Vannak bizonyos dolgok a világon, amiket olyan egyszerű elkészíteni, hogy nyugodtan kijelenthetjük: lehetetlen elrontani őket. Ilyen például a rántott hús, a tejberizs, az AC/DC összes lemeze, na és persze a Doom portolása bármire. Az id Software klasszikusának faék egyszerűségű forráskódja már több mint 20 éve velünk van, a rajongók gondos munkájának köszönhetően a játék így szinte mindenen elindul: telefonon, számológépen, ATM-en, valószínűleg még a szó szerinti kenyérpirító sem gördíthet elé akadályt. Mégis hogyan lehet rosszul elvégezni egy olyan melót, amit mások már számtalanszor sikeresen oldottak meg? Máris kapcsoljuk a Bethesdát a válaszért.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=DJq_gDt2TyI
Nagyban dübörög ugyanis a QuakeCon, aminek alkalmából a csillagszemű™ Todd Howarddal fémjelzett cég bejelentette: PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre költözik a Doom első három része, de annyira, hogy az egyes játékok már tölthetőek is. A hír hallatán nagy boldogság támadt a konzolosok (sötét) lelkében, gyorsan a kasszákhoz is járultak... aztán valami eltörött. Egy furcsa üzenet ütötte fel a fejét a játékosok képernyőin, egy démoni üzenet, amire nem volt még példa a Doom-portok történetében:
Még sosem volt ennyire találó helyen az a két halálfej
Igen, az első két rész internetkapcsolatot és Bethesda.net regisztrációt igényel, még a Nintendo hordozható konzolján, a Switchcsen is. Hosszas gondolkodás után sem értem, hogy miért volt erre szükség, hiszen a játékokban nincs semmiféle online funkció, a multiplayer játékmódok mindössze splitscreen formában érhetők el. Elvileg csak az első bejelentkezéshez kell az internet, de a gyakorlatban ez sem működik megfelelően, mivel a rendszer hajlamos színes üzenetek formájában panaszkodni a megszakadt kapcsolatról. Néhányaknak online kapcsolat mellett sem jön össze a login, mivel ne feledjük: a Bethesda híresen instabil szerverei felelnek a Bethesda.netért is.
Kontent terén sem valami jó a helyzet, ami az első két játékot illeti: a Doom 2-ből hiányzik az Xbox 360-on, PS3-on és a Doom 3 BFG Edition részeként is elérhető No Rest for the Living epizód, valamint a Final Doom két kampánya is, így extraként mindössze az Ultimate Doom negyedik epizódjára és a második rész Master Levels című kiegészítőjére számíthatunk.
Hatalmas tapsot a Bethesdának ezért a fantasztikus teljesítményért, ez majdnem olyan jó, mint amikor az Ubisoft elcseszte a Tetrist.
ÁPDÉT: Kiderültek egyéb érdekességek is a porttal kapcsolatban, amik (micsoda meglepetés) szintén nem tüntetik fel túl jó színben a portékát.
Ismét a Doom 3 BFG Editionből ismerős cenzúrázott verziókat kaptuk meg a klasszikus játékokból, így az eredeti tartalom apróbb módosításokon ment keresztül. A felkapkodható egészségügyi csomagokon nincs ott az ismerős vörös kereszt, a Doom 2-ből pedig az összes nácikra történő utalás eltávolításra került. Utóbbi a játék két, a Wolfenstein 3-D-ből átemelt titkos pályáját érinti: a cenzúrázott változatban Doomguy nácik helyett sima zombikkal csap össze, a pályákról pedig eltűnt az összes horogkereszt és Hitler-portré. Sajnos ezeket nem helyettesítették új textúrákkal, ami jelentősen megnehezíti a titkos helyek felderítését.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=1snCRIl16ks
Emellett az új portokban a zene is lassabb tempóban duruzsol valamiért (wow), de a puristák annak sem fognak örülni, hogy az első két rész küllemben sem hasonlít teljesen a PC-s eredetikre.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=DJq_gDt2TyI
Nagyban dübörög ugyanis a QuakeCon, aminek alkalmából a csillagszemű™ Todd Howarddal fémjelzett cég bejelentette: PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre költözik a Doom első három része, de annyira, hogy az egyes játékok már tölthetőek is. A hír hallatán nagy boldogság támadt a konzolosok (sötét) lelkében, gyorsan a kasszákhoz is járultak... aztán valami eltörött. Egy furcsa üzenet ütötte fel a fejét a játékosok képernyőin, egy démoni üzenet, amire nem volt még példa a Doom-portok történetében:
Még sosem volt ennyire találó helyen az a két halálfej
Igen, az első két rész internetkapcsolatot és Bethesda.net regisztrációt igényel, még a Nintendo hordozható konzolján, a Switchcsen is. Hosszas gondolkodás után sem értem, hogy miért volt erre szükség, hiszen a játékokban nincs semmiféle online funkció, a multiplayer játékmódok mindössze splitscreen formában érhetők el. Elvileg csak az első bejelentkezéshez kell az internet, de a gyakorlatban ez sem működik megfelelően, mivel a rendszer hajlamos színes üzenetek formájában panaszkodni a megszakadt kapcsolatról. Néhányaknak online kapcsolat mellett sem jön össze a login, mivel ne feledjük: a Bethesda híresen instabil szerverei felelnek a Bethesda.netért is.
Kontent terén sem valami jó a helyzet, ami az első két játékot illeti: a Doom 2-ből hiányzik az Xbox 360-on, PS3-on és a Doom 3 BFG Edition részeként is elérhető No Rest for the Living epizód, valamint a Final Doom két kampánya is, így extraként mindössze az Ultimate Doom negyedik epizódjára és a második rész Master Levels című kiegészítőjére számíthatunk.
Hatalmas tapsot a Bethesdának ezért a fantasztikus teljesítményért, ez majdnem olyan jó, mint amikor az Ubisoft elcseszte a Tetrist.
ÁPDÉT: Kiderültek egyéb érdekességek is a porttal kapcsolatban, amik (micsoda meglepetés) szintén nem tüntetik fel túl jó színben a portékát.
Ismét a Doom 3 BFG Editionből ismerős cenzúrázott verziókat kaptuk meg a klasszikus játékokból, így az eredeti tartalom apróbb módosításokon ment keresztül. A felkapkodható egészségügyi csomagokon nincs ott az ismerős vörös kereszt, a Doom 2-ből pedig az összes nácikra történő utalás eltávolításra került. Utóbbi a játék két, a Wolfenstein 3-D-ből átemelt titkos pályáját érinti: a cenzúrázott változatban Doomguy nácik helyett sima zombikkal csap össze, a pályákról pedig eltűnt az összes horogkereszt és Hitler-portré. Sajnos ezeket nem helyettesítették új textúrákkal, ami jelentősen megnehezíti a titkos helyek felderítését.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=1snCRIl16ks
Emellett az új portokban a zene is lassabb tempóban duruzsol valamiért (wow), de a puristák annak sem fognak örülni, hogy az első két rész küllemben sem hasonlít teljesen a PC-s eredetikre.
Évezred legjobb cikkcíme :D
Szerk.: Szerkesztette: Zaxx :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Kicsit korán lett éles, elnézést. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=77EwPUXZIEI
rwurl=https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/nvzirhnwkyk55avre7gy.png
:D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Bethesda, akkor neked bizony a kurva anyád.
Do you guys not have keyboards (net connections, Bethnet accounts) ? :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
https://twitter.com/bethesda/status/1155140773215649793
opcionális lesz
A tweet óta eltelt vagy egy hét, és még mindig nem peccselték ki. Good job.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.