Tegnap éjjel a NetherRealm Studios (és a WB Games) végre leleplezte a Mortal Kombat 11-hez érkező DLC-csomag, a Kombat Pack harcosait... legalábbis részben. A hagyományos rosterbemutató ezúttal elmaradt, helyette Shang Tsunghoz érkezett egy kövér előzetes, aminek a végére sikerült odabiggyeszteni még három nevet a végleges hatból.
And now for a taste of things to come:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5xjlKNniLq8
A NetherRealm érezhetően első osztályú jegyet foglalt a nosztalgiavonatra a jó öreg Shanggel. Az alapjáték kriptája után nem meglepően a karakter szinkronját és arcát Cary-Hiroyuki Tagawa szállítja, aki már az 1995-ös filmadaptációban is magára öltötte a boszorkánymester gúnyáját. Erre a tényre komolyan rá is játszanak a fejlesztők, így rengeteg idézetre és meme-rekreációra számíthatunk az idén 24 éves kultmoziból.
De ha valakinek ennyi nem lenne elég a 90-es évekből, akkor jó hírem van: Shang Tsung továbbra is át tud alakulni más bunyósokká, az MK11-ben pedig nindzsák felélesztésére használja ezt a képességét. Ők a Mortal Kombat 2-ben látott ruháikat kapták vissza a jeles alkalomból, mozdulataikat azonban már a 2011-es kilencedik részből örökölték. Nosztagiaception, ráadásul június 18-án már játszhatunk is vele.
Shang mellett Nightwolf, Sindel és az Image Comics képregényeiből ismerős Spawn lett bejelentve: kúl. A többiek nevét egyelőre még homály fedi, de az már biztos, hogy Spawnhoz hasonlóan vendégszereplőkre és nem Mortal Kombat-karakterekre számíthatunk. Na persze nincs MK-előzetes utalások nélkül, így az utolsó másodperceknél felmordul egy sejtelmes láncfűrész, amiből a rajongók máris az Evil Dead Ash Williamsére következtetnek. Bruce Campbell mintha benne lenne a dologban...
Összességében nagyon pofás kis DLC-nek tűnik a Kombat Pack, bár annak nem örülök, hogy a roster fele vendégszereplő. Az MK11-ből elég sok klasszikus karakter hiányzik (így első blikkre Reptile, Sektor, Cyrax, Smoke, Quan Chi, Kenshi), szóval első adag DLC-ként talán inkább őket kellett volna pótolni... na jó, az esetleges Bruce Campbell alakította Ash bejelentésekor úgy tapsolnék, mint egy kisgyerek.
And now for a taste of things to come:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5xjlKNniLq8
A NetherRealm érezhetően első osztályú jegyet foglalt a nosztalgiavonatra a jó öreg Shanggel. Az alapjáték kriptája után nem meglepően a karakter szinkronját és arcát Cary-Hiroyuki Tagawa szállítja, aki már az 1995-ös filmadaptációban is magára öltötte a boszorkánymester gúnyáját. Erre a tényre komolyan rá is játszanak a fejlesztők, így rengeteg idézetre és meme-rekreációra számíthatunk az idén 24 éves kultmoziból.
De ha valakinek ennyi nem lenne elég a 90-es évekből, akkor jó hírem van: Shang Tsung továbbra is át tud alakulni más bunyósokká, az MK11-ben pedig nindzsák felélesztésére használja ezt a képességét. Ők a Mortal Kombat 2-ben látott ruháikat kapták vissza a jeles alkalomból, mozdulataikat azonban már a 2011-es kilencedik részből örökölték. Nosztagiaception, ráadásul június 18-án már játszhatunk is vele.
Shang mellett Nightwolf, Sindel és az Image Comics képregényeiből ismerős Spawn lett bejelentve: kúl. A többiek nevét egyelőre még homály fedi, de az már biztos, hogy Spawnhoz hasonlóan vendégszereplőkre és nem Mortal Kombat-karakterekre számíthatunk. Na persze nincs MK-előzetes utalások nélkül, így az utolsó másodperceknél felmordul egy sejtelmes láncfűrész, amiből a rajongók máris az Evil Dead Ash Williamsére következtetnek. Bruce Campbell mintha benne lenne a dologban...
Összességében nagyon pofás kis DLC-nek tűnik a Kombat Pack, bár annak nem örülök, hogy a roster fele vendégszereplő. Az MK11-ből elég sok klasszikus karakter hiányzik (így első blikkre Reptile, Sektor, Cyrax, Smoke, Quan Chi, Kenshi), szóval első adag DLC-ként talán inkább őket kellett volna pótolni... na jó, az esetleges Bruce Campbell alakította Ash bejelentésekor úgy tapsolnék, mint egy kisgyerek.
nagyon kíváncsi leszek spawn-ra, hogy milyen harcstílust/képességeket kap a játékban.
és úgy látszik egyre kisebb rá az esély, de úgy örülnék ha mileena is visszatérne valahogy. ha már úgy is időutazgatásról szól ez a rész
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én nem igazán ismerem Spawn-t (csak a filmet láttam, ami ugye nem valami jó kiindulópont), de elkezdtem nézni a régi sorozatot és tökre tetszik, szóval mindenképpen érdekelni fog az MK-s verziója.
És ja, Mileena is komoly hiányosság az MK11-től, kb. annyira fura, hogy nincs itt, mint amennyire Jade hiánya volt fura az MKX-ben. Nekem egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy Quan Chi-hoz hasonlóan (RIP my main) őt sem fogják most visszahozni, de legalább Kitana megkapta Mileena néhány képességét most. Persze a ball roll-t azt nem...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jade mitől olyan érdekes vagy fajsúlyos? Nekem sose tűnne fel a hiánya.
Sors bona, nihil aliud.
Az első két rész karakterei általában vissza szoktak térni valamilyen formában, ez a lista meg ugye úgy néz ki, hogy
rwurl=https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/mortal-kombat-2/d/da/M...
+ Jade (és Smoke), mint a titkos karakter. Hogy mennyire "fajsúlyos", azt nem tudom, nyilván nem akkora wtf nélküle a roster, mint az MK3-é volt Scorpion nélkül, de rendszeres visszatérő szereplő, mint Mileena.
rwurl=https://vignette.wikia.nocookie.net/mkwikia/images/9/95/Jademk2.gif
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na de nem volt a 3-ban és a 4-ben sem, vagy az előző generációban az MK vs DC-ben. Nagyrészt vegyes megítélésű konzolos részekben szerepelt. a titkos karakteres húzásokat és az MK3 "tegyünk bele mindenkit!" újrakeveréseit leszámítva. Ettől persze még lehet rajongói bázisa, de engem úgy hidegen hagy, hogy arra szó nincsen. Smoke is inkább előcsalható kiborgként volt emlegetett az MK3 idején. De ez már csak az én ismeretségi köröm, nem jelent semmit, csak számomra is új, hogy a 2-ben is szerepelt valamilyen formában.
A lényeg, hogy számomra Kitana és Mileena karakteresebb és alapabb, Jade meg azért van, hogy legyen melléjük egy pótkerék.
Sors bona, nihil aliud.
Az MK3 nem élt sokáig a hiányzó karakterek miatt, szóval nem volt túl meghatározó játék. A Midway fél év után lecserélte az UMK3-ra és ott már megvolt Scorpion, Kitana és Jade is.
Az MK4 meg tulajdonképpen olyan volt, mint az MKX ("kidobunk egy adag régi karaktert és behozunk egy csomó újat"), csak még durvábban. Ott olyan arcokra épült a roster, mint Quan Chi, Shinnok, Fujin, Tanya, na meg a felejthetetlen Kai, Jarek és Reiko. :D
Amire te gondolsz, az a Mortal Kombat Trilogy.
Mondod te meg mondom én, hogy vegyes megítélésűek voltak, de a Deceptionnel hozták be az online multit és annak köszönhetően alakult ki az MK-közösség második generációja. Azok közül, akik most játszanak baromi sokan rohadtul imádják a 3D-s részeket, egy rossz szót nem lehet rájuk szólni kb. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ja, a Trilogyra gondoltam, de az UMK3 is tömködte már be a lyukakat. Nem tudom, hogy multira melyik ment sokat, de annak idején nem volt annyira evidens új verzióra cserélni a meglévőt, és az UMK3-ért sem rajongott az összes kritikus. De én tényleg elhiszem, hogy ősklasszikus karakter, csak kérdeztem, mert annak idején és később is az én köreimben senki volt.
A Street Fighterben sem tudom, hogy T. Hawk, Deejay vagy Fei Long mennyire számít menőnek, mert én ismerem őket, az SSF2 Turbóból, de irl ezzel egyedül vagyok, és én sem azzal az SF2-vel játszottam a legtöbbet. Tehát számomra ezekre a plusz karakterek, nem az alapok. Mechanikailag és a fanatikusoknál lehet ez tök máshogy.
Jellemző, hogy a Fujin és Tanya sincs meg nekem. Quan Chi érdekes volt, Shinnokból meg az maradt meg, hogy mekkora lúzer volt vele az AI Goro után, inkább outro volt, mint boss. Bár éppen Goro, a bénaságom és a billentyűzetre utaltság miatt nem tekertem fel nagyon a nehézségi szintet.
A vegyes megítélés a legtöbb részre áll, csak nézőpont kérdése. A hardcore-abb szériák jellemzően rajongói lenézték a sorozatot, a kritikusoknál - és ami fontosabb, a HW-n sem - sem szerepelt mind jól, a PC-sek meg leragadtak a 4-nél, nemcsak mint MK-nál, de verekedős játéknál is (pedig Guilty Gear még volt). A játékokat nem tudom megítélni, így a saját verdiktem nem vegyes, hanem nem létező. Sajnálom, hogy a Shaolin Monks kimaradt, az jópofának tűnt messziről.
Sors bona, nihil aliud.
Amit az MK3 eltűnéséről írtam, az amcsi játéktermekre vonatkozik, ott lettek lecserélve a verziók az UMK3-ra baromi gyorsan. Hogy máshol mi volt, azt nem vágom, de az biztos, hogy nálunk a sima MK3-mal többet játszottak, mert PC-n is csak az volt kint, aztán meg a Trilogy. Szerintem kár érte, mert az UMK3 egy rendesen kibővített, áramvonalasított MK3, a Trilogy meg egy mindent bele összevisszaság.
Kár, hogy az MK Arcade Kollectiont már nem árulják, mert én néha elő szoktam kapni csak az UMK3 miatt, szóval simán mondanám, hogy zsákold be akciósan.
Jade meg igazából szerintem azért lett maradandó, mert bár a sztoriban meg emlékezetes jegyekben egy nagy nulla (oké, az MK11-es verziója már egész jó, a történetben sokkal több értelme van a létezésének, mint egyébként), játékmenetileg jellemzően nagyon jó karakter. Magától értetődő, hasznos cuccai vannak, szóval elég sokan játszanak vele. Kicsit olyan, mint Noob Saibot, hogy alapból csak egy nindzsa a féltucatból, mégis állandóan kérik, mert ha benne van a játékban, már tudod, hogy kapsz fasza kombókat meg fun klónozósdit.
Fujin talán lesz a 11-ben az MKX-es cameója után, Tanya meg az MKX-ben volt sztori karakter meg DLC legutóbb:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=uWcat6EF22o
Egy PS2 emulátor minimális trükközéssel röccenéstelenül viszi 4K-ban manapság, szóval bármikor pótolhatod. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Megvan az Arcade Kollection, de sosem indítottam el.
Sors bona, nihil aliud.
Bah! Pedig minden hátránya (GFWL...) ellenére ott vannak a legjobb arcade portok az MK 1-2 höz és az UMK3-hoz.
Ez mondjuk sok szempontból elég szomorú, mert ha ma adnák ki, biztosan csúnyán lehúznák a borzalmas netkódja miatt, másrészt meg az UMK3 igazából él még, csak nem az eredeti verzió, hanem ez:
https://testyourmight.com/threads/umk3-te-revision-2-0-042-is-out-now.47204/
Valahogyan peccseld vele a régi játéktermi romot, aztán lődd be a MAME emulátoron és már játszhatsz is. :DD
Szóval frankó lenne egy új remaster felpimpolt grafikával és netkóddal, az UMK3 Tournament Editionnel, na meg egy fun kis Trilogy újrakiadással az ökörködőknek (=nekem :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.