http://forum.theonyxpath.com/forum/main-category/main-forum/the-new-worl... írta: GenCon brochure is out. New line is Deviant: The ???
***
You woke up…different. Someone changed you; on a slab, an operating table,
an altar. By luck or by fate, you escaped. Hunted by the ones who made you, they hold all the cards.
Except one thing, what they don’t know is that a fire burns within you because what they did wasn’t
right. What they don’t know is that YOU’RE hunting THEM. Deviant: The ??? presents a game where
the victims of experiments band together to bring down the monolithic organizations that twisted and
warped them.
A Deviant főfejlesztője (aki a Mage: The Awakening 2e-jé is) csicseregte:
DaveB írta: Like. said at the panel, Deviant makes me wish "Cronenburg" was a verb.
It's about people who have been violated and turned into generally-low-with-potential-for-explosivly-high powered body-horror supernatural beings fighting the Conspiracies that created them. A rich vein of stories we haven't really tapped yet.
If you were disappointed by Beast being hugh powered and not visibly monstrous to bystanders, Deviant is the exact opposite.
Volt tegnap, a fenti előtt egy hozzászólásom a témában az Onyx Path fórumán, hogy erről az egészről az X-Akták azon gyakori részei jutnak eszembe (jelenleg épp újranézem a sorozatot btw), melyekben mutánsok, hibridek, (fél)emberi szörnyetegek garázdálkodnak és gyilkolják le a létezésükért felelős obskúrus összeesküvőket. Ha ezt keresztezik igazzy cronenbergi testhorrorral, mmm, már most nyalogatom mind a tíz ujjamat. :)
Jól hangzik ez is, de ahogy a Beast esetében is, nekem ez így első olvasatra inkább szórakoztató NPC matériának tűnik, mintsem játszható koncepciónak. Persze meglátjuk mi sül ki belőle. :)
Ja. Elég zavarbaejtő a 20th Anniversary kiadás után, mivel azt is folytatják új kiegészítőkkel. Vagy ezek szerint csak folytatták?
Más:
Delta Green: The Role-Playing Game’ coming from Arc Dream Publishing
Cosmic terror meets the War on Terror as the infamous horror setting returns
Be careful what you wish for. Delta Green, the award-winning setting of deadly conspiracy, desperate intrigue, and Lovecraftian cosmic terror in the modern day, has returned. The subject of the two most highly-rated tabletop role-playing game books of all time (RPG.net index) is an RPG of its own from Arc Dream Publishing. Delta Green: The Role-Playing Game launches at Kickstarter in September 2015.
Delta Green: The Role-Playing Game features investigators such as federal agents and scientists charged with stopping lethal incursions of supernatural forces. They move under cover and in the shadows. They don’t just fight the unnatural, they must conceal it to save others from being exposed—and they must hide the crimes they commit for what they’re told is the greater good. The game’s rules are optimized for suspenseful, horrifying adventures in the aftermath of the War on Terror and are fully compatible with over 30 years’ worth of Cthulhu Mythos games.
Delta Green co-creators Dennis Detwiller and Adam Scott Glancy return to co-author Delta Green: The Role-Playing Game with Kenneth Hite (Trail of Cthulhu, Night’s Black Agents), Shane Ivey (The Unspeakable Oath, Wild Talents), and Greg Stolze (Unknown Armies, Godlike).
Delta Green: The Role-Playing Game will be published in a full-color core book with deep resources to create new threats as you explore this terrifying world. A slimmer Delta Green Agent’s Handbook, meant for easy use by all players, includes only the most essential rules needed to play.
Additional sourcebooks, campaigns, adventures, and spinoff games will be available in the Kickstarter campaign. The first add-on is The Fall of Delta Green, a standalone game about Delta Green in the 1960s. Published by Pelgrane Press Ltd., The Fall of Delta Green will be written by Trail of Cthulhu author Kenneth Hite and will combine the GUMSHOE investigative system and Delta Green: The Role-Playing Game. It will feature notes for easy conversion between the two games.
Delta Green co-creator John Scott Tynes, advisor and contributor to the new game, has welcomed the return of Delta Green: “H.P. Lovecraft’s cosmic vision is a prism through which we can see our world anew, but its clarity depends on reinvention. From the start, Delta Green has been about sharpening and shaping that prism into a cut-glass scalpel that slices open the power structures of our modern world. Now it’s time to operate.”
Részegítő látni, hogy megújulva visszatér szinte az összes Nagy Öreg horrorjáték, majdhogynem egyszerre. :D
CoC 7e (év végéig ígérik a postázást a Kickstarterelőknek*), Delta Green 2e, Unknown Armies 3e (jövőre jön a Kickstarter, ha jól rémlik**), Kult 4e (ld. előző oldal), Chill 3e (nemrég jelent meg, boltokba talán még el se jutott)...
*teljes vezetőségi csere volt a cégnél (visszatértek az őstagok is), csúszások, meg minden, szóval elég nagy gebaszba keveredhettek logisztika és pénzügyek terén, ami érthető is a bolondul ambiciózus KS-ük fényében, de most már rendeződni látszanak a dolgok
**emiatt nem kell aggódni, a Feng Shui 2e KS-t is hibátlanul vitte végbe az Atlas Games
Más:
További Deviant-infók a főfejlesztőtől:
DaveB írta: So GenCon is over now, and I'm in my room somewhere near Indy airport ready for the long trip home tomorrow.
Deviant, then.
Deviant is about people turned into supernatural beings by human actors - their transformation is "messy" compared to other beings, and they don't end up with an entirely stable "template". Most are the result of human conspiracies, cults, mad science, and other groups. Even those whose change was self-inflicted are sought as assets. PC Deviants are the ones who've escaped the clutches of their conspiracy - for now - and have a thirst for revenge.
Deviant is Sense8, Orphan Black, Fringe, The Fly, Hulk, Guyver, Tetsuo The Iron Man, Akira, Hollow Man, Jekyll, Videodrome, Existenz, Scanners, Dark Angel, several versions of Beauty and the Beast, John Doe, Kyle XY... One thing I quickly realized after Rose and Rich handed me the blurb you've seen in the catalog and asked me to make a game out of it is how much inspirational media there is for it, which we've not tapped so far.
Also yes, many (but, crucially, not all) powers will be physically obvious, and yes, because the bulk of their foes are normal (albeit organized) people, they will trend to being the street level. The potential for Akira or Dr Manhatten-style blowouts will be there, but most Deviants will be the lowest-powered full game protagonists bar Hunters.
Úgy hangzik, hogy a szerepjátékra még vagy három évet kell várni. Sebaj, az FFG türelmes, előbb-utóbb-végül úgyis felvárásolják az összes nevesebb franchise-t és elhülyekockásítják mind!4!
Én meg azt hallottam, hogy nem lett túl jó. Vagyis nem lett eléggé jobb és másabb az első kiadáshoz képest.
Az eredetileg tervezett, radikálisabb szabályváltoztatásokat korai reflex-fansikítozás hatására ejtették, így a játék csak egy minimálisan ráncfelvarrt verziója lett az előző rendszer(ek)nek (főleg Black Crusade és Only War), ennélfogva pedig sokan úgy érzik, hogy felesleges és félrevezető volt új kiadásként, címrebootként eladni.
Persze az eredeti DH egy '08-as játék, a legkiforratlanabb rendszerrel a családból, tehát érthető szükség volt egy újrakiadásra, mindez mégis rossz szájízt hagyott egyesekben.
Különben is, a spéci kockás és spéci kártyás üzletben nagyobb buli van, mint ha a könyvek értékesítésén túl másból nem profitálhatnak a címből.
Engem meglepne, ha kidobnák a John Wick-féle díjnyertes Roll & Keep rendszert a játékból a hülyekockák miatt. Összeházasításnak meg nem látnám túl sok értelmét. Persze értek már ilyen szintű meglepetések az életben...
Strato írta: A Dark Heresy II állítólag elég jó lett, és amennyire tudom, nincs benne hülyekocka.
Csak egyetlen kérdés - próbáltad valaha is a "hülyekockás" rendszert rendesen, nem 5 perc erejéig? Mert mi igen, picit hosszabban is, és durvajó volt, mindenkinek bejött, mesélőnek is (ez voltam én) és játékosoknak is. Az elején kellett egy negyed óra, 20 perc megszokni, de utána ment, mint a karikacsapás. Sokkal jobbnak találtuk, mint a butakockás ősrégi fosokat.
Nem állítom, hogy minden stílushoz jó, de az akció-orentáltabb játékokhoz nagyon jól bevált.
Hogy ne csak hülyekockázás/ősrégi fosozás legyen, ajánlok én is egy újabb rendszert: Shadow of the Demon Lord, d20 alapú, horroros akció RPG.
Kickstarteres holmi, a címe majdnem eltántorított, de megnéztem, ki is ez a Robert J. Schwalb: D&D veterán, az 5. kiadás és a Warhammer Fantasy máig legjobbnak tartott 2. kiadásának tervezője. Nem rossz ajánlólevél, és nem bántam meg, hogy belevágtam!
Alapvetően ősrégi fos d20 az alapja, egy kisebb csavarral - +x módosítók helyett boon/bane kockákat használ a dobáshoz. Ezek sima d6-ok, ha pl. valami szerencsétlen körülmény miatt 3 bane-nel kell dobnod egy tetsztet, akkor dobsz 3d6-ot, és a legnagyobb értéket levonod a dobásodból. A direkt mások ellen irányuló dobások a másik fél releváns statja ellen mennek, míg a fix képességpróbák 10-es nehézség ellen.
A classrendszere a WFRP-re hajaz, de picit többet adnak a classok a karakterekhez, mint ott. Alap karakterek 0. szinten indulnak, és 1. szinten választanak a 4 alap class (fighter, rogue, priest, mage) közül egyet. A 3. szinten választhatnak az haladó classt, ezekből már több van: orgyilkos, berzerker, pap, druida és társai, összesen 16 talán. Nincs megkötés, indulhatsz harcos alap classal, hogy aztán végül druida legyél. A 7. szintre érve pedig dönthetsz, hogy választasz még egy haladó classt, vagy az egyik nagyon specializált (62 van!) mester utat választja, és pl Inkvizítor, Idézőmágus vagy Nekromanta lesz. Jelenleg 10. szintig lehet fejlődni, minden szinten kapsz valamelyik classból képességeket és stat növelést.
Skillek nincsenek, a karaktereknek foglalkozásaik vannak, egy adott foglalkozásnál minden, ahhoz kapcsolódó dologoz ért a karakter - pl. egy szakács tud tüzet gyújtani, főzni, és ért a füvekhez, míg egy sírrabló kiválóan lopakodik, keres, és jól tud értéket becsülni (ezek csak példák). Varázslatból is rengeteg van, és gyakorlatilag bárki megtanulhat 1-2 spellt. Ha jól rémlik, 34 varázslat-iskolában több mint 300 varázslat. A szörnytárban pedig 92 szörny található, de ezek persze csak alapok, mert az előbb említett classok rájuk húzhatóak. Az alapkönyv meglehetősen teljes, ha tudsz mögé világot alkotni, el lehet vele lenni jó ideig.
A világa elég általános és minimál jelenleg, ezt későbbi kiadványok orvosolják majd. Meglepetés és csavar mindenütt van. A játszható fajok között ott a rabságba ejtett lelket tároló clockwork, a goblin, és a changeling (azok a szerencsétlen teremtmények, akiket az elfek hagytak a bölcsőben, amikor gyereket loptak) is. Hangulatra a Diablo világára emlékeztet erősen, a dárkosabb fajtából.
Ami nekem itt nagyon tetszett, pedig általában nem szokott, az a véletlen táblázatok. A karaktergeneráláskor, és class-választáskor az egészet bízhatod a véletlenre, van vagy 2 tucat táblázat, ami segít - és ezek meglepően jól működnek. Ami miatt extra jól jöhet, az az, hogy a játék meglehetősen halálos, egyértelműen nem életút-játékra való. A karakterek halni fognak, és ilyenkor jól jön, hogy a kiesett játékos 10 perc alatt tud egy megfelelő szintű karaktert alkotni a dobásokkal.
Próbaképp kitaláltam, hogy alkotok egy 3. szintű karaktert ezek segítségével, 3 dolgot választva tudatosan: a karakter neve Kane lesz, ember férfi, és zsivány lesz a kezdő útja.
Úgy másfél tucat dobás után a következő karaktert kaptam: Kane kisfiúként az Öreg Hit (druidák hite, az emberáldozatos fajta) markába került, akik prostitúcióra kényszerítették. Szegény srác ezt nehezen viselte persze, de tűrt, míg egy nap az Új Isten templomosai rátaláltak, és kiszabadították. Mivel szülei ismeretlenek voltak, az egyik monostorba került, a szerzetesek keze alá. Itt megtanították írni és olvasni, valamint elkezdték a vallási nevelését is - közben a konyhában dolgozott kisegítőként és kuktaként.
Azonban barátunknak nem tetszett a bezártság, és a szigorú szabályok, ezért pár év után megszökött, és egy törvényen kívüli bandához csatlakozott a vadonban. Önfeledtem rabolt és fosztogatott, lopott és csent, amíg egy nap egy ősrégi, jelöletlen sírra nem bukkant, miközben jeggyűrűket keresett egy elhagyott temetőben. A sírban egy kés volt, a kora ellenére teljesen épen, és ha eldobta, visszajött a kezébe! Kane a megszállottja lett a késnek és a különös mágiának, még a közeli kisváros könyvtárába is belopózott, hogy kutasson. Végül az évek alatt ráakadt pár régi kötetre, ahol megismerte ezt a fajta mágiát - így lett belőle megkötőmágus.
A fejlesztések eredménye 3. szinten: +4 Ügyesség, +1 Erő, +1 Intelligencia, +9 életerő, +1 őrület, +1 mágikus erő, számos zsivány képesség (életerő visszanyerés, eltáncolás az ellenféltől, hátbaszúrás, átverés, piszkos harc), és két varázslat (fegyverkötés és a harci mágiákból az erősített csapás), valamint a következő szakmák: prosti, kukta, beavatott, sírrabló.
Összességében ha valaki rendszerileg könnyedebb, hangulatában viszont sötétebb akció rpg-re vágyik, arra nagyon-nagyon megfelel!
roodie írta:
Csak egyetlen kérdés - próbáltad valaha is a "hülyekockás" rendszert rendesen, nem 5 perc erejéig?
Nem, de én csak damoqlest idéztem a hülyekockával. Én az voltam, aki szerint nem valószínű, hogy "hülyekockákat" kap a L5R csak azért, mert az új Star Wars is kapott.
roodie írta: megnéztem, ki is ez a Robert J. Schwalb: D&D veterán, az 5. kiadás és a Warhammer Fantasy máig legjobbnak tartott 2. kiadásának tervezője. Nem rossz ajánlólevél
D&D-t nemtom (villámkeresés szerint Mike Mearls és Jeremy Crawford voltak a lead designerek), de a WFRP2 fő tervezője és írója Chris Pramas volt, Schwalb "csak" Additional Materialt szállított az alapkönyvhöz (bármit jelentsen is ez) + kiegészítőket/-höz írt. Ami viszont szinte teljes egészében az ő gyermeke, az az ugyancsak Green Ronin-féle A Song of Ice and Fire Roleplaying, aminek még a borítóján is az ő neve szerepel. Meg még klafa is.
A hülyekockákkal személy szerint nagyjából úgy vagyok, mint a kártyákkal, társasjátékos bigyókkal, térképekkel és minikkel rpg-kben: a szerepjátéknak nem annyira a szó szerinti játék aspektusa vonz, mint ahogy az a megnevezett komponensekkel összefüggésbe hozható; én azt szeretem, amikor a rendszer és a megoldási mechanizmusok eltakarodnak a színről a háttérbe. Meg aztán sok játék spéci kellékek nélkül is meg tudja oldani, hogy különleges hatásokkal lássa el a partit, és én az ilyen minimalista eleganciát jobban kedvelem a reflektorfénybe állított egynyári innovációknál. Ezt csak általánosságban mondom, és nem állítom, hogy pl. az FFG Star Warsa fos volna, azt viszont baromira utálnám, ha a kedvenc rpg-im vagy akár a jövendő új játékok nagyja hirtelen mind megkerülhetetlen proprietary kacatokra váltanának. No nem mintha ez a veszély fenyetegne...
damoqles írta: D&D-t nemtom (villámkeresés szerint Mike Mearls és Jeremy Crawford voltak a lead designerek),
Jogos, ez alapján mondom őt IS fő tervezőnek: interjú
A WFRP-ben igazad lehet, nem tudom, hol olvastam, talán valami interjúban, hogy ott is volt köze a szabályrendszerhez.
damoqles írta: Én azt szeretem, amikor a rendszer és a megoldási mechanizmusok eltakarodnak a színről a háttérbe. Meg aztán sok játék spéci kellékek nélkül is meg tudja oldani, hogy különleges hatásokkal lássa el a partit, és én az ilyen minimalista eleganciát jobban kedvelem a reflektorfénybe állított egynyári innovációknál.
Itt viszont nem feltétlenül értek egyet... azaz részben igen, a Warhammer 3. kiadásának a bukását pont a bizbaszok, kártyák és egyéb ökörségek adják. Ellenben pont a kockákkal mindenki elégedett volt, aki kipróbálta, és semmiképp nem egynyári innováció!
Elsőre felesleges bizbasznak tűnnek ezek is, játék közben viszont azt találtuk, hogy pont sokkal inkább a háttérbe szorítja a számolgatást... Ahelyett, hogy "na, akkor a szintem miatt alapból +6, featből van +2 bónuszom, a kard +3-mas, és advantage is van, az még +2, de sötét van, az -2... akkor az mennyi is? És mi a célszám?" helyett az ment, hogy "oké, az Agilitym 3, az 3 piros kocka, plusz 2-es a szakértelmem, az két sárga kocka, a GM ideadott 3 lila kockát nehezítésnek, dobjunk". NEKÜNK ez a módi alapvetően sokkal kevésbé volt kizökkentő, mint a számolgatás.
Amellett nálunk hozzá is adott a játékhoz azzal, hogy ugye a dobások végeredménye nem lineáris, mivel a siker/balsiker mellett szerencse/balszerencse is volt. Nagyon megszínesítette a játékot, lehet, hogy csak a csapat miatt, és egy 15 éve összeszokott, a szerepbe magát beleélni képes társaságnál kockák nélkül is megy, de irtózatos fun volt.
Megtörtént például, hogy a vágtató szekérre felkapaszkodó beastment a kocsis úgy lőtte oldalba a mordályával, hogy a sörét bizony elkapta a kocsin egyensúlyozó törpét is (a dobás sikeres volt, de 3 balszerencsével). Vagy amikor a kultistákra rárontó törpe elhajított fejszéje a varázslót ugyan elvétette, de a terem egyetlen fényforrását telibe találta (itt képes volt 1 balsikert és 4 szerencsét dobni).
Ezek miatt nagyon szerettük ez a spéci kockát. És ezt lehet ugyan szimulálni rendes kockákkal is, de az már sokszor számolgatós. Itt nagyon hamar belejött a társaság, pedig 2 olyan ember volt, aki előtte nem szerepjátszott (egyik meg Earthdawn-veterán volt), egy fél óra múlva már egy pillantással mérték fel a maréknyi kocka eredményét.
Szóval igen, mindenkinek más működik, de én állítom, hogy ez esetben a speciális kocka nem (csak) a pénzhajhászás miatt lett kitalálva, hanem mert tényleg működik,és jól. Viszont hogy erre rájöjjünk, egyszerűen ki kellett próbálnunk.
Ehhez persze az is hozzátartozik, hogy a WFRP verzióban szerintem jóval egyértelműbbek voltak a jelek a kockákon, valahogy az Edge of Emire kockáit én is nehezen látom át.
A WFRP3 bukásának valódi oka pedig itt látható: az egyik dobozom. A doboz 11 centi mély, és csak az alapkönyv és 4 kiegészítő career, talent, skill, spell, item, wound, instanity és disease kártyái vannak benne... Egy másik dobozban ott van még 4 kiegészítő, és a 3 kalandmodul kártyái. És ezek csak a kártyák... Borzasztó!
roodie írta: Ahelyett, hogy "na, akkor a szintem miatt alapból +6, featből van +2 bónuszom, a kard +3-mas, és advantage is van, az még +2, de sötét van, az -2... akkor az mennyi is? És mi a célszám?"
Nekem ne mondd, én nem szeretem a szupercrunchy rendszereket, nem azok pártján állva papolok.
És ezt lehet ugyan szimulálni rendes kockákkal is, de az már sokszor számolgatós.
A kritikus siker - siker - félsiker - kudarc - kritikus kudarc jellegű kimenetelskálát? Nem tudom, mivel bonyolultabb megszámolni, mennyivel lett túl- vagy aládobva a célszám, mint megszámolni, hogy "oké, az Agilitym 3, az 3 piros kocka, plusz 2-es a szakértelmem, az két sárga kocka, a GM ideadott 3 lila kockát nehezítésnek, [és] képes volt 1 balsikert és 4 szerencsét dobni". :)
Komolyabbra fordítva, elhiszem, hogy a spécikockás rendszer jó működik (amellett, hogy szerintem igenis a pénzhajhászás miatt lett kitalálva, mivel ez ugyebár nem zárja ki, hogy jól lett megtervezve), csak nekem nincsen rá igényem, és ha megnézed az eredeti (nyilván nem vérkomoly) hozzászólásomat, láthatod, hogy nem új "hülyekockás" játékok születését ellenzem, hanem meglévő franchise-ok "hülyekockásítását", mint ahogy szívügyemmel, a WFRP-vel is történt, igen súlyosan. A második kiadása maga volt a telibebaszott tökély akkoriban, ígérettel telve, erre az FFG felvásárolja, lefejezi a kiadási tervet, majd megszünteti, és egy – számomra, meg az alapcsomag tartalmát a 2e alapkönyvével összehasonlítva bizonyos szempontból objektívan is – szegényebb termékkel áll elő helyette. Ha Terrinoth RPG címke alatt valósították volna meg mindezt, árva szavam nem lett volna.
Mondjuk azért efféle anekdota:
Itt nagyon hamar belejött a társaság, pedig 2 olyan ember volt, aki előtte nem szerepjátszott (egyik meg Earthdawn-veterán volt), egy fél óra múlva már egy pillantással mérték fel a maréknyi kocka eredményét.
szvsz szórul szóra elmondható... bármilyen rendszerről, bizonyítottan még rosszakról is. :D
Vérfarkasok vs ajtó
Hátha valakinek kedve szottyanna VTESezni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Még 4 napig támogatható a World War Cthulhu: Cold War
rwurl=https://ksr-ugc.imgix.net/assets/004/036/437/dcfce7210b6e591b66a54834219...
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
A CDPR bejelentette, hogy készül a Witcher asztali szerepjáték a Fuzion rendszer (CP2020) felhasználásával:
http://en.cdprojektred.com/news/cd-projekt-red-and-r-talsorian-games-ann...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A jövőre esedékes legújabb nWoD-játékról:
***
:D
http://forum.theonyxpath.com/forum/main-category/main-forum/the-new-worl...
+ Onyx Path 2015-2016 Publishing Brochure
ibi amentia latet
A Deviant főfejlesztője (aki a Mage: The Awakening 2e-jé is) csicseregte:
Volt tegnap, a fenti előtt egy hozzászólásom a témában az Onyx Path fórumán, hogy erről az egészről az X-Akták azon gyakori részei jutnak eszembe (jelenleg épp újranézem a sorozatot btw), melyekben mutánsok, hibridek, (fél)emberi szörnyetegek garázdálkodnak és gyilkolják le a létezésükért felelős obskúrus összeesküvőket. Ha ezt keresztezik igazzy cronenbergi testhorrorral, mmm, már most nyalogatom mind a tíz ujjamat. :)
ibi amentia latet
Jól hangzik ez is, de ahogy a Beast esetében is, nekem ez így első olvasatra inkább szórakoztató NPC matériának tűnik, mintsem játszható koncepciónak. Persze meglátjuk mi sül ki belőle. :)
The strong eat, the weak are meat.
És ez megvolt?
http://www.enworld.org/forum/content.php?2798-VAMPIRE-Gets-A-4th-MASQUER...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ja. Elég zavarbaejtő a 20th Anniversary kiadás után, mivel azt is folytatják új kiegészítőkkel. Vagy ezek szerint csak folytatták?
Más:
rwurl=https://gallery.mailchimp.com/4b294f5da2cc8f76db8398d7a/images/2d98710a-...
Részegítő látni, hogy megújulva visszatér szinte az összes Nagy Öreg horrorjáték, majdhogynem egyszerre. :D
CoC 7e (év végéig ígérik a postázást a Kickstarterelőknek*), Delta Green 2e, Unknown Armies 3e (jövőre jön a Kickstarter, ha jól rémlik**), Kult 4e (ld. előző oldal), Chill 3e (nemrég jelent meg, boltokba talán még el se jutott)...
*teljes vezetőségi csere volt a cégnél (visszatértek az őstagok is), csúszások, meg minden, szóval elég nagy gebaszba keveredhettek logisztika és pénzügyek terén, ami érthető is a bolondul ambiciózus KS-ük fényében, de most már rendeződni látszanak a dolgok
**emiatt nem kell aggódni, a Feng Shui 2e KS-t is hibátlanul vitte végbe az Atlas Games
Más:
További Deviant-infók a főfejlesztőtől:
ibi amentia latet
Hmm...
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=k26idR0QYAY
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Közeleg a PAX Prime-os Acquisitions Incorporated élő D&D-játék, addig is felrakták az előző ülést összegző intróját:
rwurl=https://youtu.be/KipPMgbpKzk
ibi amentia latet
Hamarosan indul az Infinity RPG Kickstarter, addig is itt egy kérdőív.
rwurl=http://www.modiphius.com/uploads/1/4/0/6/14062642/1414662400.png
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
rwurl=https://youtu.be/LA3VbDqj7C4
ibi amentia latet
Azannya!
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2015/9/11/a-new-emperor-rises/
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Úgy hangzik, hogy a szerepjátékra még vagy három évet kell várni. Sebaj, az FFG türelmes, előbb-utóbb-végül úgyis felvárásolják az összes nevesebb franchise-t és elhülyekockásítják mind!4!
ibi amentia latet
A Dark Heresy II állítólag elég jó lett, és amennyire tudom, nincs benne hülyekocka.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Én meg azt hallottam, hogy nem lett túl jó. Vagyis nem lett eléggé jobb és másabb az első kiadáshoz képest.
Az eredetileg tervezett, radikálisabb szabályváltoztatásokat korai reflex-fansikítozás hatására ejtették, így a játék csak egy minimálisan ráncfelvarrt verziója lett az előző rendszer(ek)nek (főleg Black Crusade és Only War), ennélfogva pedig sokan úgy érzik, hogy felesleges és félrevezető volt új kiadásként, címrebootként eladni.
Persze az eredeti DH egy '08-as játék, a legkiforratlanabb rendszerrel a családból, tehát érthető szükség volt egy újrakiadásra, mindez mégis rossz szájízt hagyott egyesekben.
Különben is, a spéci kockás és spéci kártyás üzletben nagyobb buli van, mint ha a könyvek értékesítésén túl másból nem profitálhatnak a címből.
ibi amentia latet
Engem meglepne, ha kidobnák a John Wick-féle díjnyertes Roll & Keep rendszert a játékból a hülyekockák miatt. Összeházasításnak meg nem látnám túl sok értelmét. Persze értek már ilyen szintű meglepetések az életben...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Csak egy mókás idézet az RPGGeekről:
És egy ötletes csattanó még rá:
http://www.critsuccess.com/index.php/shop/dice-rings.html
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Csak egyetlen kérdés - próbáltad valaha is a "hülyekockás" rendszert rendesen, nem 5 perc erejéig? Mert mi igen, picit hosszabban is, és durvajó volt, mindenkinek bejött, mesélőnek is (ez voltam én) és játékosoknak is. Az elején kellett egy negyed óra, 20 perc megszokni, de utána ment, mint a karikacsapás. Sokkal jobbnak találtuk, mint a butakockás ősrégi fosokat.
Nem állítom, hogy minden stílushoz jó, de az akció-orentáltabb játékokhoz nagyon jól bevált.
Nem hát, egyes stílusokhoz minden bizonnyal sokkal jobbak az ősrégi fosok. A fos természete már csak ilyen.
ibi amentia latet
Hülyekockáért ősrégi fosozás jár, ezt már az orákulum is megjósolta! :-D
Hogy ne csak hülyekockázás/ősrégi fosozás legyen, ajánlok én is egy újabb rendszert: Shadow of the Demon Lord, d20 alapú, horroros akció RPG.
Kickstarteres holmi, a címe majdnem eltántorított, de megnéztem, ki is ez a Robert J. Schwalb: D&D veterán, az 5. kiadás és a Warhammer Fantasy máig legjobbnak tartott 2. kiadásának tervezője. Nem rossz ajánlólevél, és nem bántam meg, hogy belevágtam!
rwurl=http://schwalbentertainment.com/wp-content/uploads/2015/01/GMXFlyer-200x...
Alapvetően ősrégi fos d20 az alapja, egy kisebb csavarral - +x módosítók helyett boon/bane kockákat használ a dobáshoz. Ezek sima d6-ok, ha pl. valami szerencsétlen körülmény miatt 3 bane-nel kell dobnod egy tetsztet, akkor dobsz 3d6-ot, és a legnagyobb értéket levonod a dobásodból. A direkt mások ellen irányuló dobások a másik fél releváns statja ellen mennek, míg a fix képességpróbák 10-es nehézség ellen.
A classrendszere a WFRP-re hajaz, de picit többet adnak a classok a karakterekhez, mint ott. Alap karakterek 0. szinten indulnak, és 1. szinten választanak a 4 alap class (fighter, rogue, priest, mage) közül egyet. A 3. szinten választhatnak az haladó classt, ezekből már több van: orgyilkos, berzerker, pap, druida és társai, összesen 16 talán. Nincs megkötés, indulhatsz harcos alap classal, hogy aztán végül druida legyél. A 7. szintre érve pedig dönthetsz, hogy választasz még egy haladó classt, vagy az egyik nagyon specializált (62 van!) mester utat választja, és pl Inkvizítor, Idézőmágus vagy Nekromanta lesz. Jelenleg 10. szintig lehet fejlődni, minden szinten kapsz valamelyik classból képességeket és stat növelést.
Skillek nincsenek, a karaktereknek foglalkozásaik vannak, egy adott foglalkozásnál minden, ahhoz kapcsolódó dologoz ért a karakter - pl. egy szakács tud tüzet gyújtani, főzni, és ért a füvekhez, míg egy sírrabló kiválóan lopakodik, keres, és jól tud értéket becsülni (ezek csak példák). Varázslatból is rengeteg van, és gyakorlatilag bárki megtanulhat 1-2 spellt. Ha jól rémlik, 34 varázslat-iskolában több mint 300 varázslat. A szörnytárban pedig 92 szörny található, de ezek persze csak alapok, mert az előbb említett classok rájuk húzhatóak. Az alapkönyv meglehetősen teljes, ha tudsz mögé világot alkotni, el lehet vele lenni jó ideig.
A világa elég általános és minimál jelenleg, ezt későbbi kiadványok orvosolják majd. Meglepetés és csavar mindenütt van. A játszható fajok között ott a rabságba ejtett lelket tároló clockwork, a goblin, és a changeling (azok a szerencsétlen teremtmények, akiket az elfek hagytak a bölcsőben, amikor gyereket loptak) is. Hangulatra a Diablo világára emlékeztet erősen, a dárkosabb fajtából.
Ami nekem itt nagyon tetszett, pedig általában nem szokott, az a véletlen táblázatok. A karaktergeneráláskor, és class-választáskor az egészet bízhatod a véletlenre, van vagy 2 tucat táblázat, ami segít - és ezek meglepően jól működnek. Ami miatt extra jól jöhet, az az, hogy a játék meglehetősen halálos, egyértelműen nem életút-játékra való. A karakterek halni fognak, és ilyenkor jól jön, hogy a kiesett játékos 10 perc alatt tud egy megfelelő szintű karaktert alkotni a dobásokkal.
Próbaképp kitaláltam, hogy alkotok egy 3. szintű karaktert ezek segítségével, 3 dolgot választva tudatosan: a karakter neve Kane lesz, ember férfi, és zsivány lesz a kezdő útja.
Úgy másfél tucat dobás után a következő karaktert kaptam: Kane kisfiúként az Öreg Hit (druidák hite, az emberáldozatos fajta) markába került, akik prostitúcióra kényszerítették. Szegény srác ezt nehezen viselte persze, de tűrt, míg egy nap az Új Isten templomosai rátaláltak, és kiszabadították. Mivel szülei ismeretlenek voltak, az egyik monostorba került, a szerzetesek keze alá. Itt megtanították írni és olvasni, valamint elkezdték a vallási nevelését is - közben a konyhában dolgozott kisegítőként és kuktaként.
Azonban barátunknak nem tetszett a bezártság, és a szigorú szabályok, ezért pár év után megszökött, és egy törvényen kívüli bandához csatlakozott a vadonban. Önfeledtem rabolt és fosztogatott, lopott és csent, amíg egy nap egy ősrégi, jelöletlen sírra nem bukkant, miközben jeggyűrűket keresett egy elhagyott temetőben. A sírban egy kés volt, a kora ellenére teljesen épen, és ha eldobta, visszajött a kezébe! Kane a megszállottja lett a késnek és a különös mágiának, még a közeli kisváros könyvtárába is belopózott, hogy kutasson. Végül az évek alatt ráakadt pár régi kötetre, ahol megismerte ezt a fajta mágiát - így lett belőle megkötőmágus.
A fejlesztések eredménye 3. szinten: +4 Ügyesség, +1 Erő, +1 Intelligencia, +9 életerő, +1 őrület, +1 mágikus erő, számos zsivány képesség (életerő visszanyerés, eltáncolás az ellenféltől, hátbaszúrás, átverés, piszkos harc), és két varázslat (fegyverkötés és a harci mágiákból az erősített csapás), valamint a következő szakmák: prosti, kukta, beavatott, sírrabló.
Összességében ha valaki rendszerileg könnyedebb, hangulatában viszont sötétebb akció rpg-re vágyik, arra nagyon-nagyon megfelel!
Ez engem is nagyon izgat. Egyszer majd lesz rá időm.
ibi amentia latet
Nem, de én csak damoqlest idéztem a hülyekockával. Én az voltam, aki szerint nem valószínű, hogy "hülyekockákat" kap a L5R csak azért, mert az új Star Wars is kapott.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ja, ezzel meg egyet is értek, van FFG-nek más rendszere is, ami nem a spéci kockát használja.
CthulhuTech-ből is jön a 2. kiadás, tesztverzió letölthető.
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
D&D-t nemtom (villámkeresés szerint Mike Mearls és Jeremy Crawford voltak a lead designerek), de a WFRP2 fő tervezője és írója Chris Pramas volt, Schwalb "csak" Additional Materialt szállított az alapkönyvhöz (bármit jelentsen is ez) + kiegészítőket/-höz írt. Ami viszont szinte teljes egészében az ő gyermeke, az az ugyancsak Green Ronin-féle A Song of Ice and Fire Roleplaying, aminek még a borítóján is az ő neve szerepel. Meg még klafa is.
A hülyekockákkal személy szerint nagyjából úgy vagyok, mint a kártyákkal, társasjátékos bigyókkal, térképekkel és minikkel rpg-kben: a szerepjátéknak nem annyira a szó szerinti játék aspektusa vonz, mint ahogy az a megnevezett komponensekkel összefüggésbe hozható; én azt szeretem, amikor a rendszer és a megoldási mechanizmusok eltakarodnak a színről a háttérbe. Meg aztán sok játék spéci kellékek nélkül is meg tudja oldani, hogy különleges hatásokkal lássa el a partit, és én az ilyen minimalista eleganciát jobban kedvelem a reflektorfénybe állított egynyári innovációknál. Ezt csak általánosságban mondom, és nem állítom, hogy pl. az FFG Star Warsa fos volna, azt viszont baromira utálnám, ha a kedvenc rpg-im vagy akár a jövendő új játékok nagyja hirtelen mind megkerülhetetlen proprietary kacatokra váltanának. No nem mintha ez a veszély fenyetegne...
YMMV
ibi amentia latet
Jogos, ez alapján mondom őt IS fő tervezőnek: interjú
A WFRP-ben igazad lehet, nem tudom, hol olvastam, talán valami interjúban, hogy ott is volt köze a szabályrendszerhez.
Itt viszont nem feltétlenül értek egyet... azaz részben igen, a Warhammer 3. kiadásának a bukását pont a bizbaszok, kártyák és egyéb ökörségek adják. Ellenben pont a kockákkal mindenki elégedett volt, aki kipróbálta, és semmiképp nem egynyári innováció!
Elsőre felesleges bizbasznak tűnnek ezek is, játék közben viszont azt találtuk, hogy pont sokkal inkább a háttérbe szorítja a számolgatást... Ahelyett, hogy "na, akkor a szintem miatt alapból +6, featből van +2 bónuszom, a kard +3-mas, és advantage is van, az még +2, de sötét van, az -2... akkor az mennyi is? És mi a célszám?" helyett az ment, hogy "oké, az Agilitym 3, az 3 piros kocka, plusz 2-es a szakértelmem, az két sárga kocka, a GM ideadott 3 lila kockát nehezítésnek, dobjunk". NEKÜNK ez a módi alapvetően sokkal kevésbé volt kizökkentő, mint a számolgatás.
Amellett nálunk hozzá is adott a játékhoz azzal, hogy ugye a dobások végeredménye nem lineáris, mivel a siker/balsiker mellett szerencse/balszerencse is volt. Nagyon megszínesítette a játékot, lehet, hogy csak a csapat miatt, és egy 15 éve összeszokott, a szerepbe magát beleélni képes társaságnál kockák nélkül is megy, de irtózatos fun volt.
Megtörtént például, hogy a vágtató szekérre felkapaszkodó beastment a kocsis úgy lőtte oldalba a mordályával, hogy a sörét bizony elkapta a kocsin egyensúlyozó törpét is (a dobás sikeres volt, de 3 balszerencsével). Vagy amikor a kultistákra rárontó törpe elhajított fejszéje a varázslót ugyan elvétette, de a terem egyetlen fényforrását telibe találta (itt képes volt 1 balsikert és 4 szerencsét dobni).
Ezek miatt nagyon szerettük ez a spéci kockát. És ezt lehet ugyan szimulálni rendes kockákkal is, de az már sokszor számolgatós. Itt nagyon hamar belejött a társaság, pedig 2 olyan ember volt, aki előtte nem szerepjátszott (egyik meg Earthdawn-veterán volt), egy fél óra múlva már egy pillantással mérték fel a maréknyi kocka eredményét.
Szóval igen, mindenkinek más működik, de én állítom, hogy ez esetben a speciális kocka nem (csak) a pénzhajhászás miatt lett kitalálva, hanem mert tényleg működik,és jól. Viszont hogy erre rájöjjünk, egyszerűen ki kellett próbálnunk.
Ehhez persze az is hozzátartozik, hogy a WFRP verzióban szerintem jóval egyértelműbbek voltak a jelek a kockákon, valahogy az Edge of Emire kockáit én is nehezen látom át.
A WFRP3 bukásának valódi oka pedig itt látható: az egyik dobozom. A doboz 11 centi mély, és csak az alapkönyv és 4 kiegészítő career, talent, skill, spell, item, wound, instanity és disease kártyái vannak benne... Egy másik dobozban ott van még 4 kiegészítő, és a 3 kalandmodul kártyái. És ezek csak a kártyák... Borzasztó!
Nekem ne mondd, én nem szeretem a szupercrunchy rendszereket, nem azok pártján állva papolok.
A kritikus siker - siker - félsiker - kudarc - kritikus kudarc jellegű kimenetelskálát? Nem tudom, mivel bonyolultabb megszámolni, mennyivel lett túl- vagy aládobva a célszám, mint megszámolni, hogy "oké, az Agilitym 3, az 3 piros kocka, plusz 2-es a szakértelmem, az két sárga kocka, a GM ideadott 3 lila kockát nehezítésnek, [és] képes volt 1 balsikert és 4 szerencsét dobni". :)
Komolyabbra fordítva, elhiszem, hogy a spécikockás rendszer jó működik (amellett, hogy szerintem igenis a pénzhajhászás miatt lett kitalálva, mivel ez ugyebár nem zárja ki, hogy jól lett megtervezve), csak nekem nincsen rá igényem, és ha megnézed az eredeti (nyilván nem vérkomoly) hozzászólásomat, láthatod, hogy nem új "hülyekockás" játékok születését ellenzem, hanem meglévő franchise-ok "hülyekockásítását", mint ahogy szívügyemmel, a WFRP-vel is történt, igen súlyosan. A második kiadása maga volt a telibebaszott tökély akkoriban, ígérettel telve, erre az FFG felvásárolja, lefejezi a kiadási tervet, majd megszünteti, és egy – számomra, meg az alapcsomag tartalmát a 2e alapkönyvével összehasonlítva bizonyos szempontból objektívan is – szegényebb termékkel áll elő helyette. Ha Terrinoth RPG címke alatt valósították volna meg mindezt, árva szavam nem lett volna.
Mondjuk azért efféle anekdota:
szvsz szórul szóra elmondható... bármilyen rendszerről, bizonyítottan még rosszakról is. :D
ibi amentia latet