Jó, vidéki viszonylatban sok. Pestiek el vannak kényeztetve :D (25 milláért itt is szép házat lehetne venni, lazán 200 000 forintos törlesztővel 10 év alatt meg is lenne :D).
Mi házat szeretnénk, nem lakást, azt már kapnánk elég fullosat ennyiért...de jah, rettenen árak vannak. Jön majd ez a csoda CSOK 2.0 és megint megy majd felfelé, sajnos.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Külkerben lakok, szembeszomszéd most adta el a házát. Először hatvanvalamennyiért hirdette meg (teljesen belezni kell), de túl sokan jelentkeztek, szóval levette a hirdetést. :D
Na, az durva. Itt 60 millárt már elvárás, hogy a ház a segged is kinyalja :D Én most vadászok egy belül felújított 16-20 közöttire, a lakásom kb. 12-t ér, van egy kis tartcsi + csókolom és meg is lenne. Csak hamar lecsapnak rá, észnél kell lenni.
barátomék úgy 4-5 éve, még a big boom előtt vettek egy kb 65nm-es lakást a 13-ban 24m-ért. most felbecsültette, mert kinéztek egy másikat, és a becsüs szerint 55m-ért simán elmenne. horror, ami pesten ingatlan témában zajlik...
Szegeden is, és megkockáztatom, minden nagyobb városban: brutális, ami az ingatlanárakkal történik. Lassan jobban megéri 10-15 évre albérletbe vonulni, még szinte úgy is olcsóbban jössz ki, mintha vennél egy sajátot.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
ismeros lehet teri paneljaert 45m-t ajanlott az ingatlanos
irtam neki, hogy miert nem adja el, szogeden vesz annyiert egy 100m2-es ujepitesu hazat
ugyse dolgozik, csak az asszony bankarkodik, de azt itt is lehet
szegeden is eleg durva, de nem annyira, mint bp-n. valas utan mar emelkedo araknal vettem egy 73m2-es teglat 14M-ert, most 3 evvel kesobb 25 korul elmenne szerintem (mondjuk 1.5M-et rakoltottem, parkettacsere, uj konyhaszekreny, festes, egyebek)
Régen ennyi idő alatt lejátszottunk pár menet kártyajátékot, vagy ha egyedül voltam, akkor elolvastam cirka 100 oldalt valami ponyvából. Aztán jött a filmnézős korszak, de elég sok a háttérzaj, ami miatt nem volt annyira jó.
Az elmúlt pár évben meg stratégiákkal ütöm el az időt. Most pl.: Dawn of war 1 kiegeket nyomom végig.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Miért, Pesten mindenki a munkahelyén lakik? Ott éppen az a rossz, hogy ha vezetsz, azért korlátozottabbak azbutazási idő alatti lehetőségeid, BKV-n meg azért, mert reggel és délután tömeg van, és az esetleges átszállások is tördelik az aktuális tevékenységedet.
A helyközi tömegközlekedés jellemzően kényelmesebb, és jobban használható alvásra vagy olvasásra. Podcasteket hallgatni persze a dugóban "időelbaszás nélkül" is lehet, de azt meghagyom azoknak az életképteleneknek, akik képesek felnőttként streameket nézni.
Persze vannak előnyei a kocsinak is, de marhára utálom, hogy mindenki összehányja szénhidrogénfüsttel az ÉN levegőmet, és néha már nálunk is nehéz átjutni az út egyik oldaláról a másikra.
A kocsik kb semmi ahhoz mérten, amit falun tüzelés címszó alatt szennyeznek.
Amúgy azt veszem észre, aki tömeggel jár dolgozni, fixén benyalja az aktuális rákfenét.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Van, ami durvább, de fölösleges bagatellizálni, sajnos érezhető. Orral is keményen. Falusi meg nem vagyok, de nyáron szerintem még ott sem tüzelnek. A gumival fűtés egészségességét viszont én is megkérdőjelezem.
Beteg lenni nem szoktam, de beteg ismerősökkel, kollégákkal, családtagokkal éppen nem tömegközlekedésen szoktam összefutni. Nyilván faktor persze ez is, bizonyos járatokon az emberek szagától jobban lehet fuldokolni, mint egy szénerőmű kéményében, de nem mind ilyen. Na meg ha ilyen környék a végállomás, ott nem biztos, hogy le akarnám tenni a kocsit. (Volt is már feltöréses kalandunk, az éves BKV-bérlet olcsóbb móka annál az egy útnál.)
Napi 8 órát meg a munkával baszok el. Cserében egy nyugis kisvárosban élek, ahol kb. 2-3 évente ölnek meg egy embert, jobb a levegő és olcsóbb az ingatlan.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Rendszeresen fulladozom (szó szerint, nem tudok levegőt venni egyszerűen, túlzás nélkül) az utcákban a sok ultramodern, ultratiszta dizeles autó miatt, de valahogy a buszok nem okozzák ezt nálam. Budapest ofkoz.
Mármint menjek be biciklivel a forgalomba, hátha úgy nem fulladok meg, mert előbb elcsapnak, miután véletlenül megittam 10 sört? Na mindegy, tudom, hogy azért írtad, mert nem tudok biciklizni, és igényem sincs rá. Esetleg a négy fal között.
@Vajk
Ja, a dízel elég gyűlöletes, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy a benzines dögök meg tudják tisztítani az általuk összekent levegőt.
Ennek két oka van. Egyrészt a dízelek Euro 5-6-tól kezdtek ilyen fullasztó szagúak lenni, mert a szar mérési ciklusok miatt a szemcseméretre mentek rá a gyártók. Hiába károsabb az egészségre, a szabályozás után kell menni.
Másrészről, a szállítmányozós, tömegközlekedős járműveknek sokkal szigorúbb feltételeknek kell megfelelniük a kibocsátásban.
Mi a gyakorlat: Ha erőlködik előttem (intenzív gyorsítás, emelkedő) egy modern dízel, két választásom van; előzök, vagy lemaradok, mert a szagától rosszul vagyok.
Sajnos a régebbi dízel sem jobb gyakran, mert sok típus csak úgy tudná teljesíteni a normákat, ha a működne az égéstermék visszavezetés. Ezek a változó geometriájú leömlő alkatrészek egy idő után bemondják az unalmast, amikor a jármű már abba a korba lépett, hogy nem lenne túl gazdaságos a cseréje. Ellenben, ha kiiktatják ezt a kört, a kocsi menetteljesítménye semmit nem változik, viszont lényegesen jobban szennyez - de az érdekli a tulajt a legkevésbé.
Alapvetően felmentést tudok adni a dízeltartásért azon gusztustalankodóknak, akik sokat utaznak az országban, de a sok barom simán városi autónak is veszi. Ez több szempontból problémás: A dízel később melegszik be, így a rövid utakon inkább szennyez, ráadásul a tulaj is tökön szúrja magát, mivel a konstrukció nem erre van kitalálva, és hamarabb tönkremegy ilyen használat mellett.
Ha már itt tartunk, a jelen buzulása a kis lökettérfogatú turbós benzines, mert az alacsony fordulatszám mérési ciklusnál, amikor még nem tölt a turbó, jó szabványértékeket produkál, de a brosúrára is megfelelő lóerőket lehet írni. Ezekkel hasonlóan fognak szívni a tulajok, és nem csak a turbóhalál miatt, de a túltolt, 1500 köbcentis motorok végkimerülése okán is.
Mondanám, hogy mindenki vegyen szívót, mint én, de a kisebb köbcentikkel (2000 alatt) ma már totál halott egy ilyen kocsi, ha euro 6 szintű fojtással készült. Szóval, vagy régebbi szívó, mint a Totoyám, vagy legyen nagy motor (a többségnek nem opció), vagy hibrid.
Ha a Toyotát anyámra hagyományozom, és a sportkocsi mellé megint kell egy "családi", akkor valami nagymotoros szívó lesz, mint az LS Lexus, vagy ha meghülyülök, Panamera
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jézus :D Kevés? :D És még a melót is élvezném... Ha pesti lennék, nyúlnám egyből :D
Épp ez az hogy túl sok :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Hogy lenne már túl sok.... 25-30 millától indulnak a kéglik pesten. 10%-tól indulnak a jutalékok. Számoljatok.
Jó, vidéki viszonylatban sok. Pestiek el vannak kényeztetve :D (25 milláért itt is szép házat lehetne venni, lazán 200 000 forintos törlesztővel 10 év alatt meg is lenne :D).
Basszus Csepelen 40-ért nem kapok semmi értelmeset :S
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Mi tavaly vettünk 26ért egy 50est itt a 14ben és azt is mennyi ideig kellett keresni hogy normális elosztású legyen jó helyen :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Mi házat szeretnénk, nem lakást, azt már kapnánk elég fullosat ennyiért...de jah, rettenen árak vannak. Jön majd ez a csoda CSOK 2.0 és megint megy majd felfelé, sajnos.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Külkerben lakok, szembeszomszéd most adta el a házát. Először hatvanvalamennyiért hirdette meg (teljesen belezni kell), de túl sokan jelentkeztek, szóval levette a hirdetést. :D
Na, az durva. Itt 60 millárt már elvárás, hogy a ház a segged is kinyalja :D Én most vadászok egy belül felújított 16-20 közöttire, a lakásom kb. 12-t ér, van egy kis tartcsi + csókolom és meg is lenne. Csak hamar lecsapnak rá, észnél kell lenni.
Itt a környékünkön a másfél szobás panelek 35 millánál indulnak :-D És ez már Óbuda külső része...
barátomék úgy 4-5 éve, még a big boom előtt vettek egy kb 65nm-es lakást a 13-ban 24m-ért. most felbecsültette, mert kinéztek egy másikat, és a becsüs szerint 55m-ért simán elmenne. horror, ami pesten ingatlan témában zajlik...
Szegeden is, és megkockáztatom, minden nagyobb városban: brutális, ami az ingatlanárakkal történik. Lassan jobban megéri 10-15 évre albérletbe vonulni, még szinte úgy is olcsóbban jössz ki, mintha vennél egy sajátot.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
ismeros lehet teri paneljaert 45m-t ajanlott az ingatlanos
irtam neki, hogy miert nem adja el, szogeden vesz annyiert egy 100m2-es ujepitesu hazat
ugyse dolgozik, csak az asszony bankarkodik, de azt itt is lehet
Parizer forever.
szegeden is eleg durva, de nem annyira, mint bp-n. valas utan mar emelkedo araknal vettem egy 73m2-es teglat 14M-ert, most 3 evvel kesobb 25 korul elmenne szerintem (mondjuk 1.5M-et rakoltottem, parkettacsere, uj konyhaszekreny, festes, egyebek)
Parizer forever.
25-ért ha itt lenne 70+ m2-es tégla a környéken, lakható állapotban, most azonnal átrollereznék a foglalóval :-D
Akkor mi kurva jól jártunk, hogy lemaradtunk a szocpolról és a CSOKról is, mert a kettő között vettünk házat.
14-ért 68 nm-es új ház, Bp-től 55 km-re. Azóta fel lett bővítve kb. 80 nm-re napelemmel, fedett beállóval.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
basszus, ilyen messzire laksz? azt hittem az aggloban vettel hazat
Parizer forever.
55 kilométer az lófütty, messzebbről is voltam bejárós, és tömegközlekedéssel is alig tart tovább civilizációba érni, mint Pesterzsébetről.
Sors bona, nihil aliud.
1 óra vonattal a Nyugati, ha minden jól megy.
Régen ennyi idő alatt lejátszottunk pár menet kártyajátékot, vagy ha egyedül voltam, akkor elolvastam cirka 100 oldalt valami ponyvából. Aztán jött a filmnézős korszak, de elég sok a háttérzaj, ami miatt nem volt annyira jó.
Az elmúlt pár évben meg stratégiákkal ütöm el az időt. Most pl.: Dawn of war 1 kiegeket nyomom végig.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
azert igy napi 3 orat elbaszol kozlekedessel, nekem szegedrol altalaban 4 ora volt a pesti ingazas autoval (tomegkozlekedessel meg 7)
Parizer forever.
Miért, Pesten mindenki a munkahelyén lakik? Ott éppen az a rossz, hogy ha vezetsz, azért korlátozottabbak azbutazási idő alatti lehetőségeid, BKV-n meg azért, mert reggel és délután tömeg van, és az esetleges átszállások is tördelik az aktuális tevékenységedet.
A helyközi tömegközlekedés jellemzően kényelmesebb, és jobban használható alvásra vagy olvasásra. Podcasteket hallgatni persze a dugóban "időelbaszás nélkül" is lehet, de azt meghagyom azoknak az életképteleneknek, akik képesek felnőttként streameket nézni.
Persze vannak előnyei a kocsinak is, de marhára utálom, hogy mindenki összehányja szénhidrogénfüsttel az ÉN levegőmet, és néha már nálunk is nehéz átjutni az út egyik oldaláról a másikra.
Sors bona, nihil aliud.
A kocsik kb semmi ahhoz mérten, amit falun tüzelés címszó alatt szennyeznek.
Amúgy azt veszem észre, aki tömeggel jár dolgozni, fixén benyalja az aktuális rákfenét.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Van, ami durvább, de fölösleges bagatellizálni, sajnos érezhető. Orral is keményen. Falusi meg nem vagyok, de nyáron szerintem még ott sem tüzelnek. A gumival fűtés egészségességét viszont én is megkérdőjelezem.
Beteg lenni nem szoktam, de beteg ismerősökkel, kollégákkal, családtagokkal éppen nem tömegközlekedésen szoktam összefutni. Nyilván faktor persze ez is, bizonyos járatokon az emberek szagától jobban lehet fuldokolni, mint egy szénerőmű kéményében, de nem mind ilyen. Na meg ha ilyen környék a végállomás, ott nem biztos, hogy le akarnám tenni a kocsit. (Volt is már feltöréses kalandunk, az éves BKV-bérlet olcsóbb móka annál az egy útnál.)
Sors bona, nihil aliud.
Bicikli :-)
Napi 8 órát meg a munkával baszok el. Cserében egy nyugis kisvárosban élek, ahol kb. 2-3 évente ölnek meg egy embert, jobb a levegő és olcsóbb az ingatlan.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Csak a nyomorult dízeleket érzed. Mindet be kéne zúzni a fenébe
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Akkor a logiszikának meg a tömegközlekedés jó részének reszeltek.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Rendszeresen fulladozom (szó szerint, nem tudok levegőt venni egyszerűen, túlzás nélkül) az utcákban a sok ultramodern, ultratiszta dizeles autó miatt, de valahogy a buszok nem okozzák ezt nálam. Budapest ofkoz.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Mármint menjek be biciklivel a forgalomba, hátha úgy nem fulladok meg, mert előbb elcsapnak, miután véletlenül megittam 10 sört? Na mindegy, tudom, hogy azért írtad, mert nem tudok biciklizni, és igényem sincs rá. Esetleg a négy fal között.
@Vajk
Ja, a dízel elég gyűlöletes, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy a benzines dögök meg tudják tisztítani az általuk összekent levegőt.
Sors bona, nihil aliud.
Ennek két oka van. Egyrészt a dízelek Euro 5-6-tól kezdtek ilyen fullasztó szagúak lenni, mert a szar mérési ciklusok miatt a szemcseméretre mentek rá a gyártók. Hiába károsabb az egészségre, a szabályozás után kell menni.
Másrészről, a szállítmányozós, tömegközlekedős járműveknek sokkal szigorúbb feltételeknek kell megfelelniük a kibocsátásban.
Mi a gyakorlat: Ha erőlködik előttem (intenzív gyorsítás, emelkedő) egy modern dízel, két választásom van; előzök, vagy lemaradok, mert a szagától rosszul vagyok.
Sajnos a régebbi dízel sem jobb gyakran, mert sok típus csak úgy tudná teljesíteni a normákat, ha a működne az égéstermék visszavezetés. Ezek a változó geometriájú leömlő alkatrészek egy idő után bemondják az unalmast, amikor a jármű már abba a korba lépett, hogy nem lenne túl gazdaságos a cseréje. Ellenben, ha kiiktatják ezt a kört, a kocsi menetteljesítménye semmit nem változik, viszont lényegesen jobban szennyez - de az érdekli a tulajt a legkevésbé.
Alapvetően felmentést tudok adni a dízeltartásért azon gusztustalankodóknak, akik sokat utaznak az országban, de a sok barom simán városi autónak is veszi. Ez több szempontból problémás: A dízel később melegszik be, így a rövid utakon inkább szennyez, ráadásul a tulaj is tökön szúrja magát, mivel a konstrukció nem erre van kitalálva, és hamarabb tönkremegy ilyen használat mellett.
Ha már itt tartunk, a jelen buzulása a kis lökettérfogatú turbós benzines, mert az alacsony fordulatszám mérési ciklusnál, amikor még nem tölt a turbó, jó szabványértékeket produkál, de a brosúrára is megfelelő lóerőket lehet írni. Ezekkel hasonlóan fognak szívni a tulajok, és nem csak a turbóhalál miatt, de a túltolt, 1500 köbcentis motorok végkimerülése okán is.
Mondanám, hogy mindenki vegyen szívót, mint én, de a kisebb köbcentikkel (2000 alatt) ma már totál halott egy ilyen kocsi, ha euro 6 szintű fojtással készült. Szóval, vagy régebbi szívó, mint a Totoyám, vagy legyen nagy motor (a többségnek nem opció), vagy hibrid.
Ha a Toyotát anyámra hagyományozom, és a sportkocsi mellé megint kell egy "családi", akkor valami nagymotoros szívó lesz, mint az LS Lexus, vagy ha meghülyülök, Panamera
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."