Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


GoG-on kint van a Diablo 1 :P

Choose your next words with excpetional care!



Victor Vran
Grim Dawn
Path of Exile
Warhammer 40K Inquisitor - Martyr

Esetleg még:
The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut
Titan Quest Anniversary Edition

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



+ nemsokára jön a Warhammer Chaosbane

Choose your next words with excpetional care!



Jah, igen. Ugrással megcsináltam valahogy így, de utána jegeltem. Lehet adok neki még egy esélyt, mert amúgy bejött.



Huhh, ezek nagyon jól néznek ki :)
Köszi mindenkinek!


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Mivel a legközvetlenebb rokonokkal már megelőztek, ha esetleg más nézet és hozzákapcsolódó némiképp eltérő játékmenet is játszik, akkor a Borderlands, a Dead Island és a Dying Light is a hentről (az utóbbi kettőben több közelharci lehetőség van), a lootról, az XP-gyűjtésről és a co-opról szól. (A Destinyt vagy a Divisiont nem próbáltam, hogy mennyire ez a kategória.)

Sors bona, nihil aliud.



Érdemes sztem. Több hibája is van, meg nyimván nem egy AAA+ játék, de nagyon fun.



Fú tényleg ezzel mi a helyzet most? Van, de csak ázsiában?



Van még ilyen is
rwurl=https://youtu.be/QQw_Ax_aFqo

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Ez rohadtul fosul néz ki....


Tno képe
Tno

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Lou képe
Lou
Donator

Mutants Year One - Road to Eden
Örülök, hogy nem adtam ki rá eddigi akciókban pénzt, így HB Monthly-ban tökéletesen megérte.

Sajnos kilóméterekről látszott előre az egész sztori, a párbeszédek is elég sablonosak, egy-két jobb poén kivételével, amiket viszont már szintén nem igazán tudok felidézni.

A játékmenet rendben volt, a harcok nem egy XCOM-os komplexitást hoznak, de azért le tudtak kötni egy ideig.

Very hard fokozaton végigvittem úgy, hogy tömegével maradt scraps, weapon parts, medikit, gránát. Mindent leírtottam mindenfelé, így 76-os szinten fejeztem be. (save-load nyilván használatban volt)

Gondoltam később lesznek kemény küzdelmek, de igazából felkészüléssel minden tök simán megoldható. Annyi a lényeg, hogy figyelni kell az alert zone-ját mindenkinek és szép lassan eltenni egyesével láb alól az ellenfeleket, a néma fegyvereket kell upgrade-elni ezerrel. Aztán a maradék 2-3 egységet felkészülten letámadni, hogy azt se tudják, hogy mifasz történik.

Talán ha nagyon pontozni kell, akkor egy 7/10-et megérdemelhet.

Napokban jelentettek be egy új DLC-t hozzá, max €3-4-t vagyok érte hajlandó adni.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Risk of Rain 2
Fasza zene, fasza táj settek, kurva jó akció, jól kitalált power uppok és változatos ellenfelek. Igazából úgy voltam vele, hogy 15 fonttért whatever, kaptam két példányt így, haverral nekiültünk és 4 óra úgy eltelt vele mintha 5 perc lett volna. :D Baromira élvezetes, mindenkinek csak ajánlani tudom. Ennyiért ajándék és ma még él a 2 for 1 akció is.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=x8fN3jpmOVg



Lényegében +1, tényleg méltó folytatásnak ígérkezik a kiváló elődhöz.

Azt viszont azért érdemes megjegyezni, hogy aki nem játszott az első résszel és nincs meg legalább egy alap szintű rajongás, annak valszeg még érdemes kivárni a vásárlással. Ugyanis az Early Accessben jelenleg elérhető verzió még erősen alfa/béta: nincs benne az összes pálya (hanem a 4. után simán csak visszarak az első és ez loopol folyamatosan), az ellenfelek sokszor beragadnak (ez főleg bossok esetén tud hervasztó lenni) vagy pedig max HP-val elszaladnak előled, te pedig simán hátbalövöd őket. Ez csak az a pár dolog amit tegnap este játszva egy-két órát észrevettem. Emellett persze tényleg elképesztően szórakoztató, nagyon jó az atmoszférája (különösen a zene, azt már az elsőben is imádtam) és nagyjából öt percnek tűnt számomra is ahogy elrepült az a két óra. :)



Mondjuk en alapvetoen nem birtam az elso reszt. Jatszogattam vele, de nem volt nagy fun. Bar valszeg hozzajarult a grafikai stilusa meg a 2d nezet is. Igy tpskent mar dofi. Ocsmany meg most is, de nekem sokkal jobban bejon igy. :) Szoval en nem tartanam kovetelmenynek az elso resz szeretetet. ;)

Amugy ja, eleg onismetlo egy ido utan. Nekunk csak a magus maradt lockolva, a tobbi karaktert megkaptuk. A kardos az eleg fura viszont jol oldottak meg, hogy totalisan mas jatekstilus kell hozza viszont igy is latom ertelmet hasznalni, mert iszonyat dmg-t tol. Huntress is fasza, majdnem vegig azzal jatszottam.



Huntresst én is unlockoltam már, kíváncsi leszek rá.
Van pár dolog ami nekem nem tiszta.
Van értelme random tárgyat feláldozni a fix tárgyért?
Miért van, hogy egyik percben sok tárgyam van, a következőben valami egészen kevés? Lehet véletlen megnyomtam egy shrinet ami elvesz többet is?
Hány fős coop lehet max? Ilyenkor duplázódnak a szörny hp-k vagy többen lesznek? Ládák is többen?



Neha van ertelme ha olyat ad ami nagyon kene es tele vagy szarokkal.

A masik, igen. :D Van egy lunar coinos cucc amit ha hasznalsz 1 coinert akkor 1-2 random modot felstackel a tobbit meg elveszi. Neha rohadtul beszivat, de kaphatsz jot is. Haver pl megszivta es kapott egy 17es stacket az offcombat healing cuccbol, viszont szerencsere volt egy boss dmg-es 3d printer a palyan ugyhogy gyorsan le is cserelte mindet arra es egy picit durva volt a boss dmg igy.

Coop azt hiszem csak 4 fos max, szornybol is tobb volt erzetre meg ladabol is. Legalabbis mikor 2 helyett 3an voltunk ugy erzodott.



Igen, igazad van, nem kovetelmeny az elozo resz ismerete/szeretete egyaltalan, csak szerintem nem biztos hogy ez a fel-/ketharmad kesz allapot a legjobb pont eloszor talalkozni a franchise-zal. Foleg annak fenyeben, hogy az elso resz az utolso nagyobb patch utan mennyire kegyetlenul finomhangolt es az en szememben kozel tokeletes volt.



Fallout 2

Felnott fejjel nekiesve vagy 2 nap alatt le lehet tudni az egesz jatekot, a legtobb questet ledaralva, mivel sokkal taktikusabban es kitervezettebben tudja az ember vinni a dolgokat mint gyerekkent naivan.

A nyilvanvalo nagyszeru dolgok helyett viszont (mint a mai szemmel nezve is gyonyoruen es reszletesen kidolgozott grafika, nagyszeru writing, "eleg darkossag", es a hasonloak) viszont kritikusabban nezek a termekre. Fuggetlen kiemelve, hogy minden kritika mellett nagy kudosz nekik hogy ezt az egeszet mindosze egyetlen ev leforgasa alatt dobtak ossze a fiuk.

A karakterem INT, LCK es karizma alapu volt ebben a vegigjatszasban, keves STR-vel, teljesen minimalis END-el atlagos PER. Agility azt hiszem 8 volt, azaz valamelyest atlagon feluli. Gifted perk minden fallout jateknal alap nalam (tul OP nem kihagyni), small frame-et valasztottam most mellette. Amugy valoszinuleg Gifted melle a Finese a logikus valasztas, mint masodik leg OP-bb perk. Tag skilleknek energia fegyokat valasztottam, lockpick es science-t.

Szoval a kritikak igy felnott fejjel, lejatszas utan:
- A jatek vege. Az atfogo panaszom ra hogy a vege teljesen elsietettnek es mondvacsinaltnak hatott, teljesen antiklimatikusnak es unalmasnak. Az egesz jatek lenyege hogy eldontheted hogy akarod jatszani, kibeszeled magad a szitubol, meggyozod amasikat, megnyered, megolod, inzultalod, stb. A vegere viszont szinte semmilyen beszelgeteses szitu nem volt, csak mentem szobarol szobara es szedtem fel az elem hanyt dobozokbol a dolgokat, nem kellett semmit megtennem erte.

Plusz meg KELL olni az Amerikai Elnokot, hogy elvedd tole a kulcsot (es igy bullshit okot adva az egesz terkepet igy arbitarisan magadra haragitani es betamadtatni) , nem tudsz lopni, nem tudod meggyozni vagy barmi mas modszerrel megteveszteni es megvezetni a dumaddal, szoval az INT/charisma built teljesen hiabavalo a jatek vegen, kotelezo a combat build.

Amennyire izgalmas es szerteagazo a jatek elelyen es kozepen a writing, olyan ures es linearis a vegen. Az ember azt varna hogy ekkor tortennek majd a legizgalmasabb szovaltasok, legnehezebb dontesek, stb, de nem. Semmi nem tortenik, csak nyitogatod a dobozokat szobarol szobara nezve.

***

- A Turret-tek a vegen is hatalmas design hiba. Az egesz jatekban pont az a lenyeg hogy pl tetelezzuk fel ugy valasztod nagyon manipulativ, de eros csapatjatekos legyel, es a csapattarsaid iranyitasaval es toborozasaval valtod ki az utoerot/loerot igy, amire szukseged van. Na a Turettek nem engednek be ha csapattarsad van, igy az egesz jatek veget egyedul kell tovabb tolnod. Jo vagom, ha powerarmort adok a csapattarsaimnak beengednek, de mi van ha szupermutans, deadclaw es Skynet robot a csapattarsad? Direkt azert voltam egyreszt INT build, hogy hosszas meloval megszerezzem es fepitsem az egyik legjobb NPC csapattarsat, a Skynetet, erre kint kell hagynom amikor a legnagyobb szuksegem lenne ra. Felsoroltak mellett jo ha volt 1-2 ember a csapatban, akik ha nagyon akarok magammal vihetek a 4-5 bol? Nagyon kul. :D

A masik a foellenseg a jatek vegen. Szinten a turettek basszak el az elmenyt. Kinyirjak helyetted szinte teljesen, es jo ha lohetsz bele 1-2ot mire meghal. Antiklimatikus as fuck. Vagy ha nem programozod at oket, teged daralnak cafatokra, ha csak nem vagy valami uber END build, mindenfele rezisztanciat novelo perkekkel, szoval nincs kozep ut, vagy izgalmas ut, azt teszed amit kotelezo tenned, nem tudsz valasztani hogyan szeretnel jatszani.

BTW a foellenseggel jo ha talalkozol a jatek sora alatt 1-2szer biztonsagi kamera felveteleken, es fullra leszarod mi tortenik vele, nem kot semmilyen erzelmi kotelek hozza hogy kinyird. Sokkal okosabb felvezetese is lehetett volna, mint hogy "itt van egy alak, nyird ki mert azt mondtam neked hogy tedd meg". :D

A vegen miutan talalkoztok, jo ha valtatok 3 mondatot egymassal, mielott nekiesnetek egymasnak. Akarod nem akarod, szinten meg kell olnotok egymast, nem tudjatok manipulalni egymast, egymas oldalara allitva illetve egymas nezeteit elfogadva, megertve esetleg. Lazy as fuck.

- A Brotherhood Of Steel egy vicc. Ugy erzem fullra kivagtak az egesz fakciot, csak disznek vannak benne a jatekban itt. Mennyi, 3 kis sufniuk van az egesz jatekban, 2 kozulle teljesen ures mire odaersz hogy bejutnal, a maradek 1-ben nincs ugyanugy egyetlen ember sem, csak egy miniraktar ahol talalsz par erdekes dolgot. De hatalmas lackluster, ahhoz kepest hogy mennyire varod mar hogy csatlakozhass hozzajuk, mint a Fallout 1-ben hogy bejutva a tudosaik meg tudjonak muteni extra INT vagy egyeb cuccok elereseben, illetve csomo belso emberrel dumcsizni tudj es missziozni veluk.

***

- Nincs beszelgetes logbook. I mean ertem, minden meg kellene jegyezned pontosan hogy vagd a jatekot, de csomo alkalommal egy rakat informacio hangzik el, es sokszor nem evidens egy egy adott beszelgetesben hogy egy elhangzott apro reszlet a jovoben mennyire szignifikans it tud lenni. A PIPBOY egy szuper technologia es minden szart tarol rolad es a veled torteno dolgokrol. Nehogy mar egy diktafon funkcio komplikalt legyen, amit visszahallgathatnal a honapokkal ezelotti beszelgeteseknel, amire mar halvanyal emlekszel, hatva ujra atolvasva oket raebredsz egy egy megoldasra ami sikerrel tovabbvisz majd. Persze ott az internet is hogy egy egy misszioban segitseget tudj hivni ha le vagy ragadva, de faszsagnak erzem hogy nem azert vagy leragadva mert nem tudnad osszekotni a szalakat, hanem pusztan mert a honapokkal ezelott elsutott regiment wall of textbol amit az NPC beszelgetesekben elhangzanak, epp nem emelkeztel egy apro, de kesobb mint kiderul fontos reszletre. Nem kerek quest markereket, nyilakat vagy semmi hasonlot, csak hogy vissza tudjam jatszani oket, annelkul hogy mindent ki kellene kulon irnom minden adott beszelgetesnel hogy meglegyenek.

***

- Skillek. Marmint nagyszeru otlet onmagaban a karakter diverzifalas, de tipikusan azon kapom allandoan magam hogy megeri egesz jatek alatt szopnom a harcoknal, csak azert hogy az egesz jatek alatt 2-3 specialis alkalommal kihasznalhassak egy egy irrealisan magasra nyomott skill csoportot, es jol erezzem magam tole?

- Ott van a Science skill. Ok kell brutalisan sok science hogy megszerezd Skynetet, de megeri 1 karakterert amugy egesz jatekon keresztul szopni a tobbi 1000 alkalommal eljatszott harcoknal? Mellette par kompjutersz tudsz hasznalni az egesz jatek alatt esetleg, es kb ennyi.
Sokkal logikusabb lehetne ha a science szep fokozatosan masra is hasznalhato lehetne, pl high tech upgradeket tenni a fegyverekre, egyre jobbakat ahogy egyre tobb science-d van, es hasonlo finomsagok.

- Repair. Van 2-3 generator a jatek alatt amit meg tudsz javitani? Arra az esetre is ideiglenesen elhivhatsz magaddal NPC-t kb, amit aztan visszacserelsz masik karakterre. De onmagaban nem egy skill amire barmit is tudsz alapozni vagy epiteni. Tudnanak a fegyveres serulni, elhasznalodni, de upgrading szempontbol is meghatarozhatnak a lehetosegeinkket hasonloan mint a science is tehetne egyuttesen szamitva.

- Sneak. Kb a jatek legkomolyabb karakterjei mellett is elSneakelhetsz, alap 10-15ponttal rajta.

+ Lockpick az egesz jatekban a leghasznosabb skill. Brutalisan sok zart ajto es lada van, ahol rettento sok lehetosegtol dobod el magad ha nem hasznalod ki.

- Barter/Gambling. Itt alapbol 2 kulon skillsav menne el kizarolag penzszerzes szempontbol, amit rovid grindelessel teljesen ki lehet valltani. A fegyverek irrealisan sokat ernek a jatekban a tobbi cuccokhoz merten, es rengeteg random encounter van hogy fegyvereket dobnak az ellenek. Azokat eladva csillagos egekbe keresheted magad, igy teljesen ertelmetlen megint mas skillektol elvenni a helyet es ezekre kolteni, sot mi tobb 2 kulon csoportba is.

- SmallGuns, BigGuns, Energy Weapons. Szvsz a small es big guns-t egybe kellene venni az egyensuly erdekeben. Marmint az energian fegyverek beleertik a kis es nagy energiafegyvereket is, de ha van 200pontod small guns-okon, akkor attol meg nem fogsz tudni kezelni egy gathling gun-t, hiaba tudsz ezzel szemben gond nelkul kezelni egy laser minigunt pl.

+ Unarmed. Ez a skill van olyan erdekes es van annyi komolyan izgalmas es egyedi perk ami segiti es szinesiti ezt, hogy megeri egy uj jatekot kezdeni, csak unarmed karira fokuszalva. Lehet kovetkezo vegigjatszas igy lesz. Foleg azzal tetezve, hogy tobb fajta rugas es utes is van a jatekban, kulonbozo akciopont ertekkel es sebzo effektussal.

- Melee Weapons/Throwing. En ezeket is egybevettem volna. Ki a fasz fog 200pontot csak par jatekban hasznalhato granat miatt rapakkolni erre a skillre, ahelyett hogy melee-re tenne ezt amit pl allandoan hasznalhatna?

- Traps. Noone cares, nem tudnak a csapdak komoly serulest okozni, foleg ugy hogy 99%-ban eszre is veszed oket es ki is tudod oket kerulni. Plusz a minden dinamitot es plasztik bombat aktivizalni tudsz alap pontokkal a skillen, szoval meg ahhoz sem kell.

***

- A perkek a jate egyik sava-borsa, egyeduli kritikam itt hogy rettent idegesito hogy ha nincs meg a jatek alltal kigondolt kello attribut pontod, akkor nem is jelenteti meg azokat a perkeket a kesobbiekben sem. Pl a buildemben 6 Perception-on volt. Teljesen profin 95%-pontossaggal lottem a legtobb ellenseget szemkozt tavolrol a moddolt vagy ugyesen kivalasztott fegyverekkel. Pisztolyra cserelve a kezembe vett dolgot ha kozelebb voltak, tavcsoves puskara ha messzebb. De sohasem tudtam kivalasztani a sharpshooter perket, mert a jatek szerint nem voltam jo tavolsagi kari, holott a csapatomban messze en voltam a legprofibb ebben is, (celtudatpson hatul maradva a kicsi END miatt, snipolva onnan sikeresen mindenkit). Kizarolag azert mert egyetlen ponntal le voltam maradva a fullra arbitaris minimalis ertektol, es a jatek szerint igy nem voltam eleg jo mesterlovesznek.
De slusszponen hogy szivfajditasnak felajanlotta a Slayer perket (az unarmed karakter build wetdream perk), csak azert mert az advanced powerarmor felnyomta 9-re az STR-emet, holott kurva szar voltam barmifele unarmed felallasban. Bullshit a kobon. :D

***

Basszus meg ennyi ido utan is rakat buggal es broken quest-tel, es kivagott tartalommal talalkoztam (pl Gecko powerplantban hiaba hivod magadra az Enclave-et a kompjuter csatornan dumcsizasnal, nem tortenik semmi mert ki van vagva a jatekbol), pedig felpatchelt GOG-os verzioval toltam. De ok, ezt nem hozom fel elesen nekik mivel emlekeztetem magam hogy 1 ev alatt kellett mindent osszehozniuk.

***

Szokszor gyakorlatilag nincs megfelelo felszerelesed egy adott misszio elvegzesehez. Es ezt nem vallthatod ki okosabb taktikazassal vagy hasonloakkal, mivel ahogy mondom sehol a jatek alatt nincs megfelo felszerelesed effektiven vegignyomni (pl vegiggyilkolni a teruletet). Bena kis armorod tul gyenge hozza, powerarmor meg jo ha van 2-3 az egesz jatekban, persze a legeldugottabb vermeg alljara rejtve.

Ez onmagaban nem lenne gond ha meg tudnad mashogy is oldani a kerdeses szituaciot (a nyilvanvalo save/load abjuzolas regimenttel, remelve hogy egyre tobb crit csuszik a szamodra sikeresen be), de direkt rakenyszerit hogy menj random encounter-ekre es hosszanan grindelj csatakban XP-t hogy arbitarisan magasabb level-en legyel, ahelyett hogy pl ugyesen dumcsizva tobb XP-t szerezhetnel egy csomo questbol es grind nelkul tudnal sikeresen tudj tovabbnyomulni azokon a teruleteken. Csomo alkalommal csak uresen arra ment az ido hogy grindeljek, mert ugy ereztem allandoan szopok az alacsony gear miatt, es alacsony levelen is vagyok hogy kivalltsam a gear hianyat perkekkel pl. 2 nap alatt sokkal hamarabb is befejezhettem volna a jatekot, es sokkal jobban is elveztem volna.

***

Kritikak utan csak megemlitenek meg par nagyszeruen emlekezetes pontot:
+ A taktikus harc tovabbra is nagyszeru.
+ Csapattarsaidat imadom hogy ennyire reszletesen be tudod allitani, pontosan mikor egy hogyan viselkedjenek.
+ A szennycsatornas kutat hogy felrobbanthatod es az egesz falu szarral be van boritva tovabbra is rohelyes. :D
+ A rengeted vicces filmes referencia szintugy nagyon zsir.
+ Valaszthatsz hogy akarsz vallni a felesegedtol, fejbelovod a sivatagban, eladod (szex)rabszolganak, illetve templomban adsz egy kis alkoholt a reszeges papnak hogy szetvalasszon benneteket. :D
+ Minden varosnak, ha elegge elmerul bennuk az ember erzodik a sajat, sotet atmoszferaja ami a sorsabol fakad. Egyreszt ezert is volt sokkal izgalmasabb a jatek kezdeti fele nekem mint a vegso fele. Nem abbol az unalomig leragott felallasbol dolgozott mint 1000 masik jatek, hogy ott egy random gonosz militarista fakcio akit le kell gyaknod lassan hogy nyerj, hanem egyedi emberek, nagyon erdekes elettortenetei es szituacios tortenetein keresztul kell kiismerned magad, meghoznod a sokszor nehez, illetve nem egyertelmuen helyes donteseket. Csomo kulonleges emberrel kellett egyuttdolgoznod, hogy elolrebb tudj vinni egy egy elkepzelest, meg ha tipikusan nem is dolgoznal veluk egyutt, ha nem vitt volna epp ide a sors benneteket.

Utolsonak szerintem majdnem minden fallouttal jatszottam (kiveve a Fallout 4-et), es tovabbra is a Fallout Tactics a kedvencem es a legizgalmasabbnak tartott az egesz frencsajzbol, mivel szerintem mechanikailag a legjobban osszerakott fallout az osszes kozul. Rengetegszer es aktivan kell mindenfele skillt hasznalnod ott, a csapattarsaid fullra autonom modon es direktben iranyithatod, kulonbozo harci poziokba allithatod oket, stb stb. De siman vagom es nagyra ertekelem tovabbra is hogy a writing mennyire jo, sot mi tobb kiraly a Fallout 1 es 2-ben is pl.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Megjegyezném, hogy a végjátékban emlékeim szerint nem kell neked megölni az elnököt, ha nem akarod. Egy szinttel lejjebb felrobbanthatod a biológiai fegyver tározóját, vagy rábeszélhetsz egy tudóst is, hogy engedje a be a szellőzőrendszerbe. Mivel Horriganen kívül lényegében senki nem támad be téged, ha te nem teszed, feleslegesek a csapattársak, bár úgy rémlik, az előtérben ott hagyhatod őket, így a végső harcban segíthetnek (akárcsak a visszafelé úton az utolsó őrszoba katonái, ha sikerül rábeszélned őket)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Plusz meg KELL olni az Amerikai Elnokot, hogy elvedd tole a kulcsot (es igy bullshit okot adva az egesz terkepet igy arbitarisan magadra haragitani es betamadtatni)

Ez így nem igaz: mmármint ja, ki kell nyiffantanod a jó öreg Dicket, de meg lehet azt oldani a bázis riasztása nélkül is, működnek rajta is a szokásos trükkök (steallel belelopsz a gatyájába egy adag plasztik bombát, túladagolod super stimekkel stb.).

A vegen miutan talalkoztok, jo ha valtatok 3 mondatot egymassal, mielott nekiesnetek egymasnak. Akarod nem akarod, szinten meg kell olnotok egymast, nem tudjatok manipulalni egymast, egymas oldalara allitva illetve egymas nezeteit elfogadva, megertve esetleg. Lazy as fuck.

Én ezt sosem éreztem hibának, Frank Horrigan szimplán csak egy fanatikus szupermutáns, akivel nem lehet barterezni ("Your ride is over, mutie. Time to die." :D), helyette a játék abban ad döntést, hogy hogyan segíts magadon, ha nem bírsz el vele a hagyományos módon. Léteznek ilyen emberek a világon (főleg egy Enclave szerű szervezetben, hajjaj), na meg Franket egyébként is nehéz lenne bármilyen képességben felülmúlni és ezzel gondolkodásra késztetni, hiszen minden SPECIAL értéke 10-es. :D

Ezzel együtt egyébként ja, az utolsó rész az olajfúrón hangulatos, de nem egy nagy eresztés. Eléggé érezni rajta a 90-es éveket, amikor gyakran egy játék vége volt a legkidolgozatlanabb, mert hogy odáig a játékosok többsége már el se fog juni (lásd még, bár az sokkal rosszabb: Half-Life). A poén meg az, hogy ha felteszed a Restoration Pack modot, ami a kivágott és befejezetlen kontentet rakja vissza a játékba, akkor azt fogod látni, hogy zseniálisan kibővíti a világot, sokkal hosszabb lesz tőle a játék több döntéssel és lehetőséggel... de az olajfúrón csak egy pluszpoént kapsz (az elnök kártyájával beindíthatod az ottani atombombát). Szóval ja, eleve egy semmilyen rész lett volna, akkor is, ha van még fél év a fejlesztésből.

- Skillek. Marmint nagyszeru otlet onmagaban a karakter diverzifalas, de tipikusan azon kapom allandoan magam hogy megeri egesz jatek alatt szopnom a harcoknal, csak azert hogy az egesz jatek alatt 2-3 specialis alkalommal kihasznalhassak egy egy irrealisan magasra nyomott skill csoportot, es jol erezzem magam tole?

Ja, egyébként sok a fölösleges vagy alulhasznált skill, de nem is ez a gond (ezeket tapasztalattal ki tudod kerülni, simán lehet jó buildeket csinálni, ahol tényleg a build szerint játszol), hanem az, ahogyan a játék kezeli a skill checkeket.

Pl. ahogyan te is írod, én is azon kapom magamat egy-egy végigjátszásnál, hogy valamelyik extra hülyeségre építem a karaktert (hogyan hozzam ki az AI-t Sierrából, hogyan legyek pornósztár stb.), ezzel pedig tulajdonképpen elbaszom a buildemet. Miért? Mert sok a specifikus, szigorú követelmény egy-egy dologhoz, amik az overall buiildben értelmetlenek. Pl. mikor van értelme magas Lucknak? Kb. semmikor, max akkor, ha a tökéletes harci karaktert akarod megcsinálni sok critical hittel, mert nagyobb luckkal "jobbakat dobsz a kockával"... de egyébként meg befolyásolja pl. a random ecountereket, szóval ha minden hülyeséget akarsz látni a játékban, akkor érdemes magas szerencsével nekivágni a sivatagnak. Semmi értelme nincs így.

Plusz egyszerűen kevés a skill check egy kicsit, így viszonylag sokszor fordulhat elő nem teljesen optimális buildeknél, hogy van valami, amit a karaktered jelleme alapján meg kéne tudnod csinálni, de nem tudod, mert mondjuk csak 7-es Perceptionnel lehet észrevenni valamit és beszélni róla, neked meg csak 6-os van.

Ezzel szemben a New Vegasban már figyeltek arra, hogy ha valamit meg akarsz csinálni (mondjuk harc nélkül megszerezni valamit) és a karaktered kb. alkalmas rá, akkor lesz is rá valamilyen lehetőséged. Lehet, hogy a Perceptionöd túl alacsony a checkhez, de a beszéded elég magas, vagy van rá perked, esetleg értesz ahhoz a témához, amiről szó van vagy szimplán csak vagy olyan izmos, hogy meg tudd félemlíteni a csávót. Sokkal-sokkal több módon lehet ugyanazt elérni. A befejezésre visszatérve meg az is sokkal szabadabb a New Vegasban sokkal több opcióval, olyan az a játék, mintha a Bethesdával ellentétben megdöbbentő módon akartak volna csinálni egy jobb Falloutot. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Megjegyezném, hogy a végjátékban emlékeim szerint nem kell neked megölni az elnököt, ha nem akarod. Egy szinttel lejjebb felrobbanthatod a biológiai fegyver tározóját, vagy rábeszélhetsz egy tudóst is, hogy engedje a be a szellőzőrendszerbe.

Ha jól emlékszem, akkor az eredeti játékban ettől nem hal meg az elnök. Lehet, hogy valamelyik Restoration Packban kijavították / hozzáadták ezt a lehetőséget, de legutóbb meg sem próbáltam. Én mindig super stimeltem: beadsz neki 6-8-at, elmész ebédelni, mire visszajössz, halott. .D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Basszus meg ennyi ido utan is rakat buggal es broken quest-tel, es kivagott tartalommal talalkoztam (pl Gecko powerplantban hiaba hivod magadra az Enclave-et a kompjuter csatornan dumcsizasnal, nem tortenik semmi mert ki van vagva a jatekbol), pedig felpatchelt GOG-os verzioval toltam.

Ezek a dolgok a Restoration Projectben vannak benne, a sima patchek nem pótolnak kontentet. Érdemes felrakni, nekem egy tök új élmény volt vele a játék.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



skillek/build

Abszolut igy van jaja. A jateknak mivel ennyire megengedi hogy sajat modon megolt a felmerulo problemakat benne, nem hard-attribut pontok alapjan kellene hogy felkinalja a perkeket, hanem karakter jellem alapjan, amit viszont a jatek alatt szep lassan elkovetett donteseid es cselekedeteid atlagolasabol szamithatna pofonegyszeruen ki.

Pl mesterlovesz akarsz lenni, lehet 7 PER helyett csak 6-ot van, de drogos vagy es allandoan felnyomod veluk az attributumokat, bazi sokat gyursz a kerdeses skillekre, es a jatek ezek mellett pontosan latja hogy jo messzirol allandoan 95%-al osztod a crit-shotokat, moddolt hunting rifle-t hasznalod tipikusan, stb stb. Akkor te abszolut mesterlovesz vagy, nem az az 1 PER hianya hatarozza meg, es gyakorlatilag semennyire nem hatraltat benne, mert az alapveto hianyat kivaltod 10 masik felhuzott dologgal es cselekedetekkel.

egyszerűen kevés a skill check kicsit

epp ez az hogy nem kicsit, hanem tipikusan nincs skillcheck (ertsd a jatek 99%anal), azt a par nagyon specialis alkalmat leszamitva, mint 2 kompit meghackelni a jatekban vagy kivinni Skynetet. Akkor lenne ertelme egyebb skillekrol beszelni, ha ezeket, hasonloan mint a harci, eladasi, es ilyesmiket szintugy nagyon suron csekkolna a jatek, es failezodnel, ha nem igy lenne. Pl bizonyos high tech fegyokat lehetne science check-hez kotni, mint irtam high tech modokat lehetne adni nagyobb science skillcheckre, magasabb science-vel jobban tudod a magasabb technologias ellensegeket sebzeni, stb stb, annyi minden aprosagra be lehetne dobni. Hasonloan mint a repairt-t is mint emlitettem, hasznalod vagy 2-3 alkalommal egesz jatekon keresztul (amikor is szintugy mint a science, brutalisan magas kell legyen) aztan meg soha. Nincs skill progress ertelme, kizarolag azert fogod felnyomni a sciencet pl hogy tudatosan azt a par adott quest encountert ki tudd tolni, amugy full ertelmetlen es uresben allnak a pontjaid rajta.

Barter check is mehetne sokkal okosabbra, ha nem vagy eleg magas, egyszeruen nem uzletelnek veled az emberek, vagy csak szarabb dolgokat arulnak, illetve meg jobb, a klasszikus eladokon kivul a specialis karakterek is uzletelnenek veled, akar specialis dolgokat arulva mert olyan jo salesguy vagy. :D Annyi kreativ dologra lehetne hasznalni, de igy ahogy a jatekban van semmi ertelme 1 pontot is tenni ra, disznek van.

Es mint mondtad is, en is osztom hogy skillek nelkul is tudsz adott build szerint szerepjatekozni, ha eleg okos es ugyes vagy hozza, de direkt ezert tertem ki ra hogy ha ez igy van akkor a fasznak ott a skill, vegyek inkabb ki, mert aki nem ismeri a jatekot, gyakorlatilag ertelmetlenul szemeteli bele az ertekes pontjait, es a jatek vegen meg szivhat hogy baz, kibasztak velem a fejlesztok mert igaz hogy szoptam a harcban egy csomot mert inkabb technologiai skillekre nyomtam, remelve azzal hogy majd ugyeskedessel jol tudom kompenzalni es teljesen mar iranyba vinni a buildet, de vegeredmenyben ez nincs igy. Ha nem harci pontokra teszel, csak azt ered el hogy jobban szopsz a jatekban, roleplayingelni tudososabb embert attol meg jo harci skillek mellett is siman roleplayingezhetsz.

Pl. mikor van értelme magas Lucknak? Kb. semmikor, max akkor, ha a tökéletes harci karaktert akarod megcsinálni sok critical hittel, mert nagyobb luckkal "jobbakat dobsz a kockával"... de egyébként meg befolyásolja pl. a random ecountereket, szóval ha minden hülyeséget akarsz látni a játékban, akkor érdemes magas szerencsével nekivágni a sivatagnak. Semmi értelme nincs így.

A Luck fiatal fejjel egy teljesen ertelmetlen attribut oszlop volt. Viszont felnott fejjel elobb toltenem meg mint az END vagy CHA oszlopot. A crit a jatekban brutalisan OP, igy a Finese perk mellett jo nagy Luck a crit-ek tovabb nyomasara azt eredmenyezi, hogy szinte minden tamadasos critezik. A jatekban ertelmetlen a legtobb alkalommal normalis tamadast hasznalni, es szinte allandoan targeted-et erdemes nyomatni, mivele alapbol nagyobb eselyet nyomat crit-et, plusz a maradek modifikatorok a pakliban.

Tobbet er ha majdnem allandoan crit-elsz, mint az adott fegyver alap damage pontjat novelgetni, 1-2 tarsnal tobb legyen, vagy tobb HPd es resistance-od legyen. Annyira OP a crit check sikeressege.

Mellette csokkenti a crit missek eselyet ha jol emlekszem, ami szintugy nagyon elonyos.

Az meg csak hab a tortan, hogy specialis random encounterek eselyet is novelje. Szoval egy kifejezetten ertekes attribut oszlop.

Szvsz ilyen sorrendben az attributumok ertekessege (legertekesebbtol, legkevessebbig):

1) Agility: akcio pontok, mindent ez hataroz meg a jatekban. Ha ebbol van eleg, minden slamasztikabol ki tudod magad vakarni.
2) Luck: critical uberalles. Mint emlitettem a crit annyira jo dolog, hogy ha keveset osztasz belole, mindig azon kapod magad hogy tyu de szopat az a deadclaw vagy alien falka a jatekban. Ami utan meg allandoan crittelsz, azon kapod magad hogy rohogsz hogyan szakad mindenki cafatokra korulotted es hogyan repulnek a 100-150damages sebzesek. Nagyon fontos karakter reszlet. Idosebb fejjel sokat valtozott a fejeltosege
3) Strength: cuccok cipelese (allandoan problema a suly a jatekban), fegyver/armor hasznalhatasi att check, illetve kozeli damage.
4) Perception: Tavolsagi sebzes eselyek, es sequence, ami ugye meghatarozza mennyi esellyes mesz te elobb az elleneknel akciozni, illetve mennyire surun. Viszont a tavolsagi eselyeket skillekkel tudod nagyon siman, es nagyon hamar kompenzalni, szal whatever attribut amugy. Akkor lenne nagyobb jelentosege, ha alacsonyabb sequence azt eredmenyezne hogy 1 korben 2x is tudjanak tamadni miatta az ellenek, de 1 korben tipikusan mindenki 1x tud csak tamadni, max szar esetben te leszel a vegen, ami neked jo mert eleve kozelebb szaladnak az elejen eleve az ellenek hogy jobban szopjanak, azzal kezdik. :D A luck mellett ez volt a masik skill aminek a megitelese egy csomot valtozott fiatal korom ota. Anno ez volt az egyik legfontosabb, a luck meg a legkevesbe. Most a perception egy viszonylag ertektelen skill, a luck meg kifejezetten fontos.
5) Intelligence: skillek nem sokat szamitanak (amennyit meg alacsonyabb skillel kapsz pontokat, az eleg szetosztani a par ertelmesre, foleg taggelt skilleknel), igy ez lehet siman keves, epp elegendo hogy normalisan tudj questelgetni, ha csak persze nem akar az ember INT buildet csinalni es kimaxolni azt az 1-2 INT csekkes questet.
6) Endurance: kit erdekel mennyi HPd van, ha allandoan nagyon hamar vegzel mindenkivel?
7) Charisma: csapattarsak mennyisege, they all suck lenyegeben tipikusan, az az 1-2 ertelmes meg alacsony karizmaval is melletted van.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Zaxx írta:

Basszus meg ennyi ido utan is rakat buggal es broken quest-tel, es kivagott tartalommal talalkoztam (pl Gecko powerplantban hiaba hivod magadra az Enclave-et a kompjuter csatornan dumcsizasnal, nem tortenik semmi mert ki van vagva a jatekbol), pedig felpatchelt GOG-os verzioval toltam.

Ezek a dolgok a Restoration Projectben vannak benne, a sima patchek nem pótolnak kontentet. Érdemes felrakni, nekem egy tök új élmény volt vele a játék.

Nagyon zsir, akkor az unarmed buildet ezzel fogom lenyoni. Legalabb azon felul mas vonzo oka is lesz neki. Koszi a tippet!

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Kicsit untam magam tegnap este:

FAR: Lone Sails

Zseniális cucc! Aki szereti a Limbo, Inside-szerű puzzle játékokat azoknak ez is be fog jönni.

Donut County

Alapötlet remek. Játékmenet kiváló. A humor megmosolyogtató... DE! 80 perc alatt végig lehet zongorázni. Emiatt hatalmas csalódás.

Celeste

Hogy ezen mit imádnak annyira az emberek? Ezt fel nem tudom fogni. Unalmas. Fényévekkel jobb játék ilyen szempontból a Messenger. Refund.

Get Even

Eleje izgalmasan indul, de mikor jönnek ezek a memória ugrálások akkor majdnem rohamot kaptam a kamera rángatástól és az effektektől.



epp ez az hogy nem kicsit, hanem tipikusan nincs skillcheck (ertsd a jatek 99%anal), azt a par nagyon specialis alkalmat leszamitva, mint 2 kompit meghackelni a jatekban vagy kivinni Skynetet.

Van abból rengeteg egyébként, csak nincs az orrodra kötve. Azt, hogy kevés, úgy értem, hogy variációból van kevés, tehát pl. ott egy beszélgetés és van benne egy specifikus skill check, és ha azon nem mész át, akkor baszhatod az adott információt vagy küldetésmegoldási lehetőséget. A New Vegasban ezzel szemben többféle skill checkkel is el tudod érni ugyanazt az eredményt, így jobban megy a klasszikus roleplay benne.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Jó jó a NW, nekem mégis olyan tákolt érzetet keltett, mintha magukat fanficelték volna, és a játék "elemekből" építkezése nagyon nyilvánvalónak tűnt.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Nekem a Get Even all time favorit, valamiért nagyon megfogott. Ha majd a falhoz csapnad, mert mindig észrevesz az ellen, egy tipp: a kezedben tartott fegyvert látják meg ami kilóg a fal mögül. Elején fura volt, mert nemigen alkalmazzák ezt a fajta fizikai jelenlétet más játékban.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Ja, egyébként kb. az a legnagyobb gondja az NV-nek (és ebben one upolja a F2 meg az 1), hogy nagyon sok olyasmi információt köt az orrodra, amiről nem igazán kéne tudni egy immerszív RPG-ben (pl. minden egyes skill checkről tudod, hogy az egy skill check volt).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!