Rewired 2.0
Vagy 2 honapja megint leultem ujra osszehozni az egesz projektet es azota csomot dolgoztam rajta. Az RW legnagyobb problemaja jelenleg hogy minden kod szorosan egymasra van tamasztva es osszefuzve, igy meg nekem is ha friss funkciot vagy bugjavitast kell csinalnom, sokszor nincs kedvem hozzafogni mert rakat dolgot at kell gondolnom (es irnom) hogy ne torjek valamit el a javitassal. Tok jo volt hogy viszonylag gyorsan ossze lehetett hekkelni egy ekkora projektet anno a semmibol, de egy ido utan igy a maintenance szinte lehetetlen. Ugy voltam vele evek ota, ha valamilyen szinten normalisabban foglalkozni akarok vele, akkor azt normalis koddal fogom csinalni amit elvezet es buli fejleszteni, nem piece of shit spaghetti programsorokat toldozgatni foltozgatni.
A Drupal mint technologia legnagyobb problemaja igy hosszu evek utan tapasztalva, hogy a backend es frontend elemeket nincsenek elvalasztva hanem egymasba vannak kuszalva. Ezekkel a caching is remalom, a statikus es dinamikus reszelemek elvalasztasa szinte lehetetlen. Plusz a fejlesztok melojat is megkeseriti, mert ha nem ertenek “mindenhez” vagy nem latnak at mindent, akkor jobb ha nem is fognak sokszor neki a munkanak.
A Drupal egyik kifejezetten jo oldala viszont maga a backend, a moddolhatosaga es az aprolekos szemelyreszabahatosaga, a stabilitasa. Az egesz adminisztracios panelje, es a kulonfele velejaroi nagyon jol kidolgozottak.
A Rewired 2.0 projekt nem egy bazi nagy friss monolitikus fejlesztes, hanem maga az RW apro kulon projektekre bontasa, amik kulon kulon is mukodnek es tesztelhetoek, fejleszthetoek. Azaz ha valaki a jovoben bizonyos reszet akarja csak felkarolni es segiteni, meg tudja ezutan tenni annelkul hogy kotelezo lenne atlania es ertenie atfogoan az egesz RW kodrendszert amugy. A Lefejlesztett, illetve tervezni fefejlesztett modulokat itt listaban gyujtom a jovoben, es a sajat topikjaikban targyalhatjuk oket reszletesen tovabb. Optimalis esetben mas projektekben is fel lehet a modulokat hasznalni, es nem kimondottan RW specifikusak lennenek.
Az objektivitas az RW2.0-val hogy:
- fejlesztobarat es (otthon) konnyen telepitheto, konnyen tesztelheto kulon reszekbol alljon.
- backend es frontend reszelemek el legyen kulonunitve es egymastol fuggetlenul fejleszthetoek, tesztelhetoek legyen. Egy reszbol ez szintugy elony, ha valaki pl nem ismeri a PHP-t, de ismeri a javascriptet (vagy forditva), az is hozza tud a megfelelo elemekhez segiteni.
- effektiven cachelheto legyen vegul (pl Memcached), a statikus es dinamikus informaciok egymastol szorosan elkulonitesevel.
- A backend kizarolag JSON koddal kommunikal oda-vissza a frontenddel.
- A backend affele “microservice” alapu API vegzodesekbol all. Azaz egy kijelolt api webcim, egy kizarolagos kinevezett munkat vegez.
- Frontend legnagyobbreszt VUE.js alapu. Ez nagyon hasonlo a React vagy Angular megoldasokhoz, azaz hogy az osszes adat es informacio javascriptben tarolodik es dinamikusan reaktiv. Ez azert nagyszeru mert szorosan tudjuk kontrollalni es figyelni a fejleszteseknel hogy mikor mi tortenik, es miert (szemben a jQuery-s “classname valtogatos” es allandoan DOM szituaciot figyelo elonytelen megoldassal). VUEjs nagyon lajtos a ket nagy konkurenciahoz kepest, de fuggetlen ettol igen bivaly kepessegei vannak es az RW2.0-ra teljesen kielegito. Azonfelul az igy megirt modulokat tovabb tudjuk modul “komponensekre” bontani benne, amivel kulon fajlokba tarolva kulon reszfunkcionalitasokat tudunk elkuloniteni, ami meg konnyebbe teszi a tesztelest, bugkeresest es friss funkciok fejleszteset. Ugy overall az atlathatosagot vegulis.
- A third-party modulok szamat a minimalisra venni. Most az RW1.0-ban csomo “felesleges” third party modult hasznalunk, de le kellene oket faragni amennyire csak lehet, hogy ne legyunk kotve igy kozvetetten azokhoz es a Drupal 7.x verziohoz. Ha sikeresen lefaragtuk azokat es a backendet elvasztottuk a frontendtol, akkor nem sok kodatirassal atterhetnenk a Drupal 9.x alapura.
- Magaban a backend kodsorokban igy probalok eleve nem sok Drupal-specifikus funkciokat hasznalni, hanem inkabb PHP (7.x) alapuakat, igy nem is vagyunk kotve tulsagosan egy-egy verziohoz. Legtobb Drupal specifikus kodsor amugy is az adatbaziskezelesben es az API webcim figyelesben van, de azok viszonylag kis reszuk a legtobb cuccnak.
- Extra kihivas ugyan, de jo felallas lenne, ha a lefejlesztett modulok kompatibilisek lennenek parhuzamosan a regi RW koddal is. A cel ezzel hogy ahogy kihozza az ember a friss fejleszteseket, hasznalhatoak legyenek es fokozatosan terjunk 2.0-ra ra az 1.0-rol. Nyilvan nem lesz minden helyzetben kivitelezheto, de ahol igen, ott erre probalok torekedni. Nyilvan hogy a regi kodbol majd mindig deaktivalnom kell azokat a reszeket, amelyek az uj fejlesztesek mar fednek.
Lefejlesztett/tervezett Rewired 2.0 modulok/munkalatok:
- (fejlesztes folyamatban) RwMedia (beagyazas) Backend
- (fejlesztes folyamatban) RwMedia (beagyazas) Frontend
- (fejlesztes folyamatban) RwMedia (beagyazas) Integralas RW1.0-val
- (fejlesztes folyamatban) RwHttp
- (fejlesztes folyamatban) RwData
- (fejlesztes folyamatban) RwThumbs
- (fejlesztes folyamatban) RwTest
- (fejlesztes folyamatban) RwNews and Articles
- (folyamatban) Rw1.0-an a hasznalt Drupal modulok felmerese es kotodesi leirasa.
- Rw fooldal Backend – terv
- Rw fooldal Frontend – terv
- Rw oldalak Backend - terv
- Rw oldalak Frontend - terv
- Rw privi uzik Backend - terv
- Rw privi uzik Frontend – terv
- Rw felhasznalo profil Backend - terv
- Rw felhasznalo profil Frontend – terv
- Rw felhasznaloi beallitasok Backend - terv
- Rw felhasznaloi beallitasok Frontend - terv
Mint emlitettem, a fejlesztett/tervezett modulokrol reszletesen azok sajat topikjaiban beszelhetunk tovabb. A lista nyilvan nem vegleges es barmikor valtoztathato/kibovitheto, csak egy atlathato kepet probal festeni a jelenlegi elgondolasokrol.
Sajna se a Vue, se a PHP nem kenyerem (ASP.NET Core + React vonalon mozgok), úgyhogy segíteni nem tudok/szeretnék, de az elképzelés jól hangzik, hajrá! :)
koszi! Mint latod az RW media beagyazason dolgoztam most a legtobbet es egesz kozel van a hasznalhatohoz es implementalhatohoz. Egyreszt ezert is kezdtem bejelenteni a projektet.
Velemenyem szerint a beagyazas fogja le az RW1.0-ban a legtobbet a rendszert es az miatt volt a legtobb gubanc. Miatta kellett kikapcsolni az automatizaciokat a hatterben, mivel kialakitasanal fogva a cache-ba generalta a tartalmakat, igy minden alkalommal ahogy idorol idore atnezte az oldalakat a Drupal es ujra generalta a cache-t, ujra is agyazta az osszes anyagot, ami miatt le is halt par eve teljesen a rendszer.
Akkor kapcsoltam ki minden hatter automatizaciot "ideiglenes" ragtapaszkent.
Most nincs cache ujrageneralas, de igy nincs kereses indexing sem, nincs idozitett hirkiteves, barmilyen tovabbi hatterfolyamat, es raadasul minden komment ugyanugy fog kinezni ahogy eloszor beagyaztak, hiaba cserelek valami frisset a kodban (ha csak nem szerkesztik ujra oket).
Viszont a friss beagyazas motorral ezeket a gubancokat mind helyre fogjuk hozni.
A Vue nem olyan csavaros amugy. Pont en is azert foglalkozok vele, illetve valasztottam szerszamul. A lenyege hogy custom HTML elemeket nevezel ki, aminek sajat viselkedest tudsz szanni. Pl vannak ugye a DIV, IMG, SPAN es hasonlo klasszikusan ismertek. Viszont kinevezhetsz RWMEDIA, RWMEDIA_IMAGE es hasonlo custom html elemeket, es a vue ezeket megtalalja es custom javascript kodot futtat bennunk a kedvedre.
Plusz ezek a custom elemek pofonegyszeruen reaktivak is lesznek, azaz ahogy valtoznak az javascriptes valtozok ertekei, ugy fognak a kimutatott elemek is, mint mondtam hasonloan React es Angular tesokhoz.
A pontos mukodese nyilvan 2 mondatnal tobbet igenyel megerteni, de mondom az egesz elkepzesel nem tul ordongos. En vagy 1-2 nap alatt levagtam hogyan muxik es hasznalhato tipikus helyzetekben.
A PHP-ben amugy minden "associative array" alapu tipikusan. Azaz van egy valtozod, es azokban tarolod az adataidat, majd kuldozgeted azokat a funkciokon keresztul:
$var = [
'key1' => 'value1',
'key2' => 'value2,
];
Bazi jo elonyuk hogy pofonegyszeruen konvertalhatoak JSON-ba, es JSON-bol associative array-ba, mivel gyakorlatilag megegyezik a strukturajuk.
Azonfelul tipikusan funkciokat fogsz hasznalni objektumok helyett, mert eredetileg a nyelv nem tamogatja az objektumokat, csak joval kesobb adtak hozza, igy a legtobb helyzetben C alapu funciokat fogsz hivni benne a klasszikusan felmerulo szituknal, pl:
if (someString.length > 0) {
}
vagy
if (someArray.length > 0) {
}
helyett ezt kell tenned:
if (strlen(someString) > 0) {
}
vagy
if (count(someArray) > 0) {
}
Amugy mivel allandoan csomo nyelv kozott mozgolodok fullstack programozo letemre, probalok egyseges es konnyen ertheto modszereket hasznalni hogy konnyen at tudjak libbenni ide oda (meg ha honapokat is toltok egy adottban), es nem vadulni agyon minent nyelv-specifikus cuccokkal. Ha meg lehet valamit egyszeruen es atlathatoan oldani, de tobb koddal, akkor azt fogom valasztani, minthogy sporoljak a kodsorokkal es "frappans" nyelv-specifikus megoldasokkal farasszam az embereket, es a jovo onmagamat, amikor visszaterek ujra fejleszteni az adottat.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Örülök, hogy foglalkozol az oldallal. De én egyébként elégedett vagyok a mostani állapottal is.
Én csak pár dolgot kérek.
1. Idézetnél illetve úgy zusammen lehessen enterezni. Azaz: ha szeretném szeparálni a bekezdéseket térközzel, akkor ezt megtehessem. Jelenleg idézetnél hiába ütök entert, minden össze van torlódva.
Az jó, hogy a motor nem engedi floodolni, csillió entert leütve giganagy trollkommentet létrehozni, de mondjuk engedhetne 1-3 enterig, úgymond térköz gyanánt.
2. Cikkírásnál egyszerűbb képfeltöltési módot. Valami belső tárhely legyen, vagy nem tudom, mintha imgur linkeket használnánk, csak jó lenne persze valami rw-s, mert ki tudja mikor törli az imgur. Mondjuk már én is rég írtam cikket :(
fair enough, de a mostani allapotot vizualisan igy kepzeld el:
rwurl=https://i.imgflip.com/37si7j.png
Stabilnak stabil, csak epp az isten (rakat osszehackeles) tartja benne a lelket hogy ne omoljon ossze. :D Nem tudom azt se mi fog tortenni vele ha pl egyszer kenyszerulunk ujrageneralni a cache-t, mert megtelik a maximalis kapacitasa, nem e doglik be. :D
Ezeket kell kivesezni hogy sokkal konnyebb lehessen a kulonbozo reszeivel foglalkozni ha javitani vagy fejleszteni kell. Kulon kulon sajat modulokkal lefejlesztve a funkciohalmazokra, viszont ki-be tudjuk pofonegyszeruen majd a kulonbozo reszeit kapcsolni, ugyanugy tesztelni is egymastol fuggetlenul. Annelkul hogy stresszelnenk azon hogy mit fog betorni epp a lepes.
Masik fo ok, hogy a Drupal 7 end of life a kovetkezo evben lejar, es akkor meg leszunk szivatva ha friss security flaw-ot talal valaki kesobb. Az elokeszuletekkel (es a third party modulok lefaragasaval, kivesezesevel) nem feltetlen leszunk kotve azokhoz, se azokon keresztul egy adott Drupal verziohoz, igy jovore 8-as ra, vagy mindjart a friss 9-re is tudnank ugrani.
Fejlesztokent nem ugy kell gondolkodnom hogy "most perpillanat" minden okes, hanem jovobetekintoen, hogy a kozeljovoben is igy lesz e minden, ugye.
van kepekre szerveres hozzaferes cikkiroknak ket modszerrel is:
1) a WYSIWYG szovegszerkeszobe, automatikusan gyart lemeretezett belyegkepeket is, stb. es tetszolegesen szurhatoak kesobb be ahova az ember akarja.
2) maguknal a cikkeknel csak "képek->Új fájl hozzáadása" reszeknel pofonegyszeruen hozzadhat egyszerre tobb kepet is az ember lokalis geprol, es tavoli linkeket megadva is attolti lokalis szerora, majd be is agyazza automatikusan a cikkek ala. Ez az egyszerubb es ujabb modszer, ami mar megvan par eve.
reszletkerdes mar. Overall a felhasznaloknak bbcode-ozas helyett jo lenne WYSIWYG szovegszerkesztot adni, persze csak a kello limitalt funkciokkal. De ha marad is egyelore a bbcode, nekem a legidegesitobb problema vele hogy ha hosszabb szoveget irok, akkor nem latom a gombokat es fel-le kell allandoam scrollozgatnom. Mobilon ez kulonosen idegesito, mivel PC-n meg kivaltom a problemat keyboard shortcutokkal ugye.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
hat hajra, drukkolok :)
Parizer forever.
- Atirtam az osszes modult objekt orientalt Class es Namespace alapura, a regi PHPs modszeres "globalis funkciok" hasznalata helyett, amikor meg nem leteztek ezek. Rigolyasabb kompatibilitas-ra torekves helyett (jelenleg az RW1.0 php 5.4.x-en fut) ugy dontottem inkabb izombol tortetunk elore a legfrissebb PHP verziokat hasznalni, valahol 7.3.x vagy megjobb 7.4.x megcelzottal. Csakis az a jovobemutato celszeru megoldas.
Igy eleve sokkal embersegesebbek es konnyen erthetoek a funkcio nevek, es nem kell vadulni veluk hosszusagban sem. Plusz sokkal konnyebb kezben tartani es figyelni a kodban, hogy mi mit hiv vagy hogy honnan. Szerintem nagyobb atirasokat nem nagyon fogok mar ezeknel a jovoben csinalni, egeszen egyben vannak es zsirul hasznalhatoak mar tapasztalataim szerint.
- Hozzatettem a tovabbi szukseges modulokat amelyek meg szuksegesek voltak a jelenleg osszes megirt RW2.0 kodjanak az RW1.0-ra valo hozzaragasztashoz. Es az elozoleg elkezdett monolitikusabbnak bizonyulo modulukbol kitoredeztem par kisebbeket (pl RWMediaBackend-bol az RWData, RWHttp, es RWThumbs kismodult), amelyek logiknak bizonyultak friss kulon modulkent fejleszteni mert altalanos funkcionalitasuak es mas is hasznukra valik a jovoben, mintsem specifikusak lennenek.
- A friss rewired kod valahol 7.2.x+ PHP verziot kovetel, de a jelenlegi szeronk osregi 5.4.x PHP alatt fut. A webreames rendszergazdaval mar emaileztem, es a napokba felhuzza a leheto legfrissebbre a DEV rewired csatornat tesztelni (fel)elesben. Ahogy olvasgatom az 5.x verziokhoz kepest a 7.x sebessege egysegekkel gyorsabb, plusz eleve a friss RW2.0 kodom sokkal atgondoltabb es ezerszer profibb mint a regi RW1.0-as, igy egyre jobb sebessegbeli ugrasokat kell tapasztaljunk majd a vegso beelezes utan.
- Legtobb kapcsolatos funkcionalitas ami gatolta a friss RWMedia beelesiteset, le van igy mar programozva, igy DEV csatornan teszteles utan hamarosan az igazi eles csatornara is felhuzhato lesz majd szerintem.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Psi... <3 and everything, de a mély részletebe belemenő topikokat nem raknád át egy kevésbé publikus helyre? Köszi, hogy csinálod bár felét se értem, de laikusként is kicsit verejtékgerjesztő, hogy ilyen részletekbe belemászva "teregeted" ki a fórum új (és egyben régi elavult) techjét amit alkalmazol.
erre gondolsz?
rwurl=https://i.imgur.com/PWWA60T.jpg
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Gondoltam ra hogy nincs e valamelyest spamming erzete a dolognak, de nincs tul sok egyeb modszerem ra a "rendszerezesukre", es ismertetesukre jelenleg a forumon. Egy topikba (pl webdrot) hanyva meg tul osszezsufolt lenne minden, mert rakat egymastol fuggetlen informacio van mint latod. Viszont semmikeppen sem szandekoztam idegesiteni az embereket vele, szoval bocsi ha igy lett volna. :D
A celom a reszletesen leirt topikokkal nem a "laikusok" zavarasa, hanem elsosorban barmilyen rajtam kivuli potencialis fejleszto kedvenek felcsigazasa, es ha igy van, eletenek teljesen megkonnyitesen van a nagyon reszletesen levazolt technikai ismertetessel, hogy amennyire lehet egyszeru legyen belekezdenie.
Amikor merlegeltem, ugy voltam vele ha nyitok egy opt-in modon elzart "RW programozasa programozoknak" forumrekeszt, lehet a kutya nem nez/keredzkedik rajtam kivul be ra es hiaba verem a billentyuzetet dokumentaciokkal az erdemi programozason kivul, igy meg legalabb esely van hogy valaki elcsip valamit ha jobb kedve van. :D
Neadjisten egyeb programozok is idoben bele tudnak szolni egy egy iranyzatba, ha van jobb otletuk vagy hasonlo, es amolyan futtaba bele-bele pillantanak a szituk allapotaiba.
Eleve egyik nagy problemaja volt az RW fejlesztesnek, hogy rajtam kivul mas nem ertette a komplexitasat a rendszernek mivel egymasra epulo monolitikus tenger volt, es nem is volt bolond heteket aldozni ra hogy egyaltalan atlassa. Ertelemszeruen nyilvan. Viszont megelolegeztem, hogy ha amint lehet olyan konnyuve es atlathatova teszen, talan javul a jovoben ez a felallas.
Bar ha kizarolag idegesitonek, mintsem potencialisan erdekes olvasandonak tartjak az emberek, akkor elteszem kulon forumrekeszbe...
Amugy dokumentacio nekem is bazira hasznos tud lenni, ha egy ido utan visszanezek egy egy modulra tovabb fejleszteni. Ahelyett hogy kodot kell olvasnom es toprengenem rajta, azonnal visszajon az "aha!" erzes a tajekoztato leiras atragasa utan.
nice try, mr. Angliai fejlesztes-projektvezeto. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nem a zavarással/idegesítéssel van gond hanem, hogy mennyire visszaélésre alkalmas az külső feleknek, hogy ilyen részletebe mész bele. Felőlem aztán mehet 20 topikba is, nem muszáj rákattintani ha én pl semmit nem értek belőle. A többi részét megértem és nincs is vele bajom egy szál se.
Oh, a biztonsagi szempont?
- Teljesen publikus Webdrotban legelso oldalon leirva (es roviden ismertetve) evek ota barki szamara elerheto volt eddig is a full RW1.0 forraskodunk, akit erdekelt.
- A friss 2.0 modulok annyira biztonsagosak mint maga a Drupal biztonsaga, mivel arra tamaszkodnak szintugy.
- A Drupal verziojat, PHP verziojat es rakat egyeb infot rola, kulso sniffer szerszamokkal meg pofonegyszeruen meg lehet allapitani:
https://hackertarget.com/drupal-security-scan/
rwurl=https://imgur.com/3x19v4l
Es a scollbar az oldal tetejen van, alabb a telepitett modulok egy resze, theme, orig admin juzerek username-je, es hasonlo infok is megtalalhatoak. Ez egy nagyon lajtos teszt mellesleg, hozza sem nyultam komolyabb szerszamokhoz.
Azonfelul publikusan 1074 ilyen-olyan sebezhetosegeket tartanak fenn a Drupal kulonbozo verzioairol, es a kapcsolodo kiterjesztesekkel:
https://cve.mitre.org/cgi-bin/cvekey.cgi?keyword=drupal
Nyilvan a legtobbjuk nem kritikus hanem viszonylag lajtos, vagy nagyon specifikus korulmenyeknel jon ki, mert ellenkezo esetben azonnal foltozzak.
Az egesszel ereztetni akartam, hogy akit erdekel es vagja mit csinal (mint en pl ;), tokmindegy hogy leirom e topikokban azokat amit tettem, vagy sem. Ha biztonsagi lukakat akarnak keresni, nem a custom kodjaimban es a dokumentacioimban kell tenniuk.
- A legokosabb hogy haszontalan "rejtegetes" helyett egyszeruen maximalisan vedeni probalom magunkkat, azt meg azzal teszem amit pont csinalok is. Drupal legfrisebb biztonsagi verziojat telepitem, es PHP legfrissebb biztonsagi verziojat. Mellette a lenyegi biztonsagi adatokat, mindenfele (kulso) user/passwordokat erosre generalok es nem osztom meg publikusan.
- Azutan varjuk a kovetkezo kozelkeleti dzsihadiszta hackertamadast, sikerrel jarnak e a script-kiddie ifjak. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
hat, igy phps backenddel en nem nagyon tudok, nem is akarok belefolyni (nem erdekel, hogy php-t tanuljak.)
nekem igy is jo lenne a rw, ha meg esetleg a keresot osszehekkelned, maradhatna is.
Parizer forever.
A jo oldala a dolognak, hogy a frontend javascriptes es onmagukban is mukodnek, tesztelhetoek, stb. (foleg ahogy egyre tobb friss frontend cucc elkeszul) Azon az oldalon is akad izgalmas kidolgoznivalo.
part of the problem. :) Irtam tobbszor is mar hogy a jelenlegi RW miatt nem megy, ki kenyszerultunk kapcsolni az indexing functionalitast is, az automatizaciok lekapcsolasaval.
egyik legnagyobb problema hogy end of life kozeleg Drupal 7.x oldalon (kb egy hete jott hivatalosan ki az elso 9.x verzsn), sot PHP 5.x oldalon mar reg eljott. PHP ujitasra meg Drupal ujitas is kell, szal a 22-es csapdaja. Ha szinten akarjuk a rendszert tartani, akkor a kapcsolodo komponensekkel is ugy kell eljarnunk. A jelen es jovobeli konnyu komponens upgradehez meg a modularis es konnyen atlathato felallas a legjobb.
Masik nagy problema hogy kimutatott cache-ba gyartja az RW1.0 a beagyazott tartalmakat, mert az egyszeru szovegformazos BBCode-ot hasznaltam tovabbgondolva ra, nem teljesen kulon atgondolt megoldast az egeszre. Azaz azzal a felallassal paralizalva vagyok minden jovobeli fejlesztessel, mivel ha ujrageneralom a cache-t, mert valamilyen friss kodot akarok behozni, az osszes beagyazni valo tartalom ujra fog "beagyazodni" es valoszinuleg meghal a rendszer igy vagy 300,000 hozzaszolasnal, ami csomo externalis szerverlekerest es csekkinget csinal. :D
Az RW kozel nem "jo igy", csak eddig tartottam a frontot hogy jonak festjen az experience a felhasznaloknak. :) De ugy ereztem magam csomoszor mint Tom es Jerry rajzfilmben amikor tervez beszakadni a gat a lukaktol, erre manualisan kez es labujjaival probalja a
macskanyul betomkodni azokat. :D Azt sem akartam hogy legyintek ra, aztan ameddig megy megy, ha meg betolyik akkor ott egye meg a fene (HW modra).Viszont a 2.0 jo es fenntarthato iranyzat mar.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."