k ben. Csakis Egyiptom miatt játszottam végig. (A TOUR mód viszont valami csodálatos! A legjobb ötlet, amit eddig AC játékban láttam.)
Mivel a Vikingek egyáltalán nem érdekelnek, így a Valhalla alapból kuka lett nálam.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Desperados 3
Act 2-ben vagyok, de ennek minden perce kiváló.
Nagyon nagy nagyítóval kell vizslatnom a játékot ahhoz, hogy minimális hibákat felfedezzek, de nincs kedvem szőrszálhasogatni, mert elképesztően egyben van a csomag.
Zene, karakterek, pályák, grafika, kihívás... Le a kalappal, veszettmód élvezem!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=G_qim8Z7FTE&ab_channel=IGN
Blair Witch
ígéretes kezdés, jó atmoszféra, bár elég sok jumpscare.
a vége pedig... az utolsó fejezet a cabin in the woods... nem hittem volna, hogy így el lehet nyújtani egy 5 perces véget, hogy már 30 perce abban a rohadt házban császkálok, másodpercenként 3 jumpscarrel, meg villódzó fényekkel, meg azokkal a rohadt idegesítő puskalövés hangokkal. még nem fejeztem be, de ezt muszáj leírnom, mert felfoghatatlanul okádék ez az utolsó szekvencia, amikor csak körbe-körbe megyek, van hogy teljes sötétségben. eddig kapott volna egy 7/10 pontot, mert bár jók a játékelemek, az optimalizáció az kb. nem létezik. emiatt az utolsó rész miatt már csak 5/10-et érdemel, de ha ennek az idegesítő villódzó, ordító 3 jumpscare/mp résznek nem lesz vége 5 percen belül lemegy 4/10-re.
így elbaszni a végét, elnyújtani mint a rétestészta, és kitömni annyi horror elemmel, ami eddig összesen nem volt a játékban... pedig az erdőben este császkálni félelmetesebb volt, mint ez a rész.
Tom Clancy's The Division
Ez a játék maga a fűrészpor, amit rá kéne szórna a Vírus Yorkot belepő latyakra. Van egy vékony, de kompetens TPS-főszál különböző fejelsztésekkel és sok loottal (ahogy jó pár éve elég sok játékban illik, de ennek a tápolós trendnek nem mindig örülök), amihez teljesíteni kell egy csomó mellékküldetést is, hogy kövesd a szintezést. Mellékküldetés számszerűen van jó pár fajta, de valójában egy-két unalmas keresősön túl lőni kell, elég kevés változástossággal. A helyszínek közötti különbségek minimálisak. És ez sokszor, nagyon sokszor...
Borzalom. Elhiszem, hogy jó lehet stíluson belül az endgame és a PvP, de odáig eljutni vagy csak a sztorit végiglőni ez mindannak az antitézise, amit én szórakoztatónak találok. Ez a játék nem egyszerűen rossz, hanem ubis. A küldetésszerkezet így nálam az első Assassin's Creed szintje alá süllyedt, de legalább van egy nagy nyílt világ a semmiért. Szép, de csak arra jó, hogy sok ugyanolyan küldetés és gyűjtögethető cucc legyen rajta. A korai AC-kben is zavart, hogy a világ túl kevéssé interaktív, kevésd az elfoglaltság bennük, de a korok, épületek megidézése, az egész megmászhatósága hiánypótló volt. Itt a téli víruskáoszos New York jó alap, de önmagában kevés. Egy Sunset Overdrive-ban sem lehet sok mindent csinálni, de a képességeinkkel utazni, zúzni egy folyékony élmény a magamfajta platfomerkedvelőnek, a mellékküldetések között pedig igazán akadtak a Ratchetekre platformerségben rálicitáló mókák is, és ezek egymástól megkülönböztethők voltak.
A sok összevissza sorrendben összegyűjtögethető hangüzenetekkel is nehéz mit kezdeni. Jó, hogy kidolgozzák ezeket is meg az echókat is, de amikor figyeltem, sosem ragadtak magukkal, kooperatív közben (ahogy elviselhetőbb a játék, és mégiscsak azt szem előtt tartva készült) nehéz rájuk hangolódni, utólag összegyűjtve, összeállt képpel meg ki fogja ezeket órákon át hallgatni a menüben? Akkor már inkább Planescape: Torment. Esetleg egy hangos vagy hangtalan könyv. Maradjunk annyiban, hogy a Borderlandsek is jobban lekötöttek ebből a szempontból.
Csak azért ment végig, mert a partneremet nem akartam cserben hagyni, de míg a kötelességérzet növelte a gyűlöletemet a játék iránt, a szemeim előtt lebegő közelgő vég emelte a kedvemet. Idén a Destiny 2 volt némiképp hasonló élmény. A Gears of Warok ilyenkor fantasztikus játékokká retconolódnak a tudatomban.
Sors bona, nihil aliud.
Nem volt az. :D A masodik sokkal jobb lett mint jatek, csak ott meg az "endgame" lett elnyujtva azoknak akik nem akarnak 10+ orat aldozni arra hogy elerjek azt az utolso plotpointot. :(
Szerintem a Survival mode baromi jó benne. Ezt egy haverral toltuk:
rwurl=https://youtu.be/gT7diGiINxc
rwurl=https://youtu.be/C_KZmjh3QAY
Tango
"Lagging is a lifestyle."
+1, csak ugye a csalók azt is sikeresen elkúrták. :( Amúgy nagy hiba, hogy nem hozták vissza a második részre.
Man of Medan
oh boy! 73%-nál kaptam egy game breaker bugot, azaz mivel a játék autosave, és mindig kifagy mikor betölti a mentést ( elindul a jelenet, néznek a karakterek majd megáll a kép), ezért buktam az addigi játékot. eddig is nyögvenyelős volt az eleje, emiatt nincs kedvem előlről kezdenem, így bukta. mondanám hogy egy szolíd 5/7, de nem :D. pedig 2 karaktert kinyírtam addigra az 5-ből :D
ui.: xbox game pass ultimate-n kereszült volt meg a játék, de istenemre mondom ez a microsoft store, nagyjából az epic games store 2011-es szintjén van. (tudom, hogy akkor még nem volt, de remélem érzitek a célzást.) átláthatatlan, a játékot fogalmam sincs hogy lehet törölni, saját tartalmaknál pl. meg sem jelenik a játék.
ui2.: az alkalmazásoknál kell törölni :D tiszta 2005 feeling :D
Brigador Up-Armored Edition
GOG-on epp ingyen vagtak hozza az emberekhez, mondom a trailerbol itelve talan izgalmasnak nez ki. Kiprobalva: ertektelen szenny.
A tutorial vagy feltucat+ palyasorozaton keresztul tart, es kb elso palyan azt mutatjak wasd-al hogyan kell mozogni. Masikon bal eger gombbal loni. Harmadikon masik egergombbal second-fegyverrel loni. Es igy tovabb. :DD Minden fel meteren "did you know?" tablakkal. Egy arcade shooter jatekban, ami Syndicate es Mechwarrior idoket akarja idezni.
Azonkivul az egesz shooting-osdi es a kornyezetrombolas is rettento unalmasan kidolgozott es erotlennek hato, pedig az lenne a szive lelke az egesz jateknak. Mit tudom en 5-6 palya utan nem birtam mar es droppoltam.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ez hagyján, de nekem a frissítés amivel telepíteni lehetett a gamepasst végtelen bootot erredményezett ami miatt resetelnem kellett a Windowst, és az addig Winstoreból telepített GoW4 törölhetetlenné, ugyanakkor láthatalanná és játszhatatlanná vált, és ugyanara a partícióra nem enged telepíteni sem a store. Mikor órákig bújod a googlet, hogy hogyan lehetne ráinstallálni ugyanarra a partícióra a játékot amit megvettél. Mindez kb. 2018-ban a világ legnagyobb informatikai/szoftvercég store alkalmazásánál.. Akármelyik store jobb a Winstorenál, nekem eddig legalábbis egy digital store se evett meg 50Gb winyótárhelyet, és húzott le egy 700 gigás partíciót a telepíthetőségi listájáról. :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
A kampány első pár pályája nagyon rossz és dög unalmas. Később beindul, vagy ha összeszedtél elég pénz akkor freelance-ben lehet magadnak unlock-olni és összerakni nehézséget és jármű/fegyver kombót.
Igazából későbbi kampány pályákon vagy ha úgy rakod össze a freelance-t akkor már eléggé taktikussá válhat a játék és gyorsan elvérezhetsz ha agyatlanul mész bele a harcokba.
Éljenek a videojátékok!
Labyrinth of Refrain - Coven of Dusk
Ez egy Eye of Beholder-szerűség, japán stílusban. Adva vagyon egy kis város, Refrain, amiben van egy titokzatos kút. A kút le van zárva, mert állítólag egy útvesztő van benne. Ide érkezik a falábú, és elég gyakorlatias boszorkány a segédjével, hogy megszerezzék a kút kincseit. A boszorkány elég érdekes karakter, egyáltalán nem a szokásos hős típus. Könnyen ki lehet hozni a sodrából és olyankor hajlamos önző módon megoldani dolgokat.
A kútban valami miazma is van, ami halálos az emberekre, szóval nem lehet lemenni, ezért fából faragott, mágiával animált bábukat küld le. Ezek a karaktereink. Itt kezdődik a bonyolultság is, mert van 6 furcsa nevű osztály, mint pl. Marginal Maze, Theatrical Star, Mad Raptor. Vannak aztán paktumok, amik egyfajta "tárolók" és valamilyen bónuszt adnak az abba rendelt karaktereknek. Eleinte csak 1-1 karakter mehet bele, később már 3 támadó és legalább 1 támogató karakter is. Egyszerre 5 ilyet lehet csatába állítani. Számít továbbá, hogy elől vagy hátul állnak a karakterek. A játék előrehaladtával többféle paktumhoz férünk hozzá, és egyre inkább meg kell gondolni, hogy kit hová teszünk.
A karaktereknek van sokféle képessége, és osztályonként különböző képességeik. Van persze szintjük is, meg relálciójuk a többi karakterrel. Ennél még jóval bonyolultabb a rendszer, de most nem részletezem. :)
A játék nagy részében a kút útvesztőiben bóklászunk. Ahogy egyre haladunk előre a sztoriban, egyre hasznosabb képességeink lesznek. Pl. látjuk az ellenfeleket a pályán, áttörhetjük a falat, stb. Az útvesztőbe belépéskor sok véletlenszerű tárgy jelenik meg, szóval mindig van mit találni. Ezek egy része felszerelés, más része küldetésekhez való tárgyak, harmadrészt meg mana. Manát kell gyűjteni, egyrészt a pályáról, másrészt a legyőzött ellenfelektől. Ez azért is fontos, mert manáért lehet "megvenni" a például a faltörő varázst. Viszont a manával is óvatosan kell bánni, mert minden szinten maximálva van, hogy mennyi lehet nálunk. Ha ezt túllépjük, megjelenik a kaszás a pályán és ha elkap, meg is öl (lehet magasabb szinten ki lehet nyírni, én csak egyszer találkoztam vele, és simán megölt). Ez azért is rossz, mert menteni csak a labirintuson kívül lehet.
A harcokban lehet kicsit taktikázni, de mivel nem lehet tudni, hogy milyen sorrendeben jönnek a karakterek/szörnyek, ez nem mindig működik. Pl. látni, hogy az ellenfél nagy ütésre készül, és tudod, hogy a Mad Raptor karaktered meg tudja ölni egy ütéssel, de nem tudod, hogy melyikük jön előbb. Ha inkább támadsz lehet, hogy bekapsz egy jó nagy ütést, mert előbb jön a szörny.
Elég hosszú játéknak tűnik, mert 15 órám van már benne, és a leggyengébb gyógytárgy 800 HP-t gyógyít, nekem meg egy karakterem van csak, akinek ennél több HP-ja van (a 8-ból). Szóval van hová fejlődni. A főmenüben is van még egy ???-es opció, szóval még a játékrendszert se láttam teljesen. :)
Mindeközben persze megy a sztori is, a városkáról is derülnek ki érdekes információk. Pl. minden reggel bejelentik, hogy kik haltak meg az éjjel. Az éjszaka nagyon veszélyes, mindenféle mumákok mászkálnak (de senki se tudja, hogy pontosan mik).
A szori egyébként visual novel stílusban megy, elég jók az angol hangok is. A karakterek tipikus japó stílusúak, van sírásra hajlamos jószívű kislány, pökhendi polgármester (helyettes), szexi anyáca, stb.
Összességében szórakoztató, de eléggé időigényes játék.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
ha nekem produkált volna ilyet, már ment volna a windows reg key refund is :D
egyébként szedd le az xbox alkamazást, mert azon keresztül már egyszerűbb a játékok keresése, meg rendszerezése.