Viszont ez a 60-120 ugyanolyan hatást ha nem rosszabbat ér el mint amikor a 60-70 -es években felgyorsították az autós üldözéseket hogy lásd milyen szupergyorsan száguldoznak. Mesterkélt es átlátszó trükk lett belőle.
this right here. Ez az amiert az amcsik bombazzak a kozelkeletet. :D
Miert hiszik azt az emberek hogy a technologia megrekedt 200 eve es kezzel tekeros filmkockakkal dolgozunk, amit ha gyorsabban forgatunk akkor gyorsabban uldozik a kocsik egymast es ennyi az egesz tudomany? Sohasem ertettem igazan honnan tudnak megindulni a false rumorok a neten vagy a szobeszedben es hogyan tudjak az emberek bevenni ezeket, de mar latom hogy csak siman a tudatlansag, ismeretlenseg a temaban az oka. Nem tudjak egyszeruen hogy mukodnek a dolgok es sajat elmeleteket gyartanak, mint a "soap opera effect" is manapsag.
Vegyunk nagyon egyszeru peldakat. Letezik az ido fogalma, es letezik a kepkocka fogalma. Aztan letezik a felveves, es letezik a lejatszas fogalma.
- Ha felveszi valaki egy 24fps-es kameraval hogy 1 masodperc alatt leesik egy labda, azzal 24 kulon kepkockra lesz 1 masodperben tortent esemeny anyaga leosztva.
Tegyuk fel az egyszeruseg kedveert hogy a kepernyo is 24hrz-en dolgozik, tehat annyit tud max megjeleniteni. Ezt akkor lejatszhatja ugyanebben a sebessegben, akkor 1 masodperc alatt 24 kepkockat fog lejatszani, de lejatszhatja az esemenyt a kijelzon 10 masodperc alatt is, akkor minden masodpercben csak ~2 kepkockat fogsz latni megmoccanni.
- Felveheti valaki egy 1000fps-es komoly highFPS kameraval hogy 1 masodperc alatt leesik egy labda, azzal 1000 kepkockara lesz 1 masodpercben tortent esemeny anyaga leosztva.
Ezt lejatszhatja ugyanebben a sebessegben, de ha ezt a beszelt kijelzon akarja megnezni, akkor kb minden ~41. kepkocka fog csak latszodni, az osszes tobbi kozteset egyszeruen levagja a hardware, de 24kepkockat fog megjeleniteni abban az 1mp-ben. Es nem fog semmi kulonbseg lenni latvanyban, ugyanugy mintha 24fps-es kameraval vette volna fel es 1mp alatt jatszotta volna le.
Ezt lejatszhatja 10 masperc alatt is, igy mar goromban minden ~4. kepkockat hagyna csak ki a kijelzon a hardware, de ugyanugy tovabbra is mindig 24fps-t jelenitene meg minden masodpercben. Az alacsony FPS-es kameranal itt masodpercenkent 2 kepvaltozast lattunk ugye.
De azt is megteheti hogy megprobalja annyira elnyujtani az idot, hogy az osszes felvett kepkocka benne legyen a 24fps-es kijelzo kimutatasaban a legrovidebb ido alatt (aka super slow-mo), akkor ~41. masodpercig tartana az egesz lejatszas, amig leer a labda.
Ezert nem fog felgyorsulni az ido mulasa a filmnek, vagyis nem fognak gyorsabban tortenni a dolgok benne (mint a regi kocsikazos filmeknel) azzal ha "frame interpolation" modszert hasznalunk, mint a beszlet SVP algoritmus is. Mivel az algoritmus nem azt csinalja hogy egyszeruen felgyorsitja addig a kepkockak porgeset amig el nem eri a 60FPS-t, hanem:
- megnezi hogy mekkora a felvett anyag kepkocka szama 1mp-re.
- megnezi hogy mekkora a kijelzod frekvenciaja (60hrz pl).
- ujabb koztes kepkockakat gyart a felvett anyag ket egymas koveto kepkockaja koze, hogy a 24kepkocka/masodpercbol, kilegyen a 60kepkocka masodpercenkent. Azaz 36 kepkockat gyart neked egy 24fps-es film minden masodpercere a semmibol, realtime, csak algoritmussal kiszamolgatva es saccolva hogy mi tortenhetett kozottuk amit nem tudodd a kamera megorokiteni. Megorizve a lejatszas sebesseget (dehat egy masfel oras 24fps-es film tovabbra is masfel oras lesz, csak egy csomo extra beszurt kepkocka lesz kozben, majdnem olyan hatast elerve mintha egy 60fps-es kameraval lett volna masfel ora anyaga felveve). Ezert is dolgozik az ember videokarija, meg az osszes procimagja a munkan amikor be van a szoftver kapcsolva.
Ettol banalisabban mar nem tudom elmagyarazni, szerintem ebbol mindenkinek ertenie kellene az alapokat, csak max annak nem aki direkt nem akarja megerteni. :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ezt lejatszhatja ugyanebben a sebessegben, de ha ezt a beszelt kijelzon akarja megnezni, akkor kb minden ~41. kepkocka fog csak latszodni, az osszes tobbi kozteset egyszeruen levagja a hardware, de 24kepkockat fog megjeleniteni abban az 1mp-ben. Es nem fog semmi kulonbseg lenni latvanyban, ugyanugy mintha 24fps-es kameraval vette volna fel es 1mp alatt jatszotta volna le.
Ennél azért sokkalta bonyolultabb a helyzet. Amint korábban mondtam, az a 24 képkocka valójában 24 db 1/48-ad másodpercre exponált kép, plusz köztük 24 db 1/48-ad másodperces szünet. (Ez a legtöbb esetben 180°-ra állított shutter angle miatt van így.)
A kettő teljesen más mozgásérzetet ad, mint amikről te beszélsz. Amit te emlegetsz - csak minden 41. kocka mutatva - az kurvára darabos lesz, nulla motion blurrel, míg a "natív" 24p sokkal folyamatosabbnak hat az elmosás miatt.
Ezért is gyűlölöm a videojátékokban a motion blur-t, mert sokkal, de sokkal magasabb, mint a filmekben. Mert egyszerűen nem ismerik a filmes technológiát.
Ezt lejatszhatja ugyanebben a sebessegben, de ha ezt a beszelt kijelzon akarja megnezni, akkor kb minden ~41. kepkocka fog csak latszodni, az osszes tobbi kozteset egyszeruen levagja a hardware, de 24kepkockat fog megjeleniteni abban az 1mp-ben. Es nem fog semmi kulonbseg lenni latvanyban, ugyanugy mintha 24fps-es kameraval vette volna fel es 1mp alatt jatszotta volna le.
Ennél azért sokkalta bonyolultabb a helyzet. Amint korábban mondtam, az a 24 képkocka valójában 24 db 1/48-ad másodpercre exponált kép, plusz köztük 24 db 1/48-ad másodperces szünet. (Ez a legtöbb esetben 180°-ra állított shutter angle miatt van így.)
A kettő teljesen más mozgásérzetet ad, mint amikről te beszélsz. Amit te emlegetsz - csak minden 41. kocka mutatva - az kurvára darabos lesz, nulla motion blurrel, míg a "natív" 24p sokkal folyamatosabbnak hat az elmosás miatt.
lehet utolagos motion blur szuro effektust rahuzni, es vannak egyeb trukkok is amik megoldjak.
A leirasomban csak a vegletekig leegyszerusitettem a dolgot hogy a hulye is megertse hogy a 60FPS-re konvertalas nem azt jelenti hogy felgyorsitjuk a filmet, es mindenki Benny Hill fazonra rohangal majd benne.
Nem preciz filmipari orat akartam tartani nekik.
Ezért is gyűlölöm a videojátékokban a motion blur-t, mert sokkal, de sokkal magasabb, mint a filmekben. Mert egyszerűen nem ismerik a filmes technológiát.
szintugy, es elso dolgom is kikapcsolni azt a rakba, a DOF-fal kovetoen.
Viszont sok jatekban nem csak on-off opcio van, hanem az intenzitasat is tudod allitani, igy elmeletileg siman be tudnad egy egeszsegesen realis hatasura loni. Csak mint tudod imadjak a designerek eltulozni az effektusokat, hogy faszan mosottan nezzen ki minden.
Kevesebb az esely arra hogy eszreveszed hogy downscalelet rezolucion fut a jatek, es alacsony FPS-sel, mert bena az adott konzol hardvere tul sokat vartak el az adott vastol a fejlesztok.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A leirasomban csak a vegletekig leegyszerusitettem a dolgot hogy a hulye is megertse hogy a 60FPS-re konvertalas nem azt jelenti hogy felgyorsitjuk a filmet, es mindenki Benny Hill fazonra rohangal majd benne.
A helyzet az hogy ferdíted a mondandómat, mivel nem ezt állítottam. Amit mondtam hogy számomra ugyanúgy hat. Elveszíti a suspension of disbelief-et, kamunak es mesterkéltnek hat. Pont ugyanannyira mint a felgyorsított jelenetek voltak, amíg ez az érzet el nem tűnik addig ez parttalan.
A 60fps-es red motoros videóra kiváncsi vagyok, de csak este fogom tudni megnézni...
Én csak azt nem értem, hogy miért lenne hátrány a 60 fps. Mit nem lehetne megvalósítani úgy művészileg?
Látom melyik mondatomat lehetne így értelmezni, de már a kiindulópontom is az volt, hogy más a kettő, nincsen "jobb". Nagyrészt psi fura szóhasználatán, érvelésén rugóztam (amit ennyi idő után sem nagyon tudok megszokni.) ^^
Csupán erre térnék még ki:
psishock írta: Ezert is bizonyitja a teny amikor felkonvertalod a 24fps-es videokat [...] mondj egy filmet ami szebb es folyamatosabb hatast kelt 24fps-en. Mondj egy filmet ahol kifejezetten a 24fps adta limitaciokra epitettek optikai trukkoket, amit magasabb fps rataval egyszeruen nem tudtak volna megvalositani. 60fps-en is ugyanugy hasznalhatsz te motion blurt ha akarsz, meg a jelenleg filmekben hasznalt mindenfele muveszi effektust.
Persze, de ugyanazt nem lehet rekreálni 60 fps-en, csak max. hasonlót. És nem, Mizoguchi vagy Tarkovsky long takejeit sem lehet ugyanúgy megvalósítani, ha esetleg újraforgatnák, pláne nem digitális konverzióval. Pont ezért hoztam példaként a digitális kontra cellulod esetét: lehet "zajt" (film grain) hozzáadni digitálisan is, de soha nem lesz ugyanolyan, mint egy celluloidra vett filmnél.
Ettől független érdekes eredményt szülhet a régi módszerek új technológiával történő megvalósítása, vagy újabbak kidolgozása, de visszafele ez nem működik. Uram bocsá, Michelangelót sem fogják rimásterelni. :D
Szerk:
És a további wall of texteket elkerülvén:
psishock írta: igen, es ez elegendo fps nelkul nem igen valosul meg. Erzed hogy diavetitesen vagy, az meg nem egy tokeletes mozgasilluzio elmeny ugye, hanem "darabos".
Ok, komolyra fordítva: átkapcsoltam, tudja a 60-at, és ha nagyon rákoncentrálok, akkor amúgy látom is a különbséget. Ebből adódik, hogy hazudnék, ha azt mondanám, hogy zavar bármennyire is a hiánya. Tévénél is egyedül a film végi kontrasztos "fekete háttérnél megy levele gyorsan a fehér betű" esetben látom a különbséget igazán a 100Hz-es és a sima LCD között, ott mondjuk zavaró lenne. De azt nem szoktam nézni soha.. :)
Abból, hogy adott esetben a 48 fps miatt van, logikailag nem következik, hogy mindig ugyanez lesz a 48 fps miatt.
@swoder
Nekem még mindig ködös, hogy mi miatt megy az aggodalom. Persze az érthető, hogy az efféle szoftver módosítja a régi filmeket, aminek ára van. De korábban mintha a natív jövő elől is elzárkóztál volna, de ha ezek szerint mégsem, akkor már érthetőbb az álláspontod.
BTW, kifejezetten jól hat az 50hz pl autóversenyre (meg tudtommal egyéb sportokra, de én azokat nem nézem). Le Mans 24h-t pl nem igazán szeretnék 1080i50/60-nál rosszabb minőségben látni.
Leírom még egyszer: eddig semmilyen olyan 48 FPS-es vagy 60 FPS-es mozgóképet nem láttam ahol ne lett volna mesterkélt és mű tőle az egész s ezáltal zavaró. Egyedüli kivétel ha videojáték in-game videóról van szó ahol nem zavaró.
És ahogy már én is leírtam, ez a szórványos tapasztalatok miatt nem lehet egy egész (majdani) technológiára nézve mérvadó. Elfogadom a véleményedet, de nem osztom, hogy ennyi alapján ellenzed élből a fejlődést, az érvedet a legkevésbé sem találom kielégítőnek.
Irtam azt is hogyha lesz olyan tartalom ami beigazolja hogy jobb akkor megkovetem. De lehet elsiklottal felette. Sose ellenzem a fejlődést, de ami új vagy másképpen ugyanaz még nem feltétlen jobb is. Lásd e-papír és toll/ceruza/tinta esete...
psishock írta: igen, es ez elegendo fps nelkul nem igen valosul meg. Erzed hogy diavetitesen vagy, az meg nem egy tokeletes mozgasilluzio elmeny ugye, hanem "darabos".
Let's agree to disagree.
RE@L írta: Leírom még egyszer: eddig semmilyen olyan 48 FPS-es vagy 60 FPS-es mozgóképet nem láttam ahol ne lett volna mesterkélt és mű tőle az egész s ezáltal zavaró. Egyedüli kivétel ha videojáték in-game videóról van szó ahol nem zavaró.
mivel játéknál simán vágjátok már hogy a 60fps egyszerűen jobb hatást ad a szemnek mint természetes (nem szaggató) minha 24fps-en lenne, meg kell értenetek hogy ugyanúgy a filmeknél is ez van.
Annyi csak a különbség hogy míg a játékokat már ráállt az agyatok hogy miként viselkedik 60fps-ben, a filmeknél még mindig a gyerek korotok óta betanított 24fps-t keresi mindenhol az agyatok, és minden másik felállás "mesterkélten" hat.
A 24fps is ugyanolyan mesterkélten hat ha igazi világot hasonlítja hozzá az agyad, és ugyanolyan mesterkélt "valami itt nincs rendben a fizikával" hatást tulajdonítana neki mint a 48 vagy 60nál, egyedül csak annyi a különbség hogy neked cirka 30 éven keresztül volt időd rászokni erre, és a folyamatos szaggatásra, a többi meg friss illúzió élmény.
A szaggatást már nem is detektálja az agyad, mivel 30 éven keresztül ezt szoktattad meg vele.
Ezért is mondtam hogy próbáljátok ki magatokat, nézzetek mindent 60fps-ben pl hetekig és utána tegyetek be egy 24fps-es videót.
Garantáltan azt fogjátok érezni hogy minden képkockája szaggatni fog és hogy baromira mesterkélt a mozgás feeling, semmi természetes csúszása nincs.
És mint mondom nem kérdőjelezem meg az érzéseiteket hogy furcsáljátok a 60fps hatását, hanem pont arra akarok rávilágítani hogy tudom miért éreztek így, és tudom hogy az agyatokat 30 évik erre tréningeztettétek hogy elfogadja és a 24-et tartsa természetesnek, hogy ne vegye egyáltalán észre a szaggatást és az illúzió hatást.
Mit gondoltok hogyan vélekednétek minderről, ha 60fps-sel néztetek volna minden rajzfilmet és filmet 30 éven kereszül és betenne valaki egy 24-fps-es mosottabb motion bluros cuccot. Azt mondanátok hogy "na ne vicceljünk már... mi ez a mesterkélt életlen darabos valami?".
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
artifact-osodás nagyon zavaró, (hiszem ha látom, hogy javították,) szóval részemről azt hiszem kihagyom a támogatást, de amúgy 60fps FTW
áldottak a gyengén látók
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
úgy mondod, mintha ez nem lenne nyilvánvaló, hogy mi vagyunk a kisebbség :DDD
attól még ízlés kérdése az egész, és leginkább megszokásra alapszik, kicsit tudományosabb megközelítésű cikkben is, amennyire beleolvasgattam ugyanaz van csak, hogy olcsóbbnak, fake-nek érzi az agy. egy agy, amit úgy kondícionálsz, ahogy akarsz, vagyis --> megszokás
a "filmes hatás" hiánya: van aminek jól jön, van aminek nem, ez is megint csak ízlés. de persze oldalakon, órákon keresztül lehet erről vitatkozni. biztos megéri :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
this right here. Ez az amiert az amcsik bombazzak a kozelkeletet. :D
Miert hiszik azt az emberek hogy a technologia megrekedt 200 eve es kezzel tekeros filmkockakkal dolgozunk, amit ha gyorsabban forgatunk akkor gyorsabban uldozik a kocsik egymast es ennyi az egesz tudomany? Sohasem ertettem igazan honnan tudnak megindulni a false rumorok a neten vagy a szobeszedben es hogyan tudjak az emberek bevenni ezeket, de mar latom hogy csak siman a tudatlansag, ismeretlenseg a temaban az oka. Nem tudjak egyszeruen hogy mukodnek a dolgok es sajat elmeleteket gyartanak, mint a "soap opera effect" is manapsag.
Vegyunk nagyon egyszeru peldakat. Letezik az ido fogalma, es letezik a kepkocka fogalma. Aztan letezik a felveves, es letezik a lejatszas fogalma.
- Ha felveszi valaki egy 24fps-es kameraval hogy 1 masodperc alatt leesik egy labda, azzal 24 kulon kepkockra lesz 1 masodperben tortent esemeny anyaga leosztva.
Tegyuk fel az egyszeruseg kedveert hogy a kepernyo is 24hrz-en dolgozik, tehat annyit tud max megjeleniteni. Ezt akkor lejatszhatja ugyanebben a sebessegben, akkor 1 masodperc alatt 24 kepkockat fog lejatszani, de lejatszhatja az esemenyt a kijelzon 10 masodperc alatt is, akkor minden masodpercben csak ~2 kepkockat fogsz latni megmoccanni.
- Felveheti valaki egy 1000fps-es komoly highFPS kameraval hogy 1 masodperc alatt leesik egy labda, azzal 1000 kepkockara lesz 1 masodpercben tortent esemeny anyaga leosztva.
Ezt lejatszhatja ugyanebben a sebessegben, de ha ezt a beszelt kijelzon akarja megnezni, akkor kb minden ~41. kepkocka fog csak latszodni, az osszes tobbi kozteset egyszeruen levagja a hardware, de 24kepkockat fog megjeleniteni abban az 1mp-ben. Es nem fog semmi kulonbseg lenni latvanyban, ugyanugy mintha 24fps-es kameraval vette volna fel es 1mp alatt jatszotta volna le.
Ezt lejatszhatja 10 masperc alatt is, igy mar goromban minden ~4. kepkockat hagyna csak ki a kijelzon a hardware, de ugyanugy tovabbra is mindig 24fps-t jelenitene meg minden masodpercben. Az alacsony FPS-es kameranal itt masodpercenkent 2 kepvaltozast lattunk ugye.
De azt is megteheti hogy megprobalja annyira elnyujtani az idot, hogy az osszes felvett kepkocka benne legyen a 24fps-es kijelzo kimutatasaban a legrovidebb ido alatt (aka super slow-mo), akkor ~41. masodpercig tartana az egesz lejatszas, amig leer a labda.
Ezert nem fog felgyorsulni az ido mulasa a filmnek, vagyis nem fognak gyorsabban tortenni a dolgok benne (mint a regi kocsikazos filmeknel) azzal ha "frame interpolation" modszert hasznalunk, mint a beszlet SVP algoritmus is. Mivel az algoritmus nem azt csinalja hogy egyszeruen felgyorsitja addig a kepkockak porgeset amig el nem eri a 60FPS-t, hanem:
- megnezi hogy mekkora a felvett anyag kepkocka szama 1mp-re.
- megnezi hogy mekkora a kijelzod frekvenciaja (60hrz pl).
- ujabb koztes kepkockakat gyart a felvett anyag ket egymas koveto kepkockaja koze, hogy a 24kepkocka/masodpercbol, kilegyen a 60kepkocka masodpercenkent. Azaz 36 kepkockat gyart neked egy 24fps-es film minden masodpercere a semmibol, realtime, csak algoritmussal kiszamolgatva es saccolva hogy mi tortenhetett kozottuk amit nem tudodd a kamera megorokiteni. Megorizve a lejatszas sebesseget (dehat egy masfel oras 24fps-es film tovabbra is masfel oras lesz, csak egy csomo extra beszurt kepkocka lesz kozben, majdnem olyan hatast elerve mintha egy 60fps-es kameraval lett volna masfel ora anyaga felveve). Ezert is dolgozik az ember videokarija, meg az osszes procimagja a munkan amikor be van a szoftver kapcsolva.
rwurl=http://i.imgur.com/6OLWi2P.jpg
(source: http://www.svp-team.com/wiki/Frame_interpolation_overview)
Ettol banalisabban mar nem tudom elmagyarazni, szerintem ebbol mindenkinek ertenie kellene az alapokat, csak max annak nem aki direkt nem akarja megerteni. :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ennél azért sokkalta bonyolultabb a helyzet. Amint korábban mondtam, az a 24 képkocka valójában 24 db 1/48-ad másodpercre exponált kép, plusz köztük 24 db 1/48-ad másodperces szünet. (Ez a legtöbb esetben 180°-ra állított shutter angle miatt van így.)
A kettő teljesen más mozgásérzetet ad, mint amikről te beszélsz. Amit te emlegetsz - csak minden 41. kocka mutatva - az kurvára darabos lesz, nulla motion blurrel, míg a "natív" 24p sokkal folyamatosabbnak hat az elmosás miatt.
Ajánlom figyelmedbe ezt a wiki cikket:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shutter_angle
Ezért is gyűlölöm a videojátékokban a motion blur-t, mert sokkal, de sokkal magasabb, mint a filmekben. Mert egyszerűen nem ismerik a filmes technológiát.
lehet utolagos motion blur szuro effektust rahuzni, es vannak egyeb trukkok is amik megoldjak.
A leirasomban csak a vegletekig leegyszerusitettem a dolgot hogy a hulye is megertse hogy a 60FPS-re konvertalas nem azt jelenti hogy felgyorsitjuk a filmet, es mindenki Benny Hill fazonra rohangal majd benne.
Nem preciz filmipari orat akartam tartani nekik.
szintugy, es elso dolgom is kikapcsolni azt a rakba, a DOF-fal kovetoen.
Viszont sok jatekban nem csak on-off opcio van, hanem az intenzitasat is tudod allitani, igy elmeletileg siman be tudnad egy egeszsegesen realis hatasura loni. Csak mint tudod imadjak a designerek eltulozni az effektusokat, hogy
faszanmosottan nezzen ki minden.Kevesebb az esely arra hogy eszreveszed hogy downscalelet rezolucion fut a jatek, es alacsony FPS-sel, mert
bena az adott konzol hardveretul sokat vartak el az adott vastol a fejlesztok.admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A helyzet az hogy ferdíted a mondandómat, mivel nem ezt állítottam. Amit mondtam hogy számomra ugyanúgy hat. Elveszíti a suspension of disbelief-et, kamunak es mesterkéltnek hat. Pont ugyanannyira mint a felgyorsított jelenetek voltak, amíg ez az érzet el nem tűnik addig ez parttalan.
A 60fps-es red motoros videóra kiváncsi vagyok, de csak este fogom tudni megnézni...
Látom melyik mondatomat lehetne így értelmezni, de már a kiindulópontom is az volt, hogy más a kettő, nincsen "jobb". Nagyrészt psi fura szóhasználatán, érvelésén rugóztam (amit ennyi idő után sem nagyon tudok megszokni.) ^^
Csupán erre térnék még ki:
Persze, de ugyanazt nem lehet rekreálni 60 fps-en, csak max. hasonlót. És nem, Mizoguchi vagy Tarkovsky long takejeit sem lehet ugyanúgy megvalósítani, ha esetleg újraforgatnák, pláne nem digitális konverzióval. Pont ezért hoztam példaként a digitális kontra cellulod esetét: lehet "zajt" (film grain) hozzáadni digitálisan is, de soha nem lesz ugyanolyan, mint egy celluloidra vett filmnél.
Ettől független érdekes eredményt szülhet a régi módszerek új technológiával történő megvalósítása, vagy újabbak kidolgozása, de visszafele ez nem működik. Uram bocsá, Michelangelót sem fogják rimásterelni. :D
Szerk:
És a további wall of texteket elkerülvén:
Let's agree to disagree.
Ok, komolyra fordítva: átkapcsoltam, tudja a 60-at, és ha nagyon rákoncentrálok, akkor amúgy látom is a különbséget. Ebből adódik, hogy hazudnék, ha azt mondanám, hogy zavar bármennyire is a hiánya. Tévénél is egyedül a film végi kontrasztos "fekete háttérnél megy levele gyorsan a fehér betű" esetben látom a különbséget igazán a 100Hz-es és a sima LCD között, ott mondjuk zavaró lenne. De azt nem szoktam nézni soha.. :)
Abból, hogy adott esetben a 48 fps miatt van, logikailag nem következik, hogy mindig ugyanez lesz a 48 fps miatt.
@swoder
Nekem még mindig ködös, hogy mi miatt megy az aggodalom. Persze az érthető, hogy az efféle szoftver módosítja a régi filmeket, aminek ára van. De korábban mintha a natív jövő elől is elzárkóztál volna, de ha ezek szerint mégsem, akkor már érthetőbb az álláspontod.
Sors bona, nihil aliud.
BTW, kifejezetten jól hat az 50hz pl autóversenyre (meg tudtommal egyéb sportokra, de én azokat nem nézem). Le Mans 24h-t pl nem igazán szeretnék 1080i50/60-nál rosszabb minőségben látni.
Leírom még egyszer: eddig semmilyen olyan 48 FPS-es vagy 60 FPS-es mozgóképet nem láttam ahol ne lett volna mesterkélt és mű tőle az egész s ezáltal zavaró. Egyedüli kivétel ha videojáték in-game videóról van szó ahol nem zavaró.
És ahogy már én is leírtam, ez a szórványos tapasztalatok miatt nem lehet egy egész (majdani) technológiára nézve mérvadó. Elfogadom a véleményedet, de nem osztom, hogy ennyi alapján ellenzed élből a fejlődést, az érvedet a legkevésbé sem találom kielégítőnek.
Sors bona, nihil aliud.
Irtam azt is hogyha lesz olyan tartalom ami beigazolja hogy jobb akkor megkovetem. De lehet elsiklottal felette. Sose ellenzem a fejlődést, de ami új vagy másképpen ugyanaz még nem feltétlen jobb is. Lásd e-papír és toll/ceruza/tinta esete...
mivel játéknál simán vágjátok már hogy a 60fps egyszerűen jobb hatást ad a szemnek mint természetes (nem szaggató) minha 24fps-en lenne, meg kell értenetek hogy ugyanúgy a filmeknél is ez van.
Annyi csak a különbség hogy míg a játékokat már ráállt az agyatok hogy miként viselkedik 60fps-ben, a filmeknél még mindig a gyerek korotok óta betanított 24fps-t keresi mindenhol az agyatok, és minden másik felállás "mesterkélten" hat.
A 24fps is ugyanolyan mesterkélten hat ha igazi világot hasonlítja hozzá az agyad, és ugyanolyan mesterkélt "valami itt nincs rendben a fizikával" hatást tulajdonítana neki mint a 48 vagy 60nál, egyedül csak annyi a különbség hogy neked cirka 30 éven keresztül volt időd rászokni erre, és a folyamatos szaggatásra, a többi meg friss illúzió élmény.
A szaggatást már nem is detektálja az agyad, mivel 30 éven keresztül ezt szoktattad meg vele.
Ezért is mondtam hogy próbáljátok ki magatokat, nézzetek mindent 60fps-ben pl hetekig és utána tegyetek be egy 24fps-es videót.
Garantáltan azt fogjátok érezni hogy minden képkockája szaggatni fog és hogy baromira mesterkélt a mozgás feeling, semmi természetes csúszása nincs.
És mint mondom nem kérdőjelezem meg az érzéseiteket hogy furcsáljátok a 60fps hatását, hanem pont arra akarok rávilágítani hogy tudom miért éreztek így, és tudom hogy az agyatokat 30 évik erre tréningeztettétek hogy elfogadja és a 24-et tartsa természetesnek, hogy ne vegye egyáltalán észre a szaggatást és az illúzió hatást.
Mit gondoltok hogyan vélekednétek minderről, ha 60fps-sel néztetek volna minden rajzfilmet és filmet 30 éven kereszül és betenne valaki egy 24-fps-es mosottabb motion bluros cuccot. Azt mondanátok hogy "na ne vicceljünk már... mi ez a mesterkélt életlen darabos valami?".
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
jesszusom mennyit tudtok írni erről...
artifact-osodás nagyon zavaró, (hiszem ha látom, hogy javították,) szóval részemről azt hiszem kihagyom a támogatást, de amúgy 60fps FTW
áldottak a gyengén látók
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
http://accidentalscientist.com/2014/12/why-movies-look-weird-at-48fps-an...
http://www.quora.com/Why-does-video-at-high-frame-rates-look-cheap
A helyzet az hogy ti vagytok a kisebbség a 60 FPS hype-al nem pedig a világ java része...
Egységfront! :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
úgy mondod, mintha ez nem lenne nyilvánvaló, hogy mi vagyunk a kisebbség :DDD
attól még ízlés kérdése az egész, és leginkább megszokásra alapszik, kicsit tudományosabb megközelítésű cikkben is, amennyire beleolvasgattam ugyanaz van csak, hogy olcsóbbnak, fake-nek érzi az agy. egy agy, amit úgy kondícionálsz, ahogy akarsz, vagyis --> megszokás
a "filmes hatás" hiánya: van aminek jól jön, van aminek nem, ez is megint csak ízlés. de persze oldalakon, órákon keresztül lehet erről vitatkozni. biztos megéri :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King