Jelenlegi hely

Webdrótozós topik

Utolsó bejegyzés


Persze, jobb, de látod milyen viták alakulnak ki abból, hogy ki szerint mi hova tartozik. Mintha nem lenne rohadtul mindegy amúgy is, miután betoltam a kedvencekbe, a többi meg nem érdekel :D

Well.... f*ck. o.O



Hozzászólás küldésénél a "Mentés" helyett szerencsésebb lenne a "Küld(és)" kifejezés. HSZ szerkesztésénél a visszaszámlálás végén az angol "left" szócska van ott (= maradt).

Hasonlóképpen a fő fórumoldalon a mark topics as read helyett az "átnézett" elég suta. Javaslom mondjuk a "Láttam" megoldást.

Non serviam



Ezzel a lendülettel, ha időd engedi kérlek rakd vissza a Virtual Realitys topikot oda, ahol eredetileg megnyitottam; valaki átrakta a Tech HQ-ba... Köszi!



Mondjuk leírhatnád, hogy eredetileg hol nyitottad, mert úgy némileg könnyebb oda visszatenni. :D

Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.



Magának a kisebb csoportokra bontásnak az a célja, hogy hamarabb megtalálja az ember a topikokat.

Hát, nem tudom, nekem eddig csak növelte a keresési időt... eddig játékoknál is elég volt 1 alfórumot átnézni, most van legalább 3, és a többi téma is hasonlóan járt. Szvsz túlságosan el van aprózva az egész.


ShowHide spoiler #


Amit leírtam, az egy általános elv. Közvetlenül utána írtam azt is, hogy ezt sem szabad túlzásba vinni.
Én úgy oldanám fel ezt a konkrét esetet, hogy a mainstream és indie-t összevonnám. Ráérünk akkor bontani, amikor már derékig érnek a topikok, és kiadódik, hogy hol érdemes határt húzni köztük.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



https://www.drupal.org/project/comment_goodness

á, ezeken már rég átmentem még az elején a fórumfejlesztésnek. Sajna csak részmegoldások. Az hogy azt mondja "teljesen" megfordítja, független csak részben tudja megtenni. Ugyanúgy fennállnak a beszélt "bugok" (amik igazából drupal hardcodolt ficsőrök) amik miatt nem kóser minden és ezáltal használhatatlan számunkra a modul.

Wait, what? Azt hittem valami használt fórumplugin-bug. A drupal maga ekkora fos? :D

...ahogy olvasom a belinkelt projektet: jah. Ez azért gáz, mintha egy autó nem tudna rükvercet :D

A Drupal védelmébe kell hoznom hogy önmagában egy nagyon komplex rendszer és minden mindenre épül benne, tudsz kereskedelmi oldalakat készíteni benne, webshopokat, portfoliókat, bármit. Azután maguk a fórum funkciók csak jóval később kerültek bele a fővonal fejlesztésbe amikor már az alapok régen le voltak fektetve, nem fórummotornak indult egyáltalán. Nem olyan egyszerű egy igen előrehaladott fejlesztésben lévő projektbe úgy friss további funkciókat vinni, hogy azzal ne törd meg a kompatibilitást a többi elemmel, de ugyanúgy aktívan minden mindenhez hozzá tudjon férni benne, és dolgozni vele. Szóval ha időnként "alap" funkciók megoldatlannak néznek ki, az azt jelenti hogy még a beszélt modulban senki nem igényelte volna azt, és/vagy nem fejlesztette ki az implementációt rá, majd tette közzé. Ez utóbbi is fontos mivel nagyon sok helyen vannak fizetett drupal programozók, fizetett proprietary célmunkákra, amik sohasem nem fogják közzé tenni a munkájuk forráskódját, eredetüknél fogva.

@Real

Viszont azt nem értem hogy azt a felépítést ami évek során kialakult s megszokottá vállt miért kell ennyire megtöredezni?

Meg ezzel kapcsolatos minden hasonló hozzászólásra is:

Azért hogy ne 1 rohadt dumpfórum container legyen ahol ha valamit megakarsz találni, legyen az a kedvenc gyűjtőtopikod vagy bármi más, akkor ctrl+f kell hozzá vagy rosszabb esetben fórummotor search. :)

Sőt akkor ennyi erővel az én Űrkutatás topikom is tévesen lett az Általános csevejfarmban nyitva.

Mindenképpen technikaiba való szerintem. Ha valami akkor az tuti techikai jellegű téma. De majd át lehet tenni, nem probléma hol nyílt meg, mivel flexibilis minden.

Egyébiránt aktívan lehet erről folyamatosan beszélni és kell is, mint mondtam nem itt fog befejeződni a kategorizálás, figyeljük a visszajelzéseket és reagálunk rá, sőt eleve újra és újra elő fogjuk venni a kérdést ha az általános csevejfarmban, vagy a játékhangulatban ismét átláthatatlan káosz kezd majd lenni, tele fontos sűrűn látogatott cuccokkal, mellettük egyszeri beköpésekkel és ténylegesen általános faszságokkal.

Az építőjellegű megnyilvánulás ezzel kapcsolatban mindenképp az, ha nem csak leszarozza az illető a jelenlegi kategorizálást, hanem megerőlteti magát és átgondolja hogy milyen lehetséges változtatásokkal lehetne azt sokkal effektívebbé és jobbá tenni. Hova kellene továbbmozdulni idővel az átépítésekkel.

Proposal:

Mi lenne ha az újonnan nyíló topicok egy kategória nélküli gyűjtőhelyre kerülnének, pl.: Friss topicok és a modok eldöntik hogy az objektív kritériumok alapján hova kerülhetnek? (Ami nyílvánvalóan nem túl egészséges sajnos viszont a topicszületéseknek)

ez már jó hozzáállás látod. Javasoltál egy alternatívát a jelenlegi módszerre.

A javaslat viszont szerintem túl sok melót és felelősséget varna a moderatorok nyakába fejeslegesen, mindig át kellene nézniük ezeket a helyeket és agyalniuk hova illene a legjobban pont az adott topik. Aztán lehet kapnák az anyázást ha nem tetszene a verdict, az adott kapcsolatos vendégeknek.

A legtisztább ebből a részből ha mind régen is, most is mindenki megpróbálja a legjobb megítélése szerinti helyre nyitni a topikját, azután ha úgy esne idővel tudunk találni neki jobb helyet, akkor könnyen át tudjuk tenni.

De úgy tűnik, hogy a webfejlesztés mellett ezt is psi viszi egyszemélyként a hátán, így nem csoda, hogy nem igazán jut rá kapacitása, kevésbé érdekli/tartja fontosnak, stb. Teljesen érthető, de hogy milyen szempontok alapján kér/fogad segítséget már kevésbé.

Segítséget nem kell "kérnem/fogadnom", mindenki tudja és látja mik az elvégezendő feladatok, nem nekem segít vele ha felölel valamit belőlük és elkezd dolgozni rajtuk, hanem mindenkinek jobb lesz tőle.

Ha nem is tud valaki programozni, stb, mint mondtam aktív tud független ettől is lenni, ha kidolgozza a fejében a megoldásokat egyes problémákra, és lefekteti ide a gondolatait. Többek között ezért is tartottam meg itt mindenki számára elérhetően és láthatóan a webdrótozás topikunkat, pedig volt rá javaslat hogy vegyük vissza a háttérbe a nép (haragja) elől.

De nekem mindenképpen segítség az is ha látom a visszajelzéseket, javaslatokat, és hiszem hogy ki tudom gyomlálni a feleslegesebbekből is a hasznosakat, amik pozitívan tudnak hozzájárulni a fórumfejlesztésünkben. Sok embernek volt már itt nagyon jó meglátása és javaslata ami már bent van a motorban. Továbbra is aktívan figyelek minden hozzászólást.

Pont ez a probléma, hogy minden rendező szempont szerint más topikstruktúrát kéne alkalmazni, de egyik sem fed le minden esetet 100%-osan. Mindig lesznek olyan topikok, amelyeknek valaki szerint máshol lenne a helye.

Magának a kisebb csoportokra bontásnak az a célja, hogy hamarabb megtalálja az ember a topikokat. A Golfozás a Sport HQ-ban lévő 10 topikból hamarabb fog előkerülni, mint a Csevejkert 100+ topikja közül.
Nyilván a csoportosítást sem érdemes túlspilázni, mert akkor meg túlságosan széttagolt lesz a fórum szerkezete, és amiatt lesz átláthatatlan. A jó megoldás a középút, azaz ha se nem túl mély, se nem túl széles a fórum, és a keresést ritkán kell használni; minden egy pár maréknyi jól körülhatárolt főtémába van bedobva, amik között gyorsan megtalálja az ember, hogy melyikbe való, amit írni akar.

Jaja Strato vágja ezt.

Persze, jobb, de látod milyen viták alakulnak ki abból, hogy ki szerint mi hova tartozik. Mintha nem lenne rohadtul mindegy amúgy is, miután betoltam a kedvencekbe, a többi meg nem érdekel :D

Nekem is hirtelen ez jutott eszembe különben, de aztán átgondoltam és ha van is ilyen faszányos ficsőrünk mint a kedvencek, az nem jelenti azt hogy trehánynak kellene hagyni az alapfórumstruktúrát és ne törekedni arra, hogy minél jobban áttekinthető legyen, még egy frissen benéző tagnak is. Azt sem kell figyelem kívül hagyni, hogy ha ide is téved egy ember és azt látja hogy minden egy helyre van hányva és alig tudja megtalálni amit akar, jobb eséllyel húz el innen mielőtt sikeres lesz, mintha egy szépen kategorizált, átlátható rendszerbe kellene boldogulnia ezzel.

Hozzászólás küldésénél a "Mentés" helyett szerencsésebb lenne a "Küld(és)" kifejezés. HSZ szerkesztésénél a visszaszámlálás végén az angol "left" szócska van ott (= maradt).

Egyik esetben core kódsorok között kellene pepecselnem, másikban az adott moduléban, majd ránézek ezekre, csak most nincs inspirációm vadászni. :D

Hasonlóképpen a fő fórumoldalon a mark topics as read helyett az "átnézett" elég suta. Javaslom mondjuk a "Láttam" megoldást.

Ez saját kód és mivel dettó egyszavas szinonimajavaslat, gond nélkül megváltoztatom egy pontosabban leíróra, mint javasoltad is.

Amit leírtam, az egy általános elv. Közvetlenül utána írtam azt is, hogy ezt sem szabad túlzásba vinni.
Én úgy oldanám fel ezt a konkrét esetet, hogy a mainstream és indie-t összevonnám. Ráérünk akkor bontani, amikor már derékig érnek a topikok, és kiadódik, hogy hol érdemes határt húzni köztük.

Amikor csak jön egy átfogóbb overhaul ötleted ilyen téren is Strato ne kímélj, át tudjuk mindezt bármikor szervezni, csak legyen ugye effektívebb mint a jelenlegi, szerencsés esetben.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Köszi, psi, hajrá! :-)

Non serviam



Psi, félreértés ne essék szerintem próbáltam mindig is segítőkész hozzáállással lenni ha az oldallal kapcsolatban szóltam. Viszont elkerülte a figyelmemet vagy nem volt semmi figyelemfelhívó szöveg hogy a megszokott topikok (ha megvan már nyitva) hova költöznek. Sokáig azt hittem hogy egyáltalán nincsenek konzol specifikus topikok hisz nem voltak a játékhangulatban. Teljesen véletlenül bukkantam rájuk a Technikában.



a konzolos topikok sorsa amugy is egy kicsit osszetettebb volt az utobbi hetekben.

Egy hogy en pl szinte sohasem lattam a tartalmukat, igy csak feltetelezni szoktam mi szokott menni bennuk. Technikai kerdes a PC, a mobil, a tablet, zsebszamologep meg a piritoskenyer is mint "platform", es ezekben a topikokban veluk kalcsolatos hardware, szoftware, es esetleg jogi vagy marketing kerdesekrol szoktunk itt beszelgetni. Magukat a jatekhireket, platformtol fuggoen meg a jatektopikokban szoktuk beszelni.

Azutan az is szempont volt hogy alig volt komment ezekben a fooldalra kiragadt csoportforumokban, es ezen valtoztatni kellett mert teljesen feleslegesen vette el a helyet mas, sokkal popularisabb topikoktol.

Mint említettem előzőekben, a kategorizálás lehet megszokott volt a HWn, de sok szempontból igen kaotikus már a megváltozott modern igények szerint. Nagymami receptjei és egy autómánia senkit nem érdekelt (annyira). Ha volt egy általános néha látogatott topik bennük pár hozzászólással, és annyi. Receptes topik mehetett szerintem az általánosba, autós meg egy frissen alakított Sport HQ-ba, mivel sport alapú kérdések és topikok igen populárisak lettek errefelé.

BTW fórum leírás funkció adott ebben a pillanatban is már. Ha szeretnétek összedobni egy-egy frappáns és rövid jellemzést az elsőoldalas kiemelt gyűjtőfórumokról, és úgy érzitek ez hasznos lenne, ide vele és implementálom a szöveget.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Amikor csak jön egy átfogóbb overhaul ötleted ilyen téren is Strato ne kímélj, át tudjuk mindezt bármikor szervezni, csak legyen ugye effektívebb mint a jelenlegi, szerencsés esetben.

Persze, vágom. A most előjött tippeken speciel törpölgetek már egy ideje, mert nekem is zavarta a rendszeretetemet, de kellett hozzá az, hogy újbol felhozza valaki itt. Így már átgurult a szekér a dombtetőn. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Más: miért van az, hogy random külsős linkek, amiket valaki berak a hozzászólásába, magába a topikba mutatnak vissza?
Pl.: http://www.rewired.hu/comment/1982#comment-1982
Megnéztem szerkesztéssel, és korrekt a link, jó az url tag, de a végeredmény mégis rossz. Egy ilyet valahol már javítottam (egyszerűen felülvágtam simán az URL-lel tagek nélkül, ha jól rémlik).

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



BTW fórum leírás funkció adott ebben a pillanatban is már. Ha szeretnétek összedobni egy-egy frappáns és rövid jellemzést az elsőoldalas kiemelt gyűjtőfórumokról, és úgy érzitek ez hasznos lenne, ide vele és implementálom a szöveget.

Nagyszerű! Azonban mielőtt élnék a lehetőséggel, egy kis átrendezést is javasolnék.

Konkrétan az 'Indie Játékok' témát megszüntetném, hiszen a független játékok mindig sokkal kisebb népszerűségnek örvendtek, így a régi fórumon sem volt jellemző, hogy egy-egy játék külön témát kapjon. Amennyiben mégis így volt, rendre eltűtntek 3-4 kommenttel a süllyesztőben.

Némileg hasonló megfontolásból a 'Kézzelfogható játékok' témát is átpakolnám 'Társas HQ' vagy 'Társasjátékok HQ' névvel a 'Könyvmoly' alá. Az indok hasonló, hiszen szintúgy nagyságrendekkel kisebb népszerűségnek örvendett a videojátékos társaival szemben.

Ennek függvényében (topikcím: rövid leírás)

Nagybetűs játékok: Klasszikusok és kedvenceitek mekkája *
Játékhangulat: Konzolhuszárok és a PC szerelmeseinek gyülekezőhelye

*(kedvenceitek helyett lehetne 'kedvenc játékaitok' is, de a mivel a címben benne van, így nem érzem szükségszerűnek megismételni)
Ezek így ebben a formában elég tömörek, jellegtelenek, szóval aki jártasabb az epertorta habzsolás művészetében, ne fogja vissza magát.

A felépítést illetően pedig az első kategóriába kerülnének elsősorban a konkrét játékcímek, és szívem szerint a műfaj szerinti gyüjtőtopikakt is ide sorolnám, míg a másodikba minden más, metább beszélgetés mehetne platformokról, játékakciókról, stb.

- a 'Hearthstone' topik tehát mehetne a 'Nagybetűs' témába
- 'Crowdfunding' kibővítve: 'Crowdfunding: Kickstarter, Indigogo'-ra --> Játékhangulat
- 'Indie játékhírek' átnevezve 'Indie játékokra' --> Nagybetűs játékok
- Kispoén játékok --> Nagybetűs játékok
- Horrorjátékok --> Nagybetűs játékok

Tudom, tudom, sem az indie sem a kispoén játékok nem mondhatóak nagybetűsnek, de szám szerint ezek úgyis kisebbségben lesznek a népszerűbb, nagyköltségvetésű játékokkal, így az 4-5 topik sztem nem fog túl sok vizet zavarni az adott témán belül. Ha meg valaki topikot akar nyitni valamelyik rétegjátéknak, az úgyis népszerűségtől függően fogja "fogni a helyet".

Hogy pontosabban mit is értek "kérnem/fogadnom" alatt:

ShowHide spoiler #


Valami ilyen irányban gondolkozom én is. Én még annyival kavarom (egyelőre magamban), hogy a Kiemelés funkciót is eszközként használnám ebben az ügyben.

ShowHide spoiler #

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



megnéztem teszt topikban, minden jól működik ahogy észrevettem a próbákkal. Aztán megnéztem a kérdéses linket amiről beszéltél es levagtam rogton.

A helyzet hogy sokan hasznaljak az URL bbcode tagot a sima linelesre, holott ez felesleges (leirtam mar parszor, de kiemelem ahanyszor csak kell). Csak be kell szurni naturba a linket ugy ahogy van, nem marad feher mivel felirmeri a forummotor es kattinthatova alakitja automatikusan.

Az URL tagot az esetleges direkt szoveges linkeles miatt hagytam bent, amikor pl egy adott szohoz vagy mondathoz akarja hozzarendelni az ember. Ekkor nincs mas dolga csak kijeloli a szavad vagy mondatreszt amihez hozza akarja tenni, megnyomja a URL gombot, es a motor mar be is helyezi a kijelolt reszt a "text" mezobe, a juzernak csak magat a linket kell bemasolni az url mezobe es keszen van a dolog.

Namarmost ha URL tagot hasznal valaki, es nem ad semmi text hivatkozast neki, akkor keletkezhetnek anomaliak, azaz vagy semmi nem jelenik meg, vagy ilyesmi mint amit te is emlitettel. Ezert is mondtam hogy ha nem akaruk text hivatkozasos linket nyomni valahova, ne is hasznaljuk eleve az URL gombot, eleve csak felesleges extra lepes a jatekban a celra.

Amugy a "hulyebiztos" megoldas az ha eleve valaki szarik a rendszerre es akkor is URL hivatkozas gombot hasznal es szandekosan nem ad meg hivatkozas text-et (vagy mindezt tudtan kivul teszi), akkor a motor erre bedobna automatikusan a source url-t ra is.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



spoiler

fuck, bocs, atneztem a pm-jeimet mert eskudni mertem volna hogy ilyenre nem emlekszek, de meglattam es igazsagszerint kurvara elsiklottam felette, nem volt szandekos. Lehet epp tele volt a fejem minden massal amikor olvastam es mire odajutottam volna, mar elfelejtettem. Basszal csak le nyugodtan hasonlo esetben is barmikor. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



- jól gondolom hogy van lehetőség valaamilyen jogosultsággal topicot kiemelni? M mint a föl oldalra :)

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Crowdfunding' kibővítve: 'Crowdfunding: Kickstarter, Indigogo'-ra --> Játékhangulat

mondjuk ezt kiemelnem hogy nem feltetlen "jatekhangulatnak" erzem a crowdfunding temat, nekem speciel a "jatekhangulat" nev inkabb affele elmenybeszamolos topik egy egy adott jatekrol, nagyszeru pelda erre a ki mit jatszott topik, es ilyesmi.

Amugy alakul latom az ujrastrukturalas emlelet, ha van egy szolidabb atgondolastterv akkor megprobalhatjuk meglepni idovel.

Amit szemelyesen javaslok mondjuk, hogy amennyire csak lehet probaljuk elkerulni a dumping containereket, mint egy semmitmondo "jatekhangulat", amibe igazsagszerint minden faszsagot belehordtak, mert regen nem volt semmilyen rendszer a kategorizalasra. Nem azt jelenti hogy szuntessuk meg, mivel tudom hogy szukseg van ra, de ne "mindent bele" forum legyen a funkcioja, hanem az ami csak odavalo.

A kategorizalas szerintem fontos (persze ertelmes hatarokon belul), mivel mondom ha minden fut fat egy jatekhangulatba nyomunk bele, karnak vannak kategoriaink, ugyis osszevissza es atlathatatlanul tarolnank minden, es barmit megszeretnenk talalni, egyenkent kell vesezni a hosszu (uj) topiksorokat, majd ugy remelni hogy egyszer meglesz. Foleg ha nem 50 aktiv ember lesz a forumon es gyartja a tartalmat hanem 500, erosen kontraproduktiv kezd lenni a kaosz ugye.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



yep. Ha jol emlekszem, moderator es admin ezt meg tudja tenni. Deusexen gondolkoztal te is? :D

szerk: na kiprobaltam eloszor "elesben" a ficsort, teljesen jol mukodik, megjeloli a topikszerzot es a forumot ahonnan ki lett emelve, mint ahogy terveztem is.

Pont ilyen "mezei" felhasznalok altal nyitott hot topikokra celszeru kimondottan a ficsor.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Nagyjából :) Ha a moderátor a cikkekbe is belenyúlhat, szerkesztői tapasztalataimat néha kamatoztatnám az írásokon, ha van rá igény btw.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



tudsz kereskedelmi oldalakat készíteni benne,

Tudom, egy volt helyemen is drupal volt használva. Akkora kalap szar volt az a rendszer, mint ide Lacháza. Az speciel jó, hogy soha nem kerül közkézre, és akkora cégnél volt, hogy itt (is) mindenki találkozott már vele. Mármint a céggel és termékeikkel, nem feltétlenül az oldalla, hálistennek. (Nem fejlesztő voltam, csak az analytics-ot segítettem végre-valahára normálisan használatba venni.)

Meg ezzel kapcsolatos minden hasonló hozzászólásra is:

Azért hogy ne 1 rohadt dumpfórum container legyen ahol ha valamit megakarsz találni, legyen az a kedvenc gyűjtőtopikod vagy bármi más, akkor ctrl+f kell hozzá vagy rosszabb esetben fórummotor search. :)

Ehh, én így is mindenhez egyiket vagy másikat használom. Illetve az általánosságban érdeklő topicokat kedvencnek bedobtam.

BTW fórum leírás funkció adott ebben a pillanatban is már. Ha szeretnétek összedobni egy-egy frappáns és rövid jellemzést az elsőoldalas kiemelt gyűjtőfórumokról, és úgy érzitek ez hasznos lenne, ide vele és implementálom a szöveget

Támogatom!

Amugy a "hulyebiztos" megoldas az ha eleve valaki szarik a rendszerre es akkor is URL hivatkozas gombot hasznal es szandekosan nem ad meg hivatkozas text-et (vagy mindezt tudtan kivul teszi), akkor a motor erre bedobna automatikusan a source url-t ra is.

Szvsz egyszerűen ezt szokták meg az emberek, mert máshol ez így megy.



Ezen amugy igen regota gondolkodok. Marmint hogy legjobb lenne ha a Hiriro szerkesztoink ugye szabadon tudjak szerkeszteni a topikjaikat es ugyanugy mas forumtemat is, ami azt eredmenyezi hogy updateket is nyomhatnak a regi topikokhoz barmikor (ami javasolando, a mostani apro kapcsoltos uj infok csatolasa helyett, kenyszerbol ismetelet kulon hirtopikok lekozlese problema ellen).

Sajna viszont (meg) nem annyira komplex a jogosultsagrenszer hogy meg tudjam oldani amit szerettem volna, hogy a Hirirok hozza tudjanak barmikor nyulni a nyito topikokhoz, de ne a hozzaszolasokhoz (ami azert mar moderator kategoria). Igy kenyszermegoldas ugyan (mivel sajnos a kommentekkel egyutt kell igy lennie), de behoztam hogy immaron a Hiriro kollegaink is tudnak idolimit nelkul szabadon szerkeszteni mindenfele tartalmakat. Pozitivnak beleertve hogy akar cimoldalra kiemelni, egyes felhasznalok altal nyitott topikokat.

Ugy hiszem ez betolti az urt, de ha ezen felul akarsz persze moderator rangot (komment torles, stb), megkapod azt is.

Amugy nem akarom en tulspekelni feleslegesen a jogrendszerunket, mivel szvsz itt van mindenki olyan korrekt hogy tudja a helyen kezelni a hataskoreit es nem nyul oda bele ahova amugy nem lenne joga. Csak nem akarok tul sok hibarest hagyni az esetleges nagyobb problemaknak a tul nagy felelossegbol adodoan, beleertve esetleg potencialis kulso (adott felhasznalo tudtan kivuli) hackelest vagy barmi hasonlot, azzal ha minden megbizott tagnak mindenhez hozzaferest odaadnak.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



NAGY technikai update:

Szóval a rendering megoldásokat és a kapcsolatos elemeket feltuningoltam a napokban mobilra és PC-re egyaránt. Röviden ez azt jelenti hogy cirka tízszer kevesebb helyet foglal el a háttér és navigációs content (és ennyiszer gyorsabban tölti is be őket szerverről), ráadásul még jobban is néz ki mint előtte.

Hosszabban:
(vagyis kibaszott hosszabban :D)

kezdem azzal hogy ugye pár napja konstatáltuk hogy kb 2.5megát foglalt el minden háttér és navigációs kontent és ezeket PCn és mobilon egyaránt beolvassa a böngészőnk az esetleges lapnyitásnál (legtöbbször cache-ből, de ez nem kibújó ok a problémára).

Elkezdtem gondolkodni a lehetséges megoldásokon, elindultam egy lokalizált színpaletta választás vonalon kezdetnek, Dulakh javasolta pm-ben hogy segít letisztítani a kérdéses képek körvonalait, mivel szélesebb színskálás transzparencia hiánya láthatóvá tette az elsietett körbevágásait KMZ-nek az elemeken, és ezzel tenni kellett valamit.

1-2 napra rá meg is kaptam őket, faszák voltak és ráadásnak elküldte a photoshop fájlokat is, de mondta hogy a felső és alsó sarokképnek csak az egyik felét, mivel eleve ugyanazok a képek csak tükrözve és úgy kimentve használatra.

Ekkor esett le bennem, hogy basszus, ha én így állok hozzá és megtalálom az ismétlődő elemeket minden más részben, és algoritmusra vagy okosan kiötlött darabos összevágásra bízom ezek összeállítását, rohadt sok helyet (sávszélt, betöltés sebességet, rendering időt) tudok spórolni. Elővettem a photoshop fájlokat és átkezdtem dolgozni ennek tudatában a kapcsolatos cuccokat.

Megláttam hogy a pina (gyerekek, ugyan nézzetek rá már a 4 sarokban levő elemre, mondjátok meg mi ugrik be róla elsőre nektek :D)
rwurl=http://i.imgur.com/j0tR2ZP.jpg

, kb ugyanaz az egy grafika mindenhol, csak apró változásokkal és elforgatva. Alul pl kicsit kevesebb jelenik meg belőle mind a felső header részen, és a felső header részen vannak drótok is rajta. Így kivágtam drót nélkül csak egyetlen pinát külön, ezt az egyetlen képet beolvastam 4x, majd elforgattam html5 módszerrel. Alul kicsit lecsípve belőle, felső részekben teljes nagyságában, és így drótoktól mentesre vágtam a teljes nagyságát. Lokalizált palettát addig csökkentettem amíg nagyon látható degradáció nem keletkezett, szándékomban volt megtartani a vizuális szinten amennyire csak lehetett az optimizálás során. Szóval itt akkor megoldottam hogy a pina csak 32(!) darab színből álljon, + 1 a transzparenciára, látható vizuális degradáció nélkül. A drótot a felső pinákra egy külön képpé vettem ki, amit nem több mint 8 darab színből ki tudtam már hozni, és úgy ragasztottam a beszélt módszerrel a helyükre.

előtte mindez 468kb foglalt el, most a pina 25kb + drót 6kb-t, azaz csak 31kb! :D

Jött a footer, itt levágtam hogy ez gyakorlatilag 2 elemből állt előtte és csak el vannak forgatva, egymásra ragasztva. Itt kettévágtam a képet, szintúgy 33 lokalizált színre redukáltam a palettát transzparenciával és így vágtam a beszélt html5 módszerekkel a kellő régi helyzete kinézetére.

előtte a footer 635kb-t foglalt el, most így 30kb!

Header kicsit trükkösebb volt, ott is dettó tükrözve volt a bal és jobb fele, de apró változásokkal. Amit ravaszan meg tudtam oldani hogy független ettől kettévágtam a képet, és kivágtam külön azokat az elemeket apró négyzetekben (a kettévágott headeren üresen hagytam) amelyek különböznek az oldalakon. Viszont úgy voltam vele nem tökölnék túl sokat itt, csak a vizuálisan igen szembetűnőekkel. És a jobb-bal apró füst különbségek nem voltak annyira szembetűnőel, mivel bal felén szinte teljesen takarja a content, viszont a koponya mindig szem előtt van és állandóan rajta van a felhasználó szeme. Itt a szemtől felfelé kivágtam a szemből kijövő füsttel együtt a képet, és ezt külön ragasztottam oda a letükrözött oldalakra.

A letükrözött headert szintúgy meg tudtam oldani 33 színből, viszont a csontkoponyán túl sok volt a gradiens átmenet, 74 szín volt amennyiből meg tudtam oldani hogy szépen és érintetlenül nézzen ki, de szerencsére ez így magában nagyon kicsi kép és nem sokkal többet foglalt így el.

előtte a header 547kb-t foglalt el, most így 59kb+ koponya 10kb, azaz összesen csak 69kb!

A logot es a mobillogot is redukáltam 32színre, ott nem kellett +1 a transzparenciának, ott is sikerült
40kb-rőé 11kbra levakarni a nagyságot.

Minden beszélt elem így kb 1.7megáról 137kb-ra csökkent, ami brutálisan effektív előrelépés.

Egyedül a kopott fémháttér maradt neccesebb mivel hatalmas fájl, és jpg, mellette nagyon részletes, nem nagyon lehetett trükközni színpalettákkal benne. Mindenesetre azzal már nagyot léptem előre hogy rájöttem hogy az is 2 tükrözött kép összevágása. Egyrészt azért mert nincs módszer arra html sztandardban hogy ismétlődjön végtelenségig a háttér, de minden ismétlődéssel forduljon egyet a megfelelő x vagy y irányba. Kerestem eleget higgyétek el.

Nos ez rajtam nem fogott ki, ráfordítottam pár órát és írtam egy nagyon cseles és flexibilis custom kódot ami gyakorlatilag bármilyen hátteret bármilyen helyzetben le tud osztani x és y sávban a végtelenségig ha kell, automatikusan, állítható extra pufferekkel.

function preloadFunc() { var clientHeight = document.getElementById('main-wrapper').clientHeight; var clientWidth = document.getElementById('main-wrapper').clientWidth; var backgroundsrc = new Image(); backgroundsrc.src = '/sites/all/files/bg.jpg'; backgroundsrc.width = 1920; backgroundsrc.height = 1279; var Ycount=0; var oddXcount=0; var evenXcount=0; var extraXbuffer=2; var extraYbuffer=2; if (clientHeight <= backgroundsrc.height) { backgroundsrc.height = clientHeight; } for (Ycount=0; Ycount<=(clientHeight/backgroundsrc.height+extraYbuffer);Ycount++) { var div=document.createElement("div"); document.getElementById('main-wrapper-background').appendChild(div); div.id="background-row"; div.style.height = backgroundsrc.height + "px"; if(Ycount & 1) { for (oddXcount=0; oddXcount<=(clientWidth/backgroundsrc.width+extraXbuffer);oddXcount++) { if (oddXcount & 1) { var img=document.createElement("IMG"); document.getElementById('main-wrapper-background').lastChild.appendChild(img); img.src = backgroundsrc.src; img.className="background-xflip"; } else { var img=document.createElement("IMG"); document.getElementById('main-wrapper-background').lastChild.appendChild(img); img.src = backgroundsrc.src; img.className="background-normal"; } } } else { for (evenXcount=0; evenXcount<=(clientWidth/backgroundsrc.width+extraXbuffer);evenXcount++) { if(evenXcount & 1) { var img=document.createElement("IMG"); document.getElementById('main-wrapper-background').lastChild.appendChild(img); img.src = backgroundsrc.src; img.className="background-xyflip"; } else { var img=document.createElement("IMG"); document.getElementById('main-wrapper-background').lastChild.appendChild(img); img.src = backgroundsrc.src; img.className="background-yflip"; } } } } } window.onpaint = preloadFunc();

és a CSS fele:

#main-wrapper-background{ position: absolute; z-index:0; overflow: hidden !important; height: 100%; } #background-row{ width: 200%; overflow: hidden; white-space: nowrap; } .background-normal { display: inline-block; float: left; } .background-xflip { display: inline-block; transform:scaleX(-1); float: left; } .background-yflip { display: inline-block; transform:scaleY(-1); float: left; } .background-xyflip { display: block; transform:scaleX(-1) scaleY(-1); float: left; }

A lényege az hogy van a kezdőfunkció amivel automatikusan rendering előtt olvasódik be minden content, és így nem kell dekkolni minden oldalbeolvasásnál hogy a motor kiszámolja hol helyezkednek el a háttérelemkék, hogyan fordulnak egymáshoz viszonyítva és hogy kirakja őket.

Azután fogja és megnézi mekkora épp a nyitott oldal és kiveszi a méreteket, beolvassa a háttérképet is és kivenné a méreteket belőle. (azért csak kivenné mivel az egész kód, még a legtöbb vizuális content és elem, beleértve a háttérképrészlet beolvasása előtt már lejátszódik, így nem tudja megtenni. Így kézileg odaírtam neki külön hogy tudjunk dolgozni az adatokkal)

Utána nagyrészt 2 ciklus van, egyik ami X tengelyen végig nyitogat friss DIV tagokat és a css3 fájlokban meg a megfelelő transzformációt ráolvassa a megfelelő képkockák helyzetére, ugyanezt megteszi ha a sor végére ért az Y tengelyen is, egészen addig ameddig az oldal aljára nem ért. Egyszerű bit-checkinggel oldottam meg hogy figyelje hogy az adott számlázó páros vagy páratlan számot számol épp, és így nyitogatja a megfelelően forgatott DIV ablakrészeket rá. Volt kismillió helyzet amire figyelnem kellett (mondjuk úgy potenciális bug), pl hogy sűrűn a javascript az oldalakon később olvasódik be mint az oldal váza, és ez tud változtatni az oldal nagyságon, vagy mi történik ha csak félig fedné ki az utolsó befért képrészlet a hátteret, stb. Erre kitaláltam hogy pufferelhető X és Y sávban extra sor vagy oszlop képrészlet, ha úgy választjuk. Eddig úgy bizonyult 2 sor és 2 oszlop extra puffer elég volt minden esetben, így is hagytam.

Mindezzel sokkal jobb és flexibilisebb motort kaptunk a háttérrenderingre mint a meglevőek voltak, pl régi módszernél ha nagyobb felbontásunk (mittomén hamarosan 4k monitorok, mobilon is) lenne mindjárt előjön ismétlődés probléma, bármekkora is az alapháttérképünk http://i.imgur.com/rMlP0fQ.jpg

A friss módszerrel viszont minden irányba végtelen ismétlődés van, átmenet nélkül: http://i.imgur.com/PbL64hD.jpg

Könnyen ki tudjuk cserélni bármikor a háttérszeletet egy másik, vagy kisebb fájlra, és ott is törésvonal mentes lesz mindig minden: http://i.imgur.com/bki3LkU.jpg

Ok ezzel megvan is ismétlődés és beszúrás kérdése oldva, eredetileg 746kb-ról 196kb-ra redukáltam a háttérképméretet. Itt ugye játszottam a minőséggel meg a beszélt ismétlődés kérdéssel, de nem tudtam túlságosan nagyon levenni a minőséget mivel meglátszódott volna a kifejezetten nagy részletességeken az élességesés. Ja ezenfelül progresszív technikával jeleníti meg a képet most nem baseline-nal, ami azt jelenti hogy beolvasódik a teljes kép nagyon gyorsan csak mosottan, majd egyre élesebb lesz ahogy lejön a teljes kép, ahelyett hogy addig feketeség látszódna (vagy vonalakban felülről olvasódva lassan), amíg teljesen lent nem van a kép a gépünkön. Azért szerintem az is nagyon impresszív hogy 746kbs jpg ből 196kbsat tudtam varázsolni trükkökkel, szinte vizuális visszaesés nélkül.

Ez nem volt elég még, fel kellett tenni az i-re a pontot. PC masterrace effektust is produkáltam keveset a masterrace tagoknak. Azaz PC-n softshadow-ot vetnek a drótok a háttérre, amolyan fasza 3D hatást adva, a drótok also fele fénylik egy nüansznyit hogy fénycsillanó hatást adjon, a pinák és a header-footer körvonalai meg gyengéd "fake antialiasing" effektust kapott, hogy mégjobban beleolvadjon a háttérbe és ne látszódjanak rajtuk a recék.

rwurl=http://i.imgur.com/v3rzgw2.jpg
softshadow és fénylés blur effektus a pinán fuck yea :D

Összegezve mindezt, akkor régi 2.5megás komplett háttértartalom helyett impresszív 340kb-ra estünk vissza, és még gyorsabb és faszábban kinéző lett az oldal. :D

Érdekességképen a Chrome pl ha x és y irányban is el van forgatva egy kép, pl a pina jobb alsó sarkában a lapnak, ott nem tudja a szélekre rárenderelni az "antialiasing" effektust.

Internet Explorerrel meg sehogyan sem tudtam a proprietary directx effektusokkal ugyanezeket működésre bírni, pedig elméletben nem túl komplikált, de így ott hagytam a picsába a masterrace részt. Tehát csak Firefoxban és Chrome-ban (egyetlen apró chrome buggal) van masterrace effektus. =)

Más, mondjuk end júzereknek nem mond sokat, de eddig különböző oldalrészekre mint a főoldal, PM beszélgetések, user login panel, stb mind mind külön php oldal volt renderelve a bizonyos helyzetekben kellő, másikokban viszont hanyagolandó DIV és CSS kiosztásokra. Mostantól megoldottam egy intelligens regular expressionnel hogy figyelje mit mutat az URL és annak megfelelően nyitogassa dinamikusan csak a változó kellő elemeket, de gyakorlatilag minden más egy és ugyanabból az oldalról olvasódik be. Ez gyorsítja ismét az oldalbeolvasást, mivel nem kell kisezerszer beolvasni a gépnek ugyanazt a hosszú infót, apró változásokkal, hanem elég egyetlen intelligens kóddal kiosztottat ami majd kapcsolgatja a kérdéseseket.

rwurl=http://i.imgur.com/t6gos2F.jpg

Mobilon dolgoztam még layoutoptimizációkon, helyretettem pár elemet, és ott nem olvasódik be a háttér mivel egyetlen pici bug maradt a kódban, ami csak abban az esetben jön ki ha nagyon összenyomódik a szélesség és nagyon nagy háttérfile van bent a képben, de kijavítom ezt idővel. Addig is van solid color háttér. Plusz nem olvasódnak be a pinák, mivel feleslegesen takarnák a header és footer designt. Az also footer text css is helyre van téve. Eddig mobilon css nélkül jelent meg a kiírás, most ugyanúgy látszik mint PCn.

Fórumbejegyzések kimutatását is megpróbáltam egysorosra levinni és egységessé tenni a kinézetet (friss válaszok kimutatása, stb) a kedvencekkel és a legfrissebb bejegyzésekkel, picit még majd dolgozok rajta hogy minden lehető legjobban smakkoljon, és jó lesz az is.

Phew!
rwurl=http://i.imgur.com/bYCCwCk.gif

ShowHide spoiler #

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Nice!

Akinek így jelenik meg:
rwurl=http://i.imgur.com/UxtGq2t.png?1
Nyomjon egy ctrl-f5-öt.



szerintem mindenki nyomjon ctrl+f5öt (cache ürítés) mivel tuti van több elem is ott ami outdated az update után és potenciálisan lehet bugzana (vizuálisan) valamilyen módon.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Ügyes. Főleg, amit a pinával műveltél :P (Nekem már korábban is a punci ugrott be, bár mondjuk mióta terhes az asszony, kb. mindenről az).



egy huje kerdes: elerheto/megoldhato vhogy az, hogy lassam az oldal latogatottsagat? napra bontva mongyuk.

covfefe



Hát, nem tudom. Nyomtam én ctrl+f5-öt, de nekem sokkal lassabb lett minden. Értsd, utolsó oldal top commentnél nyomok egy ctrl+endet, és nem "legörög", hanem kb 3 állóképpel megy le.

Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.



+1 Nekem is "szaggatottan" megy le, fel.

Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!