Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Demóval játszottam, +1, szerintem is jó játék, és eléggé különáll az FTL-től.



The Witcher III: Wild Hunt

Ugyan a héten "is" játszottam vele, de az utazás legalább 3-4 hete kezdődött. Most van kb. olyan 85 játékórám az egészben. Első végigjátszásra voltam olyan fasz és ismeretlen a világban hogy akaratlanul is a legrosszabb endinget kaptam.

ShowHide spoiler #

Szóval fogtam magam és tanulva a hibáimból (főleg abból hogy csak egy korai 10 órás mentésem volt) újrajátszottam hogy a "Witcher" endinget kapjam mielőtt a kiegészítőkbe belefogok. 25-30 óra játék után (úgy hogy kb. "speedrunt" nyomtam) elértem a célom és a revelációmat. Játékmenet pompás bár crafting és inventory menedzsment a legrosszabb benne, a grafika így 4 év után is gyönyörű (néhol azért ordított néhány low poly háttértextúra de.....) Story kitűnő, azt hiszem megvettem magamnak karácsonyra a könyveket. :) A zene, a zene valami kurvajól passzol mindenhez, a Wishpers of Oxenfurt témától kirázott mindig a hideg annyira jó. A Kaer Morhen-es ivászat, te jó ég! Kitömött Unikornis! Dandelion a bárd! Zoltan! Ááá, megannyi emlékezetes pillanat...

Az is hótzicher hogy 0-day vétel lesz a Cyberpunk 2077. Ez volt életem első CD Projekt Red játéka és belemerülése a "Witcher" világába, de megvettek kilóra. Kicsit keserédes vagyok hogy csak most játszottam a játékkal, viszont legalább nem kellett kompromisszumokat kössek a csodás grafika oltárán amit korábban nagyon nagyon bántam volna. Hogy is mondjam az idei generációban a Breath of the Wild mellett magasan ott van a dobogón. Hogyha pálcát kéne törjek felettük, megmondom őszintén nem tudnék egyáltalán. Witcher 3 tradicionálisan inkább nyugati RPG és azon belül is igen "felnőtt" (történet, lehetőségek, karakterfejlődés és dark fantasy). A téma hogy az emberek az igazi "szörnyek" vagy "szörnyebbek" nagyon-nagyon gyomron ütött, well played! Breath of the Wild inkább egy csodálatos kaland rengeteg önfeledt és ösztönös felfedezéssel mintsem RPG, a felfedezés öröme a Witcherben is megvan, de sokszor erőltetett s nem természetes. Ugyanakkor rengetegszer spontán is ami nagyon jó, de mesterkélt a Breath of the Wildhoz képest. Az az igazság hogy ezen két játék után a jövőben hogyha mindent amit tanultak/beletettek ebbe a két játékba a játékfejlesztők kamatoztatni tudják akkor bele se merek gondolni milyen játékokat fogunk kapni az eljövendőben. Breath of the Wild 2 például már akkor büntet mindent hogyha semmit sem újít a story-n kívül, ez pedig kizárt mivel Eiji Aonuma garantáltan rengeteg újításnak fog teretadni.

Most lefekszem aludni, és tovább folytatom a héten a besték levadászását és a két kiegészítő végigjátszását.



Re: bad end
Én is wikit olvastam, mert több helyen az, amit kell választanod a "jó" endinghez, kurvára nem az, amit én választottam volna.

Jah, és nekem 150 óra volt kereken minden dlc-vel és egy jelentős mennyisérű - de Skellige térképén nem kimerítő - PoI bejárással.

...és CP2077 (CE) be van rendelve nálam is. :D

szerk: jah, és B&W legyen utolsó, az +1 endinget ad. ....és ott is van bad end sajnos, de ott kb wiki nélkül sikerült elérnem.



Heart & Stone megy most, meg akalmasint Witcher contractok amik nem voltak meg :)



Star Wars: The Force Unleashed 1 és 2

A közelgő Fallen Jedi SW játék miatt vettem őket elő.

Nagy hiba volt. Elképesztően szánamas mind a kettő.

FU1

Az engine borzalmas. A karakter képes beleakadni egy 3 centi magas "dombba", és egy helyben fut. Nem lehet semmire ráugrani, még akkor sem ha lapos a teteje. KIvéve ha a designerek kegyeskedtek azt a megoldást találni az adott feladatra. Egyébként láthatatlan fal, vagy lecsúszik a karakter. Olyanokat csúszik ezeken a speciális lejtőkön, mintha jégen mászkálna.

Minden bossnál Quick-Time event van. Ez nekem kb. ugyanolyan misztérium, mint az Ambient Occlusion (ami szerintem szarul néz ki, de cserébe baromi FPS ölő is). Ha van egy látványos akció, akkor miért tereli a játék a figyelmed a képernyő kis részére, ahol azt figyeled, hogy mit kell megnyomni, és emiatt csak félszemmel látod az akciót???

Az egyik küldetést lehetetlen megcsinálni egy jobb gépen, mert 30 FPS-re "optimalizálták". Ha ennél sokkal több van, akkor nem lehet. Elég sokat küzdöttem vele, míg rá nem jöttem. Végül az NVidia Inspectorral lekorlátoztam az FPS-t és egyből meg tudtam csinálni a feladatot.

A menuben nincs egér, kurzorral tudsz mozogni és enterrel választani. Igénytelen konzol port.

FU2

Itt már van rendes egérkurzor a menüben. Cserébe ha elindítom a játékot, nincs se billentyű kontroll, se egér. Mindaddig, míg ki nem húzom az összes USB kontrollerem. Olvastam, hogy valakiknek még akkor sem.

Szétfagyott párszor, jellemzően küldetés részpáya végén, ahol videónak kellett volna jönni. Csinálhattam újra ezeket a részeket és reménykedhettem, hogy most nem fagy szét.

Itt is van Quick-Time event.

Enginemozi közben lőnek a katonák, miközben nem lehet irányítani a karaktert. Szerencsére főleg rohamosztagosok, az meg mint tudjuk, nem veszélyes.

Az egyik NPC nem képes befogni a pofáját, folyamatosan mondja, hogy mit kell csinálni. Mintha a játékos értelmi fogyatékos lenne.

Verdikt: 3/10

Egy ekkora frencsájztól ilyen mértékű igénytelenséget látni duplán dühítő.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



A vicces rövidítés nem véletlen, nagyjából ezt üzente anno Lucas bácsi a rajongóknak a játékokkal. :D


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Jó, de a sztori mindenért kárpótol. Azon sokat lehet röhögni a bénasága miatt, az általad említetteken nem igazán tudtam. Bár nekem valami rejtélyes okból eddig kimaradt a második rész.

Viszont a Battlefront 2-t jobban utáltam. Lehet, hogy profibb, de még jellegtelenebb, és amikor beadja a klasszikus karaktereket a kampányban, akkor a profizmus is elszáll, olyan alja játékmenet jár hozzájuk, hogy azt nem hittem el. A játék, melyben szívesebben lennél 3CPO, mint Luke.

Sors bona, nihil aliud.



Arra már nem akartam kitérni, mert mentem aludni.

De valóban, az első játék sztorija ezer sebből vérzett. A másodikkal még nem mentem messze a sztoriban, ha eltekintünk az előzményektől, akár még lehet is belőle valami. (Igazából csak reménykedem.)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Én a TFU-val már majdnem az újrajátszásig is eljutottam, mert úgy emlékeztem, hogy a fizika fun, a graf elmegy, és SW, de a 30 FPS limit betette a pumpát a küllők közé mindjárt indulásnál, 60 FPS-el meg bugos a fizika, és azok a bossfightok az LCD játékokat idézték a fix kameraállású borzalommal. Látszik, hogy nem PC-re tervezték. Ha a bossfightok nem lettek volna ennyire elszúrva és nincs 30 FPS limit időnként lehet, hogy újrajátszanám, mert azért csak SW.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



A 2-est most hagytam abba, túl sokszor fagy szét. Egyébként meg ja, azok a fix kamerás bossfightok is ultragázok voltak.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Jedi: Fallen Order

Kb. 10 órám van benne.

Alapjában véve az EA fogta, és lelopta a Dark Souls játékmenetét és nyakonöntötte egy kis Tomb Raider-rel, mindezt persze Star Wars köntösbe csavarva. Ugyanakkor itt elég nehéz megmagyarázni egy csomó dolgot, ami a DS játékokba belefért.

Párhuzamok

A pályák hasonlóan működnek, jó sok bejárnivaló terület van, és előbb-utóbb találni shortcutokat, hogy ne kelljen mindig körbemászkálni. Bonfire helyett itt Meditációs pontok vannak. Itt lehet új képzettségeket felvenni a kapott xp-ből, illetve ha pihenünk, feltöltődik az Estus Flask gyógystim készlet. Pihenésnél újraspawnol minden ellenfél is. Amit nem tud, az a teleport két ilyen pont között, szóval emiatt elég sokat kell mászkálni pluszban.

A harc is nagyon hasonló, "Git gud" alapú. Van staminád, ami fogy ha blokkolsz. A fő védekezés itt is a félregurulás (mert az ellenfelek szeretnek védhetetlen ütéseket használni), de sok előnyhöz lehet jutni sikeres Parry-vel. Van Force pontod, ami fogy ha használod (speciális támadások), nő ha ütsz, vagy legyőzöl valakit.

Ha meghalsz, a következő szinthez vezető xp az ellenfélnél marad, oda kell menned és megsebezned. Ez akkor ütközhet némi problémába, ha esetleg pajzsa is van, mert ha azt püfölöd, az nem számít sebzésnek.

Eddig egy valamennyire bossnak nevezhető állattal harcoltam, az elég gáz volt. Van neki 3 védhetetlen támadása, ebből kettől ugyanúgy kezdődik, viszont teljesen más az időzítése. Az egyiknél azonnal félre kell gurulni, másiknál meg 1 másodperc múlva. Ha tehát azonnal gurulsz és a második támadás jön, akkor automatikusan bekapsz egy nagy ütést, amit általában követ egy hagyományos is, amit szintén nem tudsz védeni, mert a karakter a földön fetreng. Ráadásul ez a boss nagyon korán előkerül, gyakorlatilag első szinten, és a fent említett két támadás el is használja a HP-d. Ez még a kisebb baj, ugye azért boss, hogy nehéz legyen. Amikor azonban kinyír, akkor 15-30 másodperc töltés van (a szupergyors SSD-men), és még 30+ másodperc, hogy visszajuss a boss-hoz. A többi ellenfélnél nem tapasztaltam ilyen problémát.

Még az is rossz, hogy a játék besárgítja azt az ellenfelet, akinél az XP-d van. Ez elvileg hasznos, de valójában nem az, mert így nem látod, ha pirosan kezd el fényleni, ami a védhetetlen támadás jele. Persze ha az ember már ismeri az ellenfelet, és tudja mire számíthat, akkor nem annyira gáz, de ugye általában azért halunk meg, mert még nem ismerjük, és így ez külön nehezítés.

Az is hasonlóság, hogy nem különösebben fogja a kezed, és véd meg a döntéseidtől. Ha 3. szinten el akarsz menni Dathomirra, hát menjél, majd rájössz magadtól, hogy oda combosodni kell kicsit.

Vannak továbbá széttörhető cserépedények, már párszázat biztos széttörtem, de egyikben sem volt semmi. Ráadásul ezek misztikus módon megjavulnak, ha kicsit messzebb elkolbászolsz.

Különbségek

A Tomb Raiderezés felemás. A falon mászás elég jó, falon futásnál nagyon észnél kell lenni, hogy hogy ugrasz neki a falnak. Nagyon sok a Star Wars mélység/szakadék/akna (amiknek nem is látni az alját). A halálaim jelentős része így keletkezett, amikor egy falra ugrás, kötélmegragadás vagy kötélről átlendülés nem sikerül. Ilyenkor veszítesz egy kis HP-t, és újra próbálkozhatsz (szerencsére nem kell minden alkalommal az utolsó Meditációs pontról odamenni, szvsz játékoslázadás lenne belőle). Szerintem ez a kötélmegragadós rész (amikor mondjuk csúszás közben elrugaszkodva kell megragadni egy kötelet) nem igazán működik jól, nem emlékszem, hogy más játékban ennyit szenvedtem volna vele.

Eddig egy komolyabb fejtörő volt, ahol rendesen használni kellett a már megszerzett Force powereket is. Ez tetszett. Az is jó a Force Unleashed 2-höz képest, hogy lehet segítséget kérni, de teljesen rád van bízva, hogy élsz-e vele (a FU2-ben az egyik NPC folyamatosan üvöltötte, hogy mit kell csinálni).

A hullák hamar eltűnnek, nem várnak a következő respawnig.

Térkép

Meglepően nagyok a pályák, és nincs folyosó érzetük. Van térkép, ami nagyon jól, forgatható, zoomolható 3D-ben mutatja a pályát. A térkép fokozatosan alakul ki, ahogy haladsz előre a pályán. Az is látszik rajta, hogy hol vannak olyan helyek, ahol tudsz valamilyen powert használni (az is ha még nem), illetve hogy hol vannak még feltérképezetlen irányok.

Amit nem mutat, az a megtalált, de még ki nem nyitott ládák helyei, pedig szerintem az logikus lenne, főleg hogy a térképed egy Explorer droid csinálja.

Na nem mintha a ládáknak lenne értelme. Az eddig talált 20+ ládából kettő volt hasznos, amikben Estus Flask upgrade volt. Az összes többiben vizuális upgrade van a fénykardodhoz, vagy variációk a ruhád, robotod és űrhajód kinézetéhez (szóval texturák). Ha már itt tartunk, a fénykardot lehet pimpelni. 5 részt lehet cserélgetni, például kristály, kapcsoló, borítás, fényezés... Ennek az égadta világon semmi értelme, mert a különböző alkatrészeknek nincs játékbeli hatása, a markolatot meg úgysem igazán látod, hiszen a kezed eltakarja. Szóval majdnem minden ládában csak értelmetlen, logikátlan, az adott környezetbe egyáltalán nem illő szemét van.

Azért vannak értelmesebb fellelhető dolgok is, tárgyak, amiket Cal (a főhős) meg tud vizsgálni az erővel és egyrészt sok Xp-t kap, másrészt meg jó kis háttérsztorit.

Engine, egyebek

50 GB-t eszik a meghajtón, Unreal engine-nel megy. Nálam akadásmentes 60 fps, de mondjuk elég erős a gépem. Normál játék közben nincs töltőképernyő, csak ha meghalsz. Baromi jól néz ki Epic-en (itt így hívják az Ultrát). Jók a hangeffektek is, lehet akár 7.1-ben is tolni. A kontroll is elég jó, van rendes egér + billentyű irányítás (bár ennél van egy olyan kis probléma, hogy szereti inkább a kontrolleres gombokat kiírni, mindig visszavált rá, ha van bedugva kontroller is). Stabil, egyszer sem fagyott ki, nem láttam különösebb bugokat sem.

Sztori

ShowHide spoiler #A történet

Verdikt

Szolíd 8/10.
Aki szereti a Star Warst meg a Dark Soulst, szvsz nem csalódik nagyot, a harcrendszer elég szórakoztató.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Én jobban örültem volna egy JEdi Knight folytatásnak, ami nyilván elképzelhetetlen, de a Fallen Order videói alapján még mindig nem sikerült felülmúlni a Jedi Academy hibátlan, überkolosszális fénykard csatáit. Azt olvastam, hogy a Jedi Academy különlegesen bonyolult volt, a harcrendszere tartalmazott olyan propramozói bravúrokat, amiket gyakorlatilag lehetetlen az eredeti alkotók segítsége nélkül visszafejteni. Én most is tolom az Academyt, mert nincs nála összetettebb, szebben skálázott fénykard szimuláció, de biztosan ki fogom próbálni a Fallen ORdert is, azonban már az előzetes vidik/végigjátszások alapján látni, hogy ez meg sem üti a Jedi Knight játékok színvonalát. Tango, köszi a leírást!!!



Jedi Academy hibátlan, überkolosszális fénykard csatáit.

Én most is tolom az Academyt, mert nincs nála összetettebb, szebben skálázott fénykard szimuláció,

rwurl=https://giphy.com/gifs/vh1-black-ink-crew-blackinkchi-blankinkcrew-1d5Zn...



Heart of Stone and Blood & Wine

Na, szumma Witcher 3 élményem mielőtt most szünetet tartok és valószínű a maradék side-questeket vagy soha vagy talán egyszer végivsziem circa 120 munkaórába fájt. Egy percig sem bántam hogy újrajátszottam a Witcher endingéret az originál gameplayt. Heart of Stone az elején kicsit olyan meh-ként indult rögtön az elég jó felütés után (O'Dimm a hajón), sajna én nem játszottam az elődökkel de a kikacsintásokat nyílván jobban értékeltem volna. Side-questeket sajna valahogy kikerültem vagy nem igazán jöttek organikusan (utólag olvastam hogy 1-2 kimaradt bőven), azt hittem hogy hasonlóan mint a main storynál simán beléjük ütközök. Ahogy kezdett kibontakozni Olgierd storyja viszont egyre érdekesebb (kisebb) történet lett. Az esküvői minijátékok és Vlodimir nagyon jópofák voltak. A végén már majdnem megsajnáltam Vlodimirt is. Különösen tetszett a poszt impresszionista filter az Everec birtokon és a feleség keserédes története. A kibontakozás és O'Dinn birodalma jópofa volt, végén sikerült Olgeird-et is megmenteni. Viszont elég rövid volt és amolyan "meh" érzés töltött el, vagy én voltam fasz de az új rúnaszavas játékmechanikát is full skippeltem a B&W utánnig, ugyanis nem botlottam bele.

Blood & Wine ellenben: HOLY FUCK! Milyen kurvajó volt :), rengeteg örömteli mosolygós pillanatot szerzett, sokszor felnevettem és az egész setting és külön tájegység nagyon nagyon jól össze volt rakva. Meg is mosolyogtam utólag amikor olvastam hogy az Aerondight-hoz mi mindent kell megcsinálni mivel nekem egyből odaadta a "tavitündér". A "mesekönyv" realm, a "lovagi torna", a cipőtisztító fiú, Regis stb. tele volt jó karakterekkel. Minimum 20+ órát raktam bele ellenben a circa 10 körüli Heart of Stone-al. A végén még külön megmosolyogtam hogy Syanna arcon vágott beszólásával ecsetelte a játék végkimenetelemet:

You really want a happy ending to this story, don't you?

. Well done CD Projekt Red, well done. Nyílván Yenn költözött be a végén, de megnézve youtoube-ot mindegyik epilógus nagyon jó a maga módján. Ciri witcherként is meg tud látogatni különösen impozáns. Geralt lerakta a lantot, megérdemli ősszel majd a szüretet is.

Berendeltem magamnak karácsonyi ajándékként az összes könyvet. Egyedül azt sajnálom hogy csak most vetettem bele magam a Witcher világába, nem tudom mi taszított 10 éve, de nyílván mindennek megvan a maga helye és az ideje ahogy Chef-bácsi is megmondta. Nem hiszem hogy valaha játszanék majd a Witcher 1-2 játékkal a jövőben....



Journey
7 eve varat magara, szoval mostmar igazi retro, de hetvegen vegre ravettem magam. Nagyon jo kis "jatek" bar botegyszeru. Elvezetes a jatekmenet es az, hogy random talalkozol masokkal akikkel lehet egyutt haladni nagyon feldobja. A jatek feletol egy emberrel mentem vegig az egesz jatekon. Volt hogy en vartam be, volt hogy o engem, aztan egyutt is fejeztuk be a jatekot. Igazabol coop nincs csak igy egymas mellett van a ket karakter de megis jo erzes, hogy nem egyedul van az ember. Maximalisan ajanlott ha valakinek kimaradt eddig szinten. 2 ora alatt gond nelkul vege van, de boven megeri raszanni az idot.



Crysis

Most raktam össze új gépet és hát mivel lehetne kipróbálni a legjobban ugye. :D Közel se perfekt, de azért még mindig jó FPS. A grafika meg tényleg megállja a helyét még most is, főleg 4K-ban.



Into the Breach

Frankó kis sci-fi/akció köntösbe bújtatott logikai játék a FTL alkotóitól. Nem akarom nagyon bemutatni, emlékeim szerint Nokedli már megtette. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kihívásokat, az agytornát és a gyors, pörgős játékmenetet. Nekem 7 óra kellett ahhoz, hogy meglássam a Victory képernyőt, de annál sokkal több van a játékban, hogy ezt a végének nevezzem. A különböző könnyebb-nehezebb kihívások teljesítésével újabb mech csapatokat lehet unlockolni, amikkel teljesen más lesz a játék, mivel totál más taktika kell mindegyikhez. Ezen felül a helyszíneket is tetszőleges sorrendben járhatjuk be, ami teljesen más élményt eredményez. Plusz a végjátékra is rá lehet úszni korábban, szóval elég sokféleképp neki lehet menni a játéknak, és egyik sem lesz ugyanolyan, mint a másik.
Én ajánlom. Egy játszma nem több 1-2 óránál, és kis félórás menetek alatt is sokat lehet haladni bennük. A könnyen átlátható, mindent jól magyarázó UI-ra nem lehet panasz, csak magunkat okolhatjuk, ha rossz sorrendben lépünk a mechjeinkkel, vagy nem gondoltunk valamire, ami pedig ott volt az orrunk előtt.
Kár, hogy nincs mobilra, mert ott szénné játszanám, amíg tömegközlekedek. Switchre mondjuk kijött...

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Óperencia

Hát... eléggé sufnijáték.
...lehető legelső benyomás: a logó akad a betöltés miatt, (vagy csak szar, nemtom megnézni magában, mert MS Store-os változat) pedig az új gépemnél elég nehéz erősebbet találni perpill. Viszont legalább a kiadás után eltelt hónapokban sikerült végre a magyar játéknak magyar fordítás szerválniuk. Jobban mondva valszleg az eredeti, később angolra fordított szöveget berakták, mert ez nagyon érződik.
Az viszont eléggé wtf, hogy nincs video settingben semmi windowed/felbontás/stb beállítás... ahogy látom maximized window módban fut, de nem lehet arra visszajuttatni egyszerűen.

Egyébként a magyar nyelv az csak felirat, (és nincs külön felirat/hang beállítás, tippre csak angol hang van) a szinkron továbbra is kizárólag angol, még ha simán hallani is az akcentusokon és magyar szavak kiejtésén, hogy részben magyarok mondták fel. (Vicces módon pont a tutorial két főszereplőjét, Attila királyt és Rékát szvsz nem magyarok szinkronizálták, a csapódó táltos karakterét és a mesélőt viszont igen.) Az angol egyébként néhol grammatikailag helytelen, angoltalan (tutorialban legalábbis, mert pl mindenképp az Attilát akarták az egész szöveg végére tenni) ...és mivel játék közben váltottam vissza angolra, egyes tutorialok magyarul, mások angolul jelennek meg. Már amikor nem az van, hogy a felirat magyar, a szöveg meg angol. Szóval kellett volna egy tényleges műfordító.

Apropó tutorialok, szép-szép, hogy a tutorial elmondja, hogy melyik kis ikon mit jelent, de a popup helpben nem lehet később az ikonokra menni, mivel ahogy lejössz persze a spell ikonjáról, eltűnik a magyarázat. :D

A játékmenet egy rosszabb Bard's Tale. A mozgás fix grid alapú, amit emlékeim szerint az új bard's tale-ben azóta opcionálissá tettek. Viszont legalább nem akad, fix 60fps-en a 2080Ti ~40%-on van terhelve emlékeim szerint. Visszatérve a mozgásra, a csaták mindig elmozdítanak valamerre, ami egy kissé dezorientáló. Főleg beláthatatlan kanyaroknál támadó ellenek esetén ez rohadtul zavaró, mivel maga a játék azt se mutatja, melyik irányból támadtak meg, (pl kamera odafordulhatna) csak kezdődik a csata.

A csaták maguk egyfelől egyszerűsítettek (nem lehet a saját karaktereket mozgatni, mindenki egy helyen van effektíve), másfelől bonyolítottak:
1. közelharc, távolsági és a WTF ami a kettő között van, a támadások jelentős része más hatékonysággal operál ezekben.
2. van külön melee, távolsági és mágia támadás, amiket máshogy lehet (vagy nem) blokkolni. A pikantériája az egésznek, hogy melee mehet távol lévő ellenre is, és távolsági is közelre.
3. tauntot és defense up skilleket kivéve nem tudod explicite védeni a puhább partitagokat, hiszen nincs formáció.

További probléma, hogy azok az ellenfelek, amelyekne van, már az első szinten is szvsz túl sokat használják a taunt képességet, (gyakorlatilag 100% uptime a csontvázaknál) ami globális, tehát még ha van is nyilas/mágus, azoknak is arra kell ütniük. Ez player agency-t csökkenti erőteljesen, idegesítően.

A BT sorozathoz hasonlatosan itt is puzzle és harcok váltogatják egymást, bár az elején mindkettő pofonegyszerű.

A resource balance szvsz eléggé el van baszva: van hp és energia, utóbbiból mennek az egyéni skillek. Viszont energiát két dolog tölt vissza: egy alap, minden karakternél meglévő, ki se szedhető default skill (kb shield up) és a pihenés. Pihenéshez fa kell, amit eléggé keveset kapsz. Ez nálam azt eredményezte, hogy nem egy csatát azért nyújtottam el, hogy az energiát visszatöltsem, hogy a következőt ne gyak. nullán kezdjem. HP-val nem kell foglalkozni, hiszen rögtön az első mellénk szegődő partitag tud gyógyítani. Jah, és míg a heal képességet lehet használni out-of-combat, az energia visszatöltést nem. LOL.

Részemről szerintem ennyi volt. Az első kb két fejezeten átrágtam magamat, de nem érzem, hogy annyira lekötne, mint anno a legújabb bard's tale tette azt.

6/10, többet nem érdemel sajnos, még ha magyar nevek és mondavilágból származó cuccokkal is tömték tele.



Kicsi a képernyő szvsz, de nem lenne lehetetlen. FTL is viszont csak iPaden van (ott rommá játszottam mondjuk).

Amúgy a hangok fényévekkel jobbak mint az FTL-ben, ami nagy dicséret hisz ott is nagyon jó volt.

Jatekmenet nagyon kigondolt s kiforott amúgy, sosincs nyerhetetlen helyzet, de elég egy rossz lépés s borul minden.



Bad North

Jópofa kis játék, szigetről-szigetre kell védekezni a támadó vikingek ellen. Kő-papír-olló jellegű mechanikával. Az íjász üt mindent, amíg távol tud maradni és nem lőnek rá. A pajzsos üti az íjászt, a lándzsás meg mindent, ami nem tud lőni. Persze azért vannak kivételek.

Pár órát már beleraktam, végignyomtam normálon és nemsokára hardon is, de itt már észnél kell lenni, sokkal többen jönnek és nagyobbakat is sebeznek.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése


Tno képe
Tno

Hát te vetted meg előlem a journey-t. Akkor megyek Bloodborneozok is, pedig fless lett volna ha a journeyben találkozunk:(

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Angolul íródott eredetileg. Az író egyáltalán nem is tud magyarul.
A szinkront nem ismerem, de azt is el tudom képzelni, hogy az a magyar akcentus, amit hallasz, szándékos.



Superliminal

Unreal Engine, rengeteg portal (technikailag értve), perspektíva, mindfuck, Stanley's Parable.

Kb. Ezek a kulcsszavak jellemzőek rá. Aki szereti azt, ha néha azt se tudja mit lát, akkor hajrá, azt a pár órát megéri belefektetni. Logikai-mindfuck játék kb, némi mondanivalóval. Nekem az év meglepetése, iszonyat szeretem az ilyen jellegű játékokat. Az Antichamber is az egyik kedvencem még mindig, mert ez sajnos rövidebb, és nincsenek annyira erős fejtörők benne. De a technológiai megvalósítás a mechanikát nézve nagyon hasonló.

Szóval ha tudtok hasonlóakat, szívesen hallgatom. Horrort inkább ne, nem az én stílusom.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



lefty írta: Angolul íródott eredetileg. Az író egyáltalán nem is tud magyarul.
A szinkront nem ismerem, de azt is el tudom képzelni, hogy az a magyar akcentus, amit hallasz, szándékos.

Az is, hogy egyesek képtelenek kimondani a magyar neveket, míg mások anyanyelvi szinten teszik azt? Mitadisten, pont azok mondják anyanyelvi szinten, akiknek magyar akcentusuk van. :D Sry, kötve hiszem, hogy direkt lenne. Főleg, hogy teljesen random: pl a tutorialban miért pont Attila király és csaja nem beszél magyar akcentussal, míg a táltos és a mesélő igen? :D

Ha angolul íródott eredetileg, akkor meg volt néhány WTF kérése a managernek. Asszem a tutorial text végén volt valami nagyon randa dolog ami akkor szokott történni, ha más szórendi nyelvből úgy fordítanak, hogy görcsösen ragaszkodnak az eredeti szórendhez, mert valami zene/dramaturgia/stb arra épül.

(Valamiért afterburner screenshotolás nem ment a játékban...)

szerk: credits végén ott van a VO stáblista. Nekem van igazam.

ShowHide spoiler #VO cast


Azt akarod mondani azzal, hogy neked van igazad, hogy nekem nincs? :-)
(Persze, ez most ilyen RW-hez hű okoskodás részemről, hiszen a játékkal nem játszottam, csak a készítőkkel hallottam riportot.)
A játék célzottan, bevallottan a magyar mese és mondavilág motívumaira épül. Ez adná neki a pikantériát. Nem azt írtam, hogy nem magyarok a szinkronhangok, hanem hogy szándékosan nem leplezik az "akcentust", esetleg mímelik is. Ez magyar füllel sutának hathat, de a világ többi részén egyedinek. Gondolom azzal nincs gond, amikor a gta vice city spanyol ajkú szereplői spanyol akcentussal beszélnek angolul.
Hogy bizonyos szereplőkkel miért nem erőlködtek a magyar-hű kiejtéssel, az lehet gagyiság, vagy egyszerűen nem fontos, elég, ha néhány mellékszereplő teremti meg a hangulatot. Valószínűleg nekünk ezt nehéz megállapítani, hogyan működik a dolog egy idegen számára.



Bezsákoltam! Szeretem az ilyen darabokat, köszi az emlékeztetőt :)

Én meg most akciósan (50%) ráugrottam erre a gyöngyszemre:
Druidstone: The Secret of the Menhir Forest

Turn base stratégia fantasy témában.
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/954650/ss_ba4239e4b23f93112e2...
Vizuálisan kicsit a King's Bounty-t juttatta eszembe, de hexa helyett négyzetrácsos a pályák felosztása. A játék néhol FFantasy kikacsintásokkal is bír (például egyes pályamegoldások tekintetében, ami nem csak gyakásról szól.).
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/954650/ss_b6279565647a972646f...
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/954650/ss_c2ea9df62472f3b4b53...
Nincs túlbonyolítva és bármely pályának többször is nekieshetünk más képesség/cucc összeállítssal.
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/954650/ss_61b7feb048d6705c2eb...
Elég jól lekötött, és még néhol a vicces párbeszédeken is tudtam mosolyogni. Itt valahogy nem az volt az érzésem, hogy gyorsan elnyomom a szófosást. Amúgy esc-re átugorható, mondjuk, ha újra az adott pályát ismételnéd (kevesebb XP-t, de kapsz - farmolásra nem való, de egy nehezebben részben megoldott pályát ki lehet maxolni, hogy minden extra jutalmat elérhessünk onnan).

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.


Tno képe
Tno

Állj a fő író ezek szerint nem magyar volt? ez most tudatosult. Akkor tényleg csak érintőlegesen meríthettek ebből a mesevilágból.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Lou képe
Lou
Donator

Epistory - Typing Chronicles
Egyszerű, de legkötött. Ahogy a címéből ki lehet találni, ez színtisztán billentyűzetes játék, sétálgatsz egy egyre táguló világban, és gépeléssel takarítod a pályát. Hangulat rendben, de a sztori nem egy egetverő valami, inkább tényleg maga a környezet és játékmenet, ami szerencsére meg tudott ragadni, és tetszettek a keményebb harcok. Közepes gépelési skill-ekkel megáldva megvolt a kihívás az extra nagyobb harcok során. Logikai feladványok is vannak a pályákon szerteszét szórva, ezek is tetszettek többnyire. Ha megvan a könyvtáradban, akkor ideje próbát tenned vele. Részemről kb 7 óra volt a (szinte) teljes fölfedezése a játéknak. De rohanva is kitehet egy 4-5 órát a játék.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



ha szereted a typingolós játékokat, és a kissé agyamentséget, akkor ajánlom a typing of the dead overkill-t a figyelmedbe

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan


Lou képe
Lou
Donator

Jaja, az is megvan, coopban akartuk tolni anno Sleepyvel, de programhibába futottunk, folyton lefagyott, szóval feladtuk.
De jó ötlet, hátha a single rész rendesen működik, ha nem felejtem el, akkor felrakom

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!