Tényleg jó. De már nem emlékszem ugye nem minden Beastmen így születik? Nagy-részük vadon születik és az ilyen "váltott gyermek" inkább kivétel.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
A legtöbb beastmen nem így születik. Vannak női beastmenek, amik leginkább olyanok mintha ilyen "bárányemberek" lennének. Régen ők voltak az egyik legtöbb egyedszámot számláló faj. Asszem Sigmar előtt vagy alatt. Csak ők nem fejlődtek semmit technológiailag.
Talán az első nagy káosz előretörés után jöttek létre, mert nagyon megfertőződött a világ a káosz mocskával és akkor kezdtek el ilyen gyermekek születni.
Az Öregvilágos Beastmenekre gondoltam. Közben megnéztem. A faj úgy szaporodik mint minden más faj. Tudjátok maikor egy fiú és lány beastman nagyon szereti egymást... :)
De talán olyan 5%-ban születnek "váltott" beastmen gyerekek, akiket az esetek nagy részében kiraknak az erdőbe. Valami ösztön miatt a beastmenek szinte mindig megtalálják és felnevelik őket.
Nagyon ritkán előfordul, hogy egy felnőtt ember is beastmené válik de az kb max a csicskaszintig viheti a törzsben. Az ilyeneket megvetik.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Abszolúte nem is érdemes hasonlítani a kettőt. A legjobban a két készülő RPG-n látszik a váltás. A régi Öregvilág egy hagyományos dark fantasy volt, a Sigmar pedig egy fantasy szuperhősös környezet. Szerintem mindkettő jó, egyszerűen csak nem kellett volna az előbbit elvágni.
Igen. Többször mondtam már, az AOS-el a két legnagyobb bajom: -hogy Warhammernek hívják, pedig nem az (a te definíciód találó rá), -és hogy, ahogy te is írtad, bedarálták miatta a klasszikus WH-t.
Én is így érzem. A Warhammer Fantasy egy jó kis fantasy világ volt. Szerintem semmi szükség sem volt erre a félscifi-fantasy hibridre mint az AOS.
Arra már ott volt a W40K.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Amúgy viszont őket igazolta a döntés, azt kell, hogy mondjam. Itthoni boltokat megkérdeztem annak idején, egyöntetűen azt mondották, hogy a WFB nem ment egyáltalán, alig vásároltak az emberek, a 40K eladások töredékét produkálta. Külhonban ugyanez volt, ebay/trade csoportok pörögtek, meg az alternatív figurák, boltban alig vásároltak. Egyértelműen leszálló ág volt a sima WFB, noha főleg nem a világa miatt persze.
Ehhez képest az AOS 2019-ben már utolérte a 40K-t eladásokban, versenyek is egyre népesebbek, pörög a biznisz, jönnek az új cuccok folyamatosan.
Az a szomorú hogy elfelejtették kommunikálni hogy mindez amit itt bemutatsz 100%-ban működik és megtalálható az Age of Sigmarban. Ugyanúgy ahogy az Age of Sigmar csili-vili helyszínei és trükkjei is 90%-ban már az Old Worldon is működtek, csak azokkal a GW nem volt hajlandó foglalkozni. Mennyit foglalkoztak érdemben a woodelf erdők mélyével, az Ulthuani csodapalotákkal, a Nagarothi vidékkel, Lustriával? És ezek még azok amik benne is voltak a fókuszban. De mi volt az Arábiai dzsinnekkel és kígyóemberekkel? Khemri sivatagaival és dzsungeleivel? Cathay, Ind, Nippon? Amazonok, pigmeusok, tenger mélyi birodalmak? A Káosz pusztákon túli csoda birodalmak?
Egyszerűen az AoS-ben megfordultak az arányok. Itt minden egzotikumot lehet használni, nem kell bekorlátozódni a Birodalom szűkös földrajzi és demográfiai keretei közé. Viszont arra is marad bőven hely hogy a régi hívek által favorizált elemek is megmaradjanak. A probléma hogy a marketing az új csili-vili elemeket nyomja előre, bár ahogy Roodie mondja, a célt, minél több ÚJ ember bevonása, ezzel érték el.
A Cubicle7 döntésén, hogy az AoS szerepjátékuk olyan amilyen, nem lepődök meg. Szerintem már a Wrath and Glory is ugyanezt a stílust célozta meg. A Wfrp csak a nosztalgikus hagyományok miatt lett olyan amilyen. Azt viszont remélem hogy valami kiegészítőben azt is játszhatóvá teszik az AoS settingben is.
Maga a játék jó. Már az is tetszett amikor a régi seregekhez kiadták az új szabályokat. Az egységek szépek. A lore -amennyire utoljára láttam, ami nem tegnap volt- atom béna, de ez engem annyira nem zavarNA. Az zavar, hogy Warhammernek hívják, pedig egyáltalán nem az, és hogy a valódi Warhammernek csaptak egy nagyon méltatlan befejezést.
Hagyhatták volna ott a fenébe. Vagy...
Öregvilágban mindíg benne lógott a levegőben, hogy győzni fog a Káosz. Ha ezt így ebben a formában megírják szépen, kész vége meszeltek, és kiadják utána az új harci játékot "új, színes világgal, a Warhammer alkotóitól", levettem volna a kalapom. Ez így viszont olyan, mintha megvennéd a Witcher 4-et és kiderülne róla hogy bár nagyon jó kis játékmechanizmusa van, de nem Witcher hanem Fortnite. Azt is nagyon sokan szeretik, és megvan a maga szépsége, mi vele a bajod akkor, hogy ezt kaptad Witcher 4 helyett? Hát hadd gondolkozzak...
Mindegy is, mint mondtam, játéknak jó, tehát hajrá hajrá, Oldhammert meg simán lehet játszani most is ha akarunk. Egy jó mesélő biztos tud vállalható sztorikat írni ehez a Sigmar vegyesfelvágotthoz is. Van abban is némi fantázia, hogy szpészmariskák sétálnak a városban, ami lebeg, és gőzpunk törpök kereskednek benne élő fákkal... Csak ezt nem Warhammernek hívják, de mindegy, mára bőven túl sokat pofáztam már erről.
Wrath & Glory-ról jut eszembe: Próbálta már itt valaki? Vélemény?
Tervezem, hogy szerepjátékszűz ismerősökkel bepróbálunk valamit és megakadt a szemem rajta mivel elég faék egyszerűnek reklámozzák és hát Warhammer 40k ami szintén plusz pont nekem.
Bár erősen gondolkozom a sima fantasy rpg-n is, asszem annak is jött/jön vmi új kiadása..?
(Vagy ezeket másik topic-ba kéne kérdeznem?)
girion írta: Mennyit foglalkoztak érdemben a woodelf erdők mélyével, az Ulthuani csodapalotákkal, a Nagarothi vidékkel, Lustriával? És ezek még azok amik benne is voltak a fókuszban. De mi volt az Arábiai dzsinnekkel és kígyóemberekkel? Khemri sivatagaival és dzsungeleivel? Cathay, Ind, Nippon? Amazonok, pigmeusok, tenger mélyi birodalmak? A Káosz pusztákon túli csoda birodalmak?
Ezekről még lore szinten is szívesen olvastam volna többet. Kár hogy nem igazán dolgozták ki őket sőt még az EndTimes-ben is egy félmondattal intézték el őket.
Amúgy a Nagy Fal c. film némi fantáziával elmehetett volna egy Warhammer Fantasy Spin-Offnak is, ahol a Cathay-t a Káosz Pusztáktól elválasztó nagy falon zajlanak az események. :)
Káosz Pusztákon túli csoda birodalmak? Ezekről viszont még nem is hallottam. Tud valaki valami infót adni róluk?
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Talán a Felix ws Gotrek Demonvadaszban van benne említés. Nekem az a rész kifejezetten tetszett ahogy repültek a káosz puszták felett es arról volt egy leírás.
Általában mikor a Káosz-szal kapcsolatban írtak valami regényt vagy novellát akkor a Pusztákon és azon túl kifejezetten Age of Sigmaros vidéket szoktak volt leírni. Nem lineáris városok, táncoló paloták, örökké égő monumentumok, élő fák koronájában lévő erőd, többszázezer megkínzott lélekből álló falak, felhőkön úszó birodalmak, sötét Tündérpaloták stb.
Ezek azok amik nagy számban jöttek át az AoS-ba, és amit a design részleg előszeretettel nyom mostanában. Persze az igazán jó történetek azok a földhözragadtabbak most is.
Boz írta: Wrath & Glory-ról jut eszembe: Próbálta már itt valaki? Vélemény?
Nekem megvan, de nem hiszem, hogy elő fog kerülni. Túl sokat akartak markolni a többféle játékstílussal, a rengeteg dologgal, de nem sikerült annyira jól, felületes lett minden.
Bár erősen gondolkozom a sima fantasy rpg-n is, asszem annak is jött/jön vmi új kiadása..?
Kijött már a 4. kiadás, igen. Azt viszont nem ajánlom szerepjáték-szűz csapatnak semmiképp :-D
Egyet értek, wfrp 4-et nagyon nehéz olyan csapatnak játszani akik nincsenek benne nagyon a matekozos, szabály böngészős szerepjátékban. Próbálj egy hasonló de könnyebb rendszerben mesélni, pl Shadow of the Demon Lord
Ha már játék. A Chaosbanet próbálta már valaki. Mi a vélemény? A képek alapján Diablo klónnak tűnik.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
-A Káosz birodalmairól szép részletes leírás volt a megfelelő kiegekben (Realms of Chaos, két kötetben kettőt-kettőt tárgyalt ki a Négyekből). Nagyon jó kis alapanyag, még most is ajánlani tudom, 40Khoz is megadja az alaphangulatot (a Káosz igen hasonló itt mint ott).
-Cathayról és Nipponról is szép, részletes kieg volt WH Fantasyhoz és szerepjátékhoz.
-Sigmarhoz meg a jövőben inkább nem szólok hozzá, mert nem vagyok naprakész - maradok a régi WHnál meg a 40Knál, ahoz értek többé-kevésbé.
-Más: most, hogy Oldhammert készülök megint mesélni, leporoltam a régi kaland gyűjteményt. Mai szemmel is tudom minden fantasy szerepjátékosnak nagy erőkkel ajánlani az Ill met in bogenhafen-t*, a Shadows over Bogehafen-t**, a Lustrian bubble-t***, és társaikat. A valaha megírt legjobb fantasy kalandok között vannak szerintem. Nem csak jó, hangulatos sztori, de tényleg működik is. Jól motiválja a játékosokat, megfelelő szintű a kihívás, stb... Ezek sztori/nyomozás/szociális interakció-orientáltak, de persze vannak nagyon jó kis harcolós WFRP kalandok is, csak ezek nekem emlékezetesebbek...
*A csapat segítségére siet pár pórul járt hobbit kisiparosnak, akiket a várost vezető dölyfös kereskedők egyike, de nem tudják melyike sanyargat. A helyzet innen indul, és Ravasz az agy, és két füstölgő puskacsővé fejlődik :-)
**A csapat Káosz szekta nyomaira bukkan Bogenhafenben. A város éppen az aratási fesztivál lázában ég, és nekik a vásári sokadalomban kéne felkutatni és megtalálni a feltehetőleg igen veszélyes Káoszhívőket. Ezt nem könnyíti meg sem maga a vásár, sem az, hogy a célpontok - akik igen befolyásos személyek a városban - sejtik, hogy a nyomukban vannak, és igyekeznek fantáziadús eszközökkel megnehezíteni a csapat életét...
***Hőseink olyan információhoz jutnak, aminek birtokában mesés nyereséget szerezhetnek a Marienburgi tőzsdén. Ha nem derül ki, hogy jogtalan előny birtokában kereskednek. És ha mások is meg nem neszelik a dolgot. Hát persze hogy de... és pár nap múlva az, hogy maga az adat is hamis volt, már a legkisebb gondjuk a világon...
ProfWilliam írta: Ha már játék. A Chaosbanet próbálta már valaki. Mi a vélemény? A képek alapján Diablo klónnak tűnik.
Reaper véleményével ellentétben... nem szar, csak rohadt kevés :-D Alapvetően teljesen rendben van, egy indie Diablo3 klón az Öregvilágon, ami szerintem kitűnő recept. A sztori nem egy nagy valami, de hunyorítva elmegy, a karakterek szerintem jók, a hangulat csillagos ötös, a bossok ötletesek.
Ellenben:
- pár óra alatt végig lehet tolni, az "endgame" meg kb. nem létezik, deluxe előrendelők 10-20 óra alatt fejezték be... nem a kampányt, hanem a legmagasabb nehézségen a kimaxolt karaktert
- a voiceover borzalmas
- minden act valójában egyetlen pálya, csak mindig máshonnét indulsz és máshová kell menni
- csak 4 boss van...
- generált dungeonök is egyformák, 2 v. 3 tileset van, és kész
Szóval NAGYON harmatos. Mindezt AAA áron (18.500 az xbox verzió? anyátok, azt). Meglátjuk, készítők mit reagálnak a kritikákra, mert igazából indulásnak nem rosszabb, mint bármelyik korábbi ARPG volt a kezdetekben.
Így néz ki az Adepus Arbites új dizájnja.
rwurl=https://spikeybits.com/wp-content/uploads/2019/05/enforcers.jpg
Hánemtom, a régi Dredd bírós sisak* nekem jobban bejött, bár a többi része tetszik.
*
rwurl=https://vignette.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/6/69/Arbite_aboa...
Könyvborítók: A Palota ostromáról szóló:
rwurl=https://i.imgur.com/42fJlT8.jpg
és a Gaunt Szellemei sorozat időrendben, kiegészítve, egy kötetben:
rwurl=https://i.imgur.com/oWzycXM.jpg
Áh csak sok fölös primaris sisak maradt... :) De azt leszámítva jók.
Éljenek a videojátékok!
nos hát, igen
rwurl=https://i.imgur.com/7Iq25g3.jpg
Vermintide 2 kieg
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=63dlMjRL2HY
Ez az előzetes szerintem zseniális
Tényleg jó. De már nem emlékszem ugye nem minden Beastmen így születik? Nagy-részük vadon születik és az ilyen "váltott gyermek" inkább kivétel.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Több/jobb sztori van benne mint az egész Age of Sigma... oké, ez már unalmas.
Beastmen: Is-is. Mármint az Öregvilágban. Asszem Sigmarban külön faj?
A legtöbb beastmen nem így születik. Vannak női beastmenek, amik leginkább olyanok mintha ilyen "bárányemberek" lennének. Régen ők voltak az egyik legtöbb egyedszámot számláló faj. Asszem Sigmar előtt vagy alatt. Csak ők nem fejlődtek semmit technológiailag.
Talán az első nagy káosz előretörés után jöttek létre, mert nagyon megfertőződött a világ a káosz mocskával és akkor kezdtek el ilyen gyermekek születni.
Az Öregvilágos Beastmenekre gondoltam. Közben megnéztem. A faj úgy szaporodik mint minden más faj. Tudjátok maikor egy fiú és lány beastman nagyon szereti egymást... :)
De talán olyan 5%-ban születnek "váltott" beastmen gyerekek, akiket az esetek nagy részében kiraknak az erdőbe. Valami ösztön miatt a beastmenek szinte mindig megtalálják és felnevelik őket.
Nagyon ritkán előfordul, hogy egy felnőtt ember is beastmené válik de az kb max a csicskaszintig viheti a törzsben. Az ilyeneket megvetik.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Legyen hited, vannak már bőven jó Age of Sigmar történetek is.
Ok. Elképzelhető. Maga a világ kábé a He-Man vagy a G.I.Joe szintjét verdesi -alulról-, amikor anno ránéztem, a lore is itt tartott. Azóta javulhatott. Bár ugyanazok írják akik az új 40K loret szóval meglepődnék, de lehet. Viszont ha a feje tetejére áll, akkor sem lesz fele olyan sem ez a butafantasy-vegyesfelvágott világ nekem, mint...
rwurl=http://1.bp.blogspot.com/-jtPW8n-vo-o/UzsKG176XLI/AAAAAAAAB6o/fRi3QkjrXJ...
rwurl=https://i.imgur.com/ickBzAE.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/Dyyius1.png
rwurl=https://i.imgur.com/ngPfUqr.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/XMDRxZL.jpg
rwurl=https://i.pinimg.com/originals/3d/5d/9a/3d5d9a45358a8809e6125f85df587e85...
stb
Abszolúte nem is érdemes hasonlítani a kettőt. A legjobban a két készülő RPG-n látszik a váltás. A régi Öregvilág egy hagyományos dark fantasy volt, a Sigmar pedig egy fantasy szuperhősös környezet. Szerintem mindkettő jó, egyszerűen csak nem kellett volna az előbbit elvágni.
Igen. Többször mondtam már, az AOS-el a két legnagyobb bajom: -hogy Warhammernek hívják, pedig nem az (a te definíciód találó rá), -és hogy, ahogy te is írtad, bedarálták miatta a klasszikus WH-t.
Én is így érzem. A Warhammer Fantasy egy jó kis fantasy világ volt. Szerintem semmi szükség sem volt erre a félscifi-fantasy hibridre mint az AOS.
Arra már ott volt a W40K.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Amúgy viszont őket igazolta a döntés, azt kell, hogy mondjam. Itthoni boltokat megkérdeztem annak idején, egyöntetűen azt mondották, hogy a WFB nem ment egyáltalán, alig vásároltak az emberek, a 40K eladások töredékét produkálta. Külhonban ugyanez volt, ebay/trade csoportok pörögtek, meg az alternatív figurák, boltban alig vásároltak. Egyértelműen leszálló ág volt a sima WFB, noha főleg nem a világa miatt persze.
Ehhez képest az AOS 2019-ben már utolérte a 40K-t eladásokban, versenyek is egyre népesebbek, pörög a biznisz, jönnek az új cuccok folyamatosan.
Az a szomorú hogy elfelejtették kommunikálni hogy mindez amit itt bemutatsz 100%-ban működik és megtalálható az Age of Sigmarban. Ugyanúgy ahogy az Age of Sigmar csili-vili helyszínei és trükkjei is 90%-ban már az Old Worldon is működtek, csak azokkal a GW nem volt hajlandó foglalkozni. Mennyit foglalkoztak érdemben a woodelf erdők mélyével, az Ulthuani csodapalotákkal, a Nagarothi vidékkel, Lustriával? És ezek még azok amik benne is voltak a fókuszban. De mi volt az Arábiai dzsinnekkel és kígyóemberekkel? Khemri sivatagaival és dzsungeleivel? Cathay, Ind, Nippon? Amazonok, pigmeusok, tenger mélyi birodalmak? A Káosz pusztákon túli csoda birodalmak?
Egyszerűen az AoS-ben megfordultak az arányok. Itt minden egzotikumot lehet használni, nem kell bekorlátozódni a Birodalom szűkös földrajzi és demográfiai keretei közé. Viszont arra is marad bőven hely hogy a régi hívek által favorizált elemek is megmaradjanak. A probléma hogy a marketing az új csili-vili elemeket nyomja előre, bár ahogy Roodie mondja, a célt, minél több ÚJ ember bevonása, ezzel érték el.
A Cubicle7 döntésén, hogy az AoS szerepjátékuk olyan amilyen, nem lepődök meg. Szerintem már a Wrath and Glory is ugyanezt a stílust célozta meg. A Wfrp csak a nosztalgikus hagyományok miatt lett olyan amilyen. Azt viszont remélem hogy valami kiegészítőben azt is játszhatóvá teszik az AoS settingben is.
Maga a játék jó. Már az is tetszett amikor a régi seregekhez kiadták az új szabályokat. Az egységek szépek. A lore -amennyire utoljára láttam, ami nem tegnap volt- atom béna, de ez engem annyira nem zavarNA. Az zavar, hogy Warhammernek hívják, pedig egyáltalán nem az, és hogy a valódi Warhammernek csaptak egy nagyon méltatlan befejezést.
Hagyhatták volna ott a fenébe. Vagy...
Öregvilágban mindíg benne lógott a levegőben, hogy győzni fog a Káosz. Ha ezt így ebben a formában megírják szépen, kész vége meszeltek, és kiadják utána az új harci játékot "új, színes világgal, a Warhammer alkotóitól", levettem volna a kalapom. Ez így viszont olyan, mintha megvennéd a Witcher 4-et és kiderülne róla hogy bár nagyon jó kis játékmechanizmusa van, de nem Witcher hanem Fortnite. Azt is nagyon sokan szeretik, és megvan a maga szépsége, mi vele a bajod akkor, hogy ezt kaptad Witcher 4 helyett? Hát hadd gondolkozzak...
Mindegy is, mint mondtam, játéknak jó, tehát hajrá hajrá, Oldhammert meg simán lehet játszani most is ha akarunk. Egy jó mesélő biztos tud vállalható sztorikat írni ehez a Sigmar vegyesfelvágotthoz is. Van abban is némi fantázia, hogy szpészmariskák sétálnak a városban, ami lebeg, és gőzpunk törpök kereskednek benne élő fákkal... Csak ezt nem Warhammernek hívják, de mindegy, mára bőven túl sokat pofáztam már erről.
Wrath & Glory-ról jut eszembe: Próbálta már itt valaki? Vélemény?
Tervezem, hogy szerepjátékszűz ismerősökkel bepróbálunk valamit és megakadt a szemem rajta mivel elég faék egyszerűnek reklámozzák és hát Warhammer 40k ami szintén plusz pont nekem.
Bár erősen gondolkozom a sima fantasy rpg-n is, asszem annak is jött/jön vmi új kiadása..?
(Vagy ezeket másik topic-ba kéne kérdeznem?)
Éljenek a videojátékok!
Ezekről még lore szinten is szívesen olvastam volna többet. Kár hogy nem igazán dolgozták ki őket sőt még az EndTimes-ben is egy félmondattal intézték el őket.
Amúgy a Nagy Fal c. film némi fantáziával elmehetett volna egy Warhammer Fantasy Spin-Offnak is, ahol a Cathay-t a Káosz Pusztáktól elválasztó nagy falon zajlanak az események. :)
Káosz Pusztákon túli csoda birodalmak? Ezekről viszont még nem is hallottam. Tud valaki valami infót adni róluk?
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Talán a Felix ws Gotrek Demonvadaszban van benne említés. Nekem az a rész kifejezetten tetszett ahogy repültek a káosz puszták felett es arról volt egy leírás.
Általában mikor a Káosz-szal kapcsolatban írtak valami regényt vagy novellát akkor a Pusztákon és azon túl kifejezetten Age of Sigmaros vidéket szoktak volt leírni. Nem lineáris városok, táncoló paloták, örökké égő monumentumok, élő fák koronájában lévő erőd, többszázezer megkínzott lélekből álló falak, felhőkön úszó birodalmak, sötét Tündérpaloták stb.
Ezek azok amik nagy számban jöttek át az AoS-ba, és amit a design részleg előszeretettel nyom mostanában. Persze az igazán jó történetek azok a földhözragadtabbak most is.
Nekem megvan, de nem hiszem, hogy elő fog kerülni. Túl sokat akartak markolni a többféle játékstílussal, a rengeteg dologgal, de nem sikerült annyira jól, felületes lett minden.
Kijött már a 4. kiadás, igen. Azt viszont nem ajánlom szerepjáték-szűz csapatnak semmiképp :-D
Egyet értek, wfrp 4-et nagyon nehéz olyan csapatnak játszani akik nincsenek benne nagyon a matekozos, szabály böngészős szerepjátékban. Próbálj egy hasonló de könnyebb rendszerben mesélni, pl Shadow of the Demon Lord
Ezt vigyük át a szerepjáték témába :-D
Ha már játék. A Chaosbanet próbálta már valaki. Mi a vélemény? A képek alapján Diablo klónnak tűnik.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Írtam már, hogy szar.
És amúgy van isodemo, ha annyira érdekel. De tovább tart letölteni + telepíteni, mint amennyit játszik vele az ember.
Non serviam
-A Káosz birodalmairól szép részletes leírás volt a megfelelő kiegekben (Realms of Chaos, két kötetben kettőt-kettőt tárgyalt ki a Négyekből). Nagyon jó kis alapanyag, még most is ajánlani tudom, 40Khoz is megadja az alaphangulatot (a Káosz igen hasonló itt mint ott).
-Cathayról és Nipponról is szép, részletes kieg volt WH Fantasyhoz és szerepjátékhoz.
-Sigmarhoz meg a jövőben inkább nem szólok hozzá, mert nem vagyok naprakész - maradok a régi WHnál meg a 40Knál, ahoz értek többé-kevésbé.
-Más: most, hogy Oldhammert készülök megint mesélni, leporoltam a régi kaland gyűjteményt. Mai szemmel is tudom minden fantasy szerepjátékosnak nagy erőkkel ajánlani az Ill met in bogenhafen-t*, a Shadows over Bogehafen-t**, a Lustrian bubble-t***, és társaikat. A valaha megírt legjobb fantasy kalandok között vannak szerintem. Nem csak jó, hangulatos sztori, de tényleg működik is. Jól motiválja a játékosokat, megfelelő szintű a kihívás, stb... Ezek sztori/nyomozás/szociális interakció-orientáltak, de persze vannak nagyon jó kis harcolós WFRP kalandok is, csak ezek nekem emlékezetesebbek...
*A csapat segítségére siet pár pórul járt hobbit kisiparosnak, akiket a várost vezető dölyfös kereskedők egyike, de nem tudják melyike sanyargat. A helyzet innen indul, és Ravasz az agy, és két füstölgő puskacsővé fejlődik :-)
**A csapat Káosz szekta nyomaira bukkan Bogenhafenben. A város éppen az aratási fesztivál lázában ég, és nekik a vásári sokadalomban kéne felkutatni és megtalálni a feltehetőleg igen veszélyes Káoszhívőket. Ezt nem könnyíti meg sem maga a vásár, sem az, hogy a célpontok - akik igen befolyásos személyek a városban - sejtik, hogy a nyomukban vannak, és igyekeznek fantáziadús eszközökkel megnehezíteni a csapat életét...
***Hőseink olyan információhoz jutnak, aminek birtokában mesés nyereséget szerezhetnek a Marienburgi tőzsdén. Ha nem derül ki, hogy jogtalan előny birtokában kereskednek. És ha mások is meg nem neszelik a dolgot. Hát persze hogy de... és pár nap múlva az, hogy maga az adat is hamis volt, már a legkisebb gondjuk a világon...
Reaper véleményével ellentétben... nem szar, csak rohadt kevés :-D Alapvetően teljesen rendben van, egy indie Diablo3 klón az Öregvilágon, ami szerintem kitűnő recept. A sztori nem egy nagy valami, de hunyorítva elmegy, a karakterek szerintem jók, a hangulat csillagos ötös, a bossok ötletesek.
Ellenben:
- pár óra alatt végig lehet tolni, az "endgame" meg kb. nem létezik, deluxe előrendelők 10-20 óra alatt fejezték be... nem a kampányt, hanem a legmagasabb nehézségen a kimaxolt karaktert
- a voiceover borzalmas
- minden act valójában egyetlen pálya, csak mindig máshonnét indulsz és máshová kell menni
- csak 4 boss van...
- generált dungeonök is egyformák, 2 v. 3 tileset van, és kész
Szóval NAGYON harmatos. Mindezt AAA áron (18.500 az xbox verzió? anyátok, azt). Meglátjuk, készítők mit reagálnak a kritikákra, mert igazából indulásnak nem rosszabb, mint bármelyik korábbi ARPG volt a kezdetekben.
Most gyakorlatilag 8 sorban leírtad ugyanazt, amit én: vagyis hogy szar.
De legalább drága.
Non serviam