El tudnál képzelni egy új filmben egy olyan karaktert, mint ebben Nicholson?
Persze, lehet keménytökű bakát most is vászonra vinni, de ha elveszed a haditengerész fehér egyenruháját lebuzizó, a felettes asszony szopatásával viccelődő, a polkorrektséget hírből sem ismerő jellemvonásokat, csak vaníliafagyi marad.
Az a korszellem gyalázatos lenyomata, hogy benned ez a cím merül fel az A Few Good Men emlegetése kapcsán. Ez a középszerű, feleslegesen szarrácsavart, manírokkal csordultig telenyomott, önmaga túlírtságán onanizáló hülyegyerekfilm. Volt benne néhány jó jelenet, meg karakter, de a második felére kínszenvedéssé és totál érdektelenné vált. Egynek elment, Charlie Hunnam oktatójelenetét még újranéztem egyszer, aztán elég is volt belőle egy életre.
Többszöri újranézésre alkalmas, időtálló klasszikusról volt szó, olyanból jó, ha évente 1-2 jön a tömegfilmek közül.
A gyalázatos inkább az, hogy azért ez a film jutott eszembe mert "mostanában" ez volt kb az egyetlen film ami említést érdemel. Az meg ne az én hibám legyen már, hogy nem tudnak "időtálló klasszikusokat" gyártani.
Mel Gibson, Gary Sinise, Rene Russo. Gyerekként is imádtam és most újrázva is. Mel és Gary nagyot alakítottak. Nem is tudtam, hogy ez is Ron Howard film, basszus ez az ember felelős a fél gyerekkoromért :D
Ez egy színházi előadás felvétele. Musical, ami Alexander Hamilton életét dolgozza fel (az amerikai függetlenségi háború idején, és az utána következő időszakban élt).
Amitől nagyon furcsa az egész, hogy főleg négerek a színészek (pl Thomas Jefferson), és hogy majdnem végig rapszövegek vannak.
Az okosok kitalálták, hogy hogyan lehet kreatívan történelmet tanítani. :)
Nekem közepesen tetszett, láttam már jobb musicalt is. A szereplők nagyon jól énekelnek, és nem rontják el a sokszor gyors, nyelvtörő rapszövegeket sem. Én személy szerint jobban szeretem a "musicalosabb" musicalokat, a rengeteg rap nekem annyira nem jött be, még ha nagyon jól is tolták. Minden musicalnak van valami fő dala, amit mindenki ismer, vagy hallotta már korábban, illetve az emberek nagy része első hallásra is megkedveli. Itt is van egy ilyen dal, ami időnként előkerül a történet során, viszont nekem nem tetszett meg, és ez igaz az összes dalra. Meghallgattam, mert alapvetően nem rossz, meg jó az előadás módja, de nem olyan fülbemászó, hogy visszatekerjem, és meghallgassam újra. Persze ez szvsz, másnak lehet sokkal jobban tetszik, ezért is nem írtam értékelést az első posztba. Egyébként semmi bajom a rap-pel általánosságban.
Elég alacsony lehetett a kötltségvetésük, mert a díszlet nagyon alap, és sok színésznek több fontos szerep is jutott. Pl. a fent említett Jefferson is más karakterként kezd. Emiatt (meg amiatt, hogy majnem mindenki néger) aztán azzal sem küzdöttek, hogy a szereplő hasonlítson az általa megformált figurára, csak pár korabeli jelmezzel operálnak, de smink vagy paróka nem sok akad (itt Washington tök kopasz).
Ezt nem kellett volna... A legszarabb film, amit az utóbbi minimum 20 évben láttam. Az utolsó negyedet már áttekertem. Gagyi, cringeworthy párbeszédek, fostalicska sztori plothole-okkal, übergáz Arnie-CGI és egyetlen jó jelenet sem volt benne. Bale meg mi a faszt keresett ebben...?! Remélem, ótvar nagy bukta volt ez a szarkupac.
Warrior (2011)
Ez viszont kurva jó volt, jóllehet nem szeretem a sportról szóló filmeket. MMA-ról pedig azt gondoltam, pláne nem tudnak jót forgatni. De sikerült, a három főszereplő (Hardy, Nolte és Edgerton) pedig nagyot alakított.
Az utolsó rész, amit áttekertél a gépcsontváz Arnival, talán a legjobban sikerült része a filmnek - mivel szolgaian másolja az 1-2 vonatkozó jeleneteit.
Mit szólnál viszont, ha azt mondanám, hogy ez a foskupac, még mindig egy fokkal jobb, mint a 3, és több fokkal, mint az 5?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A 3-nál? 3 még egy teljesen vállalható Terminator volt, csak lightosabb kiadásban. Amik utána jöttek azokból viszont vagy nem emlékszem semmire vagy amire emlékszem attól hányok.
- A harmadik rész azzal oldja fel a második rész paradoxonát, hogy semmissé teszi az első két rész mottóját: Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!
- A forgatókönyvíró azt hitte, hogy T film = ugyanaz a forgatókönyv kis változtatással
(fenti kettő a legújabb T film bűne is)
- Értelmetlen desisgn váltások a gépek esetén, Terminatrix komolyan vehetetlen a felfújós mellével, meg azzal, hogy régi kocsikat irányít távirányítással.
- Szar poénok kizökkentenek. A kettőben még a mosolygós részt is kivágták, itt konkrétan majmot csinálnak Arniból a csillagos szemüveggel, meg ahogy Loken pöcsön ragadja, "Ask the hand" stb.
- Logikailag átgondolatlan, hatásosnak akart jelenetek, mint: Loken még azelőtt változik át a csaj előtt, hogy megölné a temetőben.
- Az egész film rossz dátummal kezdődik. A készítőknek még arról sincs fogalma, hány éves volt John a T2 idején
A T4 habár nem tudhat magának egy értelmes cselekményt (egyszerűen a Skynet tervének semmi értelme benne abban a formában), mégis legalább próbálkoztak, hogy újat vigyenek a sorozatba.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szerintem is volt rosszabb termi film a Salvationnél, de azon se érdemes vitatkozni, hogy volt jobb is. Én biztos megnézem a következő próbálkozást is.
A fenti linken a csávó gyakorlatilag végigmeséli az egész filmet, s nincsen olyan jelenet, amiben nem lenen valami hülyeség. Ezek egy része már különösebb kritikus nézőpont nélkül is feltűnik; legalábbis nekem ezek szúrtak első körben szemet, meg amit elfelejtettem, leírni:
pl, hogy az ostoba John Connor el van csodálkozva, hogy Arni nem tudja a szövegeket, amiket betanított neki. Haver, múltkor előtted olvadt el szerencsétlen! És ebben a legrosszabb, hogy valójában nem ő a hülye, hanem Te, a néző vagí ostobának nézve azzal, hogy ezen a dialóuson keresztül akarják veled megértetni a szitut.
Még egy apróság: John miért nem tud a kriptában a fegyverekről, ha az anyja az ő túlélését tartotta a legtöbbre, illetve azt, hogy segítse a vezérré válásban? És ha ez így van, akkor Arni miért tudta??? Mert Connor barátnője tudta, amikor átprogramozta? De a barátnője honnan tudta, ha nem Connortól???
Ilyen faszságokat nem tudsz a T2-ből mondani.
Igen, a T1-ből már tudnék mondani egy maréknyi dolgot. Ezeket könnyű felismerni, ha nyitott szemmel nézed a filmet.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez viszont kurva jó volt, jóllehet nem szeretem a sportról szóló filmeket. MMA-ról pedig azt gondoltam, pláne nem tudnak jót forgatni. De sikerült, a három főszereplő (Hardy, Nolte és Edgerton) pedig nagyot alakított.
Az orosz cár, a kínai fehér mágus, meg az öregember ülnek a börtönben... Ez akár egy vicc kezdete is lehetne, de valójában a
The Iron Mask / The Mystery of the Dragon's Seal / Journey to China The Mystery of Iron Mask (2019)
című filmben van. A filmben kiírva az első van, az aláírás szerint a második, a file neve meg a harmadik, szóval nem igazán lehet tudni, hogy mégis mit szerettek volna.
Műfajára tekintve egy kinai fantasy film, amit próbáltak kicsit európásabbra csinálni, hogy nagyobb közönséget szólítsanak meg. Gondolom a Vasálarcos farvízén is próbáltak evezni. Bevontak továbbá pár ismertebb színészt is. Ennek fényében filmtörténeti pillanatnak lehetünk tanúi: Arnold Schwarzenegger Jackie Chan-nel verekszik.
A film szinte végig CGI rásegítéssel dolgozik, ami általában nem rossz, de vannak elég gyenge részek is. A harcjelenetek kicsit unalmasak, nincsenek igazán szép 1 vs 1 koreográfiák, inkább a körülmények adta lehetőségekkel operálnak (pl. hogy össze vannak láncolva harc közben). Sok a tömegharc jelenet, azok elég unalmasak. A sztori kimenetele az első pillanattól tudható, szóval nincs min izgulni.
Az eddigi legjobb Dragon Ball mozifilm. Persze csak azok tudják igazán élvezni, akik szerették az alap Dragon Ballt. Most néztem meg 4x, a gyerekekkel először. De megnéztem már moziban is haverokkal. Mindannyian marhára élveztük!
Avatar, az utolsó léghajlító sorozat.
Szórakoztató, itt-ott érzelmes és filozofikus. A gyerekeimnek jobban tetszett, mint a Dragon Ball sorozat, többször is nevettek rajta. Amit észrevettem felnőttként újrázva hogy marha kreatívak voltak az idomításokkal. Ahogy egy RPG-ben tápolódik a karakter és először csak egy tűznyilat lövöldöz, pontatlanul, gyengét, később már területre pusztít mindent aki csak belép a lángba.
Itt is Katara szépen felgyúrja magát a legnagyobb mesterek közé, tetszett a polip védelmi formációja a túlerő ellen, de a best a véridomítás volt persze. A földidomárok is kreatívan támadtak, nem csak sziklákat dobáltak, hanem minden más, amit bevetettek egy kicsit thinking outside the box volt. Főleg a kis vak bandita trükkjei.
Avatár az utolsó léghajlító film
Rögtön a sorozat finiselése után néztük meg. Régen moziban néztem meg 3D-ben, erős volt akkoriban a felhozatal és nem voltam hanyatt esve tőle. Igaz a sorozatot akkoriban jóval régebben néztem meg a mozifilm előtt. Most mai szemmel, friss sorozat emlékekkel megnézve ez egy teljesen jó Avatar film volt. Ha a Dragon Ball evolution ilyen szinten lett volna, elégedett lettem volna.
A film meglepően pontosan követi a történetet pár eltéréssel, persze a sok filler kaland kimaradt a másfél óra korlát miatt, és ezért két helyszínt egybehoztak. Illetve a mesében a tűzidomárok simán magukból idézték a tüzet elő, a filmben meg az Iroh tábornokon kívül a többi idomár nem tudott tüzet csiholni, csak a meglévő tüzet idomítani. Igazából ez egy logikus változtatás, a víz idomárok és föld idomárok is tehetetlenek voltak, ha ezeket az elemeket messzire zárták el tőlük.
Viszont több jelenet is 1:1-ben hozta a rajzfilmben ugyanazt a jelenetet képkockára pontosan. Ami látványosan gagyi volt, amikor a földidomárokat fellázítják, kb. 6 földidomár nekiáll szinkronban tai chi-s árnyékboxolni és eldobnak egy kisebb sziklát. Na pff. Ennyien kábé kifordíthatták volna a fél várost.
A CGI élvezhető volt, a gyerkőcöknek is tetszett. Mostanában láttam több, sokkal szarabb filmet is. Így utólag már sajnálom, hogy nem készítették el mind a három könyvet legalább ilyen minőségben.
Mondjuk kicsit talán ma már rasszista lenne a megítélése. Minden szereplő ázsiai a víz törzséből. Kivéve a két főszereplőt és a nagyanyjukat. Minden szereplő ázsiai a föld népéből. Minden szereplő arabos/hawai a tűz népéből.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Egészen eddig kimaradt nekem ez a film, pedig a Tarantino filmeket mindig moziban, és mindig a premier hetén szoktam megnézni. Valahogy nem úgy álltak a csillagok, utána meg valahogy nem éreztem rá ingerenciát, hogy rászánjak majd 3 órát. Hiba volt. Tegnap este végre megnéztem a Netflixen, és megint el kellett könyvelnem magamban, hogy Tarantino mindent is tud a filmkészítésről, de nem kezdem el a farkát szopni. Kedvenc operatőre, Robert Richardson és vágója, Fred Raskin is rengeteget hozzátesz a rendkívül magas színvonalhoz. Érdekes, hogy a zene nem volt valami nagy szám, Morricone nem különösebben erőltette meg magát.
Tarantinonak ahhoz volt kedve, hogy színdarabot készítsen, és így is lett. Igaz, hogy van néhány totál plán, hogy Tarantino játszhasson egy kicsit az Ultra Panavision 70 kamerával, de a film 90%-egy pajtában játszódik, így bőven jó volt otthon is megnézni a házimozi rendszeremen (melynek paramétereivel szerénységem okán nem fogok most felvágni :P ).
Tarantio filmeket két okból szeretek nézni. A vagány szövegek és a mindig kimagasló színészi játék miatt, és most se ért csalódás. A történet középpontjában - mint általában - most is az ellentétek állnak. Észak és Dél, rabszolga és rabszolgatartó, bűn és törvény, néger és fehér, vadász és préda. Nagyot vállalt Tarantino azzal, hogy ezt a rengeteg konfliktust bemutassa a 8 főszereplőn és a történéseken keresztül, de nem vallott kudarcot. Minden percét élveztem, nulla üresjárat volt.
A színészi játék is fantasztikus, de ezen nem lepődtem meg. Természetesen Kurt Russel, Jennifer Jason Leigh és Samuel L. Jackson volt a legjobb, de a többiek is odatették magukat, még ha kisebb is volt a szerepük. (Még Michael Madsen is jó volt, akit azért nem fenyeget Oscar bácsi.)
Nincs abban semmi érdekes hogy a méltatlanul díjnélküli öreg művészeket az akadémia a fejéhez kapva megdob egy díjjal. Ez 50%ban az oscar sietős demonstrációja, miszerint mégiscsak van azért jóízlésük (meg még épphogy él a díjazott)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
És napjainkban miért nincsenek már ilyen filmek...
Non serviam
Mármint, jó filmek? Vannak!
Nézd meg ezt pl:
https://www.imdb.com/title/tt8367814/?ref_=nm_flmg_act_3
Azért ez nagyon más film... :D Az a típus, mint a Few Good Men teljesen kihalt 2000-es évektől.
El tudnál képzelni egy új filmben egy olyan karaktert, mint ebben Nicholson?
Persze, lehet keménytökű bakát most is vászonra vinni, de ha elveszed a haditengerész fehér egyenruháját lebuzizó, a felettes asszony szopatásával viccelődő, a polkorrektséget hírből sem ismerő jellemvonásokat, csak vaníliafagyi marad.
Tegnap néztem újra én is, és pont ez járt a fejemben, hogy ilyen karakter mai filmben nem lehetne.
Az a korszellem gyalázatos lenyomata, hogy benned ez a cím merül fel az A Few Good Men emlegetése kapcsán. Ez a középszerű, feleslegesen szarrácsavart, manírokkal csordultig telenyomott, önmaga túlírtságán onanizáló hülyegyerekfilm. Volt benne néhány jó jelenet, meg karakter, de a második felére kínszenvedéssé és totál érdektelenné vált. Egynek elment, Charlie Hunnam oktatójelenetét még újranéztem egyszer, aztán elég is volt belőle egy életre.
Többszöri újranézésre alkalmas, időtálló klasszikusról volt szó, olyanból jó, ha évente 1-2 jön a tömegfilmek közül.
Respect is not given. It's taken.
A gyalázatos inkább az, hogy azért ez a film jutott eszembe mert "mostanában" ez volt kb az egyetlen film ami említést érdemel. Az meg ne az én hibám legyen már, hogy nem tudnak "időtálló klasszikusokat" gyártani.
Szeretni akartam, de sajnos nem tudtam végignézni. Néha nem tudom, hogy pontosan miért nem szeretek valamit, de így már világosabb :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Váltságdíj (1996)
Mel Gibson, Gary Sinise, Rene Russo. Gyerekként is imádtam és most újrázva is. Mel és Gary nagyot alakítottak. Nem is tudtam, hogy ez is Ron Howard film, basszus ez az ember felelős a fél gyerekkoromért :D
Hamilton (2020)
Ez egy színházi előadás felvétele. Musical, ami Alexander Hamilton életét dolgozza fel (az amerikai függetlenségi háború idején, és az utána következő időszakban élt).
Amitől nagyon furcsa az egész, hogy főleg négerek a színészek (pl Thomas Jefferson), és hogy majdnem végig rapszövegek vannak.
Az okosok kitalálták, hogy hogyan lehet kreatívan történelmet tanítani. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
De jo?
Nekem közepesen tetszett, láttam már jobb musicalt is. A szereplők nagyon jól énekelnek, és nem rontják el a sokszor gyors, nyelvtörő rapszövegeket sem. Én személy szerint jobban szeretem a "musicalosabb" musicalokat, a rengeteg rap nekem annyira nem jött be, még ha nagyon jól is tolták. Minden musicalnak van valami fő dala, amit mindenki ismer, vagy hallotta már korábban, illetve az emberek nagy része első hallásra is megkedveli. Itt is van egy ilyen dal, ami időnként előkerül a történet során, viszont nekem nem tetszett meg, és ez igaz az összes dalra. Meghallgattam, mert alapvetően nem rossz, meg jó az előadás módja, de nem olyan fülbemászó, hogy visszatekerjem, és meghallgassam újra. Persze ez szvsz, másnak lehet sokkal jobban tetszik, ezért is nem írtam értékelést az első posztba. Egyébként semmi bajom a rap-pel általánosságban.
Elég alacsony lehetett a kötltségvetésük, mert a díszlet nagyon alap, és sok színésznek több fontos szerep is jutott. Pl. a fent említett Jefferson is más karakterként kezd. Emiatt (meg amiatt, hogy majnem mindenki néger) aztán azzal sem küzdöttek, hogy a szereplő hasonlítson az általa megformált figurára, csak pár korabeli jelmezzel operálnak, de smink vagy paróka nem sok akad (itt Washington tök kopasz).
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Thx, megnezem majd, mert alapvetoen erdekesnek tunik.
Terminator Salvation
Ezt nem kellett volna... A legszarabb film, amit az utóbbi minimum 20 évben láttam. Az utolsó negyedet már áttekertem. Gagyi, cringeworthy párbeszédek, fostalicska sztori plothole-okkal, übergáz Arnie-CGI és egyetlen jó jelenet sem volt benne. Bale meg mi a faszt keresett ebben...?! Remélem, ótvar nagy bukta volt ez a szarkupac.
Warrior (2011)
Ez viszont kurva jó volt, jóllehet nem szeretem a sportról szóló filmeket. MMA-ról pedig azt gondoltam, pláne nem tudnak jót forgatni. De sikerült, a három főszereplő (Hardy, Nolte és Edgerton) pedig nagyot alakított.
Non serviam
Az utolsó rész, amit áttekertél a gépcsontváz Arnival, talán a legjobban sikerült része a filmnek - mivel szolgaian másolja az 1-2 vonatkozó jeleneteit.
Mit szólnál viszont, ha azt mondanám, hogy ez a foskupac, még mindig egy fokkal jobb, mint a 3, és több fokkal, mint az 5?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A 3-nál? 3 még egy teljesen vállalható Terminator volt, csak lightosabb kiadásban. Amik utána jöttek azokból viszont vagy nem emlékszem semmire vagy amire emlékszem attól hányok.
Mert felületesen nézted, nem fanként.
- A harmadik rész azzal oldja fel a második rész paradoxonát, hogy semmissé teszi az első két rész mottóját: Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!
- A forgatókönyvíró azt hitte, hogy T film = ugyanaz a forgatókönyv kis változtatással
(fenti kettő a legújabb T film bűne is)
- Értelmetlen desisgn váltások a gépek esetén, Terminatrix komolyan vehetetlen a felfújós mellével, meg azzal, hogy régi kocsikat irányít távirányítással.
- Szar poénok kizökkentenek. A kettőben még a mosolygós részt is kivágták, itt konkrétan majmot csinálnak Arniból a csillagos szemüveggel, meg ahogy Loken pöcsön ragadja, "Ask the hand" stb.
- Logikailag átgondolatlan, hatásosnak akart jelenetek, mint: Loken még azelőtt változik át a csaj előtt, hogy megölné a temetőben.
- Az egész film rossz dátummal kezdődik. A készítőknek még arról sincs fogalma, hány éves volt John a T2 idején
Ezer más dolog, bővebben:
http://downfallofterminator.blogspot.com/2013/04/all-that-is-wrong-with-...
A T4 habár nem tudhat magának egy értelmes cselekményt (egyszerűen a Skynet tervének semmi értelme benne abban a formában), mégis legalább próbálkoztak, hogy újat vigyenek a sorozatba.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szerintem is volt rosszabb termi film a Salvationnél, de azon se érdemes vitatkozni, hogy volt jobb is. Én biztos megnézem a következő próbálkozást is.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Hát most megkaptuk. Már vagy 10-15x láttam a T3at, de eddig felületesen néztem :)))
Azért így kötözködős módban nézve a T1 és a T2 is elég szar lehet...
A fenti linken a csávó gyakorlatilag végigmeséli az egész filmet, s nincsen olyan jelenet, amiben nem lenen valami hülyeség. Ezek egy része már különösebb kritikus nézőpont nélkül is feltűnik; legalábbis nekem ezek szúrtak első körben szemet, meg amit elfelejtettem, leírni:
pl, hogy az ostoba John Connor el van csodálkozva, hogy Arni nem tudja a szövegeket, amiket betanított neki. Haver, múltkor előtted olvadt el szerencsétlen! És ebben a legrosszabb, hogy valójában nem ő a hülye, hanem Te, a néző vagí ostobának nézve azzal, hogy ezen a dialóuson keresztül akarják veled megértetni a szitut.
Még egy apróság: John miért nem tud a kriptában a fegyverekről, ha az anyja az ő túlélését tartotta a legtöbbre, illetve azt, hogy segítse a vezérré válásban? És ha ez így van, akkor Arni miért tudta??? Mert Connor barátnője tudta, amikor átprogramozta? De a barátnője honnan tudta, ha nem Connortól???
Ilyen faszságokat nem tudsz a T2-ből mondani.
Igen, a T1-ből már tudnék mondani egy maréknyi dolgot. Ezeket könnyű felismerni, ha nyitott szemmel nézed a filmet.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jobb későn mint soha.. :)
But still:
rwurl=https://i.pinimg.com/originals/b9/36/d6/b936d6d6247faccc87e36d805ef60282...
Az orosz cár, a kínai fehér mágus, meg az öregember ülnek a börtönben... Ez akár egy vicc kezdete is lehetne, de valójában a
The Iron Mask / The Mystery of the Dragon's Seal / Journey to China The Mystery of Iron Mask (2019)
című filmben van. A filmben kiírva az első van, az aláírás szerint a második, a file neve meg a harmadik, szóval nem igazán lehet tudni, hogy mégis mit szerettek volna.
Műfajára tekintve egy kinai fantasy film, amit próbáltak kicsit európásabbra csinálni, hogy nagyobb közönséget szólítsanak meg. Gondolom a Vasálarcos farvízén is próbáltak evezni. Bevontak továbbá pár ismertebb színészt is. Ennek fényében filmtörténeti pillanatnak lehetünk tanúi: Arnold Schwarzenegger Jackie Chan-nel verekszik.
A film szinte végig CGI rásegítéssel dolgozik, ami általában nem rossz, de vannak elég gyenge részek is. A harcjelenetek kicsit unalmasak, nincsenek igazán szép 1 vs 1 koreográfiák, inkább a körülmények adta lehetőségekkel operálnak (pl. hogy össze vannak láncolva harc közben). Sok a tömegharc jelenet, azok elég unalmasak. A sztori kimenetele az első pillanattól tudható, szóval nincs min izgulni.
Verdikt: Egyszer oké.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Dragon Ball Broly
Az eddigi legjobb Dragon Ball mozifilm. Persze csak azok tudják igazán élvezni, akik szerették az alap Dragon Ballt. Most néztem meg 4x, a gyerekekkel először. De megnéztem már moziban is haverokkal. Mindannyian marhára élveztük!
Avatar, az utolsó léghajlító sorozat.
Szórakoztató, itt-ott érzelmes és filozofikus. A gyerekeimnek jobban tetszett, mint a Dragon Ball sorozat, többször is nevettek rajta. Amit észrevettem felnőttként újrázva hogy marha kreatívak voltak az idomításokkal. Ahogy egy RPG-ben tápolódik a karakter és először csak egy tűznyilat lövöldöz, pontatlanul, gyengét, később már területre pusztít mindent aki csak belép a lángba.
Itt is Katara szépen felgyúrja magát a legnagyobb mesterek közé, tetszett a polip védelmi formációja a túlerő ellen, de a best a véridomítás volt persze. A földidomárok is kreatívan támadtak, nem csak sziklákat dobáltak, hanem minden más, amit bevetettek egy kicsit thinking outside the box volt. Főleg a kis vak bandita trükkjei.
Avatár az utolsó léghajlító film
Rögtön a sorozat finiselése után néztük meg. Régen moziban néztem meg 3D-ben, erős volt akkoriban a felhozatal és nem voltam hanyatt esve tőle. Igaz a sorozatot akkoriban jóval régebben néztem meg a mozifilm előtt. Most mai szemmel, friss sorozat emlékekkel megnézve ez egy teljesen jó Avatar film volt. Ha a Dragon Ball evolution ilyen szinten lett volna, elégedett lettem volna.
A film meglepően pontosan követi a történetet pár eltéréssel, persze a sok filler kaland kimaradt a másfél óra korlát miatt, és ezért két helyszínt egybehoztak. Illetve a mesében a tűzidomárok simán magukból idézték a tüzet elő, a filmben meg az Iroh tábornokon kívül a többi idomár nem tudott tüzet csiholni, csak a meglévő tüzet idomítani. Igazából ez egy logikus változtatás, a víz idomárok és föld idomárok is tehetetlenek voltak, ha ezeket az elemeket messzire zárták el tőlük.
Viszont több jelenet is 1:1-ben hozta a rajzfilmben ugyanazt a jelenetet képkockára pontosan. Ami látványosan gagyi volt, amikor a földidomárokat fellázítják, kb. 6 földidomár nekiáll szinkronban tai chi-s árnyékboxolni és eldobnak egy kisebb sziklát. Na pff. Ennyien kábé kifordíthatták volna a fél várost.
rwurl=https://youtu.be/HR2kbOK8i6I?t=87
vs
rwurl=https://youtu.be/KQpSb1nw8j4
A CGI élvezhető volt, a gyerkőcöknek is tetszett. Mostanában láttam több, sokkal szarabb filmet is. Így utólag már sajnálom, hogy nem készítették el mind a három könyvet legalább ilyen minőségben.
Mondjuk kicsit talán ma már rasszista lenne a megítélése. Minden szereplő ázsiai a víz törzséből. Kivéve a két főszereplőt és a nagyanyjukat. Minden szereplő ázsiai a föld népéből. Minden szereplő arabos/hawai a tűz népéből.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
In the tall grass
Gyanítom, hogy novella volt az alapja, mert ez teljes hosszúságú filmként nem igazán működött.
Aljas nyolcas
Egészen eddig kimaradt nekem ez a film, pedig a Tarantino filmeket mindig moziban, és mindig a premier hetén szoktam megnézni. Valahogy nem úgy álltak a csillagok, utána meg valahogy nem éreztem rá ingerenciát, hogy rászánjak majd 3 órát. Hiba volt. Tegnap este végre megnéztem a Netflixen, és megint el kellett könyvelnem magamban, hogy Tarantino mindent is tud a filmkészítésről, de nem kezdem el a farkát szopni. Kedvenc operatőre, Robert Richardson és vágója, Fred Raskin is rengeteget hozzátesz a rendkívül magas színvonalhoz. Érdekes, hogy a zene nem volt valami nagy szám, Morricone nem különösebben erőltette meg magát.
Tarantinonak ahhoz volt kedve, hogy színdarabot készítsen, és így is lett. Igaz, hogy van néhány totál plán, hogy Tarantino játszhasson egy kicsit az Ultra Panavision 70 kamerával, de a film 90%-egy pajtában játszódik, így bőven jó volt otthon is megnézni a házimozi rendszeremen (melynek paramétereivel szerénységem okán nem fogok most felvágni :P ).
Tarantio filmeket két okból szeretek nézni. A vagány szövegek és a mindig kimagasló színészi játék miatt, és most se ért csalódás. A történet középpontjában - mint általában - most is az ellentétek állnak. Észak és Dél, rabszolga és rabszolgatartó, bűn és törvény, néger és fehér, vadász és préda. Nagyot vállalt Tarantino azzal, hogy ezt a rengeteg konfliktust bemutassa a 8 főszereplőn és a történéseken keresztül, de nem vallott kudarcot. Minden percét élveztem, nulla üresjárat volt.
A színészi játék is fantasztikus, de ezen nem lepődtem meg. Természetesen Kurt Russel, Jennifer Jason Leigh és Samuel L. Jackson volt a legjobb, de a többiek is odatették magukat, még ha kisebb is volt a szerepük. (Még Michael Madsen is jó volt, akit azért nem fenyeget Oscar bácsi.)
10/10
ugyanazt a filmet néztük? Emlékeim szerint a film kb. 2%-a játszódik pajtában :D
Egyébként +1 a többire. Érdekes, hogy Morricone emiatt kapott Oscart, amikor elvileg Tarantino is elégedetlen volt a score-ral.
Nincs abban semmi érdekes hogy a méltatlanul díjnélküli öreg művészeket az akadémia a fejéhez kapva megdob egy díjjal. Ez 50%ban az oscar sietős demonstrációja, miszerint mégiscsak van azért jóízlésük (meg még épphogy él a díjazott)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Nem Morriconénak nem volt még Oscarja, az Oscarnak nem volt még Morriconéja :-) (Puzsér után szabadon)
:) találó!
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Pont ezt mondtuk ismikkel is, hogy az Aljas nyolcas többékevésbé színdarabként is működne.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök