Wester suggested that the 70/30 split was based on a model established by Warner Bros. in the '70s, for the distribution of films on boxed VHS tapes.
"That was physical. It cost a lot of money," he said. "This doesn't cost anything. So Epic has done a great job for the whole industry, because you get 88%. Fantastic move. Thank you very much."
Tegyuk meg finomabba. Van ez a GamersGate nevu viszontelado ami a Paradox tulajdona. GamersGate - Publisher terms
Revenue Share. Adjusted Gross Revenue shall be allocated between Distributor and Licensor as follows (referred to as the “Revenue Share”): Distributor shall be entitled to thirty percent (30%) of the Adjusted Gross Revenue and Licensor shall be entitled to seventy percent (70%).
Szoval akkor most hogy is van ez az egesz kedves Chairman ur?
While the Game Pass model to us is still a decent model, we think we're not getting paid enough, because people play our games more than they play very single-player driven narratives.
I've never seen anything like this in my 16 years in the industry," he went on. "People are throwing money at everything. If you can't make money today in the games industry you'll probably never be able to make money ever - like seriously. If you're an established company, I mean - new companies always struggle.
Dehat nemreg meg minden store minden 30%os tarifaja a satan muve volt ami kizsakmanyol mindenkit most meg mar aki nem tud uszkal a profitban az nyomorult? :D
@Véraláfutás:
Eddig is lehetett hallani innen-onnan, hogy az epic exclusive dealek abban merülnek ki, hogy a projectált pc sale bevételt fogják és rádobnak még egy kicsit és azt kapják meg a fejlesztők. Meg utána a már ismert részesedést. Most az Ooblets dealnél bukott ez ki teljesen ahol a fejlesztő konkrétan kiírta magából, hogy ez történt velük is. Kickstarteres játékokat is valószínű így húzták be, nem véletlen ajánlották fel a Shenmue 3nál is hogy állnak minden refundod. Egyszerűen túl jó üzletet ajánlanak így és könnyű rámondani az áment. Kis fejlesztőnél nobrainer, ahogy az Ooblets-nél is lehetett látni, megkapták az anyagi biztonságot előre, bedőlni sehogy nem fog onnantól kezdve, win-win.
Nagyobb projecteknél ez mondjuk kurva necces, persze amíg van elég nagy aktatáska bármi lehetséges. Nem lepődnék meg ha a Death Stranding-et behúzták volna. Kojima már kurvult a microsoft felé is egyszer, őt ez kb nem érdekli csak extra pénz és amúgy is mindenki megveszi.
Ezzel csak az a baj, hogy Tim mint szent messiás pcgaming megváltója szentül meg van győződve, hogy versenyhelyzetet teremt, de igazából csak feleslegesen kavarja a szart a fejlesztők és a játékosok között (szintén Ooblets balhé csodás példa, de számos példa volt erre már mióta létezik ez a szar és lesz is még...) ami minden csak nem hasznos és a felvásárlás, hogy az ember használja a szaros közel használhatatlan store-ját az minden csak nem verseny. Egy toxic feszengő közeget generál ami se rövid se hosszútávon nem segíti a pc gaming-et. Épp ellenkezőleg, elidegeníti az embert az egésztől mert csak a balhét látja megállás nélkül.
Ráadásul mindeközben egy arrogáns pöcs aki épp úgy változtatja a véleményét a dolgokról ahogy a szél fúj. (lásd MS link nemrégről a pc kliens topikban)
Szerintem érthető, csak nem egy nagy érvelés: az Epic ráerőszakolja magát a piacra az exkluzívjaival és nem tiszta versenyben veri meg a Steamet. Én ezzel alapvetően egyet is értenék, csak valahol ott bukik meg, hogy el nem tudom képzelni, hogyan máshogyan lehetne partiban maradni a Steammel egyelőre.
A felhasználók be vannak betonozva, fícsörökben meg olyan fasza a Steam, hogy senki sem váltana egy feltörekvő kliensre Sweeney két szép szeméért. Van ez a tévképzet sajnos, ami szerint csak annyira lenne szükség, hogy berobbansz a piacra egy ugyanolyan fasza klienssel, mint a Steam, csak hát azt összerakni simán évek hosszú folyamata, amit nem lehet finanszírozni akkor, ha nincs felhasználói bázisa a boltodnak a nagy feltörekvés ideje alatt. Nem lehet azt megcsinálni, hogy "oké, a Steam 15 év alatt összerakott egy kurva jó klienst, akkor mi azt összerakjuk 3 év alatt, addig nem baj, ha senki sem vesz tőlünk semmit", mert úgy sosem lesz felhasználói bázis.
Vagy akkor legyen a kliens jobb a Steaménél? Hogy a faszba? Van még olyan dolog, ami nincs benne a Steamben, viszont egy széles felhasználói csoportnak igénye van rá? A saját pályáján nem lehet megverni a Steamet, ahogyan a Windows-t sem tudná soha a büdös életben eltenni láb alól egy másik operációs rendszer: kurva régóta használod, az életed része, nem mész máshova, ha nem kényszerítenek.
Ezért az Epic kényszerít, ami nem jó dolog, de én úgy érzem, hogy a felhasználóknak végeredményben még így is meg fogja érni. Én nagyon szívesen elfogadom a minőségi ingyenjátékokat, amíg adják, nem bánom azt sem, hogy a Phoenix Point polírozottabb és teljesebb lesz az Epic támogatásától, ahogyan azt sem, hogy a most felkarolt indie fejlesztők tutira csinálhatnak így legalább még egy játékot. Ehhez képest a CD-s kalózkodás meg a korai filecsere úgy alles zusammen kinyírta a PC-s aranykort, szóval nem értem a párhuzamot.
Az exkluzivitásra sem tudom azt mondani, hogy olyan rohadtul zavarna, mert nem kell miatta hardvert venni, csak egy kicsi plusz bosszúság, amit még el tudok viselni. Másrészt meg ezzel a biznisszel az a helyzet, hogy nem lehet a végtelenségig csinálni, a PC egyszerűen nem az a platform, ahol egészséges üzleti modellt lehet építeni exkluzívokkal. Ez néhány évig mehet, de egy ponton az Epicnek abba kell majd hagynia... és én gyanítom, hogy felhasználói bázis és egy jobb kliens birtokában egyszer abba is fogják.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Vagy akkor legyen a kliens jobb a Steaménél? Hogy a faszba? Van még olyan dolog, ami nincs benne a Steamben, viszont egy széles felhasználói csoportnak igénye van rá?
Nem tudom, hogy te mennyit használod a Steam-klienst, én játékindításon kívül csak böngészőből használom bővítményekkel (melyek feature-vesztést szenvedtek el az utóbbi időkben). Mert a legjobb kliens messze nem hibátlan, nem is mindig elég gyors vagy tökéletesen áttekinthető, illetve időnként több kattintást igényel a kelleténél. Lehet ezt fokozni, és az újabb klienseknél nem fogadom el, hogy többéves előkészítés és X hónap/év üzemelés után is borzalmasak.
Jelenleg a Galaxy 2.0 bétáját próbálgatom, nálam az említettek közül több mindenben leveri a Steamet, vannak feauture-ök, melyek még majd a frissítésekkel jönnek, és persze olyanok is, melyekről csak álmodom. De ha fejlődik, bőven el tudom képzelni, hogy a Steam-klienshez már játékindításhoz se nyúljak.
Persze jelenleg a Steamnél is ráncfelvarráson dolgoznak, tehát nem lehet messze még a vége. A Steam mellett nálam leginkább a store maga szól, hiszen az minden hibájával együtt a legnagyobb és leginformatívabb.
Kíváncsi vagyok, hogy ezzel a kliensegyesítős mókával a GOG mennyi népet tud megragadni. Bankot robbantani talán nem fog, de az sosem hátrány, ha a saját kliensük már betette az ajtón a lábát, és a store benne a sajátjuk.
Akkor én meg fejlesztő oldalról világítom meg miért tudja és teszi az Epic amit tesz.
Akkora bevételeik és tőketartalékaik vannak, hogy nem győzik elégetni. Fűbe-fába fektetnek.
A jó kertész ugye ültet és nemcsak szüretel. Unreal Engine meg pár játékuk a töredékét produkálja tőkében, mint egy Store, és ezzel minden nagy cápa tisztában van. Ugye ott az EA, Uborkáék, MS és még sorolhatnám, és ezek nem verik ki senkinél a biztosítékot. Ami fura számomra, mert ezeknél csak pár játékot kapsz, a kényelmetlen klienseiken (amiket szintén hosszú évek óta pofozgatnak)...
A fejlesztőkből, főleg a kicsikből, annyi van mint hal a tengerben, bár lehet hal már kevesebb van. Napi szinten jönnek ki százával játékok! Komoly marketing vagy tőkefedezet nélkül(idő és megfelelő alkotógárda a minőséghez), még egy jó játéknál is SZERENCSE, a bolygók megfelelő együttállása kell, hogy befusson annyira, hogy megfelelő nyereséget termeljen és biztosítsa a következő projekthez a pénzt. Most arról nem is beszélve, hogy időben előre haladva az új játékoknak egyre több régivel, meg a csillió freemiummal is versengeniük kell...
Így minden +százalék felajánlás, vagy közvetlen tőkejuttatás, ami a cég jövőjét illeti, rohadt sokat nyom a latba.
Nézzük mik a lehetőségek:
- Steam leveszi a 30%-ot, ha Unrealben dolgoztál, akkor egy kis összeg után ők a bevételedből leveszik az 5%-ot, ha az Unreal store-ban értékesítesz akkor nem veszik le azt az 5%-t és kevesebbet harapnak le a profitodból is.
Unity esetén fejleszthetsz a free változatban (ha nem lépi át a 100K dodot a bevételed egy évben - normál cégnél ez alapból bukó opció), amiben egy rakat fontos feature hiányzik, ergo nem leszel versenyképes vagy költhetsz programozó időre. Ők havi díjat kérnek különböző csomagokkal (meg kiperkálhatsz 800 dodót/gép) és ők is levesznek a hasznodból. Most azt hagyjuk, hogy Unreallel ellentétben nem tudsz a forráskódhoz hozzáférni és átírni...
Már ez a csomag egy érdekes gombóc fejlesztői szemszögből, és nem kicsi gombóc egy komolyabb projekt esetén.
Ezt az egészet fejeli meg az Epic egy olyan opcióval, hogy leveszi a rizikófaktort, ha fejlesztőként úgy döntesz, és egy általad bemért/elvárt bevételt kapsz tőlük, vagy egy adott időszakra a letöltések száma alapján perkálnak. Ezt a fejlesztőnek kell eldöntenie, hogy mi a jobb neki (ha az Epic megkeresi). Ugye az Epic-kel való megállapodással alapból egy nagyobb közönséget tud elérni, ingyen marketinget kap, lenullázza a rizikó faktort a bevételknél. Az exkluzivitás nem örökre, hanem egy adott időre szólhat. Ami neki kockázat, hogy fix bevételről szól a fáma és ha Epic-kel szemben a kockázatot vállalják (plusz kiadást a marketingre), akkor lehet, hogy sokkal több bevételt is produkálhatnának, egy jól sikerült játkkal és marketinggel. De ne feledjétek, egyre nagyobb zajban egyre nehezebb kiugrani, még jó játékkal is, pláne egy kis cégnek. (lásd a TV sorozatoknál is kaszálnak el jó sorozatot, szar marketing miatt, és az átlagos fostömlőkből meg pörögnek az évadok.)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Ugye ott az EA, Uborkáék, MS és még sorolhatnám, és ezek nem verik ki senkinél a biztosítékot. Ami fura számomra, mert ezeknél csak pár játékot kapsz, a kényelmetlen klienseiken (amiket szintén hosszú évek óta pofozgatnak)...
Kicsit más a fekvése a dolognak amikor az EA/Ubi/Bethesda saját magát finanszírozza. Az Epic nem kiadó hanem store front és engine dev. Ennyi. Ha felvásárol pár fejlesztőcsapatot esetleg belső fejlesztésű játékukat rakják a kliensükbe azzal gond egy szál se. Eddig se volt. A helyzet nem ez, ezért összehasonlítani is felesleges és buta dolog. Mellesleg megállás nélkül megy a sírás, hogy miért van mindenkinek külön kliense már, nem tudom hogy kerülted el ezeket éveken keresztül. :)
A többi az nagyjából triviális amit már átbeszéltünk a topikban is párszor. Fejlesztői szemszögből senkit nem tudok okolni amiért lefekszik az Epicnek. Ezeken az exclusive dealeken kívül is látszólag iszonyatosan égetik a pénzt mindenféle projectek támogatására. Haverék is kaptak tőlük 5 vagy 10k fontot valami VR projectre tavaly és ilyenek folyamatosan mennek egész évben ha jól tudom.
Szóval egyrészt beleköthetetlen és tényleg pozitív amit csinálnak aztán ránézek más szemszöggel és az van amit írtam, hányinger. Szomorú, de talán pár év múlva elhagyják a hányinger részt (bár kétlem sajnos)
Mindegyik kliens fent van a gépemen és sose zavart. Régen szokott zavarni, hogy egy nem multis game-nek kell a net kapcsolat és volt, hogy elszállt a net, na akkor kenhettem a hajamra a játékot.
Arra utaltam, hogy sokan már azon sírnak, hogy minek a Steam mellé egy Epic meg egyéb kliens, mert nem kényelmes. Az már játékosként fel sem merül, hogy ennek árleszorító hatása van..........
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Persze jelenleg a Steamnél is ráncfelvarráson dolgoznak, tehát nem lehet messze még a vége.
Ez az, ami szerintem fontos egyébként: hogy a Steam sem hülye. Ha bejön a Galaxy 2.0 és az emberek ráugranak a kliensegyesítő fícsöreire, akkor az két hónapra rá benne lesz a Steamben is. :D Valami hatalmasat kéne innoválni ahhoz, hogy a szolgáltatás jobb minősége miatt váltsanak az emberek, akkorát meg nem lehet, az Epic tulajdonképpen csak erre jött rá + arra, hogy a Steammel szembeni kiadói-fejlesztői elégedetlenkedést ki lehet használni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha valaki piacvezető, az hajlamos elbizakodni, illetve nehezebben mozdulni. Nem tudom, hogy a Steam akar-e más klienseket reklámozni, vagy inkább "elhallgatná" őket. Ez policy kérdése is.
Csodát nem várok ettől, de ez is szempont lehet, számomra az is. Korábban a GOG-ot preferáltam, mert DRM-mentes, de aztán egyre kevésbé rúgott labdába a Steam mellett a lassabban érkező patchek, a gyenge kliens miatt és azért, mert az újabb játékaim úgyis Steamen gyülekeznek. Ha mindketten is építenek jó klienst, akkor végre "szabadon" választhatok, és újra tényező lehet nem csak retrónál a DRM-mentesség.
Az Epic esetében jobban örültem volna, ha többet ölt volna árak lenyomásába (erre is volt amúgy példa), mint exkluzívok beszerzésére, de racionálisan nézve az utóbbi teljes kihagyása nem lett volna jó ötlet. Én tudok várni, a kliensük miatt alapból mellőzöm őket, a backelt Phoenix Point is ráér.
Mindenesetre én is reméltem, hogy a "tönkreteszi a PC-s játékipart!" megjegyzések más érveket nyernek, több üzemanyagra számítottam Epic-gyűlöletemhez. Talán majd Chiller.
Mindenesetre én is reméltem, hogy a "tönkreteszi a PC-s játékipart!" megjegyzések más érveket nyernek, több üzemanyagra számítottam Epic-gyűlöletemhez.
Talan ha sikerulne elszaladni az n+1. kliens tematol akkor atjonne amirol beszeltem.
Legacy support hiányát nem lehet mindig a klienshez kötni, mert pl. ha Steam-en szeretnél kiadni game-t, akkor bizonyos Steam kódot be kell integrálnod fejlesztőként.
Vagyis a support a játék kiadó-fejlesztő pároson, leginkább utóbbin múlik.
Régi játékoknál meg ugye a probéma, hogy sokszor a játék fejlesztői, meg maga a forrás sincs meg. Na, azt integrálja akinek hat anyja van. Marad a Dos box és társai és még akkor sincs teljes garancia.
A DOS éra utáni kompatibilitási problémákat meg leginkább a directx modulok vagy azok normális emulációjának a hiánya okozza, amiről meg a kedves MS tehet.
Vagyis, ha valahol megvetted és fut, akkor a fenti technikai okok hiányában gond nélkül kéne futnia.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Mindenre gondoltam, de erre pont nem. Rákeresni meg azért nem láttam értelmét, mert tutira ezer jelentése van. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
ő már öreg ehhez ... :(
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Ne szívd a vérem, tess!
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
<3
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Fixed
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Nem akartam túltolni, de adom. XD
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
420xXxYoung_Te$$axXx420
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Paradox Interactive: "The 70/30 revenue split is outrageous"
Also gyors emlekezteto par honaprol ezelottrol:
Paradox pulls Bloodlines 2 from Epic Store during Mega Sale
hogyan is mondják, a szentek keze is maguk felé mutat? :D
Orom latni ahogy probal vissztancolni a hulyesegebol...
In all fairness, I wasn't pointing to Steam (who have changed their rev split to some degree), I was criticizing the 70/30 revenue split.
One good thing with Steam is that you can sell Steam keys on your own site and keep 100% of the revenue. On the other hand it tells you how much it's worth keeping the direct contact with gamers in order to sell other products.
De ez a legjobb:
Like I say to everyone: if you dislike the business practices of a company, don't support them.
:D Hihetetlen
Ez így rendben is van. A 70/30 outrageous, a 88/12 fantastic, a 10% sale pedig csak szimplán not great.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Tegyuk meg finomabba. Van ez a GamersGate nevu viszontelado ami a Paradox tulajdona.
GamersGate - Publisher terms
Szoval akkor most hogy is van ez az egesz kedves Chairman ur?
Na mindez így már kellemetlen lenne egy hírben.. :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Nem teljesen vág ide, de emiatt most nem nyitok külön videojáték, mint szolgáltatás témájú topikot:
What developers think of Xbox Game Pass
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Paradox CEO mar megint...
Dehat nemreg meg minden store minden 30%os tarifaja a satan muve volt ami kizsakmanyol mindenkit most meg mar aki nem tud uszkal a profitban az nyomorult? :D
Talán említést sem érdemel, de:
https://coorg.me/
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
@Véraláfutás:
Eddig is lehetett hallani innen-onnan, hogy az epic exclusive dealek abban merülnek ki, hogy a projectált pc sale bevételt fogják és rádobnak még egy kicsit és azt kapják meg a fejlesztők. Meg utána a már ismert részesedést. Most az Ooblets dealnél bukott ez ki teljesen ahol a fejlesztő konkrétan kiírta magából, hogy ez történt velük is. Kickstarteres játékokat is valószínű így húzták be, nem véletlen ajánlották fel a Shenmue 3nál is hogy állnak minden refundod. Egyszerűen túl jó üzletet ajánlanak így és könnyű rámondani az áment. Kis fejlesztőnél nobrainer, ahogy az Ooblets-nél is lehetett látni, megkapták az anyagi biztonságot előre, bedőlni sehogy nem fog onnantól kezdve, win-win.
Nagyobb projecteknél ez mondjuk kurva necces, persze amíg van elég nagy aktatáska bármi lehetséges. Nem lepődnék meg ha a Death Stranding-et behúzták volna. Kojima már kurvult a microsoft felé is egyszer, őt ez kb nem érdekli csak extra pénz és amúgy is mindenki megveszi.
Ezzel csak az a baj, hogy Tim mint szent messiás pcgaming megváltója szentül meg van győződve, hogy versenyhelyzetet teremt, de igazából csak feleslegesen kavarja a szart a fejlesztők és a játékosok között (szintén Ooblets balhé csodás példa, de számos példa volt erre már mióta létezik ez a szar és lesz is még...) ami minden csak nem hasznos és a felvásárlás, hogy az ember használja a szaros közel használhatatlan store-ját az minden csak nem verseny. Egy toxic feszengő közeget generál ami se rövid se hosszútávon nem segíti a pc gaming-et. Épp ellenkezőleg, elidegeníti az embert az egésztől mert csak a balhét látja megállás nélkül.
Ráadásul mindeközben egy arrogáns pöcs aki épp úgy változtatja a véleményét a dolgokról ahogy a szél fúj. (lásd MS link nemrégről a pc kliens topikban)
Véraláfutás / mindenki más, akit érint:
Szerintem érthető, csak nem egy nagy érvelés: az Epic ráerőszakolja magát a piacra az exkluzívjaival és nem tiszta versenyben veri meg a Steamet. Én ezzel alapvetően egyet is értenék, csak valahol ott bukik meg, hogy el nem tudom képzelni, hogyan máshogyan lehetne partiban maradni a Steammel egyelőre.
A felhasználók be vannak betonozva, fícsörökben meg olyan fasza a Steam, hogy senki sem váltana egy feltörekvő kliensre Sweeney két szép szeméért. Van ez a tévképzet sajnos, ami szerint csak annyira lenne szükség, hogy berobbansz a piacra egy ugyanolyan fasza klienssel, mint a Steam, csak hát azt összerakni simán évek hosszú folyamata, amit nem lehet finanszírozni akkor, ha nincs felhasználói bázisa a boltodnak a nagy feltörekvés ideje alatt. Nem lehet azt megcsinálni, hogy "oké, a Steam 15 év alatt összerakott egy kurva jó klienst, akkor mi azt összerakjuk 3 év alatt, addig nem baj, ha senki sem vesz tőlünk semmit", mert úgy sosem lesz felhasználói bázis.
Vagy akkor legyen a kliens jobb a Steaménél? Hogy a faszba? Van még olyan dolog, ami nincs benne a Steamben, viszont egy széles felhasználói csoportnak igénye van rá? A saját pályáján nem lehet megverni a Steamet, ahogyan a Windows-t sem tudná soha a büdös életben eltenni láb alól egy másik operációs rendszer: kurva régóta használod, az életed része, nem mész máshova, ha nem kényszerítenek.
Ezért az Epic kényszerít, ami nem jó dolog, de én úgy érzem, hogy a felhasználóknak végeredményben még így is meg fogja érni. Én nagyon szívesen elfogadom a minőségi ingyenjátékokat, amíg adják, nem bánom azt sem, hogy a Phoenix Point polírozottabb és teljesebb lesz az Epic támogatásától, ahogyan azt sem, hogy a most felkarolt indie fejlesztők tutira csinálhatnak így legalább még egy játékot. Ehhez képest a CD-s kalózkodás meg a korai filecsere úgy alles zusammen kinyírta a PC-s aranykort, szóval nem értem a párhuzamot.
Az exkluzivitásra sem tudom azt mondani, hogy olyan rohadtul zavarna, mert nem kell miatta hardvert venni, csak egy kicsi plusz bosszúság, amit még el tudok viselni. Másrészt meg ezzel a biznisszel az a helyzet, hogy nem lehet a végtelenségig csinálni, a PC egyszerűen nem az a platform, ahol egészséges üzleti modellt lehet építeni exkluzívokkal. Ez néhány évig mehet, de egy ponton az Epicnek abba kell majd hagynia... és én gyanítom, hogy felhasználói bázis és egy jobb kliens birtokában egyszer abba is fogják.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem tudom, hogy te mennyit használod a Steam-klienst, én játékindításon kívül csak böngészőből használom bővítményekkel (melyek feature-vesztést szenvedtek el az utóbbi időkben). Mert a legjobb kliens messze nem hibátlan, nem is mindig elég gyors vagy tökéletesen áttekinthető, illetve időnként több kattintást igényel a kelleténél. Lehet ezt fokozni, és az újabb klienseknél nem fogadom el, hogy többéves előkészítés és X hónap/év üzemelés után is borzalmasak.
Jelenleg a Galaxy 2.0 bétáját próbálgatom, nálam az említettek közül több mindenben leveri a Steamet, vannak feauture-ök, melyek még majd a frissítésekkel jönnek, és persze olyanok is, melyekről csak álmodom. De ha fejlődik, bőven el tudom képzelni, hogy a Steam-klienshez már játékindításhoz se nyúljak.
Persze jelenleg a Steamnél is ráncfelvarráson dolgoznak, tehát nem lehet messze még a vége. A Steam mellett nálam leginkább a store maga szól, hiszen az minden hibájával együtt a legnagyobb és leginformatívabb.
Kíváncsi vagyok, hogy ezzel a kliensegyesítős mókával a GOG mennyi népet tud megragadni. Bankot robbantani talán nem fog, de az sosem hátrány, ha a saját kliensük már betette az ajtón a lábát, és a store benne a sajátjuk.
Sors bona, nihil aliud.
Akkor én meg fejlesztő oldalról világítom meg miért tudja és teszi az Epic amit tesz.
Akkora bevételeik és tőketartalékaik vannak, hogy nem győzik elégetni. Fűbe-fába fektetnek.
A jó kertész ugye ültet és nemcsak szüretel. Unreal Engine meg pár játékuk a töredékét produkálja tőkében, mint egy Store, és ezzel minden nagy cápa tisztában van. Ugye ott az EA, Uborkáék, MS és még sorolhatnám, és ezek nem verik ki senkinél a biztosítékot. Ami fura számomra, mert ezeknél csak pár játékot kapsz, a kényelmetlen klienseiken (amiket szintén hosszú évek óta pofozgatnak)...
A fejlesztőkből, főleg a kicsikből, annyi van mint hal a tengerben, bár lehet hal már kevesebb van. Napi szinten jönnek ki százával játékok! Komoly marketing vagy tőkefedezet nélkül(idő és megfelelő alkotógárda a minőséghez), még egy jó játéknál is SZERENCSE, a bolygók megfelelő együttállása kell, hogy befusson annyira, hogy megfelelő nyereséget termeljen és biztosítsa a következő projekthez a pénzt. Most arról nem is beszélve, hogy időben előre haladva az új játékoknak egyre több régivel, meg a csillió freemiummal is versengeniük kell...
Így minden +százalék felajánlás, vagy közvetlen tőkejuttatás, ami a cég jövőjét illeti, rohadt sokat nyom a latba.
Nézzük mik a lehetőségek:
- Steam leveszi a 30%-ot, ha Unrealben dolgoztál, akkor egy kis összeg után ők a bevételedből leveszik az 5%-ot, ha az Unreal store-ban értékesítesz akkor nem veszik le azt az 5%-t és kevesebbet harapnak le a profitodból is.
Unity esetén fejleszthetsz a free változatban (ha nem lépi át a 100K dodot a bevételed egy évben - normál cégnél ez alapból bukó opció), amiben egy rakat fontos feature hiányzik, ergo nem leszel versenyképes vagy költhetsz programozó időre. Ők havi díjat kérnek különböző csomagokkal (meg kiperkálhatsz 800 dodót/gép) és ők is levesznek a hasznodból. Most azt hagyjuk, hogy Unreallel ellentétben nem tudsz a forráskódhoz hozzáférni és átírni...
Már ez a csomag egy érdekes gombóc fejlesztői szemszögből, és nem kicsi gombóc egy komolyabb projekt esetén.
Ezt az egészet fejeli meg az Epic egy olyan opcióval, hogy leveszi a rizikófaktort, ha fejlesztőként úgy döntesz, és egy általad bemért/elvárt bevételt kapsz tőlük, vagy egy adott időszakra a letöltések száma alapján perkálnak. Ezt a fejlesztőnek kell eldöntenie, hogy mi a jobb neki (ha az Epic megkeresi). Ugye az Epic-kel való megállapodással alapból egy nagyobb közönséget tud elérni, ingyen marketinget kap, lenullázza a rizikó faktort a bevételknél. Az exkluzivitás nem örökre, hanem egy adott időre szólhat. Ami neki kockázat, hogy fix bevételről szól a fáma és ha Epic-kel szemben a kockázatot vállalják (plusz kiadást a marketingre), akkor lehet, hogy sokkal több bevételt is produkálhatnának, egy jól sikerült játkkal és marketinggel. De ne feledjétek, egyre nagyobb zajban egyre nehezebb kiugrani, még jó játékkal is, pláne egy kis cégnek. (lásd a TV sorozatoknál is kaszálnak el jó sorozatot, szar marketing miatt, és az átlagos fostömlőkből meg pörögnek az évadok.)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Kicsit más a fekvése a dolognak amikor az EA/Ubi/Bethesda saját magát finanszírozza. Az Epic nem kiadó hanem store front és engine dev. Ennyi. Ha felvásárol pár fejlesztőcsapatot esetleg belső fejlesztésű játékukat rakják a kliensükbe azzal gond egy szál se. Eddig se volt. A helyzet nem ez, ezért összehasonlítani is felesleges és buta dolog. Mellesleg megállás nélkül megy a sírás, hogy miért van mindenkinek külön kliense már, nem tudom hogy kerülted el ezeket éveken keresztül. :)
A többi az nagyjából triviális amit már átbeszéltünk a topikban is párszor. Fejlesztői szemszögből senkit nem tudok okolni amiért lefekszik az Epicnek. Ezeken az exclusive dealeken kívül is látszólag iszonyatosan égetik a pénzt mindenféle projectek támogatására. Haverék is kaptak tőlük 5 vagy 10k fontot valami VR projectre tavaly és ilyenek folyamatosan mennek egész évben ha jól tudom.
Szóval egyrészt beleköthetetlen és tényleg pozitív amit csinálnak aztán ránézek más szemszöggel és az van amit írtam, hányinger. Szomorú, de talán pár év múlva elhagyják a hányinger részt (bár kétlem sajnos)
Mindegyik kliens fent van a gépemen és sose zavart. Régen szokott zavarni, hogy egy nem multis game-nek kell a net kapcsolat és volt, hogy elszállt a net, na akkor kenhettem a hajamra a játékot.
Arra utaltam, hogy sokan már azon sírnak, hogy minek a Steam mellé egy Epic meg egyéb kliens, mert nem kényelmes. Az már játékosként fel sem merül, hogy ennek árleszorító hatása van..........
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Ez az, ami szerintem fontos egyébként: hogy a Steam sem hülye. Ha bejön a Galaxy 2.0 és az emberek ráugranak a kliensegyesítő fícsöreire, akkor az két hónapra rá benne lesz a Steamben is. :D Valami hatalmasat kéne innoválni ahhoz, hogy a szolgáltatás jobb minősége miatt váltsanak az emberek, akkorát meg nem lehet, az Epic tulajdonképpen csak erre jött rá + arra, hogy a Steammel szembeni kiadói-fejlesztői elégedetlenkedést ki lehet használni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Árleszorító?! :D amikor minden játékot 4-5x veszel meg legacy support hiánya miatt?
Ha valaki piacvezető, az hajlamos elbizakodni, illetve nehezebben mozdulni. Nem tudom, hogy a Steam akar-e más klienseket reklámozni, vagy inkább "elhallgatná" őket. Ez policy kérdése is.
Csodát nem várok ettől, de ez is szempont lehet, számomra az is. Korábban a GOG-ot preferáltam, mert DRM-mentes, de aztán egyre kevésbé rúgott labdába a Steam mellett a lassabban érkező patchek, a gyenge kliens miatt és azért, mert az újabb játékaim úgyis Steamen gyülekeznek. Ha mindketten is építenek jó klienst, akkor végre "szabadon" választhatok, és újra tényező lehet nem csak retrónál a DRM-mentesség.
Az Epic esetében jobban örültem volna, ha többet ölt volna árak lenyomásába (erre is volt amúgy példa), mint exkluzívok beszerzésére, de racionálisan nézve az utóbbi teljes kihagyása nem lett volna jó ötlet. Én tudok várni, a kliensük miatt alapból mellőzöm őket, a backelt Phoenix Point is ráér.
Mindenesetre én is reméltem, hogy a "tönkreteszi a PC-s játékipart!" megjegyzések más érveket nyernek, több üzemanyagra számítottam Epic-gyűlöletemhez. Talán majd Chiller.
Sors bona, nihil aliud.
Talan ha sikerulne elszaladni az n+1. kliens tematol akkor atjonne amirol beszeltem.
Olvastam azt, hogy "kavarja a szart" és "arrogáns pöcs". Egyet is értek, csak többen reménykedtem, mert ez a már korábban lefutott kör.
Sors bona, nihil aliud.
Ah, ok. Csak azt hittem tipikusan megragadt a tema megint annal, hogy "kliens" ami ezredrangu a temaban.
Legacy support hiányát nem lehet mindig a klienshez kötni, mert pl. ha Steam-en szeretnél kiadni game-t, akkor bizonyos Steam kódot be kell integrálnod fejlesztőként.
Vagyis a support a játék kiadó-fejlesztő pároson, leginkább utóbbin múlik.
Régi játékoknál meg ugye a probéma, hogy sokszor a játék fejlesztői, meg maga a forrás sincs meg. Na, azt integrálja akinek hat anyja van. Marad a Dos box és társai és még akkor sincs teljes garancia.
A DOS éra utáni kompatibilitási problémákat meg leginkább a directx modulok vagy azok normális emulációjának a hiánya okozza, amiről meg a kedves MS tehet.
Vagyis, ha valahol megvetted és fut, akkor a fenti technikai okok hiányában gond nélkül kéne futnia.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Itt az a para mint a Microsoft e-könyvkiadójával.