Yep, ilyen igazi "biztonsági forgatókönyvek" ezek, amitől azt érzed, hogy nem is halad a cselekmény. Persze én amúgy el is baszom magamnak ezt a sorozatot, mert a DS9-nal nézem párhuzamosan, ott meg ugye remek dolgokat firkáltak össze.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tehát azt akarja nekem mondani a Picard, hogy Picardot az előző részben simán felismerte egy adag romulán balfasz a "xenofób kocsmában", de most belóg valami menő techcsempész bandához egy kalózjelmezben és senkinek sem tűnik fel, hogy a világhírű, tévéinterjús Picard admirális van ott? Komolyan kapja be az összes forgatókönyvíró, a sorozat kezd egy trash reality szintjére lesüllyedni következetlenségekben, egyszerűen ostoba.
A kezdésen is csak röhögni tudtam, mármint azon, hogy most mi is volt a cél azzal a jelenettel. Baszki bevágnak egy trash horror pincét, ahol borgokat beleznek és premier plánban húzzák ki a Voyagerben szebb napokat látott Ichebből a szemimplantátumot. :DD Aztán felbukkan Seven, meg is menti Ichebet, de előadják a szokásos "túl késő, lőjj agyon" jelenetet és Seven agyonlövi a fogadott fiát (!!!). Miért??? A sérülései nem tűntek nagyon durvának, pont a cortical implantot keresik rajta, mielőtt Seven megérkezne (a cortical implant az valami nagyon központi egység a borgban, ha azt kiszedik, vége... de nem szedik ki), az összes sorozatban látott már el orvos sikeresen ilyen sérüléseket.
Utálom már ezt a férges dark Star Treket, amit ezeknek a szerencsétleneknek sikerült öt rész alatt felépíteniük és egyszerűen nem is értem. Ha Star Treket nézek, akkor nem gore horrorra meg exdrogos drámákra vágyom kurva szar forgatókönyvekbe bújtatva, bassza meg.
Lenyeltem, hogy a Föderációból Trump-metaforát csináltak, mert bár kurvára nem illik a Föderációhoz a koncepció, a Discovery első évadának a végére is jól "reformálták vissza" az emberiséget a nagy Klingonháborúsdiból. Még azt is lenyeltem, hogy a Föld rosszabb hely lett (anyagi különbségekkel???) annak ellenére, hogy minden egyes sorozatban a Föderáció ékköveként, a paradicsomként (szó szerint, az ST-ben a Föld = paradicsom) hivatkoztak rá. De ez bazmeg, hogy itt már valahogy minden karakterben van valami kis geciség, egy kis vér- vagy bosszúszomj, a sorozat meg minden akar lenni, csak trek nem, már sok.
Én kiszálltam, nem akarok budget Expanse-t nézni Star Trek vagy Expanse helyett. Miért nem lehetettt meghagyni a Star Trek intelligenciáját és pozitív jövőképét, miért kell egy ilyen erős branddel a modern drámasorozatokat szarul lemásolni? Lehet sötétebb treket csinálni, lehet háborús treket is csinálni (mindkettőre remek példa a Deep Space Nine), csak hát közben meg kellene őrizni a dolog lelkét és szellemiségét ahelyett, hogy hetente 45 percben szarják torkon.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
nekem még mindig a voyager marad a kedvenc szériám a star trek univerzumból.
lehet a nosztalgia faktor miatt és mert ebből láttam a legtöbb részt suli után vagy hétvégén, de valahogy itt tetszett, hogy fejlődik és változik a legénység alkalmazkodva a körülményekhez amibe csöppentek. neelix, a doki, chakotay, a kapitány és persze drága hetes.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Nekem sosem volt hatalmas kedvencem a Voyager. Főleg gyerekként és tiniként tudott megfogni, később már kezdett kilógni a lóláb, szóval felnőtten sokkal inkább a TNG-re és a DS9-ra szavazok, nálam ez a kettő holtversenyben a legjobb Trek. A Voygaerben kicsit sok a gyenge rész és valahogy sosem javul fel igazán. A DS9-nak és a TNG-nek is vannak gyenge pillanatai, sőt, a DS9 első évadában még ez is ott van (talán a legrosszabb Trek-epizód evör, ennél még a Picard is jobb):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0FM6Xfs2ZoY
de aztán villámgyorsan összeszedi magát az egész, az érdekes fősztori a kardassziaiakkal és Bajorral meg ott van a legelejétől kezdve. Sisko is egy remek főhős és már a Picarddal való találkozásától tudod, hogy egy kiválóan kidolgozott karakter:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=CKjDwPfIqyQ
Viszont a Voyagernek a gyengeségei ellenére is abszolút helyén van a szíve, és tökre benne is van a sorozatban, hogy ez a hajó csak úgy érhet haza valaha a Delta Kvadránsból, ha a legénység megőrzi a morális iránytűjét és a bajtársiasságát. Nem azon alapul a dolog, hogy mentsük a bőrünket meg bosszút állunk, hanem azon, hogy "senkit sem hagyunk hátra".
A "dárkos" DS9-ban meg sok szemétség történik, komolyabb a dráma, akad árulás dögivel és magasabb a body count is, de mégis végig ott van a Föderáció kontrasztja Kardassziával meg a Domíniummal. Siskóékból az jön le, hogy oké, itt vannak a határvidéken, ahol keménynek kell lenni, de a "semleges" népek (Odo, a bajoriak vagy Quark) mégis a Föderáció mellé sorolnak be, mert a Föderáció igazságosabb és jobb.
A Picardban ezek nincsenek benne, a világépítése építés helyett csak hentesmunkával rombol és egyszerűen nem értem, hogy ez kinek és hogyan fogja megérni a végén. Ha manapság körülnézel pont azt látod, hogy azok a frencsájszok sikeresek, amik továbbviszik az eredeti szellemiségüket, legyen szó filmekről, sorozatokról vagy játékokról. Star Trek témában is ott van pl. az Orville, ami csak egy TNG-másolat, mégis sikeresebb, mint bármelyik új Trek sorozat valószínűleg pont azért, mert hozzáállásban abszolút a Treket kapod valami szarul megírt, fölöslegesen túldramatizált faszság helyett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A rész elei jelenetet én sem értettem, hogy ezt meg "miafaszért kell agyonlőni" elvégre egy szemmel még lehet tovább élni...
Volt valami sérülés a mellkasán is, ott nagyon lehorzsolta. :D
Én visszagondolva már csak azon röhögök, hogy most két régi mellékszereplőt is visszahoztak (Ichebet és Maddoxot) és baszki mindkettőt meg is ölték azonnal, én meg nem értem, hogy miért. :D Innentől ha mondjuk megy a tévében a Voyager és elkapok egy részt Ichebbel, mindig az fog eszembe jutni, ahogyan 20 évvel később belezik a Picardban, mert valami balfasz író vagy producer (Alex Kurtzman?) úgy döntött, hogy ide meghalni járnak a régi szereplők. Fel nem tudom fogni, hogy a picsába lehetett ezt így megcsinálni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A rész elei jelenetet én sem értettem, hogy ezt meg "miafaszért kell agyonlőni" elvégre egy szemmel még lehet tovább élni...
Volt valami sérülés a mellkasán is, ott nagyon lehorzsolta. :D
Én visszagondolva már csak azon röhögök, hogy most két régi mellékszereplőt is visszahoztak (Ichebet és Maddoxot) és baszki mindkettőt meg is ölték azonnal, én meg nem értem, hogy miért. :D Innentől ha mondjuk megy a tévében a Voyager és elkapok egy részt Ichebbel, mindig az fog eszembe jutni, ahogyan 20 évvel később belezik a Picardban, mert valami balfasz író vagy producer (Alex Kurtzman?) úgy döntött, hogy ide meghalni járnak a régi szereplők. Fel nem tudom fogni, hogy a picsába lehetett ezt így megcsinálni.
Szerintem az új Star Wars-al jött be ez az irány. De komolyan ez kifejezetten rombolja a filmélményt...
Nézem az első trilógiát és beugrik, hogy Solot a saját balfasz fia fogja megölni egy ZS kategóriás jelenetben, hogy Ackbar admiáris csak úgy mellékesen meghal a háttérben (ha a gyászbeszédben nem említik meg ,hogy meghalt eszembe sem jutott volna, hogy ő is hídon volt.) vagy hogy a Luke-ból - akinek a helyén van a szíve és mindent kockára tett azért mert látta hogy még a jóság halvány szikrája pislákol az apjában - egy kiégett megkeseredett öregembert csinálnak, aki minden további nélkül megölne egy fiatal srácot mert rossz érzése volt az erőben, és akit a létező legfeleslegesebb módon nyírnak ki a második rész végén mert kell a sokkfaktor vagy mi a lófasz...
Ilyenkor a remdezők komolyan mintha akarattal ki akarnák nyírni a frachiset.
Ichebnél is ez jutott az eszembe. Egyszerűen SEMMI sem indokolná hogy miért is kellene most ezért meghalnia, de csak azért is haljon már meg mert kell a sokkfaktor, mert anélkül a hülye néző biztos nem nézné tovább a sorozatot.
"-Most bemegyünk és mindenkit megölünk!
-A gyerekeket is?
A gyerekeket FŐLEG! Minden évadban meg kell ölni legalább egy gyereket, vagy valami más durvát csinálni, hogy a nézők csámcsoghassank rajta hogy "TE JÓ ÉG EL SEM HISZEM HOGY MEG MERTÉK EZT LÉPNI!" " - Familly Guy.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Mondjuk lehet én nem emlékszem jól, de a faszi aki konkrétan Pikardot "felismerte", nem egy szenátor volt? A többiek meg míg ki nem derűlt nekik, hogy kiez, addig is csúnyán néztek rá, mert nem romulán.
Értem a párhuzamot, de azt mondanám, hogy a SW ennél sokkal jobban megúszta a dolgot, mert hát a felemlegetett dolgoknak legalább volt értelmük a cselekmény szempontjából (pl. azzal, hogy Kylo kinyírja Solót tudod, hogy ez egy menthetetlen gonosz rohadék... aztán ezt a Rise of Whatever persze elbassza, igaz).
Ichebet megölni olyan, mint ha nem is tudom, a Rise of Whatever azzal kezdődött volna, hogy Palpatine kibelezi Wattót, mert Palpatine gonosz. :D Amúgy a kisebb felháborodásra ezt reagálta Michael Chabon, a showrunner:
"I am not unambivalent about the violence, myself. The choice was not made lightly, though it was made collaboratively, and therefore with a good deal of conversation and debate among the creators. And so I assure you that it is not there simply “because we can,” or because we are trying, as you somewhat uncharitably put it, to be “in.” My partners would all have their own reasons for its presence in this story, as some of us had our own reasons for shying away from it. For me, it came down to this: there has always been violence (and even torture) in Star Trek. Sometimes that violence has been implicit, sometimes explicit, according to the dictates of censorship, the nature of the situation being depicted, the aesthetic of individual creators, or technical and/or budgetary limitations. And the reason that there has always been violence in Trek is that Trek is art, and there has always been violence—implicit and explicit—in art. It belongs there. It belongs in any narrative about human beings, even human beings of the future. Violence, often, is the narrative. Its source. Its engine. The question of whether it’s “too much” or not is ultimately a matter of taste. Personally, I come out closer to the “less is more” end. But that is just me. In the end, I saw how little time and space we had to convey a sense of Seven’s history post-Voyager, and the things that drive and haunt her. I decided, with my partners, that intensity was warranted. Seven lives outside the rational confines of the Federation, because that is where she finds her sense of purpose. But life is hard, out there. If it wasn’t, people wouldn’t need her help so badly. And she wouldn’t have found such a compelling reason to carry on, in spite of her history of trauma. But, I hear you"
Én főleg ettől a mondattól csóválom a fejemet: "In the end, I saw how little time and space we had to convey a sense of Seven’s history post-Voyager, and the things that drive and haunt her." Szóval azért kellett megölni Ichebet, hogy meg lehessen ezzel spórolni 20 évnyi karakterépítést Sevennel. Lement eddig 5 rész a 10-ből, kb. semmi sem történt bennük, DE arra nem volt idő, hogy rendesen megindokolják azt, hogy az egyik régi szereplő mit keres a cselekményben, ezért csinálni kellett valamit. :D Borzasztó igénytelen munka.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Remélem Gornt nem nyírják ki ebben a sorozatban. :)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Nem is az a durva, hogy ellentmondás van (ezt már megszoktuk :D), hanem az, hogy a Measure of Mannel van ellentmondás, vagyis azzal az epizóddal, ahonnan átvették Bruce Maddoxot, mint szereplőt. :D Tehát tökéletesen tisztában voltak a készítők azzal, hogy az androidokat így ábrázolni kurva gáz, mégsem magyarázták meg + olyan édes dolgok vannak a cselekményben, hogy a "syntheket" bannolták... akkor megölték őket vagy mit csináltak velük? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Meg Quarkot is beleírták ebbe a részbe :D Epic volt, hogy a romulán elf gyerekből bohócot csináltak pár jelentre, meg a "spam" reklámok, ne már :D Azoknál már csak 7-es utolsó jelenet volt viccesebb.
Számomra egyértelmű, hogy hiába kerültek anyuci-apuci farvizén a pixisbe, az új generációs hollywoodi kölykök nem tudnak írni, és nem ismerik a következetesség fogalmát.
Kimaradt az evolúciójukból az érett felnőtté válás (gondolkodás), amit ugye nem a kényelmes- ölembe-hullik-minden élet fog kitermelni egy emberkében.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
priest írta: Kikapcsolták őket. Az augmentedeket is simán hibernálták a picsába és bannolták a témát.
Ha Khanékra gondolsz, akkor az a DS9 idejében már tutira nem igaz. Ugye Dr. Bashirről is kiderül néhány évad után, hogy "szuperember", mert gyerekként gyenge képességű volt, így a szülei elvitték valami genetikai újrahuzalozásra, aminek következtében szellemileg és fizikailag is a normális ember fölött van sokkal. Az augmented emberkék a DS9 idején sem teljesen szabadok annyiban, hogy bizonyos foglalkozásokat nem végezhetnek (pl. nem lehetnek tagjai a Csillagflottának, Bashir is csak szívességből ússza meg a kirúgását), a genetikai beavatkozásokat meg büntetik (vagyis szülőket lecsukják :D), de egyébként azt csinálnak, amit akarnak.
A kikapcsolás meg oké az elkövetőkre nézve, de egy egész "fajt" kikapcsolni? Azért az már durva fasizmus lenne a Föderációtól. :D Mondjuk nekem eleve nagyon billeg ez az androidos sztori, főleg úgy, hogy esélyes, hogy a romulánok bütykölték meg az androidokat, vagyis a saját népük evakuálását akadályozta meg valami szupertitkos romulán szervezet azért... mert utálják a robotokat. :DDD
Ja és akkor Maddox és Raffi is erősen érzik, hogy valami turpisság volt és nem maguktól őrültek meg az androidok, de ez 14 év alatt senkit sem érdekelt annyira, hogy utánanézzen és megpróbálja kideríteni, hogy mi történt. Végül is csak a teljes android létforma jövője múlik azon, hogy mi történt az Utopia Planitián, miért is kéne vele foglalkozniuk? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, végül jobb belátásra bírtam magamat, nem hagytam ott a Picardot... és a 6. volt az első igazán jó epizód a sorozatból. :D Akkor innentől csak ilyeneket kérek.
ShowHide spoiler #
Ja és nagyon remélem, hogy Riker túléli a következő részt és nem egy egy pincében belezik ki.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
- Megtudtuk, hogy mégis mi a jó büdös pimpilit akarnak Hugh-ék azzal a kurva borg kockával... és még értelme is van.
- Kicsit blőd módon, de egyébként tök jól lerendezték Picard borg iránti gyűlöletét, ami a First Contactban rohadt furcsa és idegen volt tőle:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ztB_q1YgcsY
Ja és egyébként Picard borg traumáját is sokkal jobban hozták itt, mint a filmben.
- Hugh és Picard találkozása: király volt, így kell jól kezelni a nosztalgiát.
- Megértettük, hogy pontosan miben sántikál Narek és tök okosan felépítették a 4 résznyi faszkodás után. Megdöbbentem azon, hogy sikerült ebből kihozni valami értelmeset.
- Soji felébredt, fucking finally!
Egy modern, szuperdrámai akciósorozathoz képest persze értem, hogy ez kevés, de ettől még most volt jó először a sorozat tempója, a cselekmény kidolgozása meg olyan volt, mint a... mint a Star Trekben! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Értem én hogy a kezdeti letargiádból az utolsó előtti-előtti résznél hirtelen belelkesedtél de az egész sorozat langyos melegvíz s dögunalmas volt az előző rész is. Eddig mindegyiken bealudtam 5-10 percre.
Ehhez képest a Disco mindig mutatott valami újat s progresszívet, misztikusat, érdekeset. Picard filller n+1, egyedül Riosban van potenciál.
Ezt nem mondanám, mert tippre megyünk vissza a dögunalomba az elkövetkezendő 3 részre és az utolsó lesz megint olyan jó, mint a mostani volt... de ne akard nekem beadni, hogy a mostani UGYANOLYAN unalmas volt, mint az előző 5, mert nem. Fanként én most többet kaptam sokkal, ha azonban neked tényleg ugyanolyan uncsi volt, mint a korábbi "csodák", akkor szvsz ne nézd tovább, mert ennél jobb már nem lesz.
a Disco mindig mutatott valami újat s progresszívet, misztikusat, érdekeset.
Itt azért felröhögtem, mert hát a Mirror Universe-ig elég rossz ám az az első évad és a második is csak hellyel-közzel szedi össze magát a nagy Red Angel marhaság közepette.
Amúgy oké, értem, az új sorozatok minősége egy nagy büdös lófasz még a kifejezetten hullámzó Voyagerhez képest is. A Disco ugyanakkor jobban elment amolyan rágógumi sci-finek, ahol kicsit az új SW-re emlékeztetően színes szagos dolgokat nyomnak gyorsan az arcodba, hogy ne figyelj a történet sutaságára. A Picardban ez nincs meg, itt akció híján a történetnek kéne ütnie, a történet viszont egy rakás szar.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha egy picit olvastál volna a sorok között, kitalálhattad volna, hogy nem ezen picsogtam, hanem azon, hogy nincs jól megírva a sorozat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De ez már az első rész óta így van.... évad felénél vagyunk s nem történt semmi.
Yep, ilyen igazi "biztonsági forgatókönyvek" ezek, amitől azt érzed, hogy nem is halad a cselekmény. Persze én amúgy el is baszom magamnak ezt a sorozatot, mert a DS9-nal nézem párhuzamosan, ott meg ugye remek dolgokat firkáltak össze.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tehát azt akarja nekem mondani a Picard, hogy Picardot az előző részben simán felismerte egy adag romulán balfasz a "xenofób kocsmában", de most belóg valami menő techcsempész bandához egy kalózjelmezben és senkinek sem tűnik fel, hogy a világhírű, tévéinterjús Picard admirális van ott? Komolyan kapja be az összes forgatókönyvíró, a sorozat kezd egy trash reality szintjére lesüllyedni következetlenségekben, egyszerűen ostoba.
A kezdésen is csak röhögni tudtam, mármint azon, hogy most mi is volt a cél azzal a jelenettel. Baszki bevágnak egy trash horror pincét, ahol borgokat beleznek és premier plánban húzzák ki a Voyagerben szebb napokat látott Ichebből a szemimplantátumot. :DD Aztán felbukkan Seven, meg is menti Ichebet, de előadják a szokásos "túl késő, lőjj agyon" jelenetet és Seven agyonlövi a fogadott fiát (!!!). Miért??? A sérülései nem tűntek nagyon durvának, pont a cortical implantot keresik rajta, mielőtt Seven megérkezne (a cortical implant az valami nagyon központi egység a borgban, ha azt kiszedik, vége... de nem szedik ki), az összes sorozatban látott már el orvos sikeresen ilyen sérüléseket.
Könyörgöm, a Voyagerben a full legénységet képesek voltak kockáztatni Ichebért kb. azért, mert volt esély a megmentésére:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9tV2_LpoEQM
Utálom már ezt a férges dark Star Treket, amit ezeknek a szerencsétleneknek sikerült öt rész alatt felépíteniük és egyszerűen nem is értem. Ha Star Treket nézek, akkor nem gore horrorra meg exdrogos drámákra vágyom kurva szar forgatókönyvekbe bújtatva, bassza meg.
Lenyeltem, hogy a Föderációból Trump-metaforát csináltak, mert bár kurvára nem illik a Föderációhoz a koncepció, a Discovery első évadának a végére is jól "reformálták vissza" az emberiséget a nagy Klingonháborúsdiból. Még azt is lenyeltem, hogy a Föld rosszabb hely lett (anyagi különbségekkel???) annak ellenére, hogy minden egyes sorozatban a Föderáció ékköveként, a paradicsomként (szó szerint, az ST-ben a Föld = paradicsom) hivatkoztak rá. De ez bazmeg, hogy itt már valahogy minden karakterben van valami kis geciség, egy kis vér- vagy bosszúszomj, a sorozat meg minden akar lenni, csak trek nem, már sok.
Én kiszálltam, nem akarok budget Expanse-t nézni Star Trek vagy Expanse helyett. Miért nem lehetettt meghagyni a Star Trek intelligenciáját és pozitív jövőképét, miért kell egy ilyen erős branddel a modern drámasorozatokat szarul lemásolni? Lehet sötétebb treket csinálni, lehet háborús treket is csinálni (mindkettőre remek példa a Deep Space Nine), csak hát közben meg kellene őrizni a dolog lelkét és szellemiségét ahelyett, hogy hetente 45 percben szarják torkon.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
nekem még mindig a voyager marad a kedvenc szériám a star trek univerzumból.
lehet a nosztalgia faktor miatt és mert ebből láttam a legtöbb részt suli után vagy hétvégén, de valahogy itt tetszett, hogy fejlődik és változik a legénység alkalmazkodva a körülményekhez amibe csöppentek. neelix, a doki, chakotay, a kapitány és persze drága hetes.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Nekem sosem volt hatalmas kedvencem a Voyager. Főleg gyerekként és tiniként tudott megfogni, később már kezdett kilógni a lóláb, szóval felnőtten sokkal inkább a TNG-re és a DS9-ra szavazok, nálam ez a kettő holtversenyben a legjobb Trek. A Voygaerben kicsit sok a gyenge rész és valahogy sosem javul fel igazán. A DS9-nak és a TNG-nek is vannak gyenge pillanatai, sőt, a DS9 első évadában még ez is ott van (talán a legrosszabb Trek-epizód evör, ennél még a Picard is jobb):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0FM6Xfs2ZoY
de aztán villámgyorsan összeszedi magát az egész, az érdekes fősztori a kardassziaiakkal és Bajorral meg ott van a legelejétől kezdve. Sisko is egy remek főhős és már a Picarddal való találkozásától tudod, hogy egy kiválóan kidolgozott karakter:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=CKjDwPfIqyQ
Viszont a Voyagernek a gyengeségei ellenére is abszolút helyén van a szíve, és tökre benne is van a sorozatban, hogy ez a hajó csak úgy érhet haza valaha a Delta Kvadránsból, ha a legénység megőrzi a morális iránytűjét és a bajtársiasságát. Nem azon alapul a dolog, hogy mentsük a bőrünket meg bosszút állunk, hanem azon, hogy "senkit sem hagyunk hátra".
A "dárkos" DS9-ban meg sok szemétség történik, komolyabb a dráma, akad árulás dögivel és magasabb a body count is, de mégis végig ott van a Föderáció kontrasztja Kardassziával meg a Domíniummal. Siskóékból az jön le, hogy oké, itt vannak a határvidéken, ahol keménynek kell lenni, de a "semleges" népek (Odo, a bajoriak vagy Quark) mégis a Föderáció mellé sorolnak be, mert a Föderáció igazságosabb és jobb.
A Picardban ezek nincsenek benne, a világépítése építés helyett csak hentesmunkával rombol és egyszerűen nem értem, hogy ez kinek és hogyan fogja megérni a végén. Ha manapság körülnézel pont azt látod, hogy azok a frencsájszok sikeresek, amik továbbviszik az eredeti szellemiségüket, legyen szó filmekről, sorozatokról vagy játékokról. Star Trek témában is ott van pl. az Orville, ami csak egy TNG-másolat, mégis sikeresebb, mint bármelyik új Trek sorozat valószínűleg pont azért, mert hozzáállásban abszolút a Treket kapod valami szarul megírt, fölöslegesen túldramatizált faszság helyett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pont ez ugrott be nekem is, hogy az előző részbe felismeri mindenki Picardot de most meg a Lasvegas bolygón meg fingjuk sincs róla, hogy ki ő....
A rész elei jelenetet én sem értettem, hogy ezt meg "miafaszért kell agyonlőni" elvégre egy szemmel még lehet tovább élni...
Ráadásul engem kimondottan idegesít, hogy még az ürhajón is azt a rohadt szőlősbirtokot kell nézni.
Volt valami sérülés a mellkasán is, ott nagyon lehorzsolta. :D
Én visszagondolva már csak azon röhögök, hogy most két régi mellékszereplőt is visszahoztak (Ichebet és Maddoxot) és baszki mindkettőt meg is ölték azonnal, én meg nem értem, hogy miért. :D Innentől ha mondjuk megy a tévében a Voyager és elkapok egy részt Ichebbel, mindig az fog eszembe jutni, ahogyan 20 évvel később belezik a Picardban, mert valami balfasz író vagy producer (Alex Kurtzman?) úgy döntött, hogy ide meghalni járnak a régi szereplők. Fel nem tudom fogni, hogy a picsába lehetett ezt így megcsinálni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A frenchise mészárlás az új hipszterség.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Szerintem az új Star Wars-al jött be ez az irány. De komolyan ez kifejezetten rombolja a filmélményt...
Nézem az első trilógiát és beugrik, hogy Solot a saját balfasz fia fogja megölni egy ZS kategóriás jelenetben, hogy Ackbar admiáris csak úgy mellékesen meghal a háttérben (ha a gyászbeszédben nem említik meg ,hogy meghalt eszembe sem jutott volna, hogy ő is hídon volt.) vagy hogy a Luke-ból - akinek a helyén van a szíve és mindent kockára tett azért mert látta hogy még a jóság halvány szikrája pislákol az apjában - egy kiégett megkeseredett öregembert csinálnak, aki minden további nélkül megölne egy fiatal srácot mert rossz érzése volt az erőben, és akit a létező legfeleslegesebb módon nyírnak ki a második rész végén mert kell a sokkfaktor vagy mi a lófasz...
Ilyenkor a remdezők komolyan mintha akarattal ki akarnák nyírni a frachiset.
Ichebnél is ez jutott az eszembe. Egyszerűen SEMMI sem indokolná hogy miért is kellene most ezért meghalnia, de csak azért is haljon már meg mert kell a sokkfaktor, mert anélkül a hülye néző biztos nem nézné tovább a sorozatot.
"-Most bemegyünk és mindenkit megölünk!
-A gyerekeket is?
A gyerekeket FŐLEG! Minden évadban meg kell ölni legalább egy gyereket, vagy valami más durvát csinálni, hogy a nézők csámcsoghassank rajta hogy "TE JÓ ÉG EL SEM HISZEM HOGY MEG MERTÉK EZT LÉPNI!" " - Familly Guy.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Mondjuk lehet én nem emlékszem jól, de a faszi aki konkrétan Pikardot "felismerte", nem egy szenátor volt? A többiek meg míg ki nem derűlt nekik, hogy kiez, addig is csúnyán néztek rá, mert nem romulán.
Értem a párhuzamot, de azt mondanám, hogy a SW ennél sokkal jobban megúszta a dolgot, mert hát a felemlegetett dolgoknak legalább volt értelmük a cselekmény szempontjából (pl. azzal, hogy Kylo kinyírja Solót tudod, hogy ez egy menthetetlen gonosz rohadék... aztán ezt a Rise of Whatever persze elbassza, igaz).
Ichebet megölni olyan, mint ha nem is tudom, a Rise of Whatever azzal kezdődött volna, hogy Palpatine kibelezi Wattót, mert Palpatine gonosz. :D Amúgy a kisebb felháborodásra ezt reagálta Michael Chabon, a showrunner:
Én főleg ettől a mondattól csóválom a fejemet: "In the end, I saw how little time and space we had to convey a sense of Seven’s history post-Voyager, and the things that drive and haunt her." Szóval azért kellett megölni Ichebet, hogy meg lehessen ezzel spórolni 20 évnyi karakterépítést Sevennel. Lement eddig 5 rész a 10-ből, kb. semmi sem történt bennük, DE arra nem volt idő, hogy rendesen megindokolják azt, hogy az egyik régi szereplő mit keres a cselekményben, ezért csinálni kellett valamit. :D Borzasztó igénytelen munka.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4SK0cUNMnMM
"Call me crazy, but I think the rocks they throw are fake"
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Remélem Gornt nem nyírják ki ebben a sorozatban. :)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Az ugye megvan, hogy Raffi "háza" itt van felépítve? :D
Cserébe visszahozhatnák "One"-t, aki Hetes és a Holo Doki "gyereke" volt és ugye feláldozva magát magára robbantott egy borg flottát.
Jaj igen, meg ő ha jól emlékszem, akkor a doktor kütyüje miatt még szuperfejlett is volt. :D
Én mondjuk azt tippelem, hogy a következő rész elején sortűzzel végzik ki Neelixet.
rwurl=https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51ryd%2BfNf9L._AC_SX385...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Gecinagy füst eddig a Picard. Semmi érdemleges sem történt 5 rész alatt.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jVlKqh6IRdo
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=vAO5u1mNQkI
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Nem is az a durva, hogy ellentmondás van (ezt már megszoktuk :D), hanem az, hogy a Measure of Mannel van ellentmondás, vagyis azzal az epizóddal, ahonnan átvették Bruce Maddoxot, mint szereplőt. :D Tehát tökéletesen tisztában voltak a készítők azzal, hogy az androidokat így ábrázolni kurva gáz, mégsem magyarázták meg + olyan édes dolgok vannak a cselekményben, hogy a "syntheket" bannolták... akkor megölték őket vagy mit csináltak velük? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kikapcsolták őket. Az augmentedeket is simán hibernálták a picsába és bannolták a témát.
Meg Quarkot is beleírták ebbe a részbe :D Epic volt, hogy a romulán elf gyerekből bohócot csináltak pár jelentre, meg a "spam" reklámok, ne már :D Azoknál már csak 7-es utolsó jelenet volt viccesebb.
Számomra egyértelmű, hogy hiába kerültek anyuci-apuci farvizén a pixisbe, az új generációs hollywoodi kölykök nem tudnak írni, és nem ismerik a következetesség fogalmát.
Kimaradt az evolúciójukból az érett felnőtté válás (gondolkodás), amit ugye nem a kényelmes- ölembe-hullik-minden élet fog kitermelni egy emberkében.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Ha Khanékra gondolsz, akkor az a DS9 idejében már tutira nem igaz. Ugye Dr. Bashirről is kiderül néhány évad után, hogy "szuperember", mert gyerekként gyenge képességű volt, így a szülei elvitték valami genetikai újrahuzalozásra, aminek következtében szellemileg és fizikailag is a normális ember fölött van sokkal. Az augmented emberkék a DS9 idején sem teljesen szabadok annyiban, hogy bizonyos foglalkozásokat nem végezhetnek (pl. nem lehetnek tagjai a Csillagflottának, Bashir is csak szívességből ússza meg a kirúgását), a genetikai beavatkozásokat meg büntetik (vagyis szülőket lecsukják :D), de egyébként azt csinálnak, amit akarnak.
A kikapcsolás meg oké az elkövetőkre nézve, de egy egész "fajt" kikapcsolni? Azért az már durva fasizmus lenne a Föderációtól. :D Mondjuk nekem eleve nagyon billeg ez az androidos sztori, főleg úgy, hogy esélyes, hogy a romulánok bütykölték meg az androidokat, vagyis a saját népük evakuálását akadályozta meg valami szupertitkos romulán szervezet azért... mert utálják a robotokat. :DDD
Ja és akkor Maddox és Raffi is erősen érzik, hogy valami turpisság volt és nem maguktól őrültek meg az androidok, de ez 14 év alatt senkit sem érdekelt annyira, hogy utánanézzen és megpróbálja kideríteni, hogy mi történt. Végül is csak a teljes android létforma jövője múlik azon, hogy mi történt az Utopia Planitián, miért is kéne vele foglalkozniuk? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, végül jobb belátásra bírtam magamat, nem hagytam ott a Picardot... és a 6. volt az első igazán jó epizód a sorozatból. :D Akkor innentől csak ilyeneket kérek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Geciunalmas továbbra is. 1-2 plot advancementtől eltekintve....
Na várjunk csak, 1-2 plot advancement my ass:
- Kicsit blőd módon, de egyébként tök jól lerendezték Picard borg iránti gyűlöletét, ami a First Contactban rohadt furcsa és idegen volt tőle:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ztB_q1YgcsY
Ja és egyébként Picard borg traumáját is sokkal jobban hozták itt, mint a filmben.
- Hugh és Picard találkozása: király volt, így kell jól kezelni a nosztalgiát.
- Megértettük, hogy pontosan miben sántikál Narek és tök okosan felépítették a 4 résznyi faszkodás után. Megdöbbentem azon, hogy sikerült ebből kihozni valami értelmeset.
- Soji felébredt, fucking finally!
Egy modern, szuperdrámai akciósorozathoz képest persze értem, hogy ez kevés, de ettől még most volt jó először a sorozat tempója, a cselekmény kidolgozása meg olyan volt, mint a... mint a Star Trekben! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Értem én hogy a kezdeti letargiádból az utolsó előtti-előtti résznél hirtelen belelkesedtél de az egész sorozat langyos melegvíz s dögunalmas volt az előző rész is. Eddig mindegyiken bealudtam 5-10 percre.
Ehhez képest a Disco mindig mutatott valami újat s progresszívet, misztikusat, érdekeset. Picard filller n+1, egyedül Riosban van potenciál.
Ezt nem mondanám, mert tippre megyünk vissza a dögunalomba az elkövetkezendő 3 részre és az utolsó lesz megint olyan jó, mint a mostani volt... de ne akard nekem beadni, hogy a mostani UGYANOLYAN unalmas volt, mint az előző 5, mert nem. Fanként én most többet kaptam sokkal, ha azonban neked tényleg ugyanolyan uncsi volt, mint a korábbi "csodák", akkor szvsz ne nézd tovább, mert ennél jobb már nem lesz.
Itt azért felröhögtem, mert hát a Mirror Universe-ig elég rossz ám az az első évad és a második is csak hellyel-közzel szedi össze magát a nagy Red Angel marhaság közepette.
Amúgy oké, értem, az új sorozatok minősége egy nagy büdös lófasz még a kifejezetten hullámzó Voyagerhez képest is. A Disco ugyanakkor jobban elment amolyan rágógumi sci-finek, ahol kicsit az új SW-re emlékeztetően színes szagos dolgokat nyomnak gyorsan az arcodba, hogy ne figyelj a történet sutaságára. A Picardban ez nincs meg, itt akció híján a történetnek kéne ütnie, a történet viszont egy rakás szar.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.