Kissé meglepve tapasztaltam, hogy nincs saját topikja ennek a játéknak. (ha mégis, akkor vak vagyok, bocs)
Bár az alapjáték nem új, 2016-ban jelent meg a Special Edition, ami 64 bites platformra helyezi az enginet és szebbé varázsolja a világot.
Ezt a topikot azoknak szánom, akik hozzám hasonlóan a mai napig is játszanak vele. Bár az alapjáték nem rossz, a játék a vitalitását egyértelműen a modolóknak köszönheti. Csak a Nexusmods oldalon több, mint 50K mod van fent és létezik még jópár másik oldal is.
Szóval valószínűleg a topik főleg a modokról fog szólni, de persze a vanilla gémerek is jöhetnek. Majd kitanítjuk őket a modolásra. :)
Első posztként:
Évek óta játszom modokkal a Skyrimet, úgyhogy lett némi tapasztalat ezen a téren. Modokat nem írok (nincs programozói/scriptelői affinitásom), csak használom őket.
Egy átlag játékban 100-120 modot használok. Ehhez a mennyiséghez és a Skyrim stabilan tartásához már kell mod menedzser program is, én a Mod Organizer mellett tettem le a voksom.
Ajánlott mod: Legacy of the Dragonborn
Ez egy múzeum Solitudeban, ami egyrészt helyet bztosít a játékban fellelhető összes egyedi tárgy számára, másrészt önmaga is betesz sok-sok új küldetést és tárgyat. Elvileg v18 verziónál jár, ami a végleges, de folyamatosan jönnek hozzá a javítások. Egyelőre nincs még SSE-ben, mert nem készült még el az SKSE64 (ami most mindegy mi, ha nem tudod, de kell).
Alapból kb. 2000 tárgynak van bent helye, de támogat egy csomó más modot is, amiknek új termeket/alkóvokat nyit.
Pl. Skyrim Unique Treasures, Bad Gremlin modjai, More Immersive Loot, stb. Nagyon hosszú a lista.
A múzeum ezen kívül lakóházként is üzemel egy csomó nagyon hasznos beépített funkcióval. Például bemégy, és egyetlen ládát használva, az összes alapanyagodat szétválogatva lepakolja különböző tárolókba. Ezt lehet konfigolni is, szóval ha mondjuk nem szeretnéd, hogy a Scrolljaid a polcra kerüljenek, akkor azokat nem fogja elvenni.
Pofonegyszerűen meg lehet tanítani új tárgyak automatikus szortírozására is, tehát ha mondjuk egy másik mod új, eddig ismeretlen összetevőket, csontokat, kajákat, akármit ad a játékhoz, a múzeum akkor sem esik kétségbe.
Olyat is tud, hogy amikor elkezdesz kraftolni, akkor az összes tárolóból a zsákodba szedi a nyersanyagokat, majd a végén visszateszi őket. Szóval nem kell kézzel mazsoláznod, mindenhez hozzáférsz.
A múzeumnak van sztorija is. A Live Another Life modnak még van egy múzeumhoz kapcsolódó kezdése is, amiben egy Relic Hunterként kezdesz, aki a múzeum számára gyűjt tárgyakat. Természetesen csak simán beesve a múzeumba is elindul a történet, csak akkor kicsit másképp.
Ahogy egyre több tárgyat gyűjtesz, a sztori is halad előre. Sok küldetés van, és mind alaposan kidolgozott. Új pályák, beszélő karakterek, új játékmechanikák, stb.
Ezzel a leírással csak kb a jéghegy csúcsát kapargattam meg, szóval érdemes ránézni.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Lehet még a régi fórumon maradt a topicja, de igazából 1-2 Blizzfos játékot leszámítva nem nagyon van aktív 1-1 játékra koncentráló topic, így sztem befért volna a "Mod szimpózium" alá, ott amúgyis pangás van. Én a Special Edition megjelenése előtt pár hónappal néztem grafikai modokat és hát igazi besza-behu szintre lehet húzni (legtöbb a gépet se eszi meg), úgyhogy a Special Edition szinte észlelhetetlen javítása nem is nagyon izgatott. Viszont nem nagyon vannak mod csomagok, így több idő mire összeszed mindent az ember, mint amennyit játszik a játékkal :/. ENB, indoor/outdoor fények, textúra pakk, víz mod, LOD, növényzet stb. + minden ütközik mindennel. Fórumon azért szokott lenni 1-2 jófej, aki leírja pontról pontra melyik modokat érdemes összeszedni, de nem lennék szomorú, ha be is vágnák egy .rar-ba legalább a kisebbeket. Reinstall óta persze meg sincsenek már nekem, úgyhogy mégegyszer nem szopatom végig rajta magam -> úgy is megint stealth archer lenne a vége :D.
Játék alapvető baromságai, mint hogy mennyire gáz a kraftrendszer, vagy az NPC-k dinamikus szintezésének furcsaságai, vagy a loading screen őrület stb. mind csak súlyos energiabefektetéssel orvosolható.
Content mod-okból azt hiszem csak az immersion szériát néztem, de az nagyjából pár reskinelt fegyverrel ki is merült. 90%-ban meg imba és/vagy idétlen baromságok az ilyen-olyan letölthető fegyvermodok. Mivel a küldetéseket nem szinkronolják le, így azok kicsit elkeserítőek tudnak lenni. Szvsz a hivatalos DLC-kkel jót el lehet még játszogatni, de az ilyen modokat inkább csak parasztvakításnak éreztem.
Érdekes dolgokat írsz. :)
Kb. mindenre, amit problémaként írtál van valamilyen megoldás, és nem is elborzasztó az alkalmazásuk.
A "minden ütközik mindennel" problémára a Mod Organizer az ideális megoldás. Ennek 2 nagyon fontos fícsöre van: A virtuális Data folder, és a Profilok.
Csak dióhéjban: A Skyrim modolásnak az egyik fő problémája az, ha a modok ugyanazokat az asseteket írják felül. Tehát ha mondjuk felteszel két modot, amik (többek között) lecserélik a katonák páncélját, akkor az a mod fog érvényesülni, amelyiket később tetted fel, hiszen az írta felül utoljára az assetet. Ilyenkor persze probléma, ha a második modot eltávolítod, akkor az első mod páncélja nem fog látszódni, mert már nem létezik.
Az MO (Mod Organizer) ehelyett azt csinlja, hogy minden modnak létrehoz egy saját virtuális Data könyvtárat, tehát a modok nem írják felül egymást. Hogy meyik érvényesüljön, azt egyszerű listában mozgatással határozod meg, mert ugye valamelyiknek érvényesülnie kell. (Arra is van megoldás, ha mindkettőt akarod, de abba nem megyek most bele.)
Ha valamelyik mod nem kell, akkor csak és kizárólag a saját asseteit törlöd, nem fordulhat elő a fent leírt ütközés, adatvesztés.
A Profilok a másik nagyon hasznos eszköze az MO-nak. Például fel van telepítve 500 modod (ez teljesen normális mennyiség egyébként). Létrehozol egy Profilet, majd az 500 modból bekattintgatod, amiket használni szeretnél. Természetesen lehet már létrehozoztt profilet másolni, szóval nem kell mindig végigmenni a teljes listán. A Profiloknak saját mentései vannak, tehát nem keveredenek más profilokkal.
Ezek most lehet bonyolultnak látszanak, meg az MO se nagyon felhasználóbarát, de aki komolyabban modol, az csak ezt használja.
Az természetes dolog, hogy a modok ütköznek egymással. Azt a felhasználónak kell tudnia, hogy melyik mod írhatja felül a másikat, de ehhez is van segítségnek néhány tool. A legtöbb esetben egyébként egyértelmű, hogy minek mi után kell következnie. Van, amikor az ütközés nem feloldható, akkor vagy van compatibility patch, vagy nem használható egyszerre az a két mod.
Gyakorlatilag a játék összes rendszere igény szerint lecserélhető. A craftingra is van jópár - CCO, CACO, Hunterborn, stb.
Az ellenfelek szintjeire is van jópár, pl. Utimate Deadly Encounters (Sands of time), Deadly Dragons, meg még néhány, ami most nem jut eszembe. :) Itt ugyancsak játszhatsz azzal, ha a teljes harcrendszert cseréled le vagy modolod. Pl. most egy olyat próbálok, ahol nagyon számít a Stamina mennyisége (kicsit mint Dark Soulsban), és ha kifáradsz harc közben, jajj neked! Vagy van a Requiem, ami az egész játékrendszer totális lecserélése, na az nagyon hardcore tud lenni.
Nyilván rengeteg idő, míg kipróbálgatod, hogy az adott rendszer mennyire jön be, de egy idő után kialakul egy modlista, amivel élvezetes a játék.
A loading scrennél nem igazán tudom, mire gondolsz, de arra is van mod, hogy ne legyen bugos a töltés, vagy hogy lecseréld a töltőképernyőn a képeket/tárgyakat.
Kontent modokból majd írok még egy pár ajánlást. Egyre több a rendes színészekkel felmondatott szöveges mod (a Dragonborn Gallery is ilyen).
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Azt nem mondtam, hogy nincs rájuk megoldás, csak azt hogy egyesével kell minden vackot összetallózni, aztán külön még a beállításokat végignyálazni, általában ezekre egy egyszerű (community)patch szokott lenni. Ha a blacksmithing/enhantolást nézzük az azért baromi nagy exploit, hogy mindkettő maxra húzható + végtelen pénz + rengeteg karakter szint vastőr végtelen csiszolgatásával/enchantolásával <- erre nem lehet azt mondani, hogy csak 1-2 játékosnak kellene a javítás.
Kizárólag a grafikus modok összeszedésére simán elmegy egy fél nap, akkor is ha nagyjából tudod mit keresel. Maga az alapanyag nem túl jó, tekintve hogy a Bethesda híresen rondán vitelezi ki pl. a karaktereket vagy pl. a LOD-ot. Hasonló szép eredmény a legtöbb játéknál kizárólag EMB-vel (+ egy textúra pakk) elérhető.
Persze ez csak lustaság, de hozzátartozik az igazsághoz, ha most valaki neki akar állni modolgatni, hogy 10 szer annyit fog fórumot olvasgatni/letöltögetni/állítgatni, mint amennyit játszik azután. Steam workshop pedig sajnos katasztrófa (ha még egyáltalán van hozzá).
Vagy került be azóta a Mod Organizer-be letöltési lehetőség a modokhoz (annó én még a nexus mod manager-t használtam)?
Szinkronolt nagyobb Content mod-ra kiváncsi lennék, a total conversion Enderal mod nem jött be a zárt pályáival.
Az tény, hogy nekem elkezdeni egy új játékot most órákig tart (miután már megvan, hogy miket akarok kipróbálni :) )
Azt az exploitot is kezeli pár mod egyébként, sőt, azt hiszem már réges-rég benne van a javítás az Unofficial Patchben.
Szép karakterek: Nálam a karakter az olyan 8-10 modból áll össze.
- Bodyslide and Outfit Studio: Ezzel csinálom az UUNP testet (olyan testalkat, amilyet épp akarok).
- Valamilyen bőr textura (Dimonized UNP, Fair Skin complexion, stb)
- XPMSE Skeleton: lecserélni az alap karakter csontvázát egy sokkal több csonttal rendelkezőre
- HDT Physics Extension: Kell a ruhákhoz, hajhoz, illetve mellhez és fenékhez női karakternél.
- Physics Medium vagy High force: hogy mozogjanak is a dolgok
- Apachii Sky hair és KS hairdos: különféle hajak, lehetőleg fizikásak.
- Egyéb kiegészítő modok igény szerint (pl. szemek, HDT fül/farok, animált szárnyak, glória, szarv, kuki, stb.)
- Racemenu : lecserélni a Skyrim karaktergenerálóját, ebben még 3d editor is van. Betesz többszáz új csúszkát, amivel a karaktert szoborhatod. El is mentheted és visszatöltheted a kész karaktereket.
- Book of UUNP: Nem szorosan a karakterhez tartozik, de ez egy páncélgyűjtemény, amiket pontosan az adott karakter testalkatra lehet alakítani, tehát nem fog a test "átlógni" a páncélon vagy fordítva. Mindegy, hogy vézna kiscsaj vagy szélesvállú ork, a páncél stimmelni fog.
- FNIS (Fore's New Idles for Skyrim): az új animációkat ezzel a toollal lehet betenni a játékba (nem csak idle animokat, hanem mindent), legyen az új kivégzés, tánc vagy bármi más.
- PCEA (Player Character Exclusive Animations): Ezzel lehet egyedivé tenni az animációt, hogy csak a karakterre vonatkozzon. Pl. csináltam egy catgirl karaktert, akinek egyedi lopakodás animja van. PCEA nélkül mindenki ugyanazzal az animációval lopakodna.
- Animok (pl. Running with bow (hogy ne úgy menjen a karakter, mint egy seggberúgott orángután), Cat movement, Dance of Death, FNIS Sexy move, stb).
Szerintem kihagytam pár dolgot, de látható, hogy a lehetőségek tárháza elég széles. És ekkor még nem is beszéltünk a Custom fajokról. :)
A világnál meg megint 1000 lehetőség van. Ami alap, hogy a játékhoz adott HD packot azonnal törölni kell. :) Utána lehet szedni szebb és olcsóbb HD textúrát mindenhez. Meg olyan elvadult modot, ami Whiterunból olyan dzsungelt csinált, hogy eltévedtem benne. :)
A Mod Organizer be tudja regisztrálni a Nexusos letöltést, szóval onnan ugyanúgy csak egy katt a mod leszedése. Steam workshopt sosem használtam, szóval passz.
Az egyik legjobb szinkronos mod (szvsz) az Amorous Adventures. Ez egy tökéletesen az eredeti játékba integrált küldetéshalmaz, amiben a világ hölgyeit (illetve pár férfiút is) kell meghódítani. Mindegyik opcionális, szóval nem kötelező megnézni, hogy Farkas megérdemli-e nevét. Hogyan lehet egy ilyen mod szinkronos? A készítő óriási munkával össevágta a meglévő hangfájlokból az új párbeszédeket. Néhol érződik, hogy nem megfelelő a hangsúly, vagy fura törés van a szövegben, de többségében zseniális. Ezek a sztorik nagyon ügyesen beépülnek a meglévő küldetésekbe, használják azokat illetve más szempontból mutatják őket.
Érdemes feltenni Bijin (vagy valaki más) csajcserélő modjait az esztétikai élmény fokozása érdekében. Az SFW modban nincs szex, csak utal rá szövegesen. Az NSFW-ben van az is, de ahhoz kell a SexLab is (ez egy framework szex animációk lejátszásához). Ja és ha már azt használod, akkor a Shlongs of Skyrim mod se árt, hogy legyen mivel.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Ajjaj ezek telepítéséhez külön engedélyt kellene kérnem az asszonytól :D. Van egy olyan érzésem, hogy 3dsexvilla-t csináltál már a játékból.
Egyébként videókat/screenshotokat nem lőttél? Kiváncsi vagyok sokév válogatásból mit hoztál ki. Én a grafikai modjaimmal elégedett voltam (asszem nincs screenshotom már róla), de leginkább a DOF és a fények dobtak rengeteget. Tetszett, hogy találtam olyat, ahol az éjszaka vaksötét, a világítást meg meg tudtam oldani másik moddal, hogy azért játszani is lehessen.
Csak használd a sima verziót, abban nincs semmi szex, lesötétül a képernyő az akciónál (de amúgy sincs animáció, az nem része a modnak). Az egyébként is csak kis bónusz, nem befolyásolja a küldetéseket.
A fényes mod, amit mondasz, valószínűleg a Realistic Lighting. Én is használtam egy végigjátszásban, de nagyon sötétnek találtam és inkább kicseréltem egy kevésbé vaksötét verziójára. Még így is kellett világítást használni, ahol 4 félét variáltam:
- alap fáklya
- alap Candlelight spell
- Art of Magickában van egy éjjellátó gyűrű, amivel látni pár extra dolgot is, de torzítja a képet
- Wearable Lanterns ami kb a fáklya, de nem foglalja el a kezed. Cserébe lassabban gyullad be, és elfogyhat az olaj benne (de ezt ki lehet kapcsolni).
Én egyébként nem sokat variálok a világ kinézetével, mert általában sok erőforrás kell a scriptelt modoknak. Pl. az Ultimate Deadly Encounters iszonyúan zabálja a Papyrust.
Video éppen van pár: Let's Play Skyrim
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Wearable Lantern-el toltam ja + night eye, az nekem elég volt. Estére ha nem lopni mentem, akkor szunyált a karakter.
Videó: Erős kezdés :D Mind a 60 órát azért nem néztem végig. Nem sok grafikai modot látok betéve, ENB is max valami nem túl erőszakos lehet bent. (Kár, hogy a youtube ennyire letömöríti a képminőséget, mert így keveset látni)
Én mindig grafikai modokkal kezdek, ha jól emlékszem, akkor ennek a srácnak a 2015/6 -os videójából indultam el, aztán egészítettem ki:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sb0CWY1cPcU
Ja, nincs sok, ENB is csak stabilitás miatt van. Van:
Skyrim HD Complete 2K
Realistic Water Two
Skyrim Flora Overhaul (de ez csak a vége felé, amikor már biztos voltam benne, hogy elbírja a vas recordinggal együtt is)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Valami lighting mod erősen hiányzik igen, az a leglátványosabb a gyenge fények/árnyékok miatt. De ajánlom a Vivid Weather-t is, nem csak a változatos időjárási effektek miatt, hanem mert az új égbolt textúrák is nagyon ütősek. ENB helyett az "i can't believe it is not ENB" jól jöhet, amikor kevés a vas. Arra nem emlékszem már, hogy a DOF mennyire fogta a gépet (valószínűleg nagyon).
amiket írtam + amiket felsoroltál azokon kívül jelentősebb grafikai mod nagyon nem kell szvsz. (Videó leírásában egyébként benne vannak)
És amúgy 10 alkalomból hányszor szokott összeborulni a játék? 7-8? :D
Éljenek a videojátékok!
Nálam az általam linkelt videóban felsorolt grafikai modokkal +/- 3-4 mod nem volt fagyás. Nagyobb részt textúra pakkok és ENB, amitől nem szokott egy játék se elhasalni, maximum kapsz pár villogó textúrát/elcseszett fényeffektet.
Tango macskalányától nem tudom, de 59 db 1 órás videót töltött fel a fentebbi linken, szóval ha még van haja, akkor neki se fagy.
Volt pár fagyás, de valójában elég meglepő nálam, ha bármi kifagy. Elég sokat alapoztam, hogy egy stabil Skyrimem legyen, utána meg szintén sokat SKSE pluginoltam, hogy stabil is maradjon. Ha ésszel csinálod, simán megy 200 mod egyszerre, ha meg szuperprofin, akkor a határ a csillagos ég, áttörheted a 255 limites modhatárt.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Nálam is volt fenn 60-70 mod, és nagyjából két fagyással végigjátszottam a játékot.
Bethesda produktumok modolásánál általános tapasztalat, hogy a fagyás vagy már betöltéskor megjön, vagy kb. soha. Visszavezethető a modok hibás load orderére, vagy ha ütköző modokat raktál fel invazív módszerekkel (felülírtál eredeti dolgokat.) :D Nyilván a mod managerek ezek közül a legtöbbet megoldják legalább valami backup struktúrával, amíg ilyen nem volt, tartottam egy komplett vanilla másolatot az installból, hátha valamit nagyon elkúrok és újra kell húznom az alapot. Imho a legtöbb értelme a különböző flora meg texture (főleg fegyver + terrain) modoknak van, illetve legalább egy arcokat javító modnak, hogy ne legyen annyira mocsok rasnya mindenki (igazából ez minden bethesda játékra ráhúzható). VR-ben meg szinte minden agyonveri a teljesítményt, szóval ehh... Skyrim-ban különösen jót teszel magaddal, ha az eredeti UI-t azonnal lecseréled valami használhatóbbra, vagy a 80-100 óra alatt párszor kitéped a hajad, amikor magadhoz veszed a komplett cuccos ládád tartalmát egy félrenyomásnál és 20 percig válogatod le újra. Opcionálisan kiszeded a súlylimitet, mondjuk az is kellően kaotikus inventoryt eredményez. :D
Az a poén, hogy a vanilla másolat sem elég jó alapnak Skyrimből. Ugyanis van benne jópár "dirty edit", amiket még a fejlesztők hagytak benne és ki kell takarítani. Ezt szerencsére nagyon könnyű megtenni.
Az is tény, hogy a Bethesda sosem volt jó a karaktergenerálásban, az istennek se tudtam olyan arcot összehozni, ami tetszett volna, egyik játékban sem.
UI-hoz én
35 modot használok. A standard SkyUI, mert ez ugye kb. musthave.Aztán van az ImmersiveHUD, amivel ki lehet kapcsolni az UI elemeket. Sajnos nem tud mindent, amit szeretnék, hogy tudjon, de azért nem rossz.
Aztán az iActivate, amivel le lehet szedni a felesleges kiírásokat a parancsokból. Pl. ha be akarsz menni a h\zadba, akkor nem `rja ki, hogy "Press E - Open, Honeyside", hanem csak hogy "Honeyside".
Van még a moreHUD, amivel ha ránézel egy tárgyra, kiírja az adatait meg hogy elbírod-e.
Esetleg még lecserélem a karakterkészletet valami szebbre, de ez néha oda vezet, hogy néhány szöveg vége elveszik.
Van most egy mod, amivel úgy lehet lootolni, mint FO4-ben, de azt még nem próbáltam. Illetve van egy Jaxon mod, ami automatikusan lootol neked valamiféle beállítások alapján, ezt se próbáltam még és nem is fogom, mert jobb szeretek én kotorászni a kincsesládákban. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Mai ajánlás: Interesting NPCs.
Ez a mod betesz a játékba kb. 100 új NPC-t. Velük mindenfelé a világban találkozhatunk, kocsmákban, városokban, utakon, romokban vagy akár a vadon eldugott szegleteiben.
Közös tulajdonságuk, hogy mindegyiküknek saját, színészek által felmondott szövegeik vannak. Van aki csak színesíti a játékot, hozzáadva mindenféle háttértörténelmet (például találkozni lehet egy sír mélyén egy draugr-ral, aki egyebek között lefordítja a többi draugr által fejünkhöz vágott szitkokat (speciel őt általában véletlenül lelövöm messziről, milőtt kiderülhetne, hogy nem akar megenni). Vagy van a vándorló énekes, akivel duót adhatunk elő, új énekekkel.
Némelyek rövedebb-hosszabb küldetéseket adnak, illetve természetesen vannak köztük követők is.
Egyfajta kísérőmodnak tekinthető az Inconsequential NPCs
Ezt én igazából nem próbáltam még, de annyit csinál, hogy betesz a játékba jópár NPCt, hogy ne legyen olyan üres a világ. Nekik nincseek izgalmas sztorijaik vagy mondanivalójuk, ők csak a világban élnek.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Az eheti ajánlás: Inigo
Ez egy follower mod, ami párját ritkítja. Én leginkább néni kísérőkkel megyek ha van egyáltalán, a férfiakat általában hamar hazaküldöm.
Kivéve Inigót.
Inigo egy Khajiit kísérő, saját, nagyon profi hanggal, sokszáz egyedi szöveggel. Ha nem csinálsz semmit a mod dolgaiból, csak simán kísérőnek használod, akkor is megéri. Ritka szórakoztató a fickó.
Ha viszont ki akarod használni a mod adta lehetőségeket, akkor itt egy pár tipp:
- beszélj vele sűrűn: "Any thoughts?". Az összes érdekesebb területhez vannak szövegei.
- használd a fütyülős irányítást. Ez egy kis power, ami megkönnyíti Inigo irányítását.
- kérdezz rá a múltjára. Ha elég sokat mesélteted, beindul a saját küldetésvonala.
- ülj le vele egy fogadóban vagy a házadban (Relax). Jópár új beszélgetési lehetőség nyílik meg.
Mindenkinek csak ajánlani tudom. A Nexuson 42800 endorsementje van. 10000 már azt jelenti, hogy egy eszméletlen jó modról van szó.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Ez jónak hangzik, ahogy nézem bele is illik világba. Skyrim-ban az alap követőkért nem voltam oda, lásd. Fallout.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3G5RucTQkHY
Non serviam
Alfa verzióba érkezett az SKSE64.
http://skse.silverlock.org/
Tango
"Lagging is a lifestyle."
"Eheti" mod (a Hardwired hagyományainek megfelelően): Experience. Van SSE verzió is, ez elérte az 1.0-ás verziót (2020 januárjában). Az LE verzió megakadt 0.8-nál, és úgy néz ki ott is marad, mert rég nem volt frissítve.
Ez a mod annyit csinál, hogy lecseréli a Skyrim hagyományos szintlépését xp alapúra.
Csak emlékeztetőül, a Skyrimben az a képzettséged fejlődik, amelyiket használod. Ha elég sokat lődözöl íjjal mondjuk, akkor az Íjászat képzettség növekedni fog. Minden képzettségnövekedésnél kapsz szint Xp-t is, amiből ha elég összejön, akkor nő a karakter szintje.
Na ezt cseréli le ez a mod (bár visszakapcsolható konfigból). Ehelyett Xp-t kapsz minden újonnan felfedezett fontos helyszín megtalálásáért (ahová teleportálni lehet a térképen), a küldetések teljesítséért, illetve a mindenféle dandzsönök kitakarításáért (igazából csak az adott helyszín főnökét kell legyakni). A képzettségek továbbra is akkor fejlődnek, ha használod őket, de már nem adnak Xp-t.
Ha elég Xp összejön, akkor szintet lép a karakter.
A mod bevezet továbbá képzettség plafonokat, amik a karakter szintjéhez vannak kötve. Pl. ha a karakter 6-10. szintű, akkor maximum 30-ig viheti fel a képzettségeit.
Opcionálisan bekapcsolható az ellenfelek leöléséért kapott Xp is, itt természetesen számít, hogy mennyire volt erős a legyőzött ellenfél. Egy patkányért 1 Xp-t kapsz, egy sárkányért meg sokat (192 volt eddig a rekord).
A modhoz tartozik egy kis konfigfájl is, amiben lehet garázdálkodni, ha nem teteszenek az alapbeállítások, MCM sajnos nincs.
Az is nagyon jó, hogy szó nélkül megismeri a modok által hozzáadott tartalmakat. Pl. az Atlas map mod betesz többszáz új teleport lokációt. Az Experience mod minden új lokációért ad Xp-t. Vagy az OBIS (Organized Bandits in Skyrim) betesz jópár új banditatanyát/erődöt. Ezek vezetőjének a megölését is észreveszi, és kapsz érte Xp-t.
Nálam a modlista állandó szereplőjévé vált.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Rettenetes Morag Tong Assassins
Tango
"Lagging is a lifestyle."
imádom a skyrimet.
a modern(ebb) nem-fotoreal 3d graf játékok közül ennek van a legszebb grafikája.
Ha kicsit dolgozol rajta, részletesebb tárgymodellek (SMIM), jobb textúrák, víz, világítás, ENB, akkor elképesztően jól kinéző tud lenni. Mondjuk ezeket érdemesebb az SE-ben halmozni.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
jaj néztem én graf modokat, amikkel fotoreallá tették, totálgáz össze nem illő fotoreal textúrákkal, az egész teljesen elvesztette a stílusát, és a kommentelők meg dicsőítették :(
Nem feltétlen kell fotóreálra törekedni. Szvsz a legtöbbet ENB-vel és világítással lehet elérni. Igazából ez is olyan, mint a többi modolási terület Skyrimben, meg kell találni azokat a modokat, amik jól néznek ki együtt, mert itt is óriási a választék. ENB-ből biztos van legalább 50 preset, abban csak van olyan, ami tetszik. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
rwurl=https://youtu.be/SIxUfMIKIyA
Szép! A környezet geometriáján látszik, hogy régi játék, de ha már csinálnak valami remastert (vagy nem is tudom éppen mi készül most?), annak alsó hangon így kéne kinéznie.
Chief Exorcist
na ez nem rossz, valamennyire legalább megmaradt a stílusa.
valszeg újra kell telepítenem, mivel nincs más sétaszimulátor játék...
de már gondolkodok, hogy csinálok egyet én :) vagy egy marha jó ötletem hogy lehet nagyon gyorsan nagyon nagy és változatos pályákat csinálni :)