Mind a két módon játszottam a játékkal. Nekem nem rémlik az input lag, legláabbis nem emlékszem, hogy ilyen téren problémám adódott volna, de a te élményed frissebb, szóval legyen igazad.
Az viszont tényleg bosszantó, hogy fenn akadsz a kiálló kis biszbaszokon.
Egérérzékenység: Ez viszont könnyen előfordulhat, hogy egyéni probléma, mert azzal tuti, hogy nem volt baj.
Főleg, hogy minden játékra is szánt egéren tág határok között állítgathatod a dpi-t, aztán olyan gyors vagy lassú, ahogyan szereted. Igazából manapság a legtöbb (jó) játékban már nincsenek is olyan hatalmas különbségek a minimális és a maximális sensitivity között, mert finomhangolásra szánják az in-game beállítást, a tágabb kategóriát úgyis megoldod te az egereden.
Én amúgy nem igazán csípem a Warhammert (nekem mindig erőltetett és gagyi volt benne kb. minden, így nem tudom komolyan venni a világát), de a Space Marine tényleg egy kellemes kis hentmészár cucc volt annak idején. Őszintén szólva nem is értem, miért nem járt be a játék látványosabb karriert, szerintem teljesen megérdemelt lett volna a nagyobb siker és a folytatás.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, az én egeremen is természetesen állítható a dpi, viszont nem fogom átállítgatani csupán egyetlen középszerű játék miatt, miközben 5+ év alatt mindig, minden egyes alkalmazásban kifogástalanul teljesített a jelenlegi beállítás. És nem, nem annyit jelent az átállítás, hogy átírok egy számadatot.
Vagyis maradjunk annyiban, hogy ez konkrétan a játék hibája. A bazi UI ikonok miatt biztosra veszem, hogy TV-re+kontrollerre tervezték ezt is, a KB+M pedig le volt szarva. De mindegy. Egynek nagyjából jó volt így is, ennyi.
Én el sem tudnám képzelni azt, hogy ugyanazt a dpi-t használjam folyamatosan, mert rendszeresen állítgatnom kell (oké, nekem egyszerű: van 5 érték, amiket előre megadhatsz és egy gombnyomás közöttük váltogatni). Általában 800 és 1600 között szokott ugrálni az, hogy mihez melyik a jó érték, régi játékoknál meg előfordul, hogy 400-ra is le kell vinni, mert minden más túl gyors.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na a World War Z kampányát végigjátszottam 3x is. 2x. a 3. nehézségi fokon, az 5-ből.
Egyik clast kimaxoltam, a másodikhoz kell még vagy 2 szint, a többi nem nagyon érdekel. Az első kategóriás fegyverekből 2 kivételével mindent kimaxoltam, az a kettő meg folyamatban van. A második és harmadik kategóriából is van pár ami ki van maxolva, a többire még gyúrok. De súlyos pénzhiánnyal küzdök.
A sima multit ma nyomtam 2 órában, egész jól hozza a lóvét, egyébként jópofa ez a horda roham közbeni TDM, vagy team tag fajta játékmódok.
Azt sajnálom, hogy nincs benne zombi versus mód, illetve ha meghalunk és várunk a respawnra coop módban, akkor bár a halott hősünkből zombi lesz, de azt nem tudjuk irányítani.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Wow. Pedig nem szoktam ilyet írni játékra, de ez nagyon betalált és kurva jó. Tetszik a sztori és annak vezetése, jók a hangok, gyönyörű a grafika (és a stílus) és ami a lényeg: élmény maga a játék.
Negatívumok az időnként(?) gagyi csapattársak, valamint 1-2 erőltetetten brutál miniboss vagy horda, utóbbi főleg a checkpoint rendszer miatt. Ettől függetlenül egyedül a Matriarchnál vettem vissza a nehézséget, mert nem volt türelmem a folyamatos one-shot killekhez, miközben a csapattársak töketlenkedtek. Még nem értem a végére, de tartok tőle, hogy nincs már sok vissza belőle. Mindenesetre eddig is beletoltam legalább 25 órát és egy percet nem unatkoztam, ami nálam nagy szó. :D Egyszer majd co-opban is lenyomom a kampányt, ha lejjebb megy a játék ára + kiveszik belőle a kötelező Xbox fiókot, ami egy kapitális WTF.
(Létezik még legalább hasonlóan jó cover shooter PC-re? Tudom, van Gears 4 meg Spec Ops: The Line.)
Spec Ops-ot nem mondanám kifejezetten jó cover shooternek. Játékmechanikailag olyan szinten közepes és semmilyen, hogy illusztráció lehetne a szótárban. Inkább a téma meg egy idő után a sztori az ami miatt fel szokás emlegetni a játékot.
Nálam középszerűbb élményfaktort hozott. A kooperatív dobott rajta, de cserébe úgy bugosabb is. A Matriarch nálunk is szintvisszavételt hozott, nem volt vicces, hogy mellettem három méterrel elfutva is megölt néha svungja, és ha bármelyikünk megölette magát, akkor annyi volt. Egy szinttel lejjebb meg nevetséges volt. Nem volt jó ott a balance.
Ha az Age of Empires DE-ből vagy a Halo: MCC-ből indulok ki (a Gears 5 nálam Game Passban ment végig 300 Ft-ért), akkor a kötelező Xbox-fiók csak a statisztikák miatt kell, ad ott is achievementeket, tehát sok vizet legalább nem zavar (illetve nálam annyiban, hogy a GOG Galaxyban szétdúlja a statisztikát, de ezzel együtt lehet élni.
Én alapvetően nem rajongom annyira a fedezéklövöldéért, így mindhárom kedvencem atipikus, ezek a Vanquish (erősen japó, és gyakran ki kell mozdulni a fedezékből), a Max Payne 3 (na itt gyakran hatékonyabb vetődve bullet-time-ozni, sőt oldschool szinten nincs fedezékhasználat) és a Kane & Lynch 2: Dog Days. Az utóbbit nagyon szétszedték, és nehéz is megszokni a nem szokványos anti-feature-jeit, melyek fokozatosan kezdtek elcseszés helyett komolyan gondoltnak tűnni. Extreme szinten mocsok nehéz volt (úgy tűnik, az ellenség is regenerálódik fedezékben, és nem mindig akar meghalni fejlövésben). Számomra egy érdekes, kőkeményen belemen csúszós élmény volt, ami nagyon passzolt a shit-shit-fuck-fuck-shit-fuck-ból álló szövegkönyvhöz és narratívához (párba állítható az általam is kedvelt, mechanikailag nem nagy szám, de nem is kínos Spec Ops: The Line-nal, de nagy sztorizgatás helyett inkább a játékos megerőszakolásával mutatja be az erőszakot). Van kooperatív is, az első rész kihagyható hozzá, bár nyilván utalgatnak rá. Nem egy olyan kamaszoknak való örömjáték, mint a Gears, szerintem utálnád, de ki tudja :)
Az új Tomb Raiderekből még csak a 2013-ast próbáltam, szerintem legnehezebb szinten is vicc, és mire beindulna az ember, már mindenki halott körülötte. Akciójátékként így nem tudja azt átadni, amit a jobbak, kalandnak meg óvodás. (A két folytatásban elvileg vannak elszállt nehézségi szintek.)
A Quantum Breaket rühelltem, nem szórakoztatott, de ha élveznéd az időmanipulálós mechanikáját és sztoriját, talán tetszene. És ugye ott a Control is, lásd Chiller beszámolóját.
PlayStation Now-val ügyeskedhetsz PC-re Unchartedeket is (téged nagyon nem izgat az fps a korábbiak alapján), az említettek közül játékmenetre ez a leggearsesebb széria. Sok harccal, de közben "cinematikus" modern Indiana Jones is lehetsz. Az első rész már kopottasabb, a 2-vel sokat csiszoltak rajta.
A Binary Domainből (a fedezéklövöldözésen kívül a "nagy döntésekre" teszi a hangsúlyt, kivel haverkodsz a csapatból és ilyenek, erős Mass Effect-hatás) csak a demóját próbáltam, mély nyomot nem hagyott, de egyszer adnék a teljesnek egy esélyt.
Amúgy nemrég a Mass Effect 2 Arrival DLC-jét játszottam végre végig, de éppen a Gears 4-5-Ultimate után csak arra volt jó, hogy újból és még jobban pofán verjen, infiltratorrel mennyire egybitesen gyenge TPS, hiába a képességek (annak idején a GfWL-es Gears éppen a ME2 után került nálam sorra, míg most az Ultimate előtte). Az, hogy rendesen társunk se volt, csak akit a DLC adott, persze kellett ehhez. (De legalább volt kiszámítható sztori és két hűdenagy döntésféleség.) Szóval a Mass Effect felé ne kacsintgass vissza! :) (A 3 és az Andromeda mondjuk nekem eddig kimaradt.)
Köszi szépen, mindkettőtöknek. A Spec Opsot Joda jóvoltából beszereztem, sort kerítek rá hamarosan.
Ajánlásokra ragálva: Mass Effect annó megvolt, meh. :D Már nem is emlékszem, talán van 3. része is? :D De azt biztos, hogy messziről elkerültem már.
QB, Control nem, Vanquishről néztem videót, 10 mp után elég volt. :D Valami újabb Tomb Raider megvan Steamen, nemrég dobták hozzá mindenkihez ingyen. Max Payne 3 és a Kane & Lynch 2 még érdekes lehet, bár a pofátlan csalást (health regen fedezék mögött) nem szeretem. Ja, és a Binary Domainnek is utánanézek.
Egyébként semmi bajom az FPS-ekkel, csak azokból szinte mindennel játszottam már, ami szóba jöhet (értsd: nem COD).
A Gears 5 egyébként valószínűleg azért is ütött most nálam ekkorát, mert csak az 1. résszel játszottam annó és fingom sem volt, hogy egyrészt már az 5. résznél tart a széria, másrészt, hogy mennyie kurvult el esetleg.
OFF:
--------------------------
PlayStation® Gaming on Your PC
Download the PS Now app, connect a DUALSHOCK®4 wireless controller and
Kane and Lynch 2-t szerettem, bár tökéletesen megértem, ha valakinek nem tetszik a gameplay mechanikák miatt. A hangulat+narratíva kombó viszont annyira jó, hogy többször is végigvittem.
Filmként ugyan jobban élvezném:)
Kicsit sajnálom, hogy a kettő óta semmit nem kezdtek a frenchise-al. Túl jó karakterek, hogy a süllyesztőben végezzék.
Elég nagy a tolerancia küszöböm, úgyhogy az általában felemlegetett dolgok nem, vagy mérsékelten zavartak, de leginkább a részeg kamerára panaszkodnak az emberek, emellett az kicsit valóban bosszantó, hogy hiába vagy fedezékben, akkor is el-eltalának, ami nehezebb fokozaton, nem olyan mókás. Az irányításra nem emlékszem, hogy bajos e. Azzal talán nem volt gond. Illetve eléggé csőjáték, de mivel kb folyamatosan menekülsz, nagyon nincs is értelme bolyongani a pályákon narratív szempontból.
Amúgy volt/van hozzá multi is de senki nem játszik vele, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni. Egyszer volt egy freehétvége amikor voltak playerek, de már nem emlékszem az élményre, szóval biztos nem volt nagy szám :D
Multiban a K&L 2 marha jó volt. Payday és BF Hardline előérzés volt. Menni kirabolni a bankot, vagy a pénzszállító autót, miközben először csak a biztonsági őrök vannak ott pisztolyokkal, majd kijön a police első egységei, majd a mellényes, karabélyos egységek, végül a nehézlovasság a swattal, helikopterrel, sniperekkel, juggernaut szerűségekkel és kutyákkal.
Eközben simán lehetett olyat, hogy a pálya végén várakozó furgonba bepattanva feldobni a pénz felét a sofőrnek, hogy húzzon el és hagyja ott a többieket a szarba, mert a következő furgon vagy 2 perc múlva jön meg ugyanoda. A végén az nyert, aki a legtöbb lóvéval tudott elmenekülni.
Ehhez jöhetett olyan is, hogy kinyírták egymást a végén a srácok, hogy lerabolják a másiktól a lóvét, amit együtt loptak. Illetve volt olyan játékmód is, amikor random valamelyik bűntárs egyébként beépített zsaru is volt. Lehetett túszt is ejteni, meg minden.
Szerintem kurva jó játék volt. Igen, a részegen imbolygó nézdaházam kamerás részt szokni kellett, de nekünk bejött.
Slussz poén, ha valakit kinyírtak a zsaruk, akkor nem állt neki spectatorkodni a kör végéig, a faszt, rögtön bespawnolt swatosnak. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na igen, ha masszívabb, nem szétlőhető fedezék szélére is húzódtál, akkor könnyen ki tudtak szedni, tehát figyelni kellett arra, hogy jobban vissza kellett húzódni, legalább miután kilőttél. Gyakorlatilag direkt szívatott mindennel, amit más TPS-ekben megszokott az ember, itt meg az arcodba röhögött a játék, hogy az csak a videojátékokban működik. Nem mondom, hogy mechanika ász, de a "hibák" egy része ehhez hasonló volt. És hát szeret néha az események sűrűjébe is tenni átvezető után, de kezelhetők a szituációk.
Engem jobban zavart, hogy bizonyos fegyverek nagyon durván csak pár méterre voltak használhatók, de a későbbi pályákon már shotgunból és másokból is volt jó, az elején ezeket csak végszükség esetén volt szabad felvenni, annyira béna fegyverek voltak. A változatosság pedig abból a szempontból nagyon alacsony, hogy kevés különböző ellenségfajta van, illetve nekünk sincs annyi opciónk, mint a modernebb minden feature-öket összegyűjtő játékokban, még gránát sincs, csak poroltó. Cserébe elég rövid, tényleg egy elfuserált éjszakai rohanásra koncentrál.
Vagy az említett nagyon csőségből fakadó, itt-ott szinte arcodba jump scare-elő utolsó elbújt ellenség, aki azonnal kivégzett. De ez nehézségi szint függő is lehet, nekem extreme-en életem egyik, ha nem a legnehezebb játéka volt, mégis mindig megvolt a motiváció az újra és újra próbálkozásra. (Az első rész hosszabb valamivel, de jellemző, hogy a második nekem kétszer annyi ideig tartott. Igen, az újra és újra nekifutások miatt.)
A részeg kamera kikapcsolható, de engem nem zavart, az egész VHS, kikockázós látványvilághoz passzolt, szinte észre sem vettem.
A K&L2 a világvége topik játékos manifesztációja, persze jól agyondrogozva. Nem mondom, hogy filmként nem lenne érdekes, de éppen az volt a lényeg, hogy interaktívan vehettünk részt az elcseszésekben és tömeggyilkosságokban, illetve körülöttünk forgatta fel a játék a műfaj bizonyos elemeit, miközben egyszerre konvencionális TPS is maradt. Rendesen megterhelő volt egy-egy etap, és maradandóbb élmény is maradt egy átlag jó TPS-nél számomra, mert a betegsége magával ragadott :D Gyakorlatilag a Gears of War és az Uncharted antitézise.
A kooperatívot - és a többi multis opciót - nem próbáltam, a két karakter elvileg egál. Az 1-ben volt elvileg (mert az is csak single-ben ment végig) olyan feature, hogy a második számú játékos a drogos Lynch-ként mindenkit rendőrnek lát, így könnyen annyit vehet csak észre a player 1, hogy a társa kétségbeesetten irtja a civil NPC-ket :)
Ja téynleg a fegyverek. Volt egy pár ami tényleg elég ócska. Cserébe azon kevés játékok közé tartozik, ahol használhatóak is valamire a pisztolyok:D
A kamera amúgy engem se zavart. Hozzá tartozott a stílushoz, meg a hangulathoz, de megértem ha valakit idegesített. Amúgy a kikapcsolhatóságot azt hiszem utólag patchelték bele.
Egész fasza Walking simulator. RTX is adta. Sztori erős közepesen felül, zene s hangkeverés fasza. Egy jobb lem novella. Jatekmechanikán lehetett volna csiszolni, az elején egész jó volt aztán sok volt a rinse&repeat de legalább hamar vége lett, egyedüli baja a játéknak.
Valorant - (magic CS)
Ha valaki imádja a CS-t az ezt is fogja több mint valószínű. Jóformán a Riot hibátlanul lemásolta az egész játékot és adott hozzá abilityket. Igaz tavaly még azt mondták hogy minden ability igazából csak CC és nem lehet majd velük ölni, de hát ez nem lett igaz ofc. Pár képesség túl OP pár teljesen haszontalan, de idővel úgyis beállnak a jó team compok. A lövés, a mapok, a fegyverek minden igényt kielégítenek szvsz. Már most bétában is meglepően jól össze van rakva a dolog. Hangokat is eltalálták, lépéseket hallod ott ahol annak lennie kell. Szóval igazából nehéz belekötni. Nagy üzlet lesz ez és tényleg minden porcikáján érződik, hogy ez e-sportra van kalibrálva. Jól. Tickrate hibátlan, latency nálam szinte stabilan 20ms körül volt (nem is tudom volt-e bármikor bárhol ilyen alacsony) és az ingame statisztikák is jól követhetőek. Meglepő módon még az fps limiter is szinte betonstabilan tartotta a 16.6ms-t ami szintén elég ritka. Úgyhogy a teljesítményre se lehet egy deka panasz se.
A lehúzás részéről azért mondjuk a skinek gondoskodnak. 1100 riot pont itt £9.99. Van egy kés 3550 ponttért. Egy átlag lófasz skin minimum ilyen 1500. Van collection 4 skinnel 5325-ért ami igen, £50, 4 darab skin unlockolásáért.... :D Egyszerűen nevetséges, de tuti ömleni fog rájuk a pénz. Mind1, skin, szóval magas ívből lehet szarni rá, de azért kicsit sokkoltak az árak.
Amit még ki akarok emelni az a Practice Range ahol lehet gyakorolni az összes fegyverrel. Lehet gyakorolni a flick headshotokat felvillanó botokon 3 különböző sebességben és konkrétan ott a range-en lehet 0.1 pontossággal állítani az ingame érzékenységet. Nagyon hasznos és jól be lehet gyakorolni vele a fegyverek spray patternjét is egy másik részén a pályának.
Érdemes lesz figyelni rá. Igazából jobban tetszett mint a CS bár valszeg a design és a képességek miatt, de nem hinném, hogy ez engem lekötne évekig vagy akár csak hetekig. Néha baromira felkúrt már most is az, hogy 0.01 sec alatt kaptam a fejest. Szinte még fel se fogtam hogy kidugta a fejét az ellenfél, de már halott vagyok. :D CS things...
Szinte még fel se fogtam hogy kidugta a fejét az ellenfél, de már halott vagyok. :D CS things...
Ez minden multi FPS-nél jelen van, technikai okból is. (Ha elvileg egyforma géppel, nettel és skillel rendelkeztek, akkor is előfordul, hogy az egyik játékos előnyben lesz, bizonyos szituációkban - előbb lát meg, vagy jobb a rálátása.)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Igen, általában a passzívabb, bújkáló játékos szívja meg ezt a rendszert. Ahogy elkezd kioldalazni a támadó, neki előbb jelenik meg az elbújt játékos hitboxa, minthogy ő ezt látná.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Jó persze lehet ezt sokmindenre fogni. Nem 240hz-en játszom csak peasant 60on szóval az ellenfélnek van 1 mikrosec előnye, de pl 128as tickrate-el megy az összes Valorant szerver (összehasonlításképp a CS:Go az ugye 64-es, PUBG csak szeretne stabil 60 lenni, Cod az valahol 30 alatt billeg) és a ping is valami egészen elképesztően alacsony más játékokhoz képest. 20-25 körül mocorog átlagban. Szóval technikailag eléggé a toppon van a dolog, inkább csak arról van szó, hogy boomer reflexes. :D Akik CS-t isznak reggeli mellé meg évek óta ebben élnek azok 1 pixelnyi résen is meglátják a lehetőséget. Plusz már megy azért jó pár napja a béta, gondolom kitapasztalták sokan melyik mapon honnan jönnek általában. Nem problémaként hoztam fel csak engem mint mezei halandó fps játékost fel tud húzni amikor valaki SOKKAL jobb és úgy és ott húz faszra ahol Ő akar. :D
Tök jó, hogy techkinai oldalról ilyen jól beleállnak és összerakják. Sok játéknál eléggé elhanyagolják még a nagy stúdiók is.
Bár érthető, ha a srácok a következő nagy durranást akarják épp belőni a LoL után.
Kár, hogy maga a játék egy ótvar kínai másolata egy számomra alapból ótvar játéknak. :D
Meg mondjuk az oprendszer boot-olásnál elinduló anti-cheat-jük se tetszik...
Boz írta: Kár, hogy maga a játék egy ótvar kínai másolata egy számomra alapból ótvar játéknak. :D
Meg mondjuk az oprendszer boot-olásnál elinduló anti-cheat-jük se tetszik...
Főleg, ha hozzávesszük, hogy a Tencent a 100%os tulajdonos... :D
Mind a két módon játszottam a játékkal. Nekem nem rémlik az input lag, legláabbis nem emlékszem, hogy ilyen téren problémám adódott volna, de a te élményed frissebb, szóval legyen igazad.
Az viszont tényleg bosszantó, hogy fenn akadsz a kiálló kis biszbaszokon.
Egérérzékenység: Ez viszont könnyen előfordulhat, hogy egyéni probléma, mert azzal tuti, hogy nem volt baj.
Choose your next words with excpetional care!
Főleg, hogy minden játékra is szánt egéren tág határok között állítgathatod a dpi-t, aztán olyan gyors vagy lassú, ahogyan szereted. Igazából manapság a legtöbb (jó) játékban már nincsenek is olyan hatalmas különbségek a minimális és a maximális sensitivity között, mert finomhangolásra szánják az in-game beállítást, a tágabb kategóriát úgyis megoldod te az egereden.
Én amúgy nem igazán csípem a Warhammert (nekem mindig erőltetett és gagyi volt benne kb. minden, így nem tudom komolyan venni a világát), de a Space Marine tényleg egy kellemes kis hentmészár cucc volt annak idején. Őszintén szólva nem is értem, miért nem járt be a játék látványosabb karriert, szerintem teljesen megérdemelt lett volna a nagyobb siker és a folytatás.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, az én egeremen is természetesen állítható a dpi, viszont nem fogom átállítgatani csupán egyetlen középszerű játék miatt, miközben 5+ év alatt mindig, minden egyes alkalmazásban kifogástalanul teljesített a jelenlegi beállítás. És nem, nem annyit jelent az átállítás, hogy átírok egy számadatot.
Vagyis maradjunk annyiban, hogy ez konkrétan a játék hibája. A bazi UI ikonok miatt biztosra veszem, hogy TV-re+kontrollerre tervezték ezt is, a KB+M pedig le volt szarva. De mindegy. Egynek nagyjából jó volt így is, ennyi.
Non serviam
Én el sem tudnám képzelni azt, hogy ugyanazt a dpi-t használjam folyamatosan, mert rendszeresen állítgatnom kell (oké, nekem egyszerű: van 5 érték, amiket előre megadhatsz és egy gombnyomás közöttük váltogatni). Általában 800 és 1600 között szokott ugrálni az, hogy mihez melyik a jó érték, régi játékoknál meg előfordul, hogy 400-ra is le kell vinni, mert minden más túl gyors.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na a World War Z kampányát végigjátszottam 3x is. 2x. a 3. nehézségi fokon, az 5-ből.
Egyik clast kimaxoltam, a másodikhoz kell még vagy 2 szint, a többi nem nagyon érdekel. Az első kategóriás fegyverekből 2 kivételével mindent kimaxoltam, az a kettő meg folyamatban van. A második és harmadik kategóriából is van pár ami ki van maxolva, a többire még gyúrok. De súlyos pénzhiánnyal küzdök.
A sima multit ma nyomtam 2 órában, egész jól hozza a lóvét, egyébként jópofa ez a horda roham közbeni TDM, vagy team tag fajta játékmódok.
Azt sajnálom, hogy nincs benne zombi versus mód, illetve ha meghalunk és várunk a respawnra coop módban, akkor bár a halott hősünkből zombi lesz, de azt nem tudjuk irányítani.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem az első, volt egy The Outfit névre hallgató Xbox 360-exkluzív TPS-ük is.
Sors bona, nihil aliud.
Akkor visszaszívom. Arról sose hallottam.
Choose your next words with excpetional care!
Gears 5
Wow. Pedig nem szoktam ilyet írni játékra, de ez nagyon betalált és kurva jó. Tetszik a sztori és annak vezetése, jók a hangok, gyönyörű a grafika (és a stílus) és ami a lényeg: élmény maga a játék.
Negatívumok az időnként(?) gagyi csapattársak, valamint 1-2 erőltetetten brutál miniboss vagy horda, utóbbi főleg a checkpoint rendszer miatt. Ettől függetlenül egyedül a Matriarchnál vettem vissza a nehézséget, mert nem volt türelmem a folyamatos one-shot killekhez, miközben a csapattársak töketlenkedtek. Még nem értem a végére, de tartok tőle, hogy nincs már sok vissza belőle. Mindenesetre eddig is beletoltam legalább 25 órát és egy percet nem unatkoztam, ami nálam nagy szó. :D Egyszer majd co-opban is lenyomom a kampányt, ha lejjebb megy a játék ára + kiveszik belőle a kötelező Xbox fiókot, ami egy kapitális WTF.
(Létezik még legalább hasonlóan jó cover shooter PC-re? Tudom, van Gears 4 meg Spec Ops: The Line.)
Non serviam
Spec Ops-ot nem mondanám kifejezetten jó cover shooternek. Játékmechanikailag olyan szinten közepes és semmilyen, hogy illusztráció lehetne a szótárban. Inkább a téma meg egy idő után a sztori az ami miatt fel szokás emlegetni a játékot.
Choose your next words with excpetional care!
Nálam középszerűbb élményfaktort hozott. A kooperatív dobott rajta, de cserébe úgy bugosabb is. A Matriarch nálunk is szintvisszavételt hozott, nem volt vicces, hogy mellettem három méterrel elfutva is megölt néha svungja, és ha bármelyikünk megölette magát, akkor annyi volt. Egy szinttel lejjebb meg nevetséges volt. Nem volt jó ott a balance.
Ha az Age of Empires DE-ből vagy a Halo: MCC-ből indulok ki (a Gears 5 nálam Game Passban ment végig 300 Ft-ért), akkor a kötelező Xbox-fiók csak a statisztikák miatt kell, ad ott is achievementeket, tehát sok vizet legalább nem zavar (illetve nálam annyiban, hogy a GOG Galaxyban szétdúlja a statisztikát, de ezzel együtt lehet élni.
Én alapvetően nem rajongom annyira a fedezéklövöldéért, így mindhárom kedvencem atipikus, ezek a Vanquish (erősen japó, és gyakran ki kell mozdulni a fedezékből), a Max Payne 3 (na itt gyakran hatékonyabb vetődve bullet-time-ozni, sőt oldschool szinten nincs fedezékhasználat) és a Kane & Lynch 2: Dog Days. Az utóbbit nagyon szétszedték, és nehéz is megszokni a nem szokványos anti-feature-jeit, melyek fokozatosan kezdtek elcseszés helyett komolyan gondoltnak tűnni. Extreme szinten mocsok nehéz volt (úgy tűnik, az ellenség is regenerálódik fedezékben, és nem mindig akar meghalni fejlövésben). Számomra egy érdekes, kőkeményen belemen csúszós élmény volt, ami nagyon passzolt a shit-shit-fuck-fuck-shit-fuck-ból álló szövegkönyvhöz és narratívához (párba állítható az általam is kedvelt, mechanikailag nem nagy szám, de nem is kínos Spec Ops: The Line-nal, de nagy sztorizgatás helyett inkább a játékos megerőszakolásával mutatja be az erőszakot). Van kooperatív is, az első rész kihagyható hozzá, bár nyilván utalgatnak rá. Nem egy olyan kamaszoknak való örömjáték, mint a Gears, szerintem utálnád, de ki tudja :)
Az új Tomb Raiderekből még csak a 2013-ast próbáltam, szerintem legnehezebb szinten is vicc, és mire beindulna az ember, már mindenki halott körülötte. Akciójátékként így nem tudja azt átadni, amit a jobbak, kalandnak meg óvodás. (A két folytatásban elvileg vannak elszállt nehézségi szintek.)
A Quantum Breaket rühelltem, nem szórakoztatott, de ha élveznéd az időmanipulálós mechanikáját és sztoriját, talán tetszene. És ugye ott a Control is, lásd Chiller beszámolóját.
PlayStation Now-val ügyeskedhetsz PC-re Unchartedeket is (téged nagyon nem izgat az fps a korábbiak alapján), az említettek közül játékmenetre ez a leggearsesebb széria. Sok harccal, de közben "cinematikus" modern Indiana Jones is lehetsz. Az első rész már kopottasabb, a 2-vel sokat csiszoltak rajta.
A Binary Domainből (a fedezéklövöldözésen kívül a "nagy döntésekre" teszi a hangsúlyt, kivel haverkodsz a csapatból és ilyenek, erős Mass Effect-hatás) csak a demóját próbáltam, mély nyomot nem hagyott, de egyszer adnék a teljesnek egy esélyt.
Amúgy nemrég a Mass Effect 2 Arrival DLC-jét játszottam végre végig, de éppen a Gears 4-5-Ultimate után csak arra volt jó, hogy újból és még jobban pofán verjen, infiltratorrel mennyire egybitesen gyenge TPS, hiába a képességek (annak idején a GfWL-es Gears éppen a ME2 után került nálam sorra, míg most az Ultimate előtte). Az, hogy rendesen társunk se volt, csak akit a DLC adott, persze kellett ehhez. (De legalább volt kiszámítható sztori és két hűdenagy döntésféleség.) Szóval a Mass Effect felé ne kacsintgass vissza! :) (A 3 és az Andromeda mondjuk nekem eddig kimaradt.)
Sors bona, nihil aliud.
Köszi szépen, mindkettőtöknek. A Spec Opsot Joda jóvoltából beszereztem, sort kerítek rá hamarosan.
Ajánlásokra ragálva: Mass Effect annó megvolt, meh. :D Már nem is emlékszem, talán van 3. része is? :D De azt biztos, hogy messziről elkerültem már.
QB, Control nem, Vanquishről néztem videót, 10 mp után elég volt. :D Valami újabb Tomb Raider megvan Steamen, nemrég dobták hozzá mindenkihez ingyen. Max Payne 3 és a Kane & Lynch 2 még érdekes lehet, bár a pofátlan csalást (health regen fedezék mögött) nem szeretem. Ja, és a Binary Domainnek is utánanézek.
Egyébként semmi bajom az FPS-ekkel, csak azokból szinte mindennel játszottam már, ami szóba jöhet (értsd: nem COD).
A Gears 5 egyébként valószínűleg azért is ütött most nálam ekkorát, mert csak az 1. résszel játszottam annó és fingom sem volt, hogy egyrészt már az 5. résznél tart a széria, másrészt, hogy mennyie kurvult el esetleg.
OFF:
--------------------------
Stopped reading there.
Non serviam
Ezek szerint kihekkelted a Gears 5-ből, hogy regenerálódj? ;)
Sors bona, nihil aliud.
Persze. :D
Non serviam
Kane and Lynch 2-t szerettem, bár tökéletesen megértem, ha valakinek nem tetszik a gameplay mechanikák miatt. A hangulat+narratíva kombó viszont annyira jó, hogy többször is végigvittem.
Filmként ugyan jobban élvezném:)
Kicsit sajnálom, hogy a kettő óta semmit nem kezdtek a frenchise-al. Túl jó karakterek, hogy a süllyesztőben végezzék.
Choose your next words with excpetional care!
K&L 2-nél mik ezek a fránya gameplay mechanikák, amiket mindketten emlegettek...?
Non serviam
Elég nagy a tolerancia küszöböm, úgyhogy az általában felemlegetett dolgok nem, vagy mérsékelten zavartak, de leginkább a részeg kamerára panaszkodnak az emberek, emellett az kicsit valóban bosszantó, hogy hiába vagy fedezékben, akkor is el-eltalának, ami nehezebb fokozaton, nem olyan mókás. Az irányításra nem emlékszem, hogy bajos e. Azzal talán nem volt gond. Illetve eléggé csőjáték, de mivel kb folyamatosan menekülsz, nagyon nincs is értelme bolyongani a pályákon narratív szempontból.
Amúgy volt/van hozzá multi is de senki nem játszik vele, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni. Egyszer volt egy freehétvége amikor voltak playerek, de már nem emlékszem az élményre, szóval biztos nem volt nagy szám :D
Choose your next words with excpetional care!
Multiban a K&L 2 marha jó volt. Payday és BF Hardline előérzés volt. Menni kirabolni a bankot, vagy a pénzszállító autót, miközben először csak a biztonsági őrök vannak ott pisztolyokkal, majd kijön a police első egységei, majd a mellényes, karabélyos egységek, végül a nehézlovasság a swattal, helikopterrel, sniperekkel, juggernaut szerűségekkel és kutyákkal.
Eközben simán lehetett olyat, hogy a pálya végén várakozó furgonba bepattanva feldobni a pénz felét a sofőrnek, hogy húzzon el és hagyja ott a többieket a szarba, mert a következő furgon vagy 2 perc múlva jön meg ugyanoda. A végén az nyert, aki a legtöbb lóvéval tudott elmenekülni.
Ehhez jöhetett olyan is, hogy kinyírták egymást a végén a srácok, hogy lerabolják a másiktól a lóvét, amit együtt loptak. Illetve volt olyan játékmód is, amikor random valamelyik bűntárs egyébként beépített zsaru is volt. Lehetett túszt is ejteni, meg minden.
Szerintem kurva jó játék volt. Igen, a részegen imbolygó nézdaházam kamerás részt szokni kellett, de nekünk bejött.
Slussz poén, ha valakit kinyírtak a zsaruk, akkor nem állt neki spectatorkodni a kör végéig, a faszt, rögtön bespawnolt swatosnak. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Deus ex hr lőszer moddal, vagy deus ex md?
Funnak hangzik. Kár, hogy kimaradtam belőle.
Choose your next words with excpetional care!
rwurl=https://youtu.be/9xGYvBCxxH0
Azért ez elég furin hat így utólag. Nyilván lanon nagyobbat ütött, amikor kiderült ki az áruló és üvöltöztünk egymással.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na igen, ha masszívabb, nem szétlőhető fedezék szélére is húzódtál, akkor könnyen ki tudtak szedni, tehát figyelni kellett arra, hogy jobban vissza kellett húzódni, legalább miután kilőttél. Gyakorlatilag direkt szívatott mindennel, amit más TPS-ekben megszokott az ember, itt meg az arcodba röhögött a játék, hogy az csak a videojátékokban működik. Nem mondom, hogy mechanika ász, de a "hibák" egy része ehhez hasonló volt. És hát szeret néha az események sűrűjébe is tenni átvezető után, de kezelhetők a szituációk.
Engem jobban zavart, hogy bizonyos fegyverek nagyon durván csak pár méterre voltak használhatók, de a későbbi pályákon már shotgunból és másokból is volt jó, az elején ezeket csak végszükség esetén volt szabad felvenni, annyira béna fegyverek voltak. A változatosság pedig abból a szempontból nagyon alacsony, hogy kevés különböző ellenségfajta van, illetve nekünk sincs annyi opciónk, mint a modernebb minden feature-öket összegyűjtő játékokban, még gránát sincs, csak poroltó. Cserébe elég rövid, tényleg egy elfuserált éjszakai rohanásra koncentrál.
Vagy az említett nagyon csőségből fakadó, itt-ott szinte arcodba jump scare-elő utolsó elbújt ellenség, aki azonnal kivégzett. De ez nehézségi szint függő is lehet, nekem extreme-en életem egyik, ha nem a legnehezebb játéka volt, mégis mindig megvolt a motiváció az újra és újra próbálkozásra. (Az első rész hosszabb valamivel, de jellemző, hogy a második nekem kétszer annyi ideig tartott. Igen, az újra és újra nekifutások miatt.)
A részeg kamera kikapcsolható, de engem nem zavart, az egész VHS, kikockázós látványvilághoz passzolt, szinte észre sem vettem.
A K&L2 a világvége topik játékos manifesztációja, persze jól agyondrogozva. Nem mondom, hogy filmként nem lenne érdekes, de éppen az volt a lényeg, hogy interaktívan vehettünk részt az elcseszésekben és tömeggyilkosságokban, illetve körülöttünk forgatta fel a játék a műfaj bizonyos elemeit, miközben egyszerre konvencionális TPS is maradt. Rendesen megterhelő volt egy-egy etap, és maradandóbb élmény is maradt egy átlag jó TPS-nél számomra, mert a betegsége magával ragadott :D Gyakorlatilag a Gears of War és az Uncharted antitézise.
A kooperatívot - és a többi multis opciót - nem próbáltam, a két karakter elvileg egál. Az 1-ben volt elvileg (mert az is csak single-ben ment végig) olyan feature, hogy a második számú játékos a drogos Lynch-ként mindenkit rendőrnek lát, így könnyen annyit vehet csak észre a player 1, hogy a társa kétségbeesetten irtja a civil NPC-ket :)
Sors bona, nihil aliud.
Ja téynleg a fegyverek. Volt egy pár ami tényleg elég ócska. Cserébe azon kevés játékok közé tartozik, ahol használhatóak is valamire a pisztolyok:D
A kamera amúgy engem se zavart. Hozzá tartozott a stílushoz, meg a hangulathoz, de megértem ha valakit idegesített. Amúgy a kikapcsolhatóságot azt hiszem utólag patchelték bele.
Choose your next words with excpetional care!
Deliver Us the Moon
Egész fasza Walking simulator. RTX is adta. Sztori erős közepesen felül, zene s hangkeverés fasza. Egy jobb lem novella. Jatekmechanikán lehetett volna csiszolni, az elején egész jó volt aztán sok volt a rinse&repeat de legalább hamar vége lett, egyedüli baja a játéknak.
Valorant - (magic CS)
Ha valaki imádja a CS-t az ezt is fogja több mint valószínű. Jóformán a Riot hibátlanul lemásolta az egész játékot és adott hozzá abilityket. Igaz tavaly még azt mondták hogy minden ability igazából csak CC és nem lehet majd velük ölni, de hát ez nem lett igaz ofc. Pár képesség túl OP pár teljesen haszontalan, de idővel úgyis beállnak a jó team compok. A lövés, a mapok, a fegyverek minden igényt kielégítenek szvsz. Már most bétában is meglepően jól össze van rakva a dolog. Hangokat is eltalálták, lépéseket hallod ott ahol annak lennie kell. Szóval igazából nehéz belekötni. Nagy üzlet lesz ez és tényleg minden porcikáján érződik, hogy ez e-sportra van kalibrálva. Jól. Tickrate hibátlan, latency nálam szinte stabilan 20ms körül volt (nem is tudom volt-e bármikor bárhol ilyen alacsony) és az ingame statisztikák is jól követhetőek. Meglepő módon még az fps limiter is szinte betonstabilan tartotta a 16.6ms-t ami szintén elég ritka. Úgyhogy a teljesítményre se lehet egy deka panasz se.
A lehúzás részéről azért mondjuk a skinek gondoskodnak. 1100 riot pont itt £9.99. Van egy kés 3550 ponttért. Egy átlag lófasz skin minimum ilyen 1500. Van collection 4 skinnel 5325-ért ami igen, £50, 4 darab skin unlockolásáért.... :D Egyszerűen nevetséges, de tuti ömleni fog rájuk a pénz. Mind1, skin, szóval magas ívből lehet szarni rá, de azért kicsit sokkoltak az árak.
Amit még ki akarok emelni az a Practice Range ahol lehet gyakorolni az összes fegyverrel. Lehet gyakorolni a flick headshotokat felvillanó botokon 3 különböző sebességben és konkrétan ott a range-en lehet 0.1 pontossággal állítani az ingame érzékenységet. Nagyon hasznos és jól be lehet gyakorolni vele a fegyverek spray patternjét is egy másik részén a pályának.
Érdemes lesz figyelni rá. Igazából jobban tetszett mint a CS bár valszeg a design és a képességek miatt, de nem hinném, hogy ez engem lekötne évekig vagy akár csak hetekig. Néha baromira felkúrt már most is az, hogy 0.01 sec alatt kaptam a fejest. Szinte még fel se fogtam hogy kidugta a fejét az ellenfél, de már halott vagyok. :D CS things...
Ez minden multi FPS-nél jelen van, technikai okból is. (Ha elvileg egyforma géppel, nettel és skillel rendelkeztek, akkor is előfordul, hogy az egyik játékos előnyben lesz, bizonyos szituációkban - előbb lát meg, vagy jobb a rálátása.)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Igen, általában a passzívabb, bújkáló játékos szívja meg ezt a rendszert. Ahogy elkezd kioldalazni a támadó, neki előbb jelenik meg az elbújt játékos hitboxa, minthogy ő ezt látná.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Jó persze lehet ezt sokmindenre fogni. Nem 240hz-en játszom csak peasant 60on szóval az ellenfélnek van 1 mikrosec előnye, de pl 128as tickrate-el megy az összes Valorant szerver (összehasonlításképp a CS:Go az ugye 64-es, PUBG csak szeretne stabil 60 lenni, Cod az valahol 30 alatt billeg) és a ping is valami egészen elképesztően alacsony más játékokhoz képest. 20-25 körül mocorog átlagban. Szóval technikailag eléggé a toppon van a dolog, inkább csak arról van szó, hogy boomer reflexes. :D Akik CS-t isznak reggeli mellé meg évek óta ebben élnek azok 1 pixelnyi résen is meglátják a lehetőséget. Plusz már megy azért jó pár napja a béta, gondolom kitapasztalták sokan melyik mapon honnan jönnek általában. Nem problémaként hoztam fel csak engem mint mezei halandó fps játékost fel tud húzni amikor valaki SOKKAL jobb és úgy és ott húz faszra ahol Ő akar. :D
Ebben a videóban pont prezentálják is a peakelős dolgot amiről beszéltetek. :)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_Cu97mr7zcM
Tök jó, hogy techkinai oldalról ilyen jól beleállnak és összerakják. Sok játéknál eléggé elhanyagolják még a nagy stúdiók is.
Bár érthető, ha a srácok a következő nagy durranást akarják épp belőni a LoL után.
Kár, hogy maga a játék egy ótvar kínai másolata egy számomra alapból ótvar játéknak. :D
Meg mondjuk az oprendszer boot-olásnál elinduló anti-cheat-jük se tetszik...
Éljenek a videojátékok!
Max Payne 3
A kezét törném le, aki a kibaszott villogást belerakta az átvezető videókba.
Non serviam
Főleg, ha hozzávesszük, hogy a Tencent a 100%os tulajdonos... :D