Ergo majdnemhogy a kispisztollyal gond nelkul vegigviszed a jatekot.
Szerintem ezzel nem fétlenül van gond. Számomra mindig zavaró, amikor ugyanazt a 9mm-es golyót kilövő pisztolyból kell egy tár, míg az SMG-ből pár lövés például.
Meg miért kéne fél tár mindenkibe, nem Doom démonok, hanem emberek. Persze, ha szar az AI stb akk meg nincs nagyon kihívás, de érted az, meg már más hiba lenne.
100 órát beletettem komolyabb kifogások nélkül. Kismillió dolgoba bele tudnék pedig kötni, kezdve a fostalicska loot rendszerrel, de nem teszem, mert a hangulat és a világ meg a történet jó és elfedi a hibákat. De köcsögöknek semmi ingerem sokadjára csicskáskodni. A kérdés az, hogy megéri-e benyelni a békát, mert a sztori vége fasza lesz (vagy legalább le lehet hentelni minden buzit, ha úgy tartja kedvem), vagy 10 óra múltán kiderül, hogy tök fölöslegesen szopattam magam, mert egy újabb semmitérő végkifejletet kapok, ahogyan az nem egy mellékküldetésnél előfordult már.
Nekem tetszett a sztori. A nagybanihoz (Ciri stb.) semmi köze, de nagyon jó kis ötletek vannak benne. A heist, a festmény... sztem jó.
loot szintjén ami új benne, az a... nem emlékszem hogy hívják, de lehet fegyvereknek plusz képességeket adni. Az én kedvencem az volt, ami hozzáadott vagy másfél métert a kardom hatótávjához. Fincsi volt azzal pörögni :-)
Meg a végén lehet választanod majd, hogy ki mellé állsz. Attól függően kaphatsz majd még egy kardot, vagy egy általad választott jutalmat. Egyik sem gamechanger.
Nem tudom, ki vette észre de Gaunter O Dimm a játék több pontján is feltűnik. Például az aukciósház küldetésnél is ott van a tömegben, de ha jól rémlik más helyeken is látni lehet.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Végigszenvedtem, illetve inkább abbahagytam. Nem használok "spoiler" tag-et, elég régi játék már, szóval lesz pár komoly spoiler.
Pozitívumok
- Kojima megint eldobta az agyát, és durva sztorit írt. Nem azt mondom, hogy nagyon érdekes volt, de olyan elmeháborodottan összetett, ami láttán csak megemelni tudom a kalapom. Mondjuk az utolsó nagy fordulat már az első percben világos volt számomra (hogy igazából nem is Snake-et irányítjuk), mert Kiefer Sutherlandnak nagyon jellegzetes a hangja.
- Magyar főgonosz. Még egy rövidke magyar mondat is elhangzik, bár nyilván a színész csak megpróbálta kiolvasni, és mint tudjuk, ez nem szokott sikerülni. Konkrétan én nem ismertem fel, hogy magyarul beszél. :)
- Nem kell végig Snake-et irányítod. A harci egységed bármelyik katonáját használhatod, mint fő karakter, csak a videókhoz vált Snake-re. Sőt, még annak az embernek a speciális képességét is megkapod.
- Hasznos kísérők. Elég jók az NPC kísérők, nagyrészt használhatóak a harctéren, és valóban segítenek.
Negatívumok
- Quiet sztorijának a vége. Ő az egyik kísérő. Sosem beszél, mert különben csúnya dolgok történnek (kihal a Föld nagy része). A végén meg nyafog, hogy nem tudta elmondani Snake-nek az érzéseit. Ezen videó közben sajnálkoztam, hogy senki se tanította meg írni. Vagy megérinteni a másikat. Vagy rajzolni. Vagy hogy nem kérte az öreg indián (másik NPC) segítségét, hogy fordítson, mert Navajo nyelven beszélni biztonságos (és Quiet beszéli azt a nyelvet is). Mondjuk ez lehet az a kategória, amit mi férfiak nem értünk, hogy a nők miért tesznek vagy nem tesznek valamit, pedig számunkra totál logikus lenne. Ezek után még el is tűnik, és a poszt-játékban nem használható a leghatékonyabb kísérő...
- Online porció. A játékban vagy egy offline bázisod, de a javaid nagy része (90% körül) online van. Szóval ha valamiért nem tudsz bejelentkezni (ami konkrétan meg is történt), akkor kb. semmit se tudsz fejleszteni. Online bázisok is vannak, de ahhoz speciális Zsé kell, amit nagyon kis porciókban ad a játék (Daily reward, 3-4 naponta 10-20-at). Az első online bázis ingyen van, a második már 550-600 Zsé. Persze valódi pénzért vehetsz sok Zsét.
Ez nem tűnik annyira vészesnek, de személyzeted számossága a bázisaid számától és fejlettségétől függ. A személyzeted számosságától meg az adott terület szintje. Pl. ahhoz, hogy jobb felszerelésed legyen, az R&D szekciót kell fejleszteni, és feltölteni okos emberekkel. Az alap két bázis kb. arra elég, hogy a 15-ös skálán 5-ös, néha 6-os szintű felszerelést tudj kifejleszteni. Szóval ha igazán jó dolgokat akarsz kifejleszteni, akkor sok bázis kell, sok emberrel, hogy magas legyen az R&D szint (meg igazából minden más részlegnek is magas szinten kell lennie).
A bázisok elhelyezkedése is atomfontos, mert különböző nyersanyagokat termelnek. Pl. majdnem minden bázisrész fejlesztéshez kell Üzemanyag, óriási mennyiségben. Szóval nagyon fontos lett volna, hogy legyen egy bázisom olyan helyen, ami gazdag ebben az erőforrásban. Én persze nem költöttem Zsére valódi pénzt, szóval a játék végére csak a 2 alap bázisom volt, és közelébe se értem a bázisok teljes felfejlesztésének.
Ehhez még az is hozzájön, hogy az Online bázisok szabad prédák a többi játékosnak, bármikor megtámadhatják, és ellophatják a nyersanyagaid, embereid. Lehet nagyon sok speciális Zsé-ért biztosítást kötni (1000+ ha jól emlékszem). Sima pénzért is lehet a védelmet erősíteni, de az hamar pirosba teszi az erőforrásaid, és akkor megint nem tudsz fejleszteni, meg egyebeket csinálni. Mondjuk a játék elég régi, nem sokan tolják, szóval nem sok esély van, hogy megtámad valaki.
- Alpári poénok. Seggbámulás, ló szaratás, bevizelés...
- Túl hosszú videók. Itt már arra a szintre jutott a dolog, hogy már első látásra is skippeltem némelyiket, mert nem bírtam elviselni.
- Határtalan öntömjénezés. MINDEN egyes nyomorult főküldetésnél szembesülnünk kell vele, hogy bizony-bizony Written and Directed by Őmagasztossága, Szent Hűdejó Kokkódzsambó. Ehhez hozzájött még 3(!!!) komplett endscroller (lehet van több is). De itt nem áll meg a dolog, az egyik küldetésben konkrétan őt kell kiszabadítani. Gusztustalan.
- Szokásos történetvezetési problémák. Mindent 6x ismételnek el, hogy valahogy felfogd a kis agyaddal, hogy mit kell csinálni. Az olyan mondatokat meg mindig is nagyon utáltam, amikor azt mondja neked akció közben az NPC, hogy "Nyomd meg a Stance gombot, hogy leguggolj!".
Logikátlan felszerelés tiltások. Pl. végigharcolsz egy küldetést, van nálad 3 fegyver, 15 féle egyéb cucc, többek között a 100% biztonságú, minden körülmények között működő "teleport"-ból 48 darab. A küldetés végén megsebesül a társad. Logikus lenne, hogy gyorsan hazateleportálod. De nem, hirtelen eltűnik az összes cuccod és gyalog kell a homokviharban kivinned. Még az éjjellátód is eltűnik, amivel láthatnál valamennyire a viharban. A pisztolyod sincs meg, amivel embercipelés közben is lehet harcolni. Mindez mindenféle magyarázat nélkül.
- Elfogyott a puskapor a játék második felére. Alig volt új küldetés, a régieket kellett valamilyen nehezítéssel újrajátszani.
Na, megint hosszú lett, pedig nem akartam ennyit írni. Szóval verdikt:
Elég jó akció, de egy idő után repetitív. Hacsak nem rontasz el valamit, akkor simán ki tudsz irtani bármilyen bázist. A vége felé már többször választottam a brute force megoldást, hogy haladjak.
Ha nem költesz rá valódi pénzt, kb. a felszerelés felét tudod csak kifejleszteni.
Nagi ízelítője hatására próbáltam ki. Ő már leírta a nagyját, szóval megpróbálok rövid lenni. :)
Egyelőre Early Access, és ez nagyon érződik rajta. Sok a bug, komolyak is, pl. a reaktor akkor is felrobban, amikor nem kellene neki.
Egyelőre durván repetitívnek néz ki, mert miután kiismertél egy hajó osztályt/konfigurációt, a következő szétszedése már inkább munka, mint szórakozás.
A készítők 40 órás fő sztorit ígérnek, majd meglátjuk. Kb. 1 évet adtak maguknak a játék befejezésére.
Az MGS5höz eléggé szorosan hozzátartozik milyen körülmények között készült el. Kojima erőssen seggbe lett baszva a Konami által, lehet ezért pecsételte tele a játékot a nevével. :D Plusz a sztori be sincs fejezve, volt egy Act3 ami csomó mindent megmagyarázott volna csakhát be kellett fejezni aztán eltemetni az egész stúdiót. Valszeg ha normális körülmények között készült volna akkor sokkal jobb lett volna. Persze ez nem fog boldogítani, csak hozzátartozik.
A hosszú átvezetők meg mindent 6x ismételnek el az pedig tipikus MGS dolog, nem is értem minek fennakadni rajta. :D
Far Cry New Dawn
Wow hogy ez mennyivel jobb jatek volt mint a Far Cry 5. Sokkal kompaktabb, kisebb es iranyitottabb a kornyezet mint az 5 eseteben es kb minden amivel ott problemam volt az itt ki lett javitva. Le a kalappal.
Szep sorjaban akkor. Itt nincs RP farmolgatas, hogy menjen elore a sztori. Illetve valamilyen szinten itt van, mert van egy fo bazis amit fejleszteni kell es az lenditi elore a sztorit 2szer, de oszinten szolva egyaltalan nem erzodott nyugnek ugy mint az otben ahol megallas nelkul ez ment, mert lekinkabb azert fejleszted a bazist, hogy kapj hozzaferest a jobb cuccokhoz. Tobb HP, jobb fegyvereket tudj kesziteni, jobb autokat tudj hasznalni, legyen fast travel, stb. Tenylegesen van ertelme fejleszteni ezeket, mert hasznos dolgokat kapsz. Szoval roviden sikerult megoldani ugy, hogy rewarding legyen a dolog ne pedig csak nyug az ember hatan. A fejlesztesekhez ethanolt kell szerezni amit outpostok pucolasabol kapsz viszont ezek max ilyen par perces dolgok es ujra is lehet oket csinalni nehezebb szinten egy gombnyomassal ami ertelemszeruen tobb nyersanyagot is ad. Igy pedig a fejleszteshez szukseges nyersanyagot baromi gyorsan ossze lehet szedni. 2. csillagon megcsinalsz 2 outpostot mar boven lesz eleg nyersanyag fejleszteni barmit es ez kb 10-15 perc jatekido. Raadasul fun is. Van extra reward is ha nem vesznek eszre vagy nincs alarm nem ugy mint az 5ben ahol max kiirta a kepernyore de annyi. :D
A perkek jok. Kikerult a sallang es tenylegesen azok maradtak benne aminek van ertelem. Na jo nem mindnek, de 3-4et leszamitva a tobbi hasznos. Raadasul vannak tobbszor fejlesztheto perkek (tobb tolteny pl) amire el lehet szorni a pontokat ha mar nincs mire. Ergo van ertelme az egesz rendszernek nem pedig 30+ perk pont rohad rajtad a jatek feletol, mert nincs ertelme semmire rakni....
A fegyverek is faszak lettek, de ez nem sokat valtozott. Nyilvan a 4 szintre osztas miatt tobb jelentosege van a fegyver szintjenek mint regen, de azert a fejloves itt is megold kb mindent ha nincs pajzs az ellenfelen. Meg ott a kerekfureszkilovo izebize ami pattog ossze-vissza, na az nagyon allat. :D Foleg a legendary verzio. Baromi fun volt hasznalni. Oszinten szolva nem is ereztem bullet spongenak az ellenfeleket amugy se. Igaz az elso dolgom volt a fegyver asztalt fejleszteni es megvenni az elerheto fegyvereket igy a jatekkal azonos szinten volt a tuzerom.
Szoval ja, mindenben kb a Far Cry 5 javitott verzioja. Ami ott zavart az itt fasza volt. Az ellenfelek is sokkal valtozatosabbak voltak, elvezetesebb volt a harc veluk sokkal. Nem volt 2 percenkent ramtamado repulo/hajo/patrol miegyeb. Jobban szet voltak szorva ezek ezert joval szabadabbnak erzodott a jatek. Buggal is lenyegesen kevesebbel talalkoztam itt, persze azert akadtak rendesen, de kb fele annyi se mint az otben. Nekem a karakterek is jobban bejottek itt. Az ikrek sokkal jobb "gonoszt" alakitottak szerintem mint a kultista barmok az 5ben, igaz az a resz tokeletes backdrop volt ehhez es szukseg volt ra, hogy ez jo legyen. A jatek hossza is nagyon jol el lett talalva. Nem is hosszu, nem is rovid, tokeletes kozeput. 9 ora volt ugy, hogy azert csinaltam par mellekes cuccot is, parszor ujracsinaltam par outpostot, 1 side missionon kivul megcsinaltam a tobbit, fel is fedeztem, vadasztam is szoval nem csak vegigrohantam. Nyilvan ugy nem lenne tobb 5 oranal, de ebben a fajta jatekmenetben ennyi tokeletesen eleg is szvsz.
Igaz a veget nagyon osszecsaptak. Elegge hirtelen es semilyen vege lett ami tenyleg a semmibol jott, de inkabb legyen ilyen mint a vegtelensegig nyujtott unalmas vegjatek. Azert lehetett volna jobb is, ez teny. Szoval ja, osszessegeben egy szolid jol osszerakott fasza jatek volt. Reg elveztem mar Far Cry-t ennyire.
Death Stranding cont.: Immáron 20 órát toltam bele. 4. Epizód végénél tartok. Jatekmenet néha nagzon meh... neha kicsit erőltetett volt feszt BT-vel harc, vagy scriptelt volt vagy én voltam 1x-2x nagyon béna hogy nem tudtam elkerülni. Mule tök idegesítően töltelék... story néha nagyon jó, néha viszont nagyon erőltetett meh. Elég érdekes langyos víz, néha nagyon jó vizualitassal, remek zenével és jó ötletekkel sztorit illetően. Talán túl nagy és túl open-world, túl sok az üresjárat... hogy fogok így a 14. Epizód végére érni?
Jók a MULE-ok, könnyen irthatók, elég balfaszok szerencsére, nagyobb a füstjük mint a lángjuk. Viszont van sok jó loot náluk, és jó korán be lehet zsakolni egy platós kocsit ha lerabolod őket :)
The trucks used by MULEs are the slowest vehicle in the game compare to the other vehicles that you can create. So in certain way the MULE truck is the worst vehicle available.
Az elejen azert nem placeholderek szerintem. Plusz amikor eloszor el tudod lopni a platos kocsijukat akkor meg nem tudod megcsinalni a sokkal jobb cuccot szoval hasznos is. Ezzel az erovel akkor barmelyik jarmu szar, mert a vegen ugyis zipline rendszert epitesz, mert annak van tobb ertelme. :D Amugy ja, sok vizet nem zavarnak kesobb, de meg mindig jobb mint ures terepen maszkalni ahol nincs senki mas. Hangulatos kifosztani a bazisukat, pofanbaszni oket taskaval, kurva hangulatos elfutni amikor 10en tamadnak rad es dobaljak az elektromos dardakat szal igazabol szerintem is tok jo, hogy a jatekban vannak.
A sztori az meg 40 ora altatas utan indul be igazabol. Akkor viszont nagyon. :D
Vagy én lotifutiztam túl sokat és azért nem volt hiányos sose hogy a kötelező küldetésem kívül bármikor is benézzrj hozzájuk vagy ti sajnáltátok a mocira a nyersanyagot de továbbra se tudom elképzelni hogy bármikor tobb&hasznosabb lootot kaptam volna mint std orderek teljesítéséért. ( én mindig min 75-80% os súly terheléssel mentem ) legalább 4-utat fullra én raktam le a sessionömben....
Amiket leírtál egyszer elment, utánna cumbersome... közel se annyira jó mint “!” Evasion sessionok. MGS-ekben.
Sztori mint írtam, nem rossz de inkább lapos mintsem lélegzetelállító. Chiralium Artist English dub-ja borzalmasan szar volt pl.
Az elejen az ut epitesre en eleg sok mule campet fosztottam, hogy legyen eleg nyersanyag amit bele tudok pumpalni az utba es sokat nem nagyon lehet motoron elvinni.
Ohh boy...
Szerintem ezzel nem fétlenül van gond. Számomra mindig zavaró, amikor ugyanazt a 9mm-es golyót kilövő pisztolyból kell egy tár, míg az SMG-ből pár lövés például.
Meg miért kéne fél tár mindenkibe, nem Doom démonok, hanem emberek. Persze, ha szar az AI stb akk meg nincs nagyon kihívás, de érted az, meg már más hiba lenne.
Éljenek a videojátékok!
Hearts of Stone fő küldetésvonalat érdemes egyáltalán megcsinálni? Lesz valamirevaló jutalom/érdekes párbeszédek/döntések benne?
Mert egyelőre a faszszopó questgiverekből elegem van, nem is álltam neki csicskáskodni, mert ezeket inkább felkoncolnám, semhogy segítsek.
Non serviam
Igy ~2 ora utan a New Dawn egy sokkal jobb jatek mint az FC5 kozel minden szempontbol.
Szerintem engedd el ezt a játékot, nem neked való.
Szerintem meg tök hülyeséget beszélsz.
100 órát beletettem komolyabb kifogások nélkül. Kismillió dolgoba bele tudnék pedig kötni, kezdve a fostalicska loot rendszerrel, de nem teszem, mert a hangulat és a világ meg a történet jó és elfedi a hibákat. De köcsögöknek semmi ingerem sokadjára csicskáskodni. A kérdés az, hogy megéri-e benyelni a békát, mert a sztori vége fasza lesz (vagy legalább le lehet hentelni minden buzit, ha úgy tartja kedvem), vagy 10 óra múltán kiderül, hogy tök fölöslegesen szopattam magam, mert egy újabb semmitérő végkifejletet kapok, ahogyan az nem egy mellékküldetésnél előfordult már.
Non serviam
Arra gondolsz hogy Master Mirror kérésére a fura hajú ember három hülye kívánságát kell teljesíteni?
Arra bezony.
Non serviam
Ezernyi más játék van, nem értem miért töröd magad egy olyannal, amit nem élvezel.
De ha mindenképp folytatni akarod : megéri a sztori miatt.
Az elején furi de az egész szál nagyon jó. Még esküvőre is el fogsz tudni menni :)
Nekem tetszett a sztori. A nagybanihoz (Ciri stb.) semmi köze, de nagyon jó kis ötletek vannak benne. A heist, a festmény... sztem jó.
loot szintjén ami új benne, az a... nem emlékszem hogy hívják, de lehet fegyvereknek plusz képességeket adni. Az én kedvencem az volt, ami hozzáadott vagy másfél métert a kardom hatótávjához. Fincsi volt azzal pörögni :-)
Meg a végén lehet választanod majd, hogy ki mellé állsz. Attól függően kaphatsz majd még egy kardot, vagy egy általad választott jutalmat. Egyik sem gamechanger.
Hehe, az nagy, igen :-)
Ahh, ez a menyegző atomgagyi. :D
Még jó, hogy mentettem korábban, így akkor ez a vonal kimarad. Befejezem a főszálat, aztán jön a B&W.
Non serviam
Nagyon jó volt a heist meg a festmény is, plusz megtudtuk ugyebár az aukciósházban Oxenfurtban hogy papa Vesimir mekkora playboy volt!!!
Nem tudom, ki vette észre de Gaunter O Dimm a játék több pontján is feltűnik. Például az aukciósház küldetésnél is ott van a tömegben, de ha jól rémlik más helyeken is látni lehet.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Konkrétan az egyik első jelenetben is ott van a háttérben...
Például amikor beszélsz vele.
Non serviam
Minden alkalommal, amikor valaki kiejti az "ördög" szót...
Metal Gear Solid V: Phantom Pain
Végigszenvedtem, illetve inkább abbahagytam. Nem használok "spoiler" tag-et, elég régi játék már, szóval lesz pár komoly spoiler.
Pozitívumok
- Kojima megint eldobta az agyát, és durva sztorit írt. Nem azt mondom, hogy nagyon érdekes volt, de olyan elmeháborodottan összetett, ami láttán csak megemelni tudom a kalapom. Mondjuk az utolsó nagy fordulat már az első percben világos volt számomra (hogy igazából nem is Snake-et irányítjuk), mert Kiefer Sutherlandnak nagyon jellegzetes a hangja.
- Magyar főgonosz. Még egy rövidke magyar mondat is elhangzik, bár nyilván a színész csak megpróbálta kiolvasni, és mint tudjuk, ez nem szokott sikerülni. Konkrétan én nem ismertem fel, hogy magyarul beszél. :)
- Nem kell végig Snake-et irányítod. A harci egységed bármelyik katonáját használhatod, mint fő karakter, csak a videókhoz vált Snake-re. Sőt, még annak az embernek a speciális képességét is megkapod.
- Hasznos kísérők. Elég jók az NPC kísérők, nagyrészt használhatóak a harctéren, és valóban segítenek.
Negatívumok
- Quiet sztorijának a vége. Ő az egyik kísérő. Sosem beszél, mert különben csúnya dolgok történnek (kihal a Föld nagy része). A végén meg nyafog, hogy nem tudta elmondani Snake-nek az érzéseit. Ezen videó közben sajnálkoztam, hogy senki se tanította meg írni. Vagy megérinteni a másikat. Vagy rajzolni. Vagy hogy nem kérte az öreg indián (másik NPC) segítségét, hogy fordítson, mert Navajo nyelven beszélni biztonságos (és Quiet beszéli azt a nyelvet is). Mondjuk ez lehet az a kategória, amit mi férfiak nem értünk, hogy a nők miért tesznek vagy nem tesznek valamit, pedig számunkra totál logikus lenne. Ezek után még el is tűnik, és a poszt-játékban nem használható a leghatékonyabb kísérő...
- Online porció. A játékban vagy egy offline bázisod, de a javaid nagy része (90% körül) online van. Szóval ha valamiért nem tudsz bejelentkezni (ami konkrétan meg is történt), akkor kb. semmit se tudsz fejleszteni. Online bázisok is vannak, de ahhoz speciális Zsé kell, amit nagyon kis porciókban ad a játék (Daily reward, 3-4 naponta 10-20-at). Az első online bázis ingyen van, a második már 550-600 Zsé. Persze valódi pénzért vehetsz sok Zsét.
Ez nem tűnik annyira vészesnek, de személyzeted számossága a bázisaid számától és fejlettségétől függ. A személyzeted számosságától meg az adott terület szintje. Pl. ahhoz, hogy jobb felszerelésed legyen, az R&D szekciót kell fejleszteni, és feltölteni okos emberekkel. Az alap két bázis kb. arra elég, hogy a 15-ös skálán 5-ös, néha 6-os szintű felszerelést tudj kifejleszteni. Szóval ha igazán jó dolgokat akarsz kifejleszteni, akkor sok bázis kell, sok emberrel, hogy magas legyen az R&D szint (meg igazából minden más részlegnek is magas szinten kell lennie).
A bázisok elhelyezkedése is atomfontos, mert különböző nyersanyagokat termelnek. Pl. majdnem minden bázisrész fejlesztéshez kell Üzemanyag, óriási mennyiségben. Szóval nagyon fontos lett volna, hogy legyen egy bázisom olyan helyen, ami gazdag ebben az erőforrásban. Én persze nem költöttem Zsére valódi pénzt, szóval a játék végére csak a 2 alap bázisom volt, és közelébe se értem a bázisok teljes felfejlesztésének.
Ehhez még az is hozzájön, hogy az Online bázisok szabad prédák a többi játékosnak, bármikor megtámadhatják, és ellophatják a nyersanyagaid, embereid. Lehet nagyon sok speciális Zsé-ért biztosítást kötni (1000+ ha jól emlékszem). Sima pénzért is lehet a védelmet erősíteni, de az hamar pirosba teszi az erőforrásaid, és akkor megint nem tudsz fejleszteni, meg egyebeket csinálni. Mondjuk a játék elég régi, nem sokan tolják, szóval nem sok esély van, hogy megtámad valaki.
- Alpári poénok. Seggbámulás, ló szaratás, bevizelés...
- Túl hosszú videók. Itt már arra a szintre jutott a dolog, hogy már első látásra is skippeltem némelyiket, mert nem bírtam elviselni.
- Határtalan öntömjénezés. MINDEN egyes nyomorult főküldetésnél szembesülnünk kell vele, hogy bizony-bizony Written and Directed by Őmagasztossága, Szent Hűdejó Kokkódzsambó. Ehhez hozzájött még 3(!!!) komplett endscroller (lehet van több is). De itt nem áll meg a dolog, az egyik küldetésben konkrétan őt kell kiszabadítani. Gusztustalan.
- Szokásos történetvezetési problémák. Mindent 6x ismételnek el, hogy valahogy felfogd a kis agyaddal, hogy mit kell csinálni. Az olyan mondatokat meg mindig is nagyon utáltam, amikor azt mondja neked akció közben az NPC, hogy "Nyomd meg a Stance gombot, hogy leguggolj!".
Logikátlan felszerelés tiltások. Pl. végigharcolsz egy küldetést, van nálad 3 fegyver, 15 féle egyéb cucc, többek között a 100% biztonságú, minden körülmények között működő "teleport"-ból 48 darab. A küldetés végén megsebesül a társad. Logikus lenne, hogy gyorsan hazateleportálod. De nem, hirtelen eltűnik az összes cuccod és gyalog kell a homokviharban kivinned. Még az éjjellátód is eltűnik, amivel láthatnál valamennyire a viharban. A pisztolyod sincs meg, amivel embercipelés közben is lehet harcolni. Mindez mindenféle magyarázat nélkül.
- Elfogyott a puskapor a játék második felére. Alig volt új küldetés, a régieket kellett valamilyen nehezítéssel újrajátszani.
Na, megint hosszú lett, pedig nem akartam ennyit írni. Szóval verdikt:
Elég jó akció, de egy idő után repetitív. Hacsak nem rontasz el valamit, akkor simán ki tudsz irtani bármilyen bázist. A vége felé már többször választottam a brute force megoldást, hogy haladjak.
Ha nem költesz rá valódi pénzt, kb. a felszerelés felét tudod csak kifejleszteni.
Érthetetlen sztori.
6/10
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Hardspace:Shipbreaker
Nagi ízelítője hatására próbáltam ki. Ő már leírta a nagyját, szóval megpróbálok rövid lenni. :)
Egyelőre Early Access, és ez nagyon érződik rajta. Sok a bug, komolyak is, pl. a reaktor akkor is felrobban, amikor nem kellene neki.
Egyelőre durván repetitívnek néz ki, mert miután kiismertél egy hajó osztályt/konfigurációt, a következő szétszedése már inkább munka, mint szórakozás.
A készítők 40 órás fő sztorit ígérnek, majd meglátjuk. Kb. 1 évet adtak maguknak a játék befejezésére.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Az MGS5höz eléggé szorosan hozzátartozik milyen körülmények között készült el. Kojima erőssen seggbe lett baszva a Konami által, lehet ezért pecsételte tele a játékot a nevével. :D Plusz a sztori be sincs fejezve, volt egy Act3 ami csomó mindent megmagyarázott volna csakhát be kellett fejezni aztán eltemetni az egész stúdiót. Valszeg ha normális körülmények között készült volna akkor sokkal jobb lett volna. Persze ez nem fog boldogítani, csak hozzátartozik.
A hosszú átvezetők meg mindent 6x ismételnek el az pedig tipikus MGS dolog, nem is értem minek fennakadni rajta. :D
Meg a szarós poénok se 5 éve kezdődtek hanem vagy 30+ :D
rwurl=https://thumbs.gfycat.com/NaughtyUnfinishedCoelacanth-size_restricted.gif
Far Cry New Dawn
Wow hogy ez mennyivel jobb jatek volt mint a Far Cry 5. Sokkal kompaktabb, kisebb es iranyitottabb a kornyezet mint az 5 eseteben es kb minden amivel ott problemam volt az itt ki lett javitva. Le a kalappal.
Szep sorjaban akkor. Itt nincs RP farmolgatas, hogy menjen elore a sztori. Illetve valamilyen szinten itt van, mert van egy fo bazis amit fejleszteni kell es az lenditi elore a sztorit 2szer, de oszinten szolva egyaltalan nem erzodott nyugnek ugy mint az otben ahol megallas nelkul ez ment, mert lekinkabb azert fejleszted a bazist, hogy kapj hozzaferest a jobb cuccokhoz. Tobb HP, jobb fegyvereket tudj kesziteni, jobb autokat tudj hasznalni, legyen fast travel, stb. Tenylegesen van ertelme fejleszteni ezeket, mert hasznos dolgokat kapsz. Szoval roviden sikerult megoldani ugy, hogy rewarding legyen a dolog ne pedig csak nyug az ember hatan. A fejlesztesekhez ethanolt kell szerezni amit outpostok pucolasabol kapsz viszont ezek max ilyen par perces dolgok es ujra is lehet oket csinalni nehezebb szinten egy gombnyomassal ami ertelemszeruen tobb nyersanyagot is ad. Igy pedig a fejleszteshez szukseges nyersanyagot baromi gyorsan ossze lehet szedni. 2. csillagon megcsinalsz 2 outpostot mar boven lesz eleg nyersanyag fejleszteni barmit es ez kb 10-15 perc jatekido. Raadasul fun is. Van extra reward is ha nem vesznek eszre vagy nincs alarm nem ugy mint az 5ben ahol max kiirta a kepernyore de annyi. :D
A perkek jok. Kikerult a sallang es tenylegesen azok maradtak benne aminek van ertelem. Na jo nem mindnek, de 3-4et leszamitva a tobbi hasznos. Raadasul vannak tobbszor fejlesztheto perkek (tobb tolteny pl) amire el lehet szorni a pontokat ha mar nincs mire. Ergo van ertelme az egesz rendszernek nem pedig 30+ perk pont rohad rajtad a jatek feletol, mert nincs ertelme semmire rakni....
A fegyverek is faszak lettek, de ez nem sokat valtozott. Nyilvan a 4 szintre osztas miatt tobb jelentosege van a fegyver szintjenek mint regen, de azert a fejloves itt is megold kb mindent ha nincs pajzs az ellenfelen. Meg ott a kerekfureszkilovo izebize ami pattog ossze-vissza, na az nagyon allat. :D Foleg a legendary verzio. Baromi fun volt hasznalni. Oszinten szolva nem is ereztem bullet spongenak az ellenfeleket amugy se. Igaz az elso dolgom volt a fegyver asztalt fejleszteni es megvenni az elerheto fegyvereket igy a jatekkal azonos szinten volt a tuzerom.
Szoval ja, mindenben kb a Far Cry 5 javitott verzioja. Ami ott zavart az itt fasza volt. Az ellenfelek is sokkal valtozatosabbak voltak, elvezetesebb volt a harc veluk sokkal. Nem volt 2 percenkent ramtamado repulo/hajo/patrol miegyeb. Jobban szet voltak szorva ezek ezert joval szabadabbnak erzodott a jatek. Buggal is lenyegesen kevesebbel talalkoztam itt, persze azert akadtak rendesen, de kb fele annyi se mint az otben. Nekem a karakterek is jobban bejottek itt. Az ikrek sokkal jobb "gonoszt" alakitottak szerintem mint a kultista barmok az 5ben, igaz az a resz tokeletes backdrop volt ehhez es szukseg volt ra, hogy ez jo legyen. A jatek hossza is nagyon jol el lett talalva. Nem is hosszu, nem is rovid, tokeletes kozeput. 9 ora volt ugy, hogy azert csinaltam par mellekes cuccot is, parszor ujracsinaltam par outpostot, 1 side missionon kivul megcsinaltam a tobbit, fel is fedeztem, vadasztam is szoval nem csak vegigrohantam. Nyilvan ugy nem lenne tobb 5 oranal, de ebben a fajta jatekmenetben ennyi tokeletesen eleg is szvsz.
Igaz a veget nagyon osszecsaptak. Elegge hirtelen es semilyen vege lett ami tenyleg a semmibol jott, de inkabb legyen ilyen mint a vegtelensegig nyujtott unalmas vegjatek. Azert lehetett volna jobb is, ez teny. Szoval ja, osszessegeben egy szolid jol osszerakott fasza jatek volt. Reg elveztem mar Far Cry-t ennyire.
We Went Back
Könnyed fél órás, ingyenes, PT like játék ami egy folyósón játszódik. Nem bonyolult, de tök hangulatos.
https://store.steampowered.com/app/1218250/We_Went_Back/
Death Stranding cont.: Immáron 20 órát toltam bele. 4. Epizód végénél tartok. Jatekmenet néha nagzon meh... neha kicsit erőltetett volt feszt BT-vel harc, vagy scriptelt volt vagy én voltam 1x-2x nagyon béna hogy nem tudtam elkerülni. Mule tök idegesítően töltelék... story néha nagyon jó, néha viszont nagyon erőltetett meh. Elég érdekes langyos víz, néha nagyon jó vizualitassal, remek zenével és jó ötletekkel sztorit illetően. Talán túl nagy és túl open-world, túl sok az üresjárat... hogy fogok így a 14. Epizód végére érni?
Jók a MULE-ok, könnyen irthatók, elég balfaszok szerencsére, nagyobb a füstjük mint a lángjuk. Viszont van sok jó loot náluk, és jó korán be lehet zsakolni egy platós kocsit ha lerabolod őket :)
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Szóval miért is jó? Mert placeholder mobok?
Az elejen azert nem placeholderek szerintem. Plusz amikor eloszor el tudod lopni a platos kocsijukat akkor meg nem tudod megcsinalni a sokkal jobb cuccot szoval hasznos is. Ezzel az erovel akkor barmelyik jarmu szar, mert a vegen ugyis zipline rendszert epitesz, mert annak van tobb ertelme. :D Amugy ja, sok vizet nem zavarnak kesobb, de meg mindig jobb mint ures terepen maszkalni ahol nincs senki mas. Hangulatos kifosztani a bazisukat, pofanbaszni oket taskaval, kurva hangulatos elfutni amikor 10en tamadnak rad es dobaljak az elektromos dardakat szal igazabol szerintem is tok jo, hogy a jatekban vannak.
A sztori az meg 40 ora altatas utan indul be igazabol. Akkor viszont nagyon. :D
Vagy én lotifutiztam túl sokat és azért nem volt hiányos sose hogy a kötelező küldetésem kívül bármikor is benézzrj hozzájuk vagy ti sajnáltátok a mocira a nyersanyagot de továbbra se tudom elképzelni hogy bármikor tobb&hasznosabb lootot kaptam volna mint std orderek teljesítéséért. ( én mindig min 75-80% os súly terheléssel mentem ) legalább 4-utat fullra én raktam le a sessionömben....
Amiket leírtál egyszer elment, utánna cumbersome... közel se annyira jó mint “!” Evasion sessionok. MGS-ekben.
Sztori mint írtam, nem rossz de inkább lapos mintsem lélegzetelállító. Chiralium Artist English dub-ja borzalmasan szar volt pl.
Az elejen az ut epitesre en eleg sok mule campet fosztottam, hogy legyen eleg nyersanyag amit bele tudok pumpalni az utba es sokat nem nagyon lehet motoron elvinni.